eitaa logo
تولی و تبری
68 دنبال‌کننده
59.5هزار عکس
15هزار ویدیو
284 فایل
فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
7.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 شعرخوانی جالب دختر حاج آقا درباره پدرش @hawzahnews
هدایت شده از خیمه‌گاه ولایت
🔴 پایگاه‌های نفوذ صهیونیسم در ایران عصر پهلوی / بخش اول 🔹استراتژی خزنده و راز‌آلود صهیونیست‌ها در ایران، از جمله اسرار ناگفته و پنهان تاریخ معاصر است. حضور ایادی یهود در رأس دستگاه سلطنت و مراکز مهم تصمیم‌گیری و سیاستگذاری، ایران عصر پهلوی را به پایگاهی سیاسی و استراتژیک برای صهیونیست‌ها تبدیل کرده بود. عناصر یهود در نتیجه متابعت بی‌چون و چرای دولت مردان ایرانی از آنها، بر سیاست و اقتصاد کشور پنجه انداخته بودند. اما آزادی عمل یهودی‌ها و تلاش این جماعت برای افزایش و گسترش سلطه بر اهرم‌های قدرت در چنان لفافه‌ای قرار داشت که اغلب از چشم مردم دور باقی می‌‌ماند. آنها نمی‌توانستند توطئه‌ی خزنده‌ای را که در اطراف‌شان شکل می‌گرفت و هم چون گیاهی هرز بر ارکان سیاست و اقتصاد سرزمین‌شان می‌پیچد، به وضوح ببینند. 🔹در این زمینه، اعتراف یکی از جاسوسان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی درباره‌ی دخالت پنهان سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل، در ایران عصر پهلوی، تأمل برانگیز است. 🔹یعقوب نیمرودی از مأموران کار کشته‌ی سیاسی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها، پس از سال‌ها فعالیت جاسوسی در ایران، در گفت و گویی با یک روزنامه‌نگار اسراییلی می‌گوید، «اگر یک روز به تو اجازه دهند که از کارهایی که ما در تهران انجام داده‌ایم، آگاه شوی، از آن چه می‌شنوی، وحشت خواهی کرد. حتی نمی‌توانی آن را تصور کنی.» 🔹پنهان‌کاری در روابط میان ایران و اسراییل، از جانب رژیم پهلوی نیز به شدت دنبال می‌شد. شاه در روابط خود با دولت یهود، سیاست مخفیانه را در پیش گرفته بود. او از یک طرف سعی می‌کرد روابط خود را با اسرائیل توسعه دهد از طرف دیگر سعی داشت آن را از دید مردم و کشورهای عربی دور نگاه دارد. 🔹دلیلش هم این بود که شاه پیوند میان منافع خودش و اسراییل را احساس می‌کرد، اما از یک طرف هم از مخالفین خود بیم داشت. به خصوص پس از قیام 15 خرداد 1342 و آغاز نهضت انقلابی و اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که مبارزه با اسراییل را در صدر برنامه‌های خود قرار داده و پیوسته خطر نفوذ صهیونیسم را به ملت ایران هشدار می‌دادند. 🔹سنجش و تعیین گستره‌ی نفوذ صهیونیسم در ایران عصر پهلوی، بدون شناسایی کانون‌ها، محافل و عناصر وابسته به آن میسر نیست درادامه به بررسی پایگاه‌های عمده‌ی یهودیان در ایران، به عمق حضور آنها در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، اطلاعاتی و فرهنگی کشور، بیشتر پی میبریم. ✍ادامه دارد ◀️ پایگاه خبری تحلیلی ➡️ https://eitaa.com/joinchat/2868117506C71fc999fff
هدایت شده از خیمه‌گاه ولایت
🔴 پایگاه‌های نفوذ صهیونیسم در ایران عصر پهلوی / بخش دوم 🔹نخستین این پایگاه‌‌ها، سازمان فراماسونری است که بخشی از پیکره‌ی تشکیلات جهانی صهیونیسم به شمار می‌رود. بی‌شک نمی‌توان نقش و عملکرد فراماسون‌ها و لژهای فراماسونری را در ایران معاصر نایده گرفت. حضور و فعالیت ده‌ها لژ و هزاران فراماسون ذی‌نفوذ و فعال در عرصه‌های گوناگون کشور، همگی اهرم‌هایی بودند که حلقه‌های وابستگی سلطنت ایران را به صهیونیسم محکم‌ تر می‌کردند. 🔹تشکیلات عریض و طویل بهاییت، به عنوان یک فرقه‌ی دست‌پرورده‌ی استعمار، حلقه‌ی دیگری بود که ایران عصر پهلوی را به کانون قدرت صهیونیسم پیوند زده و متصل می‌کرد. در این زمینه نیز هم سوئی عملکرد بهاییان برخوردار از مقام‌ها و مناصب کلیدی در کشور، با منافع جهانی صهیونیسم،‌ به هیچ وجه قابل انکار نیست. 🔹سومین پایگاه صهیونیسم در ایران که ما آن را، یهودیان مخفی می‌نامیم، شامل آن دسته از رجال درباری، مقامات و صاحب‌منصبان درجه اول کشور در عصر پهلوی است که به طور پنهانی با دولت اسراییل ارتباط داشته و حافظ منافع استعماری آن رژیم بوده‌اند. این اشخاص که از صدر مشروطیت تا سقوط شاه، یعنی حدود سه ربع قرن در رأس امور دولت قرار داشتند، اغلب عناصر یهودی تباری بودند که کمتر کسی از اسرار و وابستگی درون گروهی آنها اطلاع داشت و در عین حال، پشتیبانی‌های سازمان یافته و تشکیلاتی آنها در ورود به دستگاه‌های دولتی، راه را برای نفوذ سایر هم کیشان و هم مسلکان‌شان باز می‌کرد. ↩️سازمان فراماسونری 🔹سازمان فراماسونری، به عنوان پدیده‌ای نوظهور، ابزاری مؤثر در دست نظام بورژوازی بود که از آن در مقابل نظام کهنه و سنتی فئودالیته، که با همدستی کلیسا بر تمامی ارکان جامعه سلطه یافته بود، استفاده می‌کرد. فراماسونری با طرح اندیشه‌های خود، قصد بر هم زدن ساختارهای جامعه را داشت. جنبش فراماسونری، با اتکا به ایدئولوژی خاص خود، هم چون ادیان و مذاهب التقاطی نظیر مانویت و بهاییت، به هر سرزمین و کشوری وارد می‌شد، سپس اشتراک‌های خود را با مردم آن سرزمین یافته و در جهت بارزتر کردن آنها تلاش می‌کرد تا از این طریق روشنفکران و اصلاح‌طلبان کشورهای مختلف جهان را با نظریات خود همگام سازد. ✍ادامه دارد ◀️ پایگاه خبری تحلیلی ➡️ https://eitaa.com/joinchat/2868117506C71fc999fff
هدایت شده از خیمه‌گاه ولایت
🔴 پایگاه‌های نفوذ صهیونیسم در ایران عصر پهلوی / بخش سوم 🔹ایران از جمله کشورهایی بود که موج تجدد‌خواهی و به دنبال آن سازمان‌های فراماسونری محیر به آن راه یافت و علت آن را باید در بافت سنتی جامعه‌ی ایرانی جست و جو کرد. اما از اواسط عصر قاجاریه، با گسترش روابط میان ایران و اروپا، پیشرفت‌های غربیان در زمینه‌های مختلف چیزی نبود که از چشم تحصیل‌کردگان ایرانی به دور بماند. محافل و انجمن‌های ماسونی یکی از مظاهر جالب و جذاب تمدن غرب به شمار می‌رفت که بسیاری از محصلان و روشنفکران ایرانی را جذب خود کرد و آنان را تا به مرحله‌ی شیفتگی و گاه سرسپردگی غربیان پیش برد. به این ترتیب، نظام سرمایه‌داری غرب با مسخ برخی روشنفکران ایرانی، آنان را به عناصری بسیار مطمئن برای تأمین منافع خود تبدیل کرد. 