ا🔲🔳🔲🔳
ا🔳🔲
ا🔲
ا🔳
#معانی_الأحکام
▪️در روایت مذکور مشاهده می شود که به فقهاء، حصون اسلام اطلاق شده است. پس باید بررسی نمود که وجه این تسمیه از چه باب است.
حصن، ملجأ، قلعه یا دژی است که تعدّی به آن دشوار یا غیرممکن است.
📓بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج۲، ص ۱۸۶
▪️حصن در روایات به وجود مقدس امام اطلاق شده است:
«الْحِصْنُ هُوَ الْإِمَام».
📓بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم، ج۱، ص۳۱۱
▪️و از این واژه حدیث قدسی رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) متبادر به ذهن می شود که:
«وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ مِنْ عَذَابِي».
📓عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج۲، ص ۱۳۶
یعنی امام حصن حصینی است که اگر عباد داخل ولایت او شوند، في مَقامٍ أَمين خواهند بود.
حال مؤمنان فقیه که غور در معرفة الامام کرده اند، همچون امامشان حصن حصین برای سایر مسلمین می شوند.
▪️ سوره مبارکه سبأ، آیه ۱۸ میفرماید: «وَ جَعَلْنا بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ الْقُرَى الَّتي بارَكْنا فيها قُرىً ظاهِرَةً»؛
ميان آنان و ميان آبادانيهايى كه در آنها بركت نهاده بوديم شهرهاى متصل به هم قرار داده بوديم.
▪️حضرت ولی الله الاعظم (أرواحنا لتراب مقدمه الفداء) می فرمایند: «نَحْنُ وَ اللَّهِ الْقُرَى الَّتِي بَارَكَ اللَّهُ فِيهَا وَ أَنْتُمُ الْقُرَى الظَّاهِرَة».
📓كمال الدين و تمام النعمة، ج۲، ص ۴۸۳
بنابراین آیه شریفه اینگونه معنا می شود:
وَ جَعَلْنا بَيْنَهُمْ؛ یعنی بین مردم، وَ بَيْنَ الْقُرَى الَّتي بارَكْنا فيها؛ و بین شهرهایی که به آنها برکت داده ایم یعنی ائمه (علیهم السلام)، قُرىً ظاهِرَةً، شهرهایی را ظاهر نموده ایم که منظور از قری ظاهرة؛ "رُوَّاةِ أخبَارِهِم وَ فُقَهاءُ شيعَتِهِم" است.
📓بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج۵۷، ص ۲۰۳
پس واسطه میان مردم و ائمه (علیهم السلام)، فقهاء می باشند. اما فقیه نه به معنايي كه به مجاز مصطلح شده است بلكه به حقيقت معناي فقيه، يعني كسي كه در معرفت امام غور كرده است. پس این فقها واسطه برکت از وجود نازنین اهل بیت (علیهم السلام) به مردم می باشند. از اینرو همانطور که امام حصن حصین است، فقهایی که عارف معرفت آن حضرات شده اند، نیز حصن می باشند. لیکن قری ظاهرة (فقها) تنها طریقی برای کاشفیت از آن واقع اصیل که همان معرفت امام است، می باشند.
⏪ ادامه دارد....
🔳
🔲
🔳🔲
🔲🔳🔲🔳
هدایت شده از KHAMENEI.IR
☝️مجموعه استوری | #تنفیذ_سیزدهم
🔺️ پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در آستانه برگزاری مراسم تنفیذ سیزدهمین دورهی ریاست جمهوری، در این مجموعه مروری کوتاه بر تاریخچه تنفیذ ریاست جمهوری اسلامی ایران داشته است.
📥 نسخه کیفیت اصلی👇
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=48392
هدایت شده از نقشه راه
🔰ولایت یعنی حکومتی بر پایه پیوستگی قلبی بین امام و مردم
ولایت یعنی حکومتی که در آن ارتباطات حاکم با مردم، ارتباطات فکری، عقیدتی، عاطفی، انسانی و محبت آمیز است و مردم به او متصل و پیوسته اند.
✏️1376/02/06
✍️محتوای کار شده توسط کانال نقشه راه
#نظام_اسلامی
#مکتب_انقلاب_اسلامی
#پست_هفدهم
🖇کانال نقشه راه در ایتا،گپ،تلگرام و روبیکا
📱@Naghshe_rah313
هدایت شده از بصیرت رسانهای
15.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
➖روشنگری حجتالاسلام دکتر نبویان در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی
➖میخواهیم حقوق ملت ایران تامین شود.
#طرح_صیانت
#حمایت_از_کاربران
✅ کانال #بصیرت_رسانهای:👇
https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
هدایت شده از بصیرت رسانهای
🔴 صیانت از چه چیزی؟!
🔻 10 نکته درباره #طرح_صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی👇(داوود مدرسیان)
https://eitaa.com/modaresian/3936
👈چند نکته در مورد نوشته ای که برادر عزیزمان جناب آقای #مدرسی_یان در مورد #طرح_صیانت فرمودن عرض میکنم از باب تبادل اطلاعات و مباحثه خودی های انقلاب:
1⃣اول اینکه ایشان کل طرح رو محدود کردن به پیامرسان ها که در واقع اینطور نیست چرا که در این طرح از خدمات کاربردی _پیامرسان ها _ زیست بوم جویشگر _ مدیریت هویت معتبر و ... هم نام برده شده است .
