eitaa logo
🕌مسجدجامع امام حسن عسکری(ع)(قزوین_کوثر)
1.5هزار دنبال‌کننده
17هزار عکس
11.6هزار ویدیو
72 فایل
﷽ این کانال جهت اطلاع رسانی فعالیت های مسجدجامع امام حسن عسکری (ع) واقع در شهرک کوثر قزوین راه اندازی گردیده است. پیشنهادات خود در رابطه موضوعات فرهنگی و نحوه مدیریت و توسعه مجموعه را با مدیر کانال 👇 در میان بگذارید: @khademmojtah @khademsm
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔔 راه رسیدن به خدا داشتن آدم‌هاست!! اگرچه نتونی‌کاری‌برای آنها انجام بدهی همین که دلسـوز دیگران‌ باشی به‌خدا مقرب میشوی و خـدا به تو مـهربان تر! اَللّٰــــھُҐَ عَجَّل لِوَلیِــڪَـ اَلْᓅَرَج
حضرت پيامبر اکرم صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏آله : مَنْ قَلَّ طَعْمُهُ صَحَّ بَدَنُهُ وَ مَنْ كَثُرَ طَعْمُهُ سَقُمَ بَدَنُهُ وَ قَسا قَلْبُهُ؛ هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پيدا مى‏كند. نهج الفصاحه ص 728 ،ح2779  🍃🍃🍃✨✨✨🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علامه حسن زاده آملی (رحمت الله علیه) 📹 انسان یعنی صندوق اسرار الهی ⚡(ره) ╭━━⊰🌼🦋🌼⊱━━╮ ╰━━⊰🌼🦋🌼⊱━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌✅ وقت بخوانید تنگ‌دستی شما رفع‌ می‌شود! ✍آیت الله بهجت (ره) : از آقا سید عبدالهادی شیرازی رحمه‌الله که‌ماشاءالله، واقعاً عالم حسابی بود، نقل کرده‌اند که در کوچکی بعد از فوت پدرم میرزای بزرگ تکفّل خانواده به عهده‌ی من بود. می‌گوید: ایشان را در خواب دیدم. از من پرسیدند: آقا سید عبدالهادی، حال شما چطور است؟ می‌گوید در جواب گفتم: خوب نیست. فرمود: به بچه‌ها و اهل خانه سفارش کنید که نماز اول وقت بخوانند، شما رفع می‌شود. 📘در محضر بهجت، ج۳، ص ۱۸۸.
@dars_akhlaq.mp3
611K
🔊 🎙🌸 استاد آيت الله ناصری (حفظه الله) ⭕️ موضوع : زن تو کنیز تو نیست زر خرید تونیست... 🔍 🔴 ارسال به دیگران فراموش نشود🙏 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 ✨✨✨✨✨
آیت‌اللہ‌مجتھدے(ره): اگردیدےنمازت‌به‌شُمالذت‌نمی دهد، قبل‌ازتکبیروشروع‌بہ‌نمازبگویید: 《صلےاللہ‌علیک‌یااباعبداللہ‌الحسین》 آن‌نمازدیگرعالےمیشود🍃 اَللّٰــــھُҐَ عَجَّل لِوَلیِــڪَـ اَلْᓅَرَجْ
🌸 ذکر سجده آخر علامه طباطبایی در نمازها در کلام آیت الله العظمی بهجت رحمةالله علیه ••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾•• ☜ ••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌‌‌﷽🌟 📚 📕۲_فضل_علم_حدیث_۱۲۸ 👈باب۱۹ و رای و قیاسها ✍امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: مبغوض‏ترین مردم نزد خدا دو نفرند: 1 : مردیکه خدا او را بخودش وا گذاشته از راه راست منحرف گشته، دلباخته سخن شده، از نماز و روزه هم دم میزند، مردمى بوسیله او به افتاده‏اند، راه هدایت پیشینیانش را گم کرده و در زندگى و پس از مرگش گمراه کننده پیروانش گشته، باربر خطاهاى دیگرى شده و در گرو خطاى خویش است. 2 : مردى که نادانى را در میان مردم نادان قماش خود قرار داده، اسیر تاریکیهاى فتنه گشته، انسان نماها او را عالم گویند در صورتیکه یکروز تمام را صرف علم نکرده، صبح زود بر خاسته و آنچه را که کمش از زیادش بهتر است (مال دنیا یا علوم بیفائده) فراوان خواسته چون از آب گندیده سیر شد و مطالب بیفائده را انباشته کرد، بین مردم بر کرسى قضاوت نشست و متعهد شد که آنچه بر دیگران مشکل بوده حل کند، اگر با نظر قاضى پیشینش مخالفت مى‏کند اطمینان ندارد که قاضى پس از او حکم او را نقض نکند چنانکه او با قاضى پیشین کرد، اگر با مطالب پیچیده و مشکلى مواجه شود برهانى از نظر خویش براى آن بافته و آماده مى‏کند و حکم قطعى مى‏دهد شبهه بافى او مثل تار بافتن عنکبوت است، خودش نمى‏داند درست رفته یا خطا کرده، گمان نکند در آنچه او منکر است دانشى وجود داشته باشد و جز معتقدات خویش روش درستى سراغ ندارد، اگر چیزى را به چیزى قیاس کند (و بخطا هم رود) نظر خویش را تکذیب نکند و اگر مطلبى بر او تاریک باشد براى جهلى که در خود سراغ دارد آن را پنهان مى‏کند تا نگویند نمى‏داند سپس گستاخى کند و حکم دهد اوست کلید تاریکیها (که در نادانى بر مردم گشاید) شبهاترا مرتکب شود، در نادانیها کورکورانه گام بر دارد، از آنچه نداند پوزش نطلبد تا سالم ماند و در علم ریشه‏دار و قاطع نیست تا بهره برد. روایات را در هم مى‏شکند همچنانکه باد گیاه خشکیده را، میراثهاى بناحق رفته از او گریانند، و خونهاى بناحق ریخته از او نالان، زناشوئى حرام به حکم او حلال گردد، و زناشوئى حلال حرام شود، براى جواب دادن به مسائلى که نزدش میآید سرشار نیست و اهلیت ریاستى را که بواسطه داشتن علم حق ادعا مى‏کند ندارد وتوضیح اینکه فرق میان این دو نفر اینستکه اولى در اصول دین خرابکارى کند و بدعت گذارد و دومى مقام قضاء و فتوى را بناحق غصب کند 🦋مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ وَ عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ هَارُونَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ مَسْعَدَةَ بْنِ صَدَقَةَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع)وَ عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ رَفَعَهُ عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ(ع)أَنَّهُ قَالَ إِنَّ مِنْ أَبْغَضِ الْخَلْقِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَرَجُلَيْنِ رَجُلٌ وَكَلَهُ اللَّهُ إِلَى نَفْسِهِ فَهُوَ جَائِرٌ عَنْ قَصْدِ السَّبِیلِ مَشْعُوفٌ بِكَلَامِ بِدْعَةٍ قَدْ لَهِجَ بِالصَّوْمِ وَ الصَّلَاةِ فَهُوَ فِتْنَةٌ لِمَنِ افْتَتَنَ بِهِ ضَالٌّ عَنْ هَدْيِ مَنْ كَانَ قَبْلَهُ مُضِلٌّ لِمَنِ اقْتَدَى بِهِ فِی حَيَاتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ حَمَّالٌ خَطَايَا غَيْرِهِ رَهْنٌ بِخَطِیئَتِهِ وَ رَجُلٌ قَمَشَ جَهْلًا فِی جُهَّالِ النَّاسِ عَانٍ بِأَغْبَاشِ الْفِتْنَةِ قَدْ سَمَّاهُ أَشْبَاهُ النَّاسِ عَالِماً وَ لَمْ يَغْنَ فِیهِ يَوْماً سَالِماً بَكَّرَ فَاسْتَكْثَرَ مَا قَلَّ مِنْهُ خَيْرٌ مِمَّا كَثُرَ حَتَّى إِذَا ارْتَوَى مِنْ آجِنٍ وَ اكْتَنَزَ مِنْ غَيْرِ طَائِلٍ جَلَسَ بَيْنَ النَّاسِ قَاضِیاً ضَامِناً لِتَخْلِیصِ مَا الْتَبَسَ عَلَى غَيْرِهِ وَ إِنْ خَالَفَ قَاضِیاً سَبَقَهُ لَمْ يَأْمَنْ أَنْ يَنْقُضَ حُكْمَهُ مَنْ يَأْتِی بَعْدَهُ كَفِعْلِهِ بِمَنْ كَانَ قَبْلَهُ وَ إِنْ نَزَلَتْ بِهِ إِحْدَى الْمُبْهَمَاتِ الْمُعْضِلَاتِ هَيَّأَ لَهَا حَشْواً مِنْ رَأْيِهِ ثُمَّ قَطَعَ بِهِ فَهُوَ مِنْ لَبْسِ الشُّبُهَاتِ فِی مِثْلِ غَزْلِ الْعَنْكَبُوتِ لَا يَدْرِی أَصَابَ أَمْ أَخْطَأَ لَا يَحْسَبُ الْعِلْمَ فِی شَيْ‏ءٍ مِمَّا أَنْكَرَ وَ لَا يَرَى أَنَّ وَرَاءَ مَا بَلَغَ فِیهِ مَذْهَباً إِنْ قَاسَ شَيْئاً بِشَيْ‏ءٍ لَمْ يُكَذِّبْ نَظَرَهُ وَ إِنْ أَظْلَمَ عَلَيْهِ أَمْرٌ اكْتَتَمَ بِهِ لِمَا يَعْلَمُ مِنْ جَهْلِ نَفْسِهِ لِكَيْلَا يُقَالَ لَهُ لَا يَعْلَمُ ثُمَّ جَسَرَ فَقَضَى فَهُوَ مِفْتَاحُ عَشَوَاتٍ رَكَّابُ شُبُهَاتٍ خَبَّاطُ جَهَالَاتٍ لَا يَعْتَذِرُ مِمَّا لَا يَعْلَمُ فَيَسْلَمَ وَ لَا يَعَضُّ فِی الْعِلْمِ بِضِرْسٍ قَاطِعٍ فَيَغْنَمَ يَذْرِی الرِّوَايَاتِ ذَرْوَ الرِّیحِ الْهَشِیمَ تَبْكِی مِنْهُ الْمَوَارِیثُ وَ تَصْرُخُ مِنْهُ الدِّمَاءُ يُسْتَحَلُّ بِقَضَائِهِ الْفَرْجُ الْحَرَامُ وَ
يُحَرَّمُ بِقَضَائِهِ الْفَرْجُ الْحَلَالُ لَا مَلِی‏ءٌ بِإِصْدَارِ مَا عَلَيْهِ وَرَدَ وَ لَا هُوَ أَهْلٌ لِمَا مِنْهُ فَرَطَ مِنِ ادِّعَائِهِ عِلْمَ الْحَقّ 📚اصول كافي جلد۱ صفحه: ۱۶۱ رواية:۱۶۲ ┏⊰🦋🌸🍃⊱━━━─━━┓ 🌼 🌼 ┗━━─━━━⊰🍃🌸🦋⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
87-01-16 N - javadi amoli_fahme ghoran- فهم قرآن.mp3
3.17M
🌟‌‌‌﷽🌟 📜📜📜 ☘☀️یا الله☀️☘📜📜📜 📚سوره زخرف آیه ۱ تا ۴ 🎙💠 آیت الله جوادی آملی[حفظه الله] 👈🔘قرآن را خدا مثل باران نینداخت... 📜📜📜 ☘☀️یا الله☀️☘📜📜📜 🕋حم،وَالْكِتَابِ الْمُبِينِ،إِنَّا جَعَلْنَاهُ قُرْآناً عَرَبِيّاً لَّعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ،وَإِنَّهُ فِي أُمِّ الْكِتَابِ لَدَيْنَا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ 💠حا، ميم.به كتاب روشنگر سوگند.همانا ما آن را قرآنى عربىّ قرار داديم باشد كه در آن تعقّل كنيد.و همانا آن در امّ الكتاب (لوح محفوظ) است كه نزد ما بلند مرتبه و حكمت آميز و استوار است. 📍ويژگى هاى قرآن به عنوان يك كتاب آسمانى، آن است كه: ⚡روشن و روشنگر است. «مبين» ⚡از سرچشمه علم الهى است. «فى امّ الكتاب» ⚡جايگاه معنوى دارد. «لدينا» ⚡لفظ و محتواى آن بلند مرتبه و بلند پايه است. «علّى» ⚡محتواى آن حكمت آميز و استوار است. «حكيم» 📍انتخاب راه خدا، بايد از طريق تعقّل باشد نه تعبّد. «قرآنا عربيّاً... تعقلون» 📍همه ى كتب آسمانى به يك كتاب واحد كه مادر همه ى كتاب هاست باز مى گردد. «انه فى امّ الكتاب» 📍گذشت زمان و پيشرفت علوم بشرى، از استحكام قرآن نمى كاهد. «حكيم» ⊰✾✿✾⊱ ⊰✾✿✾⊱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا