هدایت شده از مجمع بانوان محیا
📣📣 اطلاعیه📣📣
امروز قرارگاه حسین بن علی ایران است
🔮مجمع محیا برگزار می کند:
🧕 موضوع:
قرارگاه ایران
👤سخنران:
آقای دکتر علی سروش
استادیار دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام
📅زمان: چهارشنبه،۱۴۰۲/۱۰/۱۳
⏰ساعت: ۲۰
📲مکان: پخش زنده از👇
🔹کافه گفتگوی محیا در قرار👇
https://gharar.ir/r/c5bd1770
@Majmae_Mahya
🔳 إنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ
شهادت مظلومانه تعدادی از هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی زائران گلزار شهدای کرمان تسلیت عـــــرض مینماییم
#کرمان_تسلیت #کرمان
#حادثه_تروریستی
@Majmae_Mahya
سلام و عرض ادب
☑️لینک گروههای محیا، جهت اطلاع اعضای جدید
⚫️عضویت آقایان ممنوع است
https://eitaa.com/joinchat/2452095110C1c2e8ef017
گروه تخصصی محیا/ویژه خواهران
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
گروه سیاسی محیا/خواهران
https://eitaa.com/joinchat/2097348619C1909c552c7
💠💠💠
💠زن می تواند با رعایت حجاب، در صورت احراز یکی از مقامات عالی حکومتی در مواجهه با مراجعان مرد، برخورد حکیمانه و پاسخ گویی به خواستۀ مشروع و بحق آنان داشته باشد.
🔹🔸در نظام اسلامی محدودیتی که به وجود میآید، که این محدودیت بر طبق فطرت انسانىِ زنانه است؛ هم برای مردها محدودیت است، به یک کیفیتی؛ هم برای زنها به کیفیت دیگری محدودیت است،
👈کمک کنندهی به این است که نیروهای آنها هرز نرود و حتیالمقدور در جهت درستی به کار بیفتد؛ که آن وقت نتیجهاش میشود:
☘رشد فکری و علمی و عملی در جامعهی زنان، که امروز شاهدش هستیم.
🗓بیانات رهبری 13/4/1386
@Majmae_Mahya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قدرت بالای تأثیرگذاری بانوان
✅استادعظیمی
@Majmae_Mahya
🔰 #نشست_تخصصی
🔹دومین نشست تخصصی با محوریت زنان به همت انجمن دانشجویی گروه مطالعات زنان و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب واحد مشهد برگزار می شود.
📌 مبانی تحدید حقوق و آزادی های اجتماعی زنان
🎙 ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دكتر هدایت نیا (عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب)
⏰ زمان: شنبه 16 دی ماه ساعت 12
🏢 مکان: دانشگاه فردوسی مشهد - سالن شورای نهاد رهبری (جنب مسجد حضرت زهرا سلام الله علیها)
✔️با ما همراه باشید.
🆔@adyankh
https://eitaa.com/Majmae_Mahya
💠ازمجموعه،نذرعلمی حاجقاسم 💠
❤️عیدانه ولادتمادر
🌹گرامیداشت سالگرد سردارفاطمی
🇮🇷و تکریم زائران شهیدحملهتروریستی
📌وبینار علمیآموزشی
♥️ نگاهی روانشناختی به مادر♥️
🌀ارایه کنندهدکتراصغرینکاح ( دانشیاردانشگاه فردوسی مشهد)
👌توصیه میشود برای مشاوران، روانشناسان و بخصوص به مادران امروز و فردا
محورهای وبینار:
👌 چالشهای روانشناختی و رشدیمادرشدن
👌جایگاه مادر در نظریههای روانشناسی .
👌نکاتیدرپژوهش درحوزه مادری
👌مادر و #قانونرازواقعی
👌همراه پرسشوپاسخ
⏰پنجشنبه ۱۴دی ساعت ۱۸الی۲۰
🌐لینکمجازی ورودمیهمان👇 https://vroom.um.ac.ir/asghari-n
📍هزینهرایگان،
میهمانویژه شهدا وحاجقاسمعزیز هستید❣️
🎁نذرسلیمان عشقبهمادر حاجقاسمعزیز و شهدایوطن🌹
🙏لطفا با بازنشر، همکاران و علاقمندان را مطلع و دعوت فرمائید.
💠با همکاری دفتر فعالیتهای فرهنگی خانوادهمحور دانشگاه فردوسی مشهد
@Webinarha_ir
@Majmae_Mahya
1402.10.13-Panahian-Shabakeye5Sima-TahlilVaBarresieHaseyeTerroristieDarKerman-32k.mp3
7.56M
🔉 تحلیل و بررسی حادثۀ تروریستی در کرمان
📅 یک جلسه | ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
🔻شبکۀ پنج | برنامۀ تهران ۲۰
👈 کیفیت بهتر
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
@Majmae_Mahya
27.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 کارِ خونه اولویته یا بچهداری؟
@Majmae_Mahya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینید
صادق زیبا کلام: اسرائیل بیگناه نمیکُشد!
مادر شهید ۱۴ ساله امیرحسین دهدهی و امیرمهدی ۴ ساله که در کماست.
این جریان فکری خطرشان برای آینده ایران از آمریکا و اسرائیل بیشتر است.
https://eitaa.com/Majmae_Mahya
🔴تفاوت زن #شهید و زن کومله در همین است
همانقدر که مرگ مهسا امینی باعث باز تولید خشم، نفرت، شکاف اجتماعی شد، همانقدر که ترس را وارد دل یک عده کرد که جرات دفاع از حق را هم نداشتند. همانقدر که در مرگ مهسا غبار تردید و شبهه جامعه را فرا گرفت و حتی خواص مسیر اشتباهی را انتخاب کردند.
همانقدر که مردم را مقابل مردم قرار داد و از جوانانی چون رهنورد قاتل ساخت.
برعکس خون شهید قلبهای مردم جامعه را به هم نزدیک کرد.
همه نقطهی مشترکی یافتند تا از وطن و هموطن دفاع کنند.
حتی همانها که در فتنه زن زندگی فریب امثال علیکریمی ها را خورده بودند، از نورانیت شهدا بیدار شده و خود دست به قلم شدهاند و امثال علی کریمیها را محکوم میکنند.
آری این تفاوت زن شهید و زن کومله است.
✍عالیه سادات
@Majmae_Mahya
ظرافت زنانه🦋
از جمله عناصر هویت ساز جنس زن؛ «ظرافت» است. عنصری که بیشتر در جنس زن دیده میشود.
💦«یعنى ظرافتى كه ميگوييم، تنها ظرافت در تركيب جسمانى و ساختمان جسمانى نيست، بلكه:
💦ظرافت در فكر و انديشه و تدبير و دستگاه تصميمگيرى است كه خداى متعال در زن قرار داده.».
🗓بیانات رهبری 21/2/1392
«به تعبیر دیگر ظرافت زن تنها به جنبهی جسمی او تعلق ندارد؛
💦بلکه در ساختمان فکری و عصبی وی نیز وجود دارد و این باعث ظرافت در کارکرد هم میشود.»
🗓 بیانات رهبری 21/2/1392
🌟«کارکرد اصلی این عنصر، در ظریفکاریها و ریزهکاریهای آفرینش و رشته رشته پروردن احساسات و عواطف بشر است.».
🗓بیانات رهبری 5/5/1384
@Majmae_Mahya
⁉️چراهای بی جوابی که رهبری در روز ۶ دی در دیدار با بانوان فرمودند...
😏غرب از پاسخ فرار می کند...
واقعا چرا؟
#دیدار_بانوان
#رهبری
@Majmae_Mahya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃|فاطمه زهرا سلام الله علیها
🔝 بانویی است که بین سه زاویه حیاتی زندگی، یعنی خانه داری، سیاست مداری و شب زنده داری جمع کرد.
https://eitaa.com/Majmae_Mahya
درباره مفهومِ استقلال زن
یادداشت سوم: موانع و چالشهای پیشرو
دکتر ابوالفضل اقبالی پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده
✳️ گفتیم که استقلال به معنای امکانِ ارادهورزی و انتخابگری بوده و عاملیت صرفا متعلق به انسانِ مستقل است. لذا از آنجا که تاریخ انسانی حاکی از وجود جریانِ فرهنگیِ قدرتمندی تحت عنوان «مردسالاری» بوده و زنان استقلال هویتی برای تحقق عاملیت و ارادهی جمعیِ خود در جامعه را نداشتند، ما امروزه با سازههای اجتماعی تکرنگ، نامتعادل و زُمختی تحت تاثیر ارادهی انحصاریِ متراکمِ مردانه مواجه هستیم. تعدیل این وضعیت از رهگذر امتزاج نیروها و اراده زنانه با عاملیت مردانه ممکن میگردد.
✳️ پرواضح است که سخن ما درباره مردانگیِ سازههای اجتماعی دلالت بر مذمّت و تحقیرِ اراده مردانه ندارد. بلکه توجه و عنایت به ضرورت بازطراحی و تعدیل این ساختارها به حکم قاعده «زوجیت» دارد. همچنین بر این باوریم که اراده و کنش ولی خدا به مثابه «انسان کامل»، جامع نیروهای سازندهی مردانه و زنانه برای پیشبرد حرکت جامعه بوده و اساسا همافزاییِ مبتنی بر جنسیت در شرایط غیاب و فقدان دسترسی به انسان کامل معنادار است. قانون، ساختار و الگوهای روابط اجتماعی که مصدرِ آن انسانِ کامل است فینفسه «متعادل» نیز هست.
