فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللهم عجل الولیک الفرج ان شاءالله
سفارش حضرت امام جواد علیه السلام به شیعیان درباره ظهور و قیام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
🎆﷽🎆
🍃بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
🍃به نام خداوند بخشنده مهربان
أَرَأَيْتَ الَّذِي يُكَذِّبُ بِالدِّينِ «1»
فَذلِكَ الَّذِي يَدُعُّ الْيَتِيمَ «2»
وَ لا يَحُضُّ عَلى طَعامِ الْمِسْكِينِ «3»
فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ «4»
الَّذِينَ هُمْ عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ «5»
الَّذِينَ هُمْ يُراؤُنَ «6» وَ يَمْنَعُونَ الْماعُونَ «7»
«1» آيا كسى كه قيامت را انكار مىكند ديدهاى؟
«2» او همان كسى است كه يتيم را با خشونت مىراند.
«3» و ديگران را بر اطعام مسكين تشويق نمىكند.
«4» پس واى به حال نمازگزاران.
«5» آنان كه از نمازشان غافلند.
«6» آنان كه پيوسته ريا مىكنند.
«7» و از دادن زكات (و وسايل ضرورى زندگى) باز مىدارند.
سوره ماعون
🎆
🎆🌼@Misaagh_Amin🌼
🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆
مـیــثــــاق
🎆﷽🎆 🍃بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 🍃به نام خداوند بخشنده مهربان أَرَأَيْتَ الَّذِي يُكَ
پیام ها
طرد يتيم انسان را از خدا دور مىكند. يُكَذِّبُ بِالدِّينِ ... يَدُعُّ الْيَتِيمَ
نشانه ايمان، يتيم نوازى و توجه به گرسنگان و محرومان است و هركس بىتوجه باشد بىدين است. يُكَذِّبُ بِالدِّينِ ... يَدُعُّ الْيَتِيمَ
مسائل جزئى مثل طرد يتيم را جزئى نگيريد كه گاهى از مسائل مهمى مثل تكذيب دين خبر مىدهد. يُكَذِّبُ بِالدِّينِ ... يَدُعُّ الْيَتِيمَ
نيازهاى عاطفى، مقدم بر نيازهاى جسمى است. (اول محبت به يتيم، سپس سير كردن مسكين) يَدُعُّ الْيَتِيمَ ... طَعامِ الْمِسْكِينِ
اطعام فقرا مخصوص توانگران نيست، همه وظيفه دارند، گرچه از طريق تحريك و تشويق ديگران باشد. «لا يَحُضُّ عَلى طَعامِ الْمِسْكِينِ»
بىتفاوتى نسبت به نيازهاى ضرورى مردم كيفر دارد. فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ ... يَمْنَعُونَ الْماعُونَ
خدمت به مردم در كنار نماز است. فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ ... يَمْنَعُونَ الْماعُونَ
بى اعتنائى به گرسنگان، نشانه بىاعتقادى به قيامت است. يُكَذِّبُ بِالدِّينِ ... وَ لا يَحُضُّ عَلى طَعامِ الْمِسْكِينِ «1»*
بخل، ويژگى منكران معاد است، كه حتى از عاريه دادن چيزهاى كوچك و ناچيز بخل مىورزند. يُكَذِّبُ ... يَمْنَعُونَ الْماعُونَ
🎆
🎆🌼@Misaagh_Amin🌼
🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆
🌼🌼🌼🌼🌼🌼
🎆🎆🎆🎆🎆🎆
🎋روز چهارشنبه به نام حضرت موسی بن جعفر و حضرت امام رضا و حضرت جواد و حضرت هادی(علیهمالسلام) است. در زیارت آن بزرگواران بگو:
🌼السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَوْ لِيَاءَاللّٰهِ ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا حُجَجَ اللّٰهِ ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا نُورَ اللّٰهِ فِى ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ ، صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْكُمْ وَعَلَىٰ آلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ ، بِأَبِى أَنْتُمْ وَأُمِّى ، لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللّٰهَ مُخْلِصِينَ ، وَجَاهَدْتُمْ فِى اللّٰهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّىٰ أَتاكُمُ الْيَقِينُ ، فَلَعَنَ اللّٰهُ أَعْداءَكُمْ مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ أَجْمَعِينَ ، وَأَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللّٰهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبا إِبْراهِيمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِىَّ بْنَ مُوسىٰ، يَا مَوْلاىَ يَا أبا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِىَّ بْنَ مُحَمَّدٍ ، أَنَا مَوْلىً لَكُمْ، مُؤْمِنٌ بِسِرِّكُمْ وَجَهْرِكُمْ ، مُتَضَيِّفٌ بِكُمْ فِى يَوْمِكُمْ هٰذَا وَهُوَ يَوْمُ الْأَرْبَعاءِ، وَمُسْتَجِيرٌ بِكُمْ، فَأَضِيفُونِى وَأَجِيرُونِى بِآلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ.
🎆
🎆🌼@Misaagh_Amin🌼
🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆
🎆﷽🎆
خدایا !
کمال جدایی از مخلوقات را برای رسیدن کامل به خودت به من ارزانی کن،
و دیدگان دلهایمان را به پرتو نگاه به سوی خویش روشن کن،
تا دیدگان دل پردههای نور را دریده و به سرچشمه عظمت دست یابد، و جانهایمان آویخته به شکوه قدست گردد...
فرازی از مناجات شعبانیه
🎆
🎆🌼@Misaagh_Amin🌼
🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆
مـیــثــــاق
... اصـــول، مطوّل و مفصّل نیست. اصول عبارت از چند اصل مهم است: ۱. اول آنهــا، اعتقــاد عملــی
🎆﷽🎆
۲. اعتقـاد حقیقی بـه جمهـوری اسـلامی و آنچــه مبنای آن بـوده اســت؛ از اخـلـاق و ارزش هـا تـا مسـئولیت ها؛ چـه مسـئولیت در قبـال ملـت و چـه در قبـال اسلـام.
۳. به کارگیـری افـراد پاکدسـت و معتقـــد و خدمتگـزار به ملت، نــه افرادی کــه حتــی اگــر بــه میز یـک دهسـتان هــم برسـند خاطــره ی خان هـای سابق را تداعی می کننـد.
۴. مقابلـه بـا فساد و دوری از فسـاد و تجملات را شیوه خود قـرار دهنـد.
فرازی از وصیتنانه سردار سلیمانی
🎆
🎆🌼@Misaagh_Amin🌼
🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆
Panahian-Clip-Chikar Konim Emamzaman Biyaad_140417121536.mp3
1.67M
🎵 چکار کنیم امام زمان(عج) بیایند؟
🔻 رفتی یک گوشه برای خودت خوب شدی؟! اینجوری که نمیشه...
#سه_شنبه_های_مهدوی
استاد پناهیان
🎆﷽🎆
❇️ ماتریالیسم در ایران
✅ در مقدمه چاپ اول تذکر داده شد هسته اولی این کتاب سخنرانی در همین موضوع در سالهای ۴۸ و ۴۹ که بنا به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانش سرای عالی در آن محل ایراد شد و این بنده مطالب آن دو سخنرانی را با توضیحات و اضافاتی آماده کرد و در سال ۱۳۵۰ به چاپ رسانید در سال ۱۳۵۲ که تجدید چاپ شد مطالبی بر چاپ اول افزوده و تا چاپ هفتم که در سال گذشته صورت گرفت عیناً به همان صورت بود که در چاپ دوم انجام شده بود.
✅ چند ماه پیش قرار شد چاپ هشتم کتاب با قطع حروف جدید صورت گیرد.
فرصت را غنیمت شمرده، برخی مطالب دیگر که جای آنها در این کتاب خالی می می دیدم افزودم و اکنون به صورت جامع تری تقدیم خوانندگان عزیز می شود .
✅این اضافات همه در بخش<< نارسایی مفاهیم فلسفی غرب>> صورت گرفته است.
✅قسمت مختصری از این اضافات توضیحاتی است پیرامون نظریه هگل درباره علت نخستین و باقی که در حدود ۲۷ صفحه از این کتاب را در بر می گیرد مطالب دیگری است در زمینه نارسایی مفاهیم فلسفی غرب.
✅ مخصوصاً برای اولین بار نقد های معروف دیوید هیوم، فیلسوف مشهور انگلیسی قرن هفدهم را درباره برهان نظم -که از نظر غربزدگان، سه قرن است که این برهان را از اعتبار انداخته است -با محکها و معیارهای اسلامی در بوته نقد قرار دادم.(ادامه دارد)
📜علل گرایش به مادیگری شهید مطهری
🎆
🎆🌼@Misaagh_Amin🌼
🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆
مـیــثــــاق
🌸🌼🌼🌼🌼 🔖برگرفته از کتاب خون دلی که لعل شد 🔖زندگینامه آیت الله العظمی امام خامنه ای 🌼فصل سوم،قسمت بیس
🌸🌸🌸🌸
✏برگرفته از کتاب خون دلی که لعل شد
✏زندگینامه امام خامنه ای
✏فصل سوم، قسمت بیست و هشتم
✏فراگیری ادبیات عرب
🥀پیشتر گفتم که ادبیات عرب را در بالاترین سطوح آموختم.من شیفته ی این علوم بودم و از آن لذت میبردم؛به ویژه بیشتر شیفته ی کتاب مغنی در نحو و مطول در بلاغت بودم.بخش بدیع در مطول از شیرین ترین درسهای من بود.من با موضوعات این بخش،زندگی میکردم و روحم از آن مالامال میشد.بسیاری از شواهد شعری آن را از بر کردم.علم بیان هم به همین گونه بود.
🥀تا الان هم گاهی برخی از آن ابیات را با خود زمزمه میکنم.مانند این نمونه:
و کانِّ محمرّالشقیقِ اذا تصوّب او تصعّد
اعلام یاقوتِِ نُشر نَ علی رماحِِ من زَبَرجَد
یا:
و کانّ النجوم بین دجاها/ سنن لاح بینهنّ ابتداع
که از شاهکار های تشبیه است.
🥀و از دیگر شاهکار های تشبیه در بلاغت نیز این گفته ی شاعر است:
کانّ مثار النقع فوق رئوسنا /و اسیافنا لیل تهاوی کواکبه.
شگفت آور اینکه چنین تشبیه جالبی و دقیقی کار یک فرد نابینا است که نه جنگ را میتواند ببیند و نه گرد و خاک آن را،و نه شمشیر های آن را!!
📒ادامه دارد....
🌸🌸🌸🌸🌸
@Misaagh_Amin