eitaa logo
مقدمات اجتهاد
2.8هزار دنبال‌کننده
632 عکس
101 ویدیو
676 فایل
📚 اینجا سعی داریم به شما کمک کنیم تا به مطالبی که در مسیر رسیدن به #اجتهاد نیاز داری، خیلی راحت دسترسی داشته باشی و نیاز نباشه در کانال های متعدد عضو باشی ارتباط و تبادل: @Yafatemahaghithini
مشاهده در ایتا
دانلود
📎 فهرست برخی از مطالب ساندویچ فلسفه 📎 🗂 پرونده ویژه ➖ ابتکارات فلسفی علامه مصباح یزدی ➖ مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) 🎙 درس‌گفتار ➖ دکارت ➖ خداشناسی ➖ نظام سیاسی اسلام ➖ آگاهی کوآنتومی 🎥 تکست ویدئو ➖ مادی‌گرا محال است نفی خدا کند. ➖ چطور می‌گید عالم تصادفی ساخته شده؟ ➖ چرا خدا را نمی‌بینیم؟ ➖ چرا عالم بدون شر خلق نشد؟ ➖ فلسفه غیبت امام دوازدهم ➖ فلسفه نوروز و آداب و رسوم اجتماعی ➖ اگر خدا هست چرا دعا‌های ما مستجاب نمی‌شود؟ ➖ نظر بزرگترین فیلسوف تاریخ بشریت درباره آزادی ➖ برابری زن و مرد در اسلام و غرب ➖ دلیلی بر یگانگی خداوند ➖ آیا بی‌ربطی وجود دارد؟ ➖ فلسفه‌ی هستی و این زندگی، عشقه ➖ غدیر سرآغاز یک فلسفه سیاسی 👥 گفتگو ➖ شهود عقلی در تصدیقات حسی و پسینی ➖ اسلام و سکولاریسم ➖ تکثر دینی؛ حقانیت و نجات ➖ روان یا نفس از نگاه فلسفه و روانشناسی 📝 مقاله ➖ اصالت وجود ➖ نقش نیت در ارزش اخلاقی ➖ نقدی بر نسبیت اخلاقی ➖ علوم انسانی اسلامی و علم دینی ... ➖ مفاهیم ثانوی و امکان مابعدالطبیعه ➖ مشکلات رابطه نفس و بدن: ... ➖ آیا فلسفه اسلامی داریم؟ ➖ فلسفه اسلامی؛ هستی و چیستی ➖ بررسی انقلاب کپرنیکی کانت ➖ اشکا‌ل‌های واقعی و ادعایی نظریه سودگرایی ✍ یادداشت ➖ امام و سلطه یا تعالی حکمت متعالیه خمینی 🔖 خلاصه ➖ علم الهی 🎧 صوت‌های برگزیده ➖ حرکت توسطیه و حرکت قطعیه ➖ مسأله شر ➖ فرق وجود رابط، وجود رابطی، عین الربط ➖ جبر و اختیار ➖ فیزیک کوانتوم و اصل علیت ➖ تاریخچه شکل گیری نظریه فرگشت ➖ اعتباری بودن قضایای ارزشی ➖ توضیح دو نگاه به ذهن در علوم شناختی ➖ دیدگاه‌ها درباره زمان و مکان ➖ ارتباط رنج و رشد ➖ دو تقسیم در هوش مصنوعی ➖ نقش نیت در ارزش‌ اخلاقی ➖ علم شهودی به محسوسات ➖ بنیاد علوم انسانی غرب ➖ طبیعت‌گرایی روش‌شناختی و رابطه علم و دین ➖ تاریخچه‌ای مختصر از رابطه علم و دین ➖ نقد مقاله فلسفه اسلامی؛ هستی و چیستی ➖ چیستی علوم شناختی ➖ فلسفه اعتقاد به قضا و قدر ➖ اصالت وجود ➖ تاریخچه فلسفه علم ➖ تبیین اصالت وجود از دیدگاه آیت الله مصباح 📒 متن‌های برگزیده ➖ انواع ارزش ➖ تفاوت «فلسفه دین» با «کلام»، ... ➖ خدای دین و خدای فلسفه؛ مغایرت یا این‌همانی؟! ➖ انسان‌شناسی کل‌نگر و جزء‌نگر ➖ ملاک نیازمندی به علت؛ بیان دیدگاه‌ها ➖ ریشۀ مبحث تعارض علم و دین در غرب مسیحی ➖ انواع براهین وجود خدا ➖ علل اعدادی و نقش آن در وجود معلول ➖ تفاوت نظریه کانت و حکمای اسلامی در باب معقولات ثانیه ➖ کانت و اعتقاد به وجود خدا 📽 ویدئوهای برگزیده ➖ طباطبایی من را موحد کرد ➖ تبیینی از وجود رابطی معلول ➖ انتقادات شرودینگر به طبیعت‌گرایی ➖ آیا فلسفه‌ی اسلامی واقعا اسلامی است؟ ♥️ اینستاگرام ➖ اصطلاحات فلسفی ➖ هایلایت کتاب ➖ مسأله شر 📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat
5f511028ee5b46ef1a0e43a5_-2447694824868179122.mp3
33.24M
🎙️ فرمایشات حضرت آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله 🔹 خاطره ارتباط با حضرت آیت الله میرزا هاشم آملی رضوان الله عليه 🔹چند امتحان شفاهی برای ورود به خارج 🔹ارتباط مستمر آیت الله میرزا جواد تبریزی رضوان الله 🔹شوق به پیمودن راه انبیاء عليهم السلام از ابتدای تحصیل 🔹خاطره ویژه از برطرف شدن «وسوسه في الخلق» در مسیر مسجد مقدس جمکران 🔹جایگاه روحانیت در اجتماع و لزوم نقش آفرینی @mojalese 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat
کسانی که می خواهند با لهجه عربی بخصوص برای ایام اربعین به صورت رایگان آشنا شوند به سایت زیر دوره لغة الحسین علیه السلام مراجعه کنند. https://www.arabi-mobin.com/home https://www.google.com/amp/s/amp.cafebazaar.ir/app/com.cafearabi.app 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(علیه‌السلام) ◾️ باید با صحیفه سجادیه انس بگیریم «یامن تحل به عقد المکاره و یامن تدفع به حرّ الشدائد» با زبان درخواست و التماس حقیقت را بیان مى‌کند. انسان را به آنچه که هست و کیفیتى که باید پیدا بکند آشنا مى‌کند. ما باید با صحیفه‌ى سجادیه انس بگیریم، و من خواهش مى‌کنم از همه‌ى برادران و خواهران کتاب صحیفه‌ى سجادیه را بگیرند، مطالعه کنند، بخوانند تدبر کنند، هم از توجهى که انسان از دعاى صحیفه‌ى سجادیه به خدا مى‌برد، پیدا مى‌کند، بهره ببرند و هم معارف عظیم این کتاب تالى‌تلو قرآن و نهج‌البلاغه را یاد بگیرند، و باید دانشمندان و متفکرین و دانایان امور معارف روى صحیفه‌ى سجادیه بیش از این کار کنند. ۱۳۶۶/۰۶/۲۰ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠دوران امامت حضرت علی‌بن‌الحسین "علیه‌السلام" که تقریباً سی‌وپنج سال طول کشید، از اول تا آخر، جهاد و مبارزه بود؛ حتی یک روز از این دوران را امام بزرگوار، به سکوت و عدم تحرک و عدم تلاش نگذراند. اگر تلاش‌های امام سجاد نبود، شهادت امام حسین "علیه‌السلام" ضایع شده بود و آثار آن نمی‌ماند. سهم امام چهارم، سهم عظیمی است. 📚انسان ۲۵۰ساله، حلقه سوم، صفحه۵۹۱ ☀️(مدظله‌العالی) ‏💠🌸🍃🌺🍃🌸💠 ‏💠با صحیفه سجادیّه تا آنجایی که میتوانید مأنوس شوید. کتاب بسیار عظیمی است. این که گفته‌اند زبور آل محمّد، واقعاً همین طور است. ۱۳۷۶/۰۹/۱۳ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏https://eitaa.com/SANGAR_1 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat
base.apk
41.56M
📖نرم افزار کتاب شریف صحیفه سجادیه @basaer_l 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat
چرایی.pdf
206.3K
🌗 چرایی شیوه مبارزه امام سجاد(ع) ✍️ تحلیلی از آیت‌الله شهید سید محمدباقر صدر ✍️ مترجم: سیدحسین مركّبی 🔻اشاره متفكر برجسته اسلامی آیت‌الله شهید سید محمدباقر صدر، در سال ۱۳۵۶ شمسی مقدمه‌ای بر كتاب شریف «صحیفه سجادیه» نگاشت. متن زیر ترجمه بخشی از آن مقدمه است كه به تحلیل چرایی نحوه مبارزه امام سجاد(ع) پرداخته است. معارف 🔹درآمد تقدیر بر این بود كه امام زین‌العابدین(ع) پس از شهادت پدرش مسئولیت زمامداری و رهبری معنوی [امت] را بر عهده بگیرد. وی در نیمه دوم قرن اول ـ یكی از حساس‌ترین برهه‌های حیات امت ـ این مسئولیت را برعهده گرفت. این مرحله دوران پس از فتوحات اولیه اسلامی بود. این فتوحات با قدرت معنوی و تب و تاب نظامی و عقیدتی‌شان، پادشاهی كسری و قیصرها را به لرزه درآوردند و ملت‌های مختلف و كشورهای گسترده‌ای را به قلمرو این رسالت جدید ملحق كردند. مسلمانان طی نیم قرن، رهبری بخش اعظمی از جهان متمدن آن روز را برعهده گرفتند. اگرچه تسلط بر آن قلمرو گسترده، مسلمانان را به یكی از ابرقدرت‌های سیاسی و نظامی جهان تبدیل كرد، اما آنان را خارج از حوزه مسائل سیاسی و نظامی با دو خطر بزرگ مواجه نمود كه لازم بود با قدرت با آن‌ها مقابله شود. ❇️ ادامه مطلب در فایل pdf 📚منبع: نشریه معارف 99. 🌐 کانال نشریه معارف| عضو شوید🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat
یا بقیة الله آجرک الله شهادت امام سجاد علیه السلام را تسلیت عرض می‌کنیم
در فرض عدم تمکّن شرط آیا مشروط ساقط میشود یا اینکه شرط ساقط میشود؟ سوال : در روایات مختلفی نظیر روایت صحیحه «عبدالرحمن» و... در که دراخبار برائت و احتیاط هم نظیر آن آمده است این مضمون آمده است که «علیکم بالاحتیاط حتی تسألوا عنه» / «توفقوا و ردّوه الینا » و... یا مثلا در آیه نبا ؛ «اذا جاء فاسق بنباء فتبیّنوا» شروطی که آمده است به صورت مطلق است و برای فرض عدم تمکن تفصیلی قرار نداده است ؛ مثلا در اخبار توقف و احیتاط حضرات معصومین برای زمان غیبت و مومنینی که هزار سال بعد با مسئله ای مواجه میشوند هم تفصیلی نداده اند و اطلاق شرط شامل آن هم میشود . حال سوال اینجاست که در عدم تمکّن شرط ایا از اساس این مشروط است که ساقط میشود یا اینکه اتیان شرط است که دیگری واجب نیست . برای مثال ؛ • شرط : وضو • مشروط : نماز حال در فرضی که مریض است و قدرت ندارد (عدم تمکن شرط) آیا در این صورت وضوء است که برداشته میشود یا این که نماز است که برداشته میشود .؟؟؟ بیان استاد قائینی : • شرطیت وضو برای نماز ساقط نمی شود • بلکه نماز مشروط به وضو ساقط میشود (نماز بخواند و این نمازش دیگر مشروط به وضوء نیست) نسبت به این عبارت مرحوم شیخ: مع أنّ ظاهر الرواية التمكّن من استعلام حكم الواقعة بالسؤال و التعلّم فيما بعد، و لا مضايقة عن القول بوجوب الاحتياط في هذه الواقعة الشخصيّة حتّى يتعلّم المسألة لما يستقبل من الوقائع. این اشکال از استاد قاینی را ملاحظه فرمایید:👇 از کجای این روایت چنین استفاده‌ای شده است؟ نهایت این است که ادعا شود اذا اصبتم مثل هذا چون بعدش امام گفته است حتی تسالوا عنه نشان می‌دهد که تمکن از فحص مفروض است. ولی این خلط بین حکم وضعی و حکم تکلیفی است. در روایت فرض نشده است که تمکن از فحص مفروض است. مثلا آیه شریفه نبأ که می‌گوید اگر فاسق خبری آورد باید تبین کرد معنایش این است که تمکن از تبین مفروض است؟ معنای آیه این است که عمل به خبر فاسق منوط به تبین است و اگر تبین امکان نداشت عمل به خبر فاسق نیز ممکن نیست. تمکن از تبین در آیه شریفه مفروض نیست. اگر آیه ناظر به حکم تکلیفی باشد یعنی می‌گفت فحص کنید همان طور که مثلا امر به نماز می‌کند می‌گفتیم که احکام تکلیفی ناظر به فرض قدرت هستند و در فرض تمکن وارد می‌شوند. هر چند این نیز قابل منع است اما باز هم جای بیان داشت اما اینجا حکم وضعی است نه تکلیفی. امام می‌فرمایند اگر به واقعه‌ای که حکمش را نمی‌دانید برخورد کردید باید احتیاط کنید تا بپرسید. و در آن مفروض نیست که تمکن از سوال و فحص هست. غایت اینجا می‌گوید تا سوال نکنید حق رجوع به اصل برائت ندارید نمی‌گوید اگر تمکن از سوال نداشتید به اصل برائت عمل کنید. اطلاق شرطیت اقتضاء می‌کند که در صورت عدم تمکن از شرط، مشروط ساقط می‌شود نه اینکه شرط ساقط شود. وضو که شرط نماز است اقتضاء می‌کند که اگر تمکن از وضو نبود نماز مشروط به وضو ساقط است نه اینکه شرطیت وضو ساقط باشد. لسان روایت، لسان حکم وضعی است و می‌گوید اصل برائت حجت نیست مگر در فرض تمکن از سوال پس جایی که تمکن از سوال نیست حجیت هم نیست نه اینکه اگر تمکن از سوال نبود اصل برائت حجت است بدون سوال. و لذا این جواب اول به استدلال به روایت ناتمام است.
همین اشکال در کلام ایت الله زنجانی دام ظله: اما اگر مراد از روايت احتمال دوم باشد، شيخ ره اشكال كرده، مى‌فرمايد: طبق اين روايت اگر حكم مسأله‌اى روشن نبود، تا زمانى كه تحقيق انجام نگرفته است، بايد احتياط شود تا حكم مسأله روشن شود. از اين رو فرض مسأله هيچ ارتباطى به مدعاى اخبارى ندارد؛ زيرا بحث اصولى و اخبارى در جايى است كه فحص و تحقيق صورت گرفته اما با اين حال حكم مسأله روشن نيست. لكن فرض اين روايت جايى است كه دسترسى به امام (عليه السلام) وجود دارد و مى‌توان با سوال از امام (عليه السلام) حكم مسأله را روشن نمود؛ به عبارت ديگر اين روايت در مقام بيان حكم قبل از فحص است اما محل نزاع اخبارى و اصولى بعد از فحص از ادله مى‌باشد . اشكال استاد بر جواب شيخ ره ولى به نظر مى‌رسد اين اشكال شيخ ره (كه ديگران نيز قبول نموده‌اند) به اخبارى‌ها وارد نيست؛ زيرا در روايت به قبل از فحص بودن و يا بعد از فحص بودن اشاره‌اى نشده است. آنچه در روايت وارد شده اين مطلب است: ما دامى كه شما يقين پيدا نكرده‌ايد، بايد احتياط نماييد. اطلاق روايت اقتضاء دارد در جايى كه دسترسى به امام (عليه السلام) هم وجود نداشت، باز هم بايد احتياط انجام گيرد؛ مثلا اگر در روايتى چنين بيان شد «اگر وضوء نداشتيد، نمى‌توانيد قرآن را مسّ كنيد» اين بيان مطلق است و صورتى كه شخص قدرت بر انجام وضوء نداشته باشد را شامل مى‌شود. در ما نحن فيه نيز اگر شخص قدرت بر سوال كردن نداشته باشد، باز هم مشمول حكم اين روايت است. معيارى كه امام (عليه السلام) در اين روايت بيان نموده‌اند اعم از آن است كه دسترسى به امام (عليه السلام) وجود داشته باشد يا نباشد. تنها در صورتى مى‌توان گفت اين روايت اختصاص به صورت دسترسى به امام (عليه السلام) دارد كه بگوييم مراد از «اذا اصبتم بمثل هذا» جائيست كه دسترسى به امام (عليه السلام) وجود داشته باشد. لكن اين احتمال بسيار بعيد است. 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat
🔰 ثبت‌نام در دوره‌های مجازی مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات ▫️پذیرش در دوره‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات آغاز شد. برای دیدن هر دوره، به روی آن کلیک نمایید. ▫️دوره‌های بلندمدت مجازی: الف. دوره بلند‌مدت دوساله سطح یک فلسفه و عرفان اسلامی ب. دوره بلندمدت سه‌ساله سطح دو فلسفه و عرفان اسلامی ▫️دوره‌های کوتاه‌مدت مجازی: الف. فلسفه اسلامی: ۱. دوره کوتاه‌مدت یک‌ساله منطق و فلسفه اسلامی ۲. دوره کوتاه‌مدت یک‌ساله علم‌النفس و حکمت عملی ب. عرفان اسلامی: ۱. دوره کوتاه‌مدت یک‌ساله مقامات عارفان ۲. دوره کوتاه‌مدت یک‌ساله عرفان اسلامیزمان ثبت نام: تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ 🖥 برای ثبت‌نام پس از کلیک بر روی لینک زیر و ورود به سامانه آموزش مجازی موسسه، ایجاد حساب کاربری جدید کنید؛ http://lms.nafahat-elearn.ir 📱جهت بیان سؤالات و دریافت پاسخ‌های خود می‌توانید با پشتیبان معاونت آموزش به آیدی زیر در پیام‌رسان ایتا در ارتباط باشید؛ @Amuzeshe_Nafahat_admin 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat
استاد عالم زاده نوری.mp3
31.04M
🎙روش شناسی اجتهاد اخلاقی استاد عالم زاده نوری زید عزه دوره روش شناسی اجتهاد، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat
❇️ استفاده از سامانه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) از طریق پیشخوان ▫️ امکان استفاده طلاب، از سامانه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) به صورت سازمانی فراهم شده است و طلاب فعال از این پس نیازی به خرید اعتبار از سازمان نور ندارند. ▫️ طلاب ثبت شده در پیشخوان حوزه می‌توانند تا هفته‌ای ۱۰ مقاله به صورت PDF دانلود نمایند. ▫️ جهت ورود به سایت‌های نور از پیشخوان حوزه، از یکی از لینک‌های زیر وارد شده و ثبت نام اولیه (شامل تعریف نام کاربری و رمز) را انجام دهید. این نام کاربری و رمز در ورودهای بعدی، در صورتی که از لینک‌های زیر وارد شوید، پرسیده نخواهد شد. ▫️ در صورتی که مشکلی در بازکردن سایت‌ها وجود داشت یا کاربری شما به عنوان یکی از طلاب شناسایی نشد، با شماره ۰۲۵۳۲۹۳۶۲۷۱ امور کاربران مرکز نور تماس حاصل فرمایید. ↙️ جهت ورود کلیک نمایید @sotohaali 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat
💠السلام علیک یا اباعبدالله الحسین 💠 دوره جامع آموزشی ویژه مبلغین اربعین 1402 🔶 باحضور آیت الله اراکی و حجج الاسلام هاشم الحیدری، پناهیان، راجی، میرزامحمدی، احمدی و.... به صورت حضوری و مجازی در شهر مقدس قم برگزار می گردد. ✅ ارائه گواهی شرکت در دوره ✅ اولویت اعزام در مناسبت ها ✅حضوری و مجازی 🔻زمان : سه شنبه و چهارشنبه ۲۴ و ۲۵ مردادماه، از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۹. 🔻مکان: سالن همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره). 🔻لینک حضور مجازی: http://heyatonline.ir/E_HABIB.IR دبیرخانه مبلغین اربعین کشور https://eitaa.com/e_habib 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat
جزوه پیش خوان.pdf
801.8K
جزوه پیش خوان دوره روش شناسی اجتهاد با رویکرد فقه نظام ساز موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام تابستان ۱۴۰۲ 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat
استاد وکیلی، نسبت سنجی تحصیل اجتهاد محور و مسأله تبلیغ1.mp3
48.58M
📌نسبت سنجی تحصیل اجتهاد محور و مسأله تبلیغ 🎙استاد حاج شیخ محمدحسن وکیلی زید عزه https://eitaa.com/taraef110 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat
استاد عابدی(نشست اول).amr
3.97M
افتتاحیه دوره روش شناسی اجتهاد آیت الله احمد عابدی زید عزه دوره روش شناسی اجتهاد، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat
استاد رشاد(نشست دوم).amr
4.37M
ظرفیت های اصول فقه موجود برای تولید فقه نظام ساز آیت الله علی اکبر رشاد زید عزه دوره روش شناسی اجتهاد، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat
استاد قائینی(نشست سوم).amr
4.16M
بازخوانی عناصر اجتهاد با تاکید بر فقه معاصر آیت الله محمد محمدی قائینی زید عزه دوره روش شناسی اجتهاد، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat
استاد واعظی.mp3
29.71M
چیستی و ضرورت روش شناسی اجتهاد استاد سیدمحمدرضا واعظی زید عزه دوره روش شناسی اجتهاد، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat
روش شناسی کاربردی اجتهاد.pptx
2.16M
پاورپوینت روش شناسی کاربردی اجتهاد استاد سیدمحمدرضا واعظی زید عزه 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat
کلاس استاد مبینی.mp3
26.46M
رویکرد ها در روش شناسی اجتهاد استاد مجید مبینی زید عزه دوره روش شناسی اجتهاد، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat