┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
https://eitaa.com/MasjedjameEmamHasanAsgary
┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
https://eitaa.com/MasjedjameEmamHasanAsgary
┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
https://eitaa.com/MasjedjameEmamHasanAsgary
15.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرمایشات رهبری پیرامون ماه ربیع الاول
#اللهم_ارزقنا_کربلا_بحق_الحسین_ع
┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
https://eitaa.com/MasjedjameEmamHasanAsgary
6.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بھشت من فقط روی حسین است!
#اللهم_ارزقنا_کربلا_بحق_الحسین_ع
┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
https://eitaa.com/MasjedjameEmamHasanAsgary
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ چطور دو سانت ما اشکال داره، دو سانت شما نه...
👤 مثال جالب استاد قرائتی
┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
https://eitaa.com/MasjedjameEmamHasanAsgary
🔻 #حجاب | حجاب اجباری یا اختیاری؟!
✅ آیا حق مسلّم ما نیست که نوع پوشش خودمونو انتخاب بکنيم و نبايد حجاب اجباری باشد و باید اختياری باشد!
✍ پاسخ: اولا: حقیقت آن است که اکثریت مردم ایران به عفت معتقد و ملتزمند. هر چند در محدوده پوشش با هم متفاوتند. برخی کمی سهلتر میگیرند و ایمانشان آن چنان قوی نیست که حجاب شرعی را کامل رعایت کنند، اما آنها نیز مخالف نوع پوشش مرسوم در برخی کشورهای دیگر هستند و کشور ما هنوز توانسته با عفت، خانواده را حفظ کند. بنابراین نباید فریب اقلیت محدودی را خورد که شهوات مبتذل، نهایت درجه آرمانهای آنهاست و با چشم بسته، میخواهند آینده و سعادت خویش را قربانی شهوات زودگذر کنند. این طایفه غرضشان از رها کردن عفت به صرف کنار گذاشتن یک روسری نیست و خواستههای اصلی آنان چیزی است که اکثریت ملت با آن مخالفند.
🔹 ثانیا: اگر به عمل خلاف قانون آزادی میگویند، در هیچ نقطهای از جهان چنین آزادیای مقبول نیست و هیچ عاقلی نیز عمل بر خلاف قانون را یک مزیت نمیشمارد و افرادی که بر خلاف قانون عمل میکنند، مجرم خوانده میشود و هیچ جا به یواشکی برداشتن اموال دیگران آزادی نمیگویند. بلکه آن را جرم میشمارند.
🔸 در حال حاضر مطابق قوانینی که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تصویب کردهاند، رعایت حجاب در کشور الزامی است و تا زمانی که قانون توسط نمایندگان تغییر داده نشده، باید به آن احترام گذاشت چرا که قانونمداری عامل مهمی برای داشتن جامعهای متعالی است.
🔹 ثالثا: قبل از هر چیز باید دقت کنیم که معیار و ملاک ما، منطق است. اگر برای عملی منطق و دلیل خرد پسند، وجود داشته باشد، آن را قبول میکنیم. اما اگر ما را مجبور بر کاری غیر منطقی کنند، طبیعتا آن را نمیپسندیم. معیار بد بودن، صرف مجبور کردن نیست! بلکه مجبور کردن در بسیاری از موارد نیکو و بلکه ضروری است. آیا اگر کسی بخواهد به حقوق دیگری تجاوز کند و مثلا اموال او را بدزدد نباید او را مجبور کرد که از ستم دست بکشد؟ یا حتی اگر کسی بخواهد بدون مجوز و تخصص، مطب پزشکی دایر کند، نباید او را مجبور به تعطیلی آن مطب کنیم؟
🔸 رابعا: اصل این ادعا که کسی پوشش غیر عفیفانه را آزادی بنامد، توهین به آزادی و به ابتذال کشاندن آن است و کسانی که سطح دغدغههای آنان چنین نازل شده است، باید بیدار شوند. آیا آزادی از سلطه و استکبار، باید دغدغه آزادی جویان باشد یا آزادی از ضوابط پوشش؟ آیا آزادی از قید عادات و رسوم خرافی مهمتر است یا جلوهگری در خیابانها و تبدیل کردن معابر عمومی به صحنه ترسیم انواع جاذبههای جنسی؟ این تصویرهای خیالی که بزرگترین آرزوی یک زن را وزیدن باد در لا به لای موهایش ترسیم کنند، عملیات روانی رذیلانهای است که یک انسان و آرمانهایش را چنین سطحی میکنند.
┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
https://eitaa.com/MasjedjameEmamHasanAsgary
♨️ ایام محسنیه چه زمانی است؟ آیا ترویج آن نوعی بدعت محسوب نمیشود؟
✍️ پاسخ: ایام محسنیه عنوانی است كه در سالهای اخیر در خصوص ایام جسارت به خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) و سقط نوزاد ایشان در پایان ماه صفر و آغاز ربیع الاول اطلاق میشود و تلاش میشود مجالس سوگواری در این رابطه برقرار گردد.
🔹 با توجه به اينکه زمان دقيق هجوم به خانه حضرت زهرا (سلام الله عليها) که منجر به زخمی و مجروح شدن پاره تن رسول الله و کشته شدن فرزندش محسن شده است، مشخص نيست، لذا برای شهادت حضرت محسن هم نمیتوان تاريخ دقيقی ارائه کرد.
🔸 هجوم به خانه آن حضرت در چند نوبت اتفاق افتاد و آخرين هجوم که منجر به مجروح شدن حضرت زهرا (سلام الله عليها) شد، طبق قرائن و شواهد حدود چهل تا پنجاه روز بعد از رحلت رسول خدا (صلی الله عليه و آله) بود.
🔹 فارغ از درستی یا نادرستی اضافه نمودن ایام خاص برای عزاداری اولیاء الهی به ایام مشهور و مرسوم از منظر اجتماعی و عرفی باید دانست كه این قبیل كارها را نمیتوان تحت عنوان بدعت دانست و حرام معرفی نمود؛ زیرا بدعت هر چند در لغت به هر امر بدیع و جدید اطلاق میشود، اما در اصطلاح به نوعی ایجاد امری دینی و عملی دارای استناد به دین اطلاق میگردد.
🔸 در واقع بدعت حرام زمانی است كه كسی چیزی را كه در دین نیست، و دلیلی از كتاب و سنت - هر چند به نحو عموم - بر آن وجود ندارد، به عنوان بخشی از تعالیم دین معرفی نماید و یا به جای آورد. پس بدعت مصطلح و حرام چنان كه اهل لغت گفتهاند یعنی ایجاد امر تازهای در دین كه در قرآن و سنت ریشه ندارد. مثلا عملی را كه از نظر قرآن و روایات واجب یا مستحب نیست، به عنوان مستحب دینی انجام گیرد، یا چیزی كه حرام است، به عنوان مباح انجام شود.
🔹 بر این اساس انجام كارهایی نظیر عزاداری در اوقات غیر مرسوم اگر به نوعی استناد به دین و یا متون دینی داده نشود و تنها به عنوان عرض ارادت به ساحت بزرگان دین انجام شود هیچ منعی ندارد و بدعت محسوب نمیشود؛ هرچند به لحاظ عرفی جا دارد كه توده شیعیان در جوامع شیعی نسبت به ایجاد سنتهای جدید و مناسبتهای بی پیشینه در مورد برگزاری مراسم دینی با بزرگان و مراجع همفكری و مشورت داشته باشند تا مشكلات ثانوی و برخی پیامدهای حاشیهای گریبانگیر این امور ارزشمند نگردد.
🔸 به خصوص كه به دلیل تنوع و تعدد مناسبتهای عزاداری در ایام مختلف سال اضافه نمودن یك مناسبت جدید آن هم در آغاز ماه ربیع كه ماه سرور و میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و در انتهای عزاداری طولانی محرم و صفر محسوب میشود چندان مناسب به نظر نمیرسد.
🌐 مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی
┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
https://eitaa.com/MasjedjameEmamHasanAsgary
6.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | بهشت اپوزیسیون
♨️ راهکار سریع افزایش فالور!!!
حرفهایی که هرکسی جرئت بیان آن را ندارد!
✅ برای آنان که دغدغه #جهاد_تبیین دارند...
┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
https://eitaa.com/MasjedjameEmamHasanAsgary
✅میخواهند جوان را فلج کنند
✍رهبر معظم انقلاب : «آن توطئههای نرمی که همه از آن حرف میزنند، فلج کردن نسل جوان است؛ سرگرم کردنش به شهوات، سرگرم کردنش به کارهای بیهوده، بازیهای کامپیوتری و ...، مبتلا کردنش به مواد مخدر، ناامید کردن؛ اینها فلج کردن نسل جوان است.»
┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
https://eitaa.com/MasjedjameEmamHasanAsgary