🔻تحلیلی بر کتاب «سیاستهای خیابانی؛ جنبش تهیدستان در ایران»/ آصف بیات/ شیرازۀ کتاب ما
🔹این کتاب بر آن است که وضعیت گروههای فاقد امتیاز شهری را از دهۀ پایانی پهلوی دوم تا سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی بررسی کند. پیدایش گروههای فاقد امتیاز شهری به جمعیت تهیدست روستایی بازمیگردد که از خلال برنامههای توسعۀ پهلوی اول و اصلاحات ارضی، موجی از روستاییانِ بدون کار و زمین به وجود آمدند که راه ادامۀ زیست خود را در مهاجرت از روستا به شهر و دستیابی به فرصتهای بهتر میدانستند. آصف بیات بر آن است که از خلال تجربۀ زیستۀ خود و اطلاعات آماری و گزارشهای میدانی، مردان و زنانی را به تصویر بکشد که برای بقا و زندگی شرافتمندانه جنگیدند. مبارزه برای زندگی عادلانهتر نیازمند بسیج همگی اقشار فرودست و دفاع آنان از حقوق خود است.
🔹نویسنده اشارات مفصلی به این میکند که وضعیت تهیدستان پس از انقلاب و قبل از انقلاب تفاوتی نداشته و شعار حمایت از مستضعفان که انقلابیون سر میدادند، صرفاً برای جلب حمایت تهیدستان یا خاموشکردن چراغ چپها بوده است. او این فرض را با اقدامات دولت موقت علیه متصرفان مسکن و هتلها و همچنین اقدامات همیشگی علیه دستفروشان تقویت میکند. اما وجه دیگری که بیات بدان توجه نکرده است، اقدامات دولتهای اول انقلاب در حمایت از اقشار فرودست بوده. این حمایتها در قالب جهاد سازندگی، کمیتۀ امداد امام خمینی(ره) و کمیتههای مردمی در حمایت از ضعفا به وجود آمد. اقدامات عمرانی در راستای بهبود وضعیت فقرا و روستانشینان از جملۀ این فعالیتهاست.
📌متن تکمیلی این بخش از شمارۀ پنجم #گاه_نقد را در سایت مجمع ناشران انقلاب اسلامی بخوانید.
http://eitaa.com/MajmaNasheran
🔻داستانهای کوتاه زندگی شهید اکبر آقابابایی در بازار نشر
🔹کتاب «والعصر بخوان» تازهترین جلد از مجموعه «قصه فرماندهان» نوشته الهام طاوسی در ۹۹ صفحه و شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه به تازگی توسط انتشارات سورهمهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب داستانهایی کوتاه از زندگی شهید حاج اکبر آقابابایی است.
🔹شهید حاج اکبر آقابابایی، از فرماندهان شاخص سپاه پاسداران و مرد شماره یک عملیات کرکوک بود که سال ۱۳۷۵ به علت عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به کاروان شهدا پیوست. دوستانش او را اعجوبهای میدانستند که در قلب کردستان فرماندهی میکرد، فرماندهای جوان که در کوچه پسکوچههای جنوب شهر اصفهان قد کشیده بود، او یکی از بهترین طراحان جنگ بوده و تمام دورههای نظامی و غیرنظامی سپاه را به جز خلبانی طی کرد.
🔹«والعصر بخوان» روایتهایی از ازدواج و زندگی خانوادگی شهید است که بیشتر آنها برگرفته از خاطراتی است که دوستان و همرزمان او به فراخور زمان در کتابهایی که از قبل چاپ شده، بیان کردهاند.
http://eitaa.com/MajmaNasheran
📌یادداشتی از دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزنامه ایران
🔻راه آینده ما به همراه سه هشدار برای آگاهان فرهنگی
🔹مسأله پرمناقشه «دولت فرهنگی» یا «فرهنگ دولتی» از ابتدای دهه ۱۳۷۰ به ادبیات سیاستگذاری کشور راه یافت و امروزه نیز با تحولات جدید سیاسی بسیار از آن سخن میگویند.روشنفکران غربزده که از ابتدای انقلاب در سودای لیبرالیسم فرهنگی بودند، دوباره با طرح مفاهیم انحرافی سعی میکنند در آستانه استقرار دولت جدید، تفسیری غلط از این مسأله پرمناقشه ارائه دهند. از یاد نبریم که روشنفکران غربزده در چند مقطع تاریخی تلاش کردند این تفاسیر خود را بر برخی دولتها تحمیل کنند و متأسفانه در این مسیر به اهدافی نیز دست یافتند که نتیجه آن حاکم شدن فضایی ضدعدالت، ضدآزادی و ضدمردم بود. باید بیدار بود و اجازه نداد که این روند خطرناک دوباره تکرار شود.
🔹هشدار اول من این است که جریانهای آگاه کشورمان نباید در دام لفظپردازیهای مغالطهآمیز از فرهنگ و آزادی بیفتند. امروز بسیاری از مردم میدانند که اولین اقدام روشنفکران غربزده جهت معناسازی از «دولت فرهنگی»، همانا بیمعناسازی آن بود. در نظامهای لیبرال، فرهنگ ابزار سیاست است و بر خلاف نظریه «دولت دینی» که فرهنگ را اصل و اساس میداند، دولتهای لیبرال فرهنگ را در ذیل سیاست تعریف میکنند.
🔹هشدار دوم من این است که فرجام این لفظپردازیهای روشنفکری جز به محدود شدن آزادیهای مشروع و از دست رفتن امنیت فرهنگی نمیانجامد. باید اندیشید که چرا وقتی مسأله «دولت فرهنگی» اساساً در نظریه لیبرالی بیمعناست و هیچ پشتوانه نظریای ندارد، روشنفکران غربزده بر طبل آن میکوبند و در عین حال، حتی از آوردن یک نمونه برای اثبات وجود چنین دولتی در غرب ناتوانند؟ روشن است که در این نزاع، دغدغههای فرهنگی و رشد مردم در میان نیست، چون همانگونه که در غرب فرهنگ ابزار سیاست است، در کشور ما نیز متأسفانه برای غربزدهها، فرهنگ به سلاحی در میدان جنگ قدرت تبدیل شده است.
🔹هشدار سوم من این است که حاکم شدن چنین دیدگاه انحرافیای بسیاری از زیرساختهای حمایتی را که در جهت تأمین و تحقق عدالت فرهنگی ایجاد شده، نابود خواهد کرد. تبعیت فرهنگ از سیاست لیبرالی، هیچ عدالتی را به ارمغان نخواهد آورد. این راه، خصوصاً در دولتهای اصلاحات و اعتدال پیموده شد و نتیجه آن اتلاف بودجههای حمایتی و تخصیص آن به امور فرعی بود، در حالی که دولت شهید آیتالله رئیسی این روند را کاملاً متحول کرد.
🔹این راه آینده ماست: صیانت از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی در عرصه عمومی به منظور جلوگیری از عقبگردی که میتواند علیه آزادی و عدالت و در نهایت علیه مردم تمام شود. دوره مردمفریبی به نام فرهنگ و آزادی پایان یافته و جریان انقلاب نیز آزمودهتر از آن است که اجازه دهد حتی تصور یک کودتای فرهنگی علیه ایران اسلامی در ذهن غربزدهها نقش ببندد. این جبهه قویتر از گذشته نقش فرهنگی خود را ایفا میکند و آنچه را به مردم وعده داده بود، در سنگری دیگر و از مسیری تازه دنبال خواهد کرد؛ انشاءالله.
✍🏻متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.
http://eitaa.com/MajmaNasheran
📕بازنشری از مجلۀ شیرازه کتاب با عنوان «کتاب در قاب رسانه»:
🔻حاج قاسم؛ نخ تسبیح دانههای مقاومت
✍🏻یادداشتی بر کتاب «حکایت زخمها» /نویسندۀ یادداشت #الهام_قاسمی
🔹« داعش، دولت اسلامی عراق و شام؛ دولتی با پرچم سیاه که اگرچه نام «محمد رسول الله» بر آن حک شده، صاحبانش نه پایبند به آیین و سنت احمدیاند و نه عامل به خلقوخوی محمدی. دولتی بهدور از عدالت و انسانیت. دولتی جنایتکار که فتنۀ جهانشمولش، داغها بر دل زنان و مردان سوری و لبنانی و ایرانی و... گذاشته است؛ داغی جانسوز که نویسندههای زیادی را دستبهقلم کرده تا وقایع هولناکشان را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند. الهه آخرتی از جملۀ این نویسندهها است؛ نویسندهای مسلط به زبان عربی و آشنا به زبان انگلیسی که با نوشتن زندگینامۀ مدافعان حرم پا به عرصۀ نویسندگی گذاشته است. حکایت زخمها یکی از آن کتب است. این اثر در چهار فصل، داستان رشادت جانبازانی را روایت میکند که استواریشان دشمن را وادار به عقبنشینی و ترک خاک سوریه کرد.
