eitaa logo
تولی و تبری
68 دنبال‌کننده
59.5هزار عکس
15هزار ویدیو
284 فایل
فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی
مشاهده در ایتا
دانلود
تفسیر سوره حمد جلسه 35.mp3
10.21M
#صوت #تسنیم #جلسه_سی_و_پنجم #تفسیر_سوره_حمد #تفسیر_ترتیبی_قرآن 📗تفسیر سوره حمد جلسه سی و پنجم 📙حضرت آيت الله جوادی آملی مدظله العالی ⏱ 00:27:01 دقیقه 📱 @nashresrair ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
📚ایجاد عاطفه و محبت در جامعه علیهم السلام 💠یك بیان نورانی از امام معصوم علیه السلام هست كه شما مؤمنین به یكدیگر بروید و جلسات داشته باشید و یكدیگر را نكنید برای اینكه شما شیعیان ما هستید و شیعیان ما وقتی یك جا نشستند سخنان و مطالب و روایات ما را نقل می‌كنند و بیانات ما در جامعه و ایجاد می‌كند. 💠برای توضیح این بیان نورانی این نكته را باید توجه داشته باشیم كه اگر كسی بخواهد ساختمانی بسازد باید یك ملات نرمی باشد تا این سنگ‌ها را روی هم نگه‌دارد. 💠 امام می فرماید افراد جامعه هر كدام برای خودشان مانند یك سنگی‌اند و بیانات نورانی ما یك مَلاتی است كه اینها را با هم جمع می‌كند آن وقت می‌شوند یك ساختمان محكم؛ 💠اهالی یك محله، اهالی یك شهر، اهالی یك كشور وقتی در اثر مَلات گذشت، محبت، دوستی و ادب یك برج محكمی شدند هیچ وقت نمی‌شود آنها را از پای در آورد. 💠از ذات اقدس الهی مسئلت می‌كنیم به بركت قرآن و عترت و بیانات نورانی ائمه(علیهم السلام) نظام ما، رهبر ما، مراجع ما و دولت و ملت و مملكت ما را در سایه قرآن و عترت حفظ كند و مشكلاتی كه بیگانه‌ها، دشمنان دانا یا دوستانِ نادان برای این مملكت، مملكت، و مملكت، پیش آوردند ذات اقدس الهی به لطف و بركتش حل بفرماید! 📆 06 تیرماه 97 - دیدار اهالی احمدآباد دماوند با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی 📲 @nashresrair 🌐 www.nashresra.ir ◀️ ارتباط با ما: @nashresra_ad
هدایت شده از ولای ولایت
هدایت شده از تبیان
4_466317273775211285.mp3
1.25M
تلاوت صفحه چهل و چهارم، سوره مبارکه بقره 👇👇👇 🆔 @TebyanOnline
هدایت شده از |خطّ امام|
🌸 #خط_امام| انسان با #کافر می‌داند چه کند، اما با #منافقین نمی‌داند... ✅ @khatteemam
هدایت شده از |خطّ امام|
🔴 تظاهر مذهبی 🔹آقای هم از آن اشخاصی است که تربیت آسمانی ندارد. اگر شنیده باشید، این چند روز، یک دفعه رفته است و دعا کرده که این افراد خارج بشوند. شما بدانید که این دعای او هم مثل دعاهای که می رفت و دعا می کرد. اینها همان مثلی است که یکی از حکمای ما عبید زاکان گفته است که مژدگانی که گربه عابد شده است. همین است مسأله. 📚 منبع: تاریخ معاصر ایران از دیدگاه امام خمینی (ره)، صفحه 278 یکشنبه‌ها؛ 🔸🔷🔸🔷🔸🔷🔸🔷 ✅ @khatteemam
هدایت شده از اقتصاد آنلاین
📌بازار آتی مانع افزایش قیمت سکه می شود عبده تبریزی، عضو شورای عالی بورس با اشاره به نقش بازار آتی در بالا رفتن قیمت سکه گفت: 🔹اگر بانک مرکزی در بازار آتی سکه فعال شود، طبیعی است که بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و می‌تواند با توجه به افزایش عرضه، قیمت را کاهش دهد. 🔹 ممنوعیت فعالیت در بازار آتی، راه حل خوبی نیست و بانک مرکزی به جای این تصمیم می‌تواند خود در بازار آتی فعالیت داشته باشد و نظر خود را اعمال کند. 🔹اگر بانک مرکزی در بازار آتی سکه فعال شود، طبیعی است که بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و می‌تواند با توجه به افزایش عرضه، قیمت را کاهش دهد. 🔹 سکه و ارز از یک جنس هستند و اگر جمع‌بندی بانک مرکزی این است که قیمت آنها حباب دارد، می‌تواند به جای جلوگیری از فعالیت، در بازار خود به عنوان بازیگر نقش ایفا کند. بنابراین در خصوص سکه، راه‌حل وارد شدن بانک مرکزی به بازار آتی است. 🔹 همچنین، پیش از این قرار بود که بازار ارز در هنگام تک نرخی شدن به بورس کالا وارد شود، اما پس از مدت کوتاهی که ارز تک نرخی بود، مجدد بحث دو نرخی شدن آن به میان آمد واین فرصت اکنون وجود ندارد. 🔹 برای سکه طلا، انواع بازار را می‌توان طراحی کرد و آن را می‌توان به صورت فیزیکی، اوراق گواهی یا ابزار مشتقه در بورس کالا فروخت. 🔹با توجه به اینکه مردم و سرمایه‌گذاران عمدتا به دنبال این هستند که قدرت خرید خود را حفظ کنند و خرید و نگهداری سکه برای آنها ریسک مفقودی را به دنبال دارد، بنابراین، می‌توانند اوراق گواهی سکه را برابر با سکه فیزیکی دریافت کنند و این ریسک را پوشش دهند؛ به این ترتیب، طرح جایگزینی می‌تواند در فعال شدن بازار اوراق گواهی تاثیر خوبی داشته باشد. 🔹 اما، اگر بانک مرکزی در عرضه و تقاضا نقش جدی ایفا نکند، ریسک سفته‌بازی هم وجود دارد که باید به آن نیز توجه ویژه کرد. @eghtesadonline
