27.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ قابل توجه همشهریان عزیز
🔹با توجه به برگزاری مناظره تلویزیونی در تاریخ دوشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ بین نامزدهای محترم، جناب آقایان پزشکیان و جلیلی و با توجه به بحث و اختلاف نظری که بین این دو عزیز نسبت به برجام و FATF وجود داشت؛ احیاناً افرادی هستند که نتوانستند در اوج مناظره و جَدل بین دو نامزد، نظر صحیح یا صحیحتر را تشخیص دهند.
🔹در این خصوص، برای روشن شدن هر چه بیشتر موضوع و کمک به انتخاب شما عزیزان، نقطه نظرات و گفتههای "رهبری" را نسبت به این دو قرارداد مورد نظر قرار دهید.
👆 فیلم بالا را تا آخر تماشا کنید👆
#انتخاب_اصلح
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللهی
🆔 @MAbdullahi
🛑 حمایت خانواده شهید رئیسی از سعید جلیلی
💥نگذاریم گفتمان «ما میتوانیم» و «عزت»، به «نمیشود و نمیتوانیم» و «عبرت» تبدیل شود.
بسم الله الرحمن الرحیم
مردم عزیز ایران؛
🔹سیدالشهدای خدمت با رب ادخلنی مدخل صدق وارد عرصه ریاست جمهوری شد، صادقالوعد بود، مجاهدت کرد تا به لقاء الله رسید.
🔹کذب گوییها و توهینها و تخریبها، نه تنها خدشهای بر اخلاص و صفا و صداقت در حکمرانی کارآمد ایشان، وارد نمیکند بلکه ننگی بر پیشانی مدعیان بیانصاف، خواهد بود.
🔹امروز اگر چه آن شهید عزیز در بین ما نیست اما راهی که او گشود پیش روی ماست. برای تداوم پیشرفت مادی و معنوی کشور در این مسیر، از شما ملت عزیز دعوت میکنیم ضمن مشارکت پرشور و آگاهانه در انتخابات روز جمعه، با انتخاب درست، نگذاریم گفتمان «ما میتوانیم» و «عزت»، به «نمیشود و نمیتوانیم» و «عبرت» تبدیل شود.
🔸ضمن احترام به هر ۲ نامزد محترم، امید داریم برادر گرامی جناب آقای دکتر سعید جلیلی، با تفضل الهی و مجاهدت، بتواند با صیانت از میراث شهید جمهور در عرصه مدیریت و رعایت تقوای سیاسی، ادامه دهنده راه این عزیز کشور امام رضا علیه السلام باشد.
و من الله التوفیق
بیت آیت الله شهید رئیسی
۱۳ تیرماه ۱۴۰۳
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللهی
🆔 @MAbdullahi
نه به جهل و بیاخلاقی!!!
🖌 مهدی عبداللهی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جای بسی تأسف است که جریانی با ادعای روشنفکری و عقلانیت، در مواجهه با نظر مخالف، مدعای خویش را فراموش میکند، بلکه برای نفی رقیب خویش مرزهای اخلاق را نیز درمینوردد. پایمال کردن موازین گفتگوی عقلانی و معیارهای اخلاقی در مواجهه با مخالف از سوی افراد نافرهیخته یا گروهی روزنامهنگار مزدبگیر تعجب ندارد، اما همهگیری «رویکرد بیاخلاقی» در سطوح گوناگون این جریان دردی بزرگ است.
1. نامزد محترم این جریان در خلال مناظرات تلویزیونی هیچ برنامه روشنی برای حل مشکلات ارائه نمیکند، و تنها به بیان راهحلهای کلی بسنده میکند و انشای «دوستان» را از رو میخواند. و برای نفی طرف مقابل به اظهارات خلاف واقع روی میآورد؛
2. برخی از اعضای اصلی ستاد این جریان به جای گفتگوی عقلانی و اخلاقمدار، با تهییج احساسات منفی طرفداران خویش، اقسام عناوین زشت مانند «طالبان»، «خشکمغز»، «رادیکال» و... را نثار رقیب میکنند؛
3. تأسفبارترین بخش این داستان تلخ هنگامی است که حقوقدانی در لباس دین بهراحتی مرزهای اخلاق را پشت سر مینهد! پس موازین شرع کجا رفت؟ چه کسی باید آنها را مراعات کند؟ آقای حقوقدان آیا شما برای مخالفانتان حقی قائل نیستید؟
مناظرات نامزد موردتأییدتان را ملاحظه فرمودید؟! سخنان ایشان سرشار از تصریح به جهل و اعتراف مکرر به «نمیدانم» بود.
