eitaa logo
مـیــثــــاق
2.4هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
14.9هزار ویدیو
32 فایل
https://eitaa.com/joinchat/1277689893C3e7a8a1f84 🌱 السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ الله الَّذِي أَخَذَهُ وَ وَكَّدَهُ سلام بر تو ای پیمان محکم خدا که از مردم گرفت و سخت محکمش کرد..🌷 ارتباط با ما @MN5286
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔳🔳🔳 لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا آیه ٢١سوره احزاب البته شما را به رسول خدا (چه در صبر و مقاومت با دشمن و چه دیگر اوصاف و افعال نیکو) اقتدایی نیکوست، برای آن کس که به (ثواب) خدا و روز قیامت امیدوار باشد و یاد خدا بسیار کند.
مـیــثــــاق
🔳🔳🔳 لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَ
🔳🔳🔳 پیام ها 1- در الگو بودن پيامبر شك نكنيد. «لَقَدْ» 2- الگو بودن پيامبر، دائمى است. «كانَ» 3- گفتار، رفتار و سكوت معنادار پيامبر حجّت است. «لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» 4- معرّفى الگو، يكى از شيوه‌هاى تربيت است. «لَكُمْ‌- أُسْوَةٌ» 5- بايد الگوى خوب معرّفى كنيم، تا مردم به سراغ الگوهاى بَدَلى نروند. «رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ» 6- بهترين شيوه‌ى تبليغ، دعوت عملى است. «أُسْوَةٌ» 7- كسانى مى‌توانند پيامبر اكرم را الگو قرار دهند كه قلبشان سرشار از ايمان و ياد خدا باشد. لِمَنْ كانَ يَرْجُوا اللَّهَ‌ ... 8- الگوها هر چه عزيز باشند؛ امّا نبايد انسان خدا را فراموش كند. «رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ- ذَكَرَ اللَّهَ كَثِيراً»
🖤🖤 🌼جمعه روز حضرت صاحب الزمان (عج) و بنام آن حضرت است و همان روزی است که ایشان در آن روز ظهور خواهد فرمود؛ در زیارت آن حضرت بگو: 🌼السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ فِى أَرْضِهِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللّٰهِ فِى خَلْقِهِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللّٰهِ الَّذِى يَهْتَدِى بِهِ الْمُهْتَدُونَ ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخائِفُ ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْوَلِىُّ النَّاصِحُ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَفِينَةَ النَّجاةِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ الْحَيَاةِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ ، صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكَ وَعَلَىٰ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ ، السَّلامُ عَلَيْكَ ، عَجَّلَ اللّٰهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الْأَمْرِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاىَ ، أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولَاكَ وَأُخْرَاكَ ، أَتَقَرَّبُ إِلَى اللّٰهِ تَعَالَىٰ بِكَ وَبِآلِ بَيْتِكَ ، وَأَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلَىٰ يَدَيْكَ؛ @Misaagh_Amin
🏴امام حسن(علیه‌السّلام) دنبال ایجاد حکومت اسلامی در آینده کوتاه مدت بود 🔰رهبر انقلاب: ائمّه از لحظه‌ی وفات رسول‌الله‌ تا سال ۲۶۰ درصدد بودند که حکومت الهی را به ‌وجود بیاورند؛ البتّه برای آینده‌های میان‌مدّت و بلندمدّت و در مواردی نزدیک‌مدّت. مثلاً در زمان امام مجتبی (علیه السّلام)، به نظر ما تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی در آینده‌ی کوتاه‌مدّت بود؛ امام مجتبی در جواب مسیّب‌بن‌نجبه و دیگران که میگفتند چرا شما سکوت کرده‌اید فرمود: وَ اِن اَدری لَعَلَّهُ فِتنَةٌ لَکُم وَ مَتاعٌ اِلیٰ‌ حِین. ۱۳۶۵/۰۴/۲۸ 🔎مطالعه متن کامل بیانات: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=45992 💻 @khamenei_maaref
▪️ قیام امام حسن علیه‌السلام 🔻 بررسی قیام حسنی براساس تحلیل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، برگرفته از کتاب دو امام مجاهد 🔹 در اذهان عامّه‌ی مردم کمتر کسی از واژه‌ی نهضت حسنی و قیام حسنی برای این حرکت سیاسی امام مجتبی (علیه‌السّلام) استفاده می‌کند، ولی با دقّت در متون و اسناد تاریخی بارقه‌های قیام حسنی در این رویداد تاریخی چشم اندیشمندان را خیره و زوایایی از یک حقیقت نامکشوف را عیان می‌سازد. 🔸 رفتار سیاسی امام حسن مجتبی و تقابل ایشان با معاویه یکی از پر چالش‌ترین و ابهام انگیزترین حرکات سیاسی امامان معصوم شیعه است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی‌های خود به سال ۵۱ بخشی از این زوایای پنهان را رونمایی کرده‌اند. ایشان براساس آیات قرآن و مدارک متقن تاریخی اولاً صلح را به آتش‌بس معنا می‌کنند، ثانیاً ماهیت این آتش‌بس را قیام و جهاد تحلیل می‌کنند. 🔹 بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این یادداشت، قرائت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از جنبش سیاسی امام حسن (علیه‌السّلام) را براساس کتاب «دو امام مجاهد» تبیین می‌کند. 🔍 مطالعه متن کامل یادداشت: farsi.khamenei.ir/others-note?id=43836 💻 @khamenei_maaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 شهادت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم ☑ استاد 💠 قسمت اول
7.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«اثبات شهادت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم - قسمت دوم» 🔸 بررسی موضوع شهادت پیامبر (ص) در منابع اهل سنت و شیعه استاد
بسمه تعالی ▪صلح تحمیلی؛چرایی وچگونگی 🔻مقدمه؛ بازار مقایسه های ناقص گرم است و هر روز کسی برای مقاصد خود دست به تطبیقی می زند و حقانیت نداشته ی خود را اثبات می کند.البته ناگفته نماند این نگاه خیلی هم بد نیست بالاخره تاریخ است و عبرتهایش و درسهایش. و صدالبته می دانیم که "تطبیق" ،"تشبیه" نیست که کسی بخواهدگوشه یی از آن را بیاورد و مصادره به مطلوب کند. "تطبیق" یعنی تطبیق.یعنی هر آنچه بوده است را با هر آنچه هست مطابقت بدهی و اگر دیدی درست است حکم صادر کنی وگرنه همان بهتر دم فروبندی و زبان به کام بگیری تا عیب و هنرت برای همیشه نهفته بماند. 🔻قصه ی پرغصه اینکه جمع عقلای قدیم و قهرمانان دیپلماسی امروز! دردولت تدبیروامیددوباره برای کارهای نکرده و زحمات نکشیده شان دست به کار شده اند و دست انداخته اند به تاریخ و از مقطعی تاریخی برای خودشان دستاویزی سر هم کرده اند تا بگویند بله که صلح خوب است و ببینید امام حسن مجتبی(ع) نیز صلح کرد و چه و چه. 🔻بد نیست نگاهی به گذشته امام(ع) نیز بیندازید و ببینید که همان "امام صلح" درجنگ های "جمل" ، "صفین" و "نهروان" چه ها کرد؟ مگر نشنیده اید که همان امام صلح در جمل چگونه پای فتنه را خشکانید و نابود کرد.مگر رزم آوری های حضرت ایشان را در صفین و نهروان نخوانده اید-واگرنخوانده ایدبخوانید- که چگونه در جنگاوری شهره ی آفاق شد وخوف به دلش راه نداد و به میدان دشمن رفت. حال به کدام گذشته ی خود می نازید .به کدام شجاعت نداشته تان می بالید؟به کدام تیر نینداخته تان غره شده اید ای ترسوهای درخواب خوش آرمیده. 🔻و اما صلح مگر نه این است که اگر نبود خود فروشی سرداران( مثل عبیدالله بن عباس) امام (ع)و دلبستگی شان به درهم و دینار معاویه این میدان نتیجه دیگری داشت. صلح در میدانی که حقانیت تمام با توست یک استثناست که اگر این گونه نبود غزوات متعدد پیامبر(ص) و جنگهای امام علی(ع) نیز باید به صلح منجر می شد.وقریب به چهارصد آیه شریفه قرآن همگی معطل می ماند . 🔻آقای دیپلمات عزیزهمه چیزدان که زبان دنیاراهم می فهمی یک سئوال، آیاقرآن می خوانی یا نه؟چهار صد آیه قرآن مربوط به جهاد و احکام جهاد است و همان جا هم که به صلح حدیبیه اشاره شده است.در تاریخ می خوانیم که مسلمانان وقتی که بازگشن نماینده شان(عثمان بن عفان)به درازاکشید و شایع شد که قریشیان مکی او را کشته اند همگی با پیامبر(ص)زیردرخت رضوان بیعتی دوباره کردند که برای خونخواهی فرستاده شان تا پای جان بایستند. ولو بلغ ما بلغ 🔻قهرمانان دیپلماسی!(بخوانیدالتماسی) هنوز چند ماهی از شهادت سردار دل های عزیزمان سردارسپهبدشهیدحاج قاسم نگذشته است که این گونه به دنبال مذاکره دیگرباره افتاده اید. 🔻شرمتان همراه باننگ تان باد🔻
19.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 حجت‌الاسلام و المسلمین ، تاریخ‌پژوه و استاد درس‌خارج حوزه علمیه قم: 🎙️امام حسن‌مجتبی علیه‌السلام با نه صلح کردند و نه بیعت. 🎙️همانگونه که امیرالمؤمنین علیه‌السلام به علت فقدان نیرو حکمیت را پذیرفتند، علیه‌السلام نیز به همین دلیل با معاویه نجنگیدند. 🎙️شکست‌خوردگان برای توجیه عملکرد غلط‌شان، به دنبال ایجاد فضای عصر امام حسن مجتبی‌علیه‌السلام در جامعه‌ی فعلی ما هستند. 🎙️تحمیل فشار اقتصادی‌کاذب و نداریِ‌‌مصنوعی بر مردم، برای توجیه با کدخداست
21.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | یک سؤال از فرمانده موفق نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
10.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴ویژه روز رحلت پیامبر(ص) 📹ببینید| روایت رهبرانقلاب از اتفاقی که اندکی قبل از رحلت حضرت محمد(ص) پیش آمد ⚠️رفتار رسول‌الله با کسی که از وی طلب قصاص کرده بود ☑️ @Khamenei_ir