eitaa logo
کانال خبر و تحلیل
361 دنبال‌کننده
14هزار عکس
12.6هزار ویدیو
133 فایل
شهید حاج قاسم سلیمانی: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی(رهبر معظم انقلاب)است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
نقدی بر امپراتوری دروغ- ۲۵شهریور خبری نیست- دکتر متولیان ۱۰شهریورماه ۱۴۰۲.mp3
23.97M
🎤نقدی بر امپراتوری دروغ/ ۲۵ شهریور خبری نیست لطفاً این کلیپ صوتی (که به تحلیل محتوای طرح دشمن برای تکرار شورش‌های سال قبل در سالمرگ مهسا کومله اختصاص دارد) را گوش کرده و در نشر حداکثری آن بکوشید ... ....
🔻ناروایی حکومت سکولار در دورۀ غیبت 🖊 مهدی جمشیدی ۱. خوشبختانه پس از مدتی که در انتظار ارائۀ دلایل مهدی نصیری دربارۀ دفاعش از «حکومت سکولار» بودیم، این انتظار به بار نشست و او فهرست دلایلش را عرضه نمود. نخستین دلیل وی این است که نظر مشهور و اکثریت قاطع فقهای شیعه این است که برقراری حکومت دینی از شئون و اختیارات امام معصوم است و در عصر غیبت، چنین وظیفه یا حقی برای دیگران از جمله فقها وجود ندارد. این برداشت، باطل است؛ چون او «امکان عملیِ» برپاییِ حکومت اسلامی در دورۀ غیبت را به «امتناع نظری» نسبت داده است، حال‌آن‌که فقهای شیعه در طول دوره‌های تاریخی گذشته، با وجود این‌که معتقد بودند که باید در دورۀ غیبت، حکومت در اختیار نائب امام غایب باشد، اما تحقق این امر را بر اساس تنگناهای عینی و بیرونی، ناممکن یا دشوار قلمداد می‌کردند. آنها باور داشتند که حکومت‌های موجود، غاصب هستند و اگر «امام معصوم» حضور ندارد، دست‌کم باید زمام حکومت در اختیار کسی باشد که از سوی ایشان معرفی شده باشد - و این شخص نیز کسی نیست جز «فقیه عادل» - اما مسأله این است که «امکان‌های حداقلی» و «انقباض‌های عینی»، زمینه را برای تحقق این اندیشه ربوده بودند. ازاین‌رو، فقهای شیعه یا به طور کلی از قدرت سیاسی برکنار بودند و یا می‌کوشیدند از طریق همراهی با برخی حکومت‌ها که تمایل دینی داشتند، از رنج‌های مردم بکاهند و در حد امکان، قدرت سیاسی را به خدمت بسط دین بگمارند. این امر از شکاف میان «ذهنیّت آرمانی» و «عینیّت حداقلی» حکایت می‌کند، نه این‌که فقهای شیعه به دلیل عدم‌اعتقاد به تشکیل حکومت در دورۀ غیبت، اقدام نمی‌کردند. نصیری با حذف این «توضیح تاریخی»، عمل عینی را ملاک قضاوت قرار داده، بلکه حتی مدعی شده که فقها در قلمرو نظر نیز در دورۀ غیبت، سکولاریسم را تجویز می‌کردند. ۲. فارغ از منطق نظری و عملی فقهای شیعه، از دو منظر دیگر نیز می‌توان به حکومت در دورۀ غیبت نگریست. نخست این‌که باید با «روایت‌ها»یی که در این باره وارد شده است و آشکارا از آنها، حکومت ولیّ‌فقیه نتیجه گرفته می‌شود چه کرد؟ این روایت‌ها می‌گویند که باید در دورۀ غیبت، حکومت را به حال خویش رها نکرد، بلکه مردم باید به سراغ فقها بروند و آنها را «نایبان امام معصوم» قلمداد نمایند. در حقیقت، خودِ امام معصوم، تکلیف سیاسی مردم را در دورۀ غیبت مشخص کرده و مردم را به هواداری از فقهای عادل برای برپایی حکومت اسلامی فراخوانده است. فقهای شیعه نیز به همین روایت‌ها استناد کرده‌اند و از آنها برداشت یکسان داشته‌اند؛ چنان‌که امام خمینی هم در کتاب «کشف اسرار» و هم در کتاب «ولایت فقیه»، به گردآوری و شرح این روایت‌ها پرداخته و با یک مطالعۀ منطقی نشان داده است که ولایت فقیه و برپایی حکومت در دورۀ غیبت، ریشۀ موجّه نَقلی و روایی نیز دارد. نفی ولایت فقیه و حکومت اسلامی در دورۀ غیبت، به‌ناچار باید از طریق ابطال این روایت‌ها و یا ساخته‌وپرداخته‌کردن تفسیرهای دیگری از آن صورت بپذیرد؛ کاری که نصیری از آن گریخته و به جایش، نسبت ناصواب به فقهای شیعه داده است. ۳. دیگر این‌که «دلایل عقلانی» نیز در میان هستند که حکومت ولی‌فقیه را در دورۀ غیبت توضیح می‌دهند. از جمله این‌که هر چند صورت مطلوب و حداکثریِ حکومت، این است که امام معصوم حضور داشته باشد، اما اگر دسترسی به ایشان ممکن نبود، نباید به‌طور کلی، از حکومت صرف‌نظر کرد بلکه باید در حد امکان‌، به سراغی کسی رفت که «شبیه‌ترین افراد» به ایشان باشد و به او برای در اختیار گرفتن قدرت سیاسی کمک کرد. حکم عقل این نیست که «اجرای احکام اجتماعیِ شریعت» در دورۀ غیبت، تعطیل شود، بلکه این است که باید هر اندازه می‌توان و میسّر است در جهت اقامۀ دین در جامعه کوشید. عاقلانه و منطقی نیست که دین در تمام دورۀ غیبت، معطّل و معوّق بماند و جامعه، گرفتار ساختارها و سیاست‌های طاغوتی شود، درحالی‌که امکان بسیج اجتماعی در راستای برپایی حکومت حقّ و عدل وجود دارد. اگر تحقق دین در جامعه، مصلحت است، و اگر تمامیّت این مصلحت، وابسته به حضور امام معصوم است، نباید تصوّر کرد که یا باید همۀ مصلحت را تحقق بخشید و یا باید همۀ آن را وانهاد. تحقق مصلحت و خیر و کمال، بسته به امکان‌های تاریخی و شرایط اجتماعی است و از این جهت، نسبی و زمینی است. 🖇 منتشرشده در: http://fna.ir/3eolli ....... ......
🔴 اصل مسأله فراتر از ثابتی و صفار هرندی است! 👤 ✅ جوسازی که علیه امیرحسین ثابتی و سجاد صفار هرندی درباره تدریس‌شان در دانشگاه شریف ساخته و اجرایی شد، صرفا مواجهه با دو نیروی منتسب به جریان انقلابی از طرف جریان غربگرا و اصلاح‌طلب نیست، بلکه خبر از نشانه‌های بزرگتر می‌دهد، بخوانید: 1️⃣ حرف آخر را باید اول زد، جریان سکولارهای سیاسی و تسلیم‌شدگان علوم انسانی غربی که در یک کلام آن‌ها را باید دیکتاتورهای با نقاب آزادی‌خواهی نامید، پشت پرده جوسازی اخیر بودند و کافیست جریان‌شناسی رسانه‌های موج‌آفرین در این زمینه را بدانید. 2️⃣ مهمترین سؤال این است که چرا جریان سکولارهای سیاسی، جریان علوم انسانی غربگرا، اصلاح‌طلبان و غربگرایان سیاسی تاکنون اینقدر نگران ساعت درس انقلاب در دانشگاه‌های مهمی مثل شریف نبوده؟! واقعیتش این است که با افزایش کمّی و کیفی قرائت‌کنندگان انقلابی از درس انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها مشکل دارند و موضوع دانشگاه شریف تنها یک بهانه است! وگرنه همین حریانات با تدریس قرائت‌های اعتدالی، اصلاح‌طلبی و غربگرایی از انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها مشکل خاصی ندارند، بلکه اگر بتوانند زمینه تدریس هم فرآهم می‌کنند. همین امروز بگویند ظریف، زیباکلام و امثالهم برای تدریس به دانشگاه شریف می‌روند، برایشان کف و سوت هم می‌زنند. بنابراین این جریان تمامیت‌خواه از افزایش کمّی و کیفی تدریس انقلابی واحد درسی انقلاب ناراحت هست و آن را پنهان هم نکرد! علت دقیق‌تر این ناراحتی و عصبانیت را بسیاری از اساتید و دانشجویان ارزشی می‌دانند که چگونه برخی به ظاهر اساتید در همین سال‌های پر حادثه انقلاب نه تنها تدریس در برخی دانشگاه‌‌ها نمی‌کردند، بلکه بالعکس در همان ساعت درس انقلاب اسلامی، علیه انقلاب تدریس می‌کردند. 3️⃣ میزان نفوذ جریان غربگرایی و رفتار دیکتاتوری آن‌ها در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی دقیقا همینجا و در این بزنگاه‌ها خود را نشان می‌دهد که حتی حاضر نیستند درس انقلاب نیز در اختیار تعداد بیشتری از معتقدین به انقلاب در دانشگاه‌ها و غیر از سلیقه‌ها آن‌ها قرار بگیرد! و جسورانه عربده می‌کشند که قرائت و تحلیل از انقلاب را هم ما و دوستان ما باید بگویند! البته در مظلومیت انقلاب اسلامی همین قدر بس که عمده قرائت، روایت و تحلیلش را در برخی دانشگاه‌های جمهوری اسلامی کسانی غیر معتقد، سالیان متمادی در اختیار داشته‌اند. 4️⃣ اگر دانشگاه شریف جای نخبگان علمی است، حق درس انقلاب اسلامی هم هست که نخبگان معتقد این حوزه آن را تدریس کنند و به عنوان یک واحد درس عمومی و معمولی دیده نشود و حق آن کامل‌تر از قبل ادا شود. روایت انقلاب را باید اهل زیست و سیر کردن با انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها بگویند وگرنه محتوای غیر از انقلاب اسلامی به دانشجویان مشتاق، ارائه خواهد شد و این ظلمی آشکار به نخبگان جوان کشور است که باید حقیقت را درباره بزرگترین انقلاب مردمی جهان و تاریخ کشورشان بشنوند ..... ....
🔴 چرا توبه پذیرفته نمی‌شود؟ ♻️ امام صادق(ع) فرمودند: «خداوند توبه شخص بداخلاق را نمی‌پذیرد، زیرا را به خاطر اخلاق بدش از هیچ گناهی بیرون نمی‌آید، مگر آنکه در گناهی بزرگتر از آن داخل می‌شود.» 📚 علل‌الشرایع،جلد ۲، باب ۲۴ ..... .....
🔴 جلوگیری از پیری زودرس ♻️ یکی از راه‌های جلوگیری از زودرس، این است که قبل از سیر شدن دست از غذا برداریم، چرا که باعث شده، خون صالح و متین به سلولهای بدن نمی‌رسد و موجب از بین رفتن طراوت و نشاط پوست و پیری زودرس می‌شود. 🔹 پیامبر(ص) فرمودند: حضرت عیسی(ع) از شهری عبور می‌کرد، مردی را دید که با همسرش اختلاف داشت و به حضرت عیسی(ع) عرض کرد: ای پیامبر خدا، همسرم زنی صالح است و بدی هم ندارد، ولی می‌خواهم از او جدا شوم. حضرت عیسی(ع) فرمود: چه نقصی در او هست که می‌خواهی از او جدا شوی؟ مرد گفت: همسرم دچار پیری زودرس شده و صورتش شکسته و فرسوده شده است. حضرت عیسی(ع) به زن فرمود: « اگر دوست داری طراوت به صورتت برگردد، هرگاه غذا میخوری، قبل از سیر شدن دست از غذا بکش، زیرا غذا وقتی در معده زیاد شود، طراوت و نشاط صورت را از بین می‌برد. » زن به این دستور عمل کرد و طراوت به صورتش بازگشت. 📚 علل‌الشرایع، جلد ۲، باب ۲۵۲ ..... ....
✅محمدرضا باهنر: مجلس فعلی تا به حال چهار یا پنج اخطار و تذکر از رهبری گرفته‌، درحالی که قبلا به طور متوسط رهبری یک تذکر به مجلس می‌دادند 🔸محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در همین مجلس که نیروهای انقلابی و جهادی هستند تا به حال چهار یا پنج اخطار و تذکر را از رهبری گرفته‌اند 🔸در دوران نمایندگی به طور متوسط در هر دوره رهبری یک تذکر به مجلس می‌دادند و آن‌هم غیرعلنی از بیت رهبری به ریاست مجلس منتقل می‌شد و در جلسه غیرعلنی به اطلاع نمایندگان می‌رسید. الان شاهد چهار تا پنج تذکر علنی و رسمی از سوی رهبری انقلاب هستیم! ..... ....
: دلیل ثبت نام نکردن در انتخابات مجلس را بعدا خواهم گفت/ از اول انقلاب عده‌ای خالص ساز دنبال حذف دیگران بودند؛ انقلابیِ کاسب‌کار می‌گوید همه پُست‌ها را باید ما بگیریم 🔸رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم: ثبت‌نام نکردن بنده در انتخابات مجلس دوازدهم دلایلی دارد که به موقع آن را می‌گویم،از اول انقلاب عده ای خالص ساز می گفتند فقط ما انقلابی هستیم و دنبال حذف دیگران بودند 🔸تلاش برای دو قطبی سازی در کشور وجود دارد،از اوایل انقلاب دو فکر مقابل هم بودند. پایه نظری اولین فکر این بود که ما باید به دنبال وحدت ملی باشیم و تفکر دوم به دنبال تجزیه بود 🔸امام اساس اندیشه ای را بنا نهاد که از سیاست‌های متعارف بالاتر بود و به همین دلیل گسترش پیدا کرد. یکی از خصوصیاتی که شهید مطهری بر آن تاکید دارد این است علت اصلی گسترش اسلام این بود که پاسخگوی نیاز زمان بود. ..... .....
کانال خبر و تحلیل
✅ #لاریجانی: دلیل ثبت نام نکردن در انتخابات مجلس را بعدا خواهم گفت/ از اول انقلاب عده‌ای خالص ساز دن
آقای علی لاریجانی شما استاد جعل و دوقطبی سازی‌های فیلسوفانه هستید. خالص سازی چیزی است که خودت ساختی و بر آن هم می‌تازید. کلا شما با انقلابی‌های سر سازگاری ندارید. حالا این چرندیات چه ربطی به ثبت نام نکردن شما دارد.😳
تاریک شده دلم ز بی تقوایی... گرمای گنه سوز می‌خواهم... .... ....
9.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️با این یک دقیقه از سریال عاشورا، گريه کردم. شهید باکری میگه: "استعفا میدم...ذات این میز فحش و لعنت شنیدنه... نمیشه کار کرد، میرم جنگ؛ فعلا که مردم رزمنده‌ها را با سلام و صلوات از زیر قرآن رد میکنن" من نمیدونم شهید باکری واقعا این حرفها را گفته یا نه ولی این حرف حقیقت داره هرچند واقعیت نداشته باشه. این همان پیش‌بینی شهداست که: "ماندن، سخت‌تر از رفتن است." در دورانی که جهاد در ماندن باشه و نه در رفتن، سختی‌ها مضاعفه. چون هیچکس شما رو با سلام و صلوات از زیر قرآن رد نمیکنه. البته که اگر اخلاص نباشه، خسر الدنيا و الآخره... 🆔️ @yaminpour ..... ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹برای ابراز ارادت به ساحت ولی عصر علیه السلام و رفع دلتنگی در روز جمعه توصیه میکنم دوستان با خانواده به این سه دقیقه گوش کنند. .... ....