eitaa logo
انّ الحسین‌مصباح‌الهدی 🚩🏴
2.2هزار دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
12.6هزار ویدیو
103 فایل
مکتوب علی یمین عرش الله ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاة⚘️ لینک کانال @MesbaholHuda
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
الهی ! کفی بی عزا ان اکون لک عبدا ، و کفی بی فخرا ان تکون لی ربا...!!! انت کما اُحب ، فاجعلنی کما تُحب! الهی ! چه عزتی فراتر از این که بنده ی تو باشم.و چه فخری بالاتر از این که « تو » خدای من باشی ؟ تو آنگونه خدایی هستی که من دوست دارم، پس از من آن بنده ای را بساز که تو دوست داری...! یاعلی مدد @mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
📣نقد منصفانه /بایدهای سیاسی1⃣ ✅جوری انتقاد کنید که محکوم قضایی نشوید بعضی از دوستان انتقادهایی کردند که خب خوب است، بسیاری از انتقادها هم به‌جا است، منتها لحن انتقاد را خیلی تند نکنید، یعنی دو چیز را توجّه داشته باشید: یکی اینکه در انتقادها سعی کنید که نقطه‌ضعف به طرف مقابلتان ندهید؛ یعنی جوری حرف نزنید که بتوانند شما را در مرجع قضائی محکوم کنند؛ این را توجّه داشته [باشید]؛ من شاید یک بار، یا دو بار دیگر در جمع جوانها این را تذکّر داده‌ام؛ توجّه داشته باشید جوری حرف نزنید که مورد استفاده‌ی طرف مقابل قرار بگیرد برای محکوم‌ کردن قضائی شما؛ این یک. دوّم اینکه از افراط و تفریط در بیان بپرهیزید. شما ملاحظه کنید در قرآن وقتی درباره‌ی مثلاً فرض کنید کفّار و مخالفین پیغمبر یک مطلبی را بیان میکند، بعد میگوید: وَلٰکِنَّ اَکثَرَهُم یَجهَلون؛(۱) نمیگوید «و لٰکنّهم یجهلون»، میگوید: اَکثَرَهُم یَجهَلون، یعنی یک عدّه‌ای هم در بینشان هستند که محکوم به این حکم نیستند. این جور نباشد که شما به طور قاطع یک مجموعه را نفی کنید یا اِشکالی بر آنها وارد کنید؛ در حالی که ممکن است بعضی از اینها مشمول این اِشکال شماها نباشند. اینها تذکّراتی است که [مهم است]. شماها هم بچّه‌های من هستید، یعنی واقعاً مثل فرزندان من هستید؛ دلم میخواهد که کارتان و همین جهتی که دارید حرکت میکنید، یک جهت درستی باشد.۱۳۹۸/۰۳/۰۱ بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان انتقاد به مسئولین, انتقاد در چهارچوب اصول, نقد منصفانه اَللّهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِيِّکَ‌الْفَرَجَ اللَّهُمَّ‌اشْفِ‌کُلَّ‌مَرِیض قرارگاه‌رسانه‌ای‌بصیر(قرب)
🔰سی روز سی آیه 💠 شناخت چیستی جریان شیاطین (4) وَ لا تَأْكُلُوا مِمَّا لَمْ يُذْكَرِ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ إِنَّهُ لَفِسْقٌ وَ إِنَّ الشَّياطينَ لَيُوحُونَ إِلى‏ أَوْلِيائِهِمْ لِيُجادِلُوكُمْ وَ إِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ. (الأنعام : 121) ✍ ترجمه: از آنچه [هنگام ذبح شدن‏] نام خدا بر آن برده نشده نخوريد؛ مسلماً خوردن آن فسق [و بيرون رفتن از عرصه طاعت خدا] است؛ قطعاً شياطين [شبهات ناروايى را به ضد احكام خدا] به اولیائشان القاء مى‏كنند تا با شما [درباره احكام