💠امیرالمومنین علی علیه السلام: زنان خود را بر زینها سوار نکنید(در متن جامعه و معرض دید نامحرمان)،که این کار باعث تحریک و تهییج آنان به سمت فساد و گناه می شود.
وسایل الشیعه ج ۲۰ ص ۱۷۸
چرا جشنواره ها و مسابقات اسب سواری بانوان در محیط های اختصاصی بانوان برگزار نمی شود؟
مسئولان فدراسیون استان پاسخگوی هنجارشکنی های مسابقات باشند.
#یزد
#دارالعباده
#میبد
#اسب
#سوارکاری
#مسابقه
#جشنواره
#فستیوال
#مطالبه
#meybod
#Yazd
@knhene
@fahome
اعتراض علمای یزد به حرمت شکنی ها در مسابقات ورزشی استان؛
حجه الاسلام و المسلمین محمد اعرافی؛ خطیب جمعه میبد با تاکید بر پیوست فرهنگی برای همه مراسم ها فرمودند: در مسابقات ورزشی اختلاط زن و مرد مصیبت برای دارالعباده است .چیزی که فتوای صریح مراجع عظام تقلید است نباید اختلاف باشد. ما با شادی مخالف نیستیم. اسلام بر هر دو جنبه شادی و غم اعتقاد دارد و من تا جان دارم در مقابل منکرات فرهنگی ایستادگی می کنم .
تربیت بدنی و فدراسیون اسب سواری و نهادهای نظارتی پاسخگو باشند.
#یزد
#دارالعباده
#میبد
#اسب
#جشنواره
#مسابقه
#فستیوال
#اختلاط
#بانوان
#سوارکاری
#مطالبه
#تربیت_بدنی
#Yazd
#meybod
#horse
@knhene
@fahome
هدایت شده از فرهیختگانحوزویمیبد
فرازهایی از خطبه امام حسین علیهالسلام در نکوهش برخی از صاحبان دانش در موسم حج سال ۵۸ یا ۵۹ هجری:
حضرت در فراز نخست خطبه خویش فرمودند: «اعْتَبِرُوا أَیُّهَا النَّاسُ بِمَا وَعَظَ اللَّهُ بِهِ أَوْلِیَاءَهُ مِنْ سُوءِ ثَنَائِهِ عَلَى الْأَحْبَارِ»، مردم پند بگیرید از آنچه خداوند در قرآن کریم، اولیاء خود را نسبت بدان هشدار داده است و این هشدار براساس بدگویی از «احبار» (گروهی از علمای یهود) است.
حضرت در این مرحله، بعضی آیات را مورد استناد قرار دادند: «لَوْلا یَنْهاهُمُ الرَّبَّانِیُّونَ وَ الْأَحْبارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَ أَکْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ مَا کَانُوا یَصْنَعُونَ»(سوره مائده، آیه ۶۳)، چرا ربانیون و احبار از قول اثم و اکل سحت نهی نکردند؟ چه بد رفتاری از علماء سرزد و چه بد روشی را دنبال میکردند!
امام به این آیه نیز استناد فرمود «لُعِنَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ بَنِی إِسْرائِیلَ عَلَى لِسَانِ دَاوُودَ وَ عِیسَى ابْنِ مَرْیَمَ ذَلِکَ بِمَا عَصَوْا و َکَانُوا یَعْتَدُونَ»(سوره مائده، آیه۷۸)، عدهای از بنیاسرائیل بر زبان حضرت داود ع و حضرت عیسی ع مورد لعن و نفرین قرار گرفتند. علت لعن شدن هم این بود که آنها تعدی و تجاوز کردند و معصیت کردند: «کَانُوا لَا یَتَنَاهَوْنَ عَنْ مُنْکَرٍ فَعَلُوهُ لَبِئْسَ مَا کَانُوا یَفْعَلُونَ»(سوره مائده، آیه۷۹)، تعدی و معصیت آنها این بود که در برابر منکری که انجام میگرفت نهی نمیکردند، سکوت میکردند. چه بد رفتاری داشتند!
حضرت فرمود: «إِنَّمَا عَابَ اللَّهُ ذَلِکَ عَلَیْهِمْ لِأَنَّهُمْ کَانُوا یَرَوْنَ مِنَ الظَّلَمَهِ الَّذِینَ بَیْنَ أَظْهُرِهِمُ الْمُنْکَرَ وَ الْفَسَادَ فَلَا یَنْهَوْنَهُمْ عَنْ ذَلِکَ» خداوند بر احبار، این عیب و نقطهی ضعف را گرفت چون از ستمپیشگان، منکر و فساد را میدیدند؛ ولی در عینحال بیتفاوت بودند.
@fahome
اعتراض به ابتذال در جشن انار
امام جمعه مهریز ؛حجه الاسلام و المسلمین محی الدینی: برگزاری بعضی جشن ها در شهرستان مهریز که به اسم فرهنگ و شادی مردم هست هیچ گونه هماهنگی با مسائل شرعی ندارد و این زیبنده شهرستان دارالولایه مهریز نیست لذا نظارت مسئولان بیشتر و متولیان دارای مجوز رسمی باشند.
#مهریز
#سریزد
#جشنواره_انار
#دارالولایه
#یزد
#دارالعباده
#Yazd
@knhene
@fahome
هدایت شده از فرهیختگانحوزویمیبد
شب ، تبسّم های ماه بی تبسّم را بپوشاند
باد فریادش نشاط فصل سوم را بپوشاند
در خراسان ، شاه ایران می خرد حتی گدایان را
خواهرش مرهم شود غم های مردم را بپوشاند
با طهارت وارد ابیات باید شد ولی از لطف
آبروی بی وضو را، بی تیمم را بپوشاند
کوچه کوچه پرچم مشکی کنایه وار می گوید
اشک ، سیمای غریب شمس هشتم را بپوشاند
داغ مادر را به یاد آورد ، وقتی داغ خواهر دید
روضه ای تکرار شد دنیا ترنّم را بپوشاند
چادری که خاک هایش تربت آل عبا می شد
سوخت اما در مسیری که تحکّم را بپوشاند
می رسد لبیک آن در خواست از پشت در آخر
می رسد شاعر به جایی که تجسّم را بپوشاند
محمداسماعیل بیکی شورکی
@fahome
ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ
حضرت آیت الله اعرافی دامت برکاته؛ استمرار اعتماد ولی امر مسلمین در انتصاب حضرتعالی به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی ، مایه فخر دارالعباده و شهر شهید پرور میبد است.
فرهیختگان حوزوی میبد خداوند متعال را بر این فضل بزرگ شکرگزار است.
@knhene
@fahome
هدایت شده از فرهیختگانحوزویمیبد
*علاقه به منبرهای شهید نواب صفوی *
پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی: آیتالله مجتهد شبستری از بدو ورود به قم، با حضور در منبرهای انقلابی شهید نواب صفوی، با سیاست بیشتر آشنا شد.
او در این باره میگوید: «در اوایل ورودم به قم با امور سیاسی تا حدی آشنا شدم. مرحوم نواب صفوی و مرحوم واحدی (رحمتالله علیهما) به قم میآمدند و من که طلبه نوجوانی بودم به این دو بزرگوار ارادتمند شدم.
مرحوم نواب صفوی در مسجد امام سخنرانی میکرد، روی عرشه منبر میایستاد و سخنرانی آتشینی ایراد میکرد. عمامه نواب صفوی شکل خاصی داشت و گوشهایش داخل عمامه بود. از آن زمان به اين آدمهای انقلابی علاقهمند بودم و پای منبر آنها مینشستم.
آيتالله يزدی نیز در مسجد امام عسکری قم صحبتهای انقلابی ميکرد و آن زمان منبرهاي انقلابي شروع شده بود.»
آیتالله محسن مجتهد شبستری از پیشگامان مبارزه با رژیم پهلوی و در زمره شاگردان و یاران قدیمی امام خمینی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مسئولیتهای خطیری به خدمت پرداخت.
@fahome
اعتراض به ابتذال در جشن ۱۷ ربیع و عدم رعایت حرمت مکان مقدس و قداست خانواده؛
آیا برگزارکنندگان و اجرا کنندگان جشن هفدهم ربیع الاول با پذیرش اشتباه خود از مردم عذرخواهی خواهند کرد؟
استفاده از شوخی های نامناسب در مقابل دیدگان زنان،نوجوانان و کودکان برای خنداندن مردم به هر هدفی که باشد،صحیح نیست.
مواظب باشیم عملکردها تبدیل به روند و فرهنگ نشود
#حجه_الاسلام_والمسلمین_محمد_اعرافی
#میبد
#یزد
#دارالعباده
#فرهنگ
#خانواده
@knhene
@fahome