eitaa logo
کانال خبر و تحلیل
358 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
12.4هزار ویدیو
132 فایل
شهید حاج قاسم سلیمانی: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی(رهبر معظم انقلاب)است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
مادر چادری؛ دختر چادری و برنده مدال طلای المپیاد جهانی نجوم و البته حجاب مانع پیشرفته و زن‌های ایران زندگی و آزادی ندارن!! ..... .....
🔻«گناهکاران بی‌گناه» 🔻آیا حکم دو خطاکار در فتنه 88 در مقایسه با اغتشاش 1401 یکی است؟ 🔻پیشنهاد می‌کنم تا پایان متن همراه باشید. مهم‌ترین تفاوت فتنه 88 با اغتشاش 1401 در همین عنوان فتنه است. سال 88 به معنای واقعی کلمه فتنه بود. فتنه یعنی امتزاج حق و باطل. یعنی شرایط چنان غبارآلود بود که حق از باطل قابل تشخیص نبود. آنچه رهبرانقلاب در آن سالها به عنوان "این عمار" می‌فرمود به واسطه همین غبار سیاسی بود. نقش جناب عمار در جنگ صفین همین بود که شبهه را برای صحابه رفع کند تا حق از باطل نمایان شود. در آن سال دو دسته افراد داشتیم. یا اهل فتنه یا مفتون و فتنه‌زده‌ها. در آن شرایط عده ای حق داشتند دچار فتنه و خطا شوند اما خواص خیر. برای همین آنروزها روز آزمایش خواص بود. اما سال 1401 فتنه نبود. همه چیز عیان بود. از لحظه اول باطل از حق جدا شد. باطل در نمایان‌ترین حالت خودش جلوه کرد. پس ظاهرا خطا در این سال نابخشودنی‌تر است. اما واقعا چنین است؟ 🔻به این فهم آنکس که در سال 1401 دچار خطا شد نسبت به فتنه گر 88، گناهش قابل گذشت است. اما چرا؟ اگر سال 1401 ماجرا فتنه نبوده و همه چیز شفاف و آشکار بوده است چرا گناه خطاکاران آن سال کمتر است؟ 🔻دلیل را باید در جبر رسانه‌های اجتماعی دید. جبری که منجر به مسخ رفتاری آدم‌ها می‌شود؛ رفتار و نه علم. اساسا افراد در این جبر شناختی به درستی و غلطی امور توجه نمی‌کنند. اینجا اساسا عرصه حق و باطل نیست. زیستگاه شبکه‌های اجتماعی عرصه اقدام شبکه‌ای است. افراد بی آنکه بفهمند و بخواهند در یک تونل شبکه‌ای از افراد یک شکل و یک صدا، تبدیل به ربات می‌شوند. تبدیل به انسان مسلوب الاراده می‌شود که نمی‌فهمد چطور گرفتار خطای شناختی و حتی رفتاری می‌شود. 🔻این خطای شناختی ناشی از همگرایی و همگروهی و همرنگی، مختص نوجوان و جوانان کم سن و سال نیست. در این جماعت ضریب خطا بیشتر است چون زمان بیشتری در فضای مجازی‌اند. اما متاسفانه باید گفت که همه را در گیر می‌کند؛ حتی خواص. ولو افرادی که حق و باطل برای آنها روشن است. برای اینکه یک مثال نسبتا روشن بزنم به ادراک و رفتار یک پزشک که در جمع رفقا دست به سیگار یا قلیان می زند، توجه کنید. او حتما از عوارض دخانیات می‌داند. اما در جمع دوستان و فامیل که همه به او سیگار تعارف می‌کنند ممکن است دچار خطای جمع‌پذیری شود. یا فردی را تصور کنید که می‌داند مرده ترس ندارد چون علم دارد هیچ کاری از او ساخته نیست اما حاضر نیست کنارش باشد. این ترس غیر از علم اوست. دقت کنیم که خطای شناختی غیر از خطای علمی و اعتقادی است. بیشترش بماند. 🔻اغتشاش 1401 را از این منظر ببینید. سهم شبکه‌های اجتماعی و جبر ناخواسته در شکل‌گیری ذهنیت غلط و رفتار نادرست را دقیق اندازه‌گیری کنید. خواهید دید که ماجرا در این سال متفاوت از آشوب در همه دوره‌های گذشته است. برای همین است که اصلاح و قانونمند کردن فضای مجازی مهمتر از بگیر و ببند امنیتی و قضائی است. شاید علت اینکه رهبر انقلاب از روز اول اغتشاش 1401 با این ماجرا متفاوت از فتنه های گذشته رفتار کردند و متهمین این عرصه را مورد بخشش قرار دادند از همین جهت باشد. 🔻اینهمه را نوشتم تا همین یک جمله؛ اگر فکری برای حکمرانی مجازی نکنیم با "گناهکاران بی‌گناهی" مواجه می‌شویم که از نزدیک‌ترین‌ها و یا مورد اعتمادترین‌های ما هستند. وحشتناک است؛ نیست؟ ..... ....
🔻شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۶ بسط اجتماعیِ تفکّر التقاطی 🖊مهدی جمشیدی ۹. در بخش پایانی وصیّت‌نامه، لاجوردی دربارۀ سازمان مجاهدین انقلاب که در آن زمان، خط مقدّم منافقان انقلاب بود می‌نویسد: «هدف غایی از اين تلاش‌ها، گسترش فکر التقاطی و انحرافیِ سازمانِ ضدخدايي‌شان است که جز انديشه‌های مادّی‌گرايانه و ماترياليستی، چيز ديگری نيست و با بهره‌گیری از تجربيّات مثبت و منفیِ هم‌پالگی‌های چپ و منافق‌شان، توانسته‌اند متأسّفانه به نسبت بسيار زيادی - زيادتر از توفيق منافقان خَلق در سال‌های ۵۱ تا ۵۴، تعداد کثيری از روحانيون را تحت تأثير قرار دهند و با لطايف‌الحيل، بر ذهن و روان آنان، اثرات دلخواه‌شان را بگذارند تا بدان‌جا که بر اعمال جنايتکارانه آنان، با ديدۀ اغماض بنگرند و حتی در مواردی نظير به‌شهادت‌رساندن باهنر و رجایی، به دست روی دست ماليدن‌های مسامحه‌کارانه و مصلحت‌انديشانۀ پشيمانی‌آورنده متوسّل شوند. باز مهم‌تر از همه اينکه با کمال تأسّف، توانسته‌اند تعداد فراوانی از جوانان مسلمان را جذب کرده و منحرف نمايند.» الف. سازمان مجاهدین انقلاب که در ابتدا، خود را بدیل انقلابی و اسلامی سازمان مجاهدین خَلق معرفی کرده بود، اینک خودش به لایۀ دوّم و خطرناک‌تر نفاق تبدیل شده بود؛ سازمانی که به درون انقلاب راه یافته بود و در عمق ساختار سیاسی، به سر می‌برد، اما در برابر آن قرار می‌داشت و سودای استحاله و انحراف را در ذهن خویش داشت. لاجوردی نیز به همین انحراف فکری که خود را در قالب التقاط نشان داده بود، اشاره می‌کند و می‌نویسد اینان در پی بسط و گسترش تفکّر خویش هستند و می‌خواهند از طریق جذب جوانان، بدنۀ اجتماعی بیابند. ب. تعابیر لاجوردی، بسیار تند و غلیظ است؛ او این سازمان را از لحاظ اندیشه‌ای، مادّی و ضدخدایی معرفی می‌کند، درحالی‌که سازمان، خود را اسلامی و انقلابی نشان می‌داد. حال چگونه است که لاجوردی، بی‌پروا و قاطع چنین حکمی می‌دهد و اینان را تا آن سوی ماتریالیسم، سوق می‌دهد و در کنار سازمان مجاهدین خَلق می‌نشاند؟ وی چه درک و دریافتی از ماهیّت فکریِ سازمان داشت که این‌چنین، دل‌نگران و بدبین است؟ او برای ادّعای خویش، چه شواهدی در دست داشته و به مسئولان نظام، چه گفته است؟ هرچه که هست، مسأله فراتر از لغزش‌های عادی و قابل‌اغماض است؛ خطری‌ست که اساس و بنیان انقلاب را تهدید می‌کند و می‌رود که در دهه‌های بعد، به یک بحران بزرگ سیاسی تبدیل شود. ج. ما از آنچه که در ذهن لاجوردی بوده، اطلاعی در دست نداریم، اما می‌دانیم که تاریخ پساانقلاب در دهۀ هفتاد و پس از آن، همۀ این بدگمانی‌ها نسبت به تفکّر التقاطی سازمان و جریان چپ مذهبی را تأیید کرد. باید زمان سپری می‌شد تا آن اندیشه‌های پنهان‌شده، آشکار شوند. دهۀ شصت برای اظهار خویشتن معرفتی، بسیار زود بود و اگر چنین اقدامی صورت می‌گرفت، در همان آغاز، کار سازمان به پایان می‌رسید؛ همچنان که سازمان مجاهدین خَلق، چنین خطایی کرد و برچیده شد. اینان صبر ورزیدند و در درون قدرت نشستند و جایابی ساختاری کردند تا فرصت برای ساختارشکنی فراهم شود. واگرایی‌های دهۀ هفتاد، نقطه‌هایی بود که می‌شد با اطمینان، چرخش‌ها را مشاهده کرد؛ چرخش‌هایی که ریشه در دهۀ شصت داشتند اما اینک پس از یک دهه، مجال ظهور یافته بودند. در اینجا بود که طینت التقاطیِ چپ مذهبی یا همان اصلاحات، آشکار گردید. در این مقطع، آنها بر این گمان بودند که ظرفیّت اجتماعی به حدی فراهم آمده که می‌توان در برابر انقلاب ایستاد و پایان آن را اعلام کرد. فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا، دلالت بر همین معنا داشت که برخلاف دهۀ شصت، اکنون بضاعت کافی برای آشکارسازی تقابل و تضاد ایجاد شده و می‌توان گردن‌کشی کرد. د. نقشی که لاجوردی در این ماجرا برای روحانیّت ترسیم می‌کند، تلخ و تأسّف‌بار است؛ روحانیّت که می‌باید خودش در شناخت ماهیّت منافقان انقلاب، پیش‌قدم باشد، نه‌فقط به چنین شناختی دست نیافته، بلکه اسیر اغوا و فریب آنان شده و به تأیید آنها می‌پردازد. در این‌چنین وضعیتی، دیگر چه کسی می‌تواند در برابر منافقان انقلاب، بایستد و صف‌آرایی کند؟ چشم‌های ناظر و دوراندیش، گرفتار خواب‌آلودگی هستند و نمی‌توانند حقایق پنهان را بخوانند. اگر در آن دوره، شخصیّت التقاط‌ستیز و برجسته‌ای همچون استاد مطهری حضور می‌داشت، ورق برمی‌گشت و بساط این نوع نفاق، برچیده می‌شد؛ هیچ‌کس همچون او نسبت به التقاط، حسّاس و جدّی نبود؛ آنچنان که در نهایت، در همین مسیر نیز به شهادت رسید. مطهری در دهۀ پنجاه، نسبت به رگه‌ها و ریشه‌های التقاط، هشدارهای فراوان داده بود، اما شوق و غلظت مبارزه، همه‌چیز را به حاشیه رانده بود و کسی در این اندیشه نبود که اگر فردا در رسد، التقاط به جان اصالت‌های انقلاب خواهد افتاد. .... ....
20.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تأثیر زمان بر حجامت ♻️ به فصل نزدیک می‌شویم و یکی از رفتارهای درمانی در این فصل، که از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند، است. منظور از دفع در حجامت، کاهش حجم آن نیست، بلکه دفع آن است، که تحت تأثیر تابش سیارات و ثابتات است، بدین معنا که جاذبه و موجب به سطح آمدن ترکیبات معلق در خون می‌شود. بیشترین جاذبه این دو، در فصل و پاییز است. ‼️ تأثیر آنقدر نمایان است، که در انگلستان قانونی تصویب شد مبنی بر اینکه جرایمی که در ایام قرص اتفاق می‌افتد، مشمول محاکمه قرار نگیرد. 🔹 حجامت در اوج و اوج سودبخش نیست مگر حجامت اضطراری، چون در اوج سرما خون بسته و منعقد است، و در اوج گرما، بیشترین صفرا استخراج می‌شود، در حالی که بدن به آن نیاز دارد. ❎ حجامتِ درمانی و اضطراری، تابع فصل و زمان نیست. 🔉 ..... ....
8.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حکمرانی مجازی به سبک فرانسه ..... .....
🔴انتصابات خلاف قانون ناقض شعار وفاق ملی! ⁉️آیا انتصاب عناصر مسئله‌دار و فاقد صلاحیت، نشانه است یا بارز است؟ آقای پزشکیان گفتند نباید هم‌جناحی‌ها را بکار گرفت، آیا بکارگیری عناصر فاقد صلاحیت بدون تکلیف قانونی استعلام از مراجع سه‌گانه (وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، قوه قضائیه) نشانگر بکارگیری هم جناحی‌ها بجای عناصر فراجناحی نیست؟ 📌از آقای پزشکیان و‌ معاون ایشان آقای انتظار می‌رود با اعمال قانون، مانع بکارگیری چنین عناصری بر خلاف مصوب 1401/07/10 مجلس شورای اسلامی، شوند. ▫️در مناصب دولتی نباید فردی دارای سوءسابقه منصوب شود که دشمنان اسلام و نظام در صدای آمریکا آنرا نشانگر عقب نشینی نظام اسلامی و عدول از مواضع خود قلمداد کنند. ▪️جریان برانداز ضد انقلاب در مهر ۱۴۰۱ نه تنها علیه نظام و انقلاب بلکه علیه اسلام نیز شورش کرد، نباید شخصی که از چنین جریانی حمایت کرده است بدون استعلام یا بی‌اعتنا به پاسخ استعلام از مراجع قانونی منصوب شود؟ 🔺این هم با شعار دولت که وفاق ملی است و هم با خواست مردم که در مقاطع گوناگون با آشوبگران و ناقضان امنیت ملی مخالفت کردند، ناسازگار است. دولت محترم نباید بگذارد قانون‌گریزی و قانون‌ستیزی جایگزین قانون‌گرایی شود. قانون گرایی باید جای قانون گریزی و قانون ستیزی را بگیرد. 📌دولت از زیر مجموعه خود بخواهد مُر قانون را پیاده کنند و از چنین انتصاباتی خودداری ورزند. اگر واقعا دنبال شعار وفاق ملی هستیم اجرای قانون در کشور و توسط مسئولان و دوایر دولتی، بصلاح دولت و ملت و در راستای شعار وفاق ملی دولت پزشکیان است. این انتصابات در راستای اجرای اسناد بالادستی نظام از جمله قانون اساسی، سیاست‌های کلی و قانون برنامه هفتم و دستورات امام خامنه‌ای و سازگار با این شعار وفاق ملی نیست؟ 🔺مردم بارها در مقاطع گوناگون با آشوبگران و برهم زنندگان امنیت و آرامش کشور کسانی که آرامش آنها را برهم زده اند و باعث شهادت ده‌ها نفر از حافظان امنیت و مدافعان ملت شدند مخالفت کردند. دولت وفاق ملی آقای پزشکیان نباید خلاف خواست مردم عمل کند! عمل به خواست و مطالبه ملت سازگاری با شعار رئیس جمهور است ..... .....
📌تشکر پدر مهسا امینی از دکتر پزشکیان ♨️خوشحالی پدر کذاب از برکناری یک استاد دانشگاه بخاطر نفله! ✍️امجد امینی منافقانه از حق و عدالت دم می‌زند؛ اما با قتل مهسا با باتوم پلیس و رد هرگونه سابقه بیماری، فتنه خونینی رقم زد که باعث پرپر شدن بهترین جوانان‌مان شد! 📌ببینید؛ رسوایی او در کمیسیون پزشکی aparat.com/v/mrXg0 ..... ....
کانال خبر و تحلیل
عباس عبدی نامه ای منتشر کرده خطاب به خاتمی که چهارتا محور داره: ۱. ادبیات بخشی از اصلاح طلب‌ها درست
‏عباس آخوندی در پاسخ به نامه عباس عبدی به خاتمی چند سؤال طرح کرده.بعضی سولات از جمله سوال زیر را خودش پاسخ داده و گفته: ‏اگر بپذیریم تغییراتی در وضع فعلی رخ داده‌است، هدف این تغییر چیست؟ ‏یک هدف می‌تواند کسب فرصت،تسلط بر اوضاع برای سرکوب سخت‌تر باشد ‏آیا در مقابل ادبیات کسی که نزدیک دو دهه وزیر جمهوری اسلامی بوده و اخیرا هم کاندیدای ریاست جمهوری شده بود، پهلوی نباید شاگردی کند یا لنگ بیندازد؟ مظلوم تر از جمهوری اسلامی نمی شناسم. @dr_a_ganji ...... .....
📸 تصویری از حضور پسر دکتر عارف، معاون اول رئیس جمهور در جلسه رسمی دولتی موجب انتقاد گسترده کاربران شد! پسری که اقامت خارجی دارد چرا باید در جلسات رسمی شرکت کند ؟!! آقا زادگان وارد تصمیمات دولت می شوند ... ..... .....
55.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ حتما ببینید/مستند بسیار جذاب ‼️ 🔹این مستند حاصل بیش از 5 سال پژوهش درباره پیچیده‌ترین پرونده امنیتی تاریخ انقلاب اسلامی است‼️ نقش در انفجار دفتر نخست وزیر‼️ ماجرای خودکشی مشکوک یکی از سر نخ‌های انفجار دفتر نخست وزیری‼️ آیت الله دادستان انقلاب وقتی میخواست دستور بازداشت بهزاد نبوی را بدهد ، به شهات میرسد‼️ حذف دادستان کل کشور و شهید از پیگیری پرونده نخست وزیری‼️ در نهایت همه متهمان پرونده انفجار نخست وزیری در دولت پست و مقام گرفتند‼️ چرا برخی مسئولین کشور عامل مشکلات و رنج ملت می شوند!!؟ ...... ....
🔴 وفاق ملی یا نفاق میلی؟! اینکه در انتصابات دولت جدید، حامیان فتنه و کسانی که در آتش اغتشاشات مختلف دمیده اند را برای مناصب مهم بگماریم، آن هم بدون توجه به خون بی گناهانی که ریخته شد، اسمش وفاق ملی است یا نفاق میلی؟!! ✍ "قاسم اکبری" 🇮🇷الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌🇮🇷 ..... ....