آری اعتراف به جهل زیبا و شجاعانه است، اما جهل و نادانی امور مملکت را اداره نمیکند، سررشته امور را باید به دانایان سپرد.
#نه_به_جهل
#نه_به_بیاخلاقی
●➼┅═❧═┅┅───┄
🆔 @MAbdullahi
✅ راهاندازی کانال «درسگفتارها و نوشتههای مهدی عبداللهی» در پیامرسان بله
با سلام محضر همراهان گرامی
با توجه به عدم پشتیبانی کامل ایتا از فایلهای صوتی و تصویری، کانال «درسگفتارها و نوشتههای مهدی عبداللهی» در پیامرسان بله راهاندازی شد.
تمامی مقالات و درسگفتارها و سخنرانیها در آن کانال بارگذاری خواهد شد.
آدرس کانال:
https://ble.ir/mabdullahi
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللهی
🆔 @MAbdullahi
انتشار مقاله علمی پژوهشی
📚 تقریری نوین از نظریه تبیین علّی از کنش ارادی
🖌 مهدی عبداللهی و حمیدرضا حسنی
🌐 چکیده
فیلسوفان اسلامی انسان را در کنشهای ارادیاش «فاعل بالقصد» میدانند که افعال بدنی را با انگیزه دستیابی به غایتی انجام میدهد و وجود ذهنی غایت، علت غایی کنش است. این پژوهش به استناد منابع کتابخانهای و با روش تحلیل و استدلال عقلی و دروننگری، مراحل و مبادی کنش ارادی را تبیین میکند. بنا بر این پژوهش، علت غایی کنش ارادی، وجود حبی غایت برای کنشگر است نه وجود ذهنیاش.
مطلوب اصلی کنشگر در کنش ارادی، دستیابی به هدف مترتب بر آن است. اما چون هدف مزبور بدون انجام کنش تحقق نمییابد، محبت به هدف بهمثابه علت غایی موجب مطلوبیت فعل منتهی به آن و اقدام کنشگر به انجام آن میشود. غایت کنش نیز ممکن است مقدمه رسیدن به هدفی بالاتر باشد. در نتیجه مطلوبیتش تابع مطلوبیت غایت مترتب بر آن خواهد بود. در افعال ارادی مقاصد طولی متعددی وجود دارند که مطلوبیت هر هدف تابع مطلوبیت نتیجه مترتب بر آن است.
بهمقتضای امتناع تسلسل در علل حقیقی، سلسله علل غایی طولی یک کنش، یعنی محبتهای طولی کنشگر به هر کنش و نتیجه مترتب بر آن باید به علت غایی نخستین منتهی شود. دروننگری کنشگر ارادی و استدلال عقلی نشان میدهند که این محبت اصیل، محبت کنشگر به خود و کمالات خود است.
کلیدواژهها: کنش ارادی، فاعل بالقصد، علت غایی، حب به ذات.
حکمت اسلامی، دوره 11 (ش1)، شماره پیاپی 40، تیر 1403، صص163-185.
آدرس دریافت مقاله:
https://fhi.hekmateislami.com/article_199774.html
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللهی
🆔 @MAbdullahi
تقریری نوین از نظریه تبیین علّی از کنش ارادی.pdf
637K
📚 مهدی عبدالهی و حمیدرضا حسنی، «تقریری نوین از نظریه تبیین علّی از کنش ارادی»، حکمت اسلامی، دوره 11 (ش1)، شماره پیاپی 40، تیر 1403، صص163-185.
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللهی
🆔 @MAbdullahi
چه کسی از جنگ خسته شده است.mp3
1M
نوای دلنشین شهید آوینی:
🔸 ما حسین ندیده، حسین حسین میکنیم.
🔹 ما از جنگ خسته نمیشوم، زیرا به کانونی دست یافتهایم که هر چه شور و نشاط است، از آن منشأ میگیرد.
🔹 این قلب حسین بن علی است که در پیکر ما میتپد...اینجا خستگی راه ندارد.
🔸 ما آینگی را از حسین آموختهایم و هرچه داریم از حیات طیبه شهادت است.
✅ آینگی از خود گذشتن میخواهد که تا از خود نگذری، نور خدا در تو جلوه نمیکند.
●➼┅═❧═┅┅───┄
✍️ مهدی عبداللهی
🆔 @MAbdullahi