فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🌻عروس و داماد نمونه ی دهه هفتادی🌻*
*🌼الگویی برای نسل جوان امروز 🌼*
*🌹تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان صلوات🌹*
*🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🌹*
https://eitaa.com/joinchat/1995112575C483b01231a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*ای کاش زودتر #مرده بودم ...❗*
🎥 حتماً #ببینید 👆
🌷 #آیت_الله_بهجت ره
*🌹تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان عج صلوات 🌹*
*🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🌹*
https://eitaa.com/joinchat/1995112575C483b01231a
*🌹 مهدیِ امروز همان حسینِ دیروز است🌹*
🌳 بدون شک یاری امام معصوم و خدمت به او از بزرگترین توفیقات الهی است
👈 در این میان یاری امام حسین (ع) به قدری عظمت دارد که امام زمان (ع) در زیارت ناحیه مقدسه خطاب به جد بزرگوارشان میگویند :
*🌱اگر روزگار مرا به تأخير انداخت و مقدّرات ، از ياری و نصرت تو [در روز عاشورا] باز داشت ، هر آينه من صبح و شام بر تو ندبه میكنم و به جای قطرات اشك ، بر تو خون میگريم*
🌼 آرزوی همه ما هم این است که ای کاش روز عاشورا در رکاب ارباب بودیم و در آغوش ایشان به شهادت می رسیدیم. به همین دلیل در زیارت وارث خطاب به امام حسین (ع) عرض میکنیم :
*📜 يا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَكُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً*
🌱 ای کاش با شما بودم و به رستگاری بزرگ میرسیدم.
🌻 خدمت به امام زمان (ع) و یاری ایشان هم به اندازه یاری امام حسین (ع) عظمت دارد . از کلام امام صادق (ع) می توان این مفهوم را دریافت که فرمودهاند :
*🌱 اگر او [مهدی] را درك مي كردم ، همه عمر را با خدمتگزاری او سپری میكردم.*
(📚بحارالانوار، ج51، ص148)
👈🏻 اگر می خواهیم ببینیم در آرزویی که برای یاری امام حسین (ع) می کنیم صادق هستیم یا نه ؛
*باید ببینیم امروز چقدر به امام زمانمان خدمت میکنیم❓🤨*
آری .....
#امام_زمان_عج 12
🌿 مهدیِ امروز همان حسینِ دیروز است
*🌹تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان عج صلوات 🌹*
*🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🌹*
https://eitaa.com/joinchat/1995112575C483b01231a
*اگر بناست ما تسليم سخنان پيامبر باشيم و هرچه پيامبر مي فرمايد بايد به آن عمل كنيم ، چه فرقي مي كند كه نام #اميرالمؤمنين در قرآن باشد يا سنت❓ مگر سنت سخن خدا نيست⁉️*
اولاً : سنت و قرآن هيچ تفاوتي با هم ندارد سنت همان قرآن و قرآن همان سنت است و با هم توأم هستند در خود آيه 44 سوره نحل است كه :
*📜وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ.*
https://chat.whatsapp.com/C3VaxssGpCYK6yLPxyA1CS
👈🏼كاملا خداي متعال آمده *سخن پيامبر را هم رديف بلكه مبين قرآن دانسته است؛* يعني بدون تبيين پيامبر قرآن مفهوم ندارد و اگر بنا بود قرآن تمام آياتش براي مردم روشن و واضح باشد لتبين للناس معنايي ندارد .
و اضافه آقايان به ما بگويند در:
*📜مَا آَتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا*
📚سوره حشر - آيه 7
«ما آتاكم» چه چيزهايي است «و ما نهاكم» چه چيزهايي است ❓ ما مي خواهيم به اين آيه عمل كنيم بگوييد ما آتاكم كجاست ⁉️
👈در آيه 59 سوره نساء است :
*📜أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ*
🌱اگر چنانچه در چيزي با هم اختلاف داشتيد
*📜فَرُدُّوهُ إِلَي اللَّهِ وَالرَّسُولِ*
🌱آيا اين خودش ثابت نمي كند كه آقايان با قرآن آشنا نيستند و قرآن را زير پا گذاشته اند❓
👈قرآن مي فرمايد در هرچه كه اختلاف داشتيد ، الان ما در بحث امامت با شما اختلاف داريم بايد چه كار كنيم❓
*📜فَرُدُّوهُ إِلَي اللَّهِ وَالرَّسُولِ*
🌻الي الله قرآن است و الرسول سنت پيامبر است ، مگر شما نمي گوييد قرآن❓ خود قرآن مي گويد در موارد اختلافي در كنار قرآن سراغ سنت هم برويد و اضافه بزرگان شما عمدتا آورده اند كه جبرئيل همان طوري كه قرآن را بر پيامبر نازل مي كرد سنت را هم بر نبي مكرم نازل كرده است.
*📜كان جبريل ينزل علي النبي بالسنة كما ينزل عليه بالقرآن.*
👈🏻به سند صحيح است كه جبرئيل سنت را به پيامبر نازل مي كرد همانطور كه قرآن را نازل مي كرده است
⬅️و بعد مي گويد :
*📜ويجمع ذلك كله*
🌱جمع كننده و زير پوشش
وما ينطق عن الهوي
📚فتح الباري - ج 13 - ص 291
👈🏻ابن حجر نه شيعه است و نه هذيان گفته است و اگر آقايان بخواهند به حسان بن عطيه اشكال بگيرند كه او تابعي است بايد بگوييم كه
🌻جناب ملاعلي قاري كه از اعيان اهل سنت است مي گويد :
*📜مرسل التابعي حجة عند الجمهور.*
🌱اگر يكي از تابعين مطلبي را به صورت مرسل نقل كند ، نزد جمهور اهل سنت حجت است.
📚مرقاة المفاتيح - ج 9 - ص 434
👈🏻يا اينكه آقايان مي گويند ما تابع احمد بن حنبل هستيم كه البته دروغ مي گويند و براي احمد بن حنبل هم ارزش قائل نيستند ؛ چون احمد بن حنبل محدث بوده و باب اجتهاد را بسته و براي عقل هيچ ارزشي قائل نيست ولي اين آقايان ، قائل به عقل و اجتهاد هستند و خيلي با احمد بن حنبل اختلاف دارند.
🌻احمد بن حنبل مي گويد :
*📜إن السنة تفسرالكتاب وتبينه.*
🌱سنت است كه قرآن را تفسير و بيان مي كند
📚تفسير القرطبي - ج 1 - ص 39
🌲ابو حنيفه (كه شايد بتوان گفت اكثر اهل سنت كره دنيا در عصر حاضر حنفي مذهب هستند حتي بعضي مي گويند 50 درصد حنفي مذهبي هستند و 45 درصد 3 مذهب ديگر را قبول دارند)، مي گويد :
*📜لولا السنة ما فهم أحد منا القرآن*
🌱اگر سنت نبود هيچ كدام ما قرآن را نمي فهميديم.
📚قواعد التحديث - ج 1 - ص 52
🌻اگر ابوحنيفه و احمد بن حنبل را قبول نداريد حداقل الباني را كه قبول داريد و به سر او قسم مي خوريد ايشان مي گويد :
*📜فحذار أيها المسلم أن تحاول فهم القرآن مستقلا عن السنة.*
🌱اي مسلمان اجتناب كن و بترس و وحشت كن مبادا بخواهي قرآن را بدون سنت بفهمي نمي تواني ولو اينكه سيبويه عصر خود باشي.
📚صفة الصلاة - ج 1 - ص 171
🌼رواياتي كه خود شما نقل كرديد مانند آقاي سيوطي كه اميرالمؤمنين به ابن عباس مي گويد:
🪴برو با خوارج در رابطه با حقانيت اميرالمؤمنين و اثبات ايمان علي مناظره كن ، ببينيد چقدر علي مظلوم است كه ابن عباس مي خواهد با خوارج مناظره كند براي اينكه علي بن ابي طالب كافر و مهدور الدم نيست.
*📜ولا تحاجهم بالقرآن*
🌱مبادا با قران با آنها مناظره كني
*📜فإنه ذو وجوه*
🌱قرآن ذو وجوه و ذو احتمال است
*📜ولكن خاصمهم بالسنة*
🌱با سنت با خوارج مناظره كن
👈ابن عباس مي گويد :
*📜يا أمير المؤمنين فانا أعلم بكتاب الله منهم في بيوتنا نزل*
🌱من در قرآن از همه خوارج اطلاعاتم بيشتر است قرآن در خاندان ما نازل شده است
🌷اميرالمؤمنين مي فرمايد:
*فقال صدقت*
🌱راست مي گويي
*ولكن القرآن جمال ذو وجوه*
🌱وجوه مختلفي دارد
*📜يقول ويقولون*
🌱تو مي گويي مراد اين است آنها مي گويند مراد اين است
*📜فإنهم لن يجدوا عنها محيصا*
🌱اگر با سنت با آنها مناظره كني راه فرار ندارد
*فخرج ابن عباس إليهم فحاجبهم بالسنن فلم يبق بأيديهم حجة.*
🌱ابن عباس رفت و با آنها مناظره كرد و آنها را خلع سلاح كرد و آمده است كه از آن 10-12 هزار نفر 4-5 هزار نفر توبه كردند و برگشتند.
📚منابع :
الدر المنثور في التفسير بالمأثور - جلال الدين السيوطي - ج 1 - ص 15
الإتقان في علوم القرآن - جلال الدين
السيوطي - ج 1 - ص 410
شوكاني در فتح الغدير - ج 1 - ص 12
زمخشري در ربيع الابرار - ج 1 - ص 107
👈جالب اينجاست كه يك روايتي را ديدم در سنن دارمي (كه مورد تاييد آقايان است و از سنن مشهور است و خود دارمي معاصر بخاري و مسلم هم بوده است) و از خليفه دوم نقل مي كند :
*📜قال انه سَيَأْتِي نَاسٌ يُجَادِلُونَكُمْ بِشُبُهَاتِ الْقُرْآنِ*
🌱در آينده افرادي مي آيند كه با شما در شبهات قرآن مناظره مي كنند
*📜فَخُذُوهُمْ بِالسُّنَنِ*
🌱اينها را محكم بگيريد و از كار بندازيد و مغلوب كنيد به واسطه سنن
*📜فإن أَصْحَابَ السُّنَنِ أَعْلَمُ بِكِتَابِ اللَّهِ*
🌱آنهايي كه با سنت پيامبر آشنايي دارند اعلم به كتاب خدا هستند نسبت به كساني كه با سنت سر و كار ندارند.
📚سنن الدارمي - ج 1 - ص 62
🌻ايوب سختياني كه از بزرگان اهل سنت است مي گويد :
اگر كسي بگويد فقط قرآن گمراه و گمراه كننده است
🌸اين را جناب خطيب در الكفاية في علم الرواية كه از قديمي ترين كتاب دراية اهل سنت است صفحه 31 نقل مي كند. و بعضي از روايات دارد كه اگر چنانچه *كسي گفت قرآن و نه سنت، بدانيد آن آدم احمقي است و عقل ندارد.*
🌻ذهبي يك جمله قشنگي دارد در رابطه با عبارت آقاي ابو بكر كه مي گويد :
*📜بيننا وبينكم كتاب الله*
👈🏻ايشان مي گويد :
*ابو بكر گفت بيننا و بينكم كتاب الله*
*ولم يقل حسبنا كتاب الله*
🌿ابو بكر نگفت كتاب خدا براي ما بس است
*كما تقوله الخوارج*
همان طوري كه خوارج مي گفتند.
👈🏿يعني اگر كسي بگويد فقط از قرآن يعني همان منطق خوارج است.
📚تذكرة الحفاظ - ج 1 - ص 3
🌷البته ما در اين زمينه حرف زياد داريم و عبارتي را مرحوم كليني از امام صادق سلام الله عليه با سند صحيح در كتاب كافي نقل مي كند كه راوي خدمت امام صادق مي آيد و مي گويد :
*📜إن الناس يقولون : فما له لم يسم عليا وأهل بيته عليهم السلام في كتاب الله عز وجل*
چرا نام علي و اهل بيتش در قرآن نيامده است ⁉️🤨
*📜قولوا لهم : إن رسول الله صلي الله عليه وآله نزلت عليه الصلاة ولم يسم الله لهم ثلاثا ولا أربعا ، حتي كان رسول الله صلي الله عليه وآله هو الذي فسر ذلك لهم.*
🌱حضرت مي فرمايد از آنها سوال كنيد در قرآن نماز وارد شده است ولي اينكه نماز 2 ركعت يا 3 ركعت يا 4 ركعت است نيامده است و آنها را پيامبر براي مردم بيان كرده است.
📚الكافي - الشيخ الكليني - ج 1 - ص 286
🌳در رابطه با حج هيچ جاي قران نيامده است كه طواف بايد 7 مرتبه باشد ولي پيامبر آمده اينها را بيان كرده است .
👈 در سوره نساء آيه 59 مي فرمايد:
*أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ*
📚سوره نساء - آيه 59
🍁پيامبر فرموده است «اولي الامر» علي ، حسن و حسين سلام الله عليهم هستند و بعد از آن هم فرزندان امام حسين هستند.
*📜من كنت مولاه فعلي مولاه*
📚المستدرك علي الصحيحين - ج 3 - ص 119
*📜أوصيكم بكتاب الله وعترتي*
📚لسان العرب - ج 11 - ص 137
🌼تمام اين قضايا را نبي مكرم تبيين كرده است وقتي 33 سوره احزاب آمد پيامبر اكرم علي ، حسن و حسين و فاطمه را خطاب قرار داد و گفت اينها اهل بيت من هستند ، ام سلمه آمد و گفت :
*ألست من أهلك ❓ فقال : إنك إلي خير ولكن هؤلاء أهلي وثقلي*
🌱آيا من از اهل بيت تو نيستم پيامبر فرمود : نه اهل بيت من اينها هستند و تو خانواده من هستي و آدم خوبي هستي.
تمام اين موارد را آقا امام صادق عليه السلام در روايتي كه حدود 2 صفحه است بيان فرموده است.
📚كافي - ج 1 - ص 286
*🌹تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان عج صلوات 🌹*
*🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🌹*
*🌹 شیرینی آزار زن 🌹*
🌷امام علی علیه السلام فرمودند :
*📜 الْمَرْأَةُ عَقْرَبٌ ، حُلْوَةُ اللَّسْبَةِ.*
🌱 نيش زن شيرين است.
📚 #نهجالبلاغه ، #حکمت 61
*🌹تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان عج صلوات 🌹*
*🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🌹
https://eitaa.com/joinchat/1995112575C483b01231a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🌹دغدغه و دردِ حجت خدا رو داشتن ، از صد #درمان بهتره🌹*
🎥 حتماً #ببینید 👆
🌷استاد عالی
#امام_زمان_عج 13
*🌹تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان عج صلوات 🌹*
*🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌹
https://eitaa.com/joinchat/1995112575C483b01231a
*دلت آرام میشود...❗*
🌳دعا خواندن براى فرج #امام_زمان (عج)، فرج ما است :
*📜إِنْتِظارُ الْفَرَجِ مِنَ الْفَرَجِ.*
👈 منتظر فرج امام زمان (عج) بودن ، فرجها و گشایشهایى را براى انسانها به ارمغان مىآورد ؛ *ایمانشان محفوظ مىماند ؛ دلشان آرام مىشود؛ وجود مقدّس امام زمان (عج) را حس مىکنند؛*
🌻 با حضرت ارتباطى برقرار مىکنند، و به تدریج یقین مىیابند روزى فرا خواهد رسید که حکومت عدل در جهان برقرار مىشود.
👈🏻دعا کردن براى فرج حضرت ، براى این است که *خودمان از او بهره بگیریم ؛* امّا هیچگاه به بهانه این که حضرت به دعا و صدقه ما نیازى ندارد ، نباید آن گرامى را فراموش کنیم .
📚 آفتاب ولایت، ص٤٥
#امام_زمان_عج 14
*🌹تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان عج صلوات🌹*
*🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🌹
https://eitaa.com/joinchat/1995112575C483b01231a
*اگر اينها تابع قرآن هستند مگر ذكر وصف اميرالمؤمنين در قرآن نيامده است مانند :*
*📜إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ*
سوره مائده - آيه 55
و آيات ديگر ، آيات جاي بحث باقي مانده است كه آقايان اشكال تراشي كنند❓
🌷استاد قزويني :
https://chat.whatsapp.com/CQF6QTwoCj9GRqGoTrCRyV
👈نكته قشنگي است ، ببينيد من يك مقدمه كوتاهي عرض كنم در قرآن بعضي از جاها هست كه مي خواهد يك فردي را معرفي كند با اسمش معرفي مي كند مانند سوره صف آيه 6 كه مي فرمايد :
*📜وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي مِنْ بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ*
👈خيلي در كتابهاي گذشته مخصوصا در كتاب مقدس مي گويد :
*📜وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ يَأْتِي*
🌱بشارت مي دهد حضرت عيسي به پيامبري كه مي آيد
*📜اسْمُهُ أَحْمَدُ*
اين يك نوع معرفي است . يك دفعه معرفي به عدد است مانند سوره مائده آيه 12 كه مي فرمايد :
*📜وَلَقَدْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَبَعَثْنَا مِنْهُمُ اثْنَيْ عَشَرَ نَقِيبًا*
12 نقيب و جانشين و ولي
اينجا با عدد آورده است ، حالا اگر كسي بگويد كه چرا وقتي گفته است 12 جانشين اسامي آنان را معرفي نكرده است❓ اين منطق قرآني است.
🌼در بعضي از جاهاي قرآن است كه نه با اسم است و نه با عدد ؛ *بلكه با وصف است كه در باره نبي مكرم آمده است :*
*📜الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِنْدَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ*
📚سوره اعراف - آيه 157
متابعت مي كنند آن رسولي كه امي و درس نخوانده است ؛ نه بي سواد.
👈بعضي از بي سوادها امي را بي سواد معنا مي كنند *در حالي كه امي به معناي درس نخوانده است.*
👈🏿نگار من كه به مكتب نرفت و خط ننوشت
👈 به غمزه مساله آموز صد مدرس شد
*📜الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِنْدَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ*
در تورات و انجيل اوصاف او نوشته شده است.
*📜يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَائِثَ*
🌸ببينيد تماما اوصاف را ذكرمي كند ، اين پيامبري كه مي آيد امر به معروف مي كند نهي از منكر مي كند ، طيبات را حلال مي كند ، خبائث را حرام مي كند و آن زنجير اسارت و عبوديت ديگران و غير خدا را از گردن آنها مي اندازد.
📚سوره اعراف - آيه 157
🌳ببينيد قرآن در معرفي، اين 3 روش را دارد :
*1ـ با اسم 2ـ با عدد 3ـ با وصف*
🌻لغويين بر اين عقيده هستند كه :
*📜ذكر الوصف ابلغ تاثيرا و تاكيدا من ذكر الاسم*
⬅️اگر فردي را با وصف معرفي كنيد به مراتب بهتر از اين است كه با اسم معرفي كنيد مانند :
پسر من همان آقايي است كه الان پشت خودرو نشسته است و لباس فلان پوشيده است ، با تمام مشخصات بيان مي كند ولي اگر بگوييم :
پسر من علي است
كدام علي❓ و لذا با توجه به اين در آيه 55 سوره مائده كه حضرتعالي اشاره كرديد :
*📜إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آَمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ*
👈هم به خدا ايمان دارد هم نماز مي خواند و در ركوع صدقه مي دهد.
انشاء الله ما در رابطه با اين آيه صحبت خواهيم كرد ؛ چون بعضي مي گويند كه اينجا جمع است و ما حداقل 50 مورد در قرآن داريم كه خداي عالم جمع گفته است و فرد اراده كرده است كه واضح ترين آن آيه مباهله است :
*📜نِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ*
👈🏼كه منظور از نسائنا فقط حضرت زهرا است
*📖وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ*
انفس جمع است كه اشاره به حضرت امير دارد
👈🏼و همچنين از اولاد نام مي برد كه :
*📖أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ*
☘️كه ابناء جمع است و غير از حسن و حسين كسي را شامل نمي شود و بايد علي القاعده تثنيه آورده مي شد و مطالب متعدد ديگري كه موجود است ، قرآن آمده اينجا و با وصف مي فرمايد :
آقايي كه به خدا ايمان دارد نماز مي خواند و در حال ركوع هم به سائل صدقه مي دهد.
در تاريخ اسلام اين ماجرا يك مصداق بيشتر نداشته است و اگر دارد به ما نشان دهيد ، خود
🌻جناب آلوسي كه تفكر سلفي دارد مي گويد :
*📜وغالب الأخباريين علي أنها نزلت في علي كرم الله تعالي وجهه*
🌱غالب اخباريين بر اين عقيده اند كه اين آيه در حق علي عليه السلام نازل شده است.
📚روح المعاني - ج 6 - ص 167
🌻ابن ابي خاتم كه از مفسرين به نام اهل سنت است مي گويد:
*📜انما وليكم الله والذين آمنوا با سند از سلمة بن كحيل است*
*تصدق علي بخاتمه وهو راكع*
🌱علي در حالي كه در ركوع بود انگشتر خود را به سائل داد
فنزلت انما وليكم الله
📚تفسير ابن أبي حاتم - ج 4 - ص 1162
🌻طبري در تفسيرش ج 6، ص 389 همين قضيه را نقل ميكند از عتبة بن ابي حكيم و مي گويد :
🌱آيه انما وليكم الله در حق علي نازل شده است آن وقتي كه انگشتر به سائل داد.
👈حالا اينكه
مي گويند در نماز نمي شود صدقه داد و غيره ، فضولي آن به شما نيامده است ، خداي عالم آمده علي بن ابي طالب را به اين خاطر مدح كرده است و عنوان هم داده است.
📚تفسير طبري - ج 6 - ص 389
🌻ابن تيميه هم در منهاج السنة در باره تفسير طبري و تفسير ابن ابي حاتم مي گويد:
*📜تفاسيرهم متضمنة للمنقولات التي يعتمد عليها في التفسير*
اين تفاسير متضمن يك سري احاديثي است كه مي توان به آنها اعتماد كرد.
📚منهاج السنة النبوية - ج 7 - ص 179
❗اگر واقعا شما مريض نيستيد و دنبال بهانه نمي گرديد و تعصب جلوي چشمان شما را نگرفته است خوب بفرماييد جواب دهيد.❗
🌷آيه 67 سوره مائده مي فرمايد :
*📜يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ*
🌻همين آقاي ابن ابي حاتم در ج 4 ص 1772 مي گويد :
*بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ*
🌱در حق علي نازل شده است .
🌻آقاي آلوسي نقل مي كند از عبد الله بن مسعود كه ما در زمان پيامبر اين گونه مي خوانديم كه :
*ياأيها الرسول بلغ ماأنزل اليك من ربك إن عليا ولي المؤمنين وإن لم تفعل فما بلغت رسالته*
📚منابع :
روح المعاني - ج 6 - ص 193
مناقب ابن مردويه - ص 240
درالمنثور - ج 2 - ص 298
فتح الغدير - ج 2 - ص 60
المنار - ج 6 - ص 463
آيا اين ها نفهميدند قضيه چيست❓
👈🏼يا در رابطه با آيه 3 سوره مائده كه مي فرمايد :
*📜الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ*
🌻آقاي خطيب بغدادي با سند صحيح مي گويد كه اين آيه شريفه، روز 18 ذي الحجة در حق علي بن ابي طالب نازل شده است و جناب خليفه هم آمد و گفت :
*📜فقال عمر بن الخطاب بخ بخ لك يا بن أبي طالب أصبحت مولاي ومولي كل مسلم.*
📚تاريخ بغداد - ج 8 - ص 289
🌻ابن كثير دمشقي در البداية و النهاية مي گويد :
*فقال عمر بن الخطاب هنيئا لك يا ابن أبي طالب اصبحت اليوم ولي كل مؤمن.*
📚البداية والنهاية ج 7 ص 350
مولا هم ندارد.
🌻شما اگر شأن نزول را همه جا قبول داريد بفرماييد ، خود جناب ابن تيميه مي گويد :
*📜وَمَعْرِفَةُ " سَبَبِ النُّزُولِ " يُعِينُ عَلَي فَهْمِ الْآيَةِ*
🍁شان نزول به دانستن انسان كمك مي كند تا مراد آيه را بفهمد.🍁
*📜فَإِنَّ الْعِلْمَ بِالسَّبَبِ يُورِثُ الْعِلْمَ بِالْمُسَبِّبِ*
🌱علم به سبب موجب علم به مسبب مي شود.
📚مجموعة الفتاوي - ابن تيمية - ج 13 - ص 339
🌳شما همانطوري كه از شأن نزول آيه 40 استفاده كرديد كه در رابطه با ابو بكر نازل شده و آيه 11 سوره نور را درباره عايشه استفاده كرديد ، خوب
🌻آقاي ابن كثير دمشقي كه در تفسيرش ج 2 ص 449 مي آيد در رابطه با آيه افك مطرح مي كند با قاطعيت مي گويد :
اين آيه در حق عايشه بنت الصديق زوج النبي آمده است.
*آيا در خود آيه 11 اسمي از عايشه آمده است يا با كمك شأن نزول مطرح كرده ايد❓* اگر شأن نزول دخيل است همه جا بايد دليل باشد نه اينكه اگر به نفع شما شد دخيل است و اگر به ضرر شما شد دخيل نيست .
#ولایت_امیرالمومنین 3
*🌹تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان عج صلوات 🌹*
*🌹اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🌹*
*❗توجه وهمت وبرنامه ریزی کنید ❗*
🌳 #دستورالعملی عرشی وانسان ساز از سوی علامه بزرگوار
*🌷آیت الله #حسن_زاده آملی* رحمة الله علیه
🍃 که لحظات قبل از سال تحویلمان را ملکوتی می سازد🍃
1️⃣-قبل از سال تحویل ، غسل به نیت قرب به انسان کامل عصر انجام دهید
2️⃣-وبعد مصحف شریف سوره یس را مقابل خود بگشایید .
3️⃣-نوزده بسم الله الرحمن الرحیم
4️⃣- چهارده صلوات
5️⃣- و هفت مرتبه حمد
وسه مرتبه توحید را بخوانید.
وتا لحظه تحویل سال
6️⃣- دعای تحویل سال
یا مقلب القلوب.......
7️⃣-وبعد از سال تحویل دعای فرج الهی عظم البلا را تلاوت کنید
🌳پیشاپیش فرارسیدن بهار دل انگیز و نوروز باستانی رو خدمت شما عزیز دل تبریک میگم و بهترینها رو براتون آرزومندم
*🌹تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان عج صلوات 🌹*
*🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🌹
https://eitaa.com/joinchat/1995112575C483b01231a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*دعا برا #فرج فراموش نشه❗*
🎥 حتماً #ببینید 👆
🌷 استاد #رائفی_پور
#امام_زمان_عج 14
*🌹تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان عج صلوات 🌹*
*🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🌹*
https://eitaa.com/joinchat/1995112575C483b01231a