از شیخ انصاری پرسیدند: چگونه میشود یکساعت فکر کردن برتر از ۷۰سال عبادت باشد؟
شیخ گفت: فکری مانند فکر جناب حُر در روز عاشورا
.....
....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتقاد تند نماینده مجلس: برخلاف دوستان، شرم کردم چفیه بندازم
خودروسازا یک شبه ۳۰٪ درصد قیمت لگنهاشونو زیاد کردن مردم از ما شعر و شعار نمیخوان مردم از ما چفیه انداختن نمیخوان.
اتفاقا چفیه انداز واقعی و ارزشمند شما هستید با این بیانمنافق شکنتان
درود بر شما نماینده ی شجاع و دلیر و پاکباخته
......
.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماینده مجلس خطاب به پزشکیان: قیمت برق را ۳۸٪ درصد گران کردید/ چرا در برخی مناطق شمالی تهران شاهد قطعی برق نیستیم؟
زهره سادات لاجوردی:
🔹️آنچه در انتصابات شما دیده میشود وفاق با کسانیاست که بعضا علمدار اغتشاش بودند یا در فتنههای ۸۸ موثر بودند؛ مراقب نفود باشید.
.....
.....
.
ایران، طلبکار است
دولت نباید بدهکار غرب شود
🔻خبرگزاری های دولتی ایرنا و ایسنا، به نقل از خبرگزاری ژاپنی کیودو نوشته اند: "ایران، آماده برای برگزاری مذاکرات هستهای با آلمان، فرانسه و انگلیس در ۲۹ نوامبر (۹ آذر) در ژنو است. اتحادیه اروپا نیز به عنوان میانجی مشارکت خواهد کرد".
🔹هنوز، سه روز از صدور قطعنامه ضد ایرانی در آژانس با میانداری تروئیکای اروپایی نمی گذرد. طرف اروپایی عهدشکن در برجام، طی یک ماه گذشته نیز به تحریم هواپیمایی و کشتیرانی اقدام کرده بود.
🔻این اتفاقات در حالی رخ داده که دولت آقای پزشکیان، نه تنها زبان به طلبکاری درباره نقض حقوق کشورمان در برجام نگشود، بلکه پذیرفته بود که به شکل یکطرفه، غنی سازی ۶۰ درصد را بر خلاف قانون اقدام متقابل، تعلیق کنند. اما واکنش غرب، صدور قطعنامه بود!
🔹خبرآماده شدن برای مذاکرات دوباره هسته ای با تروئیکای اروپایی را نه طرف ایرانی، بلکه یک خبرگزاری ژاپنی منتشر کرده است. اما مذاکره با تروئیکای اروپایی، با چه منطقی؟! آیا آنها اراده یا توانایی برداشتن تحریم ها را دارند؟ قطعا نه!
🔻از حامیان گذشته برجام، فقط آقای لاریجانی بود که گفت "شرط مذاکره جدید، جبران خسارت های قبلی ایران است". برخی مقامات دولتی از جمله وزیر خارجه می گویند که برجام، دیگر آن کارکرد سابق را ندارد و فقط می تواند مقدمه مذاکره جدید باشد!
🔹با وجود هزینه ها و خسارات هنگفت پرداخت شده، حقوق پایمال شده ایران در برجام را چگونه می توان بخشید؟ و با این رفتار نا به جا، چگونه می توان به نتیجه ای متفاوت در مذاکره بعدی امید داشت، یا باید در انتظار تهدیدهای جدید بود؟!
🔻"برجام، کارکرد سابق را ندارد"، یعنی، مُرده است. نه مُرده، که کشته شده است. و اینکه بدون مطالبه هیچ خسارتی، زمزمه مذاکره جدید مطرح شود، یعنی نه تعهد و تعصبی نسبت به حقوق ملت ایران در میان است و نه تاوانی خواسته می شود!
🔹اما گویا برجام به اعتبار نحوه تنظیم منحطّ آن، برای ما مُرده و نه برای طرف عهدشکن غربی. چرا که ساز و کار اسنپ بک/ یا ماشه در آن تعبیه شده تا طرف غربی بتواند با کمترین بهانه جویی، به شکل خودکار و بدون گرفتن نظر مخالف چین و روسیه، تحریم های سازمان ملل را برگرداند!
🔻این در حالی است که اساسا برجام با سرکشی و خروج آمریکا، لغو و ابطال شده است. اما طرف اروپایی تهدید می کند که تا قبل از سررسید ده ساله برجام در مهر ماه سال آینده، اسنپ بک برجام را فعال می کند! مسخره نیست؟!
🔹اگر آقای ظریف باید بازخواست شود، یک دلیلش همین یادگاری پر خسارت است. بدتر اینکه وزارت خارجه، در قبال این مالباختگی و کلاهبرداری رخ داده، صدای به اعتراض بلند نمی کند، بلکه تحت فشار محافل غربگراست تا مذاکره از موضع انفعال را بپذیرد.
