هدایت شده از آیت الله اراکی
24.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽آیت الله اراکی حفظه الله خطاب به دبیر شورای عالی فضای مجازی:
سازماندهی نیروها کار شماست،
پهنای باند بدهید،
فضا برایشان بسازید،
متشکلشان کنید...
🔹 ما همه چیز داریم، محتوا داریم، نیرو داریم، این کار شماست که نیروها را سازماندهی کنید.
📌 با کلیک کانال رسمی آیت الله اراکی در آپارات را مشاهده فرمایید.
📌 با کلیک روی لینک زیر پیج رسمی آیت الله اراکی در روبیکا را مشاهده فرمایید.
🌐https://rubika.ir/mohsenaraki_ir
#فضای_مجازی #شورای_عالی_فضای_مجازی #آیت_الله_اراکی #فاطمیه
🔻 کانال رسمی آیت الله اراکی:
🆔 @mohsenaraki_ir
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
⭕️ اروپاییها چرا چشمشان را به روی جنایات ۱سرائیل علیه زنان و کودکان بستهاند؟
🔻حجتالاسلاموالمسلمین عاملی امام جمعه اردبیل:
◻️دختر ۱۶ ساله #فلسطینی هفته گذشته به دست اسرائیل شهید شد. چرا اروپا و غرب در برابر رژیم صهیونیستی سکوت کرده، اما علیه ایران بیانیه میدهد، جواب معلوم است، غربیها انسانها را درجهبندی کردهاند.
کمیسیونی که زنان را درجه بندی کند، حق ندارد علیه زنان ایران بیانیه صادر کند.
◻️اگر ایران اسرائیل را به رسمیت میشناخت به هیچ وجه غربیها علیه زنان ایران بیانیه نمیداد.
◻️من از مدعیان حقوق بانوان سوال میکنم چرا وقتی عربستان گردن زنان را زد، آمریکا در افغانستان مجلس عروسی و مراسم جشن حافظان قرآن کریم را بمباران کرد، گریه نکردید؟ مردم ایران ماهیت این بیانیهها را میدانند.
◻️غربیها با بستن کانالهای مخالف خود، به دنبال اهرمین سازی و سیاه نمایی از ملتهای مخالف خود هستند.
◻️ آمریکا اخیرا تصویب کرد که جلوی فعالیت برنامه چینی تیکتاک در این کشور گرفته شود، چگونه شما حق دارید جلوی شبکههای مجازی مخالف را بگیرید، اما ایران چنین حقی ندارد.
@HawzahNews| حوزهنیوز
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻کارشناس ارشد حقوق بینالملل:
⭕️ اعدام در هنگام محاربه تضمینی برای رعایت حقوق بشر است
◻️ برخی با حقوق بشر به دنبال بشرسواری هستند
◻️حجتالاسلام والمسلمین باقرزاده مجازات اعدام را ضمانت اجرای مؤثر حقوق بشر دانست و گفت: اگر مجازات جدی وجود نداشته باشد ضمانت اجرایی لازم وجود نخواهد داشت، وقتی در حقوق بشر قواعد حقوقی فقط به عنوان یک شعار دنبال شود و هیچگاه به این قواعد عمل نشود پس هیچ توجهی به ضمانت اجرای آن هم نمیشود.
◻️سکوت حقوق بشر مقابل عربدهکشیهای خیابانی جای سوال دارد
◻️جرم و مجازات باید با یکدیگر متناسب باشند
◻️مرکز مطالعات حوزه از تهدید علیه نظام حقوقی ایران فرصتسازی کند
◻️احتمال خطاهای سنگین غیرعقلایی است
◻️اجرای زودهنگام مجازات بخاطر تأثیرگذاری اجتماعی است
📎 متن کامل
@HawzahNews| حوزهنیوز
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🏴 پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت آیتالله سید صادق روحانی
🔻متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
ارتحال مرحوم مغفور آیةالله آقای حاج سید صادق روحانی رضواناللهعلیه را به خاندان مکرّم و بیت شریف روحانی و شاگردان و ارادتمندان آن فقیه بزرگوار تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت مینمایم.