2⃣دوم اینکه ایشون این طرح رو بیشتر ، در جهت منافع سیاسی دستگاه های حکومتی و دولتی میداند تا کاربران .
در حالیکه اهم مفاد این طرح سه چیز است:
🔹۱_ حمایت از حقوق کاربران
🔸۲_ حمایت از خدمات داخلی
🔹۳_ساماندهی فضای مجازی
و این سه مورد و موارد دیگر که در متن طرح آمده نشان از دو سویه بودن این طرح می باشد .
در جهت منافع کاربران و منافع ملی.
🔷ضمن اینکه اکثر کشور های پیشرفته برای فضای مجازی خود قانون وضع کردن .
مگر قانون بد است ؟
🔸اگر بد است چرا کشورهای بزرگ وضع کردند .
🔹اگر خوب است چرا ما نتوانیم وضع کنیم و از ولنگاری موجود خلاص شیم.
3⃣سوم که مهمترین هست به جهت ارجاع دادن به استاد مطهری و امامین انقلاب هست این هست که ایشان منظور از آزادی رو بیان نکردن..
آزادی از دیدگاه غرب؟
آزادی از دیدگاه اسلام ؟
آزادی از دیدگاه اسلام ؟
که همان نظرات امامین انقلاب و استاد مطهری است .
🔘در این فضایمجازی وِل ، از آزادی فردی و معنوی که بگذریم که قدر مسلم چنین چیزی نیست .
اما آیا آزادی اجتماعی وجود دارد❓
🖌استاد مطهری:
آزادی اجتماعی را نبودن هیچ مانعی در جهت جلوگیری از رشد و تکامل انسان در اجتماع می داند ؛ یعنی انسان از ناحیه ی سایر افراد اجتماع آزادی داشته باشند تا بتواند به رشد و کمال مد نظر اسلام برسد.
کتاب آزادی معنوی استاد مطهری
🖌نظر شهید بهشتی در مورد آزادی اجتماعی:
باید در نظام اجتماعی آزادی های لازم برای یک یک شهروندان جمهوری اسلامی تا حد اکثر ممکن تامین باشد (از جمله آزادی احزاب و اجتماعات و نشریات و بیان و قلم) تنها مرزی که برای این آزادیها وجود دارد، این است که باید به اصول اسلامی ما ضربه نزند، باید به سلامت محیط اجتماعی از نظر عفت و اخلاق ضربه نزند
مجله فرهنگ /تیر۷۸/شماره۲۸
https://hawzah.net/fa/Magazine/View/4180/4735/38215
🖌نظر امام خمینی ره در مورد آزادی:
آزادی به شکل غربی آن، که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات بر خلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است. و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است و از آزادیهای مخرب باید جلوگیری شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه بر خلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می باشند.»(صحیفه امام، ج 21، ص 435 و 436)
http://www.imam-khomeini.ir/fa/n3461/
🖌اما در آخر نظر رهبری در مورد آزادی:
👈بحث برسر روزنامهها و مطبوعات، بحث بر سر آزادی نیست. بعضی افراد نخواهند آزادی را برای ما معنا کنند؛ حرفی نداریم، استفاده کنیم؛ اما ما معنای آزادی را میدانیم؛ برای آزادی هم بسیار دلمان میتپد.
👈مراد از آزادی هم همان آزادی بیان و آزادی فکر است؛ منتها اگر شما رفتید بر طبق وظیفهتان درِ دکان یک قاچاق فروش را بستید، آن فرد نمیتواند بگوید شما با آزادی کسب و کار مخالفید؛ نه، بحث آزادی کسب و کار نیست - کسب و کار آزاد است - قاچاق فروشی ممنوع است. بحث بر سر آزادی بیان نیست؛ بیان و فکر آزاد است؛ سمپاشی و اضلال وگمراهگری ممنوع است؛ آن هم در شرایط حسّاسی که امروز کشور ما دارد.۱۳۷۹/۰۴/۱۹
بیانات در دیدار مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1115#64153
📌خب سوال اینجاست که با شرایط فعلی اکثر کشورها من جمله #ایران و همچنین حاکمیت صهیونیسم بین الملل بر فضای مجازی و از همه مهمتر #کاربر بودن خیلی از کشور ها من جمله #ایران؛ آیا با این وجود آزادی اجتماعی، آزادی بیان مد نظر اسلام در فضایمجازی وجود دارد ⁉️
1⃣اگر وجود دارد چرا صفحات مربوط به مقاومت و سردار دلها بسته می شوند؟؟؟
3⃣چرا روی گوشی ما برنامه هایی هست که اختیار حذف آنها را نداریم؟؟؟
و هزار چرا های دیگر که هیچ نهاد حقوقی بین المللی پاسخگوی اینها نیست.
✍سعید چمن نژادیان
✅ کانال #بصیرت_رسانهای:👇
https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7