فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌇 وقتیدر مرورگرهای وب پاریس را سرچ کنید، تصاویری از شهری بسیار تمیز، زیبا، رؤیایی و عاشقانه خواهید یافت... از کنسرتهای موسیقی، از کافههای خیابانی، از برج عجیب ایفل! که البته همهٔ آنها تبلیغات است!!
⛔️این تصاویر حقیقی پاریس است.‼️
🤢 شهری کثیف و پر از زباله و خیابانخواب و به گفتهٔ شاهدان مملو از بوی ادرار!
چرا که مردم پاریس ابایی از ادرار کردن در ملأ عام، گوشهٔ خیابانها و روی دیوارها ندارند...
البته پاریس شهری پر از دزد هم هست. به طوری که اگر موقع عکاسی با گوشی حواست نباشد، دار و ندارت را باختهای!!
❌ بدی ماجرا اینجاست که تحت تاثیر تبلیغات و سفید نماییها از این شهر، در پیادهروهای تهران هم میزهای شلوغ کافهها را میشود به وفور دید که توسط کافهچی بیرون گذاشته شدهاند و مردم با باور عمیق به باکلاسی اروپا، از آنان تقلید میکنند و سعی میکنند همانند آنها رفتار کنند.
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
خبرگزاری «تسنیم» از تداوم عملیات فنی انسداد در مرزهای مشترک استان خراسان رضوی با افغانستان به طول ۳۰۰ کیلومتر خبر داد.
بر اساس این گزارش، دیوارهای این طرح چهار متر ارتفاع و سه متر و ۷۰ سانتی متر طول دارد و ضخامت آنها به یک متر و ۱۰ سانتی متر می رسد.
به گفته فرماندهی نیروی زمینی ارتش، این پروژه در گذرگاه رسمی دوغارون که مهمترین دروازه ورود و خروج اتباع افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران است پیشرفت خوبی داشته است.
♦️قبلا هم درباره وعدههای انتخاباتی آقای دکتر قالیباف در اینباره گفتیم:
هزینه میکنید اما جواب نمیگیرید.
باید به زودی دنبال تونلهای زیرزمینی اتباع افغان برای کور کردن و جلوگیری از ورود غیر مجاز آنها بگردید. و اینکه از کجا سر در بیاورند و در امنیت زیرزمین چه چیزهایی جابجا کنند، الله اعلم. اینها که با منجنیق تریاک به ایران پرتاب میکنند، از تونل زیرزمینی آمدن که برایشان کاری ندارد...
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
✅ در الگوی زیست مسلمانی، فرهنگ با تمدن، معیشت با معنویت، چگونگی زیست با مکان زیست و سرانجام دنیا و عقبی با یکدیگر همسو میشوند.
بنابر این عجیب نیست اگر هنر و معماری اسلامی
نیز زیبا، معناگرا، نمادگرا، و پاسخگوی نیازهای حیات طیبهٔ آدمی باشد.
#خشت_و_خیال
#معماری_اسلامی
#شهرسازی_اسلامی
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
✍🏻 تضاد مابین معماری بیگانه با معماری اسلامی ایران
🔸همانگونه که در ابنیه سنتی در معماری اسلامی ایران دیده میشود، فضاهای اصلی که بهترین چشم اندازها را دارند، فضاهای مکث و سکوناند.
✔️ این فضاها غالبا در مرکز یا روی محورها یا در محل تقاطع ابنیه مینشینند و فضاهای حرکتی (معابر، راهروها و پلکانها) در اطراف آنها قرار گرفته و گاه پنهان میشوند.
به گونهای که حتی برای تردد بین طبقات گاه باید به دنبال پلکان بگردیم.
✔️ در معماری سنتی ایرانی و اسلامی، نقطهٔ عطف بنا فضایی برای مکث، آرامش و اندیشه است. این فضا اصولا از ابتدا برای این منظور ساخته و پرداخته میشود.
🔸 برعکس در معماری مدرن غربی و بیگانه با فرهنگ تأمل و تفکر ایرانی، انتظام فضاها بگونهایست که عناصر حرکتی، در مرکز ساختمان قرار گرفته و نقش قلب مجموعه را ایفا میکنند. فضاهای حرکتیای که گاه مجسمه یا پلکانی تزئینی در مرکز خود دارند.
✔️ جالب اینکه در قرن سیزدهم و چهاردهم هجری قمری، که معماری ما بسمت الگوهای غربی گردش کرد، فضاهای حرکتی و پلهکانهای پنهان، ظاهر شدند و در مرکز ساختمان یا نمای آنها قرار گرفتند که بهعنوان عنصری پر تحرک فضا را کاملا تحت تاثیر خود قرار دادند و چشمها را بخود خواندند.
#فضای_اندیشه
#معماری_مدرن
#معماری_اسلامی
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
✍🏻 نسبت فلسفهٔ وحدت و کثرت با انتظام مرکزی در معماری سنتی ایران
🔸 در فلسفهٔ وحدت و کثرت که اشاره به نظامسازی اجتماعی مبتنی بر مبحث «ولایت» دارد، همهٔ جامعه حول یک محور خاص تجمع میکنند. این محور موجب انتظام بخشی آحاد کثیر جامعه میگردد. با اینکه هیچ یک از اجزا بر یکدیگر تفوق ندارند؛ اما در کنار سایر اجزا سلسله مراتب نیز تعیّن پیدا میکند. بدینگونه اجزای متکثر به یک کل واحد تبدیل میشوند و عنصر نظم دهنده به آنها، همچون نخ یک تسبیح عمل مینماید.
✔️ لذا هر عنصر، به عنوان عنصر واحد با سنجش موقعیت فردی و اجتماعی خود نسبت به موقعیت عنصر مرکزی، جهتگیری صحیح خود را خواهد داشت.
🔸 در مبحث انتظام فیزیکی در معماری سنتی ایرانی، ارتباطی دو جانبه بین فضای مرکزی و عناصر جانبی آن دیده میشود. از یک سو فضای مرکزی به فضای کناری خود هویت و معنا میبخشد، و از سوی دیگر فضاهای جانبی، فضای مرکزی را مانند نگینی در میان میگیرند و آن را از محیط بیرونی جدا مینمایند، و با توجه کامل به آن بر ارزشش تاکید میکنند.
✔️ بدین ترتیب مجموعهای از عناصر متکثر به یک وحدت میرسند حال اینکه کارکرد هریک نیز در جایگاه واحد درست است؛ اما بدون دیگر عناصر معنای درستی نخواهد داشت.
عنصر مرکزی مانند یک نخ تسبیح عملکرده و موجب وحدت عناصر متکثر میگردد.
🔸پینوشت: تصویر هوایی متعلق به گلباران حرم حضرت فاطمهٔ معصومه(س) در روز ولادت ایشان است. 🌼🌸🌺
در این بنا، نظم دهندگی مرکزی بر عهدهٔ حیاط مرکزی قرار گرفته است.
#وحدت_در_کثرت
#معماری_سنتی
#فلسفه_ولایت
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
هدایت شده از مالِک المُلک 🇮🇷🇵🇸
اپیزود_03.mp3
30.23M
✨ به نام مالک هستی
سلام و خوشآمد خدمت اعضای جدید و قدیمی 🌷🌷
انشالله امروز یک پادکست راجع به شرح فعالیتمون خواهیم داشت.
البته چنانچه اعضای محترم کانال لطف بفرمایید و پستهای واقع در کانال رو از بالا بخونید و تا به این آخر برسید، همچنین همه پادکستها رو بشنوید جهت حرکت ما تا حد زیادی دستتون خواهد آمد.
ولی برای تکمیل عرایض، امروز انشالله شرحی بر مواضعمون خواهم داد.
ه.بالاپور
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
اپیزود_04.mp3
21.9M
🎙 #پادکست
#اپیزود_چهارم:
💠 آنچه در این پادکست میشنوید :
1️⃣ هدف از معماری و شهرسازی اسلامی چیست؟
2️⃣ استراتژی آن چه باید باشد؟
3️⃣ هرجا که ایستادهایم چگونه باید به سوی فرهنگسازی اسلامی و شیعی حرکت کنیم؟
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
🔴 اسرائیل جنایتکار برای حفظ موقعیت خود، از هیچ گونه جنایتی در جایجای جهان فروگزار نمیکند.
🏴🏴 شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظان وی در تهران را به ملت ستمدیده فلسطین و تمام آزادگان جهان تسلیت عرض میکنیم.
راهشان پر رهرو باد.
🇵🇸🇵🇸🇵🇸
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 مساجد کرانه باختری در حال اعلام خبر شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس
💔 صدای شیون مظلومان عالم به گوش میرسد...