✳️ اما برگردیم به پرسش اصلی متن یعنی موانع استقلال زن. در جامعه اکنون ما دو نیروی قدرتمند از دو پایگاه شرق و غرب در حال تحدید دایره استقلال و ارادهورزی زنان هستند. سنت و مدرنیته هر دو به نوبهای در راستای سلب اراده و ممانعت از انتخابگریِ مستقل زنان در حیات اجتماعی خود هستند. پایگاه زن شرقی از رهگذر تردید و تحقیر استعداد انسانیِ زن نسبت به مرد، اراده و استقلال او را طفیلیِ اراده مردانه قلمداد میکند. پایگاه زن غربی نیز با ارائه کالای فِیک با برند استقلال، ارادهورزی حقیقی زنان در حیات اجتماعی را منتفی میکند.
✳️ موانعی که از پایگاه تحجر و زن شرقی پیشروی زن قرار میگیرند از جنس «گفتمان» و ناظر به ساحت ذهن هستند. پایگاه زن شرقی گفتارهایی نظیر «زن نمیتواند...» و «زن نباید...» را خلق میکند و آنها به گفتمان غالب و دارای هژمونی در جامعه تبدیل میکند و از این مسیر به نفی استقلال و سلب اراده زن میپردازد. پایگاه الگوی سوم برای فائق آمدن بر این گفتارهای محدودکننده و رفع موانع ذهنیِ پیشروی استقلال زن راهکاری از جنس «بازسازی» جهان اجتماعی سنت و طرح مفاهیم جایگزین در ساحت گفتمانی دارد.
✳️ اما موانعی که پایگاه تجدد و زن غربی در مسیر ارادهورزی و انتخابگریِ مستقل زنان قرار میدهد، از جنس «واقعیت» و ناظر به زیستجهان است. سازههای اجتماعیِ مدرن در حاق خود ضدزن بوده و فاقد کمترین امکان و زمینه برای زنان جهت پیگیریِ انتخابها و ارادههای مستقل خود در زندگی اجتماعی هستند. حیات اجتماعی مدرن با محوریت عناصری چون پول، س.ک.س و سلطه، الهیاتی بهغایت نرینه و مذکر یافته است و زیستجهان حاصل از آن برای میدانداریِ زن بسیار ضیق و محدود است.
✳️ پایگاه الگوی سوم زن برای تمهید حرکت در دل دنیای مدرن(که واقعیت امروز جامعه ایران است) ناگزیر از تکوینِ زیستجهان مختص به خود است. واقعیت این است که گفتارهای پیشرو و پویایی چون «استقلال زن»، «زیستن مجاهدانه»، «ولایت اجتماعی»، «ماموریت زن انقلابی» و... که همگی محصول نگاه انقلاب اسلامی به هویت زن هستند، برای تحقق، نیازمند خلق زیستجهانِ سازگار با تکوین زنانه و عناصر بومی جامعه ایرانی هستند تا زن مسلمان ایرانی، الگوی سوم را در بستر جمعِ عددیِ خانه و جامعه جستجو نکند.
✳️ حال بد نیست بپرسیم کدامیک از این موانع و چالشهای پیشروی استقلال زن سفت و سختتر و دارای تصلّب بیشتری است؟ «گفتمان» یا «زیستجهان». شاید بخش اعظمی از اختلاف نظرهای فعالان و اندیشهورزان در پایگاه الگوی سوم دقیقا ناظر به ارزیابی و توصیفشان از این دو مانع است. براین اساس است که برخی معتقدند پروژه اصلی در فرآیند احیای گفتمان الگوی سوم، نفیِ تحجر و تخریب پایگاه زن شرقیست و عدهای نیز تمرکزشان را بر طراحی الگوهای عینی مشارکت اجتماعی زنان معطوف کردهاند.
✳️ من معتقدم چالش اصلی ما در فرآیند احیای گفتمان الگوی سوم و تحقق آن در جامعه امروز ایران، فقدانِ زیستجهان است و بازسازیِ گفتمانی، بازنگری در مفاهیم پایه و بنیادین نظام معنایی سنت، چرخشهای زبانی و... اگرچه بسیار مهم و موثر در این فرآیند هستند اما تصلّب آنها در مقایسه با زیستجهان مدرن و غوامضی که در برابر حرکتِ مستقل زن مسلمان قرار میدهد قابل قیاس نیست.
https://eitaa.com/Majmae_Mahya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من اگر سلاح به دست گرفته ام برای دختر بی پناهی است که....🙂
#جان_فدا
#حمزه
https://eitaa.com/Majmae_Mahya
43.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ما از معرفی# زن_مستقل در #تاریخ_اسلام عاجزیم...
🔸آیا زنان الگوی #شیعه نقش محوری دارند، یا نقش مکمل؟
اگر الگوهای زنانه شیعی درست روایت نشوند، باید به مخاطب امروزی حق بدهیم ، با ما همراهی نکند...
کمی از #اسماء بنت عمیس بشنویم...@Majmae_Mahya
#طباخیان
https://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian