فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تغییر در ژنوم سگ با تزریق ژن قورباغه به سگ
📚 وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ وَ مَن يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِيًّا مِّن دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُّبِينًا
😈 شیطان: (انسان ها را) ﻓﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﻫﻢ ﻛﻪ ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ ﺧﺪﺍیی ﺭﺍ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﻫﻨﺪ
(سوره مبارکه نساء / آیه ١١٩)
❗️ بر اساس آیه 119 سوره نساء یکی از ترفندهای شیطان تأکید فراوان به «تغییر خلقت الهی» است ...
#بدون_شرح
#واکسن
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
6.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مصوبه عجیب مجلس به نفع لوکسنشینان!
#مجلس_انقلابی!
#اختلاف_طبقاتی
تکمیلی | عضو هیات رئیسه مجلس: معافیت خانههای لوکس از مالیات صحت ندارد.
حسینعلی حاجی دلیگانی، درباره انتشار خبری مبنی بر معافیت خانههای لوکس از پرداخت مالیات، گفت:
🔹باید توجه شود هنوز بند مربوط به مالیات از خانههای لوکس تعیین تکلیف نهایی نشده است؛ لذا با توجه به ابهاماتی که در خصوص این بند وجود داشت، رئیس جلسه دستور ارجاع آن را به کمیسیون تلفیق برای بررسی مجدد داد.
🔹مصوبه مربوطه به مالیات از خانههای لوکس باید به صورت جامع تر مورد بررسی قرار گیرد چرا که براساس پیشنهاد مطرح شده از سوی یکی از نمایندگان عبارت «واحدهای مسکونی» حذف شده و طبیعتا کل بند (ذ) تبصره ۶ با مشکل و ابهام روبه رو می شود و بر این اساس رئیس جلسه دستور ارجاع آن را به کمیسیون تلفیق داد.
🔹هنوز بحث مالیات خانه های لوکس تعیین تکلیف نشده است و خبر مبنی بر معافیت مالیاتی خانه های لوکس صحت ندارد به طور مثال یکی از اشکالات این بند این بود که باغ ویلاها در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر مطرح شده بود که بدیهی است اکثر باغ ویلاها در مناطق روستایی و کم جمعیت قرار دارند.
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ما از آزادیتون چیزی جز لخت شدن ندیدیم...
#برخورد_جدّی با کاشفان #حجاب و عوامل #هرزگی
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
#نهج_البلاغه | #حکمت ۳۴۴
🏷️ ضرورت توجّه به فنا پذيرى دنیا
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
❁• وَ قَالَ عليهالسلام مَعَاشِرَ اَلنَّاسِ اِتَّقُوا اَللَّهَ فَكَمْ مِنْ مُؤَمِّلٍ مَا لاَ يَبْلُغُهُ وَ بَانٍ مَا لاَ يَسْكُنُهُ وَ جَامِعٍ مَا سَوْفَ يَتْرُكُهُ وَ لَعَلَّهُ مِنْ بَاطِلٍ جَمَعَهُ وَ مِنْ حَقٍّ مَنَعَهُ أَصَابَهُ حَرَاماً وَ اِحْتَمَلَ بِهِ آثَاماً فَبَاءَ بِوِزْرِهِ وَ قَدِمَ عَلَى رَبِّهِ آسِفاً لاَهِفاً قَدْ خَسِرَ اَلدُّنْيٰا وَ اَلْآخِرَةَ ذٰلِكَ هُوَ اَلْخُسْرٰانُ اَلْمُبِينُ
┅───────────────┅
☜ و درود خدا بر او، فرمود: اى مردم از خدا بترسيد، چه بسا آرزومندى كه به آرزوى خود نرسيد، و سازندۀ ساختمانى كه در آن مسكن نكرد، و گِردآورندهاى كه زود آنچه را گِرد آورده رها خواهد كرد، شايد كه از راه باطل گرد آورده و يا حق ديگران را باز داشته و با حرام به هم آميخته، كه گناهش بر گردن اوست و با سنگينى بار گناه در مىگذرد، و با پشيمانى و حسرت به نزد خدا مىرود كه: «در دنيا و آخرت زيان كرده و اين است زيانكارى آشكار