🔹تشکیلات مخفی فراماسونری از زمان میرزا ملکم خان با کمک شاهزادگان و دین‌ستیزان اروپا دیده، شروع به تبلیغ و ترویج غرب‌زدگی و بی‌دینی در جامعه‌ی ایران نمود. پیچیدگی و ماهیت بغرنج و پنهان‌کارانه‌ی این تشکیلات همراه با ایدئولوژی خاص آن که از تساهل در امر مذهب و اندیشه‌های فرامرزی و جهانی سخن می‌گفت، مانع از آن بود که علما و روحانیون تصمیم واحد و هماهنگی در قبال آن اتخاذ کنند و عکس‌العمل شدیدی در برابر آن نشان دهند. به این ترتیب، جریان فراماسونری به مسیر خود ادامه داد و در عصر پهلوی دوم به جایی رسید که در تمامی ارکان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه رسوخ کرد. 🔹فراماسونری به عنوان یک تشکیلات منظم و پیچیده، به طور کامل، در خدمت مقاصد و اهداف دین یهود و دقیقاً هم سو و هم جهت با مطامع و اغراض صهیونیست‌ها حرکت می‌کرد. 5 ژرژلامیلن در کتاب اسرار سازمان مخفی یهود می‌گوید: «فراماسونری قدرت مخفی ماست. فراماسونری فقط به منظور مخفی نگاه داشتن نقشه‌های ماست و طرز اجرای این قدرت مخفی و محل اجرای آن برای همیشه بر ملت‌ها پوشیده است.» 🔹اسماعیل رایین، مؤلف کتاب فراموشخانه و فراماسونری در این زمینه می‌نویسد: «صهیونیسم ایدئولوژی حاکم بر تمام لژهای جهان است. لذا صهیونیسم بین‌المللی با فراماسونری بین‌المللی یکی گردیده و از آن به منزله‌ی بازوی سیاسی و فرهنگی استفاده می‌شود.» 🔹در نتیجه‌ی ترکیب صهیونیسم و فراماسونری در ایران، پدیده‌ی نوین «نوماسونی» شکل گرفت که نطفه‌ی آن در دل رژیم بسته شد و در دامان دولتمردان آن زمان پرروش یافت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از مراکز فراماسونری که به آن «ستاد عملیات استاد اعظم، جعفر شریف‌امامی، گفته می‌شد، کشف گردید و عکس‌های گوناگونی همراه با فهرستی از اعضای فراماسون به دست آمد. نیز روشن گردید که در روزگار محمد‌رضا پهلوی، نه تنها سیاست کلی ایران، که سررشته‌ی اقتصاد کشور نیز به شیوه‌ای بنیادین در دست فراماسون‌ها بوده است. از آن پس، نوشته‌های دیگری نیز پیرامون فراماسون‌ها و پیوند آنها با صهیونیسم بیرون آمد. ✍ادامه دارد ◀️ پایگاه خبری تحلیلی ➡️ https://eitaa.com/joinchat/2868117506C71fc999fff
هدایت شده از خیمه‌گاه ولایت
🔴 پایگاه‌های نفوذ صهیونیسم در ایران عصر پهلوی / بخش چهارم 🔹تمایلات نژادپرستانه‌ی یهودیان مانع از فعالیت‌های تبلیغی و ترویج مذهب توسط این جماعت می‌شود. یهودیان نه خود به دین‌های دیگر در می‌آیند و نه دیگران را به مذهب‌شان دعوت می‌کنند. اما از آن جایی که قصد نفوذ در جوامع را دارند، فرقه‌سازی و بدعت‌گذاری در سایر مذاهب را به عنوان راه‌کارهای اساسی برای نیل به مقاصد خود، در پیش گرفته‌اند. در سراسر تاریخ، شواهد بسیاری وجود دارد که یهودیان با پروراندن و حمایت فرقه‌های مذهبی، در ممالک مختلف، راه نفوذ خود را به داخل آنها گشوده‌اند و در پیش نقاب‌های جدید مسیر رسیدن به اهداف سیاسی و اقتصادی‌شان را هموار کرده‌اند. 🔹نمونه‌ی بارز این مدعا، نقش یهودیان در ظهور پروتستانیسم است که تجربه‌ی موفقیت‌آمیزی را برای آنها به دنبال داشت؛ به طوری که توانستند زیر لوای نام مسیحیت، به اجرای بسیاری از مقاصد خود نایل شوند. حضور پروتستان‌ها، آن هم در یک گستره‌ی جغرافیایی وسیع شامل انگلستان، امریکا، کانادا و استرالیا، در واقع زمینه‌چینی برای کمک به سلطه‌ی یهود بود. این روند تدریجی و رو به رشد، به لحاظ زمانی از دوران کراموال ـ پروتستان متعصب و طرفدار یهود ـ شروع شده و تا عصر نومحافظه‌کاران امریکا، یعنی ریگان تا بوش پدر و پسر ادامه داشت. سرانجام، گروه اخیر، تحت عنوان صریح «مسیحیان صهیونی» امریکا را در بست در اختیار صهیونیست‌ها قرار دادند9 و به غایت آمال یهودیان نژادپرست، جامه‌ی عمل پوشانیدند. 🔹در ایران و در عصری که مورد نظر ماست، به ویژه عصر پهلوی دوم، فرقه‌ی بدعت‌گذار مذهبی که به طور کامل در خدمت اهداف و مقاصد یهود قرار داشت، بهائیان بودند. به طوری که حضرت امام خمینی (ره) از آنان به عنوان «عمال اسراییل» یاد می‌کند و پیوسته خطر حضور آنان را به علمای اسلام و طبقات مردم یادآوری می‌نماید. 🔹از دیدگاه حضرت امام (ره) سازمان بهاییت در ایران، در حکم جاسوس اسراییل در منطقه بوده و در اصل برای شکستن نفوذ مذهب شیعه و روحانیت به وجود آمده بود. انتشار ده‌ها نامه، پیام و اسناد مربوط به روابط بهاییان و اسرائیل، سخنان آن زعیم عالی قدر را تأیید می‌کند. ✍ادامه دارد ◀️ پایگاه خبری تحلیلی ➡️ https://eitaa.com/joinchat/2868117506C71fc999fff
هدایت شده از خیمه‌گاه ولایت
🔴 پایگاه‌های نفوذ صهیونیسم در ایران عصر پهلوی / بخش پنجم 🔹اسراییل یکی از اولین و مؤثرترین حکومت‌هایی بود که بهاییت را به رسمیت شناخت و آن را جزو مذاهب رسمی کشور خود قرار داد. جذب سرمایه‌های بهاییان که باعث شکوفایی اقتصادی این کشور می‌شد، یکی از عوامل توجه اسراییل به بهاییان ایران بود، بهاییان نیز سرزمین اسراییل را مرکز خود قرار داده و دولت یهود را پناهگاه و تکیه‌گاه خود می‌دانستند. شوقی ربانی ( م 1336 ه‍. ش) رهبر فرقه‌ی بهاییت، یکی از وظایف شورای بین‌المللی بهاییان را رابطه با دولت اسراییل بیان می‌کند. او هم چنین در مکتوبات خود، حمایت دولت اسراییل را بر همه‌ی دولت‌های جهانی ترجیح داده و تأسیس شعب محافل ملی بهائی را فقط در اسرائیل ممکن می‌داند. 🔹در عصر پهلوی، بهاییان با حمایت کشورهای خارجی، به ویژه انگلیس و اسراییل، در عرصه‌ی سیاست و اقتصاد کشور، به اقتدار چشمگیری دست پیدا کردند. محمد‌رضا شاه که به عناصر بهایی دربار خویش بیش از سایرین اعتماد داشت، آنان را به عنوان عمده‌ترین کارگزاران حکومت خویش به کار گرفت. بهاییان هم با استفاده از این جایگاه سیاسی، ایران را سرزمین امنی برای رشد و توسعه‌ی جنبش خویش یافتند. ضمن ‌آن که قدرت‌های استعماری و اسراییل نیز از این رهگذر، با اطمینان از قدرت عامل دست نشانده‌ی خویش، تنها کشور شیعی مذهبی جهان را در اختیارکسانی قرار دادند که حافظ منافع آنها بوده و می‌توانستند همه‌ی ذخایر یک ملت را فدای مصالح خود و استعمارگران نمایند. 🔹ارتباط بهاییان با اسراییل ـ که در حقیقت پادگان کشورهای غربی در قلب ملت‌های مسلمان است ـ موجب شد که با توجه به نفوذ آنها در حکومت پهلوی، غربی‌ها بتوانند به اطلاعات دست اول و مهم دربار ایران دست پیدا کنند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با توجه به سوابق این فرقه به عنوان یک حزب سیاسی طرفدار بیگانه، مقابله‌ی آنها با اقتدار ملت و روحانیت و مخالفت علنی آنان با دین اسلام، نظام جمهوری اسلامی برای آنان هیچ‌گونه رسمیتی قایل نشد. به علاوه، به دلیل محرز شدن جاسوسی عده‌ای از سران تشکیلات بهایی در شهرهای مختلف، حیف و میل اموال مسلمین و سرازیر کردن بیت‌المال به جیب صهیونیست‌ها، تعدادی از آنان دستگیر و مجازات شدند. ✍ادامه دارد ◀️ پایگاه خبری تحلیلی ➡️ https://eitaa.com/joinchat/2868117506C71fc999fff
هدایت شده از خیمه‌گاه ولایت
🔴 پایگاه‌های نفوذ صهیونیسم در ایران عصر پهلوی / بخش آخر 🔹مئیر عزری، هم چنین از خانواده‌های دیگری همچون مظفریان، قوام‌الملک، سعید نفیسی و دیگران یاد می‌کند که با محافل یهود ارتباط داشتند و بنابر اهداف تبلیغاتی صهیونیسم، به اسراییل دعوت می‌شدند. همچنین براساس، مندرجات سایر منابع یهودی بسیاری از یهودیان ایران موفق شدند تحت پوشش بهاییت به مناصب و موقعیت‌های بسیار بالای دولتی و مالی دست پیدا کنند که از جمله برجسته‌ترین آنها می‌توان به امیرعباس هویدا نخست‌وزیر، ثابت‌پاسال همدانی رییس تلویزیون و عبدالکریم ایادی سرلشکر ارتش و پزشک مخصوص محمد‌رضا شاه، ‌اشاره کرد. 🔹علاوه بر سازما‌ن‌ها و تشکل‌های یاد شده، مجامع صهیونیستی بی‌شمار دیگری نیز وجود داشتند که در محدوده‌ی خاص خود در جهت مقاصد یهود فعالیت می‌کردند. این گونه مراکز که با حمایت مستقیم اسراییل و آمریکا، مسئولیت گسترش نفوذ صهیونیسم را در ایران به عهده داشتند، با مساعدت رژیم پهلوی، پیوسته رو به ازدیاد و اقتدار گذاشته بودند. اسراییلی‌ها حتی سعی فراوان داشتند که با ایجاد پایگاه‌های فرهنگی نظیر مؤسسات آلیانس و انجمن «اوتصرهتورا» در اذهان و قلوب مردم ایران نفوذ کرده و به روی مقاصد استعماری خود سرپوش گذارند. اما پاینبدی مردم به اصول و ارزشهای اسلامی و شکل‌گیری نهضت اسلامی و انقلابی حضرت امام، مانع از موفقیت ترفندهای تبلیغاتی و دروغین سران یهود گردید، تا زمانی که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ریشه‌ی این فتنه برای همیشه از دل جامعه‌ی ایرانی کنده شد. ✍ پایان ➖➖➖➖➖➖➖➖ با کانال که محفل حضور نخبگان کشورمان است، میتوانید باشید و از آخرین اخبار و تحلیل‌های مهم ایران و جهان در حوزه و کسب آگاهی کنید. ➡️ https://eitaa.com/joinchat/2868117506C71fc999fff
🔴 آیت الله سید ضیا مرتضوی: "امام خمینی با ترورهای فدائیان اسلام همراه نبوده و حتی با آن مخالف بوده است" ⬅️ سید ضیاء مرتضوی نوشت: 🔶۱- یکی از مسائلی که اخیرا به مناسبت سالگرد اعدام سیدمجتبی نواب صفوی به دست رژیم پهلوی، در برخی گروه‌های مجازی مطرح شد، دیدگاه و موضع امام‌خمینی،‌رحمة الله علیه، درباره ترورهای گروه فدائیان اسلام به رهبری نواب صفوی بود. پرسشی که از گذشته نیز مطرح بوده است؛ به ویژه که امام‌خمینی تلاش زیادی برای جلوگیری از اعدام وی از طریق مرحوم آیت‌الله بروجردی کرد؛ هرچند به نتیجه نرسید. این بنده به دلیل مدیریت و سرویراستاری دانشنامه امام‌خمینی و ارتباط موضوع با برخی مدخل‌های آن پیگیر این موضوع شده و در اینجا خلاصه آن را برای روشن شدن بازگو می‌کند. 🔶۲- امام‌خمینی در «صحیفه امام»، ج۳، ص۴۵، نامه کوتاهی به حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی (زیارتی) نوشته است. موضوع این نامه به دو تذکر به وی درباره یکی از شماره‌های نشریه «پانزده خرداد» است که گویا در حجم چهار صفحه در دوران تبعید امام‌خمینی، در نجف اشرف منتشر می‌کرده است. آقای روحانی که به گفته خود از علاقه‌مندان و طرفداران فدائیان اسلام و شیفته نواب صفوی بوده، در یک شماره از نشریه به مبارزات فدائیان اسلام و شخصیت نواب صفوی و ستایش از آنان می‌پردازد و پیش از انتشار جهت ملاحظه امام‌خمینی در اختیار ایشان می‌گذارد و ایشان نیز به وی دو تذکر می‌دهد. 🔶۳- هر دو تذکر مجمل و سربسته است. تذکر دوم شاید درباره شخصیت خود امام‌خمینی و جهاتی بوده که به ایشان برمی‌گشته و به هر حال اینک موضوع سخن نیست و امام‌خمینی به این جمله بسنده کرده است: «ورقه دوم هم با سلیقه من مخالف است، خصوصاً در مثل ماهنامه شما». تذکر دیگر نیز سربسته است اما با توجه به توضیح اجمالی که در پاورقی به نقل از سیدحمید روحانی درج شده می‌شد حدس زد درباره ترورهای فدائیان اسلام است و همین منشأ پیگیری اینجانب شد؛ به ویژه که ایشان در تخطئه این اقدامات تعبیر «آدمکشی‌ها» را به کار برده که به‌روشنی گویای موضع منفی ایشان است. 🔶۴- امام‌خمینی درباره مقاله‌ای که در ستایش فدائیان اسلام و نواب صفوی تهیه شده بود، نوشته است: «شرحی كه مرقوم شده است بعضی اشکالات دارد. از آن جمله تمجید از آدمکشیها كه صحیح نیست در ماهنامه شما باشد و اصل قضیه اين روزها مورد شک و اشکال است، و مطالبی در نظر دارم كه نمی‌توانم بگویم». صحیفه امام، در پاورقی بدون نام بردن از گروه فدائیان به نقل از آقای روحانی توضیح داده است: «مطلبی که در نامه اشاره شده است مربوط به مقاله‌ای است در تجلیل از یک جریان سیاسی فعال در دهه بیست و سی که برای درج در ماهنامه تهیه شده بود و پس از دریافت نظر امام از درج آن خودداری کردیم». 🔶۵- با توجه به اهمیت موضوع، بنده (سیدضیاء مرتضوی) در سال ۱۳۹۹ در مسئولیت داشنامه برای حصول اطمینان خاطر با آقای روحانی تماس تلفنی گرفتم و حدس خود را مطرح کردم و افزودم دانشنامه می‌تواند دیدگاه امام‌خمینی را به همین صورت سربسته که در نامه آمده بازگو کند، اما اگر او تایید کند و موافق باشد، نظر امام‌خمینی به صراحت آورده خواهد شد. وی از این پیشنهاد استقبال و به صراحت تایید کرد که موضوع مربوط به فدائیان اسلام و نواب صفوی بود و او در جای دیگر نیز مطرح کرده است. این امر طبعا گامی برای روشن شدن موضع امام‌خمینی در این باره بود که مدعیان مختلفی داشته و دارد. بنده نیز موضوع را عینا از جمله در مدخل «مبارزه مسلحانه» گنجاندم. 🔶۶- تذکر امام‌خمینی به خوبی نشان‌دهنده موضع منفی ایشان درباره ترورهای یادشده و نیز تردید ایشان در آن مقطع درباره اصل موضوع فدائیان اسلام یا قضایای مربوط به است و با توجه به برخی پی‌آمدهای موضع‌گیری خود نمی‌توانسته آن را آشکار سازد. اینکه آیا ایشان بعداً نظر متفاوتی پیدا کرده یا نه به درستی روشن نیست و بسیار بعید می‌نماید، اما پیداست که در هیچ کجا نظر مثبتی درباره آن ترورها ابراز نکرده است. گفتگوی ماهنامه «پیام زن» با خانم احتشام رضوی، همسر نواب صفوی، که با سردبیری این جانب منتشر می‌شد، نیز نشان می‌دهد به‌رغم درخواست وی در دیدار با  امام‌خمینی، ایشان حاضر به تایید اقدامات نواب نشده و تنها حسن نیت وی را ستوده است. 🔶۷- حال با توجه به مشی کلی امام‌خمینی و مواضع یادشده می‌توان گفت ایشان به‌رغم نگاه مثبت  درباره همه یا برخی از افراد این گروه و به رغم اینکه خود علیه رژیم پهلوی مبارزه می‌کرد، اما با ترورهای آنان همراه نبوده و حتی با آن مخالف بوده است. البته این موضوع از نگاه کلی نیازمند بررسی تفصیلی است و در دانشنامه در مدخل «مبارزه مسلحانه» شرحی مستند در این باره آمده است. 👇👇👇 https://fa.shafaqna.com/?p=1517241 🆔 https://eitaa.com/shafaqna_com
هلال احمر آذربایجان‌غربی به حالت آماده باش درآمد 🔹 سرپرست هلال‌احمر استان آذربایجان غربی گفت: در پی وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در استان آذربایجان غربی، حوالی خوی ۴ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند‌ و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند. هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست https://fa.shafaqna.com/?p=1517111 جزئیات 👆👆👆 🌍 | خبرگزاری بین المللی شفقنا 🆔 https://eitaa.com/shafaqna_com
✅آیت الله فاضل لنکرانی: نتیجه اهانت به قرآن توسعه اسلام است 🔹 مسئولان ورود به این مسائل را با آداب دیپلماسی تمام نکنند https://fa.shafaqna.com/news/1517288 جزئیات 👆👆👆 🌍 | خبرگزاری بین المللی شفقنا 🆔 https://eitaa.com/shafaqna_com
✅استاد سروش محلاتی: دین نباید ابزار قدرت باشد 🔹 دعوت به دین فقط بر اساس حکمت، موعظه و جدال احسن است 🔹آیت الله سروش محلاتی با بیان اینکه دین نباید ابزار قدرت باشد و قدرت هم نباید در خدمت دین قرار گیرد، گفت: دعوت به دین فقط بر اساس حکمت و موعظه حسنه و جدال احسن است. دیگر شیوه ها در دعوت پیامبران راهی ندارند و نباید مورد استفاده قرار بگیرند. https://fa.shafaqna.com/news/1517278 جزئیات 👆👆👆 🌍 | خبرگزاری بین المللی شفقنا 🆔 https://eitaa.com/shafaqna_com
✅دکتر میرقاسم مومنی: 🔹نتوانسته ایم نقش «پدرانه» خود را در منطقه قفقاز ایفا کنیم 🔹 احتمال بسته شدن «خط ترانزیت شمال جنوب» 🔹«عزم مهم کشورهای رقیب و دشمن ایران در جهت محدود سازی و محاصره کامل ایران در جریان است» https://fa.shafaqna.com/news/1517290 جزئیات 👆👆👆 🌍 | خبرگزاری بین المللی شفقنا 🆔 https://eitaa.com/shafaqna_com