🔻این محافل سابقه، وقتی آقای عراقچی و سخنگوی وزارت امور خارجه، ادعای دروغ نیویورک تامز درباره دیدار نماینده ایران با نماینده ترامپ را قاطعانه تکذیب کردند، به شماتت و توهین علیه وزارت خارجه برخاستند!
🔹آنها عمیقا سرسپرده غرب هستند و ابایی از بستن دست دولت ندارند، همان گونه که دولت روحانی را به موضع ضعف در مذاکره کشاندند. آقایان پزشکیان و عراقچی و برخی دولتمردان غیور، اگر نجنبند و در موضع عزت و اقتدار نایستند، خود را با وجود طلبکاری ملت ایران، بدهکار غرب خواهند یافت.
✍ محمد ایمانی
.....
....
〽️#فوری/ میقاتی نخست وزیر لبنان:
🔹اسرائیل با ریختن خون لبنانیها پیام مخالفت با آتشبس را نوشت ، پاسخ خون با خون داده می شود، منتظر باشید
🔹کار ۲۴ ساعت گذشته اسرائیل همسو با قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل متحد نیست.ارتش به زودی در منطقه جنوب لبنان با تجهیزات وارد عمل و تقویت می شوند.
✍این خبر یعنی اعزام ۲۰ هزار نیروی رزمی ارتش لبنانی به منطقه خیام برای کمک به نیروهای رضوان ، میقاتی از طرف نیروهای مردمی و خانواده های پرنفوذ تحت فشار قرار گرفته
حملات امشب جنگنده های صهیونیستی به نیروگاه برق بیروت و ساختمانهای مسکونی و مقر ارتش لبنان که چندین کشته و زخمی در پی داشت، باعث ایجاد خشم عمومی و فشار به میقاتی برای اتخاذ این تصمیم شد.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: پس از پایان جنگ جهانی هیات ایرانی را در کنفرانس پاریس راه ندادند؛ ملت ایران این طور در دورهای تحقیر شده / انقلاب اسلامی ورق را برگرداند
حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار جمع کثیری از بسیجیان سراسر کشور:
🔹تفکر بسیجی این انحصار را می شکند.
.....
.....
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رهبر انقلاب: قدرت اجتماعی و علمی، تولید قدرت سیاسی می کند
حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار جمع کثیری از بسیجیان سراسر کشور:
🔹یک ملت اگر توانست در درون خود اتحاد و عزم و ایستادگی خود را نشان بدهد توانایی علمی و اجتماعی خود را نشان بدهد در قدرت سیاسی خود را نشان می دهد و می تواند در بین الملل حرف خود را بزند.
.....
.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ امام خامنه ای : این کاری که رژیم صهیونی در غزه و لبنان کرده، پیروزی نیست، #جنایت_جنگی است.
حالا حکم بازداشت اینها را صادر کردهاند؛
این کافی نیست!
حکم اعدام نتانیاهو و سران
جنایتکار این رژیم باید صادر شود. ۱۴۰۳/۹/۵
.....
.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ اینجا کانادا است و حرف های جالب مجری یک تجمع:
«تعجب نکنید که چطور ممکن است انقلاب انجام شود، ما باید انقلاب کنیم... مرگ بر کانادا... مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل..»
.....
....
🔻فلسفۀ فرهنگ در لایۀ نهفتۀ نظریۀ فرهنگیِ آیتالله خامنهای
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. نباید توقع داشت که آیتالله خامنهای به زبان اصطلاحات فلسفی و بهصورت صریح، دربارۀ فلسفۀ فرهنگ سخن بگوید و اگر چنین نبود، حضور فلسفۀ فرهنگ را در تفکّر ایشان منتفی دانست. مواجهۀ صحیح و صواب این است که ریشهها و سرچشمههای فلسفیِ گفتارهای فرهنگی ایشان کشف شود و به این واسطه، مشخص شود که ایشان در این زمینه، چه رویکردی دارد. گفتارهای فرهنگی ایشان، اگر در یک هندسه و چیدمان منطقی قرار بگیرند و مفصلبندی بشوند، بهحتم اندیشۀ فرهنگی و حتی نظریۀ فرهنگی هستند؛ چنانکه در کتاب «اندیشۀ فرهنگیِ آیتالله خامنهای»، آن گفتارها در این مسیر و مدار قرار گرفتند و در نهایت، یک رهیافت در حوزۀ نظریۀ اسلامیِ فرهنگی شکل گرفت. اما کار در زمینۀ فلسفۀ فرهنگ، دشوار است؛ چون باید گفتارهای فرهنگی ایشان را از لحاظ نظری، به عقب سوق داد و مبادیِ فلسفی را یافت. ایشان به سبب اینکه در جایگاه رهبری جامعۀ اسلامی قرار دارد، همواره میکوشد اندیشه را به سوی میدان و عمل و عین سوق بدهد و گفتارش جنبۀ سیاستی بیاید. ازاینرو، تبدیل گفتار به اندیشۀ فرهنگی و سیاست فرهنگی، آسانتر از تبدیل آن به فلسفۀ فرهنگ است. بااینحال، ایشان نه گرفتار عملزدگی و گسستگی از بنیان فکری میشود و نه در دام انتزاعیاندیشی و مبادیبسندگی میافتد. نه طراحیهای فرهنگیِ فاقد ریشههای فلسفی، کارساز و نافع هستند و نه تأمّلات نظریِ محض و دورافتاده از عینیّت اجتماعی. ایشان میان حکومت و حکمت، جمع واقعی برقرار کرده و یک حاکمِ حکیم است؛ چنانکه «فلسفی» میاندیشد و «سیاستی» سخن میگوید. این همان نقطۀ تعادلی است که باید به آن دست یافت.
[دوم]. برای فهم بهتر آنچه که بیان شد، باید اندکی دربارۀ فلسفۀ فرهنگ توضیح داد. فلسفۀ فرهنگ، شاخهای از فلسفۀ مضاف است که معطوف به امر است. فرهنگ، امر است؛ به این معنی که یک واقعیّت و هستی است که در جهان اجتماعی، استقرار دارد. جهان اجتماعی، خواهناخواه، آغشته به فرهنگ است و درونمایۀ آن را مجموعهای از ارزشهای هنجارشده تشکیل میدهد. پس فرهنگ، لایهای از واقعیّت اجتماعی است و از نظر هستیشناسیِ اجتماعی، ماهیّت ساختاری دارد. فلسفۀ فرهنگ، به سلسلهای از پرسشهای بنیادین پاسخ میدهد که در حکم اصولموضوعۀ علم فرهنگ یا نظریۀ فرهنگی هستند؛ همچنانکه هر فلسفۀ مضافی، مقدّم بر علم است و پیشفرضهای آن علم را تدارک میکند. البته فلسفۀ فرهنگ، هویّت مستقل از علم فرهنگ نیز دارد و اینگونه نیست که بتوان آن را به فلسفۀ علمِ فرهنگ تقلیل داد، اما در عین حال، برخی پرسشهای فلسفی دربارۀ فرهنگ وجود دارند که علم اجتماعی، قادر به پاسخگویی به آنها نیست. این پرسشها در فلسفۀ فرهنگ مطرح میشوند و آنگاه، علم فرهنگ میتواند از این پاسخها به عنوان اصولموضوعۀ خویش استفاده کند. پس مسألههای فلسفۀ فرهنگ، در حکم اصولموضوعۀ علم فرهنگ هستند. برایناساس، معقول نیست که ایشان در گفتارهایش بهصورت آشکار و گسترده به حوزۀ معرفتیای که اینچنین خصوصیّاتی دارد بپردازد.
[سوم]. بهطور خاص، در موقعیّتهایی که آیتالله خامنهای در معرض نقد نظریههای فرهنگیِ برآمده از لیبرالدموکراسی قرار میگیرد، بیش از همیشه، حضور ریشهها و خاستگاههای فلسفی در اندیشهاش نمایان میشود. در این لحظهها و برهههاست که ایشان باید برای ابطال رویکرد معارض، به سراغ «بنیانها» برود و نشان بدهد که منطق فرهنگیِ اسلامی- انقلابی، چه ماهیّت و دلالت متفاوتی نسبت به علوم انسانیِ تجدّدی دارد. این موقعیّت، متضمّن اشارههایی به «مبادیِ فلسفی» است تا تمایزها و تفاوتهای اساسی، روشن شوند. از جمله اینکه ایشان گاهی به نظریۀ مادیّت اخلاقی (یا مادّیّت در حوزۀ جهانبینی و سبک زندگی) اشاره میکند تا نشان بدهد که فرهنگِ تجدّدی، بهشدّت اینجهانی و بدنمحور است و به فراتر از حیات زیستی و حیوانی نمیاندیشد. فلسفۀ زندگی در عالَم تجدّد، خوشباشی و لذّت و اباحهگری است و اینهمه، دلالت بر مادّیّت اخلاقی دارد. فرهنگ تجدّدی، تجلّی نفسانیّت جمعی در این عالَم تاریخی است و به چیزی جز خویشتن مادّی و اینجهانی دعوت نمیکند. روشن است که بحث در این باره، کار علم اجتماعی نیست، بلکه فلسفۀ فرهنگ باید به میدان بیاید و دربارۀ معنا و غایت زندگی، قضاوت کند. فردگرایی نیز که جوهرۀ لیبرالیسم است، به حوزۀ انسانشناسیِ فلسفی مربوط است که با فلسفۀ فرهنگ، تلاقی و اتصال دارد. فلسفۀ فرهنگ، در آنجا که وارد مطالعۀ نسبت انسان و فرهنگ میشود و میخواهد این مسأله از لحاظ وجودی ( یعنی عاملیّت و ساختار) و از لحاظ ارزشی (فردگرایی و جمعگرایی) مطالعه کند، باید در این باره موضعگیری نماید. چنین مطالعهای، ذات فلسفی دارد.
🖇در اینجا بخوانید:
http://iict.ac.ir/rahbari-6
......
.....