🇯 🇴 🇮 🇳
مباحث
#نهج_البلاغه | #حکمت ۷۰ 🏷️ روانشناسى جاهل ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليهالسلام لاَ تَر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─
♻️ ترجمه فیضالاسلام: امام عليه السّلام (در ترغيب به دورى از دنيا) فرموده است:
(۱) اى گروه مردم، از خدا بترسيد (بدنيا و كالاى آن دل مبنديد) چه بسا كسيكه اميد دارد به چيزى كه بآن نمىرسد، و مىسازد ساختمانى را كه در آن ساكن نمىگردد، و گرد مىآورد دارائى كه بزودى آنرا رها ميكند، و شايد آنرا از (راه) نادرستى گرد آورده، و از حقّ جلوگيرى نموده (يعنى) از راه حرام بآن رسيده و بسبب آن زير بار گناهان رفته
(۲) پس (در قيامت) با بار گران آن باز مىگردد و در پيشگاه پروردگارش (هنگام حساب و وارسى) با حسرت و اندوه بيايد و (چنين كس چنانكه در قرآن كريم س ۲۲ ى ۱۱ است: «خَسِرَ اَلدُّنْيٰا وَ اَلْآخِرَةَ ذٰلِكَ هُوَ اَلْخُسْرٰانُ اَلْمُبِينُ» يعنى) در دنيا و آخرت زيانكار است (امّا زيانِ دنيايى او آنست كه هنوز بهرهاى نبرده مرگ او را ربوده و زيان اخروىّ او آنكه در دنيا كارى نكرده كه بر اثر آن نيكبختى جاويد بهرۀ او گردد) و زيان او زيانى است كه (بر همه) آشكار مىباشد.
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
📖 امام عليه السلام در اين كلام حكيمانه و كوبنده به دنياپرستان هشدارهاى جدّى مىدهد:
نخست مىفرمايد: «اى مردم! تقواى الهى پيشه كنيد چه بسيار آرزومندانى كه به آرزوى خويش نمىرسند و بَناكنندگانى كه در آنچه ساختهاند ساكن نمىشوند و گردآورندگان اموالى كه بهزودى آن را ترك مىگويند»؛ (مَعَاشِرَ النَّاسِ، اتَّقُوا اللّٰهَ فَكَمْ مِنْ مُؤَمِّلٍ مَا لَا يَبْلُغُهُ، وَ بَانٍ مَا لَا يَسْكُنُهُ، وَ جَامِعٍ مَا سَوْفَ يَتْرُكُهُ)
در واقع امام عليه السلام نخست بهطور كلى از آرزوهاى عقيم و دست نيافتنى سخن مىگويد، سپس انگشت روى دو مورد خاص؛ يعنى بناها و قصرها، و اموال و ثروتها مىگذارد. بناهايى كه انسان مىسازد و رها مىكند و مىرود و اموالى كه گردآورى كرده و بىآنكه از آنها بهره ببرد رها مىسازد و دنيا را ترك مىگويد.
سپس به اين نكته اشاره دارد كه مشكل اين گروه از دنياپرستان تنها اين نيست كه از نتيجۀ زحمات خود بهرهمند نمىشوند؛ بلكه مشكل مهمترى در پيش دارند و آن تهيۀ اين اموال از طرق نامشروع و مسئوليتآفرين است.
مىفرمايد: «چه بسا آنها را از طريق باطل گردآورى كرده و يا حق آن را نپرداختهاند»؛ (وَ لَعَلَّهُ مِنْ بَاطِلٍ جَمَعَهُ، وَ مِنْ حَقٍّ مَنَعَهُ)
در اينجا نيز امام عليه السلام به دو موضوع از منابع حرام اشاره فرموده است:
نخست، به دست آوردن مال از طريق باطل، مانند اينكه در بختآزمايىها و امثال آن اموالى به دست آورد و يا اشيايى را كه معاملۀ بر آن باطل است مورد استفاده قرار دهد و ديگر اينكه حقوقى را كه به آن اموال تعلّق مىگيرد - اعم از حقوق شرعى و #حق_الناس - نمىپردازد. «(در نتيجه) آن را از طريق حرام به دست آورده و گناهان آن را بر دوش مىكشند»؛ (أَصَابَهُ حَرَاماً، وَ احْتَمْلَ بِهِ آثَاماً).
