eitaa logo
مهدی یاوران
244 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.4هزار ویدیو
16 فایل
ارتباط با ادمین: @Salam_mahdii
مشاهده در ایتا
دانلود
13.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 خودت را روبروی عجل الله ببین 🔴 راه حل مرحوم آیت الله مصباح یزدی برای خطورات نفسانی 🌴به مهدی یاوران بپیوندین 🌴👇 https://eitaa.com/Mehdiyavar
یک آیه تَبَارَكَ الَّذِي نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَىَ عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعَالَمِينَ نَذِيرًا فرقان - ١ زوال ناپذیر و پر برکت است کسی که قرآن را بر بنده‌اش نازل کرد تا بیم‌دهنده جهانیان باشد. ********** نکته ها: كلمه «تَبارك» ممكن است از واژه ى «بَرَك» به معناى ثابت و پایدار باشد، و ممكن است از واژه ى «بَركة» به معناى خیر زیاد باشد، یعنى كسى كه قرآن را نازل كرد منشأ خیرات بسیار است كه نمونه ى بركت و خیر او همین نزول قرآن است. آرى چه بركتى بالاتر از قانون الهى كه میلیاردها انسان را در طول تاریخ از ظلمات به نور هدایت كرده است. نزول، اگر در قالب «اَنزَلنا» باشد به معناى فرستادن دفعى و یكجاست، ولى اگر در قالب «نَزّل» باشد به معناى فرستادن تدریجى است و قرآن داراى هر دو نزول است؛ یكبار در شب قدر به صورت دفعى بر پیامبر نازل شد، «اِنّا انزَلناه فى لیلة القَدر» [239] و بار دیگر به صورت تدریجى و در مدّت 23 سال نازل شده است، «نزّل الفرقان» همان گونه كه در جاى دیگر قرآن مى خوانیم: «و قُرآناً فَرَقناه لِتَقرأه على النّاس على مُكثٍ و نزّلناه تنزیلا» [240] ما قرآن را قطعه قطعه فرستادیم تا بتدریج بر مردم بخوانى. ----- 239) قدر، 1. 240) اسراء، 106. ********** پیام ها: - قرآن، از سرچشمه ى مباركى صادر شده است. «تبارك الّذى نزّل» - هم نظام تكوینى انسان (آفرینش او كه به قدرت خدا انجام گرفته) سزاوار تحسین است، «فتبارك اللّه احسن الخالقین» [241] و هم نظام تشریعى او (نزول قرآن و تدوین احكام دین). «تبارك الّذى نزّل» - قرآن به تدریج نازل شده است. «نزّل» - قرآن، بهترین وسیله ى شناخت حقّ از باطل است. «الفرقان» - اگر كتب آسمانى ورسالت انبیا نبود، انسان متحیّر وسرگردان بود. «الفرقان» - عبودیّت و بندگى، زمینه ى دریافت وحى است. «نزّل الفرقان على عبده» - رسالت پیامبر اسلام جهانى است. «للعالمین» - وظیفه ى انبیا هشدار و انذار است. «نذیرا» ----- 241) مؤمنون، 14. **********
۱۱۸ نکته در مورد اصلح بودن دکتر سعید جلیلی.pdf
884.4K
🚨 چرا جلیلی اصلح است؟! 🔺 جزوه حاوی ۱۱۸ نکته مهم در مورد دلایل اصلح بودن دکتر سعید جلیلی 🔹 مقدمه: نگاه ما به رئیس‌جمهور 🔹 بخش اول: شایستگی‌های جلیلی 🔹 بخش دوم: کارنامه اجرایی 🔹 بخش سوم: شبهات 📣 به دست همه برسانید... 🖍 محمدمسلم وافی
🚨 🔰 جلیلی و پزشکیان چه می گویند؟ بررسی مواضع دو کاندیدای ریاست جمهوری 🌐 به پایگاه خبری بپیوندید 👇 🆔☫ @news_ziaossalehin ☫‌
یک آیه لِّلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَإِن تُبْدُوا مَا فِي أَنفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحَاسِبْكُم بِهِ اللَّهُ فَيَغْفِرُ لِمَن يَشَاءُ وَيُعَذِّبُ مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ بقره - ٢٨٤ آنچه در آسمانها و زمین است، از آنِ خداست. و (از این رو) اگر آنچه را در دل دارید، آشکار سازید یا پنهان، خداوند شما را بر طبق آن، محاسبه می‌کند. سپس هر کس را بخواهد (و شایستگی داشته باشد)، می‌بخشد؛ و هر کس را بخواهد (و مستحق باشد)، مجازات می‌کند. و خداوند به همه چیز قدرت دارد. ********** نکته ها: علامه طباطبائى در تفسیر المیزان مى فرماید: حالات قلبى انسان دو نوع است: گاهى خطور است كه بدون اختیار چیزى به ذهن مى آید و انسان هیچگونه تصمیمى بر آن نمى گیرد كه آن خطور گناه نیست، چون به دست ما نیست. امّا آن حالات روحى كه سرچشمه ى اعمال بد انسان مى شود و در عمق روان ما پایگاه دارد، مورد مؤاخذه قرار مى گیرد. ممكن است مراد آیه از كیفر حالات باطنى انسان، گناهانى باشد كه ذاتاً جنبه درونى دارد و عمل قلب است، مانند كفر و كتمان حقّ، نه مواردى كه مقدّمه گناه بیرونى است. انسان، در برابر روحیّات، حالات و انگیزه هایش مسئول است و این مطلب مكرّر در قرآن آمده است. از آن جمله: * «یؤاخذكم بماكسبت قلوبكم» [773] خداوند شما را به آنچه دلهاى شما كسب نموده است مؤاخذه مى كند. * «فانّه اثم قلبه» [774] براستى كه كتمان كننده، دل او گناهكار است. * «انّ السّمع و البصر والفؤاد كلّ اولئك كان عنه مسئولاً» [775] همانا گوش و چشم و دل، هر كدام مورد سؤال هستند. * «انّ الّذین یحبّون ان تشیع الفاحشة فى الّذین امنوا لهم عذابٌ ألیمٌ فى الدّنیا والأخرة» [776]علاقه قبلى به شیوع گناه و فساد در میان مؤمنان، سبب عذاب دنیا و آخرت است. حضرت على علیه السلام مى فرمایند: مردم بر اساس افكار ونیّات خود مجازات مى شوند. ----- 773) بقره، 225. 774) بقره، 283 . 775) اسراء، 36 . 776) نور، 19 . ********** پیام ها: [777] - خداوند، هم مالك مطلق است؛ «للّه ما فى السموات و ما فى الارض» و هم عالم مطلق؛ «ان تبدوا...اوتخفوه» و هم قادر مطلق. «واللّه على كلّ شى ء قدیر» - از كوزه همان برون تراود كه در اوست. اعمال انسان ها نشانگر طرز تفكّر و اعتقادات درونى آنهاست. «تبدوا ما فى انفسكم» - مربّى باید مردم را میان بیم وامید نگه دارد. «یغفر، یعذّب» ----- 777) نهج البلاغه، خطبه ى 75. **********
سلام دوستان وقت به خیر طرف داران جبهه حق خسته نباشین حامیان امام زمان خدا قوت شما که طرف آقای جلیلی هستین قطعا طرف نظام و انقلاب و رهبری هستین
اَلْخِیْرُ فیٖ ماٰ وَقَعَ روز شد، خیر است...🌸
🚨 کار خیلی قشنگ که ستاد انجام داده و واقعاً خوشم اومد این بوده که جزئیات طرح‌های لازم واسه هر استان رو به تفکیک توی این سایت گذاشته و آقای منصوری هم برای هر استان توی یک ویدئو کوتاه مجموع طرح‌ها رو ارائه داده، استان خودتون رو ببینید به نظرم ضرر نداره: 👇 🔗 http://100ahd.drjalily.com
472.9K
🚨 صحبت همسر شهید مهدی باکری در مورد پزشکیان 1️⃣ اگاهانه انتخاب کنید 2️⃣ ترک زبانان نباید صرف اینکه پزشکیان ترک است به او رای بدهند 3️⃣ اگر شهید باکری زنده بود هرگز به او رای نمی داد چون او را خوب می شناخت. 4️⃣ تا اونجای که من می دونم آنهايي که دوستان واقعی شهید باکری هستند به پزشکیان رای نداده اند 5️⃣ اگه خدای نکرده پزشکیان رئیس جمهور شوند اصلاح طلبان او را روی انگشتشان خواهند چرخاند برای سوء استفاده #️⃣ | #️⃣ |
یک آیه يَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَرِيشًا وَلِبَاسُ التَّقْوَىَ ذَلِكَ خَيْرٌ ذَلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ اعراف - ٢٦ ای فرزندان آدم! لباسی برای شما فرستادیم که اندام شما را می‌پوشاند و مایه زینت شماست؛ اما لباس پرهیزگاری بهتر است! اینها (همه) از آیات خداست، تا متذکّر (نعمتهای او) شوند! ********** نکته ها: پس از نقل داستان حضرت آدم، خداوند در این سوره چهار بار (در این آیه و آیات 27، 31 و 35)، فرزندان آدم و نسل بشر را خطاب قرار داده و به امورى همچون: حفظ لباس تقوا، فریب شیطان را نخوردن، در خوراكى ها و آشامیدنى ها و تجمّلات اسراف نكردن و پذیرفتن دعوت انبیا، سفارش نموده است. «ریش»، به معناى پر پرندگان است كه براى آنها، هم پوشش است و هم وسیله ى زیبایى، همچنین به لباسى كه براى انسان نوعى زینت به حساب آید، ریش گفته مى شود. همه ى نعمت ها به دست خداوند است و از خزینه ى غیب الهى سرازیر مى شود، چنانكه خداوند مى فرماید: «و اِنْ من شى ء الاّ عندنا خزائنه و ما ننزّله الاّ بقدر معلوم» (58) هیچ چیز نیست، جز آنكه گنجینه هاى آن نزد ماست و جز به اندازه معلوم، فرو نمى فرستیم. و مى فرماید: «وانزلنا الحدید» (59) ، «وانزل لكم من الانعام...» (60) ، پس مراد از نزولِ لباس از سوى خداوند، آفرینش و قرار دادن آن در اختیار انسان است. «أنزلنا علیكم لباساً» مراد از «لباس التّقوى»، لباسى است كه بر اساس تقوا، تواضع، پاكى و پاكدامنى باشد و به هر یك از خشیت، طاعت، عفّت، حیا و عمل صالح نیز تعبیر شده است. (61) ----- 58) حجر، 21 59) حدید، 25 60) زمر، 6 61) تفسیر منهج الصادقین ********** پیام ها: - توجّه به نعمت هاى الهى، عامل عشق به خدا ودورى از غفلت است. «قد انزلنا علیكم... لعلّهم یذّكّرون» - لباس، زمانى نعمت الهى است كه بدن را بپوشاند. «یوارى سواتكم» - گرچه در تهیّه ى لباس، علاوه بر عوامل طبیعى انسان ها نیز تلاش مى كنند، ولى همه ى اینها به دست خداست. «انزلنا علیكم لباساً» - پوشش وپوشاندن كار خداست، «انزلنا علیكم لباساً یوارى»، ولى برهنگى و برهنه كردن كار شیطان است. «فوسوس... لیبدى لهما ما ورى عنهما من سواتهما» - لباس، نعمت الهى است، «لباساً یوارى» و برهنگى و خلع لباس، كیفر گناه. «فلمّا ذاقا الشجرة بدت لهما سوءاتهما» - پوشش و آراستگى با پوشاك و لباس هاى زیبا، مطلوب و محبوب خداوند است. «قد انزلنا علیكم لباساً... و ریشاً» آراستن و زینت و بهره بردن از لباس هاى زیبا تا آنجا كه به اسراف كشیده نشود، مانعى ندارد. - معنویّت در كنار مادّیت، تقوا در كنار زینت لازم است. «ریشاً و لباس التّقوى»، و گرنه لباس مى تواند وسیله ى اسراف، تكبّر، فساد، خودنمایى، مدپرستى، شهوترانى، فخرفروشى و امثال آن شود. - آن گونه كه در لباس مادى، پوشش عیوب، حفاظت از سرما و گرما و زیبایى مطرح است، تقوا هم عامل پوشش عیوب است، هم نگهدارنده از گناه و هم مایه ى زیبایى معنوى انسان مى باشد. «لباس التّقوى» - از خاك، پنبه مى روید، از علف كه خوراك حیوان است پشم تولید مى شود و از آب دهان كرم، ابریشم، اینها همه از آیات الهى است كه مى تواند مایه ى تذكّر و بیدارى انسان باشد. «ذلك من آیات اللّه لعلّهم یذّكّرون» **********
سلام دوستان
وقتتان به خیر ان شاءالله