✅ رمان جدید «صادق کرمیار» در راه است
🔹#مستوری عنوان جدیدترین اثر #صادق_کرمیار، نویسندۀ رمان موفق «نامیرا» است که همزمان با هفتۀ دفاع مقدس از سوی انتشارات #کتاب_جمکران روانۀ بازار خواهد شد.
🔹«مستوری» روایتگر سرگشتگی پسر جوان و متمولی است که دربارۀ گذشتۀ خود شک کرده و دنبال پیدا کردن هویت واقعیاش است.
🔹در میانۀ این سرگشتگی است که آشنایی با خانوادۀ #شهید_زینالدین مسیر تحقیقات او را عوض کرده و «سیامک» متوجه میشود مادرش...
🔹صادق کرمیار در #رمان جدیدش مستوری، از میانۀ عشق و سرگشتگی به عالم شهادت پل زده و ما را با زندگی شهید مهدی زینالدین از سرداران هشت سال #دفاع_مقدس آشنا میکند.
—----------------------
sapp.ir/ManaNashr
eitaa.com/MajmaNasheran
Ble.im/MajmaNasheran
instagram.com/mananashr
🔻#معرفی_کتاب
🔹کتاب #شش_گوشه روایتگر مراحل نصب ضریح حرم مطهر سیدالشهدا به قلم #حامد_حجتی و بازنویسی #حمیدرضا_آزادگان است. حامد حجتی برای مستندنگاری این واقعه، بیش از پنجاه روز در کربلای معلا حضور داشته و از نزدیک در مراحل مختلف نصب آن ضریح و رخدادها بوده است و مشاهدات خود را از اصل و حواشی این کار به رشتۀ تحریر درآورده است.
🔹در بخشی از کتاب آمده است:
🔹حاجمحمود میگوید: «وقتی به این نتیجه رسیدیم که برای ضریح باید چوب ساج تهیه کنیم، پرسوجو کردیم، دیدیم در بوشهر جایی هست که چوب ساج دارد. قسمت این بود که در یک کارگاه یک چوب ساج دیدیم که شاید نزدیک به یک دهه صاحب کارگاه آن را به کسی نفروخته بود. آنقدر این چوب زیبا و خوب بود که صاحبش نمیخواست آن را به کسی بفروشد. تا فهمید برای حرم امامحسین(ع) میخواهیم، با اشک چوب را به ما داد.»
🔹حاجمحمود میگوید: «همه چیز برای ضریح باید برگزیده باشد و این چوب هم بعد از سالها که در کارگاه مانده بود، قسمت ضریح شد.» حالا که به قد و بالای چوب پیکره نگاه میکنم، میبینم خیلی برازنده، خیلی یکدست و خیلی استوار است؛ انگار اصلاً برای همین ضریح خلق شده است. استاد مهدی هم خوب چوبها را تراش داده است. وقتی چوبی آنچنان بخشد و استاد مهدی هم متر به مترش را با اشک چشم بُرش بزند و سوار کند، همین میشود. حال همین چوبها هم برایت روضه میخوانند.
—-------------------------
📌 معرفی کتابها را در صفحۀ اینستاگرام منا دنبال کنید:
instagram.com/mananashr
کتاب #شش_گوشه روایتگر مراحل نصب ضریح حرم مطهر سیدالشهدا به قلم #حامد_حجتی و بازنویسی #حمیدرضا_آزادگان است. حامد حجتی برای مستندنگاری این واقعه، بیش از پنجاه روز در کربلای معلا حضور داشته و از نزدیک در مراحل مختلف نصب آن ضریح و رخدادها بوده است و مشاهدات خود را از اصل و حواشی این کار به رشتۀ تحریر درآورده است.
📌 متن کامل را در اینجا ⬇️ ببینید:
instagram.com/p/Bn3P24klkzX/?taken-by=mananashr
✅ «رؤیای آمریکایی» به #نماز_جمعه آمد
🔹به مناسبت هفتۀ #دفاع_مقدس، کتاب #رؤیای_آمریکایی، روایتی از هشت سال ایستادگی و مقاومت و هشت سال مظلومیّت و اقتدار مردم ایران در جنگ تحمیلی، نوشتۀ #گلعلی_بابایی در نماز جمعههای کشور معرفی شد.