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
✍🏻 شهادت ۱، محل شهادت ۹۹
♦️ خبرهای ضد و نقیض و باور ناپذیر خبرگزاریها درباره شهادت اسماعیل هنیه، هدفمند و بجهت ضریب دادن به این شهادت استفاده میشود.
اما چند نکته مهم که در این هیاهو به گوش نمیرسد قابل توجه است. در زیر بخوانید:
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
مالِک المُلک 🇮🇷🇵🇸
✍🏻 شهادت ۱، محل شهادت ۹۹ ♦️ خبرهای ضد و نقیض و باور ناپذیر خبرگزاریها درباره شهادت اسماعیل هنیه،
🔸 اسماعیل هنیه کجا زندگی میکرد؟
✔️ در قطر.
✅ قطر پایتخت خاورمیانهای امریکاست که هم در بانکهایش پول انبار کرده و هم تسلیحات و پایگاههای نظامیاش را.
اصولا قطر مرکز خاور میانهای سازمان NSA است.
🔸 پس چرا هنیهای که بغل گوش امریکا در یک کشور خیلی کوچک زندگی میکرد، همانجا به شهادت نرسید؟؟
🔸 چرا در ایران؟ و چرا در قلب مقر سپاه پاسداران باید به شهادت رسانده میشد؟
او سفرهای زیادی کرده بود و موساد فرصت زیادی برای ترور او داشت...
🔸 چرا طی یک هفتهٔ گذشته محورهای مقاومت با این شدت در عراق و لبنان و ایران و در پاکستان توسط داعش مورد حملهٔ بسیار وحشیانه قرار گرفتند؟
✅ ماجرا این است که صهیونیستها و همینطور امریکا و حتی روسیه، در هیاهوی المپیک و جامجهانی، دست به جنگها و ترورهای وحشیانه و بزرگ و کار تمام کنی میزنند که برای آن زمان بخصوص سالها و ماهها برنامه ریزی کردهاند.
چرا که مردم دنیا سرشان به مدال آوری و ورزش گرم است...
✔️ همچنین این ترور از نگاه موساد اگر ۱ از ۱۰۰ ارزش داشت، کشته شدن رهبر #حماس در تهران و در قلب پایگاه سپاه ۹۹ از ۱۰۰ ارزشمند بود. چرا که هدفش به چالش کشیدن قوت امنیتی و اطلاعاتی ایران و #سپاه_پاسداران بود که البته به شدت به آن آسیب رساند.
✔️ در مرحلهٔ بعدی این مسئله به درستی گویای استراتژی امنیتی یهود است که ابدا به قوانین بینالمللی پایبند نیست و ترجیح میدهد یک چهرهٔ منفور قدرتمند از خود نشان دهد تا مظلوم شکست خورده. لذا با سبوعیت تمام در هرجای دنیا که باشد دشمنان خودش را #ترور میکند اما به آن ضریب بسیار بالایی با تبلیغات و ساخت فیلم و بازی و خبرسازی میدهد و یا با انتخاب مکان و تاریخی مشخص، آن موفقیت را بزرگ جلوه میدهد تا سایر دنیا از دشمنی کردن با او واهمه داشته باشند.
✔️ اقلیت چند میلیونی صهیونیست توان ضربه خوردن در داخل کشور کوچولوی غصبیش و در جمعیت ناچیزش را ندارد. لذا دشمنانش را در خارج از خاک خود ترور میکند تا تهدید به طور کلی خنثی شود.
حالا این مسئله که چطور مقامات امنیتی حواسشان به این مسائل نبوده، در حالی که بارها #موساد توسط عوامل نفوذی خود درون خاک میهن، دانشمندان و اشخاص را ترور کردهاند؛ جای بسی گفتگو و تاثر دارد.
🥀🥀از مهمترین سران جبهه مقاومت، بزرگان زیادی که توسط موساد نشان شده بودند ترور شدند.
🤲 سر سید حسن نصرالله و حضرت آقا سلامت که حرکت اسلام و مسلمین به آنها بستگی دارد.
باید از ترورهای متعدد و باگهای امنیتی در طول عمر انقلاب اسلامی ایران درس بگیریم...
✍🏻 ه.بالاپور
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍🏻 رویای سرزمین موعود و هیکل:
🔰 اینجا اورشلیم است و جایی که قبةالصخره در آن قرار دارد.
