نماینده روسیه: دبیرکل سازمان ملل حمله ایران را بلافاصله محکوم کرد اما در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران چنین واکنشی نداشت
نماینده روسیه در شورای امنیت:
🔹دبیرکل سازمان ملل حملۀ ایران را بلافاصله محکوم کرد اما در مورد حملۀ اسرائیل به کنسولگری ایران چنین واکنشی نداشت؛ این رویکرد درست نیست
🔹ما در جلسۀ شورای امنیت هشدار دادیم که اقدام اسرائیل باید صراحتا محکوم شود اما به آن بیتوجهی شد.
🔹ما پیشنهاد پیشنویس برای یک بیانیه اما آمریکا، انگلیس و فرانسه از پذیرش اصول قوانین بینالمللی خودداری کردند و آن را نپذیرفتند.
🔹اگر کنسولگری یا سفارت کشور غربی هدف قرار میگرفت بلافاصله همین کشورها آن را محکوم میکردند و خواستار تنبیه متجاوز میشدند.
🔹اما وقتی پای کشورهای دیگر وسط میآیند و آنها میخواهند از حق دفاع از خود استفاده کنند غربیها استانداردِ دوگانۀ خود را به نمایش میگذارند.
#انتقام_سخت
#وعده_صادق
#تنبیه_متجاوز
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار👇
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝
⭕️ ترور آلارم پروژه رژیم صهیونیستی برای پاسخ به انتقام ایران را لو داد؛ اسرائیل آخرین فرصت را به ایرانیان طرفدار غرب میدهد تا رژیم خود را سرنگون کنند و سلطنت را بازگردانند.
🔻فتنه داخلی، و سرمایه اجتماعی غرب، پیادهنظام اسرائیل خواهد شد؛ منتظر پروژههای فتنهانگیز داخلی باشید.
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار👇
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝
✴️با ما برای جهاد تبیین مهیا باشید
✅ گروه سیاسی عماریون(مختص بانوان)با کلی گپ و گفتگوی سیاسی 👇🏼
https://eitaa.com/joinchat/3092382450C2d7052bf99
بسم رب الشهـــــــ🕊ــــــدا والصدیقین🥀
🥀فعالیت امروز به نیابت از شهید والا مقام
🌷الشهـــــ🕊یـــــد حاج احمد متوسلیان
🍃#اَلسَّلامُ_عَلَيْكُمْ_يا_اَوْلِيآءَ_اللَّهِ_وَاَحِبَّائَهُ
🌷اخْتِمْ لَنَا بِالسَّعَادَةِ وَ الشَّهَادَةِ فِی سَبِیلِک🌷
🌍 جهان در روزى که گذشت
( یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳)
🔹آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان: ایران با حمله به اسرائیل، خاورمیانه را به «لبه پرتگاه» سوق داد.
🔹نتانیاهو حمله به رفح را به تعویق انداخت
🔹وال استریت ژورنال: ایران فقط بخش کوچکی از زرادخانه عظیم پهپاد و موشک خود را به کار گرفت.
🔹سیانان: جلسه شورای جنگ بدون تصمیم گیری در مورد نحوه واکنش به حمله ایران پایان یافت.
🔹آنکارا: برای متناسب بودن واکنشها با تهران و واشنگتن در ارتباط بودیم.
🔹فروش ۱۲۴ کیلو شمش طلا در دومین حراج امسال
🔹اشغالگران مسجد حسن البنا را در شمال اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه بمباران کردند.
🔹گروه ۷ حملات تلافیجویانه ایران را محکوم کرد.
🔹آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری بین تل آویو و تهران است/الجزیره
🔹هشدار پادشاه اردن به بایدن/هرگونه اقدامات تشدیدکنندۀ اسرائیل، منجر به گسترش درگیری در منطقه خواهد شد.
🔹حملات جنگنده های رژیم صهیونسیتی به منطقه کفرکلا در جنوب لبنان
🔹رژیم صهیونیستی دو تیپ ذخیره را برای عملیات در غزه فرا میخواند.
🔹تحلیلگر سابق پنتاگون: پایگاههای آمریکاییِ نزدیک ایران بهدلیل آسیب پذیریهایشان برابر حمله، به پاشنۀ آشیل آمریکا تبدیل شدهاند.
🔹منابع عبری به نقل از مقامات CIA: ایران ۳ هزار موشک آماده شلیک دارد تا درصورت حمله اسرائیل حملات را آغاز کند.
🔹هیچ ایرلاین خارجی بجز «لوفتهانزا» پرواز ایران را لغو نکرده است.
🔹وزیر امور خارجه عربستان به زودی به پاکستان سفر خواهد کرد.
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار👇
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝
🔴پایان جلسه شورای امنیت بدون صدور بیانیه و قطعنامه علیه ایران
🔹️جلسه شورای امنیت سازمان ملل که با عنوان «وضعیت خاورمیانه» برای بررسی حمله شب گذشته ایران علیه اسرائیل و به درخواست اسرائیل تشکیل شده بود بدون صدور هیچ بیانیه و قطعنامهای به کار خود پایان داد.
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار👇
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@NaebeMola313✍
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝
🔻موارد مطرح شده در نشست شورای امنیت به درخواست اسرائیل
♦️دبیرکل سازمان ملل: دعوت به آرامش میکنیم/اقدام تلافی جویانه ممنوع است!
♦️نماینده گویان: خاورمیانه پذیرش جنگ جدیدی را ندارد/از همه طرفها دعوت میکنیم آرامش داشته باشند/همه را به صلح و گفتگو دعوت میکنم
♦️نماینده سیرالئون: یک نامه به اسرائیل دادیم و آنها را به آرامش دعوت کردیم/اسرائیل حملهای را به کنسولگری جمهوری اسلامی انجام داد/حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل باعث بالا رفتن تنشها شد؛ ما خواستار پایان یافتن درگیریها هستیم
♦️نماینده اسلوونی: ما این سطح از بالا رفتن تنشها را مورد انتقاد قرار میدهیم/اجازه ندهید درگیریها بیشتر شود
♦️نماینده آمریکا: آمریکا به قویترین شکل حملات ایران را محکوم میکند/ایران بیش از ۳۰۰ ماده منفجره به اسرائیل شلیک کرد/این اتفاق و عملیات تهدیدی برای اسرائیل و سایر کشورها بود/ ایران آشکارا از تعهدات حقوقی شانه خالی میکند/ایران با مسلح کردن حزب الله ناقض شورای امنیت میشوند/ایران منطقه را ناامن کرده است/ایران پهبادهایی را در اختیار روسیه قرار داده است که در جنگ اوکراین در اخیار روسیه قرار دارد/ایران شناورها را در خلیج فارس توقیف میکند
♦️نماینده آمریکا: ایرانیها در حمله حماس به اسرائیل سکوت کرد/ ایران اقدام همراه با بیاعتمادی را انجام داد/ ما مسئولیت داریم یک اقدام جمعی علیه ایران انجام دهیم/ آمریکا تلاش میکند ایران را پاسخگو کند/ آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود دفاع میکند/ اگر ایران علیه آمریکا یا اسرائیل اقدام دیگری انجام دهد خودش مسئول است/به دنبال بالا بردن تنش نیستیم/شورای امنیت اقدام ایران محکوم کند/ از ایران و متحدانش بخواهیم دیگر اقدامی انجام ندهند/دنبال آتش بس در غزه هستیم
♦️نماینده الجزایر: اقدام اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران خودسرانه بود/اسرائیل کاری کرد که اوضاع منطقه به اینجا برسد/نسبت به سیاست دوگانه (آمریکا) هشدار میدهیم/سیاستها باید برای همه یکسان باشد/نمیشود اول به خاک یک کشور حمله شود و با آرامش برخورد کنیم و وقتی پاسخ دادند نوع دیگر رفتار کنیم
♦️نماینده ژاپن: ما در شرایط بسیار خطرناکی قرار داریم/ژاپن از حمله ایران نگران است/این حمله منطقه را به خطر میاندازد/ژاپن حمله ایران را محکوم میکند/حمله گسترده ایران شرایط را شکنده میکند/شورای امنیت باید به این مسئله رسیدگی کند/ژاپن طرفین را به آرامش دعوت میکند
♦️نماینده فرانسه: حملات بیسابقه ایران را محکوم میکنیم/این حمله منطقه را تهدید میکند/حمله بیسابقه ایران خطوط تعیین شده در سازمان ملل را زیر پا گذاشت/در دفاع از اسرائیل و مردمش تاکید داریم/تلاش میکنیم تنشها را کاهش دهیم/تاکید میکنیم باید گفتگو صورت بگیرد
♦️نماینده انگلیس: صراحتا حمله ایران به اسرائیل را محکوم میکند/مقیاس و ماهیت حمله ایران به اسرائیل خطر بسیار بزرگی برای امنیت خاورمیانه بود/ایران یک نقش بیثبات ساز در منطقه دارد/ایران از گروههای نظامی منطقه حمایت میکند/ ایران نشان داد نیت آشوب در منطقه را دارد/از امنیت اسرائیل حمایت میکنیم/هیچکس نمیخواهد شاهد کشتار بیش از این باشد
♦️نماینده موزامبیک: دقیقا دو هفته قبل وقتی در مورد حمله اسرائیل صحبت میکردیم در مورد افزایش تنشها هشدار دادیم/متاسفانه نگرانیها واقعی شد و دیشب شاهد حملات ایران به اسرائیل بودیم/ایران بر اساس حق دفاع از خود این حملات را انجام داد/این حمله باعث درد و رنج بیشتر میشود
♦️نماینده کرهجنوبی:حمله دیروز ایران باعث نگرانی شد/این حمله را محکوم میکنیم/آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز به خطر افتاده است؛ این پذیرفته نیست/کرهجنوبی هشدار میدهد درباره گسترش تنشها در منطقه/وقتی اسرائیل به ساختمان ایران حمله کرد ما هشدار دادیم
♦️نماینده سوئیس: ما حمله دیشب ایران به اسرائیل را محکوم میکنیم/حمله دو هفته قبل اسرائیل را نیز قبلا محکوم کرده بودیم/ایران یک کشتی با پرچم پرتغال را توقیف کرد این هم به بالا رفتن تنش منجر میشود/همه اعضا باید تلاش کنند که تنش کاهش پیدا کند
♦️نماینده روسیه: دبیرکل سازمان ملل بلافاصله اقدام ایران را محکوم کرد اما پس از حمله اسرائیل دبیرکل سازمان ملل این حمله را محکوم نکرد/ما هشدار دادیم که باید یک موضع واحد در مورد حمله اسرائیل داشته باشیم اما این اتفاق رخ نداد/آمریکا، انگلیس و فرانسه حاضر نشدند بیانیهای علیه اسرائیل صادر شود/اگر یک سفارت کشور غربی هدف قرار میگرفت بلافاصله موج محکومیت رخ میداد/وقتی پای یک کشور دیگر وسط میآید واکنشهای کشورهای غربی متفاوت میشود.
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار👇
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