🔹حکایت زخمها حکایت همدلیهاست. حکایت یکیشدن قلبها با وجود اختلاف قومی و نژادی. حکایت ایستادگی در برابر فتنۀ جهانی برای اثبات باورها و عقیدهها. حکایت جانبازیهای چهار جانباز مدافع حرم که هریک از زاویۀ نگاه خویش، جنایات داعش در سوریه را به روایت نشستهاند. الهه آخرتی در حکایت زخمها تابلوی اتحادی را پیش روی خواننده به تصویر میکشد که جهانشمول است؛ اتحادی که مرزهای جغرافیایی را یکی کرده و ایستادگی و مقاومت تا پای جان را فرهنگ. فرهنگی که کودک افغان در لابهلای کتابهای پدر مییابد. فرهنگی که او را در نوجوانی پایبند آداب و رسوم ایرانی و عاشق امام و شهادت میکند. این عشق سبب دو سال سرگشتی او در تهران و در نهایت جانبازیاش در خاک سوریه میشود. آنچه گفته شد، ماجرای حکایت دوم بود. حکایت جوان شیعۀ افغانستانی از ولایت دایکندی.
🔹و حالا محمد، راوی تهتغاری اثر؛ آنکه روایتگری اولین زخم را بر عهده گرفته است و میکوشد با شروعی طنزگونه، از تلخی روزهای سیاه جنگ بکاهد. روزهایی که بهقول خودش، فکرش را هم نمیکرده بخش مهمی از تاریخ کشورش و منطقه شود. کودک هفتسالۀ بیروتی که همۀ زندگیاش فوتبال بود و حالا، صهیونیستها با تجاوزی وحشیانه و بیرحمانه، بر همش زده بودند و حالا او در نوزدهسالگی، با وجود مخالفتهای سرسختانۀ مادر، با اسم جهادی «سراج» راهی میدان نبرد در خاک سوریه میشود تا غول منحوس کودکیهایش را نابود کند. نبردی که در نهایت، منجر به قطع دو دستش میشود.
🔹حکایت زخم سوم، حکایت جوان پاکستانی که داغ شهادت برادری را بر دل دارد که حکم پدری برایش داشت. پدری که پوتینهای نظامی او در بین خرتوپرتهای مغازهاش پسر را دچار دغدغه کرد. تا آنجا که ثاقب ۲۷ساله بر اساس خوابی عجیب، خالی از هر شک و تردید، با عضویت در نیروی زینبیون پا در معرکۀ جهاد گذاشت و در عملیات آزادسازی جادۀ خناصر، از ناحیۀ سر مجروح شد. این جراحت بهدلیل ایجاد عوارضی چون صرع، او را جزو جاماندگان جنگ کرد.
🔹 و آخرین حکایت کتاب، حکایت آخرین زخم، آخرین گام. روایت جانباز ایرانی، سردار رضا سلمانی، از اهالی کهنز شهریار که در عملیات آزادسازی العیس سوریه، برای نجات دوستش، مالک، هنگام ردشدن از رودخانه، در اثر انفجار مین از ناحیۀ پا مجروح میشود. روایتگری که در هشتاد صفحۀ پایانی کتاب، ماجراهای زیادی را به روایت مینشیند: روایت احداث اولین پایگاه بسیج منطقۀ شهریار در کانکس؛ روایت ساخت مسجد امیرالمؤمنین و خوابی که حاجآقا حسینی دربارۀ زمین آن دیده بودند؛ روایت کمک رفقای شهیدش، مصطفی صدرزاده، محمد آژند و سجاد عفتی در ساخت مسجد؛ رفقایی که هریک، بهنحوی، در خاک سوریه به درجۀ رفیع شهادت نائل شدند و داغ جاماندن از قافله را بر دل او گذاشتند؛ سرگذشت جذاب و پرماجرای انگشتر یمنی حاج قاسم سلیمانی که در لحظۀ شهادت، به دستشان بود.
