eitaa logo
کلاس چرا حجاب
866 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
519 ویدیو
25 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
مهمان امشب برنامه مغناطیس خانم ارمینا از بوسنی خواهد بود ساعت پخش هر شب ساعت 12 اعلام شده. این برنامه با همکاری انجمن شهید ادواردو آنیلی تولید شده است.
قطعأ والدین آرزوهای بزرگ و نابی برای فرزند خود دارند و بسیاری از خصائص اخلاقی را که در خود نمی بینند برای فرزند خود خواستارند. به طور مثال خودشان از لحاظ دینداری و رعایت مسائل شرعی در سطح پایین و یا متوسط قرار دارند اما دوست دارند فرزندانی دیندار و پایبند به اصول اخلاقی تربیت کنند. اما از یک نکته ساده غافل هستند که فرزندان بیشترین تأثیر را از والدین خود می گیرند حال چطور می توان از فرزندی که بارها دروغ گفتن پدرش را دیده است، توقع داشت که راستگو باشد و یا دختری که مادر خود را پایبند به حجاب و رعایت حریم میان محرم و نامحرم نمی بیند توقع داشت که عفیف و نجیب باشد؟!.. 🌐 @kelasecherahejab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه امثال سند 2030 یا تنظیمات حقوق بشری و موارد دیگر کار صهیونیست‌ها است، اظهار داشت: در خانواده‌های صهیونیستی مردسالاری نخستین حرف را می‌زند آن وقت همین امر را در جوامع دیگر تخریب می‌کنند، آنان برای از بین بردن اعتقادات شما نمی‌گویند به معاد اعتقاد نداشته باشید بلکه به عنوان نمونه می‌گویند فرزندان خود را قبرستان نبرید؛ علت این سخن آن است که کودکان با رفتن به قبرستان یاد معاد و مرگ می‌افتد، همین امر را در قالب سند 2030 به خورد جوامع دیگر می‌دهند. http://snn.ir/fa/news/711041/ 💠 @kelasecherahejab
از اینگونه به دختران بگویید؛ چون دختر موجود ارزشمندی است، باید پوشش داشته باشد، همانگونه که گوهر و اشیای قیمتی در گاو صندوق نگهداری می شوند. و خداوند قلب را در قفسه سینه و مغز را در کاسه سر قرار داده است. دختر موجودی لطیف است، بدین جهت باید همچون در از آن مراقبت شود. 💐 @kelasecherahejab
✅هجمه با رمز اعتصاب غذا 🔹چند روزی است که شبکه های اجتماعی تمرکز خود را بر روی فرهاد میثمی و اعتصاب غذای او قرار داده اند. میثمی همان کسی است که تئوری طرح حجاب اجباری را مطرح کرد و تز روسری از سربرداشتن دخترها را کلید زد. پیکسل‌هایی در خانه او کشف شده که بر روی آن‌ها عبارات «من با حجاب اجباری موافق نیستم» یا «من به حجاب اجباری اعتراض دارم» . 🔹اکنون او را به عنوان فعال مدنی و... مطرح کرده اند که از پوشش الفاظ حقوق بشری جریان سازی علیه نهادهای کشور همچون قوه قضائیه را فراهم کنند. فرهاد میثمی را در واقع لیدر یا محرک اصلی بحث حجاب اجباری بدانید. اکنون با دستگیری وی ضربه محکمی به طراحان حجاب اجباری زده شد. @kelasecherahejab
✨﷽ 🍂 🍂 پیام حضرت رقیه (س) در عاشورا است🍂 عصر عاشورا بود🌅 حجاب از سر زنان و دختران حسینی ربوده شد(وای بر من)😭🍂 🍂هنگامی كه حضرت رقیه(س) 🍂بعد از شهادت پدر 🍂و سیلی خوردن از دست شمر 🍂و اصابت كعب نی به بازو 🍂و پاره شدن گوش، عمه اش زینب را می بیند از هیچكدام از این مصیبت ها شكایت نمی كند.🍂 بلکه شكایت (س) به عمه اش این است كه می گوید:👇 🍂یا عمتاه هل من خرقة أستر بها رأسی عن أعین النظار🍂 ای عمه جان آیا پارچه ای هست كه سر خود را از نامحرمان بپوشانم   ┘◄منبع :بحارالانوارجلد 45صفحه 61 🍂 🍂گمان میکنم که نکته اخلاقی این روایت برای همه محترم جامعه ی ما مشهود است. دختران امام حسین(ع)در سخت ترین شرایط ممکن هم🍂 به فکر حفظ حجاب خویش بودند🍂 ولی متاسفانه امروزه عده ای دنبال بهانه هستند تا خود را کمتر کنند.🍂 آری حفظ حجاب است که هنر دارد و موجب خشنودی حضرت فاطمه،حضرت زینب و حضرت رقیه(س)میشود.🍂 پس بیایید به جای جلب رضایت مردان  به فکر رضایت این حضرات باشید🍂 تا ان شاالله همین امر موجب شفاعت شما توسط این بزرگواران 🍂در لحظه مرگ، 🍂عالم برزخ 🍂و قیامتتان گردد. 🍂بیایید همه مثل حر بن ریاحی از شر بدی های خودو اشتباهاتمان به حریم امام حسین علیه السلام پناه ببریم.🍂 🍂راه توبه باز است و ارباب هم چشم انتظار بازگشت ما🍂 🏴 @kelasecherahejab
کلاس چرا حجاب
✨﷽ 🍂 #حفظ_حجاب 🍂 پیام حضرت رقیه (س) در عاشورا است🍂 عصر عاشورا بود🌅 حجاب از سر زنان و دختران حسینی
اين از مسلمات تاريخ است كه بعد از شهادت امام حسين(علیه السلام) در و همچنين در مسير كوفه و و يا در خود شام، اهانتهايي به اهل بيت شده است و يا حتي ممكن است روپوش يا اي از سر زني كشيده شده باشد. مثلا در تاريخ آمده است كه: زني از قبيله بكر بن وائل كه به همراه شوهرش در سپاه عمر سعد بود، وقتي ديد كه سپاهيان كوفه به خيمه ها حمله كردند و حتي جامه بانوان را به غارت ميبرند، شمشير برداشت و فرياد برآورد كه اي آل بكر بن وائل شما زنده ايد و اينها دارند خيمه هاي دختران رسول خدا را غارت ميكنند. [1] و يا حضرت زينب(سلام الله علیها) در خطابش به مردم كوفه ميفرمايد: ويلكم اتدرون ايّ كبد لرسول اللّه فرّيتم و ايّ عهد نكثتم و ايّ كريمة له ابرزتم و ايّ حرمة له هتكتم و ايّ دم له سفكتم [2]. يعني اي واي بر شما آيا ميدانيد چه دختراني را از رسول خدا در معرض ديد، در آورديد و چه حرمتي را از او دريديد و چه خوني از او ريخته ايد. و يا آنحضرت در مجلس يزيد او را مورد عتاب قرار ميدهد و اينگونه ميفرمايد: أمن العدل يابن الطلقاء تخديرك حرائرك و امائك و سوقك بنات رسول اللّه سبايا قد هتكت ستورهن و ابديت وجوههن... [3] يعني اي يزيد آيا اين انصاف است كه اهل و خانواده تو در معرض نامحرم نباشند اما دختران رسول خدا بعنوان اسير از شهري به شهر ديگر برده شوند در حالي كه پوشش لازم را ندارند و صورتهاي آنان نمايان شده... اما بايد توجه داشت كه اين جملات نشان دهنده اين نيست كه خانمها با سر برهنه به شام برده شده اند. عادت اهل بيت بر اين بوده كه خود را در معرض ديد نامحرم قرار نميدادند و هميشه از روپوش استفاده ميكردند كه نامحرم حتي صورت آنها را نبيند و آنچه در كربلا اتفاق افتاد مسلما اين بود كه صورت بعضي از خانمها معلوم شد و اين و لو حرمت شرعي نداشت اما همين كشيدن روپوش و معلوم شدن صورت، هتك به اهل بيت محسوب ميشده است و البته بعيد هم نيست بخاطر خبث باطني لشكر كوفه و شام، روسري يا مقنعه اي از سر زني كشيده شده باشد و در آن هنگام سر او نمايان شده باشد اما اين عيب و مذمتي بر اهل بيت نيست و لو اينكه هتك محسوب ميشود .بهر حال جسارتهايي شده است اما يقينا بدان حدّ نبوده است كه براي يك زن عيب محسوب شود. پي نوشت ها:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ [1] ره توشه، سال 1376، ص 243 [2] بحارالأنوار، ج 45، ص108، باب 39- الوقائع المتأخرة عن قتله...- بلاغات النساء، ص 37، كلام أم كلثوم ع ..... ص : 37- اللهوف، ص ،146، المسلك الثالث في الأمور المتأخرة عن...- مثيرالأحزان، ص86، خطبة زينب(سلام الله علیها)لأهل الكوفة . 🏴 @kelasecherahejab
😔
1_27020226.mp3
2.65M
▪️حسینم رفت اما دین به جا ماند.. ▪️ .. 🎤 با نوای زیبای حاج محمود کریمی التماس دعا 🏴 @kelasecherahejab
کلاس چرا حجاب
▪️حسینم رفت اما دین به جا ماند.. ▪️ #شام_غریبان.. 🎤 با نوای زیبای حاج محمود کریمی التماس دعا
امشب چه بارونی اومد توی شب شام غریبان 💦💦 اما چه فایده... آن موقع که باید باران میبارید... نبارید.. 😭😭
کلاس چرا حجاب
▪️حسینم رفت اما دین به جا ماند.. ▪️ #شام_غریبان.. 🎤 با نوای زیبای حاج محمود کریمی التماس دعا
گفتـند‌نـیست‌‌از‌شــب‌یلــدا‌درازتـر پیـــداست‌ڪہ‌شـــام‌غـــریبان‌ندیده‌اند..
کلاس چرا حجاب
گفتـند‌نـیست‌‌از‌شــب‌یلــدا‌درازتـر پیـــداست‌ڪہ‌شـــام‌غـــریبان‌ندیده‌اند..
هیئت تمام شد... همه رفتند و تو هنوز.. بالای تل نشسته ای.. و فقط و فقط گریه میکنی..😭
1_27001153.mp3
11.34M
🎤 سید رضا نریمانی 🎼 یا زینب کلنا عباسک 🏴 @kelasecherahejab
اصلاح صورت در ماه محرم بسیاری از بانوان اصلاح صورت در ایام محرم را نادرست می دانند. در حالی که اصلاح ابرو و آرايش زن در اين ايام، اگر توأم با معصيت و يا هتك حرمت ايام عزاداری نباشد، اشكال ندارد. نکته: به طور كلی آرايش كردن زن به هر صورت براي شوهر خودش اشكال ندارد، اما نشان دادن آن به نامحرمان حرام است. ✍پ ن: برخی خانم ها به جهت احترام به سیدالشهداء تا ده روز یا بیشتر اقدام به ارایش یا اصلاح خود نمیکنند؛ اگر همسرشون با این موضوع مشکلی ندارند، هیچ اشکالی نداره.. اما اگر ظاهر خانم بد میشه و مرد رضایت نداشته باشه خب امام حسین هم راضی به چنین کاری نیستن..همون یک هفته ده روز کافیه و بعد میتونن اصلاح کنند؛ و نکته مهم اینکه اینکار نوعی از عزاداریه اما وجهه شرعی نداره که تمسک کنیم بهش و بگیم حجت شرعیه. بعضی از خانم های عزیز رو دیدم تا دو ماه اصلاح نمیکنند و به لحاظ ظاهری خب جالب نمیشن یه عده شون، از گله ی همسرشون میگن و..خب قدری فکر کنیم،،،امام حسین علیه السلام که الگوی ما هستند آیا رضایت دارند به خاطر این موضوع اختلاف باشه بین زوجین؟! در عمل پیرو ایشان باشیم.. 🏴 @kelasecherahejab
کلاس چرا حجاب
اصلاح صورت در ماه محرم بسیاری از بانوان اصلاح صورت در ایام محرم را نادرست می دانند. در حالی که اصلا
با توجه به اینکه خیلی از خانم ها در این زمینه سؤال دارند و حتی برای خودشون و همسرشون مسئله شده و گاهی باعث اختلاف.. این پست رو اشتراک گذاشتم. لطفأ منتشر کنید.
◾مادرانی که سال ۵۷ انقلاب کردند و دخترانی که سال ۹۷ به پای انقلاب ایستادن! و پروژه های ضد حجابی که به بن بست خوردند.. 🏴 @kelasecherahejab
کلاس چرا حجاب
◾مادرانی که سال ۵۷ انقلاب کردند و دخترانی که سال ۹۷ به پای انقلاب ایستادن! و پروژه های ضد حجابی که ب
مسئولین شهرداری،ببینید زنان چهره شهر را تغییر دادند ؛ با همین چادرهای مشکی‌ و پوشاندن لباس عزا بر تن کودکانشان امید که پیام را دریافت کرده باشید این لشکر یاری حسین(ع) است؛ ۱۴۰۰ سال پس از عاشورا؛
بسرها و بدوش ها... تحلیلی دیگر از حجت الاسلام تولائی ماجرای شهید حجت الاسلام تولایی بهانه ایست تا چادر و عبا را از منظر دیگری تحلیل کنیم. امروز کارکرد چادر و عبا متفاوت از گذشته است و طبیعی است که مورد توجه متعرضین باشد. چادر امروز چادر از یک ضابطه و قاعده اجتماعی به یک ارزش نمادین و حتا به یک کنش اجتماعی تبدیل شده است. حجاب چادر یعنی عبور از یک پوشش صرف و تبدیل آن به یک رسانه ارتباطی حامل یک پیام مهم سیاسی-اخلاقی. روشنست که چادر تراز مورد توجه است و یا حتی چادری که کارکرد برهنگی دارد از حیطه این بحث خارج است. حجاب تا سالها پیش تنها پوشش بود؛ در همین چارچوب چادر یک نوع سنتی تر و کاملتر شناخته می شد. اما امروز پیام چادر فراتر از یک سنت فرهنگی است. حجاب رعایت تقوای فردی و حفظ ضروریات دینی است. اما چادر یک رسانه در ساخت جامعه سازی معنوی است. چادر یک گام فراتر از حجاب است. چادر خودش یک رسانه و کنش برای ساخت یک اجتماع اخلاقی و دینی است. جامعه ای که قدرت دینی اش را از پشتوانه های مردمی می گیرد، ظاهر دینی اش بسیار کلیدی است. ظاهر، خودش نقش وجدان را بازی می کند و قدرت بازدارندگی دارد. خانم چادری با چادرش تنها حجاب فردی اش را رعایت نمی کند، بلکه ظاهر یک جامعه دینی را هم به رخ کشیده و به نمایش می گذارد. به تعبیری چادر یک کنش برای فریاد کردن یک جامعه اخلاقی و معنوی است. ازین جهت کاملا سیاسی است. چه بسا خود خانم چادری هم متوجه چنین کارکردی نباشد. وقتی می گوئیم چادر، یعنی هر نوع حجابی که چنین پیامی داشته باشد؛ منحصر به چادر هم نیست. عبا عبا و عمامه چیست؟ تنها لباس ؟ لباس دین؟ آیا کارکردی شبیه لباس پزشکی دارد؟ اینطور نیست. لباس دین امروز کارکردی فراتر از یک هویت ساده صنفی دارد. لباس دین یعنی رسانه ای که تعظیم شعائر می کند. اما امروز تعظیم شعائر چیست؟ فریاد کردن دین و معنویت. پرچمدار این شعارها کجاست؟ انقلاب اسلامی. مساله اینجاست که امروز عبا و عمامه کارکرد انقلابی و حکومتی دارند. ممکن است گفته شود چه بسیار روحانیتی که انقلابی هم نیست؛ اما روشنست که امروز هویت آنها تعیین کننده نیست. هویت اصلی عبا و عمامه را کسانی می سازند که معتقدند به دین اجتماعی. پشتیبان این دین اجتماعی نیز چیزی نیست جز روحانیت. عبا یعنی حضور جریانی که دین اجتماعی را نصرت می دهد. با این توضیح تلاش برای تخریب فرهنگی و حذف فیزیکی چادر و عبا خیلی عجیب نیست. چادر و عبا امروز رسانه قدرت ورزی جامعه دینی اند. چادر نماد دینداری سیاسی و عبا نماد دین سیاسی. نقش چفیه رهبری را هم باید از همین منظر تحلیل کرد. امروز درگیر جنگ نمادهائیم. تلاش دشمن برای تخریب مناسک دینی نیز از همین جهت قابل تحلیل است که بماند برای بعد. @mahdian_mohsen 🌐 @kelasecherahejab