eitaa logo
🌄 مهمانان خدا 💕
195 دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
5.8هزار ویدیو
50 فایل
پیامهای گوناگون. قرآن حدیث یاد شهدا و....
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨ 📙 كشاورزی هر سال که گندم میكاشت، ضرر میكرد. تا اینكہ یك سال تصمیم گرفت، با خدا شریك شود و زراعتش را شریكی بكارد. اول زمستان موقع بذرپاشی نذر كرد كه هنگام برداشت محصول، نصف آن را در راہ خدا، بین فقرا و مستمندان تقسیم كند. اتفاقاً آن سال، سال خوبی شد و محصول زیادی گیرش آمد. هنگام درو از همسایه‌هایش كمك گرفت و گندمها را درو كرد و خرمن زد. اما طمع بر او غالب شد و تمام گندمها را بار خر كرد و به خانه‌اش برد و گفت: «خدایا، امسال تمام زراعت مال من، سال بعد همه اش مال تو!» از قضا سال بعد هم سال خیلی خوبی شد، اما باز طمع نگذاشت كه مرد كشاورز نذرش را ادا كند. باز رو كرد به خدا و گفت: «ای خدا، امسال هم اگر اجازہ دهی، تمام گندم‌ها را من میبرم و در عوض دو سال پشت سر هم، برای تو كشت میكنم!» سال سوم از دو سال قبل هم بهتر بود و مرد كشاورز مجبور شد، از همسایگانش چند تا خر و جوال بگیرد، تا بتواند محصول را به خانه برساند. وقتی روانه شهر شد، در راہ با خدا راز و نیاز میكرد كه: «خدایا، قول میدهم سه سال آیندہ همه گندم‌ها را در راہ تو بدهم!!» همینطور كه داشت این حرفها را میزد، به رودخانه‌ای رسید. خرها را راند، تا از رودخانه عبور كنند كه ناگهان باران شدیدی بارید و سیلابی راہ افتاد و تمام گندم‌ها و خرها را یكجا برد. مردك دستپاچه شد و به كوہ بلندی پناہ برد و با ناراحتی داد زد: «های های خدا! گندم‌ها مال خودت، خر و جوال مردم را كجا میبری؟» هرکه را باشد طمع اَلکَن شود با طمع کی چشم و دل روشن شود پیش چشم او خیال جاہ و زر، همچنان باشد که موی اندر بصر! جز مگر مستی که از حق پر بوَد گر چه بِدْهی گنجها، او حُر بود 📚برگرفته از مثنوی معنوی 🎀 خدا ناظر بر اعمال ماست
✨🌼✨ مي گويند ؛ خداوند داستان ابليس را تعريف کرد ، تا بداني که نمي شود به عبادتت ، به تقربت و به جايگاهت اطمينان کني! خدا هيچ تعهدي براي آنکه تو هماني که هستي بماني ، نداده است شايد به همين دليل است که سفارش شده وقتي حال خوبي داري و مي خواهي دعا کني ، يادت نرود عافيت و عاقبت بخيري بطلبی پس به خوب بودنت مغرور نشو که شيطان روزي مقرّب درگاه الهي بود. 💠: @momenane🌷
2017-11-15 121411.mp3
1.85M
آخر یه روز شیعه برات حرم می‌سازه😭 🎙با نوای دلنشین 💔 را درک کنیم 🔹 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حامد کاشانی
Kashani-TekrareTakhribBaghi.mp3
1.8M
📽 بازنشر #کلیپ_صوتی 🔸 #تکرار_تخریب_قبور_ائمه_بقیع 🔴 حجت الاسلام کاشانی 🏴 هشتم شوال، سالروز #تخریب_قبور_ائمه_بقیع تسلیت باد. @kashani1395
7.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️رهبرمعظم انقلاب: اگر جرأت میکردند پس از قبور ائمه در بقیع، قبر پیامبر(ص) را هم تخریب میکردند... ┄══✼🍃🌺🍃✼══┄ 🇮🇷 به یا ثارالله بپیوندید 🙏 🌹 @yasarall
✨﷽✨ ✅8 شوال تخریب قبور أئمة البقیع (علیهم السلام) ✍در این روز در سال 1343 هـجری قمری قبور ائمهء بقیع علیهم السلام و نیز قبر حضرت حمزه علیه السلام در اُحد به دست وهابیّون تخریب شد. (1) علّت و انگیزه ی تخریب این قبور مطهّر در کتب مختلفی که بر رد عقائد ضالّهء وهابیت تألیف شده، بیان گردیده است. آنان اضافه بر قبور مطهّر ائمهء معصومین علیهم السلام، دیگر قبور را هم تخریب نمودند که عبارتند از : قبر منسوب به فاطمه زهرا علیها السلام، قبر مطهّر فاطمه بنت أسد علیهما السلام مادر امیر المؤمنین علیه السلام، قبر مطهر حضرت امّ النبین علیها السلام، قبر ابراهیم پسر پیامبر اعظم صلّی الله علیه و آله، قبر اسماعیل فرزند حضرت صادق علیه السلام، قبر دختر خواندگان پیامبر صلّی الله علیه و آله، قبر حلیمه سعدیه مرضعهء پیامبر صلّی الله علیه و آله و قبور شهدای زمان پیامبر صلّی الله علیه و آله. وهابیان در سال 1343 هـ در مکّه گنبدهای قبر حضرت عبدالمطّلب علیه السلام، ابی طالب علیه السلام، خدیجه علیها السلام، و زادگاه پیامبر صلّی الله علیه و آله و فاطمه زهرا علیها السلام و «خیزران» عبادتگاه سرّی پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله را با خاک یکسان نمودند. در جدّه نیز قبر حوّا و دیگر قبور را تخریب کردند. در مدینه گنبد نبوی را به توپ بستند، ولی از ترس مسلمانان قبر شریف را تخریب نکردند. در شوال 1343 با تخریب قبور مطهّر ائمهء بقیع علیهم السلام اشیاء نفیس و با ارزش آن قبور مطهّر را به یغما بُردند. قبر حضرت حمزه علیه السلام و شهدای اُحد را با خاک یکسان کردند، و گنبد و مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر پیامبر صلّی الله علیه و آله، قبر اسماعیل پسر حضرت صادق علیه السلام و دیگر قبور را هم خراب کردند. در همان سال به کربلای معلّی حمله کردند، و ضریح مطهّر را کندند و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهّر را که اکثراً از هدایای سلاطین و بسیار ارزشمند و گرانبها بود، غارت کردند و قریب به 7000 نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را کشتند. سپس به سمت نجف رفتند که موفّق به غارت نشدند و شکست خورده بر گشتند. (2) 📚1. مستدرک سفینة البحار : ج 6 ، ص 66 . 📚2. کشف الارتیاب : ص 77 .
✍ زمان مناسب خوردن هندوانه 🍉هنـدوانه را زمانی که معده‌تان 🍉خالی است نخورید، زیرا شکم 🍉خالی و معده گرم با طبع سرد 🍉هنـــــدوانه همخــــوانی ندارد. 🍉از طـــــرف دیگر خــــوردن آن 🍉به همـــراه یا بلافاصـله قبل یا 🍉بعد از غذا نیز توصیه نمیشود... 🍏 @tebshia20🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠﷽ 🅾 قضیه و افطاری نذری‼️ 📝امشب افطار جاتون خالی، همسایہ برامون نذری آورد؛اما در ظرفی که شبیه بود❗️ همینجا عرض کنم که سیبی که شرکت اپل بعنوان نماد استفاده کرده، همان میوه ممنوعه خدا بود و شیطان ملعون، حضرات آدم و حوا علیھماالسلام را برای استفاده از آن تحریک کرد. یعنی نماد پیروزی شیطان بر انسان و بالاتر از آن، نماد است ⭕️اتفاقا ظرف مذکور همانطور که در عکس پیداست خیلی زیبا هم بود و حتی بچه کوچڪ ما هم ازش خوشش آمد. اما بندھ از خانوادمون خواستم نذری را در ظرف دیگری بریزند و سر سفره بیاورند. 🖇دلیلش شاید برای برخی قابل درک نباشه؛ اما بنظرم آمد نباید در ظرفی که نماد مخالفت با امر خداست غذا بخوریم. چون ... 👈ناخودآگاه انسان چیز عجیبی است؛ کم کم تغییر موضع میدهد و ناگهان انسان به خود می آید که کار از کار گذشته و عاقبت به شر شده است. ⛔️همین موارد بظاهر ساده انسان را به سوی گناهانی در سالهای آینده ترغیب می نماید که حتی فکر کردن به آنها اکنون برایمان امکان ندارد 💢شواهد بسیاری در روایات وجود دارد که ما را به این نتیجه می رساند که در برخی موارد به دشمنان منفور است که البته اینجا مجال پرداختن به آن موارد نیست. اما من باب مثال روایاتی که از خوردن غذای دشمنان یا پوشیدن لباس ایشان نهی کرده است. به این روایات دقت فرمایید: 💠«عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا (ع) قَالَ: سَمِعْتُهُ یَقُولُ وَ ذَکَرَ مِصْرَ فَقَالَ قَالَ النَّبِیُّ (ص) لَا تَأْکُلُوا فِی فَخَّارِهَا وَ لَا تَغْسِلُوا رُءُوسَکُمْ بِطِینِهَا فَإِنَّهُ یَذْهَبُ بِالْغَیْرَةِ وَ یُورِثُ الدِّیَاثَةَ»؛[1]  امام رضا(ع) می‌فرماید: پیامبر اسلام(ص) فرمود در ظرفی که از خاک مصر درست شده چیزی نخورید. سرتان را با گل آن نشویید؛ چرا که غیرت را از بین می‌برد و ... 💠«وَ لَقَدْ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ: لَا تَغْسِلُوا رُءُوسَکُمْ بِطِینِهَا، وَ لَا تَأْکُلُوا فِی فَخَّارِهَا، فَإِنَّهُ یُورِثُ الذِّلَّةَ وَ یَذْهَبُ الْغَیْرَة»؛[2]  رسول خدا(ص) می‌فرمودند: سرتان را با گِل آن (سرزمین مصر)نشویید، در ظرفی که از خاک مصر درست شده چیزی نخورید؛ زیرا را به دنبال دارد و را از بین می‌برد! ✅ دلیل این موضوع، یعنی نهی پیامبر(ص) در «استفاده از خاک مصر»، نیز در روایات بیان شده است. و آن اینست که خاک مصر به دلیل بی‌غیرتی بنی اسرائیل که در آن سرزمین ساکن بودند، ممکن است اثری وضعی داشته باشد و آن بی‌غیرتی از طریق خاک به دیگران نیز سرایت کند. ✔️امام صادق از پدر بزرگوارش امام باقر(ع) نقل می‌کند: چه سرزمین خوبی است شام، و بد مردمانی امروز در آن سکنیٰ گزیدند. بدترین دیار سرزمین مصر است؛ خداوند آن‌جا را زندان کسانى از بنى‌اسرائیل قرار داد که مورد غضب الهى واقع شدند؛ چون خداوند متعال مى‌‏فرماید: به زمین مقدسى که خدا برایتان مقرر کرده است داخل شوید»،[3] امّا بنى‌اسرائیل از ورود به ارض مقدس سرپیچى نمودند و چهل سال در بیابان دچار سرگردانی (ذلت) شدند و خروج آنها از مصر و ورودشان به شام تنها بعد از توبه آنها و رضایت الهى از آنان محقّق شد. سپس امام باقر(ع) فرمود: 🔺من کراهت دارم از خوردن چیزی که در ظروف سفالى مصر پخته شده، و هرگز سرم را با گل‌ سرشور آن‌جا نمى‏‌شویم؛ چون بیم دارم از خاک آن‌جا، ذلت عارضم شود و غیرتم زایل شود.[4] لذا برخی فقها استفاده از خاک مصر را برای شستن سر مکروه دانسته‌اند. 🚨 البته، این به معنای بی‌احترامی به مردم مصر نیست، بلکه مقصود تنها شستن سر با خاک مصر و استفاده از آن است 📝غرض اینکه اینها هم بنظرم از گامها و خطوات شیطانه ؛ که قرآن کریم فرمود و لا تتبعوا خطوات الشیطان ... گاهی مسیر انسان به گناه از جایی شروع میشه که اصلا شبیه به مکروهات هم نیست،چه برسد به گناهان؛ اتفاقا ممکنه از یه جای بظاهر خوب و قشنگ آغاز بشه ... از افطاری با یہ نذرے ؛ اما در ظرفے که شاید ... شاید خدا دوسش نداشته باشه ... آخه بعضی چیزا خاطرات بدی رو زنده می کنہ. خاطرات ... 🚨راستی! گوشی شما أپله❓😉 [1]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی ج 6، ص 386، دار الحدیث، قم، چاپ اول، 1429ق. [2]. حمیرى، عبد الله بن جعفر قرب الإسناد، ص 376، مؤسسة آل البیت علیهم السلام‏، قم، چاپ جدید، 1413ق. [3]. مائده، 21. [4]. قطب الدین راوندى، سعید بن هبة الله، قصص الأنبیاء علیهم السلام، محقق، مصحح: عرفانیان یزدى، غلامرضا، ص 186، مرکز پژوهش هاى اسلامى، مشهد، چاپ اول، 1409ق. ‏