داشتم این کتاب را مطالعه می کردم که به این دو نکته جالب رسیدم:
1⃣ فیلیپ _پدر اسکندر مقدونی_ ۳۳۸ سال قبل از میلاد در نبرد مشهور به کرونا پیروز شد.
2⃣ اسکندر تا هنگام مرگ در سن ۳۲ سالگی،نیمی از دنیا را فتح کرده بود.
https://eitaa.com/joinchat/1335754752Cf57f328c85
هدایت شده از نهضت مردمی جمعیت
#نهضت_مطالبه_گری
#نامه_انتقادی
#افزایش_جمعیت
⭕نامه انتقادی ۲۲۵ نفر از نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم،اساتید حوزه علمیه ،اساتید دانشگاه ها،فعّالین فرهنگی،مسئولین کانون های فرهنگی و موسسات دینی به رئیس صداوسیما نسبت به عملکرد آن سازمان در موضوع فرزندآوری و افزایش جمعیت
👇👇
۱: حجت الاسلام امینی اطهر نماینده طلاب یاسوج
۲- حجت الاسلام ناطقی دبیر کانون های فرهنگی سازمان تبلیغات استان قم
۳- حجت الاسلام مرتضی استقامت مسئول گروه تبلیغی جهادی رسالات
۴- خانم مطهره دانشوند مسئول مؤسسه فرهنگی تربیتی اطهار
۵- آقای سید عبد الله حجتی خبرنگار صدا و سیما
۶- حجت الاسلام گودرزی مدیر ستاد برنامه ملی جمعیت قرارگاه قرب
۷-محمد مسلم وافی نماینده مجمع طلاب،مسئول موسسه اندیشه کوثر
۱۰: آقای نیلی وکیل و مدیر مؤسسه مدافعین حق
۱۱- حجت الاسلام سمتی نماینده طلاب بافق،بهاباد،خاتم و مهریز
۱۲- حجت الاسلام عسگری نماینده طلاب خمینی شهر
۱۳- حجت الاسلام قاسمی فعال فرهنگی سیستان و بلوچستان
۱۴- حجت الاسلام قدیری عضو شورای راهبردی مؤسسه امیر بیان
۱۵- خانم دکترحقیقی داروساز تهران
۱۶- حجت الاسلام احسانی فر مدرس حوزه
۱۷- حجت الاسلام قراباغی استاد حوزه
۱۸- حجت الاسلام مارانی مسئول خیریه صدرا
۱۹- حجت الاسلام فیض آبادی مبلغ فعال حاشیه شهر مشهد
۲۰- خانم دکتر وحدانی فعال فرهنگی
۲۱- مهدی عبداللهی مدیر خانه هنر
🔸مشاهده لیست امضاء کنندگان (۲۲۵ نفر) در کانال نهضت جمعیتی(نجم)👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2386952243Ca908266e74
✅ به نهضت جمعیتی موسی بن جعفر علیهماالسلام(نجم) بپیوندید
👇👇
۰۹۱۹۲۵۱۳۴۰۷
هدایت شده از نهضت مردمی جمعیت
⭕️ صفحه دوم نامه انتقادی به رئیس صداوسیما با موضوع برنامه های آن سازمان پیرامون فرزندآوری و افزایش جمعیت
🔶 رونوشت به:
دفتر مقام معظم رهبری
کمیسیون اجتماعی سیاسی مجلس خبرگان
شورای عالی انقلاب فرهنگی
شورای نظارت برصدا و سیما
مرکز راهبردی تشخیص مصلحت نظام
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2386952243Ca908266e74
محمد هادی سمتی
✍ روزه خواری به بهانه بارداری همسر امروز بچه ها رو بردم پارک._البته مثلا بخاطر #شرایط_کرونایی نیمه
سلام
اگر شما هم تجربه ای درباره واکنش به روزه خواری دارید برایم بفرستید تا در کانال منتشر بشود.
📲 ارتباط: @HadiSemati
هدایت شده از کانال رسمی ستاد مرکزی اعتکاف
⚫️...حضرت_خدیجه_، مظلومه است؛ این بزرگوار واقعاً مظلومه است. جناب خدیجه (سلاماللهعلیها) غریب است.⚫️
🎙بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دستاندرکاران همایش بزرگداشت حضرت خدیجه،۱۳۹۵/۰۲/۲۰
📣 همزمان با روز دهم #ماه_مبارک_رمضان، سالروز وفات #حضرت_خدیجه_کبری سلام الله علیها_همسر وفادار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله_ #پویش_ختم_صلوات هدیه به روح مطهره آن بانوی والامقام برگزار می شود.
تعداد صلوات های خود را به شناسه @hadisemati ارسال کنید.