سیدعلی خامنهای
۱۴۰۱/۹/۲۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از سیدهاشمی جد
7.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
غروب اسلام در آندلس چگونه شکل گرفت‼️‼️
🌴🥀🌴🥀🌴
هدایت شده از مرکز تخصصی نماز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#کلیپ؛ پیرمرد بی سواد روستایی حافظ قرآن می شود❗️
🔬علل و زمینه های حافظ قرآن شدن #کربلایی_کاظم_ساروقی
🔹 با بیان مرحوم حاج اسماعیل کریمی
فرزند ارشد کربلایی کاظم
💫💫💫💫💫
#لقمه_حلال
#نماز
#خمس
#زکات
#مستحبات
#مرکز_تخصصی_نماز
💫💫💫💫💫
🆔 @namazmt
هدایت شده از کاظم پرکار یزدی پرکار یزدی
36.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ صحبتهای کمتر شنیده شده رهبر انقلاب درباره فوتبال
🔹 گرایش غلط جامعه به فوتبال از دیدگاه رهبر انقلاب / بسیار مهم تا انتها ببینید
🚨به لشکر سایبری قدس بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/542441666C7e7c280a3b
هدایت شده از 🇮🇷گروه فرهنـــــــــــــــــگی انقلابی🇮🇷
⭕️ مستر همفر جاسوس انگلیس🇬🇧 در کتاب خود مینویسد:
«اگر در کشورهای اسلامی سه کار شود نفوذ و استعمار ما عملی میشود.:
۱) مردم را از روحانیت و مرجعیت جدا کنید؛ با خراب کردن شخصیت آنها در ذهن مردم.
۲) حجاب زنان را بردارید و عفت عمومی را مبتذل نشان دهید.
۳) موسیقی را عمومی کنید.»
هدایت شده از س.م.م.سادات🟢
کتاب «فرهنگ سیادت» به چاپ سوم رسید
چاپ سوم کتاب «فرهنگ سیادت» اثر آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی به همت مؤسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.
خانه سادات استان یزد – کتاب «فرهنگ سیادت» اثر آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۵۲۰ صفحه در کمتر از یک ماه به چاپ سوم رسید.
دودمان رسول خدا(ص) در طول تاریخ خوش درخشی. برخی در عرصه های دفاع از دین اسلام از آن و مال خود گذشتند؛ گروهی با قیام های هدفمند به مبارزه با بی دینی و کژی همت گماردند و جمعی دیگر رهبری دینی جوامع مسلمان را بر عهده گرفتند و جمعی دیگر با علم و تقوا، زعامت فکری و رهبری دینی جوامع مسلمان را بر عهده گرفتند و برای حل مشکلات اعتقادی، اخلاقی و عملی جوامع کوشیدند.
این کتاب نکاتی درباره «سیادت» در بر دارد که می تواند پاسخگوی پرسش های کلامی، تاریخی، حقوقی، تفسیری، اجتماعی و اخلاقی کسانی باشد که خود را به این مفهوم علاقه مند می بینند.
ساختار اثر
در ابتدای این اثر ضمن به بیان جایگاه علم انساب(تبارشناسی) و جایگاه نسب شناسی در اسلام، به بیان کارکردهای علم انساب در اسلام پرداخته شده و پس از بیان ویژگی های نسابه، به نسب شناسان برجسته اسلامی اشاره و برخی از منابع نسب شناسی معرفی شده است.
نویسنده پس از بیان مبنای سیادت، زمان و چگونگی کاربرد واژه «سید» یا «شریف» بر بنی هاشم و فرزندان پیامبر(ص) تشریح و آثار حقوقی سیاست و تفاوت و تمایز بین سلسله های گوناگون سیادت را تبیین کرده است.
همچنین، علت نام گذاری بنی هاشم به ویژه فرزندان پیامبر خدا با عنوان «سید» بیان شده و پس از اشاره به معنای گوناگون سیادت، به دلایل اطلاق عناوین متنوع هاشمی، طالبی، علوی، شریف، سید، فاطمی و… بر سادات پرداخته شده و چگونگی جمع میان آیات و روایات درباره نسب تشریح و در ادامه اشاره پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) به قرشی و هاشمی بودن خود بررسی شده است.
در ادامه نیز مطلبی در خصوص انتقال سیاست از طریق مادر (زنان) نگارش یافته و لزوم احترام به سادات بر اساس آیه «مودت» مورد تأکید قرار گرفته و به انگیزه و معنای سلامِ حضرت زهرا(س) بر سادات تا روز قیامت پرداخته شده و راه های اثبات هویت سیادت در زمان های گذشته تبیین و راهکارهای مستند سازی سادت و نشانه های سیادت و چرایی به کارگیری رنگ سیز و مشکی برای سادات تشریح شده است.