🔹اگر میخواهید با طرح انگلیسیآمریکایی تهاجم عراق به ایران در شهریور ۱۳۵۹ آشنا شوید و روایت #رهبر معظم انقلاب، حضرت آیتالله خامنهای(مدّظلّه العالی)، از خنثی شدن کودتای طراحی شده توسط #برژینسکی را بخوانید، باید به دو فصل اوّل این کتاب مراجعه کنید.
🔹چگونگی تشکیل اتاق جنگ کاخ سفید در بغداد، ورود ایران به خاک عراق و قطعنامۀ نافرجام ۵۹۸ از دیگر بخشهای جذّاب این روایت مستند هستند. علاوه بر اسناد و عکسهای قابل توجّه، فصل دهم دارای پیوستی با عنوان «فرقۀ #رجوی و تکرار حماقت صدّام» است، روایتی که این روزها روشنتر از گذشته میتوان به حقیقت آن پی برد.
📌 متن کامل را در اینجا ⬇️ ببینید:
goo.gl/PXuXnz
—----------------------
sapp.ir/ManaNashr
eitaa.com/MajmaNasheran
Ble.im/MajmaNasheran
instagram.com/mananashr
✅ چرا «احضاریه» حذفی داشت
🔹#علی_مؤذنی به تازگی با رمان #احضاریه که از سوی #نشر_اسم منتشر شده است، نام خود را در بازار کتاب بلند کرده است. رمانی متفاوت و البته مستحکم که با تمی مذهبی نوشته شده است. داستانی که شرح سفر یک روزنامهنگار به کربلا را شرح میدهد و مکاشفۀ ذهنی او و خواهرش برای این سفر؛ سفری که با یک دیدار فراواقعی با حضرت زینب(س) در عالم رؤیا شروع میشود و پایانش نیز به #راهپیمایی_اربعین ختم میشود.
🔹مؤذنی در گفتوگو با #خبرگزاری_مهر دربارۀ تازهترین اثرش میگوید: برای نوشتن بخش پنجم کتاب سه ماه و نیم معطل ماندم، چون نمیدانستم با واقعۀ #کربلا چطور برخورد کنم. اگر میخواستم از لحظۀ خروج امام از مدینه تا لحظۀ شهادتش را بنویسم، طبق تقسیمبندی موضوعی باید حداقل سیصد، چهارصد صفحه مینوشتم. و همین کابوس من شده بود. آنچه نجاتم داد، کشف این نکته بود که چون بانو زینب(س) به علم لدنی مجهز بوده، پس خیلی از وقایع از پیش بر او آشکار بودهاند و همین کشف باعث نجات #رمان از تعطیلی شد. یا بخش چهارم که الان حدود ۲۴ صفحۀ رمان را تشکیل میدهد، ۱۸۵ صفحه بود، یک کتاب تاریخی مجمل اما کامل از پیش از رحلت حضرت رسول(ص) تا پایان دورۀ امامت امام حسن(ع). در مقام راوی ستوننویس همین جور نوشته بودم و رفته بودم جلو. البته موقع نوشتن میدانستم مسیر اصلی این نیست، اما ترجیح میدادم بنویسم تا متوقف شوم. نوشتن مرا به شخصیتها نزدیک و درک وقایع تاریخی را ملموس میکرد. به دوران خلافت حضرت علی(ع) مفصل پرداخته بودم. و به دوران خلافت امام حسن(ع) و شرایط ناگواری که ایشان را ناچار به صلح اجباری میکند و … . حذف این بخشها در مراحل مختلف بازنویسی دردناک بود.
📌 متن کامل را در اینجا ⬇️ ببینید:
goo.gl/M6b8id
—----------------------
sapp.ir/ManaNashr
eitaa.com/MajmaNasheran
Ble.im/MajmaNasheran
instagram.com/mananashr
🔻#معرفی_کتاب
📚شبهای حرمخانه
🖊مریم بصیری
🔸نشر اسم
🔹زنان بر سر و روی میزنند و گریهشان در گوش گلبخت میپیچد. به خجستهخانم نگاه میکند که علیاکبرخوان شده است. خجسته میخواند؛ اما گلبخت گویا عبدالحسین حجرهدار را میبیند که جلوی صحنۀ تعزیه با سوز جگر در پیچوتاب است:
ای آب فرات، خاک دو عالم به سرت
از بهر حسین چرا نسوزد جگرت
🔹زینبخوان هم دور صحنه میچرخد و به تماشاچیهای تعزیه رو میکند:
منم زینب زنی تنها و خسته
سر نعش برادرها نشسته
🔹گلبخت میداند صدای تعزیهخوانها به حد کافی رسا نیست و لحن تعزیهخوانیشان چندان به شبیهخوانهای تعزیۀ ماه بنیهاشم شباهت ندارد؛ اما حس میکند تماشاچیها راضی هستند. پس رو به جمع نقش خودش را میخواند:
آی چون ننالم چون حسین در کربلا
آی تشنه لب یاران حسین در کربلا
🔹سنبلسادات دم میگیرد تا نوحه و دعای آخر تعزیه را بخواند:
خبرت نیست فرات از لب عطشان حسین
جان به قربان حسین...
📕 #شبهای_حرمخانه، صفحۀ ۲۲۳ و ۲۲۴
—------------------—
📌 معرفی کتابها را در صفحۀ اینستاگرام منا دنبال کنید:
instagram.com/mananashr
🔹زنان بر سر و روی میزنند و گریهشان در گوش گلبخت میپیچد. به خجستهخانم نگاه میکند که علیاکبرخوان شده است. خجسته میخواند؛ اما گلبخت گویا عبدالحسین حجرهدار را میبیند که جلوی صحنۀ تعزیه با سوز جگر در پیچوتاب است:
ای آب فرات، خاک دو عالم به سرت
از بهر حسین چرا نسوزد جگرت
📕شبهای حرمخانه، صفحۀ ۲۲۳
📌 متن کامل را در اینجا ⬇️ ببینید:
instagram.com/p/BoB5fx0FN6Z/?utm_source=ig_share_sheet
✅ مجموعه «قصههای جنگ»؛ داستانهایی کودکانه از #دفاع_مقدس
🔹سه جلد اول مجموعه #قصههای_جنگ در قالب «کتابهای پروانه» برای گروه سنی #کودکان از سوی #انتشارات_بهنشر منتشر شد.
🔹«پروانههای آبی» عنوان یکی از کتابهای این مجموعه است که توسط #نورا_حقپرست به رشتۀ تحریر در آمده است. نویسنده در این کتاب داستان دختر کوچولویی به نام سارا را روایت میکند که پدرش عازم جبهه میشود و او برای بازگشت پدر روزشماری میکند و ...
🔹جلد دیگر این مجموعه «خانهای روی شیشه» نام دارد، که توسط #شهرام_شفیعی نوشته شده است. نویسنده در این کتاب به روایت قصۀ یک «علامت سفید رنگ» برای کودکان میپردازد.
🔹«پرواز موج» نیز عنوان جلد سوم این مجموعه و اثر #سرور_پوریا است. نویسنده در این کتاب داستان پدر و پسر صیادی را روایت میکند که یک روز در جریان صید با مرغ دریایی زخمی مواجه میشوند و میخواهند آن را نجات دهند اما در برگشت با حملۀ دشمن به شهر مواجه میشوند و ....
🔹سه جلد بعدی این مجموعه نیز در مرحلۀ تصویرگری است، و با عناوین «دستهای سبز لاله»، «بچههای شهر ما» و «قشنگترین هدیۀ دنیا» به زودی روانۀ بازار خواهند شد.
—----------------------
sapp.ir/ManaNashr
eitaa.com/MajmaNasheran
Ble.im/MajmaNasheran
instagram.com/mananashr
🔹سه جلد اول مجموعه «قصههای جنگ»، با عناوین «پروانههای آبی»، «خانهای روی شیشه» و «پرواز موج» در قالب «کتابهای پروانه» برای گروه سنی کودکان از سوی انتشارات بهنشر منتشر شد.
📌 متن کامل را در اینجا ⬇️ ببینید:
goo.gl/71MTNW
—----------------------
sapp.ir/ManaNashr
eitaa.com/MajmaNasheran
Ble.im/MajmaNasheran
instagram.com/mananashr
✅ شبهای بیستاره
🔹کتاب «شبهای بیستاره» #رمان_نوجوان درخشانی است به قلم #مرضیه_نفری. «شبهای بیستاره» قصۀ دختر پردردسر ۱۴سالهای است به نام ستاره که دغدغهها و مشکلاتی مثل همۀ نوجوانها دارد. ستاره اشتباهاتی میکند که خرابیهایی به بار میآورد. هرچند همیشه در خیالش میخواهد چیزی را درست کند، به اقتضای تجربۀ کم، ورود به دوران بلوغ، تأثیرپذیری از دوستان و رؤیاهایی که هنوز پا در کودکی دارد، با دنیای بزرگسالی دچار مشکل میشود.
🔹#حسین_صرفی در مقالۀ رمان نوجوان به خوبی اشاره میکند که: «نوجوان در همان دنیایی زندگی میکند که بزرگسال زندگی میکند؛ دنیایی پر از خشونت. دنیایی که در آن مرگ وجود دارد. دنیایی که هم زشتی دارد، هم زیبایی. دنیای او دنیای ماست و هر چه ما را احاطه کرده است، نوجوان را نیز در بر گرفته؛ اما آیا چون او کوچکتر است و قد و قامتی کوتاه دارد، باید او را از این دنیا ندانیم؟ نه، او هم متعلق به دنیای ماست و تنها زاویۀ دیدش و تجربهاش با ما فرق میکند. پس باید رمانی بنویسیم که در حد درک و توان او و برای شناخت این دنیا باشد تا بتواند با همه چیز این دنیا کنار بیاید. به همین خاطر رمانی که برای او نوشته میشود، باید خصوصیات خاص او را داشته باشد.»
🔹مرضیه نفری اما بیشتر مسائل مربوط به نوجوانی و نیز #دهۀ_شصت را به خوبی باز میتاباند. نکات کوچکی مثل اینکه دهۀ شصتیها، همکلاسها و دوستانشان را با اسم کوچک صدا نمیزدند و همدیگر را با فامیلی خطاب میکردند، صفهای طولانی برای نفت و گوشت وجود داشت و مردم در صف با هم دعوا میکردند و پایگاههای مردمی برای جمعآوری کمک در هر محلهای برپا بود.
🔹«اثری که برای نوجوان خلق میشود، نباید به دلیل اینکه مخاطبِ کمسنوسال دارد، سرسری گرفته شود. نوجوان ساده است؛ اما ابله نیست. او تجربهای اندک دارد؛ اما نباید به خاطر کمتجربگیاش او را فریب داد. نوجوان اکثر چیزها را میپذیرد؛ اما این نباید برای نویسنده دلیل شود که هر چیزی را به خورد او بدهد. نویسندۀ رمان نوجوان برای نوشتن باید دنیای او را بشناسد و طبق دنیای او بنویسد. نه مثل پدری که فرزندش را نصیحت میکند. هرچند آن پدر نیت خیر دارد، وقتی روح فرزندش را نشناخته باشد، نتیجهای نخواهد گرفت.»
و به نظرم مرضیه نفری در این رمان به این هدف رسیده است.
#مریم_فردوسی
📌 متن کامل را در اینجا ⬇️ ببینید:
mananashr.ir/26856
—----------------------
sapp.ir/ManaNashr
eitaa.com/MajmaNasheran
Ble.im/MajmaNasheran
instagram.com/mananashr
هدایت شده از مجمع ناشران انقلاب اسلامی
هیئت امامهادی (علیهالسلام)
ویژۀ ناشران و اهالی فرهنگ
ایام محرم، سهشنبهها، ساعت ۷:۳۰ صبح
مجمع ناشران انقلاب اسلامی
sapp.ir/ManaNashr
eitaa.com/MajmaNasheran
Ble.im/MajmaNasheran