#ستاد_مرکزی_اعتکاف
🆔https://eitaa.com/joinchat/690159634C1fb3904e6e
هدایت شده از کانال مهدی نصیری
✅ سخنی با روحانیون بدون ماسک در حرم
محمد مطهری
🔹چندی پیش، شاهد بودم که وقتی در کنار ضریح مطهر امام رضا(ع)، یکی از خدّام از یک روحانی خواهش کرد که ماسک بزند با لحنی خاص گفت: «اگر به امام، معرفت داشتی نمیگفتی ماسک بزن». متاسفانه این روحانیون محترم و کم شمار دو نکته را فراموش کردهاند.
🔹فرض کنیم پزشکان و اکثر روحانیان - که بر تبعیت از متخصصان تأکید دارند – همگی در اشتباهند و در حرم هیچگونه ویروسی وجود ندارد. اکثریت بالای افرادی که به حرم مشرف میشوند ماسک دارند و این نشان میدهد که – درست یا نادرست - از نظر آلودگی ویروسی، تفاوتی میان حرم و غیرحرم قائل نیستند.
🔹نکته مهم این است که افراد دارای ماسک، با دیدن فرد بیماسک (روحانی یا غیرروحانی)، احساس میکنند که احتمال مرگ آنان بر اثر کرونا افزایش مییابد و بنابراین نه تنها آزرده بلکه گاهی عصبانی میشوند. آیا اذیت کردن دیگران از محرّمات قطعی دینی نیست؟ اذیت مؤمن در حدیث قدسی به منزله «جنگ با خدا» خوانده شده است: «قَالَ اَللَّهُ عَزَّوَجَلَّ: لِيَأْذَنْ بِحَرْبٍ مِنِّي مَنْ آذَى عَبْدِيَ اَلْمُؤْمِنَ» (کافی، ج۲، ص۳۵۰).
🔹اینکه از نظر تو ای عزیز، ویروسی در حرم نیست «اذیت شدن مردم» را منتفی نمیکند. درست مانند این است که لیوانی پر از آب زمزم را به میان مردمی ببری که فکر میکنند که این لیوان پر از اسید است و هر لحظه ممکن است روی دست و پایشان بریزد. بدون شک چنین کاری مصداق آزار است ولو اسیدی در کار نیست.
🔹علاوه بر این، آزار زائران یک «آزار مضاعف» است. ارزش زیارت، وابسته به میزان «حضور قلب» و «خود را در محضر خداوند و امام دیدن» است که نیازمند تمرکز است، تمرکزی که به دست آوردنش سخت است و از دست دادنش آسان. متأسفانه این ماسک نزدن، علاوه بر ایجاد احساس عدم ایمنی، ضایع ساختن حال معنوی زائران را هم به دنبال دارد و لذا آزاری است مضاعف. به قول علامه طباطبایی(ره) بزرگی هر گناه به میزان ظلمی است که در بردارد. سلب حال معنوی زائرانی که برخی از آنان شاید هرگز در عمر خود توفیق زیارت دوباره ای پیدا نکنند ظلم کوچکی نیست.
🔹اما این تمام مساله نیست. لزوم ماسکزدن – ولو کسی آن را نادرست بداند - قانون کشور است و ماسکنزدن یک روحانی (طرفدار نظام باشد یا نباشد) به اعتبار روحانیت آسیب وارد میکند.
🔹بسیاری از مردم بر این باورند که لباس روحانیت در مواقعی مصونیت و تبعیض میآورد و البته پر بیراه هم نمیگویند. مثلا در گزارشهای تلویزیونی تاکنون با هزاران فرد بیماسک مصاحبه شده و در برابر دوربین مورد توبیخ قرار گرفتهاند. کدام روحانی بیماسک مورد سؤال قرار گرفته است؟
🔹 البته خبرنگاران حق دارند که از خیر چنین مصاحبههایی بگذرند زیرا نگران اتهاماتی از قبیل «تبلیغ علیه روحانیت» و «تشویش اذهان» هستند در حالی که پخش چنین گزارشی چون نشانه عدم تبعیض است قطعا به نفع روحانیت است.
🔹پس انگیزه این دسته از برادران روحانی از ماسک نزدن در حرم چیست که آنان را هم از «آزار مردم» و هم از «تضعیف روحانیت» غافل کرده است؟ حقیقت این است که با این کار غالبا میخواهند کرامتی را برای امام اثبات کنند و نشان دهند که به طرز معجزهآمیزی در حرم ویروس نیست (چگونه؟ خدا میداند) و حتی برخی ماسک زدن را جفا و توهین به امام میدانند.
