eitaa logo
موعود(عج)12
1.8هزار دنبال‌کننده
12هزار عکس
11.7هزار ویدیو
18 فایل
﷽ 🔶احادیث.روایات مهدوی 🔶بشارت نزدیکی ظهور 🔶سخن بزرگان در مورد منجی(عج) 🔶️اخبار سیاسی روز 🔶️اخبار جبهه مقاومت 🔶️اخبار سرزمین‌های اشغالی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 👈کپی با ذکر صلوات
مشاهده در ایتا
دانلود
❣️﷽❣️ ️⃣ هفته اشك و فتنه، 22 صفر تا 28 صفر سال 11 هجرى قمرى 1 ـ شدت يافتن بيمارى پيامبر (صلى الله عليه وآله): روز 22 ماه صفر، سه شنبه صداى اذان مغرب به گوش مى رسد و مردم در مسجد منتظر آمدن پيامبر هستند تا نماز را با آن حضرت بخوانند. امّا هر چه صبر مى كنند از پيامبر خبرى نمى شود، گويا حال پيامبر بدتر شده است. على(ع) به مسجد مى آيد و در محراب مى ايستد و مردم پشت سر او نماز مى خوانند. 2 ـ نقشه و نقش عايشه: روز 22 ماه صفر، سه شنبه ابوبكر و عُمَر در اردوگاه اُسامه هستند، وقتى كه ابوبكر مى خواست از مدينه برود نزد دختر خود، عايشه رفت و به او گفت: "من به دستور پيامبر به جهاد مى روم، اگر يك وقت ديدى كه بيمارى پيامبر بدتر از اين شد به من خبر بده تا من بيايم و يك بار ديگر پيامبر را ببينم". اكنون، عايشه پيكى را به سوى اردوگاه اُسامه مى فرستد تا به پدرش خبر دهد كه هر چه زودتر به مدينه بازگردد چرا كه بيمارى پيامبر سخت شده است. هوا تاريك است و اسب سوارى از مدينه به سوى اردوگاه اُسامه به پيش مى رود. وقتى او به اردوگاه مى رسد سراغ خيمه ابوبكر را مى گيرد. (عمر هم كنار ابوبكر است)، او به ابوبكر مى گويد: "من از مدينه مى آيم، عايشه مرا فرستاده تا به تو هم خبر دهم كه ديگر اميدى به شفاى پيامبر نيست و او براى نماز مغرب به مسجد نيامده است، هر چه زودتر خود را به مدينه برسان!". عُمَر تا اين سخن را مى شنود از جا برخاسته و رو به ابوبكر مى كند و مى گويد: "برخيز، ما بايد هر چه سريعتر خود را به مدينه برسانيم". عُمَر و ابوبكر در اين نيمه شب به سوى مدينه حركت مى كنند. 3 ـ ديدار از قبرستان بقيع: روز 22 ماه صفر، سه شنبه پيامبر از خواب بيدار مى شوند، او دستور مى دهد تا چند نفر از يارانش نزد او بيايند، على(ع) و چند نفر ديگر حاضر مى شوند، پيامبر به آنان مى گويد: "خدا از من خواسته است كه به ديدار اهل بقيع بروم". پيامبر دست در دست على(ع) گذاشته و آرام آرام به سوى بقيع مى رود، وقتى او به بقيع مى رسد چنين مى گويد: "آگاه باشيد فتنه ها همچون شب هاى تاريك به سوى شما مى آيند". 4 ـ تخلّف از لشكر اسامه: روز 23 ماه صفر، چهارشنبه اين صداى اذان بلال است كه در شهر مدينه طنين انداخته است، مردم، كم كم به سوى مسجد مى شتابند تا نماز صبح را پشت سر پيامبر بخوانند. آمدن پيامبر به طول مى كشد، به راستى آيا پيامبر براى خواندن نماز خواهد آمد؟ امّا گويا تب پيامبر بسيار شديد شده است، او نمى تواند به مسجد بيايد. ناگهان ابوبكر وارد مسجد مى شود، او مى خواهد به سوى محراب برود و امامِ جماعت بشود، همه تعجّب مى كنند كه او در اينجا چه مى كند؟ خبر به گوش پيامبر مى رسد، او مى گويد: "مرا بلند كنيد و به مسجد ببريد". پيامبر دستمالى را بر سر خود مى بندد و با كمك على(ع) و فضل بن عبّاس به سوى مسجد مى رود، پيامبر از ابوبكر مى خواهد از محراب بيرون بيايد. پيامبر نمى تواند روى پاى خود بايستد، براى همين مى نشيند و نماز را به صورت نشسته مى خواند. بعد از نماز، پيامبر رو به ابوبكر مى كند و مى فرمايد: "مگر من به شما نگفته بودم كه به سپاه اُسامه بپيونديد؟ چرا از دستور من سرپيچى كرديد و به مدينه بازگشتيد؟". ابوبكر در جواب مى گويد: "من به اردوگاه اُسامه رفته بودم امّا چون شنيدم حال شما بدتر شده است با خود گفتم بيايم و يك بار ديگر شما را ببينم". پيامبر رو به آنها مى كند و مى فرمايد: "هر چه سريعتر به سپاه اُسامه ملحق شويد و به سوى روم حركت كنيد، بار خدايا! هر كس كه از سپاه اُسامه تخلّف كند، لعنت كن". 5 ـ ماجراى قلم و دوات: روز 24 ماه صفر، پنج شنبه حدود سى نفر از مسلمانان در خانه پيامبر جمع شده اند. آنها براى عيادت پيامبر آمده اند، خيلى از آنها اشك حسرت مى ريزند و از اين كه قدر اين پيامبر مهربانى ها را ندانستند، غصّه مى خورند. پيامبر رو به ياران خود مى كند و مى فرمايد: "براى من قلم و دوات بياوريد تا براى شما مطلبى بنويسم كه هرگز گمراه نشويد". يك نفر بلند مى شود تا قلم و كاغذى بياورد كه ناگهان صدايى همه را حيران مى كند: "بنشين! اين مرد هذيان مى گويد، قرآن ما را بس است". سخن او ادامه پيدا مى كند: "بيمارى بر اين مرد غلبه كرده است، مگر شما قرآن نداريد؟ ديگر براى چه مى خواهيد پيامبر برايتان چيزى بنويسد؟". او عُمَر است كه چنين سخن مى گويد. .....
کربلای 4 از قلم سرلشکر عراقی این روزها بیشتر رسانه‌های ما و حتی بیگانه پر شده از موضوع عملیات کربلای ۴ و مسائل مورد اختلاف آن. امروز به یک مطلب از کتاب سرلشکر سعد مجید حمدانی به نام "قبل أن يغادرنا التاريخ" برخورد کردم. بد ندیدم شما هم ببینید و از زبان جبهه مقابل هم جریان را شنیده باشید. 👇
🍂 🔻 فرماندهان عراقی درباره کربلای 4 و 5 چه می‌گویند؟ در بحبوحه جنجال‌های اخیر درباره عملیات کربلای 4 به یاد کتاب سرلشکر رعد مجید حمدانی افتادم که از فرماندهان گارد ریاست جمهوری عراق و آخرین سمتش هم فرمانده لشکر دوم این گارد بود. حمدانی در 2003 وقتی آمریکا به عراق حمله کرد، مسئولیت دفاع از جنوب بغداد را بر عهده داشت و تلاش کرد که راهبرد نظامی شبیه جنگ‌های چریکی را اجرا کند، اما در نهایت موفق نشد و پس از سقوط بغداد، خود را تسلیم نیروهای آمریکایی کرد. کتاب حمدانی "قبل أن يغادرنا التاريخ" نام دارد که بخشی از آن به جنگ 8 ساله ایران و عراق اختصاص دارد. از صفحه 125 به عملیات کربلای 4 اشاره می‌کند. عراقی‌ها ضد حمله به آن را "معركة اليوم العظيم" نامیده‌اند و از صفحه 127 تا 134 به عملیات کربلای 5 اشاره می‌کند که نام عملیات ضد حمله عراقی به آن "الحصاد الاکبر" بود؛ اما به اشتباه در برخی منابع ایرانی الحصاد الاکبر ضد حمله عراقی به عملیات کربلای 4 عنوان شده است. حمدانی در این کتاب خود عملیات کربلای 4 را "پیش‌بینی شده" (لو رفته) می‌داند و می‌نویسد که نیروهای ایرانی در ضد حمله ارتش عراق متحمل خسارات‌های زیادی شدند. با این حال تاکید می‌کند که "رقابتی توجیه‌ناپذیر" میان سرلشکر طالع الدوری فرمانده سپاه سوم در منطقه شلمچه و سرلشکر ماهر عبدالرشید فرمانده سپاه هفتم در جزیره ام رصاص درباره میزان تلفات وارده به نیروهای ایران شکل گرفت و هر کدام برای کم کردن روی دیگری نزد فرماندهی کل ارتش تلاش می‌کرد آماری بیشتر ارائه دهد. سرلشکر حمدانی می‌گوید این دو افسر عراقی آنقدر در آمارهای خود درباره عملیات "الیوم العظیم" (ضد حمله به کربلای 4) غلو کردند که همه کاملا مطمئن شدند ایران قادر به حمله در کمتر از 6 ماه نخواهد بود و با این تصور سال 1986 را به پایان بردیم. حمدانی باز تاکید می‌کند که ارتش عراق در نتیجه گزارش‌های اغراق‌آمیز دو فرمانده یاد شده به هیچ وجه احتمال حمله دیگر در کمتر از 6 ماه را نمی‌داد و در این حال و وضع هم در ششم ژانویه 1987 ارتشبد عبدالجواد ذنون رئیس ستاد ارش عراق تغییر می‌کند و ارتشبد سعدالدین عزیز جانشین او می‌شود. در ادامه می‌افزاید که ناگهان شب دهم ژانویه 1987 نیروهای ایرانی حملات بزرگی را از محورهای قبلی (در عملیات کربلای 4) آغاز کرده و توانستند به موفقیت‌های بزرگی دست یابند. بعد از آن هم به سیر این حملات و تلفات و شکست‌های سنگین نیروهای عراقی اشاره می‌کند. حمدانی به نوعی عملیات کربلای 4 را لو رفته و عملیات کربلای 5 را عملیاتی غافلگیر کننده برای ارتش عراق با توجه به نتیجه عملیات کربلای 4 می‌داند. ارتشبد نزار عبدالکریم خزرجی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق نیز در کتاب "جنگ ایران و عراق 1980 تا 1988 و خاطرات یک جنجگو" به این عملیات‌ها می‌پردازد، اما به نظر می‌رسد که سرلشکر حمدانی با نگاه واقع‌بینانه‌تری به آن‌ها پرداخته است.
🔸 بدترین مردم در نزد خداوند چه کسانی هستند؟ 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
⬅️بدترین مردم در نزد خداوند چه کسانی هستند؟ ✅علامه طباطبایی در تفسیر این آیه که خدا بدترین و بهترین مردم را معرفی کرده، نوشته است: "🍃 إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ وَ الْمُشْرِکِینَ فِی نارِ جَهَنَّمَ خالِدِینَ فی‌ها أُولئِکَ هُمْ شَرُّ الْبَرِیَّةِ" 🍃 (سوره بینه آیه 6) یعنی کسانی که از اهل کتاب و مشرکان به این آئین جدید کافر شدند، در آتش جهنم و به طور دائم خواهند بود، این گونه افراد بدترین خلق خدایند (چون نعمت هدایت بالاترین نعمت‌های الهی است، و کفران آن بدترین کفران ها است) در مقابل بدترین مردم بهترین مردم نیز معرفی شده‌اند: 🍃" إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أُولئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّةِ"🍃 در این آیه خیریت را منحصر در مومنان کرده، که اعمال صالح انجام می‌دهند، همچنان که در آیه قبلی شرّیت را منحصر در کفار می‌کرد. (ترجمه المیزان، ج 20، ص 578) در این آیه، معیار بهترین و بدترین بودن مخلوقات در نظر قرآن به صراحت بیان شده است. ایمان و کفر، دو عیار واقعی سنجش شخصیتی انسان‌ها است که ایمان موجب تعالی و کفر موجب سقوط است. نتیجه : بدترین مردم نزد خدا کافران و مشرکان هستند. هر چند در آیات دیگری از قرآن بعضی از انسان‌ها به دلیل خطاهایی که مرتکب شده و یا می‌شوند، بدترین خلق معرفی شده‌اند، ولی با توجه به همان دو معیار که تمام خوبی‌ها در ایمان و تمام بدی‌ها در کفر خلاصه می‌شود، بقیه مصادیق، چه از نظر خوبی و چه بدی به همان دو محور مربوط می‌شود و زیر مجموعه آن دو است، زیرا منشأ تمام خوبی‌ها ایمان، و منشأ تمام بدی‌ها کفر است. 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
