eitaa logo
تولی و تبری
68 دنبال‌کننده
59.5هزار عکس
15هزار ویدیو
284 فایل
فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تولی و تبری
13.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 #تبیین_و_تحلیل | بیانیه گام دوم انقلاب سند فقه سیاسی 🏷 گفتگو با آقای دکتر محسن اسماعیلی، از اعضای مجلس خبرگان رهبری 👈 در تبیین بیانیه #گام_دوم_انقلاب 🔍 متن کامل گفتگو را بخوانید👇 http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=41989
هدایت شده از تولی و تبری
هدایت شده از تبیان
mnshavy(277).mp3_89407.mp3
942.5K
هدایت شده از تبیان
⭕️ فرازی از بیانات امام موسی صدر در #شرح_دعای_ماه_رجب 🔘و آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ كُلِّ شَرٍّ؛ و در امان هستم از هر نوع شر و بدی ناشی از خشم و غضب او. 🔸ناامیدی از رحمت خدا از گناهان کبیره است. انسان ناامید، امیدی به آینده ندارد. همه چیز را تمام شده می‌بیند. چنین می‌پندارد که رحمت خدا شامل حال او نخواهد شد و در توبه به روی او بسته است.‌ این حالت خطرناکی است، احساسی شیطانی است. تا وقتی انسان زنده است، خوف و رجا را باهم دارد. 🔹 انسان نباید احساس ناامیدی و نیز احساس امنیت داشته باشد. نباید مطمئن باشد که همه چیز تمام شده و راه بازگشت ندارد یا جای خود را در بهشت بداند و خیالش آسوده باشد. این فکر خطرناکی است. @tebyanonline
هدایت شده از تبیان
11.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸امام حسين(ع) در فرازی از دعای عرفه می‌فرماید: '' یا مَنِ اسْتَنْقَذَ السَّحَرَةَ مِنْ بَعْدِ طُولِ الْجُحُودِ، '' یعنی اى خدايي كه ساحران عصر موسى را پس از انكار طولانى نسبت به حقّ و حقيقت از ورطه هلاكت رهانيدى. 🔹خدا دست این ساحران را گرفت، ما که دیگر بدتر از آن ها نیستیم، ان شاء الله دست ما را هم خدا می‌گیرد... @tebyanonline
آیات 269-258 بقره قسمت پنجم بخش ششم ● رواياتى از ائمه معصومين (علیهم السلام ) در باره (و اذ قال ابراهيم رب ارنى كيف تحيى الموتى ...) و داستان آن و در كتاب معانى الاخبار از امام صادق (عليه السلام ) روايت آورده كه در تفسير آيه ((واذ قال ابراهيم رب ارنى كيف تحيى الموتى ...)) در ضمن حديثى فرمود: اين آيه متشابه است ، و معنايش اين است كه ابراهيم از كيفيت پرسيد، و كيفيت فعل خداى تعالى حقيقتى است كه اگر عالمى (يا پيامبرى ) از آن آگاه نباشد برايش تعجب آور نيست ، و چنان نيست كه توحيدش ناقص باشد. مولف : بيان گذشته ما معناى اين حديث را روشن مى سازد و در تفسير عياشى از على بن اسباط روايت شده كه گفت : حضرت ابى الحسن رضا (عليه السلام ) در پاسخ كسى كه از معناى آيه : ((و لكن ليطمئن قلبى )) پرسيده بود كه مگر ابراهيم (عليه السلام ) در قدرت خدا شك داشته است ؟ فرمود: نه ، و ليكن منظورش اين بوده كه خدا ايمانش را زيادتر كند. مولف : اين معنا را مرحوم كلينى در كتاب كافى هم از امام صادق و عبد صالح امام موسى بن جعفر (عليه السلام ) روايت كرده كه بيانش گذشت . ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 581 مولف در تفسير قمى از پدرش از ابن ابى عميراز ابى ايوب از ابى بصير از امام صادق (علیه السلام )روايت كرده كه فرمود: ابراهيم (عليه السلام ) لاشه اى را در كنار دريا ديد كه درندگان دريائى آن را مى خوردند و سپس همان درندگان به يكديگر مى پريدند و يكى ديگرى را پاره مى كرد و مى خورد، ابراهيم (عليه السلام ) تعجب كرد و عرض كرد: پروردگارا به من بنمايان كه چگونه مردگان را زنده مى كنى ؟ خداوند پرسيد مگر ايمان ندارى ؟ ابراهيم (عليه السلام ) گفت چرا، و لكن مى خواهم قلبم مطمئن شود خداوند فرمود: پس چهار مرغ را بگير و آنها را قطعه قطعه كن و سپس بر سر هر كوهى قسمتى از آن را بگذار و آنگاه آنها را صدا بزن تا به سرعت نزدت بيايند، و بدان كه خداوند بر همه چيز توانا و به حقايق امور دانا است . ابراهيم (عليه السلام ) يك طاووس و يك خروس و يك كبوتر و يك كلاغ سياه گرفت ، كه خداى تعالى دوباره فرمود: صرهن يعنى قطعه قطعه شان كن ، و گوشتشان را مخلوط كن ، و به ده قسمت تقسيم نموده و هر قسمتى را بر سر يك كوه بگذار، و سپس يكى يكى را صدا كن و بگو: به اذن خدا زنده شو، خواهى ديد اجزاى بدنش از سر اين كوهها يكجا جمع شده و از نوك پا تاسرش به هم چسبيده و به سويت پرواز مى كند، و همينطور هم شد، در اين هنگام بودكه ابراهيم (عليه السلام ) گفت : ((ان الله عزيز حكيم )). مولف : اين معنا را عياشى هم در تفسیر خود از ابى بصير از امام صادق (عليه السلام ) نقل كرده ، و از طرق اهل سنت نيز از ابن عباس روايت شده است . و اينكه فرمود: ابراهيم (عليه السلام ) جيفه و لاشه اى را ديد و چنين و چنان شد، بيان شبهه اى است كه از ديدن لاشه در دلش افتاد، و وادارش كرد كه آن سؤال را بكند، براى اينكه ديد هر جزئى از بدن لاشه در شكم درنده اى رفت ، و تازه خود درندگان هم يكديگر را خوردند، فكر كرد مرده اى كه اجزاء آن اينچنين متفرق شده و هر تكه اش به جائى رفته و حالات گوناگونى به خود گرفته است ، و ديگر چيزى از اصلش نمانده ، چگونه زنده خواهد شد؟. 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□●(برگرفته از کتاب شریف اقبال الاعمال سیدابن طاووس، مورد توصیه حضرت آیت الله بهجت)●□ □●هنگام قرائت قرآن، با عقل خود توجه داشته باش که خداوند جل جلاله سخن خود را با زبان خود بر تو می خواند و تو به کلام مقدس او گوش فرا می دهی و به اندازۀ بخشش او بدان اعتراف کن و از خداوند بخواه که مراد خود از آداب، پندها و احکام یادشده در قرآن را به تو بفهماند. □●اقبال الاعمال، ج١، ص ٣٠۵●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□○مطلبی را به شما عرض می کنم، این را از بنده به عنوان یک اصل موضوعی بپذیرید، تا ان شاءالله به وقتش برای شما پیاده شود، و آن مطلب این است، خیلی از مطالب را، که بسیار بسیار سنگین و مهم است، من و شما نباید زود بشنویم، ولو هم اگر یک کتابی است که این مطلب را می گوید، زود نباید برویم بخوانیم، صبر کن صبر کن، بگذار از ابتدا درست پیش برود. □○چون آن مطلب را اگر زود بگیریم بخوانیم، چون جانمان آمادگی ندارد آن مطلب خوانده شده ضایع می شود.آن وقت ما نسبت به آن مطلب می شویم مفسد. چرا؟ برای اینکه زمین آماده نبود بذررا بیخود در زمین ریختیم، مطلب ضایع شد. □○خیلی از مطالعات ما ضایع کردن مطالب است. خیلی از درس خواندنهای ما ضایع کردن مطلب است .خیلی از کتاب خواندنها ضایع کردن است. به محض اینکه آدم دلش آب افتاد زبانش آب افتاد، زود نباید پا را، قدم را بیش از حد بگیرد به آن مطالب سنگین برسد. خیال می کند حل می شود. به مطالب خیلی سنگین که رسیده، چون جان او قوی نیست ضایعش می کند. مثل یک کودکی را می ماند که باید شیر بخورد اما یک کباب را به دهنش بگذارند این کباب ضایع می شود بدن او جذب نمی کند. چون جذب نمی کند موجب انهدام او می شود موجب نقص او می شود زایل پیدا می شود. □○وقتی دل ندهیم، خوب و درست بالا نرویم، گاهی می بینید خوانده ها، نوشته ها، کتابها، نه تنها موجب هدایت نمی شود موجب زلالت و گمراهی هم می شود اینه که عرض می کنم تثبّت به خرج بدهید. □○بحث نهج الولایه استاد صمدی آملی○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
(ره): □پنج شرط کمال و سعادت در این بیت به زیبایی بیان شده است: □صمت و جوع و سحر و عزلت و ذکری به دوام □نا تمامان جهان را کند این پنج تمام @mohamad_hosein_tabatabaei
تولی و تبری
📸 اقامه نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب @Farsna
□بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، و بِهِ أَسْتَعِینُ□ □○ ، عالم طبیعت روشنیست و تیرگی، پس تیره‌اش را بکار بر پیش از روشنش، که در تدبیر و سیاست صافی آشامیدن پس از تیره بهتر از تیره آشامیدن پس از صافی. و این سخن بر طریق مثل رانده‌ایم، و گرنه در عالم طبع خود کی و چگونه بود صفا با کدر؟ □○بلکه او غایت کدورت و تیرگیست، و اگر زانست که تو خواهان صفائی، از عالمی دیگر جو نه از ، که اگر تو آن را در معدن صفا جوئی بیابی، □○و اگر نه از محل و مأوای صفا جوئی، بدان در نرسی، واز تو فائت شود مقصود تو، پس تو مانی قرین اندوه و حسرت، و از آن بیمار شوی، و بیماری بمرگ انجامد و نومیدی از زندگی عقلی و بود جاودانی. @mohamad_hosein_tabatabaei
■●استاد علی صفایی حائری●■ ■●در هر راهى رنج و گرفتارى هست و براى تمامى مردم تحول و گردش هست. و با همين رنج و تحول مؤمن عاشق مشخص مى‌شود و غفلت زده‌ى موقعيت‌ها و غايب و گرفتار در نعمت‌ها كه بر خود ستم كرده‌اند و حركت خود را در گرو شرايط‌ و امكانات گذاشته‌اند كنار مى‌روند و شهدا كه حضور مستمر داشته‌اند انتخاب مى‌شوند و گواهان اتخاذ مى‌شوند، مؤمن غربال مى‌شود و كافر به هلاك مى‌رسد. ■●بهشت بدون جهاد و صبر به دست نمى‌آيد و با همين جهاد و شهادت است كه تمناى كسانى كه آرزوى مرگ را داشتند، ولى با ديدار آن،به آن خيره شدند و ايستادند، محك مى‌خورد. ■●و همين‌طور صبر و استقامت آن‌هايى كه همراه محمد و پس از محمد صلى الله عليه و آله از راه او باز نمى‌گردند و پشت نمى‌كنند، مشخص مى‌شود، كه خدا صابر را مشخص مى‌كند و به شاكرها پاداش مى‌دهد. ■●وارثان عاشورا، صفحه ۶۴●■ @mohamad_hosein_tabatabaei