در مرحلهٔ سوم تمدنی صهیونیسم یهودی، این شهر پایتخت اسرائیل شد و در گام نهایی و آخر صهیونیسم تلاش میکند تا با تخریب مسجدالاقصی به عنوان مکان مقدس برای مسلمین (چرا که اولین قبله مسلمین و مکان معراج نبی مکرم اسلام است)، به بهانه بیرون کشیدن پایههای هیکل(قصر) حضرت سلیمان قصر موعودش را همانجا بازسازی نماید. تا برای خودش یک بنای مقدس بسازد.
🔸 حالا سوال اینجاست که چرا باید مسجدالاقصی تخریب شود تا اسرائیل یک بنای مقدس بسازد؟؟
🔸 چرا باید فلسطین مسلماننشین را اشغال کند؟
🔸 چرا حتما پایتختش میبایست اورشلیم باشد؟
🔸چرا باید بنای مقدس آخرالزمانیاش را حتما روی مسجدالاقصی و یا از نظر خودشان پایههای قدیمی هیکل بنا کند؟ و چرا جای دیگر نه؟
✅ طبق کتب عهد عتیق، این مکان برای یهودیان یک معنای خاص دارد و آن معنا منجر به هویتسازی برای یهودیان میگردد. از طرفی یهود به این مسئله که مسلمانان ۲ مکان مهم عبادی دارند حسادت میورزد.
آنها شبانه روز تلاش میکنند، میمیرند، و میکشند و ترور میکنند و کودکان را گرسنگی میدهند و مردان و زنان را سر میبرند و علیه دشمنانشان هرگونه دسیسهای میکنند، تنها برای اینکه برای خودشان هویت برتر یهودی بسازند...
خداوند در قرآن یهود را قوم برگزیده خوانده اما بخاطر افراط در ظلم، آنان را از این درجه عزل کرد. آنها اینبار ولی با هدایت شیاطین، به دنبال باز پسگیری هویت از دست رفتهشان هستند.
ه.بالاپور
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
🔰 أین هادم ابنیة الشّرک و النّفاق؟
بخش اول:
✍🏻 در فرازی از دعای ندبه آمده که أینَ الهادمُ ابنیة الشّرک و النّفاق؟
آن روزی که حکومت حقهی حضرت مهدی(عج) تشکیل شود، بسیاری از بناهای شرکآلود و آغشته به نفاق، منهدم شده و هرآنچه پشت سرشان نیز هست فرو خواهد ریخت.
حالا پشت سر این بناها چیست؟
❌ استکبار، غرور، تبرج، اسراف، حسادت، حسرت دیگران، دزدی از خلقالله و در یک کلام ظلم به طرق گوناگون.
✅ به فرمودۀ امام صادق(ع) در کمترین حد شرک، کسی که رأی و عقيدهای را بدعت گذارد و به آن حبّ و بغض ورزد هم مشرک است.
❓در معماری، ما این شرک را چگونه تعریف میکنیم؟
🔻 اول در خود معمار و دوم در اثر شرک آلودی که از او به جای میماند:
🔸 شرک معمار:
بسیاری از هنرمندان و معماران به خاطر خلاقیتشان در طراحی و ساخت، خود را خالق میپندارند. در این میان آنانی که منشاء خلقشان را خود فرض کردهاند و آنانی که چند خط و پارهخطی که میکشند را بدون داشتن دلیل معتبری به دین اسلام و خدا متصف مینمایند، بیش از همه به شرک افتادهاند.
🔸 شرک در اثر معماری:
در اغلب موارد بسیاری از برساختهای آنها هیچ بویی از اسلام نبرده و به دلیل انحراف فکری هنرمند و معمار به غلط اسلامی خوانده میشود.
مثلا وقتی یک قوس جناغی، یا یک مشبک چوبی یا یک گره اسلیمی یا بتهجقه و مقداری رنگ و لعاب و کاشی در یک بنا استفاده شود، به هیچ عنوان دلیل بر اسلامی بودن آن بنا نیست.
✅ باید بدانیم هر هنر و هر بنا و هر ساختمان و شهری که اسلامی باشد، ۲ نشانه دارد:
۱- مومن بودن هنرمند و معمار و شهرساز
۲- متذکر شدن مردم به سوی خدا
اگر ابنیه و شهر این دو خصیصه را نداشتند، بنا اسلامی و توحیدی نیست و پس از ظهور حضرت منهدم میشود. این را از کجا میگویم؟
✅ در سوره توبه آیات ۱۷ و ۱۸ خداوند عمران مساجد را فقط حق کسانی میداند که مومن و بلکه موقنند و کاملا به دین اسلام پایبند هستند. لذا مشرکان از این کار باز داشته میشوند و چنانچه معمار این شرایط را نداشته باشد، صلاحیت عمران مساجد خدا را هم ندارد.
