eitaa logo
مصباحیه ...
131 دنبال‌کننده
17.2هزار عکس
8.8هزار ویدیو
493 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 باخت در جنگ روانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قاسم روانبخش نماینده قم: وزرای اقتصاد و راه می‌گویند در دولت رئیسی کلاً ۲۰ هزار مسکن ساخته شد؛ آیا می‌خواهند کار نکرده خودشان را جبران کنند؟
حرف بی حساب دیگری از مسعود خان پزشکیان: با ادبیات دستوری و جریمه و زندان و اعدام نمی‌توانیم کسی را هدایت کنیم پزشکیان در بزرگداشت چهلمین سالگرد تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی: 📌 ما با دستور نمی‌توانیم دیگران را هدایت کنیم، در مقابل ما می‌ایستند 📌 این ادبیات قلب را سیاه می کند و دین را تضعیف و سست می کند. 😶 نقد من ؛ ۱. آدمی که سواد و آگاهی دینی کافی و عمیق نداره اما راحت نظر میده. مثل خیلی از مردم ... چجور شورای نگهبان او را رجل دینی تشخیص داده که بدیهیات دینی را نمیداند؟ ۲. نفی مطلق اجبار، غلط هست و یک باور خطرناک پوپولیستی، پلورالیستی، ليبرالیستی و ضددینی است... اساسا مجازات، از شیوه های مهم اصلاح و تربیت و مهار مفاسد و انحرافات است ... و در همه ی مجامع و جوامع وجود دارد مثل قوانین رانندگی، دادگاهها، زندانها، سازمانهای نظارتی بر تولید غذاها و‌ خوراکی ها و داروها، قوانین مدارس و دانشگاه ها، مسابقات ورزشی و... مجازات در دین خدا هم همینجور.. از مقاصد اصلی در مجازات اسلامی( زندان. شلاق. قصاص اعضا و نفس. اعدام. جریمه مالی، تبعید، کفارات، توبه و جبرانهای گوناگون در آن و...)، تربیت و هدایت و مهار انسان هاست در گمراهی خود و گمراه کردن دیگران ... لذا فرمودند آخر الدوا الکیل... ۳. حرف بی اساس مسعود، ناظر به قانون جدید است که برخورد خیابانی و گشت ارشاد را حذف کرده و برخورد دوربینی را جایگزین آن کرده و برخوردها را ناظر به برداشتن روسری و برهنگی بدنی قرار داده است. اساسا هدف اصلی از این قوانین، حفظ طهارت و دیانت در جامعه و مهار انحرافات و اغواگریها و اضلالات است، یعنی هدف اصلی این است که بدحجاب و بی حجاب، دیگران را به جهنم نبرد، نه اینکه لزوما خودش حتما هدایت شخصی شود و به زور به بهشت برود..‌ لذا رهبری چندسال قبل گفت حکومت دینی نمیتواند نسبت به گناه علنی در جامعه بی تفاوت باشد. ۴. در این مباحث عده ای مخالف، دوقطبی سازی میکنند با مشکلات اقتصادی... باید با مفاسد کلان اقتصادی و‌سیاستگزاری های کلان خلاف شرع یا عدالت هم برخورد کرد که متاسفانه غالبا نمیشود. مثلا حرام علنی بانکها که تبعاتش بویژه در طولانی مدت، کمتر از بی حجابی و بدحجابی نیست... ۵. حدود ۲۰٪ دختران و زنان که غالبا در کلانشهرها و مناطق مرفه بالاشهرها هستند در دو سال اخیر، کشف حجاب و برهنگی کرده و میکنند و با این قانون باید با آنها برخورد کرد تا بقیه دختران و زنان و همچنین مردان و پسران را گمراه نکنند ... ۶. این قانون، بخشهایی ایجابی مختلفی دارد که وظایف مهمی برای نهادهای مختلفی تعیین کرده است. همچنین در بخش سلبی و مجازات، برخورد با دانه درشتها و سلبریتی ها از نقاط طلایی و درخشان این قانون است که تاثیر مهمی در مهار فتنه انگیزی و فسادبخشی آنها دارد. ۷. شارلاتانیسم افراطی رسانه های اصلاحات و تروریستهای مجازی، با دروغ و فریب و‌ توطئه، مشغول تحریف و تخریب این قانون هستند و مدعی جنگ داخلی و روی هم قراردادن مردم و این چیزا با اجرای این قانون هستند که کاملا دروغ و خلاف واقع است... چون عده ی کمی کشف حجاب میکنند که باید مهار شوند. جریان اصلاحات، ۲۷ ساله که با پوپولیسم و شارلاتانیسم، افکار شوم خود را ترویج میکنند و میلیونها نفر را فریب میدهند و در انتخاباتها هم مهمترین شیوه ی تبلیغاتی شان، همین رویه ی شیطانی بوده است ... مثالهای زیادی وجود دارد.. از ترورشخصیت مصباح بزرگ( در ۲۵ سال اخیر) و پدر فکری خود، هاشمی رفسنجانی (در دولت اول اصلاحات در اواخر دهه ی ۷۰) تا دوقطبی سازی های کاذب بین مسایل فرهنگی و اقتصادی ... 😵‍💫😶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝خاطرات هاشمی - سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۰ 🔸 دیدار اعضای انجمن جغرافی دانان با هاشمی 🔸دیدار منیره نوبخت وگزارشی از فعالیت جامعه زینب 🔸مشورت با آیت‌الله خامنه‌ای در مورد اظهارات عجیب وغریب شخصی بنام عالیشاهی که در روزنوشت های قبلی هم به آن اشاره شد 📌متن کامل روزنوشت: ⭕️ انجمن جغرافي‌دانان آمدند.درخواست نمودندكه از نظرات جامعه جغرافى‌دانان در تدوين سياست‌ها و برنامه‌هاى آمايش سرزمين استفاده شود.دكتر [مصطفی] مؤمنى، [استاد دانشگاه شهیدبهشتی] گفت، در بين آگاهان دانشمند، شما بعد از امام، نقش مهمي در اصلاح جهت جغرافياى فضاي جهاني و انسانى ايفا كرده‌ايد و خواستار ارتباط بيشتر با 400 شخصيت علمى و جغرافى‌دان شدند. خانم [منیره] نوبخت، [دبیرکل جامعه زینب (س)] آمد.از بروز و تعميق اختلاف در جامعه زينب و جناح خط امام و رهبرى، ابراز نگرانى و چاره‌جويى كرد. ⭕️ افطار میهمان رهبرى بودم. در مورد مطالب آقاى عاليشاهى در خصوص مسايل حوادث یازده سپتامبر مذاكره شد. ايشان هم مثل من، آن گزارش را مهم، ولى غيرمطمئن شناختند. در مورد مسایل افغانستان، از ضعف عملكرد وزارت امورخارجه، ابراز نارضايتى‌كردند و قبول كردند كه اگر با هوشيارى مراقبت نشود، ممكن است آمريكا سوءاستفاده‌هاى زيادى داشته باشد و اگر با هوشيارى عمل شود، ممكن است از بهره‌بردارى آمريكا جلوگيرى كرد. تشنجات مجلس و ماجراجويى‌هاى جناحى، ناراضي‌اند و بناست فردا در ضيافت افطارى‌شان، نصيحت‌كنند.از اعلام گستاخانه اسرایيل و آمريكا، در انجام عمليات هوشمند با ترور شخصيت‌هاي جهادى فلسطين و لبنان، انتقاد دارند. 😶
📅 سه شنبه ☀️ 20 ماه 1403 شمسی 🌙 8 1446 قمری ☀️ ➕ درگذشت شیخ محمدطه نجف، مرجع تقلید در نجف (۱۲۸۴ش) ➕ درگذشت سیدمرتضی کشمیری فقیه، محدث، عارف و استاد حوزه علمیه نجف (۱۲۸۴ش) ➕ درگذشت محمدکاظم خراسانی از مراجع تقلید شیعه و از حامیان نهضت مشروطه و نویسنده کتاب کفایة الاصول (۱۲۹۰ش) ➕ ولادت سید ابوالحسن مولانا فقیه، نویسنده و استاد اخلاق (1343ق) ➕ شهادت شهید سیدعبدالحسین دستغیب (سومین شهید محراب) فقیه، استاد اخلاق، امام جمعه شیراز (۱۳۶۰ش) ➕ درگذشت شیخ عبدالحسین چهرگانی غروی فقیه، واعظ و از اعضای مجلس خبرگان رهبری (۱۳۷۳ش) ➕ درگذشت میرزا کاظم نجفی تبریزی، فقیه، محدث، رجالی، جامع معقول و منقول و استاد حوزه‌های علمیه نجف و قم (۱۳۷۴ش) 🌙 ➕وفات ملا عبدالله بن شیخ صالح سماهیجى بحرانى (۱۱۳۵ق) ➕ ولادت محمدتقی بهلول روحانی زاهد، مبارز و فعال در قیام گوهرشاد (۱۳۲۸ق) ➕ درگذشت سید عبدالحسین شرف‌الدین نویسنده کتاب المراجعات (۱۳۷۷ق) ➕ درگذشت میرزا محمد غروی تبریزی، فقیه، نویسنده و استاد حوزه علمیه تبریز (۱۳۹۸ق) ➕ درگذشت غلامرضا رضوانی از اعضای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری ایران (۱۴۳۴ق) 🌺🌺🌺🌺🌺
آیت الله محمدکاظم خراسانی معروف به از مراجع تقلید شیعه و از حامیان نهضت مشروطه 🔹محمدکاظم خراسانی (۱۲۵۵-۱۳۲۹ق) معروف به آخوند خراسانی از مراجع تقلید و عالمان اصول فقه در قرن چهاردهم قمری بود.  🔸او اصالتا اهل هرات افغانستان است و در سال ۱۲۵۵ق در مشهد به دنیا آمد و پس از آموزش علوم مقدماتی حوزوی در ۲۲ سالگی مدتی در سبزوار و تهران به آموزش حکمت مشغول شد و سپس راهی نجف اشرف شد. 🌀از اساتید وی در نجف می توان به میرزای شیرازی، شیخ انصاری، ملاحسینقلی همدانی و در ایران به ملاهادی سبزواری و میرزا ابوالحسن جلوه اشاره کرد. 💢ایشان در نجف اشرف شروع به تدریس کرد و با مهاجرت میرزای شیرازی به سامرا درس او شهرت بیشتری یافت. 🌱شاگردان او بیش از ۱۲۰۰ نفر بودند که بیش از ۵۰۰ نفر آنها به درجه اجتهاد نائل شده بودند. از معروف ترین شاگردان او می توان به میرزای نائینی، سید ابوالحسن اصفهانی، سید حسین بروجردی و حاج آقا حسین قمی اشاره کرد. 📚از ایشان آثار متعددی برجای مانده که کتاب کفایه الاصول معروف ترین آنهاست. 🔻مهم ترین فعالیت سیاسی ایشان صدور فتوای جهاد علیه روسیه و پشتیبانی از مشروطه بود. پس از آنکه مشروطیت توسط عوامل بیگانه تغییر ماهیت داد و مراجعی چون شیخ فضل الله نوری را به شهادت رساند، از آن اعراض کرد. ◾️ایشان سرانجام در سحرگاه سه‌شنبه ۲۰ ذی الحجه ۱۳۲۹ق (۲٠ آذر ۱۲۹۰ش) بعد از اقامه نماز صبح رحلت کرد و در مقبره میرزا حبیب الله رشتی در حرم امام علی (ع) دفن شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠دفاع علما از تولید ملی با افتتاح نساجی اسلامیه 🔻 نامه به مظفرالدین شاه! 🔹 برشی از سخنرانی
مزار صحن مطهر حضرت امام علی علیه السلام، وروری باب الرضا سمت چپ اتاق اول. 🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 كوتاه رادیویی 💢مروری زندگی آیت الله در برنامه چراغداران
🔺بخشش آخوند خراسانی! ▫️آیت الله بهجت: 🔹بعضی را دیده و یا شنیده بودیم که خیلی در انفاق عجیب و غریب بودند. زمانی مستحقی به درِ خانه مرحوم می‌آید و از ایشان درخواست کمک می‌کند، ولی ایشان وجهی نداشته که به وی بدهد؛ لذا قالیچه اطاقِ شخصی خود را جمع می‌کند و به او می‌دهد و می‌گوید: «زود ببر، برو، تا مهدی (فرزندم) نبیند!». 📚در محضر بهجت، ج۱، ص۴۵
🔺توحيد آخوند! ▫️آیت الله شبیری زنجانی: 💢آسید جمال گلپایگانی که اهل سیر و سلوک بود می فرمود: «توحیدی که آخوند داشت هیچ کس نداشت». سید علی، پسر آسید جمال می گفت: «پدرم فقط عکس مرحوم آخوند را در اتاق خود نصب کرده بود». 🔹آقای شاه آبادی می گفت: «پدرم مرحوم آیة الله محمدعلی شاه آبادی الله خیلی به آخوند اعتقاد داشت و با اینکه به آمیرزا محمد تقی شیرازی ارادت داشت و ایشان آیتی در تقوا بود، آخوند را فوق ایشان می دانست». 📚کتاب جرعه ای از دریا، جلد یکم صفحه 520.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مرحوم آخوند خراسانی و طلبه مضطرب 🎙به روایت استاد عالی
📅 امروز چهارشنبه ☀️ 21 ماه 1403 شمسی 🌙 9 1446 قمری ☀️ ➕ ولادت شهید سیدمصطفی خمینی از فقهای شیعه و فرزند ارشد امام خمینی (۱۳۰۹ش) ➕ درگذشت محمد تقی ادیب نیشابوری مشهور به ادیب ثانی، از اساتید حوزه علمیه مشهد (۱۳۵۵ش) 🌙 ➕ صدور فتوای حرمت استخدام در اداره قیومت انگلیس توسط میرزا محمدتقی شیرازی (۱۳۳۸ق) 🌺🌺🌺🌺🌺
مشهور به ادیب ثانی، از اساتید حوزه علمیه مشهد 💠محمدتقی ادیب نیشابوری(1355 -1277 ق)، دانشمند، عالم و ادیب ساکن مشهد می باشد. 🔹ایشان در روستاى خیرآباد بلوك عشق ‏آباد نیشابور به دنیا آمد. او تا هیجده سالگى در نزد پدرش درس خواند. سپس پدرش وى را به مشهد فرستاد. پس از اندك زمانى نزد دائى خود حاج شیخ محمد كدكنى به تحصیل پرداخت. 🔸 وی در 1294 ش به محضر شیخ عبدالجواد ادیب نیشابورى اول راه یافت. ادیب نزد بسیارى از مدرسان و عالمان آن عصر درس خواند. او در رشته‏ هاى ادبیات عرب، منطق، فلسفه، ریاضیات، اصول، فقه، رجال حدیث و تفسیر متبحر بود و طب قدیم را نیز مى ‏دانست. 🌀او نزدیك به شصت سال صاحب حوزه ‏ى تدریس بود و شاگردان بسیارى تربت كرد. از آثار وى: «گوهر دانش»؛ «تاریخ ادبیات عرب»؛ «البدایة و النهایة»؛ «تابش جان و بینش روان»؛ «حدیث جان و جانان»؛ «تاریخ ادبیات ایران». 🔅محمدتقى معروف به (ادیب نیشابورى) از ادباء و اساتید ادبیات و دانشمندان عالیمقام معاصر و در فنون ادبیه، تالى و ثانى استادش مرحوم عبدالجواد ادیب نیشابورى اول بود. ▪️او سرانجام در 21 آذر 1355 شمسی مصادف با بیستم ذی الحجه 1396 ه ق، در 81 سالگی بدرود حیات گفت و در زاویه غربی صحن عتیق حذم امام رضا دفن گردید.
🔺حق التدریس! ◽️دکترمحمدرضا شفیعی کدکنی: 🔹مرحوم تنها استادى در حوزه خراسان بود كه براى گذران زندگى‏اش ماهانه از هر شاگرد مبلغ ناچيزى مى‏گرفت. دفترى داشت كه ماه به‏ماه هر طلبه با پرداختن آن مبلغ ثبت‏نام مى‏كرد. 🔸مبلغ ثبت‏نام با درس‏هاى متفاوت مرحوم اديب تغيير مى‏كرد. گران ترین درس او مطول بود که سه تومان در ماه می گرفت و ارزان‏ترين آنها سيوطى و سپس مغنى. 🌀وقتى وارد مَدرس ادیب مى‏شديد، در سمت غربى، بر كاغذى مستطيل روى ديوار، با خطِّ نستعليق بسيار زيبايى نوشته شده بود «الكاسِبُ حبيبُ اللَّه». اين نوشته در حقيقت عذرِ مرحوم اديب بود، در برابر طُلاّب كه وجهى از ايشان مى‏گرفت، يعنى نوعى كار و كسبِ اوست. 🔶 او به‏هيچ روى حاضر نبود از اوقافِ مدرسه پولى دريافت كند يا از وجوهات شرعيه‏اى كه مراجع تقليد به‏طُلاّب ماهيانه مى‏پرداختند. ممرِّ درآمدى هم جز همين نداشت. 🍁بنابراين در كارِ «ثبت‏نام» بسيار جدّى بود و در روزهاى آغازين هر ماه، دو سه جلسه با اين عبارت شروع مى‏شد كه: «هركس اسمش را ننوشته است بنويسد وگرنه در درس حاضر نشود.» 🔷طلبه‏هاى مشتاقى بودند كه از پرداختن همين مبلغِ ناچيز هم عاجز بودند. اين بود كه آنها در پشتِ درِ مَدْرَس و در راه‏روِ مدرس مى‏ايستادند و گوش مى‏دادند و از درس او بهره مى‏بُردند. 📚مقاله سیره استاد ما ادیب نوشته دکترمحمدرضا شفیعی کدکنی، مجله بخارا ، شماره ۷۱، خرداد ـ شهریور 1388