☜ در حديثى كه مرحوم علامۀ مجلسى در بحارالأنوار آورده است مىخوانيم: «قَالَ سَمِعْتُ الرِّضَا عليه السلام يقُولُ لا يجْتَمِعُ الْمَالُ إِلَّا بِخِصَالٍ خَمْسٍ بِبُخْلٍ شَدِيدٍ وَ أَمَلٍ طَوِيلٍ وَ حِرْصٍ غَالِبٍ وَ قَطِيعَةِ الرَّحِمِ وَ إِيثَارِ الدُّنْيا عَلَى الْآخِرَةِ؛ راوى مى گويد: از امام على بن موسىالرضا عليه السلام شنيدم كه مىفرمود: مال، (غالباً) انباشته نمىشود مگر از پنج راه: بُخل شديد، آرزوهاى دور و دراز، حرص غالب بر انسان، قطع رحم و ترجيح دنيا بر آخرت»
[ ادامه دارد ... ]
آنگاه امام عليه السلام به نتيجۀ نهايى اسفانگيز و شوم اين اعمال اشاره كرده مىفرمايد: «اين افراد بر پروردگار خويش (در قيامت) وارد مىشوند در حالى كه غمگينند و افسوس مىخورند كه هم دنيا را از دست دادهاند و هم آخرت را و اين زيان آشكارى است»؛ (فَبَاءَ بِوِزْرِهِ، وَ قَدِمَ عَلَى رَبِّهِ آسِفاً لَاهِفاً، قَدْ «خَسِرَ اَلدُّنْيٰا وَ اَلْآخِرَةَ ذٰلِكَ هُوَ اَلْخُسْرٰانُ اَلْمُبِينُ» ).
علامۀ مجلسى رحمه الله اين كلام شريف را با مقدمۀ پرمعنايى از آن حضرت در بحارالأنوار آورده و مىفرمايد: «انْظُرُوا إِلَى الدُّنْيا نَظَرَ الزَّاهِدِينَ فِيهَا فَإِنَّهَا عَنْ قَلِيلٍ تُزِيلُ السَّاكِنَ وَ تَفْجَعُ الْمُتْرَفَ فَلا تَغُرَّنَّكُمْ كَثْرَةُ مَا يعْجِبُكُمْ فِيهَا لِقِلَّةِ مَا يصْحَبُكُمْ مِنْهَا فَرَحِمَ اللَّهُ امْرَأً تَفَكَّرَ وَ اعْتَبَرَ وَ أَبْصَرَ إِدْبَارَ مَا قَدْ أَدْبَرَ وَ حُضُورَ مَا قَدْ حَضَرَ فَكَأَنَّ مَا هُوَ كَائِنٌ مِنَ الدُّنْيا عَنْ قَلِيلٍ لَمْ يكُنْ وَ كَأَنَّ مَا هُوَ كَائِنٌ مِنَ الْآخِرَةِ لَمْ يزَلْ وَ كُلُّ مَا هُوَ آتٍ قَرِيبٌ ...؛ (اى مردم!) به دنيا نگاه زاهدانه كنيد، چراكه بهزودى ساكنان خود را زائل مىكند و مترفان و ثروتمندان بىدرد را ناگهان گرفتار مىسازد؛ بنابراين فزونى آنچه مايۀ اعجاب شماست در دنيا شما را نفريبد؛ زيرا بسيار كم با شما خواهد بود. خداوند رحمت كند كسى را كه فكر مىكند و عبرت مىگيرد و به پشت كردن آنچه از دنيا پشت كرده و حضور آنچه حاضر است نظر مىكند. گويى آنچه در دنيا موجود است بهزودى نابود مىشود و آنچه در آخرت است همواره باقى است. (#بدانيد) آنچه مىآيد نزديك است به وقوع بپيوندد».
سپس جملههاى بالا را تا آخر ذكر مى كند. امام عليه السلام حال اينگونه افراد را مصداق خسران مبين دانسته است؛ زيرا انسان گاه بهرهاى مىبرد؛ ولى به دنبال آن گرفتار خسارت مهمى مىشود؛ مانند اينكه غذاى بسيار لذيذى مىخورد و به دنبال آن گرفتار بيمارىهايى مىگردد. اين خسران است؛ اما نه خسران مبين. يا اينكه اموال نامشروعى فراهم مىكند و با آن چند صباحى به عيش و نوش مىپردازد؛ ولى عذاب طولانى مدت الهى را براى خود فراهم مىبيند.
#نهج_البلاغه_بخوانیم
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────