هدایت شده از مهدویت_بصیرت
💥یعنی چه؟!🤔
مردان ضعیف که در دنیای خود سرخورده و شکستخورده بودند، به خانهشان هجوم بردند و آن را اشغال کردند. مردان کوچک، خانه را کوچک نگه میدارند و اجازه نمیدهند سرزمین زن بزرگ شود.
دنیای مردانه وقتی تحقیر شد، به دنیای زنانه فشار میآورد و این شروع فروپاشی و متلاشی شدن است.
روزی که استبداد بر گرده مردان کوبید، جهانی را ویران کرد تا طی چند صد سال عقبماندگی رشد خانه، شاهد فروپاشی جامعه باشیم.
جامعه از سلطان آغاز نمیشود. از خانه آغاز میشود و خانه از مرد آغاز نمیشود، از زن آغاز میشود. شاید مفهوم نمادین خواستگاری مرد همین باشد.
امیدوارم در همین چند کلمه ذهنم را منتقل کرده باشم.
دوست دارم باز هم به عقب برگردم. یادمان نمیرود وقتی آن نابکار وقتی میخواست بر تخت بنشیند، چگونه بر شوکت فاطمی شورید و او را لگدکوب افکار و احوال جاهلی خودش کرد. او چنان زن را تحقیر کرد که تاریخ موج برداشت.
زن که ضعیف شد، خانه ضعیف میشود. خانه که ضعیف شد، جامعه ضعیف خواهد شد.
#ثوابنشرمطالبهدیهبهحضرتحجتعج🌤
#ممنونکهبانشرلینکماراحمایتمیکنید
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❣ #سلام_امام_زمانم❣
سلام ای یاردور ازما نشسته..
سلام ای بدترازما دل شکسته..
سلام ای آشناهمچون غریبان
سلام ای مرهم وداروی دردم
سلام کردم بگم خوب نیست جدایی
سلام کردم نگی دریادما نیست.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
25.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اهني لکم میلاد سیدة معصومه سلام الله علیها 😍💌💐
@mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
رهبر معظّم انقلاب پس ازحضوردر دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی:
انتخابات نشانهی اراده و تصمیمگیری مردم استهر چه مجلس قویتر باشد امکان کار در کشور بیشتر است
💥اهمیت مرحلهی دوم انتخابات کمتر از مرحلهی اول نیست
خبرنگار: حضرتعالی در هنگام رأیسپاری در دور اول انتخابات به نیکی خطاب به ملت شریف فرمودید که فاستبقوا الخیرات و اینکه در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست. اما احتمالاً برای برخی از هموطنانمان، دور دوم انتخابات از اهمیت کمتری برخوردار باشدویاعزیزانی که در دور اول مشارکت فرمودند تصور کنند که به تکلیف عمل شده و دور دوم را چندان جدی تلقی نکنند!
#حضرتآقا:
انتخابات فی نفسه یک کار اساسی و مهمی برای کشور و برای مردم است. انتخابات نشانهی حضور مردم است، نشانهی اراده و تصمیم گیری مردم است. بنابراین وظیفهی ملّی هر انسانی که مایل است کشور پیشرفت داشته باشد، کار بکند و به مقاصد بزرگ نزدیک بشود، این است که در انتخابات شرکت کنند.
🌱همان اهمیتی که مرحلهی اول دارد مرحلهی دوم هم دارد.
شما در مرحلهی اول، تعدادی را انتخاب کردید و فرستادید بهمجلس؛ لکن ظرفیت همچنان تمام نشده است. در مرحلهی دوم، ظرفیت را تکمیل میکنید. اگر چنانچه ما آنجا شرکت کردیم -فرض کنید در تهران- تعدادی را انتخاب کردیم و و بقیه ماندند و شرکت نکردیم، درواقع کار را کأنه نیمه تمام رها کردیم.
بنابراین اهمیت مرحلهی دوم کمتر از مرحلهی اول نیست.
انشاءالله که مردم عزیزمان همه شرکت کنند و رأی بدهند و مجلس را تکمیل کنند. هر چه رأی بیشتر باشد مجلس قویتر است. هر چه مجلس قویتر باشد امکان کار در کشور بیشتر است.
@mah_davit313
⭕️عدم حضور در انتخابات چه بسا گناهی باشد در رأس گناهان کبیره
🍃🌹حضرت #امام_خامنه_ای:
🔹در وصیتنامه امام یک عبارت بسیار هشدار دهنده ای هست؛ امام میفرمایند: عدم حضور در انتخابات در بعضی مقاطع چه بسا گناهی باشد در رأس گناهان کبیره ۱۴٠٠/٠۳/۱۴
#من_رای_میدهم
#میزانرایملتاست
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
38.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اجرای سرود در مراسم عروسی !!😍
ماجرای از این قرار بود که به جز مجری و آقا داماد ، هیچ کسی خبر نداشت 🤔
قرار بود خیلی یهویی وسط مراسم، بچه ها از صندلی های مختلف توی سالن بلند بشن و شروع کنن به سرود خوندن 😉😁
بچه ها با لباس های شخصی خودشون اومده بودن تا همه چی کاملاً عاددددی باشه😘😍🌷
@mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
❌ شبهه
_ رهبر که معصوم نیست، شاید اشتباه کنه
_ من با این حرفهای رهبری قانع نشدم
_ آدمها رو نباید بت کنیم و....
شاید شماهم این جملات را شنیده باشید و یا برای خودتان سوال و شبه باشد
پاسخ به این سوالات رو از زبان آیت الله حائری شیرازی بشنوید، چقدر زیبا توضیح دادن
آیت الله حائری شیرازی:
⛔️ درست است علماء معصوم نیستند اما حجت هستند. امام هم معصوم نبود، اما حجت بود. فرق است بین #عصمت و #حجیت. وقتی گفته میشود «من قانع نشدم»، نفی عصمت نیست [که بدون اشکال باشد، بلکه] نفی حجیت است.
⛔️ اجانب دوست دارند این اتحادی که مردم با رهبر دارند شکسته شود. یکی بگوید رهبر این را گفت و من #قانع_نشدم.* وقتی این کلیت شکسته شود، اجانب پیروز میدان خواهند شد. [در جنگ تحمیلی]، مردم صدها هزار شهید دادند. با شعار جنگ جنگ تا پیروزی [سالها جنگیدند]. بلافاصله یک روز امام گفت صلح میکنم و این صلح من تاکتیکی نیست. مردم تردید نکردند و به نفع امام در غدیر راهپیمایی کردند. مردم ما تربیت شدۀ هزار سال انتظارند.
⛔️ مردم عاشق چشم و ابروی بزرگان دینی نیستند. مردم امام غائبشان را در عالِم وارسته خود میبینند و برای حفظ ارتباط خود [با او]، سر و جان میدهند.
⛔️ امام فرمود وقتی مردم به خبرگان رأی دهند و خبرگان مجتهد عادلی را انتخاب کنند او ولیّ منتخب مردم است و حکمش نافذ است. «من قانع نشدم»، نفی نافذ الحکم بودن است نه نفی عصمت. نافذ الحکم بودن پرچم ماست، سرود ملی ماست. هرکس پرچم نافذ الحکم بودن را سست کند، پرچم جایگزین بدون هیچ تردید پرچم استکبار است.
⛔️ اشعث ابن قیس برای رسیدن خدمت حضرت علی (علیه السلام) از قنبر اجازه گرفت. قنبر به دستور حضرت آن زمان راهش نداد. اشعث مشت به بینی قنبر کوبید و خون جاری شد. قنبر خدمت حضرت علی (علیه السلام) با صورت خون آلود رسید. حضرت چه کند با رئیس بزرگترین قبیله؟! تنها این جمله را به اشعث گفت: «ما لی و لک یا أشعث أما و اللّه لو لعبد ثقیف تمرست لا قشعرت شعیراتک» یعنی اگر آن بردۀ ثقفی را ببینی موهای اندامت به لزره در میآید. آنها که برای امیر المؤمنین #ناز میکردند، در مقابل حجاج ابن یوسف تسلیم صددرصد بودند.
عبدالله بن عمر که با امیرالمؤمنین بیعت نکرد وقتی خشونت حجاج بن یوسف ثقفی را دید شبانه برای بیعت بهسوی او شتافت و با انگشت پای او بیعت کرد.
وقتی نافذالحکم بودن امیرالمؤمنین را گرفتی، تسلیم استکباری مانند حجاج میشوی
⛔️ #ابراز_قانع_نشدن ، غیر از قانع نشدن است. قانع نشدن اختیاری نیست، اما ابراز آن، انتخابِ حجیت خود بر حجیت نظام و نافذ الحکم بودن خود بر نافذ الحکم بودنِ نظام است.
ما هزار سال صبر کردهایم تا «اسلام امامت» را در جهان جا بیاندازیم. این حجیتِ زمامدار، جانشین امامت است. این حجیت، شیشۀ عمر مردم ماست. مردم تحمل نمیکنند کسی به شیشۀ عمرشان سنگ بزند. وقتی امام گفت «جنگ»، مردم تردید نکردند و وقتی امام گفت صلح، مردم تردید نکردند؛ چون میخواستند در آخرِ شبِ غیبت، #سپیده_ظهور را ببینند.
——————————
*اشاره به صحبتهای یکی از نمایندگان سابق مجلس، در مورد گفتگویش با رهبر معظم انقلاب. ایشان اظهار کرده بود که از صحبت رهبری در مورد حصر سران فتنه، «قانع نشدم»!
@mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
مقام معظم رهبری مدظلهالعالی
دختران عزیزم!
مطالعه، تحقیق، ورود به مسائل روز و اهتمام به کارهای دینی، جزو وظایف مسلمی است که زنان بایدخود را موظف به انجام آنها بدانند.
ولادت کریمه اهل بیت ، حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر بر تمامی دختران این سرزمین مبارک باد.
@mah_davit313
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🔆روز دختر بر همان دختر مبارك باد که
بعد از او ضرب المثل شد دختران باباییاند
خانمسهساله❤️🩹
@mah_davit313
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
8.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌جایگاه و شخصیت حضرت معصومه سلاماللهعلیها خواهر بزرگوار امام رضا علیهالسلام
🎙حجت الاسلام والمسلمین رفیعی
🌹آغاز #دهه_کرامت گرامی باد
🌹🗓 #تقویم_روز🌹
🌹 شنبه
🌹 ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
🌹 ۲ ذی القعده ١۴۴۵
🌹 ۱۱ می ٢٠٢۴
🌹🌹یا رب العالمین 💯 مرتبه
🥀«اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِيِّکَ الْفَرَج
🥀«اللَّهُمَّ اشْفِ کُلَّ مَرِیضٍ»
🥀🌱🥀🌱🥀
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙امام خامنه ای:
🔆سربازی امام زمان کار آسانی نیست!
#ثوابنشرمطالبهدیهبهحضرتحجتعج🌤
#ممنونکهبانشرلینکماراحمایتمیکنید
#مهدویت_بصیرت
🆔 @mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
جامعه مال ما نیست. نمیتوانیم با جامعه شخصی برخورد کنیم. این همان استبداد است. پس تعامل با جامعه ناگزیر شخصیتپایه است. شخصیت، وجه رایج قابل مبادله در جامعه است. اما این شخصیت از کجا به دست میآید؟! برای کسی که همه چیز را شخصی میفهمد، کشف و شناسایی شخصیت جامعه بسیار دشوار است. در واقع در مورد هر چیزی که با او سخن بگویی خود را معیار و محور قرار خواهد داد و همه چیز را بر اساس آن تعیین خواهد کرد. او استقلال خودش را میفهمد؛ اما استقلال جامعه را نه. او آزادی خودش را میفهمد؛ اما آزادی جامعه را نه. همه چیز برای او خصوصی است. حتی تعمیم شخصیهایش. افرادی که شخصی میفهمند. یعنی افراد مستبد، سعی میکنند با تکثیر تصاویر شخصی از خود به جامعه شکل دهند. یعنی شخصیت جامعه را بر اساس خود نقاشی کنند. معنی واقعی و پدیدارشناسانه آن میشود مصرف کردن جامعه برای خویشتن.
آنچه که من با جامعه به اشتراک میگذارم، دیگر مال شخصی من نیست. شما نمیتوانی در مورد آنچه از خود میپراکنی ادعای مالکیت داشته باشی. تو نمیتوانی به خاطر نمایشهایت تمنای سهمی از جامعه کنی. به این میماند که مغازهها به خاطر دیده شدن ویترینهایشان از مردم پول طلب کنند. جامعه اما خصوصی و عمومی دارد. خصوصی بودن و عمومی بودن هم تدریجی و دارای مراتب است. نمیتوانی خصوصیهایت را عمومی کنی، مادام که خصوصیاند. همانطور که نمیتوانی شخصیهایت را منتشر کنی مادام که شخصی هستند.
موضوع این روزهای ما البته حجاب است. حجاب تنانگیها را امری خصوصی و شخصی میداند. بیحجاب اما به آن تن نمیدهد. همه بیحجابها به دنبال نمایش تنانههای خود ندارند. برخی واقعا شخصیت اجتماعی پیدا نکردهاند و شخصی فهم میکنند. آنها از استبداد رنج میبرند. البته که مدعی آن نیستند. بسیار پیش از حجاب، موضوعات دیگری نیز در جامعه مطرح شده بود که آیا شایسته است، مثلا افراد قدرت و شهرت و ثروت شخصی خود را تبدیل به کالای عمومی کنند و شخصیت جامعه را با آن به فضای شخصی خود بکشانند؟
از آنجایی که تکلیف این مسئله پیش از بحرانی شدن موضوع حجاب جدی قلمداد نشد؛ بلکه به آن دامن زده شد، در مورد حجاب نیز بسیاری از توافقها به صورت پیشینی از بین رفته بود.
البته موضوع شهوت نسبت به ثروت و شهرت و قدرت کمی متفاوت است. شهوت به واسطه ماهیتی که دارد به شدت شخصی است. به سختی میتوان شهوت را از تن کند و در ظرف دیگری به خواهان آن تقدیم کرد. اما کالای شهرت و ثروت و قدرت به ترتیب وابستگیهای کمتری به اشخاص دارند و جنبه نرم آنها اجازه میدهد در فضای شخصیتپایه نیز نقد شوند. لذا مقاومت جامعه به صورت طبیعی در مورد عمومی شدن حریم خصوصی شهوت، بیشتر از دیگر عرصههاست. در عوض اگر جامعهای به عمومی شدن شهوت تن در داد، دیگر در برابر غیر آن مقاومتی نخواهد داشت. نظم اجتماعی در این صورت به سمت نظم استبدادی پیش خواهد رفت. استبدادی که در بین مردم منتشر شده و همه شریک آن به شمار میآیند. نتیجه تولید یک سیستم استبدادی و حکومت استبدادی است که بیشتر مردم به واسطه سهمی که از آن گرفتهاند با آن به توافق رسیدهاند.