eitaa logo
تولی و تبری
68 دنبال‌کننده
59.5هزار عکس
15هزار ویدیو
284 فایل
فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری فارس
رئیس سازمان انرژی اتمی: 🔹زنجیره ۲۰ تایی IR6 را علیرغم میل برخی از کشورهای اروپایی در ۲۰ فروردین رونمایی کردیم. 🔹در گداخت هم که شاید ۳۰ سال دیگر محقق شود بر اساس همین پیش بینی حرکت می‌کنیم. 🔹اعلام کرده‌ایم که به دنبال ساخت بمب نیستیم پس چرا آنها نگرانند؟ 🔹اگر با توصیه‌های الهی پشت سر رهبری حرکت کنیم، یقیناً پیروز این میدان هستیم. fna.ir/d9k8ap @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
سرلشکر باقری در دیدار با فرمانده هوانیروز ارتش عراق: 🔹ایران و عراق دو وزنه مهم جهان اسلام هستند. 🔹با همکاری‌های دوجانبه، می‌توانند نقش مهمی را در تحکیم صلح، امنیت و ثبات منطقه ایفا کنند. fna.ir/d9k8cw @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
تکمیلی (۱)|نصرالله: ترامپ نفت عراق را حق خود می‌داند 🔹ترامپ نفت عراق را حق خود می‌داند؛ داعش وسیله آمریکا بود برای این هدف. 🔹داعش مأموریت دارد در افغانستان جنگ را ادامه دهد تا اینکه به آسیای میانه برسد،برای همین صدای برخی مسئولان روسیه بلند شده است. 🔹کسانی که این کشتار را در سریلانکا به راه انداخته‌اند، چه کسی پشت اندیشه اینان است؟ آیا عربستان سعودی نیست؟‌ 🔹نباید در مقابل اعدام‌ها در عربستان و جنگ یمن سکوت کرد. 🔹ترامپ به سران سعودی اهانت می‌کند و آمریکایی‌ها می‌خندند. 🔹من از ملک سلمان خوشم نمی‌آید اما زمانیکه شنیدم ترامپ چه گفته، دلم سوخت. fna.ir/d9k8d3 @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
وزیر امور خارجه:جنگ با آمریکا قریب‌الوقوع نیست «ظریف» در مصاحبه‌ای با روزنامه ایندپندنت: 🔹آنکه تصور نمی‌کند جنگ میان ایران و آمریکا قریب‌الوقوع است اما اتفاقات تصادفی ممکن است به درگیری نظامی تبدیل شوند. 🔹همچنین دستگیری چند سرباز آمریکایی در سال‌ ۲۰۱۶ در آب‌های خلیج فارس یکی دیگر از اتفاقاتی است که بروز موارد مشابه با آن می‌تواند به درگیری منجر شود. 🔹 ایران حاضر است آمریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران را با ایرانی‌هایی که به جرم دور زدن تحریم‌ها در آمریکا و جاهای دیگر بازداشت شده‌اند تبادل کند. 🔹 این طرح مبادله برای زندانیان، «نازنین زاغری» تبعه انگلیسی محکوم‌شده در ایران را شامل نمی‌شود. fna.ir/d9k8h6 @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
@Farsna.mp3
4.21M
🎙بذرافشانی مزرعه دل... آیت الله ناصری @Farsna
هدایت شده از العالم فارسی
🔸 در مراسمی به مناسبت سومین سالگرد شهادت مصطفى بدر الدين؛ 🔹 سیدحسن نصرالله: سعودی‌ها در شکل گرفتن داعش دست داشته‌اند، باید محاکمه شوند/ بیشتر انتحاری‌ها در سوریه و عراق، سعودی بودند 👇 👇 👇 👇 https://fa.alalamtv.net/news/4197961 🆔 @Alalam_Farsi
هدایت شده از العالم فارسی
🔸 جزئیات عملیات الحشدالشعبی و ارتش سوریه برای پاکسازی مرزهای عراق و سوریه از داعش 👇 👇 👇 👇 https://fa.alalamtv.net/news/4198136 🆔 @Alalam_Farsi
هدایت شده از العالم فارسی
🔸 وقتی که قلب «سید حسین نصرالله» برای ملک سلمان به در می‌آید! + فیلم 👇 👇 👇 👇 https://fa.alalamtv.net/news/4198316 🆔 @Alalam_Farsi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیات 274-261 بقره قسمت دوم بخش سوم ● آثار سوء و مضرات انفاق بدون قصد كسب رضاى خدا و وقتى انفاق در راه خدا و به انگيره تحصيل رضاى او باشد، نمو و زياد شدن آن از لوازم تخلف ناپذير آن خواهد بود، ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 596 چون فوائد انفاق در غير راه خدا ممكن است توأم با ضررهائى باشد كه (حتما هست ) براى اينكه وقتى رضاى خدا انگيره آدمى نباشد لابد انگيره اين هست كه من توانگر به فقير انفاق كنم تا شر او را از خود دفع نمايم ، و يا حاجت او را برآورم ، تا اعتدالى به حال جامعه ببخشم ، و فاصله طبقاتى را كم كنم (و در همه اين فرضها بطور غير مستقيم منافعى عايد خود انفاق كننده مى شود) و اين خود نوعى استخدام و استثمار فقير به نفع خويش است ، كه چه بسا در دل فقير آثار سوء بجاى گذارد، و چه بسا اين آثار سوء، در دل فقرا متراكم شود و ناآرامى و بلواها به راه بيندازد، اما اگر انفاق تنها براى رضاى خدا صورت بگيرد، و انفاق گر بجز خشنودى او هدفى و منظورى نداشته باشد، آن آثار سوء پديد نمى آيد، و در نتيجه اين عمل خير محض مى شود. الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَلَهُمْ فى سبِيلِ اللَّهِ ثُمَّ لا يُتْبِعُونَ مَا أَنفَقُوا مَنًّا وَ لا أَذًى ... كلمه ((اتباع )) به معناى ملحق شدن و ملحق كردن است ، اولى (ملحق شدن ) نظير اين آيه كه مى فرمايد: ((فاتبعوهم مشرقين )) و دومى (ملحق كردن ) مانند اين آيه : ((واتبعناهم فى هذه الدنيا لعنة )). كلمه ((من )) با تشديد نون به معنى منت نهادن است ، و منت آن عملى است از صاحب احسان كه احسانش را ناگوار سازد، مثل اينكه به آن شخصى كه احسان كرده بگويد: اين من بودم كه چنين و چنان احسانى به تو كردم ، و يا عملى كند كه حاكى از همين باشد و اصل در معناى منت بطوری كه گفته شده قطع كردن است ، و در آيه : ((لهم اجر غير ممنون )) به همين معنا آمده ، و كلمه ((اذى )) به معناى ضرر فورى و يا ضرر اندك است ، و كلمه ((خوف )) به معناى انتظار ضرر است ، و كلمه ((حزن )) به معناى اندوهى است كه بر دل سنگينى كند، چه اندوه از امرى كه واقع شده ، و چه از آنكه بخواهد واقع شود. قَوْلٌ مَّعْرُوفٌ وَ مَغْفِرَةٌ خَيرٌ مِّن صدَقَةٍ ((قول معروف )) آن سخنى است كه مردم بر حسب عادت آن را غير معمولى ندانند، كه البته به اختلاف عادات مردم مختلف مى شود، و كلمه ((مغفرت )) در اصل به معناى پوشاندن است ، و ((غنى )) مقابل حاجت و فقر است ، و ((حلم )) به معناى سكوت در برابر سخن و يا عمل ناهنجار ديگران است . ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 597 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
