eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
16.5هزار عکس
10.2هزار ویدیو
1.8هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 خطای راهبردی اعتماد به غرب 📝 یادداشتی از دکتر محمد جمشیدی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران 🔺️ دکتر محمد جمشیدی در یادداشتی در KHAMENEI.IR به تشریح خطاهای راهبردی دولت دوازدهم در اعتماد به غرب پرداخت: - اوّلین خطای راهبردی این بود که تعامل با آمریکا اصالت داشت، نه حل مشکلات تحمیل‌شده به کشور؛ مثل تحریم از طرف آمریکا. به همین دلیل در طی فرآیندهای مذاکراتی ما این جملات را از تیم مذاکره‌کننده می‌شنیدیم که میگفتند «هر توافقی بهتر از عدم‌ توافق است»؛ یعنی فارغ از اینکه چه توافقی شود، اصل توافق با آمریکا برایشان اهمیت داشت. این در حالی بود که طرف آمریکایی (خانم شرمن) صراحتاً اعلام می‌کرد که «توافق‌نکردن بهتر از توافق بد است»؛ حتی بعد از اینکه آمریکایی‌ها تعهداتشان را نقض کردند، برخی از مذاکره‌کنندگان اعلام کردند که هدف ما از مذاکرات رفع تحریم نبود و برای رفع کامل تحریم باید مذاکراتی فراتر از هسته‌ای داشته باشیم. - دومین خطای راهبردی، پرهیز از اهرم‌سازی در مقابل آمریکا و هزینه‌­مند­کردن سیاست­‌های خصمانه‌ی آمریکا بود؛ اهرم‌سازی یک اصل در سیاست بین کشورهاست و به‌معنی ایجاد ابزارهای قدرت برای وادارکردن طرف دیگر به تصحیح سیاست‌های تهاجمی‌اش است و در اینجا به‌معنی وادارکردن آمریکا به عمل به تعهدات برجامی‌اش است که البته در دستور کار دولت آقای روحانی اساساً مشاهده نشد. به همین دلیل هنگامی که آمریکا از برجام خارج شد، با واکنش منفعلانه‌­ای از طرف دولت مواجه شد. دولت آقای روحانی سیاست صبر راهبردی را اتخاذ کرد و با گام‌های ضعیف هسته‌‌ای که برداشت، سیگنال‌های اشتباهی به طرف مقابل فرستاد. - سومین خطای راهبردی، برجامی‌شدن سیاست داخلی و خارجی بود؛ یعنی همه چیز به برجام گره خورد و ابزاری برای تغییر معادلات داخلی شد. در حوزه‌ی خارجی هم دستور کار فقط برجام بود و نسبت به مسائل دیگر بی‌توجهی شد. اقدامات اندکی هم که انجام شد، در دوره‌ی خروج آمریکا از برجام بود. به همین دلیل تصور آمریکا این شد که ایران راه یا برنامه‌ای غیر از برجام ندارد و می‌توانند به ایران فشار بیاورند. 🔍 ادامه را بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=48383
⭕️منتقدان انتقادات خود را به مجلس ارسال کنند/ قانون باید امکان استفاده از فیلتر شکن را فراهم کند 🔸غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: 🔹بنده به عنوان نماینده کمیسیون فرهنگی اعلام می‌کنم هر پیشنهادی که وجود دارد و هر متنی که منتقدان دارند، کمیسیون فرهنگی آماده است در قالب کمیسیون مشترک این نقص‌ها را بپذیرد تا در نهایت به تکمیل این پیش نویس کمک کنیم. 🔹خیلی از سوالات و مباحثی که مطرح شده پیرامون اینکه اینترنت مسدود می‌شود، کسب و کار‌ها در فضای مجازی محدود می‌شود یا بحث فیلتر شکن‌ها مطرح شده، اصلا صحت ندارد و این مباحث اصلا در این طرح گنجانده نشده است. 🔹این طرح برای حمایت از کسب و کار‌های مجازی برنامه خوبی را ارائه داده است و بحث فیلتر شدن پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام و ... در حیطه اختیارات این طرح نیست. 🔹این طرح به زیر ساخت فضای مجازی مربوط است. در این طرح پیش بینی شده که قانون باید امکان استفاده از فیلتر شکن را فراهم کند. 🆔 @YjcNewsChannel
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 زنجیره بدعهدی غرب از مصدق تا دولت دوازدهم 📝 روایت آقای صفار هرندی از دیدار سال ۹۱ اعضای مجمع تشخیص مصلحت با رهبر انقلاب 🔺️حضرت آقا اشاره کردند که عوامل پشت دوربین بیرون بروند. معلوم بود که می‌خواهند وارد یک موضوع خاصی بشوند و سطح محرمانه‌بودن آن به‌گونه‌ای است که مصلحت نیست بعضی‌ از آقایان باشند. خطاب به آقای هاشمی گفتند این حرف‌ها چیست که این روزها مطرح می‌کنید. ظاهراً مرحوم هاشمی به‌صورت تفصیلی در ضرورت ارتباط با آمریکا مصاحبه‌ کرده بود و حرف‌هایی زده بود. آقای هاشمی گفت من زمان حضرت امام هم مسائلی که به نظرم می‌رسید مصلحت است، می‌گفتم و خیلی وقت‌ها امام هم می‌پذیرفت. آقا سریع فرمودند که امام رابطه‌ی با آمریکا را نپذیرفتند. ▪️حضرت آقا می‌خواستند بگویند که لااقل این یک مورد که امام نپذیرفت را شما چه اصراری برای مطرح‌کردنش دارید. بعد یک رفت‌وبرگشت کلامی بین حضرت آقا و آقای هاشمی شد. البته آقای هاشمی خیلی محترمانه و مؤدبانه پاسخ می‌داد و معلوم بود که آقای هاشمی توقع نداشت که حضرت آقا این موضوع را علنی کنند؛ چون من شنیدم که در جلسات خصوصی حضرت آقا به ایشان از این حرف‌ها زده بودند و از این بحث‌ها با هم داشتند؛ امّا این جلسه برای اوّلین‌بار در منظر جمعی بود و حضرت آقا می‌‌خواستند که این جمع شاهد باشند. 🔍 ادامه را بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=48387
ا🔲🔳🔲🔳 ا🔳🔲 ا🔲 ا🔳 ▪️در روایت مذکور مشاهده می شود که به فقهاء، حصون اسلام اطلاق شده است. پس باید بررسی نمود که وجه این تسمیه از چه باب است. حصن، ملجأ، قلعه یا دژی است که تعدّی به آن دشوار یا غیرممکن است. 📓بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۲، ص ۱۸۶ ▪️حصن در روایات به وجود مقدس امام اطلاق شده است: «الْحِصْنُ‏ هُوَ الْإِمَام». 📓بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم، ج‏۱، ص۳۱۱ ▪️و از این واژه حدیث قدسی رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) متبادر به ذهن می شود که: «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي‏ فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ مِنْ عَذَابِي‏». 📓عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏۲، ص ۱۳۶ یعنی امام حصن حصینی است که اگر عباد داخل ولایت او شوند، في‏ مَقامٍ أَمين‏ خواهند بود. حال مؤمنان فقیه که غور در معرفة الامام کرده اند، همچون امامشان حصن حصین برای سایر مسلمین می شوند. ▪️ سوره مبارکه سبأ، آیه ۱۸ میفرماید: «وَ جَعَلْنا بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ الْقُرَى الَّتي‏ بارَكْنا فيها قُرىً ظاهِرَةً»؛ ميان آنان و ميان آبادانيهايى كه در آنها بركت نهاده بوديم شهرهاى متصل به هم قرار داده بوديم. ▪️حضرت ولی الله الاعظم (أرواحنا لتراب مقدمه الفداء) می فرمایند: «نَحْنُ وَ اللَّهِ الْقُرَى الَّتِي بَارَكَ اللَّهُ فِيهَا وَ أَنْتُمُ الْقُرَى الظَّاهِرَة». 📓كمال الدين و تمام النعمة، ج‏۲، ص ۴۸۳ بنابراین آیه شریفه اینگونه معنا می شود: وَ جَعَلْنا بَيْنَهُمْ؛ یعنی بین مردم، وَ بَيْنَ الْقُرَى الَّتي‏ بارَكْنا فيها؛ و بین شهرهایی که به آنها برکت داده ایم یعنی ائمه (علیهم السلام)، قُرىً ظاهِرَةً، شهرهایی را ظاهر نموده ایم که منظور از قری ظاهرة؛ "رُوَّاةِ أخبَارِهِم وَ فُقَهاءُ شيعَتِهِم" است. 📓بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏۵۷، ص ۲۰۳ پس واسطه میان مردم و ائمه (علیهم السلام)، فقهاء می باشند. اما فقیه نه به معنايي كه به مجاز مصطلح شده است بلكه به حقيقت معناي فقيه، يعني كسي كه در معرفت امام غور كرده است. پس این فقها واسطه برکت از وجود نازنین اهل بیت (علیهم السلام) به مردم می باشند. از اینرو همانطور که امام حصن حصین است، فقهایی که عارف معرفت آن حضرات شده اند، نیز حصن می باشند. لیکن قری ظاهرة (فقها) تنها طریقی برای کاشفیت از آن واقع اصیل که همان معرفت امام است، می باشند. ⏪ ادامه دارد.... 🔳 🔲 🔳🔲 🔲🔳🔲🔳
هدایت شده از KHAMENEI.IR
هدایت شده از KHAMENEI.IR
هدایت شده از KHAMENEI.IR
هدایت شده از KHAMENEI.IR
هدایت شده از KHAMENEI.IR
هدایت شده از KHAMENEI.IR