eitaa logo
کانال خبر و تحلیل
355 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
12.4هزار ویدیو
132 فایل
شهید حاج قاسم سلیمانی: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی(رهبر معظم انقلاب)است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 تصویری از داماد آمریکایی حدادعادل در بیت رهبری و سردار عزیز جعفری که مورد توجه قرار گرفت 🔸پیشتر حدادعادل در معرفی دامادش گفته بود: «دامادم شهروند آمریکایی است و در ادامه گفت که دامادم از خانواده‌های شهید پرور امریکایی است!» 🔸 دختر وی بنت‌المهدی است که درباره ازدواجش با یکی از کارمندان شرکت مایکروسافت می‌گوید: «زمانی‌که در خارج از کشور بودم با همسرم آشنا شدم و ایشان به‌خاطر علاقه‌ای که به ایران و فرهنگ آن و امت اسلامی داشت حاضر شد تا رنج مهاجرت به غربت را به جان بخرد و در واقع با من به ایران بیاید و در ایران زندگی کند و نام و نام خانوادگی خود را تغییر بدهد/خبرآنلاین ..... ....
7.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 صحبت‌های مهم سیدمسعود میرکاظمی، وزیر اسبق نفت درباره فساد کرسنت/ بانیان کرسنت باید محاکمه شوند! 📣 مستند زالو، با نگاهی موشکافانه پرونده کرسنت را بررسی کرده و ابعاد ناگفته آن را برای مخاطب روشن می‌سازد ..... ....
1.89M
فلج تحلیل چیست؟
8.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینجا مسیر پیاده روی اربعین نیست؛ اینجا آمریکاست🏴 ..... ...
🔰گفتگوی رجانیوز با دکتر فواد ایزدی پیرامون ترور ناموفق دونالد ترامپ 🔻 این حمله فالس فلگ(پرچم دروغین) نبود و یک حمله واقعی علیه ترامپ رخ داد/ جو سیاسی آمریکا بسیار دوقطبی است و اینها نشانه افول آمریکاست / مشکل دموکرات‌ها با بایدن جدی است و فرصت زیادی ندارند 🔹 ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد شصتمین انتخابات ریاست جمهوری این کشور در حالی رقم خورد که وی در اکثر نظرسنجی‌ها از رقیب اصلی خود جلو بود. پس از ترور ترامپ در میتینگ انتخاباتی در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا سوالات بسیاری در مورد سرنوشت انتخابات مطرح شده است. اکنون رجانیوز در گفتگو با دکتر فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا به بررسی تاثیرات این حادثه بر روند انتخابات آمریکا پرداخته است. ⬅️ ادامه این گزارش را در سایت رجانیوز بخوانید: 🌐 http://rajanews.com/node/381827 ..... .....
⭕️دکتر‌جلیلی برای حضور در جمع عزاداران حسینی و دیدار با اعضای ستاد انتخاباتات استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شهر یاسوج شد 🔹 دکتر جلیلی در اولین برنامه پس از حضور در شهر یاسوج، عصر امروز در جمع اعضای ستاد انتخابات استان کهگیلویه بویراحمد حاضر شد. 🔹دکتر جلیلی قرار است ساعتی دیگر در مصلی شهر یاسوج و در جمع هیات های مذهبی این شهر سخنرانی کند. ..... .....
8.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بانگ «ابوالفضل علمدار» در اصفهان 🔹 تاسوعا روز ابوالفضل علمدار است و مردم اصفهان در این روز در سوگ یار و برادر امام حسین (ع) بانگ ابوالفضل علمدار سردادند. ✅ @Rajanews_com ...... ......
🔻منطق سرخ حسین و منطق بی‌رنگ ما: ارادت دینی، اراده‌ی انقلابی 🖊مهدی جمشیدی ۱. روزگار عجیبی‌ست که در آن، کسانی کربلا را در سال شصت‌ویک هجری متوقف کرده‌اند و برای امام شهید، حسین -علیه‌السلام- ناله سر می‌دهند، اما حاضر نیستند که در کربلای امروز، سر بدهند. همراهی‌شان با حسین، از سوگواری و گریه فراتر نمی‌رود؛ چنان‌که اشک‌های کوفیان نیز پس از کربلا جوشید، اما قیامی از آن نخروشید. نشسته‌اند و به گذشته می‌نگرند و اکنون‌شان، شبیه میلیون‌ها نظاره‌گر سال شصت‌ویک هجری است. نه این سو هستند و نه آن سو. در هنگامه‌ی کربلا، خاموش و بی‌طرف هستند و پس از کربلا نیز، جز عزا و مویه و فغان نمی‌دانند. دلداده‌ی عزای حسین هستند و نه خط حسین. می‌گریند، اما فریاد برنمی‌آورند. تشنه‌ی چای روضه هستند، اما از شمشیرهایی که تشنه‌ی خون‌شان هستند، هراس دارند. با خون، عهد نبسته‌اند و جان خویش را عزیزتر از راه حسین می‌شمارند. از کربلا، یک داستان غم‌انگیز ساخته‌اند که فقط باید در سوگ آن گریست و محزون بود، اما اکنون‌شان و انتخاب‌های اکنون‌شان را به آن عرضه نمی‌کنند. در این روایت، کربلا نمی‌تواند خودآگاهی تاریخی ایجاد کند و مسئولیت اجتماعی بیافریند، بلکه در احوال و نقلیات شخصی، محدود می‌ماند و از درس و عبرت تاریخی، تهی‌ست. براین‌اساس، خط مقاومت و مخالفت و تضاد و عصیان از درون آن برنمی‌خیزد که هزینه‌دادن برای آن، معنا پیدا کند. ۲. و کاش فقط نظاره‌گر بودند و بیرون از معرکه، در مرداب زندگی شخصی خویش فرومی‌رفتند، اما بسیاری، با کربلای دیروز، هم‌دردی می‌کنند و با کربلای امروز، نامردمی. زخم زهرآگین بر قلب خط مقاومت و مبارزه و انقلابی‌گری می‌نشانند و جبهه‌ی سازش و تسلیم و انقیاد را برمی‌گزینند. از راه‌ رفته، بازمی‌گردند و تجربه‌ی گره‌گشای مقاومت را کنار می‌نهند. مقاومت را باطل و بی‌فرجام می‌شمارند و بی‌اعتنا به خط حسین، به سوی قبله‌ی مذاکره و التماس و ذلت، سجده‌ می‌کنند. وعده‌ی همراهی می‌دهند اما اندکی بیش، دوام نمی‌آورند و به جبهه‌ی مقابل می‌گریزند. برای غربت حسین، بر سینه می‌کوبند، اما برای تداوم حسین، قدم برنمی‌دارند. منطق حسین را دفن کرده‌اند و قیام خونینش را به یک خاطره‌‌ی محزون فروکاهیده‌اند که بازخوانی سالیانه‌اش، حاصل عملی و عینی ندارد. در طلب ثواب شخصی هستند نه صواب جمعی. حق را می‌بینند و می‌یابند، اما جانب لذت و منفعت و لجاجت و تعصب را می‌گیرند. هم‌اشک و هم‌درد حسین هستند، نه هم‌راه و هم‌منطق او. حقیقت را تنها نهاده‌اند و سر در لاک زندگی شخصی فروبرده‌اند. جز به خود نمی‌اندیشند و نصیبی از بی‌تعلقی نبرده‌اند. حسین را برای محرم و هیأت می‌خواهند و نه برای همیشه و جامعه. حزن را بر حماسه ترجیح می‌دهند و مذاکره را بر مقامت. به میدان رفتن حسین را می‌ستایند، اما خودشان، دیپلماسی را برمی‌گزینند و حتی از احتمال جنگ می‌هراسند. آداب تقیه می‌دانند و با مبارزه بیگانه‌اند. برای حسین، قیام را می‌پسندند و برای خویش، تقیه را. از حسین، توقع خون دارند و از خویش، توقع اشک. در پوسته‌ها و ظواهر، متوقف مانده‌اند و خط و مرام و منطق حسین را دور افکنده‌اند. هم‌عهد عافیت هستند و تن به بلا نمی‌سپارند. رفیق منفعت هستند و نارفیق مصیبت. ۳. چه کنیم با این تعارض‌ها و تهافت‌ها؟! چه کنیم با این تذبذب‌ها و تلاطم‌ها؟! چه کنیم با این فهم تاریخی‌شده از حسین؟! چه کنیم با ناهمسازی ادعا و عمل؟! چه کنیم با این ارادت‌های منهای اراده‌ی انقلابی؟! تشنگی حسین کجا و خوف اینان از تحریم کجا؟! معامله‌گری اینان کجا و مقاومت حسین کجا؟! او برای دین، هم نان می‌دهد و هم جان، و اینان برای دنیا و لذت، دین‌فروشی می‌کنند. از دین خویش می‌فرسایند برای طلب دنیا. دنیای‌شان تا آنجا دینی‌ست که هزینه ندارد. دین‌داری‌شان، بی‌هزینه و عافیت‌طلبانه و کاسبکارانه است. دکان گشوده‌اند و کیسه دوخته‌اند، اما حسین نیزه‌نشین را می‌ستایند. هرکه به مکتب و مرام حسین، نزدیک‌تر باشد را افراطی و‌ تندرو می‌خوانند؛ چنان‌که در زمانه‌‌ی حسین نیز، او را خارجی شمردند. اهل دنیا، در طلب زندگی هستند و نه مبارزه. و حسین، چه زیبا و‌ موجز، این حقیقت تلخ را در قالب کلمات ریخت و فرمود: «إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ؛ همانا مردمان، بنده‌ی دنيايند و دين، لقلقه‌ی زبان آنهاست، و هر جا منافع‌شان به‌وسيله‌ی دين، بيشتر فراهم آید، زبان مى‌چرخانند و چون به بلا آزموده شوند، آنگاه دين‌داران، اندكند.» این سخن حسین، اعتراض صریح و گزنده‌ی او به جامعه‌ای است که دین را در سایه‌ی دنیا می‌طلبد و هر آن‌گاه که زمینه‌ی امتحان و ابتلاء فراهم گردد و میان این دو، تزاحم رخ بدهد، دین را به کناری می‌افکند و دنیا را بر صدر می‌نشاند. ..... .....
تا حسین را می‌دید، گریه میکرد. میفرمود: علی جان؛ حسین را نگهدار. و بعد نزدیک می‌آمد و زیر گلوی کودک را می‌بوسید! امیرالمومنین‌علیه‌السلام میفرمود: چرا گریه میکنید؟! فرمود: جای شمشیر میبوسم و‌گریه‌ میکنم. _ و نوشته‌اند که‌ پیامبرﷺ تمام بدن سیدالشهداﷺ را می‌بوسید.... | بحار‌الانوار،ج۴۴،ص۲۴۶ ..... ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 تصویری از مراسم عزاداری شب عاشورا در حسینیه امام خمینی(ه) ✅ @Rajanews_com ..... .....
49.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پخش‌زنده ۹|یکشنبه ۲۴ تیرماه 🎙وظایف جبهه‌ی انقلاب؛ بعد از انتخابات (مدیر اندیشکده‌ی سُعدا) ..... ....