آیات 274-261 بقره قسمت دوم بخش چهارم ● رد كردن سائل با زبان خوش و گذشت از بدى او، از صدقه و انفاق همراه با منت و آزار بهتر است در اين آيه شريفه خداوند متعال قول معروف و آمرزيدن و مغفرت (يعنى چشم پوشى از بدى ها كه مردم به انسان مى كنند) را بر صدقه اى كه گوشه و كنايه داشته باشد ترجيح داده ، و اين مقابله دلالت دارد بر اينكه مراد از ((قول معروف )) اين است كه وقتى مى خواهى سائل را رد كنى با زبانى خوش رد كنى ، مثلا دعايش كنى كه خدا حاجتت را برآورد. البته اين در صورتى است كه سائل سخنى كه باعث ناراحتى تو باشد نگويد، و اگر لفظى خلاف ادب گفت بايد چنان رفتار كنى كه او خيال كند سخن زشتش را نشنيده اى و آن دعاى خير و اين چشم پوشى ات از سخن زشت او، بهتر از آنست كه به او صدقه اى بدهى و به دنبالش آزار برسانى ، چون آزار و منت نهادن انفاق گر به اين معنى خواهد بود كه مى خواهد بفهماند آن مالى كه انفاق كرده در نظرش بسيار عظيم است ، و از درخواست سائل ناراحت شده است ، و اين دو فكر غلط دو بيمارى است كه بايد انسان با ايمان ، دل خود را از آن پاك كند چون مؤمن بايد متخلق به اخلاق خدا باشد، و خداى سبحان غنى اى است كه آنچه نعمت مى دهد در نظرش بزرگ نمى نمايد، و هر بخششى مى كند آن را بزرگ جلوه نمى دهد و نيز خداى سبحان حليم است ، و در مؤاخذه جفاكاران عجله نمى كند، و در برابر جهالت خشم نمى كند، و به همين جهتى كه گفته شد آيه شريفه ، با دو نام ((غنى )) و ((حليم )) ختم شده است . يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا لا تُبْطِلُوا صدَقَتِكُم ... اين آيه شريفه دلالت دارد بر اينكه آزار و منت بعد از صدقه اجر آن را حبط كرده و از بين مى برد، و بعضى با اين آيه استدلال كرده اند بر اينكه هر معصيت و يا حداقل هر گناه كبيره باعث از بين رفتن و بى اجر شدن اطاعت هاى قبل از آن معصيت مى شود، و ليكن ما چنين دلالتى در آيه نمى بينيم ، و دلالت آيه تنها در بى اجر شدن صدقه به وسيله خصوص ‍ منت و اذيت است ، كه گفتار مفصل اين بحث در مبحث حبط گذشت . كالَّذِى يُنفِقُ مَالَهُ رِئَاءَ النَّاسِ وَ لا يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الاَخِرِ از آنجائى كه خطاب اول آيه فقط شامل مؤمنين بود - چون افراد رياكار نمى توانند مؤمن باشند، چون به فرموده خدا، منظور اينها از اعمالشان خدا نيست - به همين جهت خداوند متعال مؤمنين را صريحا از ريا نهى نكرد، و نفرمود: ((اى مؤمنين رياكار نباشيد)) بلكه افرادى را كه صدقه مى دهند و به دنبالش منت و اذيت مى رسانند تشبيه به افراد رياكار بى ايمان كرد، كه صدقاتشان باطل و بى اجراست ، و فرمود: ((عمل چنين مؤمنى شبيه به عمل او است ))، و نفرمود: ((مثل آن است )) زيرا عمل مؤمن در ابتدا صحيح انجام مى شود، ولى بعدا پاره اى عوامل مثل ((منت )) و ((اذيت )) آن را باطل مى سازد، ولى عمل رياكار از همان اول باطل است . ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 598 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□○حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره○□ □○فحش و توهین نااهل نباید ما را ناراحت کند، و از راه و مقصد سست و دل‌سرد نماید. خانه نشستن و عمل به تکلیف کردن هیچ ناراحتی ندارد، ولی اشتهار(معروفیت) باطل و شادی، در صورت عمل بر خلاف تکلیف و وظیفه، خطرناک است و ناراحتی[و پشیمانی] دارد. □○در محضر بهجت، ج٢، ص٢١١○□ @mohamad_hosein_tabatabaei