eitaa logo
حبل‌المتین
168 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
6.4هزار ویدیو
73 فایل
از اصول مراقبت کنید، اصول یعنی ولیّ‌فقیه، خصوصاً این حکیمِ مظلومِ وارسته در دین، فقه، عرفان و معرفت؛ خامنه‌ای عزیز را جان خود بدانید، حرمت او را مقدسات بدانید. «سردار شهید سپهبد حاج‌قاسم‌سلیمانی»
مشاهده در ایتا
دانلود
📸پول و مقام و قدرت و موقعیت‌های اجتماعی حقیرتر از آنند که هدف زندگی انسان قرار بگیرد. هدف زندگی، بندگی و رسیدن به خداست، راهش هم فقط همین است: سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم| رهبر حکیم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی ___________ @MJ_Agahi
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 گروهی که قطعاً در فتنه‌های آخرالزمان غربال می‌شوند! استاد شجاعی .
📸 یک زمانی کسی نمی‌تونست به سگ یک شهرک‌نشین سگیون بگه برو کنار؛ اونها اسلحه داشتند و بقیه تیرکمان الان هر گروهی تو منطقه از تفریحاتش زدن تل‌آویو هست؛ اون از پهپادهای عراقی، اون از پهپاد انصارالله که به قلب تل‌آویو خورد، این از عملیات حزب الله، دقایقی قبل هم حماس و بزودی ایران ... دکتر اسماعیل احمدی
20.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 یک شکار تر و تمیز از تک تیرانداز قسام 😍✌️
🔹ده ماه بعد از اینکه 80 درصد غزه عملا نابود شده، گردان های القسام تل آویو رو طوری میزنن که پدافند هم فعال نمیشه ان العزة لله جميعا...
🔴سیاست چشم در برابر چشم در سیاست‌خارجه ایران 🔹 پوتین در اقدامی تنش آفرین در سفر به ج.آذربایجان دالون زنگزور را به رسمیت شناخته است. اقدام ایران در تبریک روز استقلال اوکراین تلافی برای این اقدام عجیب و تنش آفرین روسیه است. 🔹 چندماه پیش هم در برابر بیانیه چین و کشور های عربی درمورد مالکیت جزایر خلیج فارس، دستگاه دیپلماسی ایران اعلام کرد که ممکن است استقلال تایوان را به رسمیت بشناسد. .
📣مذاکرات قاهره شکست خورد 🔺رویترز شامگاه یک‌شنبه به نقل از دو منبع مصری نوشت که مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره، بدون دستیابی به توافق پایان یافته است، و حماس و اسرائيل با چند ماده ارائه شده از سوی ميانجيگران موافقت نكردند. .
📸 ۲ جمله مهم امروز رهبر معظم انقلاب در مراسم هیئت‌های دانشجویی ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
🔻ادامه خیرخواهی وزرای رئیسی (ره) برای دولت جدید و انتقام از دولت سیزدهم با تحریف مصاحبه خاندوزی، روز گذشته با انتشار سخنان تحریف شده و ناقص سیداحسان خاندوزی، موج جدیدی از تخریب علیه دولت شهید رییسی عزیز بپا کردند این تخریب‌ها که عمدتا از سوی جریانات حامی پزشکیان و قالیباف سازماندهی و اجرا شده، در تلاش است تا وزارت اقتصاد را مخالف حذف ارز ترجیحی نشان دهد در حالی که خاندوزی در مصاحبه خود تاکید کرده حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تکلیف محلس به دولت در قانون بودجه بوده و وزارت اقتصاد با نحوه اجرا و زمان‌بندی سازمان برنامه موافق نبوده است. او شروع ماجرا را اینطور روایت می‌کند ؛ «بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰، دولت مکلف شده بود که در این سال با ارز ترجیحی خداحافظی کند و به‌جای آن، روش‌های حمایتی دیگری برای مردم در پیش بگیرد. به همین دلیل، دولت موظف شد تنها ۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای کل سال ۱۴۰۰ اختصاص دهد. در نیمه اول سال، تقریباً این مبلغ به‌طور کامل مصرف شد و دولت باید مصوبه مجلس را اجرا می‌کرد، البته ما در وزارت اقتصاد و دارایی با این زمان‌بندی و جزئیات موافق نبودیم اما مسئولیت کل پروژه با سازمان برنامه بود.» وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در ادامه می‌گوید: «بعدها هم در خصوص زمان‌بندی و هم در مورد شیوه حذف نظرات خود را ارائه کردیم. در هر صورت این کار یک اقدام الزام‌آور قانونی بود.» خاندوزی درباره حساسیت شهید رئیسی درباره روش اجرای این تکلیف مجلس می‌گوید: «آقای رئیس‌جمهور به‌شدت اصرار داشتند که روش جایگزین حمایتی حتماً آماده شود تا کمترین فشار به طبقات ضعیف جامعه وارد گردد.» وی درباره دلایلی که لزوم اجرای این تصمیم را در شرایطی که دولت مجوز استفاده از ارز ترجیحی را نداشته، توضیح می‌دهید: «با توجه به آغاز جنگ اوکراین در همان سال ۱۴۰۰ و فاصله‌های قیمتی با کشورهای همسایه که منجر به قاچاق گسترده کالاها شد، چشم‌انداز این بود که در سال‌های آینده نه‌تنها با ۱۰ یا ۱۲ میلیارد دلار، بلکه با اعداد بسیار بزرگ‌تری از ارز ترجیحی مواجه خواهیم بود که ممکن است اصلاً در دسترس نباشد. در این شرایط، اجرای این سیاست می‌توانست موجب شود بانک مرکزی مجبور به استفاده از پایه پولی خود شود و این امر آثار تورمی دیگری را به‌همراه داشته باشد.» خاندوزی در نهایت خودش مسئولیت اجرای این طرح را بر عهده گرفته و زیرساخت اجرای آن را فراهم می‌کند: «شخصاً مکاتبه‌ای با آقای رئیس‌جمهور انجام دادم و درخواست کردم که چاره‌اندیشی صورت گیرد. ما مسئولیت را پذیرفتیم و تصمیم گرفتیم که این موضوع را پیگیری کنیم، گرچه ارتباط مستقیمی با حوزه کاری ما نداشت. در نهایت، سامانه‌های هوشمند توزیع آرد با همکاری بانک سپه و دیگر دوستان به نتیجه رسید و این سیاست در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ رسماً اجرا شد.» وی همچنین اقدامات پیشینی دولت برای مصون ماندن اقشار کم درآمد از اجرای این تکلیف قانونی را اینگونه روایت می‌کند: «تلاش شد که آثار آن بر قیمت‌ها کنترل شود و میزان یارانه نقدی به‌اندازه‌ای باشد که طبقات ضعیف کمتر فشار را احساس کنند. به‌خلاف تجربه تلخ سال ۱۳۹۸، در این تجربه دولت بر این تأکید داشت که پیش از اجرای سیاست، میزان پرداختی‌ها مشخص باشد تا جامعه بداند جبران یارانه نقدی صورت خواهد گرفت.» خاندوزی همچنین در توضیح آثار مثبت اجرای این طرح می‌افزاید: «تجربه هوشمندسازی یارانه آرد، با وجود برخی کاستی‌ها که به‌خوبی بر آن‌ها آگاهیم و مردم نیز شواهدی از آن‌ها دیده‌اند، توانست در طول یک سال و نیم، یک‌ونیم میلیون تن از مصرف آرد خبازی کشور بکاهد و مصرف آرد خبازی در سال ۱۴۰۲ را به سطح مصرف سال ۱۳۹۸ بازگرداند، این بدان معناست که مردم به‌اندازه پنج سال پیش کمتر آرد خبازی مصرف کرده‌اند، در حالی که مصرف نان افزایش یافته است.» سخنان خاندوزی نشان می‌دهد که سیاست حذف ارز ۴۲۰۰ نه تصمیم دولت که تکلیف قانونی مجلس بوده و گنجاندن آن در قانون بودجه سنواتی اشتباهی بود که دولت سیزدهم با انتخاب بهترین روش اجرا، توانست مضرات آن را تا حد زیادی کاهش دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 بیانات رهبر معظم انقلاب در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی، ۱۴۰۳/۰۶/۰۴   ◀️ در ، شما به امام حسین (ع) عرض میکنید: «یا اَبا عَبدِ اللهِ اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَکُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَکُم اِلىٰ یَومِ القِیامَة. «اِلىٰ یَومِ القِیامَة» یعنی چه؟ یعنی این کارزار میان جبهه‌ی حسینی و جبهه‌ی یزیدی تمام‌نشدنی است؛ این کارزار ادامه دارد. ◀️ امروز شما در دنیا این را می‌بینید، قبل از دوران امام حسین (علیه السّلام) هم این دوجبهه‌ای وجود داشت، در زمان بعد از ایشان هم وجود داشته، امروز هم وجود دارد، تا آخر هم وجود خواهد داشت. در همه‌ی اینها «اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَکُم»؛ با هر کسی که در جبهه‌ی شما است، من خوبم؛ «حَربٌ‌ لِمَن حارَبَکُم‌»، با هر کسی که با جبهه‌ی شما میجنگد، میجنگم. ◀️ این جنگ اَشکال مختلفی دارد: در دوران شمشیر و نیزه یک جور است، در دوران اتم و هوش مصنوعی و امثال اینها یک جور دیگر است، ولی هست؛ در دوران تبلیغات به وسیله‌ِی شعر و قصیده و حدیث و بیان کلمات یک جور است، در دوران اینترنت و کوانتوم و امثال اینها هم یک جور دیگر است، ولی هست. ◀️ بدانید وظیفه چیست، بشناسید راهی را که باید بپیمایید. اگر این‌جور فکر کردیم، این‌جور شناسایی کردیم، این‌جور همّت کردیم، زندگی معنا پیدا میکند، زندگی هدف پیدا میکند. ◀️ جوانی‌تان را قدر بدانید... . برای اینکه برنامه‌ریزی‌تان درست از آب دربیاید فکر کنید؛ برای اینکه درست بتوانید فکر کنید با قرآن آشنا بشوید، قرآن را بخوانید، تأمّل کنید، از کسانی که پیش از شما و بیش از شما تأمّل کردند یاد بگیرید. https://khl.ink/f/57406
🔻 «سِلم» و «حَرب» در زیارت عاشورا 🔻 زیارت عاشورا جزو قُلّه‌های معارف اسلامی است. زیارت عاشورا انسان‌های بزرگ تربیت می‌کند. 🔰 : ⚡️ اگر بخواهید آدمی تربیت کنید که هستی‌اش را برای امام و در راه ولایت بدهد، باید یک عمر برای امام حسین(ع) گریه کرده باشد، صاف شده باشد و حق و باطل را شناخته باشد و انگیزه جهادش درست شده باشد. همین کار را می‌کند؛ انگیزه درگیری بین حق و باطل را بر محور عاشورا ایجاد می‌کند. ⚡️ زیارت عاشورا جزو قله‌های معارف ماست که برکات حادثه عاشورا را توضیح می‏‌دهد. در زیارت عاشورا، سیر مؤمنین با عاشورا به اینجا می‌‏رسد که «لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّة». یعنی نسبت به عظمت حادثه عاشورا درک پیدا می‏‌کنند و طبیعتاً نسبت به جبهه مقابل - که آن ‏هم یک جبهه بزرگ تاریخی است - بصیرت پیدا می‏‌کنند و به موضع‌گیری می‏‌رسند: «سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُم» (که از لعن و برائت شروع شده تا به درگیری و صف و قتال می‌رسد). ⚡️ شما برای اینکه یک نهضت و قیام بزرگی را اداره کنید باید آدم‌ها را متناسب با آن بسازید. اگر بناست یک اقدام بزرگی مثل پاک کردن عالم از جبهه کفار و تحقق عدل اتفاق بیفتد، باید آدم‌هایی تربیت بشوند که ظرفیت و استقامت و انگیزه انجام این کار را داشته باشند. توجه به عاشورا و عظمت فعل حضرت و گستردگی کار دشمن و موضع‌گیری در مقابل دشمن تا صف و قتال، و بعد هم آن ‏خصوصیاتی که در جبهه مؤمنین باید اتفاق بیفتد تا بتوانند در کنار امام زمان(ع) بایستند و درگیر بشوند (معیت و ثبات قدم و حیات طیبه...)، همه، ذیل واقعه عاشورا اتفاق می‏‌افتد و همه را در زیارت عاشورا می‌‏بینید. ⚡️ جامعه مؤمنين بايد حول محور بلاء وليّ خدا و عبادت حضرت در عاشورا و سجده عظيم حضرت شکل بگيرد. زيارت عاشورا، مسير شکل‌گرفتن اين جامعه را بيان می‌کند. جامعه مؤمنين بايد به برائت کامل برسند، بايد به محبّت کامل برسند و اين برائت و محبّت تبديل به "روابط اجتماعي" بشود : «إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکمْ وَ وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاکمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ‏ عَادَاکم‏». «مُحبٌّ لِمَن أحَبَّکُم، مُبغِضٌ لِمَن أبغَضَکُم». «إِنِّي أتقرّب إِلَى اللَّهِ وَ إِلَى رَسُولِهِ وَ إِلَى أمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ إِلَى فَاطِمَةَ وَ إِلَى الْحَسَنِ وَ إِلَيک بِمُوَالاتِک، وَ بِالْبَرَاءَةِ مِمَّنْ قَاتَلَک وَ نَصَبَ لَک الْحَرْبَ» تا اينجا که: «أتقرّب إِلَى اللَّهِ ثُمَّ إِلَيکمْ بِمُوَالاتِکمْ وَ مُوَالاةِ وَلِيکمْ»؛ ما از طريق موالات دوستان شما به شما نزديک مي‌شويم... . طريق قرب الي الله چيست؟ «أتقرّب إِلَى اللَّهِ ثُمَّ إِلَيکمْ بِمُوَالاتِکمْ وَ مُوَالاةِ وَلِيکمْ». طريق تقرّب می‌شود موالات رسول(ص)، موالات اهل بيت(ع) و موالات اولياء آنها. [البته] موالات اولياء آنها اگر برای نفس باشد، تقرّب نمی‌آورد. يعنی اين موالات، موالاتی است که از بستر محبّت ولیّ خدا می‌گذرد. دشمنی‌ها، بغض‌ها، نفرت‌ها، شدّت‌ها، غضب‌ها، همه از بستر ارتباط با ولیّ خدا می‌گذرد. رحمت‌ها و محبّت‌ها و عطوفت‌ها هم همه از بستر ارتباط با ولیّ خدا عبور می‌کند. اين می‌شود جامعه مؤمنين. (منبع: از جلسات محرم ۱۳‌۸۶ و ۱۳‌۸۸) ☑️ @mirbaqeri_ir