33.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اظهار نظر عجیب "لزلی هزلتون" نویسنده آمریکایی _ بریتانیایی و دانشآموختهی دانشگاه عبری اورشلیم درمورد #قرآن کریم‼️
😷 زدن #ماسک برای مقابله با کرونا کافی نیست!
ماسکهای معمولی منافذی با قطر 2 تا 10 میکرومتر و ماسکهای N95 منافذی با قطر 0/3 میکرومتر دارند.
اما قطر ویروس کرونا که از جمله ویروسهای بزرگ محسوب میشود، 0/16 میکرومتر است!(۱)
لذا زدن ماسک نه تنها برای مقابله با #کرونا کافی نیست بلکه ممکن است، استفاده دائم از ماسک، ما را دچار غفلت کرده و از تقابل جدی با این بیماری باز دارد.
👌 پس میبایست با رعایت آداب پاکیزگی و نظافت شخصی به #موثرترین روش ممکن با این ویروس برخورد کنیم، یعنی با شستشوی #دستها، #بینی و #حلق، مانع از سکونت ویروس در بدن خود شویم!
چرا که قبل از درگیر شدن اندامهای داخلی با #ویروس_کووید۱۹ ، این ویروس در اندامهای فوقانی تنفسی یعنی بینی و حلق اقامت کرده و با #شستشو امکان خروج آن از بدن فراهم میشود.
🔹 پس اولین اقدام در مقابله با کرونا شستشوی دستها با آب [ترجیحا #بدون_الکل و مواد شوینده، چرا که این مواد به شدت به پوست به عنوان اولین لایه دفاعی بدن آسیب جدی زده و شرایط را برای اقامت انواع ویروس و باکتری بر روی پوست فراهم میکند و در مواردی نیز سبب نفوذ میکروبها از طریق پوست آسیب دیده خواهد شد.] و پاکیزه نگاهداشتن #بینی و #حلق با استنشاق و قرقره آب است.
🔹 دومین اقدام اساسی تقویت #اراده، ارتقای روحیه، #عدم_ترس و اضطراب در افراد است.
چرا که تقویت اراده موجب هماهنگی جسمی و روحی فرد برای دفاع از خود شده و سیستم دفاعی بدن را در برابر عوامل بیماری زا تقویت و کارآمد میسازد، و بالعکس ترس، نگرانی و اضطراب سیستم ایمنی بدن را تضعیف و موجب شکست فرد در برابر بیماری خواهد شد.(۲)
برای رسیدن به این سطح از اراده و مقابله با ترس؛ ارتباط با خدا در قالب اقامه نماز، تلاوت قرآن و دعا [مانند؛ #دعای_هفتم_صحیفه_سجادیه] بسیار موثر است.
🔴 در صورت بروز بیماری کرونا نیز سه اقدام کاربردی برای تقویت #سیستم_دفاعی بدن و مقابله با ویروس کووید ۱۹ لازم و ضروری است:
🔸 اول؛ #استراحت کامل در منزل.
🔸 دوم؛ #استنشاق و قرقره #آب_نمک چند مرتبه در روز با غلظت یک قاشق چای خوری نمک طبیعی در یک لیوان آب گرم.(۳)
🔸 سوم؛ مصرف زیاد آب جوشیده ولرم شده با عسل، #آب_سیب، آب هویج، آش و سوپ سبزیجات با #کدو، هویج و پیاز برای تامین آب از دست رفتهی بدن در این بیماری و دادن فرصت حیات به بیمار در جهت پیروزی نهایی سیستم دفاعی بدن در برابر ویروس کووید۱۹.
📚 برخی منابع؛
1⃣ https://iums.ac.ir/files/hospya/files/EDUCATION.pdf
2⃣ https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/326983/WH-1994-Mar-Apr-p4-5-eng.pdf
3⃣ https://www.nature.com/articles/srep39956
💥 یک #احتمال و فرضیه این است که اشاعۀ بیماری #کرونا در جهان، با هدفِ عبور دادنِ ملتها از نظم فعلیِ تمدنی بهسمتِ حکمرانیِ بلامنازع مجازی باشد.
💥 جوانانِ آتشبهاختیار بستر تأیید یا رد این قبیل فرضیهها را فراهم کنند.
💥 ویروس کرونا برخلاف همۀ طراحیها، میتواند ضربههای مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند.