خدا] مجادله و ستيزه كنند، و اگر از آنان پيروى كنيد، يقيناً شما هم مشركيد. نکات: 🔹 1- در بین شیاطین رابطه ولاء وجود دارد. رابطه ولاء را در یک معنای اجمالی می توان به یک نوع پیوند اجتماعی معنا کرد. همانگونه که مؤمنین نیز با خداوند متعال و انبیاء علیهم السلام چنین پیوندی دارند. پس از این آیه شریفه نیز می توان فهمید که جریان شیاطین یک جریان منسجم و دارای پیوند اجتماعی است و در واقع شیاطین نیز جامعه پردازی می کنند. 🔹 2- شیاطین سردمداران جامعه کفر هستند و از طریق القاء تفکر خود جامعه مطلوب خود را می سازند. 🔹 3- کارکرد جامعه شیطانی ایجاد ستیزه و جدال با جامعه مؤمنان نسبت به احکام الهی است. شیاطین جامعه ای می سازند که دائماً به احکام الهی یورش می برند و درصدد هستند تا آحاد جامعه مؤمنین را از رعایت دستورات الهی منصرف کنند. 🔹 4- همراهی با جامعه شیطانی خارج شدن از مسیر بندگی خداوند است. به هر میزان که جامعه الهی به جامعه شیطانی نزدیک شود از تحت طاعت خداوند متعال خارج شده است در واقع غیر از خداوند متعال منبع دیگری برای ساخت جامعه و تنظیم روابط اجتماعی پذیرفته است که این چیزی نیست جز شرک. التماس دعای ویژه
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
AUD-20240314-WA0032.
4.12M
تندخوانی جزء چهارم:کل الطعام کان حلا لبنی اسرائیل،،، با صدای استاد معتز آقایی
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
4_5992259923801542999.mp3
10.66M
✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده 📚 +بانضمام فایل صوتی زیارت آل یاسین 👆🏻👆🏻👆🏻 🎧سروران عزیز و ارجمندمهدوی، سعی کنید وقت بگذاریدبشنوید 👌🏻 [روزتان را بدون قرآن سپری نکنید، اما با توجه و حضور قلب❤️ ] ❤️ثواب نشرش هم هدیه کنید محضر قرآن کریم ،کلام الله جل وعلا ، امیداست در زمره ی ذاکرین و صالحین محشور شویم ،ان‌شاءالله‌تعالی... 🌤 🌴 🆔 @mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
هوالحکیم !همه دعوا از آنجا آغاز شد که نپذیرفتند که خداوند باید تقسیم کند. تعیین و تصویب خدا را عادلانه ندانستند و بر علیه آن موضع گرفتند. فکر می‌کردند باید طوری باشد که آنان دوست دارند. حسادت ورزیدند به خاطر چیزهایی که خداوند به برخی مخلوقاتش عنایت فرمود و از برخی دریغ فرمود. انگار تقدیر خداوند برایشان گران تمام شد. شأن خدایی را برای خود قائل بودند. حسادت باعث شد تا کافران پیامبران و امامان و جانشینان ایشان و مؤمنین را نپذیرند. حسادت یکی از بزرگ‌ترین مصیبت‌های ماست. چرا او داشته باشد و من نداشته باشم؟! مسئله این است که خود را گذاشته‌ای در مرکز تعیین کنندگی و آنگاه بقیه را با آن می‌سنجی. حتی خدا را. این همان شرک است. همان کفر است. همان طغیان و عصیان است. گناه یعنی همین. وقتی چنین کردی دیگر عدالت بی‌معناست. آبادانی بی‌معناست. اصلا هیچ چیز دیگر معنای درست خودش را نمی‌دهد. تو جهان را وارونه معنی کرده‌ای و در این وارونگی همه مفاهیم جابجا کشف می‌شوند. تو خود را جای خدا نشانده‌ای بدون اینکه استحقاقش را داشته باشی. یا بتوانی که داشته باشی. راستش این که هیچ عیبی ندارد که میل تو بی‌نهایت باشد. مشکل اینجاست که مسیر غلطی را برای برآوردن آن میل انتخاب کرده‌ای. اینطور نیست که تو بخواهی بی‌نهایت را به وجود آوری یا به دست آوری. وقتی صحبت از بی‌انتهاست، باید بدانی که قبل از تو تکلیف مسئله روشن بوده است. تو متأخری و باید این را بپذیری. اگر نپذیری هم شرایط تغییر نخواهد کرد. فقط دچار نابودی خواهی شد. تو نمی‌توانی بی‌نهایت را از بین ببری یا مال خود کنی. می‌توانی صادقانه به پایش بیافتی تا تو را در خود فانی کند. آنگاه دیگر منیتی نداری و در او محو شده‌ای. حالا جزو دوستان او، جزو سپاه او هستی. در اختیار او هستی. تنها راه بینهایت شدن تو این است که با او پیوند بندگی برقرار کنی. زاویه وجودت را منطبق کنی بر ما شاء الله. آنگاه خواسته‌هایت با خواسته‌های او منطبق می‌شود. اینگونه به بی‌نهایت می‌پیوندی. تا وقتی که گمان کنی تو باید تعیین کننده باشی و بی‌نهایت بر اساس خواست تو عمل کند، به خواسته‌هایت نخواهی رسید. بی‌نهایت را نمی‌توانی پیرو خودت کنی. تو باید پیرو او باشی و یا از بین بروی. داستان به همین سادگی است. حالا حسودی می‌کنی که بی‌نهایت نیستی و به انتقام از او بندگانش را می‌آزاری؟! بیچاره‌ای. داری حسودی چیزی را می‌کنی که نمی‌توانی باشی. اما می‌توانی حمایت او را داشته باشی اگر بنده او باشی. إن تنصروا لله ینصرکم و یثبت اقدامکم. همه داستان اینجاست که من خدا هستم یا الله. اگر من خدا نیستم باید تسلیم الله باشم. اگر الله را نادیده بگیرم و شروع کنم به بازی با جهان، آنگاه قدم به قدم با صاحب آن مواجه خواهی شد. داری عقب رانده می‌شوی و تمام می‌شوی. به جهانی نگاه کن که به دست ابرقدرت‌های ضد خدا اداره می‌شود. آیا در حال تمام شدن نیست؟ آیا بزرگترین دغدغه آنان پیدا کردن جایی برای نفس کشیدن و خوردن و پوشیدن و خوابیدن نیست؟ آیا آنها در مورد ابتدائی ترین نیازهای خود دچار مشکل نشده‌اند؟ ایا زمین و دریا و فضا را مصرف نکردند و از بین نبردند و فاسد ننمودند؟ آیا امروز مسئله اصلی نابودی همه زمینه‌های حیات نیست؟ آیا زندگی محترم است؟ آیا آرامش و آسایش برقرار است؟ آیا فقر و گرسنگی از بین رفته؟ آیا دوستی و محبت جاری شده؟ آیا جنگ و تجاوز تمام شده؟ آیا سلامت و سعادت تأمین شده؟ آیا شادی و خوشحالی و نشاط و احساس خوب به دست آمده؟ من از فرار انسان‌ها از واقعیت به طور گسترده چنین می‌فهمم که وضع بسیار بد است. ابرقدرت‌ها نتوانسته‌اند مردمان را خوشبخت کنند. آنان در جهان آنقدر غم و ترس پراکنده‌اند که هیچ کسا خوشحال نیست. همه با پناه بردن به اسباب غفلت ابزارهای فهم درد را از بین می‌برند تا بتوانند کمتر شکنجه بکشند. بیهوده نیست که فضای مجازی رونق گرفته. مردم در فضای واقعی نمی‌توانند زندگی کنند. بیهوده نیست که صنعت بازی و عیاشی و مستی و سستی جهانگیر شده و تبدیل به اصلی‌ترین دغدغه مردم گردیده است. مردم دارند دسته دسته از واقعیت فرار می‌کنند. نباید انسان حسادت می‌کرد. حسادت باعث شد از خدا دست بکشد و برود دنبال کار خودش. امروز ما دچار حسادتیم. حسادت در برابر خدا؛ حسادت در برابر بندگان خدا. خداوند معیار مطلق است. تا وقتی این را نپذیریم هیچ چیز جای خود نمی‌نشیند. نه فسادی از بین می‌رود و نه عدالتی برپا می‌شود. نه جنگ تمام می‌شود و نه تجاوز. نه ظلم از بین می‌برد و نه ستم فروکش می‌کند. درد ما درد حسادت است. همان چیزی که شیطان دچارش شد. قابیل دچارش شد. مخالفان انبیاء دچارش شدند. مخالفان امامان دچارش شدند. مخالفان مؤمنین دچارش شدند. تاریخ دائم تکرار می‌شود. ادامه....⬇️
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
بیایید حسود نباشیم و بدانیم که اخلاقیات در مراتب اولیه خود تمرینات جدی هستند برای اتفاقات بزرگ اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و تاریخی و تمدنی، به هیچ وجه کوچک نشماریم اخلاق را. اخلاق اگر درست فهمیده شود، تمام عالم ما را لبریز می‌کند. فقط لازم است با خداوند اخلاقی مواجه شویم. همین که اخلاق را در مورد خدا رعایت کنیم، همه چیز تغییر خواهد کرد. فرمود: و إنک لعلی خلق عظیم. اگر این آیه درست فهمیده شود، خواهیم دید که ایشان به واسطه رعایت حق خداوند در بالاترین مرتبه، صاحب خلق عظیم هستند. جریان اخلاق از این مرتبه بر عالم تمام روابط ما را شکل می‌دهد. بیش از این در مورد اخلاق بیاندیشیم... ادامه...⬇️
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
8.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸طیب الله انفسکم؛ جامعه نیازمند آگاهی و همدلی مومنانه و نوع دوستی است چه خوب است به هویت و مودت و معنویت اسلامی ایرانی باز گردیم ،،، موضع حکیمانه و پدرانه و مشوقانه ی رهبر معظم انقلاب به بانوی اورژانس ۱۱۵ بابل و نیز عمق دیدگاه و اشراف به جزئیات روز مره مردم خود جای بسی شگفتی و قدر دانی از طرف امت اسلامی دارد،هزاران سلام ،هزاران درود 🌷
22.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماشاالله به این مداح نوجوان ایرانی به غیر از کربلا هر جا سفر کردم ، ضرر کردم 🇮🇷
🔰 سی روز سی آیه 💠 شناخت چیستی جریان شیاطین (5) إِنَّ الْمُبَذِّرينَ كانُوا إِخْوانَ الشَّياطينِ وَ كانَ الشَّيْطانُ لِرَبِّهِ كَفُوراً. (الإسراء : 27) ✍ ترجمه: بى‏ترديد اسراف كنندگان و ولخرجان، برادران شياطين‏اند، و شيطان همواره نسبت به پروردگارش بسيار ناسپاس است. نکات: 🔹 1- در این آیه شریفه مبذرین و ولخرجان را برادران شیاطین نامیده است، پس همانطور که رابطه اخوت و برادری بین مؤمنان برقرار است (إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ) عقد اخوتی نیز بین شیاطین و هم مسلکان ایشان برقرار است. 🔹 2- یکی از شاخص های جامعه شیطانی ولخرجی است. تبذیر یعنی صرف کردن و خرج کردن مال به صورت مسرفانه. فرهنگ مصرف گرایی و حرص و ولع برای خریدن یکی از مهمترین مظاهر جامعه شیطانی است. 🔹 3- اهل تبذیر و ولخرجان برادران شیاطین هستند و شیطان نسبت به پروردگارش ناسپاس است پس می توان نتیجه گرفت که مبذرین نیز همین شاخصه را دارند. به تعبیر دیگر جامعه شیطانی جامعه ای است که اهل شکر نیست و نسبت به پروردگار ناسپاس است. التماس دعای ویژه