eitaa logo
تولی و تبری
68 دنبال‌کننده
59.5هزار عکس
15هزار ویدیو
284 فایل
فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری فارس
سرکرده‌های جبهه‌النصره از ترس آغاز عملیات آزادسازی استان ادلب یا حصول هر گونه مصالحه، دست به فروش املاک دولتی زده‌اند fna.ir/bohmfz @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥در تازه ترین کلیپی که توسط احمدی نژاد منتشر شده: آقا ما قبول نداریم دو برادر رئیس دو قوه باشند، ما نحوه‌ی مدیریت آقای روحانی را قبول نداریم! این جرمه؟ (۹۷/۶/۲۵) 🆔 @nabbnews
هدایت شده از العالم فارسی
بیانیه ستاد کل نیرو‌های مسلح: دفاع مقدس در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ و مقاومت جهانی است/سیلی محکم دیگری به دشمن خواهیم زد https://fa.alalam.ir/news/3783681 https://eitaa.com/alalam_farsi
هدایت شده از خبرگزاری فارس
امام حسین برای تجدید انقلاب اسلامی پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) قیام کرد 🔹حسين‌بن‌على (علیه‌السّلام) نه فقط براى حكومت آمد و نه فقط براى شهادت آمد؛ امام حسين (علیه‌السّلام) حركت كرد براى انجام يك واجبى كه آن واجب تا آن ساعت در اسلام انجام نگرفته بود و حتّى شخص خود پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) هم نميتوانست آن واجب را انجام دهد. 🔹اين واجب جورى است كه حتّى شخص پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) هم كه بشير و نذير است - يعنى رهبر انقلاب است، پديدآورنده‌ى انقلاب دينى است - نميتوانست آن را انجام دهد؛ يک نفر ديگرى بايد اين واجب را انجام ميداد كه ادامه‌ى وجود پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) باشد و بر همان خط و روى همان ممشا و خطّ‌مشى حركت كرده باشد و او حسين‌بن‌على (علیه‌السّلام) است. 🔹آن واجب عبارت بود از تجديد انقلاب اسلامى، بعد از پديد آمدن ارتجاع؛ به خط باز آوردن قطار منظّم جامعه‌ى اسلامى، پس از خارج شدن اين قطار از خط. 🔹حسين‌بن‌على با عمل خود نشان داد كه هرگاه قطار منظّم جامعهى اسلامى از خط منحرف شد، ممشاى انقلابى اسلام هرگاه فراموش شد، بايد اين‌جور عمل كرد و اين‌جور بايد اين قطار را به خط باز آورد؛ و اين كارى بود كه طبعاً خود پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) نميتوانست بكند؛ چون در زمان رهبر يک انقلاب كه ارتجاع پيش نمی‌آيد؛ ارتجاع مربوط به بعد است. 🔹پس مسئله‌ى حسين‌بن‌على (صلوات‌الله‌‌عليه) اين نبود كه خاندان پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) درصدد باشند كه حقِّ ازدست‌رفته‌ى خود را و حكومت غصب‌شده‌ى خود را مجدّداً پس بگيرند؛ اين يک مسئوليّتى بود بر دوش ائمّه‌ى اهل‌بيت (عليهمالسّلام)، از امام سجّاد (علیه‌السّلام) به این طرف. 📚 کتاب همرزمان حسین(علیه‌السلام)؛ ص۱۹۲-۱۹۳ | سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای در محرم الحرام ۱۳۵۱ در هیات انصارالحسین تهران @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
🚩پشت‌پرده دسیسه‌چینی علیه روابط اقتصادی ایران و عراق رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق: 🔹روابط تجاری دو کشور علیرغم همه سنگ‌اندازی‌ها می‌تواندبه۲۰میلیارد دلاربرسد 🔹عربستان وعده داده 30 میلیارد دلار در عراق سرمایه‌گذاری کند، اما این سرمایه‌گذاری دو شرط دارد، اول اینکه ایرانی‌ها اجازه حضور در مناقصات را نداشته باشند،دوم محل‌هایی که آنها تعیین می‌کنند، محل سرمایه‌گذاری باشد 👉 http://tn.ai/1831206