🔹 از جمله خصوصیات اثر، جملات طولانی بههمپیوستهای است که سبک خاصی از خواندن را بر خواننده تحمیل میکند. این سبک با ریتمی کُند و موسیقیایی، او را به خواندن دقیق جملات وامیدارد. از زیباییهای این کتاب میشود به وجود دیالوگهایی به زبان اصلی اشاره کرد. لهجۀ هرازه فارسی دری جانباز افغانستانی، زبان اردویی جوان پاکستانی و زبان عربی جوان لبنانی که همگی با وجود اختلاف واژگانی، یک کلمۀ واحد را دنبال میکنند؛ کلمهای به نام اسلام. کلمهای به نام آزادی. کلمهای به نام... .
📌مشروح متن این یادداشت را در سایت مجمع ناشران انقلاب اسلامی (mananashr.ir) بخوانید.
http://eitaa.com/MajmaNasheran
🔻چاپ کتابی پژوهشی درباره تاثیر دین در نمایش
🔹کتاب «تجلی دین در نمایش شرق و غرب» نوشته حسین فدایی حسین به تازگی با ۱۸۰ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب پژوهشی درباره مطالعه تأثیر دین در نمایش است.
🔹کتاب «تجلی دین در نمایش شرق و غرب» به تفاوت تفکر دینی در شرق و غرب، شخصیتها، مضامین و حتی شکل و قالب آثار نمایشی نشأت گرفته از مسیحیت، اسلام و بودیسم که باعث تفاوت در مضمون و عناصر مختلف شکلدهنده تئاتر مذهبی قرونوسطی اروپا، تعزیه ایران و تئاتر نوی ژاپن شده، میپردازد.
🔹همچنین تعاریفی از دین و البته ادیان مورد بحث این تحقیق مسیحیت، اسلام و بودیسم و رابطه و مطابقت میان آنان، کلیاتی در خصوص هنر دینی و نمایش مذهبی، بررسی اجمالی سه گونه نمایش مذهبی متأثر از سه دین مورد بحث یعنی نمایش مذهبی (قرون وسطی) متأثر از مسیحیت، (تعزیه) متأثر از اسلام و (تئاتر نوی) ژاپن صحبت به میان آمده است.
http://eitaa.com/MajmaNasheran
🔻تحلیلی بر کتاب «محیط مصنوع و شکلگیری طبقۀ کارگر صنعتی»/ کاوه احسانی/ شیرازۀ کتاب ما
🔹احسانی در این کتاب بهدنبال بررسی یک دورۀ خاص تاریخی از وضعیت جغرافیایی متأثر از صنعت نفت در خوزستان در اوایل قرن بیستم است. او معتقد است که آنچه دربارۀ نفت همواره به ما داده شده است، بر محور اقتصاد سیاسی بوده است و ادعا میکند پژوهش او در مقطع تاریخی و مکانی موردبحثش بهدنبال بررسی تاریخ اجتماعی صنعت نفت و شکلگیری محیطهای کاری و صنعتی ناشی از آن است. اساساً این مسئله چیز تازهای نیست. شکل سرمایه همواره در هر قالبی رفتارهای اجتماعی خاص خود را تولید کرده است. سرمایه در شکل تجاری و مالی و صنعتی، به دگرگونیهای اجتماعی در هر نقطهای که بدان وارد میشود، منجر میگردد.
🔹نویسنده بیشتر تحتتأثیر کتاب دگرگونیهای بزرگ کارل پولانی است. به نظر میرسد بهتر بود نویسنده بیشتر بر نظریۀ کارمزدی مارکس تأکید میکرد. مارکس استدلال میکند که محیطهای صنعتی در همکاری با فرایندهای سیاسی حاکم در جامعه تمام تلاشش را میکند تا نیروهای غیرشهری را بهسمت خود جذب کند. صنعت و سیاست حتی طبیعت را هدف عملکرد خودشان قرار میدهند و با وضع قوانین مشخص برای بهرهبرداری از آن، کاری میکنند که دهقانان و روستاییان با هدف کسب درآمد وارد محیطهای صنعتی و کارمزدی شوند. در اینجا احسانی بیشتر بر این مسئله تأکید میکند که صنعت در خود محیط وارد شده و در سطح جهانی، در محیط محلی تأثیر گذاشته است. در واقع آن میانجی را که مارکس بهواسطۀ سیاست داخلی و محیطهای حائل تخمین زده بود، نادیده میگیرد.
