eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
16.4هزار عکس
10.2هزار ویدیو
1.8هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پژوهش یار
◼️◼️◼️◼️◼️ 2⃣رویکرد راه حل گرا: از دیگر سو، چنین فردِ آشنا با مدیریتِ روحیه، در زندگی دارد و برای رسیدن به هدفِ متعالی و نیرومند خود برنامه دارد. هدف به او حرکت در مسیری روشن به سمت هدف می دهد و عبور از موانع را در جان او پویا و پایا می سازد به گونه‌ای که تا به آن هدف نرسیده، از پای نمی ایستد و با اشتیاقی سوزان هر روز گام بلندی به سوی هدف بر می دارد. او هر مشکلی را در مسیر نویسندگی حاوی پیشبرنده می‌بیند که او را به نتیجه بهتر و راهِ حلّ صحیح تر رهنمون می سازد. او از مسائل و مشکل‌ها، سکّوی تجربه‌ای ارتقا بخشنده می‌سازد؛ چرا که او با تمرکز بر راه‌حل‌ها به کشفِ راه‌های نرفته نایل می شود و پاسخ‌های نو، صید می کند و راهِ نویافته و شوق انگیز خود را تا رسیدن به قلّه موفقیت در نویسندگی ادامه می دهد اگر تعداد زیادی از انسانهای علاقه مند نتوانسته یا نمی توانند به حد مطلوبی از نویسندگی برسند، به این علت نیست که رسیدن به آن حد، ممکن نیست؛ به این دلیل است که برای رسیدن به آن نقطه از کامیابی، کمیاب است. : تاکتیک‌ها و تکنیک‌های راه حل گرایانه 📚اسرار نویسندگی(نگارش کتاب، مقاله و گزارش تحقیقی) سید حسین اسحاقی ــــــــــــــــــــ کانال پژوهش‌یار؛ @Pajouheshyar با کانال،در ثواب فعالیت‌های آن باشید.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰سخن‌نگاشت | تلاش برای واردات و تولید واکسن مضاعف شود 👈🏼واکسن باید در اختیار همه مردم قرار بگیرد 🔻 رهبر انقلاب امروز در پیام تلویزیونی درباره وضعیت بیماری کرونا: هم برای واردات، هم برای تولید داخلی باید تلاش مضاعف بشود و بتوانند واکسن را هر جور که ممکن است برای همه‌ی مردم برسانند، میلیونها واکسن بایستی در اختیار قرار بگیرد. ۱۴۰۰/۵/۲۰ 💻 @Khamenei_ir
☑️ کربلا أعظم مصارع عشاق شهداء هَذَا [کربلا] مُنَاخُ رِكَابِهِمْ وَ هَذَا مُلْقَى رِحَالِهِمْ هَاهُنَا مُرَاقُ دِمَائِهِمْ طُوبَى لَكِ مِنْ تُرْبَةٍ عَلَيْهَا تُرَاقُ دِمَاءُ الْأَحِبَّةِ [هذا] ... مَصَارِعُ عُشَّاقٍ شُهَدَاءَ لَا يَسْبِقُهُمْ مَنْ كَانَ قَبْلَهُمْ وَ لَا يَلْحَقُهُمْ مَنْ بَعْدَهُم‏. 📓 سفينة البحار، ج ۶، ص ۲۷۱
ا🕋🕋🕋 ا🕋🔳 ا🕋 ا❁﷽❁ا «و أَنَّا مِنَّا الْمُسْلِمُونَ وَ مِنَّا الْقاسِطُونَ فَمَنْ أَسْلَمَ فَأُولئِكَ تَحَرَّوْا رَشَدا، وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ لَأَسْقَيْناهُمْ ماءً غَدَقاً، لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ وَ مَنْ يُعْرِضْ عَنْ ذِكْرِ رَبِّهِ يَسْلُكْهُ عَذاباً صَعَداً». (سوره مبارکه جن،‌ آیات ۱۴ و ۱۶ و ۱۷) ┅═۞ مدخل ۞✧═┅ ▪️سنت قطعیة إلهیة از ابتدای تشریع و تعلیم حقیقت شریعت واحد به انبیاء، بر اين تعلق گرفت كه شأن عبوديت و بندگي كه مشمول بر جميع ما سوي الله است، با ابتلاء ایشان از أسّ و أصل و محکم دین یعنی ولایت حضرت یعسوب الدین أميرالمؤمنين علی (عليه السلام) احراز