آیات 242-228 بقره قسمت نهم بخش دوم2⃣ ● احكام مختص و احكام مشترك زن و مرد در اسلام پس ، از همه مطالب گذشته ، اين معنا بدست آمد كه زن از جهت كسب علم ، بيش از علم به اصول معارف و فروع دين (يعنى احكام عبادات و قوانين جاريه در اجتماع ) وظيفه وجوبى ديگر ندارد، و از ناحيه عمل هم همان احكامى را دارد كه مردان دارند، به اضافه اينكه اطاعت از شوهرش نيز واجب است ، البته نه در هر چيزى كه او بگويد و بخواهد، بلكه تنها در مسأله مربوط به بهره هاى جنسى ، و اما تنظيم امور زندگى فردى يعنى رفتن به دنبال كار و كاسبى و صنعت ، و نيز در تنظيم امور خانه ، و نيز مداخله در مصالح اجتماعى و عمومى ، از قبیل دانشگاه رفتن و يا اشتغال به صنايع و حرفه هاى مفيد براى عموم و نافع در اجتماعات ، با حفظ حدودى كه برايش معين شده ، هيچ يك بر زن واجب نيست . و لازمه واجب نبودن اين كارها اين است كه وارد شدنش در هر يك از رشته هاى علمى و كسبى و تربيتى و امثال آن ، فضلى است كه خود نسبت به جامعه اش تفضل كرده ، و افتخارى است كه براى خود كسب نموده ، و اسلام هم اين تفاخر را در بين زنان جايز دانسته است ، بر خلاف مردان كه جز در حال جنگ نمى توانند تفاخر كنند، و از آن نهى شده اند. ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 412 اين بود آنچه كه از بيانات گذشته ما به دست مى آمد كه سنت نبوى هم آن است ، و اگر بحث ما بيش از حوصله اين مقام طول نمى كشيد، نمونه هائى از رفتار رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) با همسرش خديجه (عليها السلام ) و دخترش فاطمه (عليها السلام ) و ساير زنانش و زنان امت خود و آنچه درباره زنان سفارش كرده و نيز شمه اى از طريقه ائمه اهل بيت (عليه السلام ) و زنانشان مانند زينب دختر على (عليه السلام ) و فاطمه و سكينه دختر حسين (علیه السلام ) و غير ايشان را نقل مى كرديم ، و نيز پاره اى از كلماتى كه در مورد سفارش درباره زنان ، از ايشان رسيده مى آورديم ، و شايد در بحث هاى روايتى مربوط به آيات سوره نساء بعضى از آن روايات را بياوريم ان شاء الله ، خواننده محترم مى تواند به جلدهاى بعدى مراجعه كند. 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□ترجمه آيات در تفسیرالمیزان□ . □بريده باد دو دست ابى لهب (مرگ بر او باد)(۱) □مال وى و آنچه را به دست آورده دردى را از او دوا نكرد(۲) □به زودى وارد آتشى شعله ور شود(۳) □با زنش كه باركش هيزم است(۴) □و طنابى تابيده (از ليف خرما) به گردن دارد(۵) @mohamad_hosein_tabatabaei
□سوره مسد□ □اين سوره است به تهديدى است به خودش و عملش، تهديدى است به جهنم براى خودش و . □اين سوره در نازل شده است. @mohamad_hosein_tabatabaei
□بیان آیه(۱) سوره مسد□ تبت يدا ابى لهب و تب(۱) □(تب) و (تباب) بنابر آنچه معنى كرده به معناى و است. و آن را به خسران معنا كرده. هم گفته اند به معناى و است. بعضى ديگر آن را به معناى از همه دانسته اند. □ولى - به طورى كه هم گفته اند - همه اين معانى به همند، و بنابر اين كلمه () در آيه نيز به معناى لغويش نيست، بلكه است از آدمى، چون دست در انسان عضوى است كه  به وسيله آن انجام مى شود، و كارهاى آدمى را به دست او مى دهند، و تباب و دست به معناى بى شدن اعمال آدمى ، و بلكه نتيجه دادن آن است، و يا به عبارت ديگر به معناى شدن اعمال او و به نتيجه نرسيدن آن است، به طورى كه زحماتش رود و مورد استفاده اش قرار نگيرد، اين معناى دست انسان بود. و معناى تباب خود آدمى، او در و ذاتش است، به طورى كه از دائميش شود، و اين همان هلاكت او است.(۱) @mohamad_hosein_tabatabaei