سپس، عوامل مؤثر در مهاجرت سادات (ستمگری حاکمان، قیام علیه حاکمان جور، شرایط سیاسی زمانه، تشکیل حکومت شیعی علویان در شمال ایران، جغرافیای ایران، موقوفات، حمله مغول؛ علاقه مندی ایرانیان به اهل بیت(ع) و سیادت، تبلیغ و ترویج اسلام، شهادت امام رضا(ع)، امنیت و آسایش، مدح و منقبت ایرانیان، تغییر سیاست حاکمان و…) مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
نویسنده در ادامه این اثر، زمان و مکان هجرت بنی هاشم و سادات را تبیین و در ادامه گروه های سادات در ایران را معرفی و جایگاه و معرفی سادات افغانستان را تشریح و سپس، آثار مهاجرت و فرزندان پیامبر(ص) (آگاه شدن مردم از اقوام و ارحام پیامبر(ص)، بیداری مسلمانان، استمرار نسل سادات و شجره طیبه پیامبر(ص)، گسترش فرهنگی اسلامی و سبک صحیح زندگی متدینانه، بر انگیختن محبت قلبی مردم به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) آورده است.
در ادامه نیز جایگاه حقوقی فدک، دایره گستره وقف اموال از سوی حضرت زهرا(س)، چرایی اختصاص خمس بنی هاشم، حکومت های شکل یافته به دست سادات (ادریسیان، فاطمیان، مرعشیان، علویان، بنی مهنا، آل کیا، آل جعفر، بنی جماز)، فلسفه سیادت در فرهنگ اسلامی، امتیاز معنوی سیادت، کارکردهای سیادت، عاقبت اخروی سادات و فرزندان پیامبر(ص)، چگونگی عذاب سادات و فرزندان گنه کار پیامبر(ص)، ریشه احترام به سادات، سیره عملی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در تکریم سادات پرداخته شده است.
سپس، فرهنگ احترام به سادات در ایران تبیین و به ارزش و نتیجه محبت به سادات و تأثیر آن بر زندگی انسان ها اشاره شده و روش احترام به سادات و آداب و سنن تکریم سادات و همچنین فضائل و برتری های سادات تشریح شده است و برخورد خلفا و سلاطین با سیادت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
همچنین، دیدگاه مراجع و فرهیختگان درباره امام زادگان و سادات تشریح و به مسئولیت سادات در برابر سیادت اشاره و علت حسادت و دشمنی قریش به بنی هاشم تبیین و در پایان داستان ها و نکته هایی درباره مقام سیادت آورده شده است.
برشی از اثر
انتقال سیادت از طریق مادر (زنان)
سیادت از حضرت زهرا(س) به ائمه و فرزندان ایشان رسیده است؛ پس چرا امروز سیادت از زنان به فرزندان منتقل نمی شود؟
پاسخ آنکه دانشمندان مسلمان بر اساس دلایل و برهان های متعدد بر این باورند که همه کسانی که از طریق مادر به پیامبر(ص) نسب می رسانند، از فرزندان آن حضرت به شمار می روند؛ اما احکام سیادت، ویژه کسانی است که از طریق پدر به پیامبر و جد اعلای ایشان (هاشم بن عبد مناف) منتسب باشند؛
هدایت شده از س.م.م.سادات🟢
از این رو کسانی که از طریق زنان و مادران به پیامبر منسوب می شوند، برای رعایت احکام خاص مانند سهم سادات و زکات نباید از نشانه های سیادت استفاده کنند و این بدان معنا نیست که اینان از تبار پیامبر و هاشم بن عبد مناف نیستند.
نکته بسیار مهمی که باید توجه داشت آن است که امام علی(ع) نیز از تبار هاشم بوده و فرزندان ایشان گر چه از ناحیه حضرت زهرا(س) متولد شده اند، از طریق پدر به جد اعلای پیامبر(هاشم) می رسند.
ذریه الزهرا بودن که همان ذریه النبی است، افتخاری است مضاعف برای ساداتی که از یک سو از طریق پدران خود به هاشم بن عبد مناف متصل می شوند و از سوی دیگر با حضرت زهرا(س) پیوند ولادت دارند؛ از این رو، همه فرزندان امام علی(ع) چه از حضرت زهرا(س) و چه از زنان دیگر آن حضرت مانند ام البنین، خوله دختر جعفر بن قیس، اسماء بنت عمیس، ام حبیب دختر ربیعه، از بنی هاشم بوده و به شرف نائل آمده اند.
علاقه مندان برای بهره مندی از تخفیف ۱۰ درصدی خرید این کتاب می توانند به سایت مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.
مجمع جهانی سادات
خانه سادات استان یزد 🟢