گردد، «أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لا یُفْتَنُون» (۱)، و بدین واسطه خبیث از طیب تمییز داده شده (۲)، و طیب به سبب امتثال امر و تسلیم و رضا از اوامر مولا درجات قرب الهی را تحصیل نماید. ▪️ در میان جمیع مصارع این سنتِ لايتبدل و لايتغير الهی، عظیم ترین مصرع ابتلای خلق بر ولایت حجة الله العظمی امیرالمومنین علی (علیه السلام)، کربلای حضرت أبی عبدالله الحسین (سلام الله علیه) بوده است. ▫️ مکنّی شدن حضرتشان به «أبوعبدالله» از قِدَم (۳)، دلالت بر همین مهم دارد که بنيان عبوديت بر وجود اقدسشان بنا گرديده است. ▫️ مبتلی شدن جمیع انبیای الهی به واقعه طفّ جهت تعیین درجات قربشان نیز برهان دیگر بر این سنت لایزال است؛ «مَا أَثْنَى اللَّهُ عَلَى عَبْدٍ مِنْ‏ عِبَادِهِ مِنْ لَدُنْ آدَمَ إِلَى مُحَمَّدٍ إِلَّا بَعْدَ ابْتِلَائِهِ وَ وَفَاءِ حَقِّ الْعُبُودِيَّةِ فِيهِ فَكَرَامَاتُ اللَّهِ فِي الْحَقِيقَةِ نِهَايَاتٌ بِدَايَاتُهَا الْبَلَاءُ وَ بِدَايَاتٌ نِهَايَاتُهَا الْبَلَاءُ» (۴). ▫️ همچنین نصّ کرائم حضرت قرآن، چون آیات سوره مبارکه جنّ و روایات مفسّرۀ ذیل آن، مؤید دیگر بر این مطلب است: صدر این کرائم تصریح می کند که «مَنْ أَسْلَمَ فَأُولئِكَ تَحَرَّوْا رَشَداً ...»؛ ➖ «مَنْ أَسْلَمَ» یعنی آنکه اسلام آورد، و اسلام آوردن در لسان ثقلین، مساوق اقرار به ولایت است؛ «أی الذين أقروا بولايتنا». چنانچه در آیات بعد، استقامت بر طریقت «أنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ» نیز به ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) تفسیر شده است؛ «فالطريقة: الولاية لعلي (عليه السلام)». ➖ «فَأُولئِكَ تَحَرَّوْا رَشَداً» و «لَأَسْقَيْناهُمْ ماءً غَدَقاً» یعنی ثمرۀ اقرار به ولایت، اختیار طریق مصیب و صراط مستقیم، و محظوظ گشتن از عذب فرات (یعنی علم نورانی که جلای قلوب می باشد) است. ➖ «لنَفْتِنَهُمْ فِيهِ» اشاره به واقعۀ شهادت امام حسین (علیه السلام) دارد؛ «أی قتل الحسين (عليه السلام)». یعنی برای اینکه میزان ثبات خلق در امر عظیم ولایت که همان حقیقت شریعت واحد و اسلام است، محرز شود، ایشان را با واقعۀ کربلای حضرت أبی عبدالله الحسین بن علی (علیه السلام) مورد امتحان و آزمایش قرار دادیم. ➖ «و مَنْ يُعْرِضْ عَنْ ذِكْرِ رَبِّهِ يَسْلُكْهُ عَذاباً صَعَدا» و هر کس از ذکر ربّ یعنی ولایت امیرالمومنین مولانا علی (علیه السلام) اعراض کند، به عذاب سخت دچار خواهد شد (۵). ▫️ آنجا که حضرت أبوعبدالله الحسین (علیه السلام) در خطاب به أعداء الله «لمَ تَستَحلّونَ دَمی؟»، پاسخ می شنوند: «بُغضاً لأبیک (أمیرالمومنین علی علیه السلام)» (۶)، مدلول همینست که کربلا مصرع ابتلای خلق در صراط مستقیم ولایت بوده است. ▫️ تعبیر واقعۀ کربلا به أعظم رزایا در اسلام و در جمیع آسمانها و زمین «لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّةُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصِيبَةُ بِكَ عَلَيْنَا وَ عَلَى جَمِيعِ أَهْلِ الْإِسْلَامِ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصِيبَتُكَ فِي السَّمَاوَاتِ عَلَى جَمِيعِ أَهْلِ السَّمَاوَات‏» (۷)، مُسدّد این حقیقت است که کربلا، أعظم مصارع ابتلاء در ولایت بوده است و لذا عظیم ترین ساحت عبودیت عالَم می باشد که به سبب آن، درجات ولایت عباد سنجیده می شود و «الأجر علی قدر المشقة». 🕋 🕋🔳 🕋🕋🕋
ا🕋🕋🕋 ا🕋🔳 ا🕋 ☑️ إقامة ولايتي صعب مستصعب‏ ▪️ لازمۀ فوز و نجاح از صعوبت این ابتلای الهی (امر صعب مستصعب ولایت)، استقامت بر طریق ولایت است. و این استقامت خود نیز التزاماتی چون انقطاع از خلق، اتجاه مطلق به سوی ولیّ الله و حلّ و فانی شدن در وجود مقدس او دارد. ▪️ مصداق أجلای این سُعداء و فائزین در این ابتلای عظیم، «أصحاب الحسین»؛ «الأرواح التي حلّت بفنائک» (سلام الله علیهم أجمعین) می باشند، همانها که در لسان مبارک حضرت حجة الله الکبری به «أوفی، أبرّ و خیر اصحاب» ملقب گردیدند؛ «فإني لا أعلم أصحابا أوفى، ولا خيرا من أصحابي، ولا أهل بيت أبر و أوصل من أهل بيتي، فجزاكم الله عني خيرا ...» (۸). ▪️ در میان ایشان نیز وجود مقدسی است که مقتدا و قائد جمیع أصحاب مولانا الحسین (سلام الله علیهم) می باشد و مقامش مورد غبطه تمام آنان است. زیرا أتم و أکمل معنای استقامت در طریق ولایت را با فدایی شدن خویش برای مولایش معنا نمود. «السَّلامُ عَلَی أبى الفَضلِ العَبّاسِ بنِ أمیرِالمُؤمِنینَ، المُواسى أخاهُ بِنَفسِهِ، الآخِذِ لِغَدِهِ مِن أمسِهِ، الفادى لَهُ الواقی ...» (۹) ▪️ وجود مبارک حضرت قمر الهاشمیین، عباس بن امیرالمؤمنین (علیهما السلام) در حضن و حجر مادری پرورش یافتند که از بدو ورود، تفدیه و تضحیه جان خویش برای مولا را بنای ادب عبودیت وضع نهاده بودند. ▫️ از آستان چنین حجری است که عباسی پرورانیده می شود که اینگونه فدایی شدن برای أبوعبدالله را به منصه ظهور می رساند. ▪️ این چنین تفدیه و تضحیه ای مولود مکتبی است که بنیانش را بانوی بقیع، حضرت أم البنین (سلام الله علیها) بنا نهادند، مکتبی که نصب العین آن عبارت عظیم القدر «أولادی وَمَن تَحتَ الخَضراء کُلُّهُم فداءُ لأبی عَبدِاللهِ الحُسین (علیه السلام)» (۱۰) می باشد. ▫️ بنیان بی بدیلی که تاریخ، مثیل و نظیر آن را پیش از این به خود ندیده بود، چرا که ام البنینی نبود که این امر را محقق و به خلق عرضه نماید. به همین دليل پیش از این، فدا شدن برای حجة الله الکبری حضرت أبی عبدالله الحسین (علیه السلام) مصداق و معنایی نداشت. ▫️ علت حضور بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها) در بيت امیر الکونین، نحوه و ملاکات انتخاب ایشان به عنوان زوجه وصی رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم)، و عنایات خاصه و تعالیمی که این خاتون از محضر نورانی حضرت عقیله بنی هاشم سیدتنا و مولاتنا زینب کبری (سلام الله علیها) کسب نمودند، همه برهان واضح و دلیل آشکاری است بر شأن و جایگاه ویژه ای که ایشان در تبیین فداشدن خلق برای حضرت أبی عبدالله الحسین (علیه السلام) دارند. ▪️ لذا آنانکه ارادۀ فوز و نجاح از ابتلای عظیم الهی و ادای حق الطاعة دارند، باید در این مکتب تلمذ نمایند که آموزه های آن، قمری چون عباس بن امیرالمؤمنین (علیهما السلام) را به عالم معرفی می کند. ✍️ با بیان این مقدمه، در این ایام عزای سید و سالار شهیدان حضرت أبا عبدالله الحسین (علیه السلام)، به تبیین مکتب نورانی بانوی بقیع پرداخته‌ تا حقیقت فدایی شدن برای اباعبدالله را از محضر مبارکشان بیاموزیم. ولاحول و لا قوة إلا بالله العلي العظيم ┅═۞ فهرست منابع ۞✧═┅ (۱) سوره مبارکه عنکبوت، آیه ۲ (۲) سوره مبارکه آل‌ عمران، آیه ۱۷۹ (۳) كامل الزيارات، النص، ص ۷۲ (۴) مصباح الشريعة، ص ۱۸۴ (۵) تفسیر القمی، ج ۲، ص ۳۸۹ (۶) منهاج البراعة في شرح نهج البلاغة (خوئى)، ج ۱۸، ص ۱۸۶ (۷) فرازی از زیارت سیدالشهداء (علیه السلام) (۸) الارشاد فی معرفه حجج الله علی العباد، ج ۲، ص ۹۱ (۹) المزار الكبير (لابن المشهدي)، ص ۴۸۹ (۱۰) تنقيح المقال فى علم الرجال (رحلي)، ج ۳، ص ۷۰ 🕋 🕋🔳 🕋🕋🕋
هدایت شده از اهل بیت مدیا
حاج‌مهدی_رسولی_زندگی_بی‌درد_سر_به_ما_نمیادو_.mp3
3.26M
🔊 | سبک 📝 زندگی بی‌درد سر به ما نمیادو... 👤 حاج‌مهدی شب ؛ ۱۴۰۰ ☑️ کانال مداحی اهل‌بیت‌مدیا @AhleBeytMedia
safar900k.apk
46.02M
احساس خوب در هیئت بودن و سفر کربلا را با سفر نهصد کیلومتری تجربه کنید همراه با سرگرمی و بازی، اطلاعات خود را درباره امام حسین(ع) بالا ببرید. امکانات: - دارای 10 مرحله اصلی - سوالات خوب و هوشمند جهت بالا بردن معرفت حسینی - پخش صوت بهترین مداحی ها و نماهنگ های مذهبی - دارای انمیشن‌های دلنشین - گرافیک فوق العاده دانلود کنید،ضرر نمیکنید... ✅ دانلود از کافه بازار: https://cafebazaar.ir/app/ir.game.karbala
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📹 استوری | فیلم کامل پیام تلویزیونی رهبر انقلاب درباره وضعیت بیماری کرونا منتشر شد. 🎞 ببینید👇 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=48470
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📝 استوری | متن کامل پیام تلویزیونی رهبر انقلاب درباره وضعیت بیماری کرونا منتشر شد. 🔍 بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=48455
هدایت شده از اهل بیت مدیا
خواب راحت ندارم بابایی.mp3
5.35M
🔊 | سبک 📝 خواب راحت ندارم بابایی 👤 حاج میثم ویژه ☑️کانال مداحی اهل‌بیت‌مدیا @AhleBeytMedia
هدایت شده از KHAMENEI.IR
#روایت_کربلا | هدف قیام امام حسین(علیه‌السلام) رسیدن به حکومت یا شهادت نبود رهبر انقلاب: درباره‌ی هدف قیام ابی‌عبدالله (علیه‌السّلام) نه می‌توانیم بگوییم که حضرت قیام کرد برای تشکیل حکومت و هدفش تشکیل حکومت بود، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای شهید شدن قیام کرد... امام حسین علیه‌السّلام، هدف دیگری داشت؛ منتها رسیدن به آن، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از دو نتیجه را داشت: «حکومت»، یا «شهادت». هدف امام حسین(علیه‌السّلام)، عبارت است از بازگرداندن جامعه اسلامی به خطّ صحیح. آن وقتی که راه، عوضی شده است و جهالت و ظلم و استبداد و خیانتِ کسانی، مسلمین را منحرف کرده و زمینه و شرایط هم آماده است. #ملت_حسین_به_رهبری_حسین
هدایت شده از راه روشن
🔰 وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم چه پیشینه ای دارند؟..(۱)