🔵 آیتالله میرباقری:
بیماریای که اخیراً فراگیر شده و به یک ابتلای بزرگ برای جامعه جهانی تبدیل شده، از نظرِ اجتماعی و تمدنی، یک پدیدۀ چندوجهی است نه یکوجهی. ما با یک امرِ میانرشتهای و بلکه #فرارشتهای مواجه هستیم که نباید یک وجهۀ آن غلبه پیدا کند و باید ابعاد مختلف این پدیده به شکلِ جدی موردِ تأمل قرار بگیرد. وجهی از این پدیده، جنبۀ بهداشتی است که مربوط به دانشهای وابسته به پزشکی است. وجه دیگر مربوط به حوزه علوم انسانی و علومِ شناختی و همچنین دانشهای تمدنی و فلسفه تاریخ و حوزۀ رسانه و امثال اینها است. حتی جنبۀ امنیتی و #جنگ_بیولوژیکی هم مورد توجه قرار گرفته و آمادگیهایی برای مقابله با این تهدید فراهم شده است.
امروز این بیماری با تهدیدِ سلامت بشر و مخیر کردن بشر بین انتخاب سلامتی یا انتخاب پیوستارهای کنونی، فضای سیاست، فرهنگ و اقتصادِ جهانی را بهشدت تحتتأثیر قرار داده و نوعی گسست اجتماعی ایجاد کرده است، به طوری که بعضی از صاحبنظران جهانی دربارۀ دنیای #پساکرونا شروع به نظریهپردازی کردهاند. این حوادث نشان میدهد که این واقعه، جدیتر و فراتر از یک پدیدۀ یکبُعدیِ بهداشتی و پزشکی است.
به نظر میرسد با در نظر گرفتنِ گستردگی و بزرگیِ این واقعه، و فرضِ پایداریِ این شرایط، این احتمال وجود دارد که در کنارِ همۀ جنبههایی که عرض شد، مقصد جدیتر و بزرگتری هم در پشتصحنه وجود داشته باشد و آن، عبور دادنِ جامعه جهانی از نظم کنونیِ زندگی به یک سامان و نظم جدید است.
دربارۀ این جنبه، دو احتمال هست و ما باید این احتمالاتِ مختلف را در نظر بگیریم و طراحیهای خود را متناسب با آنها دنبال کنیم. #احتمال_اول این است که واقعاً در امتداد این واقعه، فضای عبور از نظم مادیِ مدرن، به نظم معنوی و نظمِ تحتتأثیرِ هدایتهای الهی و در جهتِ غلبۀ ولایت حقه به وجود بیاید؛ یعنی این پدیدهها یک امری تلقی شود که تحت تدبیر ولی الله الاعظم (عج) جامعه جهانی را بهتدریج از نظمِ مادی و سیطرۀ قدرتها بهسمتِ یک نظمِ معنوی و رهایی از تسلط مادی سیر دهد.
#اما در نقطۀ مقابل، این هم محتمل است که مهلت شیطان هنوز تمام نشده باشد و خدای متعال مهلتی به شیاطینِ جن و انس داده باشد و دستگاه ابلیس و شیاطین انس از این فرصت استفاده کنند و با طراحیهای بزرگ و پنهان در پشتِ صحنه، بهدنبالِ تغییر مفهوم و سازوکارهای حُکمرانی بر جهان و ایجاد یک نظم پیچیدهتر مادی، یعنی عبور از حاکمیت کنونیِ قدرتهای مادی بر جهان بهسمتِ حاکمیت مجازی و #حکمرانی_مجازی و سایبری باشند که فضایی مدیریتپذیرتر، خشکتر و سختتر است.
این طراحیها ممکن است توسط دستهای پشتِ صحنۀ قدرت در جهان انجام شود؛ کمااینکه #دستهای_پشت_صحنه در بعد از جنگ جهانی، صحنه را به گونهای مدیریت کردند که جامعه بشری را به پذیرشِ یک حاکمیت جهانی، و محدود کردن اختیارات دولت_ملتها، واداشتند و تحت عنوانِ سازوکارهایی برای تحقق صلح پایدار، سازمانهای بینالمللی از جمله سازمان ملل و زیرمجموعههای آن را بر جهان حاکم کردند و فضایی از رعب و هراس و اضطراب و گریز از جنگ را در جامعه جهانی به وجود آوردند. آنها آسیب را به حدّی گسترده کردند که حتی کشورهایی که مستقیماً درگیر آن جنگها نبودند، به پذیرش این نظم جهانی و سیطره قدرتها از طریقِ شبکۀ سازمانهای بینالمللی تن بدهند.
میدانید بیش از هفتاد میلیون کشتۀ رسمی در آن جنگها بوده که بسیاری از آنها مربوط به کشورهای درگیر است، ولی در ورای آن، کشورهایی که درگیر جنگ جهانی نبودند، شاید دهها میلیون کشتههای خاموش دادهاند و این هم طراحی همان کسانی بوده که این جنگها را هدایت میکردند تا بتوانند آن کشورها را هم به نقطۀ پذیرشِ این نظم نوین جهانی بر محور قدرتهای برندۀ جنگ برسانند و نیز آنها را در نقطۀ آسیبپذیری قرار بدهند که مسلط بر اوضاع نشوند.
علیایّحال، همانطور که بحرانِ جنگ جهانی اول و دوم، بستر جامعه جهانی را برای پذیرش یک نظم جدید با ادعای صلح پایدار مهیا کرد، این فضای ناامنِ کنونی هم میتواند جامعه جهانی را برای پذیرش یک پیشنهاد جدید برای تحققِ یک نظم مادی و ایجاد #حکمرانی_مجازی مهیا کند. @mirbaqeri_ir
ص ۱ از ۲ ⬇️
ص ۲ از ۲ ⬆️
این دورکاریها و این تعطیل کردن تجمعات حقیقی و عبور از #جامعۀ_حقیقی به #جامعۀ_مجازی و ایجاد بستر برای پذیرشِ حلوفصل امور (تحصیل، اشتغال و سایر ارتباطات اجتماعی) در فضای مجازی، و قرائن فراوان دیگر بهویژه قرار گرفتن در شرایطِ یک رزمایش بزرگِ زیست در فضای مجازی، که آخرین مقاومتها در برابرِ آن در حال فروریختن است و...، مؤیداتی بر این احتمال است که شاید چنین پشتِ صحنهای وجود دارد تا بتوانند سیطره بلامنازع مجازی بر جهان پیدا کنند. گمان من این است که این بیانی که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در روز عید مبعث فرمودند و اشاره کردند که ما در فضای مجازی هم باید قوی بشویم، شاید با توجه به این نکته بوده باشد.
این احتمال و فرضیه ممکن است معارضاتی داشته باشد، از جمله اینکه اگر چنین مقاصدی در کار باشد، پس چرا این بیماری دامن اروپا و آمریکا را هم گرفته است؟ در پاسخ باید گفت: منافاتی ندارد، چون در جنگ جهانی هم کل جامعۀ جهانی ناامن شد و جهان به سمتی کشیده شد که شعار نظم نوین و صلح پایدار را بپذیرند.
به هر حال، ما باید احتمالات و فرضیهها، بهخصوص احتمالات و #فرضیههای_بزرگ و استراتژیک را در نظر بگیریم و صحت و سُقم آنها را دنبال کنیم و برنامهریزی و رزمایشِ متناسب برای مواجهۀ فعال و هوشمندانه با آن انجام دهیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. نباید فرضیههای بزرگ را صرفاً با چند قرینۀ خُردِ مخالف رد کرد. البته این فرض هم دور از نظر نیست که این ویروسِ منحوس اما هوشمند، از همان آغاز هم با هدفِ ایجاد گسست اجتماعی از یک طرف، و شکلدهی به پیوست و انسجامِ مجازی و کلبۀ الکترونیکی از طرف دیگر، مهندسی و مدیریت شده باشد.
به نظر میرسد اگر آن نهادها و ساختارهایی که باید پشتیبانیِ فکری کنند، شکل گرفته بود و مسیر خودش را طی میکرد، امروز میتوانست دربارۀ این مسائل، نظر کارشناسی بدهد، ولی تلقی حقیر این است که اکنون، شبکۀ نیروهای جوان و فعال و بهخصوص نیروهای #آتش_به_اختیار، و نخبگان، فضاهای اندیشهورزی در این زمینهها را باید بهسرعت فراهم کنند و بستر #تأیید_یا_رد این فرضیهها را بررسی کنند و سپس بهدنبال یک طراحی همهجانبه و سازوکار جامعی در مقابلِ این پدیده، با ابعادی که برای آن مفروض است، داشته باشند و در برنامههای خود، علاوه بر حوزه بهداشت و حوزه جنگهای بیولوژیکی که بخشی از کار هستند، به این فرضیهها هم توجه کنند. اگر مقیاس این بحران، عبور دادنِ جامعه جهانی بهسمتِ یک حکمرانی بلامنازع جدید باشد و ظرفیت چنین تصرفاتی فراهم آمده باشد، باید تحرکات و اقدامات متناسب با آن طراحی و عملیاتی شود و این کار نیاز به فعالیتهایی در لایههای مختلفِ بنیادی، راهبردی و برنامهریزیهای عملیاتی دارد و بعد اقدام گسترده در صف بهصورت یک شبکه منسجم انجام بگیرد.
شکی نیست که تابآوری جامعه دینی در برابر این ابتلا بسیار بیشتر از جامعه مادی و مدرن است. این ویروس میتواند برخلاف همۀ طراحیها، ضربههای مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند. این ویروس میتواند به ظهور شکافها و ضعفهای فراوانِ مستتر در نظم مدرن (از جمله اصالت منافع فردی) منتهی گردد. از طرف دیگر، امروز، تمدن غرب یک تمدنِ بیرقیب نیست. در رقابت تمدنی بین جبهۀ غرب و جبهۀ اسلام، اگر مقاومت کنیم و موضعگیری و برخورد آگاهانه و فعال در مقابلِ طراحیهای غیرانسانی غرب داشته باشیم، نتیجۀ متفاوتی رقم خواهد خورد و فروپاشیِ تمدن غرب تسریع خواهد شد.
راه ما آماده شدن برای مواجهه با احتمالات است و این آمادگی چیزی نیست جز #قوی_شدن در عرصههای مختلف اقتصادی، مجازی، علمی و فرهنگی. (۱۳۹۹/۱/۱۰)
☑️ @mirbaqeri_ir
💠 بهترين زندگى
🔸 تحف العقول عن عليِّ بنِ شُعَيب : دَخلتُ على أبي الحَسنِ الرِّضا عليه السلام، فقالَ لي: يا عَلِيُّ ، مَن أحسَنُ النّاسِ مَعاشا ؟ قُلتُ: أنتَ يا سَيِّدي أعلَمُ بِه مِنّي ، فقالَ عليه السلام: يا عَلِيُّ ، مَن حَسُنَ مَعاشُ غَيرِهِ في مَعاشِهِ
يا عَلِيُّ ، مَن أسوَأُ النّاسِ مَعاشا؟ قُلتُ: أنتَ أعلَمُ، قالَ: مَن لَم يَعِشْ غَيرُهُ في مَعاشِهِ.
📚 [تحف العقول : 448.]
🔹 به نقل از على بن شعيب: خدمت امام رضا عليه السلام مشرف شدم حضرت به من فرمود:
اى على! بهترين زندگى را چه كسى دارد؟ عرض كردم: سرورم! شما بهتر از من مىدانيد. حضرت فرمود:
اى على! كسى كه زندگى ديگرى در زندگى او خوش و خرّم باشد.
اى على! بدترين زندگى را چه كسى دارد؟ عرض كردم: شما بهتر مى دانيد. فرمود:
كسى كه ديگرى در زندگى او [خوش و خرّم] نباشد.
29.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😱 بردهداری نوین در پسا #کرونا
#بیل_گیتس
#راکفلر
#سازمان_بهداشت_جهانی
#WHO
🔹 از شما #خواهش میکنم این مستند تحلیلی و کمی طولانی را حتماً ببینید تا با آرزوی طاغوت برای نحوهی حکومت در جهان آشنا شوید!
🔸 برای فهم بهتر این مستند تحلیلی، پیشنهاد میشود؛ کتاب داستانی "کوههای سفید" اثر #جان_کریستوفر را مطالعه کنید.
7.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ تفاوت امام و رهبر با رئیس و مدیر؟
👌 چگونه #یک_گروه_کوچک تشکیل دهیم و سپس جریان جامعه را حاکمیت کنیم؟!
💠 نافعترین #دارو، ترک آرزوهاست
🔸 أَنْفَعُ اَلدَّوَاءِ تَرْكُ اَلْمُنَى
🔹 اميرالمؤمنين على بن ابيطالب عليهالسّلام
📚 غرر الحکم و درر الکلم، ج 1، ص 419