-1005445375_584013673.aac
33.13M
#صوت
شب چهارم: عهد استقامت
آیه محوری بحث
وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ﴿آل عمران: ۱۳۹﴾
و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید!
https://eitaa.com/MahdiTaheri55
#یاداشت شب پنجم: عهد نصرت/ شهادت
محمد : 7 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ.
وَأَوۡحَيۡنَآ إِلَىٰٓ أُمِّ مُوسَىٰٓ أَنۡ أَرۡضِعِيهِۖ فَإِذَا خِفۡتِ عَلَيۡهِ فَأَلۡقِيهِ فِي ٱلۡيَمِّ وَلَا تَخَافِي وَلَا تَحۡزَنِيٓۖ إِنَّا رَآدُّوهُ إِلَيۡكِ وَجَاعِلُوهُ مِنَ ٱلۡمُرۡسَلِينَ(قصص:۷)
❇️فهم منطق و قاعده نصرت الهی.
مصادیق نصرت الهی:
🔹ایجاد زندگی جمعی عاشقانه حول محور امام
خداوند متعال ملتی را که حیات عاشقانه جمعی ولایی دارند را حتما نصرت مینماید این وعده الهی است.
🔹 فراهم نمود زمینه بروز انزجار از باطل:
شهادت در فرهنگ تشیع یکی از مفاهیمی است که هر دو مقصود را فراهم میکند.
شهادت:
• تحلیل مفهوم شهید و شهادت.
• #شوق_شهادت:
انسان را را مجاهد و مبارز میکند، جامعه را شهادت طلب میکند.
جامعه شهادت طلب امنیت و پیشرفت دارد.
ثبات قدم برای رسیدن به اهداف میدهد.
آن چه شهید به جامعه میدهد شوق شهادت است.
شوق شهادت انسان را عاشق مبارزه با دشمن میکند شهید طهرانی مقدم.
شهادت طلبی موجب تربیت و تکامل انسان و مربوط به حیات انسان است.
شهادت طلبی قیس بن سعد بن عباده در صفین و در جنگ امام مجتبی با معاویه.
بریر بن خضیر و شوخی.
عبدالله بن رواحه.
امام حسین علیه السلام:
لا اری الموت الا السعاده
خط الموت علی بن آدم.
شهید محمد خیابانی والفجر مقدماتی
• #فوز_شهادت:
آنچه خدا به شهید میدهد فوز شهادت است.
روضه عبدالله بن الحسن:
• احسبیه یا اخیه.
https://eitaa.com/MahdiTaheri55
1101405952_951401662.aac
27.37M
#صوت
شب پنجم: عهد نصرت/ عهدشهادت
آیه محوری بحث:
محمد : 7 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ.
https://eitaa.com/MahdiTaheri55
بنا بر اخبار واصله
رژیم صهیونیستی هم اکنون درحال بمباران شمال غزه با بمب های ۲۵۰ کیلویی است. آمار شهدا و مجروحین بسیار بالاست.
«کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا»
https://eitaa.com/MahdiTaheri55
1970282242_-2105806704.aac
30.31M
#صوت👆
یاداشت👇
شب ششم: عهد رنج عاشقانه
الانشقاق : 6 يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّكَ كادِحٌ إِلى رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلاقيهِ.
تلاش انبیاء برای این بود که مردم را عاشق خداوند متعال کنند و برای این کار تلاش کردند تا جامعه و تاریخ را حول یک محبت و عشق جهانی حول محور ولی خدا ساماندهی کنند.
طبیعی است که فراعنه عالم که بر اساس حکم رانی انسانی و مادی و دنیاگرایانه حکمرانی می کنند این سنخ از محبت به ولی خدا را تحمل نمیکنند. بنابراین در عالم دو جریان و شیوه و سبک زندگی شکل میگیرد:
• سبک زندگی ظالمانه و یا عافیتطلبانه:
• سبک زندگی عادلانه یا عاقبت اندیشانه:
ضرورت مواجه انسان با حقایق زندگی بشر:
• حقیقت رنج و جاذبه:
• ماهیت جاذبه و رنج:
امت و عشق جهانی:
• اگر ملتی اراده کند زندگی جمعی حول یک عشق جهانی داشته باشد این زندگی بر اساس منطق توحیدی بلا خیز است.
این سختی از سنخ سختی پدر شدن است.
از جنس سختی ابرقدرت شدن است.
• در این مسیر جز به سرمایه الهی نمیتوان تکیه کرد.
• التوبة : 25 لَقَدْ نَصَرَكُمُ اللَّهُ في مَواطِنَ كَثيرَةٍ وَ يَوْمَ حُنَيْنٍ إِذْ أَعْجَبَتْكُمْ كَثْرَتُكُمْ فَلَمْ تُغْنِ عَنْكُمْ شَيْئاً وَ ضاقَتْ عَلَيْكُمُ الْأَرْضُ بِما رَحُبَتْ ثُمَّ وَلَّيْتُمْ مُدْبِرينَ.
• سبک زندگی عاقبت اندیشانه: سرمایهاش را در مسیر توحید قرار میدهد و نام رنجش #رنج_عاشقانه است.
محمد بن یونس بن عبدالرحمان و صد تازیانه.
• سبک زندگی عافیت طلبنانه:سرمایه اش در مسیر طاغوت است و نام رنجش #رنج_ظالمانه است.
روضه حضرت قاسم علیه السلام.
https://eitaa.com/MahdiTaheri55
مهدی طاهری
#صوت👆 یاداشت👇 شب ششم: عهد رنج عاشقانه الانشقاق : 6 يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّكَ كادِحٌ إِلى
پایه #رنج_عاشقانه حب است؛ (محبت به محبوب)
پایه #رنج_ظالمانه ترس است. (ترس از ظالم)
https://eitaa.com/MahdiTaheri55
مهدی طاهری
『﷽』 🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀 🏴 مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۶ 🎤 سخنران: حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری 🎤
موضوع شب هفتم: عهد حمایت از مظلوم؛ یک امتحان الهی؛ امتحان عاشقی
آیه محوری:
أَحَسِبَ ٱلنَّاسُ أَن يُتۡرَكُوٓاْ أَن يَقُولُوٓاْ ءَامَنَّا وَهُمۡ لَا يُفۡتَنُونَ (عنکبوت:۲)
آيا مردم گمان مىكنند كه آنان را به حال خود واگذارده و امتحان نمىشوند؟!
https://eitaa.com/MahdiTaheri55
580263681_299380783.aac
33.25M
#صوت👆
یاداشت👇
شب هفتم عهد حمایت؛ امتحان عاشقی
أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُونَ.
همه انبیاء مشمول امتحان الهیاند: امتحان گاهی مربوط به:
• افراد است: ابراهیم، یوسف، یونس.
• اقوام است: قوم شعیب و قوم صالح و قوم لوط و... .
گاهی امتحان الهی مربوط به خواص جامعه است وگاهی مربوط به عموم مردم.
ماهیت امتحان الهی نسبت به اقوام گاهی:
• اعتقادی: قوم حضرت ابراهیم، قوم صالح؛
• اجتماعی: قوم بنی اسرائیل ماجرای گاو بنی اسرائیل، لوط.
• سیاسی: بخشی از قوم بنی اسرائیل که پیامبرشان اشموئیل بود.
• اقتصادی: قوم موسی.
خداوند در امتحانات افراد و اقوام به نحوهای به انسان و جامعه امداد میرساند:
• رسوایی دشمن یکی از امدادهای الهی است:
عذاب اقوام ذکر شده در قرآن زلزلهها و سیل و ... نمونهای از امدادهای الهی برای انسان است
در ولایت امیرالمومنین آیه 32 انفال و اول معارج: وَ إِذْ قالُوا اللَّهُمَّ إِنْ كانَ هذا هُوَ الْحَقَّ مِنْ عِنْدِكَ فَأَمْطِرْ عَلَيْنا حِجارَةً مِنَ السَّماءِ أَوِ ائْتِنا بِعَذابٍ أَليمٍ.
در کربلا:
عبدالله بن حوضه:
محمد بن اشعث بن قیس کندی:
اگر امتی از امداد الهی عبرت نگیرد ابتلا میشود:
• ضربت علیهم الذلة و المسکنة؛
یکی از ابتلاءها و امتحانات الهی حمایت از مظلوم و دوری از ظلم است:
• امام سجاد علیه السلام: پدرم من را به سینه چسبنانید و فرمود: ایاک و الظلم من لم یجد علیک ناصرا الا الله.
ظلم به فرزند؛همسر؛ ظلم به جامعه؛ظلم به حکومت؛
سکوت در مقابل ظلم به یک ملت؛ غزه نماد مقاومت.
https://eitaa.com/MahdiTaheri55
✍ #پیام حجتالاسلام محمد قمی به جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
بسم حق
جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان
منتخب مردم شریف ایران اسلامی
🔸 سلام علیکم؛ توفیق شما در جلب اعتمادِ مردم، در انتخابات چهاردهمین دورهی ریاستجمهوری، جای تبریک دارد و انشاءالله برای جنابعالی و ملت شریف ایران پُر خیر و برکت باشد. بنا به فرمایش امیر بیان، امیرالمؤمنان، علیبنابیطالب(ع) مسئولیت در منظومهی فکری اسلامی، امانتی است بر عهدهی ما که به خاطر هدف و نیّتی مقدس، باری بر دوش میگذارد که حمل آن جز با اتکا به همین سرمایهی دینی و مردمی در سایهی رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانهی ما مُیَسر و مثمر نخواهد شد.
🔸 مشفقانه رجاء واثق دارم جنابعالی که به صداقت، سادهزیستی، پاکدستی و اُنس با قرآن و نهجالبلاغه شُهره هستید، در مسیر خدمت به مردم کوشا و صاحب توفیق باشید. در همین راستا نیز این انتظار میرود همانطور که در گفتارهای ایام پیش از انتخابات به مسئلهی وحدت و وفاق ملی تصریح و تاکید نمودید در فرآیند تشکیل و مدیریت دولت و تعامل با نهادها و گروههای مردمی، دیگر قوا و سازمانهای کشور همچون گذشته با پایبندی به اصولِ محکم انقلاب اسلامی، در عین تحولگرایی، به مسئلهی مهم انسجام ملی بذل عنایت ویژه داشته باشید.
🔸 به عنوان کمترین خادم نهضت تبلیغ اسلام ناب، دستان مردم شریف و عزیز ایران و مجاهدینی که این افزایشِ معنادارِ مشارکت را در شب قدر نظام اسلامی رقم زدند میبوسم. در شرایطی که حادثهی «پرواز اردیبهشت» و شهادت رئیسجمهورِ خدمتگزار و محبوب، مرحوم آیتالله سید ابراهیم رئیسی، کشور را دچار ضایعهای جبرانناپذیر نمود، حضور حماسی مردم غیور ایران و درایت آنها در خنثیسازی توطئههای دشمنان برای کاهش مشارکت، عزت و ثبات قدم مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی را نمایان ساخت.
🔸 بنده و همهی همسنگران مجاهد و دلسوزم در نهضت تبلیغ اسلامی و زیستبوم فرهنگبنیان، همچون گذشته که در خدمت مجموعههای مردمیِ فعال و حرکتِ جمعی و جبههای برای اعتلای ایران اسلامی بودیم، همراهی و حمایت خود را از دولت پیشِرو اعلام میداریم. انشاءالله که خداوند همهی ما را در صف مبارزین با شرک، ظلم و جهل و در مسیر فردای تمدنی قرار دهد و بر کوتاهیهای ما قلم عفو بکشد و نتیجهی این انتخاب برای زندگی مردم، نظام اسلامی، نهضت و فرهنگ، پُرخیر باشد.
🔸 در پایان باید از جنابعالی و دیگر نامزدهای محترم که با طرح مجدانهی دغدغهها، برنامهها و ایدههای خود علاوه بر ارتقای سطح نظری حکمرانی باعث آگاهیبخشی و انگیزهمندی بیشتر این مردم دوستداشتنی شدید و بهتبع آن رشدِ مشارکت محقق گردید، تشکر و سپاسگزاری کنم.
محمد قمی
خادم نهضت تبلیغ اسلام ناب
۱۷ تیر ۱۴۰۳ شمسی.
___
▪️@mohammadqomi_ir
▫️ایتا | بله | ویراستی | تارنمای شخصی
.
-1086054656_881148950.aac
36.47M
#صوت👆
یاداشت👇
شب هشتم: عهد اتحاد
الأنفال : 46 وَ أَطيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا
وَ تَذْهَبَ ريحُكُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرينَ؛
حیات اجتماعی عاشقانه حول محور امام؛
محبت عامل اتحاد.
عوامل از بین رفتن اتحاد حول محور امام:
۱) تنازع
۲) نفاق
معنای نفاق
• از اولین اقدامات پیامبر یکی ساخت مسجد بود که محل اجتماع امت واحده باشد و دیگری ایجاد عقد اخوت به عنوان یک قرار داد اجتماعی برای اتحاد حول محب به امام جامعه.
• در جنگها تلاش بر این بود که بین مهاجر و انصار و عرب و عجم فرقه و اختلاف ایجاد نشود.
رقابت در خدمت رسانی به مردم از حسنات است.
لوازم و آثار عشق جمعی به امام:
• اتحاد حول محور امام
• قدرت و پیشرفت
ماجرای کربلا دو بعد اساسی دارد که از یکدیگر قابل تفکیک نیستند:
۱) بعد مظلومیت:
مظلومیت موجب محبوبیت نمیشود؛ توجه به مظلومیت اگر موجب انفعال و ایستایی یک جامعه بشود کمال آفرین نیست. عشقآفرین نیست.
#اشک و #خون در فرهنگ تشیع همراهاند.
۲) بعد مقاومت:
ملتهایی که در طول تاریخ مظلوم واقع شدند اما صحنه مقاومت از خودشان نشان ندادند محبوب و الگو نشدند.
تربیت بر اساس #روحیه_مقاومت نه روحیه تسلیم و سازش؛
تلاش دشمن برای از بین بردن روحیه مقاومت:
• تطمیع:
نامه از کوفه برای معاویه یزید را برای بعد از خودت جانشین کن؛
نامه غربگرایان به ترامپ:
• حتات و احنف بن قیس در مجلس معاویه.
مقاومت یاران ابی عبدالله:
• سعید بن عبدالله أ وفیت؛
• علی بن مظاهر و اجازه میدان و سخنان همسرش.
https://eitaa.com/MahdiTaheri55
امشب نذر صلوات هدیه به حضرت ام البنین علیها السلام ان شاءالله اثرش گشایش در امور دنیوی و اخروی و حسن عاقبت
-1243406590_-23988983.aac
38.46M
صوت👆
یاداشت👇
شب نهم: عهد اخوت
الحجرات : 10 إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ؛
قرآن و دو نوع برادری:
برادران نسبی: حکایت چند برادر در قرآن کریم:
• فرزندان آدم: هابیل و قابیل:
• فرزندان حضرت یعقوب:
• هارون و موسی:
رابطه برادری مثال زدنی؛ موسی وقت پیامبری وزارت هارون را طلب نمود؛
همراه موسی به کاخ رفت و با بیان فصیح عقاید موسی را بیان کرد.
تابع محض موسی بود اما در ماجرای فتنه سامری.
معاویه و اقدامات
معاویه تلاش داشت تا برای کوچک کردن فرزندان علی فرزندان جعفر را بزرگ کند.
این آقا به جای همراهی با امام تلاش کرد تا از یزید برای مردم مدینه امان بگیرد اما مردم نپذیرفتند و قیام کردند.
• حکایت برادرن نسبی در قیامت:
یفر المرء من اخیه
برادران عقیدتی و فکری و اندیشهای:
• انما المومنون اخوة و اصلحوا بین اخویکم؛
حکایت برادری و اخوت در کربلا:
• سعید بن عبدالله و علی بن عبدالله
• پسران حضرت زینت؛
• پسران امام حسین؛
روضه حضرت ابوالفضل علیه السلام
https://eitaa.com/MahdiTaheri55