امیرالمومنین علیه السلام: تا جایی که توانایی بر کار خوب دارید، خوبی کنید؛ زیرا خوبی، [آدمی را ]از مهلکه ها و مرگهای ناگوار نگه می دارد ج7 ص299
آیت الله مشکینی می فرمودند👇 نافله شب! نافله شب! نافله شب! 👈 خوشا به حال کسی که نافله ی شبش ترک نشود و از او بهتر آن که نوافل دیگر را هم به جا بیاورد. بالاخره یک حساب و کتابی بوده و هست که اولیا، این قدر بر نماز شب تکیه دارند. 📚 "جام حضور". عباس موسوی مطلق
☘ چقدر میخواهی بخوابی؟!☘ 💠 آیت الله مجتهدی تهرانی(ره): •★• استاد ما حضرت حاج شیخ علی اکبر برهان (ره) مےفرمودند: آن قدر درقبر بخوابیم که استخوان هایمان بپوسد، یك شب هم بلند شو ببین چه خبر است. •★• پیامبر اکرم صلےالله علیہ وآله می فرمایند: «وقتی بنده ای از خواب شیرینش و از رختخوابش برخیزد در حالیكه خواب آلود است،» برای این كه به سبب نماز شبش می خواهد كه خداوند را راضی كند، •★• خداوند متعال به سبب آن بنده ، بر ملائكه مباهات می کند و می گوید : این بنده ام را می بینید كه بلند شده و خواب شیرینش را ترك كرده تا كاری را انجام دهد كه بر او واجب نكرده ام؟ شاهد باشید كه من او را آمرزیدم . 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
﷽ 🌹 #آیت_الله_بهجت(ره) 🌹 🌸 چقدر 💓 امام زمان (عج) 💓 مهربان است به کسانی که اسمش را می‌برند و صدایش می‌زنند و از او طلب کمک می‌کنند، از پدر و مادر هم به آنها مهربان‌تر است. 📕 #در_محضر_بهجت/ص٣۶۶ #کمی_معرفت_لازمیم #ما_هم_قدری_به_یاد_حضرت_باشیم 💐 تا نیایی گره از کار بشر وا نشود درد ما جز به ظهور تو مداوا نشود 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 مقام سلمان فارسی بالاتر است یا مقام حضرت ابوالفضل (ع) ؟ # با سخنرانی علی_سعیدیان 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
روش برخورد با ناملایمات ❤️امام على عليه السلام: 🍃بر نامُلایمات چشم فروبند وگرنه هیچگاه خشنود نباشی. 📚نهج البلاغه، ح۲۱۳
نجات از فتنه ها پیامبر اکرم (ص):مردم به وسيلۀ مهدی ما از فتنه ها ی آخرالزّمان نجات يابند، چنانكه به وسيلۀ ما از شرك و بت پرستى رهائى يافتند 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
..💯📌 فهم نادرست❌ و سوء استفاده برخی از دراویش از یک حدیث👇 شهید مطهری 🔸معنی حدیث «حبّ علی بن ابی طالب حسنة لا تضرّ معها سیئة» این است که محبت علی(ع) حسنه‌ای است که مانع ضرر زدن گناه می‌شود، یعنی مانع راه یافتن گناه می‌شود؛ معنایش آن نیست که جاهلان پنداشته‌اند و آن اینکه محبت علی(ع) چیزی است که هر گناهی که مرتکب شوی بلا اثر است. برخی از از طرفی دعوی دوستی خدا دارند و از طرف دیگر از هر گناهکاری گناهکارترند، اینان نیز مدّعیان دروغگو هستند. امام صادق(ع) می‌فرماید: «تعصی الاله و انت تظهر حبّه هذا لعمری فی الفعال بدیع لو کان حبّک صادقا لاطعته انّ المحبّ لمن یحبّ مطیع؛ خدا را معصیت می‌کنی در حالی که مدّعی محبت او هستی! به جانم قسم که این کار، در میان کارها، شگفت‌آور است. اگر محبت تو راستین می‌بود او را اطاعت می‌کردی، زیرا طبیعی است که هر دوستی مطیع دوست خویشتن است». ✅دوستان واقعی امیرالمؤمنین(ع) همواره از گناهان دوری می‌گزیده‌اند؛ ولایت آن حضرت نگاه‌دارنده از گناه بوده است نه تشویق کننده به آن. امام باقر(ع) می‌فرماید: «ما تنال ولا یتنا الّا بالعمل و الورع؛ به ولایت ما نتوان رسید جز با عمل نیک و پرهیزکاری و دوری از گناه». 📚 عدل الهی، ص۳۰۸ 💠شبکه ادیان
🌸🍃مرحوم : همیشه یک کناره کاری داشته باش! ❌بعضی سال ها می شد که مزرعه ي اصلی ما آفت می خورد و تمام محصولمان از بین می رفت. یک قطعه زمین کوچک هم جاي د یگر ي کاشته بودیم، به اصطلاح کناره کاري، و اصلاًَ آن را به حساب نمی آوردیم؛ 💢اما همه ي خرج سالمان را همان کناره کاري تأمین می کرد و جبران همه ي خسارت مزرعه ي اصلی را هم می نمود. ⚠️خوب است مؤمن در کنار عبادات و اعمال واجبش یک عمل مستحب، هر چند هم که کوچک باشد، به طور خصوصی بر اي خودش قرار بگذارد، مثل دست گیري از یک خانواده ي فقیر یا سرپرستی یتیم و چه بسا فرداي قیامت همین کناره کاري باعث نجات انسان شود. 📚مصباح الهدی صفحه 232.
⭕️ 🔸 امام سجاد (ع): 🔹 آخرین سفارش حضرت خضر به حضرت موسى این بود که: هرگز کسى را به سبب گناهش خوار نکن.
✅ آیا قیام امام مهدی (عج) مسلحانه است؟ ومنظور از قیام با شمشیر چیست؟ پاسخ: مسلم است که امام مهدى (عج) نيز مانند پيامبر اکرم (ص) نخست اعلان دعوت عمومى مى کند ودر آغاز ظهورش، مردم را از پيام انقلاب خود آگاه مى سازد واتمام حجت مى کند. ⬅️در اين ميان عده اى دعوتش را مى پذيرند وراه سعادت پيش مى گيرند وعده اى به مخالفت برمى خيزند که امام مهدى (عج) در برابر اينها قيام مسلحانه مى کند. ◀️چنانکه امام جواد (ع) فرموده است: (وقتى 313 نفر ياران خاص حضرت قائم (عج) به خدمتش در مکه رسيدند، حضرت دعوتش را به جهانيان آشکار مى سازد، ووقتى که اين تعداد به ده هزار نفر رسيد، به اذن خدا قيام مسلحانه مى کند وخروج مى نمايد). ⬅️ واما درباره قسمت دوم پرسش بايد گفت که ظاهرا مقصود از خروج با شمشير مأموريت به جهاد، وتوسل به اسلحه براى اعلاى کلمه حق است، واينکه با هيچ يک از کفار به مصالحه نمى نشيند. ⬅️ زيرا هميشه کنايه از قدرت ونيروى نظامى بوده وهست، همان گونه که (قلم) کنايه از علم وفرهنگ است. ونيز از قديم معروف بوده که کشور با دو چيز اداره مى شود: قلم وشمشير. ⬅️ پس منظور از قيام با شمشير، همان اتکاى بر قدرت است، تا مردم نپندارند که اين مصلح بزرگ به شکل يک معلم يا يک واعظ عمل مى کند، بلکه او يک رهبر مقتدر الهى است که امان را از ستمگران ومنافقان مى گيرد. 📚 پي نوشته ها : بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 52، ص 283. 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
اعمالی که مومنان از آنها نهی شده اند: 1- ریشخند و مسخره کردن یکدیگر 2- عیب جویی کردن 3- دادن لقب های زشت به دیگران 4- پرهیز نکردن از بسیاری ازگمان ها 5- جاسوسی کردن در کار دیگران 6- غیبت کردن 🔍🔎مراقب باشیم... در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حسین ابن علی علیه السلام ... توجه به رعایت حق الناس مهم است . 📚
🔴اگر امروز مواظب لقمه غذایت نباشی! فردا مجبوری مواظب حجاب دخترت غیرت پسرت حیای همسرت و ... باشی زیرا لُقمه حرام شروع کننده همه مصیبت هاست. 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
✅ آیا در عصر ظهور همه یک عقیده و مرام خواهند داشت؟ ✅برای تشکیل جامعه واحد و امت واحده، یک موضوع ضروری است و آن جهان‌بینی واحد و اعتقاد واحد است. در دوران ظهور و روزگار دولت عدل بنیاد مهدوی جهان‌‌بینی واحدی بر جهان حاکم می‌‌گردد و راه و روش و برنامه‌ها یکی است، و یکپارچگی و یگانگی واقعی در عقیده و مرام پدید می‌آید، و مردمان همه یکدل و یک‌زبان به سوی سعادت و صلاح حرکت می‌کنند. ⬅️امام مهدی (عج) که مصلحی حقیقی است و راه و روش او بر پایه قانون جاویدان حقّ و عدل استقرار دارد و با فطرت و سرشت انسان‌ها هماهنگ و سازگار است، وحدتی واقعی را بر اساس اصول توحید و ایدئولوژی اسلامی پی می‌ریزد و همه انسان‌ها را در زیر شعار یگانه و دین واحد گرد می‌آورد. ⬅️امام علی (ع) به مالک بن حمزه فرمود: «... در این زمان قائم ما قیام کند و همه را بر یک مرام و عقیده گرد آورد». ⬅️امام صادق (ع) فرمود: «فواللَّه یا مفضّل! لیرفع عن الملل والأدیان الاختلاف ویکون الدین کلّه للَّه»؛ «... به خدا سوگند ‌ای مفضّل! [امام قائم] از میان ملّت‌ها و آیین‌ها اختلاف را برمی‌دارد و یک دین بر همه حاکم می‌گردد.»
⬅️یکی از مهترین پیامهای فراموش شده عاشورا شب عاشورا امام حسین به یارانش فرمود: هر کس از شما حق الناسی به گردن دارد برود و آن حق را ادا کند که خداوند شهادتش را نمی پذیرد. او به جهانیان فهماند که حتی شهید شدن درراه خدا در کربلا بالاتر از رعایت حق الناس نیست. در عجبم از کسانی که هزاران گناه میکنند، مغازه داری که گران فروشی میکند کارخانه داری که احتکار میکند مسئولینی که کم کاری میکنند و معتقدند یک قطره اشک بر حسین ضامن بهشت آنهاست.. 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ترس حکومت عربستان از ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه! تغییرِ نوشتارِ نامِ ایشان بر دیوار مسجدالنبی... 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
و 💎 یکی از پاک کننده های گناه، نماز و عبادت فرد مؤمن در شب می‌باشد، یعنی غیر از ثوابی که نماز شب دارد، یکی از آثارش شستشو دادن گناه مؤمن است ❇️ امام صادق (ع) فرمودند: نماز مؤمن در شب گناهانی که در روز انجام داده است را از بین می‌برد.
ای کـاش جمال مـاہ او می دیدم عالم همہ سر بہ راہ او می دیدم ای کاش نمیمردم و در روز ظہور خـود را یکی از سپاہ او می دیدم 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
5b2635c2d346ab1a7baa5c87_-595784378890547379.mp3
1.09M
🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
👇👇👇👇👇👇👇
🍃بعضی از آیات هستند که وقتی اونا رو میخونم، شرمنده ی خدا میشم. مثل همین آیه   "أَلَیْسَ اللَّهُ بِکَافٍ " الزمر ، آیه 36  آیا خدا، برای بنده اش کافی نیست؟   واقعا، کافی نیست ؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا شده یک مرتبه حضرت مهدی عج به من و تو نگاه کنه لذت ببره ؟ 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
ننگ‌ بر حقوق بشر.. در اخبار آمده: فرستادن غذای فاسد برای مردم یمن افشاگری رئیس کمیته عالی انقلاب یمن ورسوایی بزرگ برنامه جهانی غذا :محمد علی الحوثی فاش کرد برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد مواد غذایی فاسد برای مردم یمن می فرستد.
⬅️حضرت عزیر نبی(ع) یکی از پیامبران بنی اسرائیل حضرت عُزیر(ع) بود که نام مبارکش یک بار در قرآن آمده است و نامش در لغت یهود،عذرا گفته می شود.پدر و مادرش در منطقە بیت المقدس زندگی می کردند. خداوند دو پسر دوقلو به آنها داد که نام یکی را عزیر و نام دیگری را عُذره گذاشتند.عزیر و عذره با هم بزرگ شدند تا به سی سالگی رسیدند. عزیر(ع) پس از آنکه ازدواج کرد به قصد سفر از خانه بیرون آمد.پس از خداحافظی با بستگانش،اندکی انجیر و آب و میوە تازه با خود برداشت تا در سفر از آن بهره بگیرد.در بین راه به آبادی رسید که به طور وحشتناکی درهم ریخته و ویران شده بود و حتی استخوان های ساکنان آنجا نیز پوسیده شده بود. هنگامی که عزیر(ع)با دیدن این منظره وحشتناک به فکر معاد و زنده شدن مردگان افتاد و با خود گفت:چگونه خداوند این مردگان را زنده می کند؟البته او این سخن را از روی انکار نگفت بلکه از روی تعجب گفت: او در این فکر بود که خداوند جانش را گرفت و در ردیف مردگان قرار داد.پس از صد سال،خداوند عزیر(ع) را زنده کرد.فرشته ای از جانب خدا آمد و از او پرسید: چقدر در این بیابان خوابیده ای؟ او که گمان می کرد ساعاتی بیش در آنجا استراحت کرده باشد در جواب گفت:یک روز یا کمتر! فرشته به او گفت:تو صد سال در اینجا بوده ای.اکنون به غذا و آشامیدنی خود بنگر که چگونه به فرمان خدا در تمام این مدت سالم مانده و هیچ آسیبی ندیده است.اما برای اینکه باور کنی به الاغ خود بنگر و ببین که چگونه با مرگ ،اعضای آن از هم متلاشی شده است و اینک ببین که خداوند چگونه اجزای پراکنده و متلاشی شده آن را دوباره جمع آوری کرده و زنده می کند.با دیدن این منظره عزیر گفت:می دانم که خداوند بر هر چیزی توانا است.اینک مطمئن شدم و مسأله معاد را با تمام وجودم حس کردم و قلبم سرشار از یقین شد. آنگاه عزیر سوار بر الاغ خود شد و به سوی خانه اش حرکت کرد در مسیر راه می دید که همه چیز تغییر کرده است.وقتی به زادگاه خود رسید دید که خانه ها و آدمها تغییر کرده اند با دقت به اطراف خود نگاه کرد تا مسیر خانه خود را یافت و به نزدیک منزل خود آمد.در آنجا پیرزنی لاغر اندام و خمیده قامت و نابینا را دید از او پرسید:آیا منزل عزیر همین جا است؟ پیرزن گفت:آری همین جا است.سپس به دنبال این سخن گریه کرد و گفت:دهها سال است که عزیر مفقود شده و مردم او را فراموش کرده اند چطور تو نام عزیر را به زبان آوردی؟ عزیر گفت:من خود عزیر هستم.خداوند صد سال مرا از این دنیا برد و جزء مردگان در آورد و اینک بار دیگر مرا زنده کرده است. آن پیرزن مادر عزیر بود که با شنیدن این سخن پریشان شد و گفت:صد سال قبل عزیر گم شد.اگر تو واقعا عزیر هستی و راست می گویی(او مردی صالح و مستجاب الدعوه بود) دعا کن تا من بینا شوم و ضعف پیری از من برود.عزیر دعا کرد.پیرزن بینا شد و سلامتی خود را بازیافت و با چشم تیزبین خود پسرش را شناخت و دست و پای پسرش را بوسید و سپس او را نزد بنی اسراییل برد.بزرگ قوم بنی اسراییل به عزیر گفت: ما شنیدیم هنگامی که بخت النصر،بیت المقدس را ویران کرد و تورات را سوزاند فقط چند نفر انگشت شمار حافظ تورات بودند.یکی از آنها عزیر(ع) بود. اگر تو همان عزیر هستی تورات را از حفظ بخوان.عزیر تورات را بدون کم و کاست و از حفظ خواند.آنگاه او را تصدیق کردند و به او تبریک گفتند و با او پیمان وفاداری به دین خدا بستند.امام باقر(ع) گفته است عزیر و عذره هر دو از یک مادر؛دوقلو بدنیا آمدند.عزیر در سی سالگی از آنها جدا شد و صد سال به مردگان پیوست و سپس زنده شد و نزد خاندانش بازگشت. او بیست سال دیگر با برادرش زیست و سپس باهم از دنیا رفتند در نتیجه عزیر پنجاه سال و عذره صد و پنجاه سال عمر کردند. 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12