گلعذار _ ایرج بسطامی.mp3
6.31M
🎵# گلعذار
🎙مرحوم ایرج بسطامی
@MesbaholHuda
🔅 #امام_حسین علیه السلام:
✍️ الغَضَبُ مِفتاحُ كُلِّ شَرٍّ؛
💠 حضرت امام حسین علیه السلام فرمودند: پیامبر خدا فرموده که پروردگارم چند چیز را به من سفارش کرد؛
▫️براى او در نهان و آشكار، اخلاص ورزم؛
▫️از كسى كه به من ستم مىكند، بگذرم؛
▫️به كسى كه مرا محروم مىدارد، عطا كنم؛
▫️ با كسى كه با من قطعِ رابطه مىكند، بپيوندم؛
▫️سكوتم، فكر كردن باشد؛
▫️و نگاهم عبرتآموزى باشد.
📚 تحف العقول: ص ۳۶
#حدیث_روز
19.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#حجاب
# امر بمعروف دختران انقلاب
به خانم کشف حجاب مقابل
مسجد ارگ تهران....
@MesbaholHuda
علائم ظهور | یمانی(۱)
در میان روایات یمانی، تنها دو روایت، یمانی را از علائم محتوم شمرده است که روایت نخست از غیبت نعمانی و روایت ثانی از کمال الدین است:
۱. امام صادق علیه السلام می فرماید: «النداء من المحتوم و السفیانی من المحتوم و الیمانی من المحتوم و قتل النفس الزکیة من المحتوم ...» نداء آسمانی حتمی است و سفیانی حتمی است و یمانی حتمی است و قتل نفس زکیه حتمی است(غیبت نعمانی ص ۵۳۱)
۲. امام صادق علیه السلام می فرماید: «قبل قیام القائم خمس علامات محتومات: «الیمانی و السفیانی و الصیحة و قتل النفس الزکیة و الخسف بالبیداء» پیش از قیام قائم، پنج نشانه خواهد بود که همگی از علامات محتومات است: یمانی، سفیانی، صیحه، کشتن نفس زکیه و فرو رفتن لشکر سفیانی در بیداء(کمال الدین ج ۱ ص ۵۵۶)
روایت اول در نسخه ی علامه ی مجلسی و شیخ حر عاملی بدون وجود عبارت «الیمانی من المحتوم» آمده است: «النداء من المحتوم و السفیانی من المحتوم قتل النفس الزکیة من المحتوم... » و شاید بتوان اولویت را به نسخه ی علامه ی مجلسی داد؛ زیرا ایشان دقیق ترین نسخه ها را در اختیار داشته اند. و با توجه به این موضوع، هرگاه اختلافی بین نسخ باشد، نسخه ی علامه ی مجلسی پذیرفته می شود و این همان آغاز تردید در حتمی بودن یمانی است!
قدیمی ترین نسخه ی موجود از کتاب غیبت نعمانی، نسخه ی رضویه است که این نسخه از نسخه ی اصلی بدست آمده و در این نسخه نیز عبارت «الیمانی من المحتوم» وجود ندارد.
علاوه بر بحث اعتبار نسخ، می توان یک بحث علمی دیگر داشت و آن یافتن اصالت است که اگر اصل بر زیاده نهاده شود، روایت با عبارت «الیمانی من المحتوم» خوانده خواهد شد و در غیر این صورت، روایت فاقد این عبارت خواهد بود.
این تردید تنها در روایت نخست به اتمام نمی رسد، بلکه نسبت به روایت ثانی کمال الدین شیخ صدوق هم جریان و ادامه دارد و آن وجود روایت مشابه کمال الدین، در کتاب کافی است[هر دو روایت از عمر بن حنظله است]؛ با این تفاوت که در کتاب کافی حتمی بودن یمانی ذکر نشده: «خمس علامات قبل قیام القائم: الصیحة، والسفیانی، والخسف، وقتل النفس الزکیة، والیمانی».
بنابراین گفتن اینکه یمانی از محتومات باشد، سخت است و البته برخی از علما صریحا یمانی را از علائم غیر محتوم دانسته اند؛ بطوری که مرحوم طبرسی، یمانی را در شمارش علائم غیر محتوم آورده است(کفایة الموحدین ج ۵ ص ۵۳۰)
اللهمعجللولیڪالفرج 🌱
@majmaemahdiaran
9.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴سخنرانی «حاج قاسم» در روزهای منتهی به شروع عملیات بیت المقدس
🔸در این صوت، شهید حاج قاسم سلیمانی در چهارم اردیبهشتماه سال ۱۳۶۱ در روزهای منتهی به شروع عملیات بیتالمقدس برای رزمندگان سخنرانی کرده است.
🔸ایشان با تکیهبر حدیث «ملتی که شهادت دارند اسارت ندارند» تحمل سختیها و گذشتن از پرخطرترین راهها برای رسیدن به نجات انقلاب را امری لازم برشمردند.
🔺به مناسبت ۱۰ اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات بیت المقدس
@majmaemahdiaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اینگونه بخشیده شو
@majmaemahdiaran
💠 حرمت رهن کامل
💬 سوال
چرا رهن کامل حرام است؟
✅ جواب : رهن کامل یعنی مستأجر پولی را به عنوان قرض به موجر بدهد و در مقابل، از منفعت خانه (سکونت) استفاده کند و هیچ اجارهای را به موجر ندهد و خود پول چون قرض است بعد از تمام شدن مدت اجاره به صاحبش برگردانده شود و این همان ربای قرضی است و حرام است؛ یعنی در مقابل قرض، شرط اضافه شود و لو اینکه آن چیز اضافه منفعت باشد؛ مثل سکونت خانه.
@majmaemahdiaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀تصاویری جدید از نمایی نزدیک از غیرت حیدری مدافع حریم عفت و حیا ، جوان خوش غیرت سبزوار شهید #حمیدرضا_الداغی❤️
#حجاب
#غیرت_دینی
#ایران_اسلامی
@majmaemahdiaran
🌺🌺🌺🌺🌺
#لحظاتے_با_احکام
👌 صحّت نماز با #خون كمتر از بند انگشت اشاره، چند شرط دارد:
1️⃣👈 خون حیوان نجس العین (سگ و خوک) و حیوان حرام گوشت و مردار و انسان کافر نباشد.
2️⃣👈 رطوبتی از خارج به آن خون نرسیده باشد، مگر درصورتیکه رطوبت با خون مخلوط شده و در آن مستهلک شود و مجموع آنها هم بیش از اندازۀ مجاز نشود که در این صورت، نماز با آن صحیح است و در غیر این صورت نماز با آن بنابر احتیاط واجب صحیح نیست.
3️⃣👈 خون حیض نباشد؛ اگر اندکی هم از آن خون بر بدن یا لباس نمازگزار باشد، نماز باطل است و بنابر احتیاط واجب خون نفاس و استحاضه نیز همین حکم را دارد.
@majmaemahdiaran
🥀🥀🥀🥀🥀
#لحظاتی_با_احکام
👁👁 #وظیفه_کثیرالشک:
1⃣👈 شک در رکعات)
🌱 الف: اگر طرف بیشتر شک، نماز را باطل نمی کند، بنا را بر بیشتر می گذارد. مثل شک بین سه و چهار بنا را بر چهار بگذارد.
🌱 ب: اگر طرف بیشتر شک، نماز را باطل می کند، بنا را بر کمترمی گذارد. مثل شک بین چهار و پنج بنا را بر چهار بگذارد.
2⃣👈شک در اجزای نماز)
🌱 الف: اگر انجام دادن آن نماز را باطل نمی کند: باید بنا بگذارد که آن را به جا آورده؛ مثلا شک کند یک سجده به جا آورده یا دو سجده؛ بنا می گذارد بر انجام دادن دو سجده.
🌱 ب: اگر انجام دادن آن نماز را باطل می کند: باید بنا بگذارد که آن را انجام نداده؛ مثلا شک کند یک رکوع به جا آورده یا دو رکوع؛ بنا می گذارد بر انجام یک رکوع.
📖 آموزش فقه استاد فلاح زده ص ۱۳۸.
@majmaemahdiaran
🔴معجزه ی ذکر *"ایّاک نعبد و ایّاک نستعین"*
✳️طلحه گفت: با حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله در بعضی از غزوات بودم،
چون کار سخت می شد و جبهه جنگ و کارزار گرم می گشت و مسلمانان با مشرکین در نبرد بودند.
🌸حضرت رسول صلی الله علیه و آله سر بر می داشت و می فرمود:
*یا مالک یوم الدین،ایّاک نعبد وایّاک نستعین*
🔥یک وقت مشاهده کردم،دیدم سرهای کفّار از پیکرهایشان جدا می شد و بر زمین می افتاد
🔴 و من کسی را نمی دیدم که به آنها شمشیر بزند، ولی کافرین یا کشته و یا مجروح می شدند و یا فرار می کردند.
🌼از پیغمبر صلی الله علیه و آله ماجرا را پرسیدم ،حضرت فرمود:
فرشته ها بودند که سرها را از بدن جدا می کردند و شما آنها را نمی دیدید.
💐در روایت است که :
وقتی کار بر مؤمن تنگ شود،مداومت به گفتن مالک یوم الدین ایاک نعبد وایاک نستعین کند؛
کار بر او سهل و آسان شود.
📕قصه های قرآنی
📗زبدة التفاسیر،ص۹۳
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
@majmaemahdiaran