eitaa logo
مجمع نمایندگان طلاب
3هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
361 ویدیو
79 فایل
مجمع (نمایندگان طلاب) پدیده‌ی بسیار خوبی است، پدیده‌ی لازمی است برای حوزه؛ باید بماند و ادامه پیدا کند؛ باید تقویت بشود. امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) کانال رسمی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 فراخوان جذب مشاور و روانشناس حوزوی ◻️ / مسئول مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان از جذب مشاور و روانشناس حوزوی در شهرهای بجنورد، بیرجند، تربت حیدریه و نیشابور خبرداد. جزئیات بیشتر:👇 hawzahnews.com/xbj2z ✅ ۱۳ شهریور آغاز سال جدید حوزه های علمیه/ تشریح جزئیات برنامه های درسی طلاب 🔻حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، معاون آموزش حوزه ­های علمیه: 🔹آغاز سال تحصیلی رسماً روز شنبه ۱۳ شهریورماه به صورت افتتاحیه مجازی در شهر قم برگزار خواهد شد. ✅ آغاز ثبت‌نام مراکز هدایت علمی تربیتی ثبت‌نام مراکز هدایت علمی تربیتی، از اول لغایت دهم شهریورماه ۱۴۰۰ ادامه دارد. طلاب می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت پذیرش حوزه‌های علمیه paziresh.ismc.ir مراجعه نمایند.
مجمع نمایندگان طلاب
/ / چهار حقی که باید رعایت شود / ۱۳۸۳/۰۱/۳۰ عَن اَبی عَبدِ الله (عَلَیهِ السَّلام) قالَ قالَ النَّبِیّ (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِه) یَلزَمُ‌ الحَقُّ لِاُمَّتی‌ فی اَربَعٍ یُحِبّونَ التّائِبَ وَ یَرحَمونَ الضَّعیفَ وَ یُعینونَ المُحسِنَ وَ یَستَغفِرونَ لِلمُذنِب.(۱) عَن اَبی عَبدِ الله (عَلَیهِ السَّلام) قال قالَ النَّبِیّ (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِه) یَلزَمُ‌ الحَقُّ لِاُمَّتی‌ فی اَربَع رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله) فرمود: در چهار چیز بر گردن امّت من یک حقّی هست، یک مسئولیّتی هست. میشود «یَلزَمُ‌ الحَقُّ لِاُمَّتی» را به معنای «یلزم الحقّ علی امّتی» بگیریم، که ظاهر معنا هم همین است و موارد متعدّدی هم همین جور استعمال شده است؛ میشود هم گفت که این طوایف چهارگانه‌ای که ذکر میکنند، حق مال آنها است، آنها هم از امّتند. به هر حال، مطلب روشن است؛ چهار حق به هر حال وجود دارد که بایستی رعایت بشود. یُحِبّونَ التّائِب [حقّ اوّل:] توبه‌کننده را دوست بدارند، همچنان که خداوند متعال فرموده است «اِنَّ اللهَ یُحِبُّ التَّوّابینَ وَ یُحِبُّ المُتَطَهِّرین»؛(۲) توبه‌کننده را دوست بدارند. بعضی نگاه میکنند به سابقه، میگویند این آدمِ گناهکاری است، به لاحقه نگاه نمیکنند که توبه کرده است؛ در حالی که خدای متعال به لاحقه نگاه میکند، به توبه نگاه میکند؛ وَالّا هر توبه‌کننده‌ای بالاخره گناهکاری است که حالا توبه کرده است و خدای متعال او را دوست میدارد. بعضی از ماها سختگیری میکنیم، میگوییم این آدم این سوابق را دارد، توبه‌ی او را مورد توجّه قرار نمیدهیم. این یک حق، که توبه‌کننده را مردم دوست بدارند؛ این مسئولیّتی است بر گردن مردم، همچنان که خدا او را دوست میدارد. وَ یَرحَمونَ الضَّعیف [حقّ دوّم:] بر ضعیفِ فرودست ترحّم کنند، لگدمال نکنند ضعیف را، پایمال نکنند، بر خلاف دنیای جنگل که مال حیوانات وحشی است و دنیای به‌اصطلاح متمدّنِ کنونی که از وحشی‌ها هم اینها بدترند؛ اگر احساس کردند طرف مقابلشان ضعیف است، دیگر به او ترحّم نمیکنند، پایمالش میکنند. لذا