منظور از مساجد الله، صرفا مسجدهای معمول نیستند، بلکه هر جا بتوان خدا را عبادت کرد، مساجد الله هستند
✅ چرائی این مطلب را در آیۀ دیگری از قرآن کریم میتوان جست: در بخشی از آیۀ ۲۲ سورۀ «مجادله» خداوند میفرماید:
خداوند در قلبهای کسانی که مؤمنند ایمان را پایدار کرده و به روحی از جانب خودش آن را تأیید فرموده است و آنها را به بهشتهایی که زیرش نهرها جاریست وارد میکند. خدا از آنها راضی است و آنها هم از خدا راضی هستند. آنها حزب خدایند و حزب خدا رستگار هستند.
‼️ ببینید خداوند چقدر از مومنان تمجید میکند و آنها را دوست دارد و به آنها بها میدهد... او همهٔ خیرها را به مؤمنان میدهد. افتخار ساخت ابنیه الهی را هم به آنها میسپارد.
✅ پس معلوم میشود ابنیهای مانند برخی مساجد که سازنده و طراحش به نماز و اصول و فروع دین پایبند نیستند و حین طراحی بنا و ساخت آن درگیر شرک هستند، ابنیه شرکند. چرا که معمار خود را خالقی میپندارد که اثرش را از خدا نگرفته. همان "کوژیتو ارگو سام" دکارت. میاندیشم پس هستم!...
ادامه دارد...
#معماری_توحیدی
#ابنیه_شرک_و_نفاق
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
🔰 أین هادم ابنیة الشّرک و النّفاق؟
بخش دوم و نهایی:
معلوم میشود ابنیهای مانند برخی مساجد که سازنده و طراحش به نماز و اصول و فروع دین پایبند نیستند و حین طراحی بنا و ساخت آن درگیر شرک هستند، ابنیه شرکند. چرا که معمار خود را خالقی میپندارد که اثرش را از خدا نگرفته. همان "کوژیتو ارگو سام" دکارت. میاندیشم پس هستم!...
🕌 انواع قوسها و گرههای اسلیمی هم که در بنا استفاده میشود به اسلام وصل نمیگردد.
چرا که اسرافی که برای نماسازیهای کذایی میشود و هزینهای که از بیتالمال خرج آن میگردد، و تبرجی که در نهایت نصیب این بناها میشود، هیچ کس را متذکر به خدا نمینماید.
🌆 البته اینطور هم نیست که حضرت بعد از ظهور فقط مساجد را تخریب کنند. بلکه بسیاری از هتلها و ساختمانهای مسکونی و ورزشگاهها، برجها، مالها، بانکها و اتوبانها و پلهای همیشه شلوغ و خسته کننده، سدهای ظالمی که دریاچهها را خشک میکنند و طبیعت را نابود مینمایند و حتی برخی مقابر (که در پادکست مقبره شهدا توضیحاتی درباره آن دادیم) و هر بنای ظالم غیر توحیدی دیگری را هم منهدم میکنند.
🔻 از یک جهت دیگر هم میشود این مسئله را بررسی کرد که در یک بنا شرک و نفاق هست یا نه؟ و این بنا و شهر، بنای ذکر و توحیدی که قرار بود پس از انقلاب ساخته شود، هست یا نه؟
⁉️به تعبیری این بنا اصلا متعلق به پارادایمهای توحیدی جمهوری اسلامی میباشد یا خیر؟
در این باره باید دید اگر روزی حکومت جمهوری اسلامی عوض شود، حکومت جایگزین از هر نوعی که باشد، کدام یک از این بناها را تخریب میکند؟
مثلا اگر پسر شاه بیاید و حکومت طاغوت سر کار بیاید، این بناها را تخریب میکند؟ چرا بکند ما که خیلی از دولت پدرش هم وفادارانهتر، طرح شهر تهران را پیاده کردیم حالا کمی شلختهتر!
اگر شاه فقط چندتا برج اسکان و پارک پرنس و اکباتان و پلاسکو و شهیاد را ساخت، جمهوری اسلامی بعد از بیرون کردن شاه،
▪️برجبانکهای رباخوار
▪️ انواع مالهای مناسب پرسه زدنهای بیدلیل و خود فروشی که جولانگاه شیطان هستند
▪️اتوبانهایی که شده محل دور دور و تلف کردن عمر و وقت
▪️ برجهای مسکونی گرانی که هیچ مستضعفی توان اسکان در آن را ندارد ولی اتفاقا در ملک مستضعفین ساخته شده و از مستکبرین مصادره شده تا مستکبر دیگری ساکنش شود
▪️ انواع کافهها و رستورانهایی که در آنها همهجور خوردنی و نوشیدنی آزاد است و همه کس برای شکم چرانی آنجا دیت میکند.
▪️برجهای بلند بالا و نزدیک به همی که در مسیر باد ساخته شدهاند تا مانع گذر هوا و خروج دود شوند و هوای شهر را خفه کنند.
▪️ ساختمانهای بیقوارهای که اسمش مسکن است ولی بویی از سکینت و آرامش از آنها به مشام نمیرسد و بیشترین هزینه سازنده در نما استفاده میشود که ساختمان تبرج کند تا خوشفروش باشد.
▪️بناهایی که مثل کوههای به همریخته بر سر مردم ایستادهاند و آسمان را خراب و زمین را اشغال کردهاند و برای انسان هیچ حق حیاتی قائل نیستند
را خود رضاشاه هم اگر زنده شود خراب نمیکند...
❤️ اما حضرت صاحبالزمان که بیایند چرا.
چون قرار است شرک و ظلم از بین برود و این شهر و ابنیه ظالمند.
✅ اگر کسی مومن بود، بنایی هم که طرح میکند و میسازد، ظالم، متبرج، مغرور و متکبر نیست.
حالا میخواهد مسجد باشد یا مدرسه یا مسکن.
✨ هنری هم که معمار مومن به خرج میدهد از آن خودش نیست. چون فطرتش پاک است، خدا با روحی که خودش در آیات قرآن آورده موید این پاک فطرتیست و از همان نوری که درون مومن است برای ایجاد هنر و معماری و شهرسازی مومنانه نیز استفاده میشود.
🚫 اما اگر خود هنرمند مشرک باشد، هر بنایی که میسازد هم هرچند آن را بیاراید ظالم است. مگر مساجدی نبودند در صدر اسلام که منافقان آن را بنا کرده بودند؟ خداوند آیه نازل کرد و فرمود: ای پیامبر به آن مسجد نرو و آنجا نماز نخوان.
⚠️⛔️ گاهی میندیشم حضرت که ظهور کنند اینهمه نخاله ساختمانی را چه میکنند؟
زیرا بسیاری از ساختمانهایی که در ۱۰۰ سال اخیر ساخته شدهاند، و سازمانها و وزارتخانهها و شهرداری و تشکلهای شهرسازی و معماری با صرف هزینه و ایجاد کمپینهای گوناگون سعی در حفظ و نگهداری از آنها را دارند، میبایست منهدم شوند.
حالا این را در ابعاد جهانی تصور کنید...
✍🏻 ه.بالاپور
#معماری_توحیدی
#ابنیه_شرک_و_نفاق
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
مالِک المُلک 🇮🇷🇵🇸
🔰 أین هادم ابنیة الشّرک و النّفاق؟ بخش دوم و نهایی: معلوم میشود ابنیهای مانند برخی مساجد که سازند
این مسجد در بلوار اندرزگوی تهران در حال ساخت است، متاسفانه حجم سازی و قوسهای آن، با توجه به هزینه کرد گزاف بیتالمال مسلمین، بیشتر شبیه به بناهای فراماسونری است تا همان بناهای مرسوم دورهٔ اسلامی.
برای تقریب مطالب بالا به ذهن این بنا را ببینید و به سوال و جواب من با معمار طرح توجه کنید.
#ابنیه_شرک_و_نفاق
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
مالِک المُلک 🇮🇷🇵🇸
🪨 قلب نداری که نمیتونی تعقل کنی!! ✍ اگر کسی پایبند به حرام و حلال باشد، درون او نوری پدید میآید ک
وجود قوس از هر نوعی در نما لزوما اسلامی یا ایرانی نیست.
نمونهاش این بناست. که البته معمار آن ادعایی در این زمینه هم ندارد.
‼️ استوری این معمار که دقیقا در روز شهادت شهید رئیسی و یاران ایشان و عزای عمومی مردم مومن ایران منتشر کرد، قابل توجه است: (فقط فیلم متعلق به معمار است. کپشن متعلق به کانال مالک الملک میباشد) 👇👇
https://eitaa.com/Maalekalmolk/54
#ابنیه_شرک_و_نفاق
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk