eitaa logo
روشنای نور ( من و دانشجوهام )
482 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
774 ویدیو
213 فایل
اینجا کانالی عمومی است محفلی بی تکلف و صمیمی برای رسیدن به روشنای نور که شما هم دعوتید راه ارتباطی @Ostadi1998 لطفا مطالب با لینک منتقل شود @Manodaneshjooham لینک در ایتا @Manodaneshjooha لینک در تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
امروز سالروز قتل "میترا استاد" توسط نجفی، سیاستمدار اصلاحطلب بود، زنی که اصلاحطلبان با وقاحت تمام او را پرستو و مهدورالدم خطاب کردن، اما امروز رسانه‌ها هیچ چیزی از او ننوشتند، چون توسط دوست صاحبان رسانه کشته شد نه جلیلی، زاکانی یا یک بسیجی و سپاهی. ____________ پ.ن. آزار و کشتار هر انسانی اعم از زن و مرد و ... شایسته نیست ولی یکی را بر طبل کوفتن و دیگری را مسکوت گذاشتن به طریق اولی ناشایسته تر. @Manodaneshjooham
هدایت شده از کانال حسین دارابی
کنار تصاویر رفح می‌نویسند محدودیت منفی ۱۸ سال🔞 غافل از اینکه بیشتر شهدای رفح کودکان زیر ۱۸ سال اند:) کاش کشته شدن هم محدودیت سنی داشت... | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
گزارش ۲ رسانه غربی؛ اینستاگرام عامل احساس حقارت و بدبختی! 🔻مجله آمریکایی تایم در گزارشی نوشت: نتايج یک مطالعه‌ بر روى جوانان و نوجوانان نشان می‌دهد اینستاگرام بدترین شبکه اجتماعی از لحاظ تاثیرات منفی بر روی سلامت روان جوانان است. 🔺طبق این تحقیق کاربران این شبکه اجتماعی ۶۳٪ بیشتر از کاربران دیگر شبکه‌های اجتماعی احساس بدبختی می‌کنند. منبع :👇 1⃣ https://time.com/4793331/instagram-social-media-mental-health/ 2⃣ https://www.telegraph.co.uk/news/2017/05/19/instagram-ranked-worst-social-network-young-peoples-mental-health/ @Manodaneshjooham
روشنای نور ( من و دانشجوهام )
#سواد_رسانه #حرف_حساب خداحافظی سلنا گومز از اینستا پ.ن. از کنار این خبر به سادگی عبور نکنیم! #
گزارش ۲ رسانه غربی؛ اینستاگرام عامل احساس حقارت و بدبختی! 🔻مجله آمریکایی تایم در گزارشی نوشت: نتايج یک مطالعه‌ بر روى جوانان و نوجوانان نشان می‌دهد اینستاگرام بدترین شبکه اجتماعی از لحاظ تاثیرات منفی بر روی سلامت روان جوانان است. 🔺طبق این تحقیق کاربران این شبکه اجتماعی ۶۳٪ بیشتر از کاربران دیگر شبکه‌های اجتماعی احساس بدبختی می‌کنند. منبع :👇 1⃣ https://time.com/4793331/instagram-social-media-mental-health/ 2⃣ https://www.telegraph.co.uk/news/2017/05/19/instagram-ranked-worst-social-network-young-peoples-mental-health/ @Manodaneshjooham
🔴 چرا دانش‌آموزان در سراسر جهان در حالِ هستند؟! نشریه ترجمان یه مطلبی رو به تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۲ در مورد روند تحصیلی دانش‌آموزان در سراسر دنیا کار کرده که به نظر خواندنش مهم باشه. من خلاصه اون رو براتون نوشتم که می‌تونید بخونید 👇👇 معروف‌ترین معیار سنجش توانمندیِ دانش‌آموزان در سطح جهان، آزمونی موسوم به PISA هست که هر ۳ سال یک‌بار عملکرد دانش‌آموزان ۸۰ کشور جهان رو در ریاضی، علوم و درک مطلب می‌سنجه. در سال‌های اخیر هربار که نتایج این آزمون منتشر شده، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزانِ آموزشی در جهان، کلی تعجب کردند! تو چند آزمون گذشته، نمرات دانش‌آموزان، تقریباً در همه‌ی درس‌ها و تقریباً در همه‌جای دنیا به طور مداوم در حال کاهش بوده و حتی کشورهایی مثل فنلاند و کره جنوبی که نظام‌های آموزشی بسیار باکیفیتی دارند هم این اتفاق براشون افتاده. اما چه چیزی باعث افت نمرات در دانش‌آموزان سراسر جهان شده؟ برخی از تحلیل‌گران همه‌گیری کرونا رو عامل اصلی می‌دونند، اما متأسفانه! روند اُفول نمرات از چندین سال قبل و مشخصاً از سال ۲۰۱۲ به بعد شروع شده و کرونا فقط شیب اون رو افزایش داده! گزارش PISA به ۳ دلیل «گوشی‌های همراه» رو معرفی می‌کنه: 1️⃣ دانش‌آموزانی که روزانه کمتر از یک‌ ساعت از اوقات فراغت‌شون رو با دستگاه‌های دیجیتال سپری می‌کنند، عملکرد ریاضی‌شون حدود ۵۰ درصد بالاتر از دانش‌آموزانی هست که روزانه بیش از ۵ ساعت، چشم به اسکرین دوختند! 2️⃣ دلیل دومش رو نفهمیدم و به نظرم یه جوری بود، ننوشتم! 😁 (شایدم بد ترجمه شده بود) 3️⃣ تقریباً نیمی از دانش‌آموزانی که در این آزمون شرکت کردند، گفتند وقتی از موبایل‌شون دور هستند، احساس «کلافگی» یا «اضطراب» می‌کنند! به همین روال، حدود ۵۰ درصد دانش‌آموزان گفتند که بدون موبایل‌هاشون از زندگی دارند. نتیجه چی شده؟! این اضطراب رابطه‌ای معکوس با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان داره! و در مجموع، دانش‌آموزانی که بیشتر با موبایل‌شون کار می‌کنند، در مدرسه نمرات بدتری می‌گیرند، حواس بچه‌های دیگه رو هم پرت می‌کنند 🤦‍♂ و احساس بدتری نسبت به زندگی خودشون دارند! پی‌نوشت۱: آزمون PISA تنها پژوهشی نیست که همبستگی استفاده زیاد از موبایل و عملکرد بد تحصیلی رو نشان میده. پی‌نوشت۲: الان شب امتحانی نرید و این رو به بچه‌ها نشون بدید، باهاشون دعوا راه بندازید! ممنون 😊 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
روشنای نور ( من و دانشجوهام )
#جایگاه_زن_در_اسلام از زبان استاد کاشانی @Manodaneshjooham
13.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 سخن استاد مطهری با شیفتگان علوم انسانی غربی و شرقی برابری و تساوی حقوق زن و مرد غیر از تشابه آنهاست. 🔸 شهید آیت‌الله مطهری در سخنرانی خود در اسفندماه ۵۷، در شور و غوغای نخستین روزهای پیروزی انقلاب، تبیین علوم انسانی بدون غرب‌زدگی و شرق‌زدگی را یک «فریضه» می‌خواند 🔹 ما چرا در فلسفه اجتماعی خودمان تعمق نکنیم؟ چرا در فلسفه سیاسی خودمان غور نکنیم؟ فلسفه سیاسی ما چه باید باشد؟ حتما در فلسفه سیاسی یکی از این الگوهای غرب را باید بگیریم؟ باید در فلسفه سیاسی تابع انگلستان و آمریکا و فرانسه باشیم؟ تابع شوروی باید باشیم؟ @Manodaneshjooham
🌱 موضوع درس:هستی شناسی جنین و اهمیت حفظ آن استاد:حجت الاسلام رسول مزروعی پژوهشگر حوزه حیات و جایگاه جنین متخصص اخلاقی و فقهی ✅اهداف درس: آشنایی با ماهیت جنین وتوجه به حیات جنین به عنوان مرتبه ای از وجود انسان تبیین روند رشد جنین تحلیل ماهیت جنین به عنوان مرتبه ای از وجود انسان از ابعاد مختلف تبیین به کار بردن واژه قتل در مورد جنین تشریح معاد جنین با توجه به آیات قرآن 📝5جلسه ⏰ 117 دقیقه هستی شناسی جنین و اهمیت حفظ آن گرفتن جان یک انسان از لحاظ اخلاقی،وجدانی و از منظرتعالیم دینی امری ناپسند است و آثار و پیامدهای نامطلوبی برای بشریت دارد.بعضی ازافراد اعتقاد دارند جنین از زمان تشکیل نطفه دارای روح نیست وپس از چند هفته جنین دارای روح خواهد ش .اما آیا چنین است و جنین از زمان انعقاد نطفه روح ندارد وما مختاریم فرزند خود یا دیگری را سقط کنیم ؟برای پاسخ به این سوالات و شبهات حجت الاسلام رسول مزروعی به این موارد پاسخ خواهند داد. ایشان مراحل شکل گیری جنین از نگاه قرآن پرداخته و ماهیت هویت و روح جنین را شرح می هند.و با استناد به روایات قرآنی در مورد قتل جنین و بحث دیه به ارائه ادله ی فقهی می پردازند ◀️عناوين جلسات: جلسه اول: ماهیت جنین و پدیده سقط جلسه دوم: جنین از ابتدای تشکیل نطفه، مرتبه ای از وجود انسان است جلسه سوم: آیا جنین از ابتدای تشکیل نطفه دارای روح است؟ جلسه چهارم: دیدگاه قرآن در مورد سقط جنین چیست؟ جلسه پنجم: ماهیت جنین و سقط جنین @Manodaneshjooham
📚عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی ✍نویسندگان: زینب اختری، محمدساقیان، مریم صالحی، هدایت صحرایی، غلامحسین مفتاحی علی رضا محمدی، بشری هاتف ⏮نوروبیولوژی به معنی زیست شناسی عصبی است که براساس تخقیقات سلولی و مولکولی میتواند اتفاقاتی که در بدن ما با رفتارهایمان رخ میدهد را تحلیل کند. بطورمثال وقتی خانمی در محیط مردانه قرار میگیرد، به لحاظ فیزیولوژیک و عصب شناختی چه تغییراتی ممکن است در بدن او رخ دهد. یا وقتی آقایی در خیابان به چشم چرانی مشغول میشود به لحاظ فیزیولوژیک چه آسیبی به خود میزند. بنابراین دیدن، شنیدن و لمس کردن در زن و مرد تاثیرات متفاوتی بر عملکرد سیستم عصبی دارد. براساس پژوهش های عصی شناختی، ورودی­های بینایی در انسان، بالاترین ورودی­ ها هستند بطوریکه بین ۶۸ تا ۸۱ درصد از ورودی­های انسان را ورودی­ های بینایی تشکیل می­دهند. مطالعه این موضوع باتوجه به دستور کنترل نگاه در اسلام، توانسته به برخی از حکمت های نهفته در احکام عفاف دست پیداکند. 🔴نوروبیولوژیست ها اثبات کرده اند که در مغز مراکز مهمی در ارتباط با پروسه عفاف و حجاب وجود دارد. از مهمترین آنها میتوان به مرکز کنترل هیجانات (آمیگدالا)، مرکز کنترل تصمیم ­گیری و قضاوت (پری فرونتال) و مرکز تشکیل حافظه (هیپوکمپ) اشاره کرد. باتوجه به اینکه تمام عملکرد مغز تحت تأثیر فعالیت این ۳ قسمت است و رفتارهایی که از فرد بروز می­یابد در واقع برآیند عملکرد این مراکز می باشد، بنابراین برای درک تاثیرات حجاب و بیحجابی بر انسان، باید عملکرد این ۳ قسمت مورد بررسی قرار گیرد. @Manodaneshjooham
روشنای نور ( من و دانشجوهام )
✅#معرفی_کتاب 📚عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی ✍نویسندگان: زینب اختری، محمدساقیان، مریم
خلاصه کتاب عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی نوروبیولوژی به معنی زیست شناسی عصبی است که براساس تحقیقات سلولی و مولکولی میتواند اتفاقاتی که در بدن ما با رفتارهایمان رخ میدهد را تحلیل کند. بطورمثال وقتی خانمی در محیط مردانه قرار میگیرد، به لحاظ فیزیولوژیک و عصب شناختی چه تغییراتی ممکن است در بدن او رخ دهد. یا وقتی آقایی در خیابان به چشم چرانی مشغول میشود به لحاظ فیزیولوژیک چه آسیبی به خود میزند. بنابراین دیدن، شنیدن و لمس کردن در زن و مرد تاثیرات متفاوتی بر عملکرد سیستم عصبی دارد. براساس پژوهش های عصبی شناختی، ورودی های بینایی در انسان، بالاترین ورودی ها هستند بطوریکه بین ۶۸ تا ۸۱ درصد از ورودی های انسان را ورودی های بینایی تشکیل می دهند. مطالعه این موضوع باتوجه به دستور کنترل نگاه در اسلام، توانسته به برخی از حکمت های نهفته در احکام عفاف دست پیداکند. در کتاب عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی، ابتدا اجزاء و عملکرد سیستم عصبی معرفی شده و در ادامه رابطه این سیستم با احکام عفاف و حجاب بررسی شده است. همچنین ورودی های بینایی، شنوایی، بویایی، لامسه و ورودی های جنسی هرکدام بطور مجزا مورد بررسی قرارگرفته است. به گفته خانم دکتر اختری، سرگروه تیم تحقیقاتی، گردآوری این کتاب ابتدا با بازخوانی مقالات حوزه نوروبیولوژی و نوروساینس که در ژورنال های بین المللی و معتبر در سال های اخیر چاپ شده بود آغاز شده و از نتایج مقالاتی که تا سال ۲۰۱۵ در بهترین مجلات علمی به چاپ رسیده بود، استفاده شده است. ” عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی ” سعی دارد با بررسی عملکرد مغز از یک سو و بررسی آیات و روایات مرتبط با حجاب و عفاف از سوی دیگر، مخاطب را قانع سازد که حجاب و عفاف به نفع اوست و چنانچه فردی بخواهد در این دنیا زندگی سالم، آرام و بی تنشی داشته باشد ضروری است این احکام را رعایت کند. این کتاب باتوجه به اینکه در بخش وسیعی از خود، عملکرد سیستم عصبی را توضیح میدهد مناسب برای کسانی است که به مطالعه مباحث زیست شناسی و پزشکی علاقمندند. در ادامه مختصری از مباحث عصب شناختی مرتبط با حجاب که در این کتاب مفصلا توضیح داده شده است را خواهید خواند. نوروبیولوژیست ها اثبات کرده اند که در مغز مراکز مهمی در ارتباط با پروسه عفاف و حجاب وجود دارد. از مهمترین آنها میتوان به مرکز کنترل هیجانات (آمیگدالا)، مرکز کنترل تصمیم گیری و قضاوت (پری فرونتال) و مرکز تشکیل حافظه (هیپوکمپ) اشاره کرد. باتوجه به اینکه تمام عملکرد مغز تحت تأثیر فعالیت این ۳ قسمت است و رفتارهایی که از فرد بروز می یابد در واقع برآیند عملکرد این مراکز است، بنابراین برای درک تاثیرات حجاب و بیحجابی بر انسان، باید عملکرد این ۳ قسمت مورد بررسی قرارگیرد. مرکز هیجانات: مرکز کنترل هیجانات یا “آمیگدالا” جایی است که ورودی های حسی ما یعنی چیزهایی که میبینیم، میخوریم، میبوییم، لمس میکنیم و میشنویم به آنجا میرود. هر ورودی حسی که ما از محیط دریافت می کنیم اعم از بویایی، بینایی، شنوایی چشایی و لامسه به صورت مجزا، ورودی هایی را به آمیگدالا ارسال می کند و حافظه ای در این بخش تشکیل شده و ذخیره میشود. این ورودی ها همچنین به سمت بخش قشری مغز که محل تصمیم گیری ها است و ما را از دیگر موجودات متفاوت کرده است، میرود. ” عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی ”مرکز تصمیم گیری و قضاوت ما در قسمت پیشانی ما قرار دارد. بین مرکز هیجان و مرکز تصمیم گیری ارتباطات زیادی وجود دارد اما نکته قابل توجه این است که وقتی مرکز هیجانات فعال باشد، مرکز تصمیم گیری مهار می شود و رفتار فرد فقط بر اساس هیجاناتش شکل می گیرد. مرکز تصمیم گیری و قضاوت مغز ما ارتباطش با مرکز هیجانات تقریبا می توان گفت مهاری است، هر چه هیجانات ما بیشتر شود اثر مهاری بر قضاوت ما بیشتر است و به هر میزان قدرت هیجان ورودی حسی مان بالاتر باشد رفتاری که نشان می دهیم غیر منطقی تر است. هر چقدر آمیگدالا بر قشر پری فرونتال تسلط داشته باشد، رفتار بیشتر بر پایه هیجانات و غیرمنطقی است. در مسأله عفت، تأکید بیشتر بر بخش sexual (جنسی) است؛ ورودی حسی جنسی بر آمیگدالا بیشتر اثر می گذارد و خیلی جالب است که بر انگیزش فرد بیشتر تاثیرگذار است و او را وسوسه می کند که به طرف آن کار برود. در اسلام حجاب هم برای آقایان مطرح می شود و هم برای خانم ها، اما بیشتر به مرد مراقبت از چشم تاکید می شود و برای خانم ها علاوه بر آن پوشیدن بخش هایی از بدن که جذابیت جنسی داشته باشد. علاوه بر این آمیگدالا یک مدیر اجرایی دارد به نام هیپوتالاموس که می تواند موجب ترشح برخی هورمون های استرسی از جمله کورتیزول شود، هیپوتالاموس نیز در آقایان بزرگتر است. در نظر بگیرید یک فرمانده به جای یک گردان ۱۰ گردان زیر دستش باشد زمانی که فرمان میدهد اجرای فرمان خیلی قویتر اتفاق می افتد. این همان دلیل خشونت های جنسی در آقایان است.