اظهار ضعف پیش مستکبرین و متکبّرین دنیا، ایجادِ مقدّمه‌ی برای لگدمال شدن است؛ یعنی هر کسی که ضعف نشان بدهد، حتماً دارد خودش را آماده میکند برای لگدمال شدن؛ رویّه‌ی دنیای جاهل و تمدّن جاهلی و نظم جاهلی این است. در اسلام عکسِ این است؛ یعنی اگر دیدید کسی ضعیف است، باید ترحّمش بکنید. وَ یُعینونَ المُحسِن [حقّ سوّم:] نیکوکار را کمک کنند؛ این یک وظیفه است. اگر دیدید کسی مشغول کار نیکی است، خدمتی دارد میکند -چه خدمت مالی به مردم، چه خدمت علمی، چه خدمت اجتماعی، چه خدمت سیاسی- نباید بگوییم «خیلی خب، دارد وظیفه‌اش را انجام میدهد، بکند»، ما هم از کنار عبور کنیم؛ نه، وظیفه است که اگر دیدید کسی کار خوبی میکند و احسان دارد میکند -هر نوع احسانی- باید به این کمک کنید. این حقّی است بر گردن مردم؛ یا حالا به معنای دوّم بگوییم حقّی است برای این گونه افراد، که طبعاً بر گردن سایر افراد خواهد بود.‌ وَ یَستَغفِرونَ لِلمُذنِب [حقّ چهارم:] با آدم گناهکاری که میدانیم دارد گناه میکند، چه جوری برخورد کنیم؟ اینجا میفرماید «یَستَغفِرون»؛ برای او استغفار کنید، [بگویید] خدایا او را ببخش. این هم با عملِ ما یک مقداری تفاوت دارد؛ ما وقتی دیدیم کسی گناهکار است، اوّل لعنتش میکنیم یا تبرّی از او میکنیم، در حالی که آن کاری که لازم است این است که اوّل استغفار کنیم برای او، بگوییم خدایا او را بیامرز. و آمرزش الهی، خود به معنای این است که خدای متعال به او کمک کند برای خروج از باتلاق گناه، از گرداب گناه. مغفرت الهی و توبه‌ی الهی این است دیگر؛ «تابَ اللهُ عَلَیهِم‌»،(۳) خدا توبه کرد به آنها، یعنی برگشت به آنها؛ توبه‌ی ما برگشتِ ما به خدا است، توبه‌ی خدا برگشتِ خدا است به ما، از روی لطف و محبّت. این توبه‌ی الهی به ما و مغفرت الهی بر ما کمک‌کننده‌ی ما است برای خروج از این باتلاق و مزبله‌ای که به او دچار شده‌ایم که مزبله‌ی گناه است. ۱) خصال، ج ۱، ص ۲۳۹؛ «رسول خدا فرمود امّتِ مرا در چهار مورد حقّی ثابت و لازم است: توبه‌کار را دوست بدارند، بر ناتوان دلسوزی کنند، مددکارِ نیکوکار باشند و برای گنهکار آمرزش بطلبند.» ۲) سوره‌ی بقره‌، بخشی از آیه‌ی ۲۲۲؛ «... خداوند توبه‌‌کاران و پاکیزگان را دوست میدارد.» ۳) سوره‌ی مائده، بخشی از آیه‌ی ۷۱ 🔷 دریافت سایر جلسات: 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6103 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6214 🗂 شامل فایل PDFجلسه ۱۹ تا ۵۰ 🆔 https://eitaa.com/MNT_QOM/6291
🔻 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار رئیس‌جمهور و هیئت دولت سیزدهم: ◻️ اخلاص و مجاهدت شهیدان رجایی و باهنر درسی برای همه مسئولین است ◻️ زمان شتابان میگذرد، از هر لحظه این چهارسال استفاده کنید. ◻️ حتماً بایستی همراه باشد با که این شیوه‌ی صحیح جمهوری اسلامی از اول کار تا امروز این بوده است. ◻️ یک جلوه‌ی همین رفتن میان مردم و شنیدن بی‌واسطه از مردم است. این حرکت بسیار خوبی که دیروز جناب آقای رئیسی انجام دادند که رفتند در میان مردم با مردم، از آنها شنیدند، با آنها حرف زدند، این یک جلوه‌ای از است که بسیار کار خوبی است. ⛔️ از و نگاه بالا به مردم اجتناب کنید. با مردم حرف بزنید، مشکلات را در میان بگذارید و از آنها کمک بخواهید. ◻️ اساس حکومت اسلامی بر اقامه‌ی است. در زمینه عدالت عقبیم. بخشنامه‌ها و مصوبات دولت باید پیوست عدالت داشته باشد. ◻️ مردم به دولت، آسیب دیده و باید ترمیم شود. راهکارش هم این است که مسئولین یکی باشد. ◻️برای وعده‌ها روزشمار معین کنید. ✓ کانال رسمی مجمع نمایندگان طلاب ╭┅───•••───┅╮ 💠 @MNT_QOM ╰┅───•••───┅╯
⭕️مردی و کاری...⭕️ + بیانات درباره این کتاب 📚 سیاست‌نامه؛اثري از خواجه نظام الملك طوسي درباره روش هاي كشورداري رايج در تاريخ ايران زمين. ✍️ : این کتاب، یکی از متون بسیار زیبا و فاخرِ ادبی ماست. با این‌که هفتصد، هشتصد سال از آن زمان می‌گذرد ـ دوره‌ی سلطان سنجر یا ملکشاه ـ درعین‌حال انصافاً مطالبش همچنان تازه است و انسان وقتی آن را می‌خواند، لذت می‌برد. "من یک وقت زمان ریاست‌جمهوری، در شورای عالی انقلاب فرهنگی جمله‌یی را از کتاب «سیاست‌نامه»ی خواجه نظام‌الملک نقل کردم. این کتاب، یکی از متون بسیار زیبا و فاخرِ ادبی ماست. با این‌که هفتصد، هشتصد سال از آن زمان می‌گذرد ـ دوره‌ی سلطان سنجر یا ملکشاه ـ درعین‌حال انصافاً مطالبش همچنان تازه است و انسان وقتی آن را می‌خواند، لذت می‌برد. به‌هرحال، یکی از توصیه‌هایی که به شاهِ زمان خودش می‌کند، این است: زنهار! مردی را دو کار مفرمایی؛ مردی و کاری. راست می‌گوید؛ یک مرد، یک کار." بیانات در دیدار رئیس و مدیران سازمان صدا و سیما ۱۳۸۳/۰۹/۱۱ 🌐آدرس خرید اینترنتی: https://b2n.ir/q03336
مجمع نمایندگان طلاب
#منشور_روحانیت در یک نگاه #امام_خمینی #حوزه_انقلابی #رسالت_تبیین
صلوات و سلام خدا و رسول خدا بر ارواح طیبه شهیدان خصوصاً شهدای عزیز حوزه‌ها و روحانیت. درود بر حاملان امانت وحی و رسالت پاسداران شهیدی که ارکان عظمت و افتخار را بر دوش تعهد سرخ و خونین خویش حمل نموده‌اند. سلام بر حماسه‌سازان همیشه جاوید که رساله علمیه و عملیه خود را به دم و مرکب خون نوشته‌اند و بر منبر هدایت و وعظ و خطابه ناس از شمع حیاتشان گوهر شبچراغ ساخته‌اند. امام خمینی (ره)؛ 03 اسفند 1367 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/-/jDGe2I
هدایت شده از مجمع نمایندگان طلاب
مجمع (نمایندگان طلاب) پدیده‌ی بسیار خوبی است، پدیده‌ی لازمی است برای حوزه؛ باید بماند و ادامه پیدا کند؛ باید تقویت بشود. امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) آدرس سایت: mntqom.ir ارتباط با روابط عمومی: @Ravabet_m @ravabet_m2 ✍️ سئوال،انتقاد و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. کانال رسمی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم
🌀 انتخاب مدیر اجرایی مجمع نمایندگان طلاب 🔹 در جلسه هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب، حجت الاسلام والمسلمین حق جو به عنوان مدیر اجرایی این مجمع تا پایان دوره هشتم انتخاب شد. 🔻 هفتمین جلسه هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در محل دبیرخانه مجمع برگزار و موارد ذیل به تصویب رسید: 1- دیدار و عیادت از نمایندگان محترمی که مبتلا به بیماری کرونا شده اند. 2- بیانیه تسلیت برای آیت الله فیض گیلانی عضو محترم جامعه مدرسین. 3- تشکیل کارگروه جهت مرور اساسنامه و آیین نامه داخلی مجمع عمومی. 4- انتخاب حجت الاسلام والمسلمین حق جو به عنوان مدیر اجرایی مجمع تا پایان دوره هشتم از سوی رئیس مجمع نمایندگان طلاب. 5- پیگیری ماده 19 اساسنامه مبنی بر حضور 2 نفر از نمایندگان محترم در شورای مدیریت استانی. 6- پیگیری انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون ها و مجامع استانی. ┅┅┅❀🔶🔷💠🔷🔶❀┅┅┅ 📲 جدیدترین اخبار مجمع نمایندگان طلاب و فضلا را اینجا دنبال کنید: https://eitaa.com/joinchat/4022206477C6f03594923
+ دریافت فایل کتاب 📚 مسلمانان در نهضت آزادی هندوستان ✍️ : قبل از انقلاب، زمان جوانی ما، اسم کشور زیمبابوه به رودزیا تغییر داده شد. آمدند کشور را گرفتند، روی منابع دست گذاشتند، انسان‌ها را تحقیر کردند، برده گرفتند و ده‌ها بلا بر سر مردم آوردند؛ آخر هم اسم خودشان را روی آن کشور گذاشتند؛ یعنی این کشور متعلق به ماست! هند یک نمونه‌ی دیگر آن است. اگر کتاب «نهضت آزادی هند» را - که حدود سی و پنج سال پیش بنده آن را ترجمه کردم - ببینید، نشان می‌دهد که در شبه قاره‌ی هند چه شده است. بنابراین مسأله ی استعمار، یک نمونه از تجربه‌ی غربی است. بیانات رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان کرمان 19/02/1384 بنده در باب شبه قاره هند مطالعات مفصلی داشته‌‌ام و کتابی هم در این زمینه نوشته‌‌ام. وقتی وضعیت ایران را با شبه قاره مقایسه می‌‌کنم، می‌‌بینم با این‌که آن‌جا استعمار مستقیمِ انگلیسی‌ها وجود داشت، اما به لحاظ فشار انسانی بر یک کشور از ناحیه قدرت‌های اهریمنی دنیا، وضع ما از آنها بدتر بود. آنها از طرف نیروهای خودی و میهنیِ خودشان دچار خیانت و نفاق و فساد و وابستگی نبودند. یک مشت انگلیسی به آن کشور وارد شده بودند. خودی‌های آنها عبارت بودند: از گاندی و نهرو و مولانا محمد علی و مولانا شوکت‌علی و جناح و غیره. آنها با انگلیسی‌ها جنگیدند و بسیار هم زجر کشیدند؛ اما وضع ما این‌‌گونه نبود. انگلیسی‌ها رضاخان را به عنوان یک عامل دست‌‌نشانده بر سرِ کار آوردند تا کار مورد نظر آنها را انجام دهد. بیانات رهبر انقلاب در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر 1380/05/01
مجمع نمایندگان طلاب
صلوات و سلام خدا و رسول خدا بر ارواح طیبه شهیدان خصوصاً شهدای عزیز حوزه‌ها و روحانیت. درود بر حاملان
افتخار و آفرین بر شهدای و که در هنگامه نبرد رشته تعلقات درس و بحث و مدرسه را بریدند و عقال تمنیات دنیا را از پای حقیقت علم برگرفتند و سبکبالان به میهمانی عرشیان رفتند و در مجمع ملکوتیان شعر حضور سروده‌اند. امام خمینی (ره)؛ 03 اسفند 1367 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/-/jDGe2I
طلاب و فضلای محترم ؛ شما می توانید با انتخاب اسم استان مورد نظر در تصویر که در گوشه سمت چپ سایت قرار گرفته است از سوابق اطلاع پیدا کنید. آدرس پایگاه اطلاع رسانی : http://mntqom.ir
مجمع نمایندگان طلاب
/ / امیرالمؤمنین(ع) فرمود این ۵ کلمه را از من فرابگیرید/ ۱۳۸۳/۰۳/۰۳ عَن اَمیرِ المُؤمِنین (عَلَیهِ السَّلام) اَنَّهُ قالَ: خُذوا عَنّی کَلِماتٍ‌ لَو رَکِبتُمُ المَطِیَّ فَاَنضَیتُموها لَم تُصیبوا مِثلَهُنَّ اَلا لا یَرجو اَحَدٌ اِلَّا رَبَّهُ وَ لا یَخافَنَّ اِلَّا ذَنبَهُ وَ لا یَستَحیِی العَالِمُ اِذا لَم یَعلَم اَن یَتَعَلَّمَ وَ لا یَستَحیی اِذا سُئِلَ عَمّا لا یَعلَمُ اَن یَقولَ اللهُ اَعلَمُ وَ اعلَموا اَنَّ الصَّبرَ مِنَ الایمانِ بِمَنزِلَةِ الرَّأسِ مِنَ الجَسَدِ وَ لا خَیرَ فی جَسَدٍ لا رَأسَ لَه.(۱) خُذوا عَنّی کَلِماتٍ‌ لَو رَکِبتُمُ المَطِیَّ فَاَنضَیتُموها لَم تُصیبوا مِثلَهُنَّ امیرالمؤمنین (علیه السّلام) فرمود که این پنج کلمه را، این پنج مطلب را، از من فرا بگیرید؛ پنج کلمه‌ای که هر چه سِیر کنید در این دنیا، نخواهید توانست بهتر از این کلمات حکمت‌آمیز را پیدا کنید. تعبیر حضرت این است که «لَو رَکِبتُمُ المَطی»؛ «مطی» جمع «مطیّه» است؛ یعنی چهارپایان و مراکبِ آن روزِ دنیا؛ حالا شما بفرمایید هواپیما و اتومبیل. فَاَنضَیتُموها؛ یعنی فرسوده کنید؛ [یعنی اگر] آن قدر سواری بکشید از این شتر یا این اسب که از پا بیندازید او را؛ یعنی این قدر پیش بروید؛ راه بروید. خلاصه، کنایه از این معنا است که هر چه بگردید، نخواهید توانست مثل این کلمات را در حکمت پیدا کنید. این پنج کلمه [برای هر کس] این است: اَلا لا یَرجو اَحَدٌ اِلَّا رَبَّه [اوّل:] امیدی به غیر خدا نداشته باشد؛ پشت سر همه‌ی عوامل مادّی، اراده‌ی الهی را ببیند. گاهی همه‌ی وسایل مادّی هم فراهم است امّا نتیجه‌بخش نمیشود. همه‌ی این سلسله‌ی علل و معالیلی که در این عالَم طبیعت گذاشته شده است، قوامش و تأثیرش به اراده‌ی الهی است. این را آدم بفهمد و امید او به خدا باشد؛ امید او به این عوامل ظاهری، یعنی به این جسمهای بی‌روح و این کالبدهای بی‌جان نباشد. همه‌ی این علل و عوامل، بدون اراده‌ی الهی کالبدی هستند بی‌جان؛ جان آنها، روح آنها، حقیقت آنها عبارت است از اراده‌ی الهی. پس در همه چیز دنبال امید به خدا باشید؛ این، کار انسان را خیلی آسان و گوارا میکند. وَ لا یَخافَنَّ اِلَّا ذَنبَه [دوّم:] از هیچ چیز هم جز گناهِ خود نترسد. این گناه، آثار دنیوی و اخروی دارد. وَ ما اَصابَکُم مِن مُصیبَةٍ فَبِ‌ما کَسَبَت اَیدیکُم؛(۲) این همان گناهان ما است، خطاهای ما است؛ ما هستیم که با سوء تدبیر خودمان، با سوء عمل خودمان، با تنبلی خودمان، با دخالت دادن هواهای نفْسانی خودمان، کارها را خراب میکنیم و میوه‌ی تلخ آن، کام ما را تلخ میکند. پس آنچه باید واقعاً از آن بترسیم، خطای خود ما، گناه خود ما، تخلّف خود ما است. این دوّمی موجب میشود که انسان مراقب باشد که در همه‌ی امور زندگی خطا نکند، مواظب باشد که درست بیندیشد، درست فکر کند، درست عمل کند و خواستها و هواها را در تصمیم‌گیری‌های گوناگون در زندگی خودش اثر ندهد. همین جور هم هست؛ در زندگی‌تان [اگر] نگاه کنید، خواهید دید همه چیز همین جور است. وَ لا یَستَحیِی العَالِمُ اِذا لَم یَعلَم اَن یَتَعَلَّم [سوّم:] شخصی که عالم است، خجالت نکشد از اینکه بیاموزد آن چیزی را که نمیداند. مرحوم کیوان سمیعی -مرد بافرهنگِ فرهیخته‌ای بود به قول امروز؛ مرحوم کیوان سمیعی چند سال پیش فوت کرد- میگفت مرحوم حاج آقا حسین قمی در سفری که از عتبات آمده بود برای زیارت و برمیگشت، آمد کرمانشاه -مرحوم آقای حاج آقا حسین قمی مرجع تقلید بود آن وقت- یک مسئله‌ای در قبله محلّ اختلاف شد بین علما، مرحوم سردار کابلیِ معروف که اهل نجوم و این چیزها بود، آمد نشست برای حاج آقا حسین شرح داد؛ میگوید من در مجلس بودم، دیدم حاج آقا حسین وقتی فهمید که این مردِ واردی است، با اینکه سردار کابلی، هم سنّاً، هم رتبه‌ی علمی‌اش و رتبه‌ی حوزوی‌اش خیلی پایین‌تر از مرحوم حاج آقا حسین بود -البتّه او هم عالم بود، فاضل بود- حاج آقا حسین مثل یک شاگرد گفت شما فردا هم تشریف بیاورید؛ فردا هم آمد برایش شرح داد مسئله‌ای را در باب قبله و تبیین کرد برای او. شما عالم هستید، امّا این مطلب را وقتی نمیدانید، از اینکه بروید یاد بگیرید شرم نکنید. آنچه حالا انسان میخواهد یاد بگیرد و بنا دارد که یاد بگیرد، نگویید «من بروم یاد بگیرم با این شأن و با این مقام و با این شهرت؟» ببینید این دایره‌ی علم‌آموزی و گسترش علم تا کجاها همین طور گسترده میشود! تمام‌شدنی نیست یاد گرفتنِ انسان.
مجمع نمایندگان طلاب
وَ لا یَستَحیی اِذا سُئِلَ عَمّا لا یَعلَمُ اَن یَقولَ اللهُ اَعلَم [چهارم:] یک چیزی هم که از شما پرسیدند، وقتی نمیدانید، خجالت نکشید از اینکه بگویید: من نمیدانم، خدا میداند. حالا در این روایت دارد «اللهُ اَعلَمُ»؛ در یک روایت دیگر با یک سند دیگری همین مطلب نقل شده که دارد «اَن یَقولَ لا اَعلَم». آدم چیزی را که نمیداند، خجالت نکشد از اینکه بگوید من نمیدانم آن را؛ علم را با جهل مخلوط نکنید. الان خیلی‌ها از این کسانی که مدّعیانِ علم هستند در عرصه‌های مختلف ــ نه فقط عمامه‌ای‌ها؛ عمامه‌ای و غیر عمامه‌ای؛ دیگر حالا غیر عمامه‌ای‌ها شلوغ‌تر کرده‌اند تا عمامه‌ای‌ها ــ اینها وقتی یک چیزی را نمیدانند، ننگشان میکند که بگویند نمیدانیم، رشته‌ی ما نیست، کار ما نیست، بلد نیستیم، تحقیق نکرده‌ایم، درسش را نخوانده‌ایم؛ ننگشان میکند که این را بگویند؛ یک چیزی حتماً در جواب افاده میکنند، افاضه میکند، غلط؛ یعنی جهل را میریزند در عرصه و سفره‌ی علم، مخلوط میکنند، علم را خراب میکنند. وَ اعلَموا اَنَّ الصَّبرَ مِنَ الایمانِ بِمَنزِلَةِ الرَّأسِ مِنَ الجَسَدِ وَ لا خَیرَ فی جَسَدٍ لا رَأسَ لَه [پنجم:] همه چیزِ ایمان صبر است. صبر یعنی تحمّل کردن، استقامت کردن، پای فشردن در راه صحیح؛ به این میگویند صبر، که پشتوانه‌ی همه‌ی حرکتها و تلاشهای انسان هم صبر است. ۱) خصال، ج ۱، ص ۳۱۵؛ «على (علیه السّلام) فرمود: کلماتى از من فرا گیرید که اگر بر چهارپایان سوار شوید و در راه‌پیمایى آنها را از پاى درآورید، مانند آن کلمات را نخواهید یافت. هان که هیچ کس جز به پروردگارش امید نبندد و بجز از گناهِ خویش نهراسد و چون چیزى نداند از فرا گرفتنش خجالت نکشد و چون چیزى از او سؤال شد که نمیداند، خجالت نکشد و بگوید خدا بهتر میداند، و بدانید که شکیبایى براى پیکره‌ی ایمان همچون سر است براى بدن، و بدنى که سر ندارد خیرى در او نیست.» ۲) سوره‌ی شوریٰ، بخشی از آیه‌ی ۳۰؛ «و هر [گونه] مصیبتى به شما برسد به سبب دستاورد خود شما است ...»
🔸 چرا مقابل «انجام شود‌های» روحانی سکوت کردید؟ 👈 هاشمی پایه گذار تجملات و اشرافی‌گری ✅ نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب خطاب به مسیح مهاجری: 🔹 زمان آقای هاشمی چه رانت‌هایی صورت گرفت و اصل تجملات و اشرافی‌گری از زمان او شروع شد؛ چرا شما دولت های دیگر را متهم به فساد می‌کنید؟ 🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از مجمع نمایندگان طلاب
💠 آدرس کانال های رسمی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم: 1. کانال مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم 2. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان اردبیل 3. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان اصفهان 4. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان البرز 5. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان ایلام 6. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان آذربایجان شرقی 7. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان آذربایجان غربی 8. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان بوشهر 9. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان تهران 10. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان چهارمحال و بختیاری 11. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان خراسان جنوبی 12. کانال مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی 13. کانال مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی 14. کانال مجمع نمایندگان استان خوزستان 15. کانال مجمع نمایندگان استان زنجان 16. کانال مجمع نمایندگان استان سمنان 17. کانال مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان 18. کانال مجمع نمایندگان استان فارس 19. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان قزوین 20. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان قم 21. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان کردستان 22. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان کرمان 23. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان کرمانشاه 24. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد 25. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان گلستان 26. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان گیلان 27 کانال مجمع نمایندگان طلاب استان لرستان 28. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان مازندران 29 کانال مجمع نمایندگان طلاب استان مرکزی 30. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان هرمزگان 31. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان همدان 32. کانال مجمع نمایندگان طلاب استان یزد
مجمع نمایندگان طلاب
افتخار و آفرین بر شهدای #حوزه و #روحانیت که در هنگامه نبرد رشته تعلقات درس و بحث و مدرسه را بریدند و
سلام بر آنان که تا کشف حقیقت تفقه به پیش تاختند و برای قوم و ملت خود مُنذران صادقی شدند که بند بند حدیث صداقتشان را قطرات خون و قطعات پاره پاره پیکرشان گواهی کرده است و حقاً از روحانیت راستین اسلام و تشیع جز این انتظاری‌ نمی‌رود که در دعوت به حق و راه خونین مبارزه مردم، خود اولین قربانیها را بدهد و مُهر ختام دفترش شهادت باشد. امام خمینی (ره)؛ 03 اسفند 1367 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/-/jDGe2I
هدایت شده از مجمع نمایندگان طلاب
مجمع (نمایندگان طلاب) پدیده‌ی بسیار خوبی است، پدیده‌ی لازمی است برای حوزه؛ باید بماند و ادامه پیدا کند؛ باید تقویت بشود. امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) آدرس سایت: mntqom.ir 📲 ارتباط با روابط عمومی: 🆔@Ravabet_m 🆔@ravabet_m2 ✅ دریافت به صورت ناشناس: http://6w9.ir/msg/8018343 ✍️ سئوال،انتقاد و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. کانال رسمی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم
مجمع نمایندگان طلاب
مجمع (نمایندگان طلاب) پدیده‌ی بسیار خوبی است، پدیده‌ی لازمی است برای حوزه؛ باید بماند و ادامه پیدا ک
📣 قابلیت دریافت به صورت ناشناس در کانال ایجاد شده است. چنانچه تمایل دارید سئوال،انتقاد و پیشنهاد خود را به صورت ناشناس ارسال کنید از طریق آدرس درج شده در قسمت بالا استفاده کنید.
: امتیازات اولیه ثبت نام شهرک مهدیه 1400 قم از طریق پیشخوان حوزه های علمیه اعلام گردید؛ لازم به ذکر است امتیازات اعلامی قطعی نمی باشد فلذا امکان افزایش و کاهش آن وجود دارد. مهلت ثبت اعتراض از تاریخ 1400/06/09 الی 1400/06/17 می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سامانه پیشخوان مراجعه نمایید. reg.ismc.ir/rules/193
مجمع نمایندگان طلاب
/ / پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) از شش خصلت به خدا پناه میبرد / ۱۳۸۳/۰۳/۱۰ عَن اَبی عَبدِ الله (عَلَیهِ السَّلام) قالَ: کانَ رَسولُ الله (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِه) یَتَعَوَّذُ فی کُلِّ یَومٍ مِن سِتِّ خِصالٍ: مِنَ‌ الشَّکِ وَ الشِّرکِ وَ الحَمیَّةِ وَ الغَضَبِ وَ البَغیِ وَ الحَسَد.(۱) کانَ رَسولُ الله (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ) یَتَعَوَّذُ فی کُلِّ یَومٍ مِن سِتِّ خِصال پیغمبر اکرم (صلّی الله علیه آله) هر روز از شش خصلت به خدای متعال پناه میبرد. معنای تقوا این است: مراقبت؛ مراقبت از خود، که هر روز انسان آن حفره‌ها و چاه‌ها و گودال‌هایی که سر راهش هست، اینها را بنشیند محاسبه کند و به خود تلقین کند مراقبت از اینها را. پیغمبر با مقام عصمت، در عین حال این قدر مراقب خود است! همین مراقبتها است که موجب آن عصمت هم میشود. این شش خصوصیّتی که پیغمبر هر روز از آنها به خدا پناه میبرد، اینها است: مِنَ‌ الشَّک اوّل، شک است. شک همیشه از جهل ناشی نمیشود که یک مبنایی برای انسان روشن نباشد، شک کند؛ نه، گاهی مبنا هم روشن است برای انسان. شک و تردیدِ نفْسانی، بسیاری از اوقات از وسوسه ناشی میشود؛ وارداتِ شیطانی نفْسِ انسان -که آن هم به نوبه‌ی خود معلول گرفتاری‌های ما و ابتلائات ما به امور دنیا است- شک ایجاد میکند. وَ الشِّرک پیغمبر از شرک به خدای متعال هر روز پناه میبرد. خب پیدا است که آن شرکِ جلی، خیلی دور از ساحت ماها است که در مقابل یک بتی مثلاً سجده کنیم؛ این پیدا است که مراد از شرک، شرک خفی است که انسان غیر خدا را به نحوی داخل کند در کاری که باید برای خدا انجام بگیرد. لذاست که انسان بایستی به طور دائم به خدای متعال پناه ببرد از این شرک که مِن حیث لا یشعر وارد میشود. ‌وَ الحَمِیَّة و حمیّت یعنی جانب‌داریِ بی‌منطق؛ از یک کسی، از یک چیزی، از یک فکری، از یک راهی، از یک گروهی، از یک خطّی -به قول امروز، خط و خطوط- به طور بی‌منطق دفاع کند، جانب‌داری کند. اِذ جَعَلَ الَّذینَ کَفَروا فی قُلوبِهِمُ الحَمِیَّةَ حَمِیَّةَ الجاهِلِیَّة؛(۲) این از خصوصیّات کفّار بود در زمان پیغمبر که این چون خویشاوند ما است، این چون در قبیله‌ی ما است، این چون جزو رفقای ما است، این چون جزو مجموعه‌ی خطّ فکری ما است، هر غلطی کرد، ما بایستی سینه سپر کنیم و بیاییم از او دفاع کنیم. این چون همکار ما است در اداره، زیرمجموعه‌ی ما است و از این قبیل حرفها، باید سینه‌مان را سپر کنیم از او دفاع کنیم، ولو هیچ منطقی پشت سر این دفاعِ ما نباشد! این حمیّت است. این حمیّت، جانب‌داری، جانب‌داریِ گرم، همان حمایت است و مادّه‌ی حمایت و ریشه‌ی حمایت و مانند اینها از این اشراب(۳) شده. محکم دفاع کند از یک کسی، بدون هیچ منطقی. وَ الغَضَب و خشمگین شدن، که اختیاریِ انسان نیست؛ چون غضب، عقل را تحت تأثیر قرار میدهد. انسان واقعاً باید پناه ببرد! آدم وقتی عصبانی شد، خیلی از راه‌های فهم و بصیرت جلوی انسان بسته میشود، انسان نمیفهمد چه کار میکند؛ مثلِ آدمِ مست است.‌ وَ البَغی و «بغی» یعنی دشمنی کردن علیه کسی، مجموعه‌ای، چیزی، آن هم بی‌دلیل. از روی احساسات نفْسانی، انسان با یک کسی بیخودی دشمنی کند؛ این بغی است. وَ الحَسَد و یکی هم حسد؛ از حسد هم باید پناه برد به خدا، که مایه‌‌ی رنج خود و دیگران است. گفت: «حسود را چه کنم کو ز خود به رنج در است».(۴) شما به حسود هیچ بدی‌ای هم نکرده‌اید، امّا او از درونِ خود دچار رنج است. یک نعمتی را در شما میبیند، یک فضیلتی را یا امتیازی را در شما میبیند، در آتش میسوزد. شما هم هیچ بدی‌ای به او نکرده‌اید امّا او بی‌دلیل با شما بد میشود. حسد! که این هم خیلی چیز خطرناکی است. ۱) خصال، ج ۱، ص ۳۲۹؛ «امام صادق (علیه السّلام) فرمود: رسول خدا را عادت چنین بود که هر روز از شش چیز به خدا پناه‌ مىبرد؛ از شک و شرک و جانب‌داری بیجا و خشم و ستم و رشک.» ۲) سوره‌ی فتح، بخشی از آیه‌ی ۲۶؛ «آنگاه که کافران در دلهاى خود، تعصّب، [آن هم] تعصّب جاهلیّت ورزیدند. ...» ۳) بهره‌گرفته ۴) سعدی. گلستان، باب اوّل؛ «توانم آنکه نیازارم اندرونِ کسی / حسود را چه کنم کو ز خود به رنج در است» 🔷 دریافت سایر جلسات: 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6103 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6214 🗂 شامل فایل PDFجلسه ۱۹ تا ۵۰ 🆔 https://eitaa.com/MNT_QOM/6291 📣 همراهان گرامی از این به بعد تنها در بارگزاری می شود.
،مجموعه ای است از احادیثی که آن ها را در ابتدای درس خارج شرح کرده اند. این مجموعه از تاریخ یازدهم آبان 1378 موجود است و جلسات قبلی در دسترس نیست. کانال رسمی برای استفاده طلاب و فضلا و مبلغین این مجموعه را به مرور به اشتراک می گذارد. : 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6194 : 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6212 : 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6222 : 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6234 : 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6243 : 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6252 : 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6269 : 🆔hhttps://eitaa.com/MNT_QOM/6285 : 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6295 : 🆔https://eitaa.com/MNT_QOM/6310