🔹کتاب بهلحاظ نظری و روشی مناسب است؛ اما معنا در کتاب همواره به تعویق میافتد. هرجا دال نظری میخواهد با مدلول عینی چفتوبست شود، نویسنده با توصیفها و تحلیلهای تاریخی آن را به تعویق میاندازد. توصیفات بیش از حد کتاب، پذیرش و تایید نظریه را ضعیف کرده است. کتاب دورۀ زمانی خاصی را مطالعه میکند که با توجه به شیوۀ عیانکردن آن، نمیتوان آن را تعمیمپذیر به سایر موقعیتهای تاریخی دید. در واقع بهنوعی این کتاب، پژوهشی درونتحلیلی از یک مقطع و موضوع مشخص است و قصد ندارد به خلق نظریهای تاریخی برای سیر مطالعاتی در این حوزه بینجامد.
📌متن تکمیلی این بخش از شمارۀ پنجم #گاه_نقد را در سایت مجمع ناشران انقلاب اسلامی بخوانید.
http://eitaa.com/MajmaNasheran
🔻«پرواز با گنجشکها» در کتابفروشیها
🔹کتاب «پرواز با گنجشکها» به قلم دکتر محسن پرویز منتشر شد
🔹 دکتر محسن پرویز بر اساس یک خاطرهی واقعی خود در جبهه این داستان را برای کودکان سالهای پایانی دبستان و نیمه اول دبیرستان نوشته است.
🔹«پرواز با گنجشکها» را خانم سیده زهرا موسوی تصویرسازی نموده و مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت آن را در ۱۶ صفحه منتشر نموده است.
🔹علاقمندان به تهیه این کتاب با شماره تلفنهای 66411151 ـ 66469958 و 09123882416 آقای نوری تماس حاصل نمایند.
http://eitaa.com/MajmaNasheran
🔻کتاب «گفتارهایی در باب معاد جسمانی» روانه بازار نشر شد
🔹کتاب «گفتارهایی در باب معاد جسمانی» اثر محمدباقر شریعتی سبزواری در ۲۰۰ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.
🔹پرسش از جهان پس از مرگ، همواره یکی از غامض ترین مسائل بشر بوده است. خاصه در زیست جهان اسلامی، این پرسش مطرح است که آیا معاد در قیامت جسمانی است یا روحانی؛ یعنی انسان، با تمام ابعاد وجودیاش به سوی قدرتی که از آن وجود یافته، باز میگردد یا روح تنها بازگشت میکند.
🔹کتاب پیش رو گفتارهایی است درباره معاد جسمانی که مجموعه آرای متفکران را به صورت مستدل و مستند به آیات و روایات صورتبندی کرده است.
🔹علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.
http://eitaa.com/MajmaNasheran
🔻«اولین گفتنیهای عاشورا» برای کودکان عراقی
🔹کتاب «اولین گفتنیهای عاشورا» به کوشش غلامرضا حیدری ابهری نوشته شده و در ایران از سوی نشر جمال در دسترس علاقهمندان قرار گرفته است.
🔹این کتاب به قلم سید احمد احمد با عنوان «حدثنی عن عاشورا» ترجمه و در کشورهای لبنان و عراق منتشر شد.
🔹حیدری ابهری که کارنامه پرباری در حوزه ادبیات دینی ویژه کودکان و نوجوانان دارد، در کتاب «اولین گفتنیهای عاشورا» تلاش کرده است با نگاه آموزشی با واقعه کربلا بپردازد.
🔹نویسنده با استخراج مهمترین پرسشهای کودکان و نوجوانان درباره عاشورا و شهادت امام حسین(ع)، به ۴۰ سوال پرتکرار در این اثر پاسخ داده است. از جمله مزایای کتاب «اولین گفتنیهای عاشورا» شرح ماوقع و پاسخ به سؤالات با زبانی ساده و قابل درک است.
http://eitaa.com/MajmaNasheran
🔻شانزدهمین نشست از مجموعه نشستهای نقد و بررسی کتاب با عنوان «طعم کتاب»
📚 نشست نقد و بررسی کتاب « تویی که عاشق ترینی»
🔻 با حضور:
🔹 مریم بصیری؛ نویسنده کتاب
🔸 احسان عباسلو؛ کارشناس
📣 سهشنبه ۲ مرداد ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۰ صبح، خیابان انقلاب، بین خیابان فلسطین جنوبی و خیابان برادران مظفر جنوبی پلاک ۱۰۸۰ خانه کتاب و ادبیات ایران طبقه ۱- سالن سرای اهل کتاب
#طعم_کتاب #نقد_و_بررسی #کتاب #کتاب_خوب
http://eitaa.com/MajmaNasheran
🔻پژوهشگر بودن نویسنده بسیار مهم است
🔹نشست نقد و بررسی کتاب «تویی که عاشقترینی»، نوشتۀ مریم بصیری، از سلسله جلسات «طعم کتاب»، با حضور نویسنده اثر و احسان عباسلو، منتقد و کارشناس ادبیات، سهشنبه دوم مرداد ماه در سالن سرای کتاب خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.
🔹مریم بصیری، نویسنده کتاب «تویی عاشقترینی»، در این نشست در توضیح ایده شکلگیری کتاب گفت: من نمیخواستم کارم تکرار سفرنامهنویسیهای اربعین باشد. میخواستم بدانم چه شد که عاشورا اتفاق افتاد و گفتم شاید مخاطب حوصلۀ کار تحقیقی را نداشته باشد. به همین دلیل، به دنبال این بودم که به کسی که میخواهد در مسیر پیادهروی اربعین قدم بگذارد، نشان دهم که روی این فکر کند که چه شد امام حسین (ع) به اینجا رسید.
🔹نویسنده کتاب اضافه کرد: در زندگی امام حسین (ع) نکات زیادی وجود دارد و چون ما سفری ۴۰ روزه را از عاشورا تا اربعین در کتاب طی کردیم، هر روز میتواند مثل یک پله یا اتفاق یا پردهخوانی و آشنایی با زندگی امام حسین (ع) باشد. من سراغ این زاویه از شخصیت امام حسین(ع) رفتم که با همه وجود عاشق خدا بودند و زندگی کردند تا برای خدا و در راه خدا شهید شوند.
🔹در ادامه این نشست احسان عباسلو، کارشناس ادبیات، با بیان اینکه این نوع کارها را «هیبریدی» یا ترکیبی مینامیم گفت: اگر بخواهیم نگاه ژانری داشته باشیم، این کار ترکیبی از تکنیکهای مختلف است و رمان نیست. در واقع این کار در دسته ناداستانها دستهبندی میشود. با نوعی ناداستان مواجه هستیم که شکلی از سفرنامه به خود گرفته است و از نوع هیبریدی و ترکیبی است.
🔹او در ادامه گفت: ویژگی دیگر این اثر رویکرد محققانه آن است. پژوهشگر بودن نویسنده بسیار مهم است. بهخصوص برای نوقلمها این نکته لازم است که باید پژوهشگر خوبی هم باشند. در آثاری که در بستر تاریخ قرار است شکل بگیرد، بدون پژوهش کار خوبی از آب درنخواهد آمد.
📌متن تکمیلی گزارش این نشست را در سایت مجمع ناشران انقلاب اسلامی بخوانید.
http://eitaa.com/MajmaNasheran
هدایت شده از خط حزب اللّه
📝 چه کسی باید میداندار باشد؟
👆 بازخوانی ۱۲ معیار رهبر انقلاب برای تعیین کابینهی دولت چهاردهم در خطحزبالله ۴۵۴
📢 چهارصدوپنجاهوچهارمین شمارهی هفتهنامهی «خط حزبالله» در آستانه تنفیذ حکم ریاست جمهوری چهاردهم و آغاز به کار رسمی دولت جدید منتشر شد.
🖼 چاپ و توزیع به همت نیروهای مؤمن و انقلابی سراسر کشور
📥 نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید.