📚 #داستان_های_کوتاه_و_آموزنده
👈 پاداش جوان امانتدار
مردی بود در «مرو»، که او را «نوح بن مریم» می گفتند و قاضی و رئیس مرو بود و ثروتی بسیار داشت. او را دختری بود با کمال و جمال، که بسیاری از بزرگان وی را خواستگاری کردند و پدر، در کار دختر سخت متحیر بود و نمی دانست او را به که دهد. می گفت: اگر دختر را به یکی دهم، دیگران آزرده می شوند و فرو مانده بود.
قاضی، خدمتکار جوانی داشت، بسیار پارسا و دیندار، نامش «مبارک» بود و باغی داشت بسیار آباد و پر میوه روزی به او گفت: امسال به تاکستان (باغ انگور) برو و از آنها نگهداری کن. خدمتکار برفت و دو ماه در آن باغ به کار پرداخت.
روزی قاضی به باغ آمد و گفت: ای مبارک! خوشه ای انگور بیاور. جوان، انگوری بیاورد، ترش بود قاضی گفت: برو خوشه ای دیگر بیاور، آورد، باز هم ترش بود. قاضی گفت: نمی دانم باغ به این بزرگی، چرا انگور ترش پیش من می آوری و انگور شیرین نمی آوری؟!
مبارک گفت: من نمی دانم کدام انگور شیرین است و کدام ترش! قاضی گفت: سبحان اللّه! تو امروز دو ماه است که انگور می خوری و هنوز نمی دانی شیرین کدام است؟ گفت: ای قاضی! به نعمت تو سوگند که من هنوز از این انگور نخورده ام و مزه اش را ندانم که ترش است یا شیرین! پرسید: چرا نخورده ای؟ گفت: تو به من گفتی که انگور نگاه دار، نگفتی که انگور بخور و من چگونه می توانستم خیانت کنم!
قاضی بسیار شگفت زده شد و گفت: خدا تو را بدین امانت نگه دارد. قاضی چون دانست که این جوان، بسیار عاقل و دیندار است، گفت: ای مبارک! مرا در تو رغبت افتاد، آنچه می گویم، باید انجام دهی! گفت: اطاعت می کنم.
قاضی گفت: ای مبارک! مرا دختر است زیبا، که بسیاری از بزرگان او را خواستگاری کرده اند، نمی دانم به که دهم، تو چه صلاح می دانی؟ مبارک گفت: کافران در جاهلیت، در پی نسب بودند و یهودیان و مسیحیان، روی زیبا می خواستند و در زمان پیامبر ما، دین می جستند و امروز، مردم ثروت طلب می کنند. تو هر کدام را خواهی اختیار کن!
قاضی گفت: من دين را انتخاب می كنم و دخترم را به تو خواهم داد كه ديندار و با امانتی. مبارک گفت: ای قاضی! آخر من یک خدمتکارم، دخترت را چگونه به من می دهی و او کی مرا می خواهد؟!
قاضی گفت: بر خیز و با من به منزل بیا، تا چاره کنم. چون به خانه آمدند. قاضی به مادر دختر گفت: ای زن! این خدمتکار، جوانی بسیار پارسا و شایسته است، مرا رغبت افتاد که دخترم را به او بدهم، تو چه می گویی؟ زن گفت: هر چه تو گویی، امّا بگذار بروم و داستان را برای دخترم بگویم، ببینم نظر او چیست.
مادر بیامد و پیغام پدر به او رسانید. دختر گفت: چون این جوان دیندار و امین است، می پذیرم و آنچه شما فرمایید، من همان کنم و از حکم خدا و شما بیرون نیایم و نافرمانی نکنم! قاضی، دخترش را به مبارک داد، با ثروتی بسیار پس از چندی، خدای تعالی به آنان پسری داد که نامش را «عبداللّه بن مبارک» گذاشتند و تا جهان هست، حدیث او کنند به زهد و علم و پارسایی!
📚 #نصیحة_الملوک
✍ ابوحامد محمد غزالی
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 اعتراف وزیرخارجه در مورد خطای محاسباتی درباره آمریکا
🔴 دکتر ظریف: متاسفانه در مورد آمریکا اشتباه می کردم
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سخنان عمران خان در مورد امام خمینی ره
این سخنان عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان است، ببینید چگونه از امام خمینی سخن می گوید
+مقایسه تشییع جنازه شاه و امام(ره)توسط نخست وزیرجدید پاکستان
@Mobin_rfm
✍《 #معنوی》
🔻 نظر علامه طباطبایی درباره بخش پایانی دعای عرفه
🔹 برخی ها می گویند بخش دوم دعای عرفه از «الهی أنا الفقیر» تا آخر دعا، از مشایخ صوفیه است نه امام حسین(ع). اما آیة اللّه حاج شیخ علی سعادت پرور (پهلوانی) از علّامه سید محمد حسین طباطبایی نقل کرده اند که ایشان گفته اند:
« کیست که بتواند این گونه حقایق را بیان کند؟ ما که عمری در مسائل فلسفی و عرفانی تلاش کرده ایم، دهنمان میچّاد* این طور حرف بزنیم!»
🔸 پ ن: ميچّاد ، ساخت عاميانه فعل «مى چايَد»، از مصدر «چاييدن» به معناى «سرما خوردن» است. در اين جا ، منظور اين است كه ما با صرف عمرى در فلسفه و عرفان، قادر به ساختن و پرداختن اين گونه عبارات با اين محتواى بلند و عميق نيستيم. بنا بر اين، چگونه مى توان آنها را به مشايخ صوفيّه نسبت داد؟
📚دانشنامه امام حسین(ع)، ج۱۴، ص ۴۴ـ۴۵
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
✅در تجمع مدرسه فیضیه چه گذشت؟!..
🔴اصل داستان که تبدیل به حاشیه شد:
🔸چند روز پیش جمع کثیری از طلاب و مردم در مدرسه فیضیه قم تجمعی با موضوع "عدالت طلبی" شکل می دهند. سخنران این برنامه استاد حسن #رحیم_پور ازغدی هستند مطالب حقی را به تفصیل بیان می کنند. #مطالبه از مسئولان سه قوه، نقد #اشرافیت، وظایف خواص و طلاب، نقد فضای موجود حوزه و... مطالبی بود که ایشان در سخنرانی خود به آن پرداختند. این حرکت در حوزه علمیه هم بسیار #نیاز بود هم #دقیق بود و هم موقعیتی بود تا اینکه ارتباط وثیق تری بین حوزه و مردم ایجاد شود و بدنه حوزه با #سکولاریزم کمی فاصله بگیرند. این #اصل داستان است که به #حاشیه می رود...
🔻حاشیه داستان که تبدیل به اصل شد:
🔶🔸در حاشیه این برنامه مهم که می رفت تا صدای مردم از حنجره روحانیت بیرون آید #پلاکاردی با یک شعار خاص بلند می شود و ظاهرا پس از دقایقی جمع می شود. در همین فرصت کوتاه #جریان_رسانه_ای با تهیه عکس و مستندسازی و تهیه خبر و ... کار خود را شروع می کند. نمیدانم آگاهانه یا ناآگاهانه #علی_مطهری هم دست به قلم می شود و با برداشت هایی عجیب از متن این پلاکارد و پلیس بازی های عجیب و غریب، تلویحا نظام را متهم می کند و باعث #تشویش_اذهان_عمومی می شود. آنقدر این موج رسانه ای قدرت می گیرد که بعضی از #مراجع موضع میگیرند، حوزه رسما اعلام میکند مسئولیت برنامه فیضیه با ما نبوده و... . این قدرت رسانه ای به حدی غلبه یافت که جلسه ای امیدبخش را تبدیل به یک مانور سیاسی علیه حوزه و روحانیت کرد. این در حالی است که اصل داستان چیزی جز #مطالبه و #عدالت_خواهی و... نبوده است اما اینقدر موج رسانه ای زیاد است که فرصت تحلیل به کسی نمی دهد که اصل و حاشیه را جدا کند و لااقل در کنار نقد حواشی اصل مساله را تایید کند!
🔷🔹بله #دشمن است که میخواهد صدای عدالتخواهی از حوزه شنیده نشود... دشمن میخواهد روحانیت #درد_مردم را فریاد نکند...دشمن است که میخواهد حوزه های علمیه در سکولاریزم بمانند و حتی #رویش_های_جدید حوزه که بازوی انقلاب اسلامی و سرباز حقیقی حضرت روح الله هستند، #جریان_سازی نکنند.
🔶🔸برای من شکی نیست که این جریان رسانه ای توسط همان #مارهای_خوش_خط_و_خال حوزه که سال ها پیش #پیر_خمین در #منشور_روحانیت رسوایشان کرد حمایت و رهبری می شود. این ها نتیجه جدی نگرفتن پیام هایی چون منشور روحانیت است. امام فرمود دشمن در هر لباسی #نفوذی دارد و قصدش ضربه زدن به روحانیت مجاهد و انقلابی است. روحانیتی که بلندگوی درد مردم اند و همیشه آماج تیر دشمنان بوده اند.
🔷🔹وقتی رسانه با قدرت خود، خیال انسان را تحت تاثیر قرار داد درک جریان دشمن سخت است و این منجر به #بیانیه_ها یی می شود که در عین اخلاص گوینده و نویسنده چیزی جز تکمیل پازل دشمن نیست...
🔶🔸اما از مراجع که بگذریم آنچه به انسان #امید می دهد همین رویش های جوانی است که آگاه اند و فعال و بصیر و انقلابی و خوش فهم. #آینده_حوزه، حوزه حضرت روح الله است.
ان شاء الله
#حوزه_انقلابی
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مادر شهید حججی:
😭 عکس سر بریدنش رو دیدم دلم آتیش نگرفت،صبرکردم، روز اول عکس اسارتش رو دیدم دلم نلرزید،صبر کردم
😳 اما یه صحنه دیدم آتیشم زد؛
دیدم..😔😭😭
#دعای_عرفه
#التماس_دعا
🇮🇷 @Mobin_rfm
🗡 نکتهای از امام باقر-علیهالسلام-؛ چرا باید به فلسطینیها کمک کنیم؟
☑️ زمان امام باقر عليه السلام، يكى از شيعيان به ايشان ميگويد كه ما در منطقه شام در مرز با امپراطورى روم ساكن هستيم و تجارت ما توليد و فروش سلاح است. رومى ها براى سربازانشان در آن منطقه از من سلاح ميخواهند ، به آنها سلاح بفروشم؟ امام باقر فرمودند ، خير، حق ندارى بفروشى ، چون آنها الان سپاه كفرند و با اصل اسلام مخالفند، اما بنى اميه اسلامشان قلابى است ولى بالاخره پرچمدار اسلام اند، بعد مجدداً از امام سوال كرد كه ، سپاهيان بنى اميه هم براى جنگ با روميان از من سلاح خواسته اند، به اينها بفروشم؟ امام باقر فرمودند بله ، حتماً اين كار را بكن، با فروش اسلحه به سپاهيان اسلام ، آنها را در برابر كفار تقويت كن.
☑️ از امام سوال كرد ، بنى اميه كه شما را قبول ندارند، چطور به آنها اسلحه بفروشم؟! امام فرمودند وقتى اينها خواستند با شيعيان بجنگند، فروختن اسلحه به آنان حرام است اما وقتى دارند با دشمنان اسلام ميجنگند، فروختن اسلحه و كمك به آنها واجب است.
الان هم از اين مسائل هنوز هست كه برخى ميگويند فلسطينيان سنى هستند ، ما كه شيعه هستيم چرا بايد به آنها كمك كنيم؟ ، بايد به آنها گفت اينجا ديگر بحث شيعه و سنى نيست، بحث اسلام و كفر است.
📌منبع: سخنرانی استاد رحیمپور با عنوان "خشونت قبيله اى،مذهب ارتجاعى،توطئه صهيونيستى، جهان اسلام در محاصره مثلث شير، روباه و الاغ"
🌺🇮🇷 @Mobin_rfm