🔹اتفاقا - از اندک زائران دیرباور یا علمزده که بگذریم - تمام زائران به درستی باور دارند که در این آستان، خوارق عادات و کرامات عجیبی رخ داده و میدهد که شفای برخی بیماران لاعلاج از آن جمله است. حال، آیا این دسته از روحانیان می خواهند کرامتی از امام را به اثبات برسانند که از شفای افلیج یا نابینای مادرزاد - که عموم زائران به آن باور دارند - اگر کمتر نباشد بیشتر نیست؟ بنابراین نه «ویروس نداشتن» حرم بر معرفت و ارادت زائران میافزاید و نه «ویروس داشتن» حرم به جایگاه امام نزد آنان آسیب میزند.
🔹همچنین ماسک زدن در حرم جفا یا توهین به امام نیست، جفا به امام آنجاست که گمان کنیم مقام ملکوتی امام با باور نداشتن به وقوع یک مصداق از خوارق عادات آسیب میبیند. بسیار محتمل است که یک مرتاض هندی که قطار را با نگاه خود از حرکت باز میدارد بتواند ویروسهای یک محیط را هم از بین ببرد. اما امام کجا و مرتاض بینوا کجا؟!
🔹بهراستی اینان از مقام امام در عالم هستی - که «واسطه فیض خداوند»، «حجت خدا بر زمین»، «صاحب ولایت تکوینی» و «هدایتکننده به هدایت باطنی» بخشی از اوصاف اوست - چه فهمیدهاند که معرفت و احترام به ایشان را با اعتقاد به نبود ویروس در حرم گره زدهاند؟!
🔹بپسندیم یا نپسندیم، زیارت بدون ماسک یعنی «زیارت توأم با آزار» و «تشدید بدبینی نسبت به روحانیت». خوب است این عزیزان پای درد دل برخی خدّام و نیز کادر درمان بنشینند تا بهتر بفهمند که بر سر هیچ چه خونی به دلها کردهاند.
t.me/m_motahari
هدایت شده از کانال رسمی ستاد مرکزی اعتکاف
⬛️ آنهایی هم که حضرت امیر المومنین علی- علیه السلام- را در محراب عبادت کشتند، مدّعی اسلام بودند. آنهایی هم که لشکرکشی کردند و هجوم آوردند به لشکر اسلام در صدر اسلام و هجوم آوردند به لشکر علی بن ابی طالب آنها هم ادعای اسلام داشتند، با اسم اسلام با اسلام جنگیدند.
🎙امام خمینی (رضوان الله علیه) ، ۲۹ بهمن ۱۳۵۹/ ۱۲ ربیع الثانی ۱۴۰۱
📣 همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام پویش_ختم_صلوات هدیه به روح مطهر آن حضرت برگزار می شود.
تعداد صلوات های خود را به شناسه @hadisemati ارسال کنید.
#ستاد_مرکزی_اعتکاف
🆔https://eitaa.com/joinchat/690159634C1fb3904e6e
فراخوان راهپیمایی خودرویی در روز قدس،اقدام خودسرانه یا آتش به اختیار؟
امشب ساعت ۲۱:۴۵ در صفحه اینستاگرام به آدرس https://instagram.com/m.keshtkaran
https://eitaa.com/joinchat/1335754752Cf57f328c85
هدایت شده از محمد هادی سمتی
#یادداشت
باشگاه نویسندگان حوزوی #خبرگزاری_رسا | #محمد_هادی_سمتی
✍ فلسطین ناموس اسلام است
یکم:
فدک نام روستایی است در حجاز و مسافتش با مدینه به اندازه دو یا سه روز است.
این زمین نخست از آنِ یهودیان بود و سرانجام در سال هفتم هجری قمری آن را به پیامبر واگذار ساختند. گرچه در طول تاریخ بارها از خاندان پیامبر گرفتهشده و دوباره به آنها بازگردانده شده است.
سید ابن طاووس در کتاب "کشف المحجه" مینویسد: درآمد سالیانه فدک 24000 دینار و بنابر روایتی 70000 دینار بوده است.
بههرروی فدک تنها تِکهای زمین نیست و نبوده است. بلکه نماد حکومت شیعی بر روی زمین است و خلفای اموی و عباسی نیز به این مسئله آگاه بودند.
در تاریخ آمده که روزی هارونالرشید عباسی به موسی بن جعفر علیه السّلام پیشنهاد کرد فدک را پس بگیرد.
حضرت نخست نپذیرفت و چون پافشاری فراوان خلیفه عباسی را مشاهده کرد فرمود من فدک را با گستره جغرافیایی که خود تعیین میکنم پس میگیرم.
هارون پرسید حدود فدک کجاست و امام پاسخ داد که اگر من مرزش را به تو بگویم هرگز آن را باز پس نمیدهی.
هارون امام را سوگند داد که لب به سخن بگشاید و حضرت فرمود:
- مرز نخستش عدن (یمن) است.
- چهره خلیفه در هم رفت.
- کرانه دومش سمرقند (ازبکستان) است.
- رنگ از رخ هارون پرید.
- مرز سومش آفریقا است.
- چهره خلیفه سیاه شد.
- کرانه چهارمش نیز سیف البحر (دریای خزر و سواحلش در شمال ایران) است
هارون هنگامیکه سخن امام را شنید گفت دیگر برای ما چیزی باقی نماند پس بیا جای من بنشین. حضرت موسی بن جعفر فرمود: من گفتم اگر مرز آن را تعیین کنم فدک را نخواهی داد و خلیفه از همان هنگام تصمیم به کشتن پیشوای هفتم گرفت.
دوم:
مسئله فلسطین در زمان ما همانندِ تاریخچه فدک است. بیش از آنکه خاک و شمار مردم فلسطین اهمیت داشته باشد آرمان این سرزمین است که برای ما ارزش دارد و نابود ساختن اندیشه صهیونیسم که خود را به ناروا ملت برگزیده خدا میداند یک وظیفه است.
فلسطین مسئله نخست جهان اسلام است و بیتالمقدس که روزگاری قبله مسلمانان بوده اکنون نماد ایستادگی و پایداری است. چالش استکبار با همه آزادی خواهان جهان نیز بر سر این است که چرا یکسوی مبارزاتشان به سمت نابودی اسرائیل میرسد.
امام خمینی رحمتالله علیه 19 مهر 1347 _مصادف با 18 رجب 1388_ در گفتگو با نماینده جنبش فتح با تأکید بر وجوب دفاع درراه اسلام میگوید:
"در شرایط اسفانگیز فعلی بر هر مسلمانی لازم است که کلیه نیروهای خویش را برای آزاد کردن سرزمینهای اشغالشده و انتقام از اشغالگران به کار گیرند. «و اللَّه ولی التوفیق» و جای تردید نیست که وظیفه یک نفر مسلمانی که در دورترین نقطههای جهان به سر میبرد همان وظیفهای است که خلق مسلمان فلسطین امروز به آن مسئول است، مسلمانان به مثابه دست واحدند و همه در مسئولیت عمومی یکساناند."
رهبر کبیر انقلاب همچنین بهمنماه 1349 _1390 هجری قمری_ در پیام به زائران خانه خدا چارهاندیشی برای آزادی سرزمین فلسطین_ از چنگال صهیونیسم، دشمن سرسخت اسلام و انسانیت_ را ناگزیر میداند و میگوید:
"اگر سران کشورهای اسلامی از اختلافات داخلی دستبردارند و با اهداف عالیه اسلام آشنا شوند و بهسوی اسلام گرایش پیدا کنند، اینگونه اسیر و ذلیل استعمار نمیشوند. این اختلافات سران کشورهای اسلامی است که مشکله فلسطین را به وجود آورده نمیگذارد حل شود. اگر هفتصد میلیون مُسْلم _جمعیت مسلمان در آن زمان_، با این کشورهای عریض و طویل، رشد سیاسی داشتند و با هم متحد و متشکل شده در صف واحد قرار میگرفتند، برای دولتهای بزرگ استعمار ممکن نبود که در ممالک آنها رخنه کنند تا چه رسد به مشتی یهود که از عمال استعمارند."
سوم:
حج یک عمل سیاسی است و برجسته ترین مسائل سیاسی و اجتماعی دنیای اسلام در موسم حج نمایان می گردد. موضوع فلسطین نیز به عنوان اولویت اول همیشه در حج مطرح می شود و تنها دلیلش این است که فلسطین ناموس اسلام است.
شنبه ۱۹ مرداد ۹۸
آدرس یادداشت در خبرگزاری رسا:
http://rasanews.ir/002aMC
@MHSemati
http://eitaa.com/joinchat/1335754752Cf57f328c85
🇵🇸 فلسطین مسئولیت ماست
ای مسلمانان!
ما بیش از همیشه و بهخصوص در این شرایط سخت_که با بزرگترین خطری که اسلام را تهدید میکند؛ یعنی تهاجم صهیونیستهای غدار مواجه هستیم _ نیاز داریم که در برابر خداوند متعال
برای نجات سرزمین مغصوبمان
و بازگرداندن فلسطین به وطن اسلامی،
احساس مسئولیت کنیم
و در این راستا، عزم و اراده، اخلاص و تصمیم برای یک تلاش مجدّانه، دوری از مظاهر پراکندگی و تفرقه و سخنان غیر مسئولانه و سپس توکل به خدا و یاری طلبیدن از او، از مهمترین عوامل پیروزی است.
📚 کتاب بارقهها، صفحه ٣۴٩
🆔 @shahidsadr
هدایت شده از نهضتِ روایت
🔰با یاری خداوند متعال و همت همراهان مَنار،اولین #نشریه_مکتوب_منار به چاپ رسید. برای دسترسی آسان تر مخاطبان،نسخه کامل در کانال بارگزاری خواهد شد.
https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f