هدایت شده از ولای ولایت
هدایت شده از تبیان
4_466317273775211722.mp3
1.04M
تلاوت صفحه صد و بیست و دوم، سوره مبارکه مائده 👇👇👇 🆔 @TebyanOnline
هدایت شده از تبیان
هر صبح از میان دلم تا ضریح عشق مِنّی الی الحسین سلامی کشیده اند ✨ أَلسَّلامُ عَلى ساکِنِ کَرْبَلآءَ ✨ سلام 🍃 صبحتون بخیر، روزتون پر روزی 👇👇👇 🆔 @TebyanOnline
آیات 254-253 بقره قسمت چهارم بخش دوم2⃣ ● بيان حقيقى بودن استعمال لفظ ((كلام )) و ((قول )) در غير موارد بشرى پس حقيقت چراغ ، عبارت شد از هر چيزى كه با روشنايى خود در شب نور دهد مادامى كه اين خاصيت و اثر باقى است حقيقت چراغ هم هست ، ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 488 اسم چراغ هم بطور حقيقت بر چنين وسيله اى صادق است ، به شرط اينكه تغييرى در معناى كلمه رخ نداده باشد، هر چند كه احيانا در شكل آن وسيله يا در كيفيت كارش يا در كميت آن ، يا در اصل اجزاى ذاتش تغييراتى رخ داده باشد، همانطور كه در مثال چراغ ديديم . و بنابراين ، پس ملاك در بقاى معناى حقيقى و عدم بقاى آن ، همان بقاى اثر است ، كه مطلوب از آن معنا است ، مادام كه در معناى كلمه ، تغييرى حاصل نشده باشد، كلمه در آن معنا استعمال مى شود، و بطور حقيقت هم استعمال مى شود، و در وسايل زندگى امروز كه به هزاران هزار رسيده و همه در همين امروز ساخته مى شود كمتر وسيله اى ديده مى شود كه ذاتش از ذات روز اولش تغيير نكرده باشد. مع ذلك به خاطر اينكه خاصيت روز اول را دارد نام روز اول را بر آن اطلاق مى كنيم ، (يخچال راكه در روز اول عبارت بود از ميدانى وسيع براى يخ شدن آب ، و چاله اى عميق براى ذخيره كردن آن يخ ، امروز به چيزى اطلاق مى كنيم كه نه ميدان دارد و نه چاله ) و درلغات و اسامى هر زبانى از انتقالات قسم اول ، نمونه هاى زيادى ديده مى شود، و انتقالات قسم اول اين بود كه لفظى كه در آغاز وضع شده بود براى معنايى محسوس در آخر به معنايى معقول و غير محسوس درآمده باشد، چيزى كه هست مردى جستجوگر مى خواهد تا آمارى از اينگونه لغات بگيرد. پس معلوم شد كه استعمال لفظ ((كلام )) و لفظ ((قول )) در موارد غير بشرى استعمالى حقيقى است ، و هيچ مجازى در كار نيست ، براى اينكه غرض از كلام و قول كه همان تفهيم ديگران است در كلام خدا با انبيا و ملائكه و جن ، و در كلام ملائكه و جن با يكديگر موجود است ، هر چند كه لوازم انسانى آن يعنى داشتن ريه و دهان و حنجره و صدا در آن موارد نباشد. 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□آیه(۲) سوره عصر در تفسیرالمیزان□ □راغب مى گويد: كلمه هم در مورد انسان استعمال مى شود، گفته میشود: فلانى خسران كرد، و هم در مورد عمل انسان بكار می رود مى گويند: تجارت فلانی خسران کرد. @mohamad_hosein_tabatabaei
□بیان آیه (۲) سوره □ □مراد از كلمه ( ) جنس انسان است. كلمه (خسر، خسران، خسار، خساره) به معناى  در است. و اگر در آيه مورد بحث كلمه () بدون و آمده به منظور آن بوده، و خواسته است بفهماند انسان در است، هم دارد به منظور باشد، و بفهماند آدمى در نوعى از خسران قرار دارد، غير خسران و آبرويى، بلكه خسران در كه خداى تعالى در باره اش فرموده: (الَّذين خسروا انفسهم و اهليهم يَوم القيمة الا ذلك هو الخسران المُبین) @mohamad_hosein_tabatabaei