eitaa logo
پنجره🇮🇷
113 دنبال‌کننده
648 عکس
306 ویدیو
24 فایل
موضوعات متنوع دینی محمد گلایری مدرس حوزه علمیه @MohammadGelayeri46 ۰۹۱۱۳۱۲۵۵۴۲ 📢نقل مطالب کانال بدون ذکر منبع مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
فرصت سوزی نتیجه ترس و شرم بی جا 1.ترس (بیجا) با عدم موفقیت همراه است . یعنی اگر بترسی از اقدام به گرفتن حق خود نمی توانی به آن برسی و یا کاری قصد داری انجام بدهی و از ترس سختی کار اقدام نکنی به مطلوب نمی رسی و فرصت از دست می رود. 2.شرم ( بیجا) با محرومیت همراه است . یعنی در زمانی که می توان حق را بگویی از گفتن حق مثلا خجالت بکشی ، و یا از انجام کاری که وظیفه تو است خجالت بکشی که مردم چه می گویند زمان از دست می رود و محرومیت در انتظار تو است. 3.فرصت چون گذر ابرها در گذر است یعنی وقتهای مناسب هر کاری محدود است و با ترس و خجالت بیجا هدر ندهید 4.از فرصتهای کار نیک بهره ببرید یعنی حال که فرصتها زیاد معطل ما نمی مانند پس نباید آن را از دست بدهیم وَ قَالَ عليه السلام قُرِنَتِ اَلْهَيْبَةُ بِالْخَيْبَةِ وَ اَلْحَيَاءُ بِالْحِرْمَانِ وَ اَلْفُرْصَةُ تَمُرُّ مَرَّ اَلسَّحَابِ فَانْتَهِزُوا فُرَصَ اَلْخَيْرِ نهج البلاغه بنیاد ، حکمت 20 خیبت را برخی شراح و مترجمین از جمله ابن میثم عدم ظفر به مطلوب و دست نیافتن و بسیاری نیز نومیدی معنی کردند مثل فیض الاسلام https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از خبر بابل
امیرعبداللهیان: آیا آلمانی‌ها می‌پذیرند اگر هیتلر فرزندی داشت امروز صدراعظم شود 🔹دشمنان ملت ایران خیلی تلاش کردند که از جمهوری اسلامی ایران بخواهند مشروعیت‌زدایی کند. کار دیگری که انجام شد این بود که تروریست‌ها را هم شست‌و‌شو بدهند و چهره جدیدی از آن‌ها خلق کنند. 🔹در گفت‌وگویی که با وزرای خارجه اروپایی و دبیرکل سازمان ملل داشتم گفتم آیا آلمان‌ها می‌پذیرند که اگر هیتلر فرزندی داشت امروز بیاید صدراعظم آلمان شود؟ 🔹این چه رفتاری است که یک فردی که پدر و خاندانش ده‌ها هزار نفر را در ایران به قتل رساندند و میلیون‌ها و میلیاردها دلار از اموال ایران را سرقت کردند، امروز ادعای لیدربودن برای افرادی که به‌دنبال تغییر وضعیت هستند را داشته باشد. 🔹این مثل این است که فرزند هیتلر امروز صدراعظم آلمان شود و فردی که در گروهک تروریستی مسئول شهادت بیش از ۱۷ هزار مرد و کودک بی‌گناه است توسط یک سناتور آمریکایی به‌عنوان رئیس‌جمهور آینده ایران معرفی شود. البته مردم ایران پاسخ آن‌ها را دادند. سه‌شنبه، ۹ اسفند ۱۴۰۱. 🔸 کانال‌اطلاع رسانی 🔸بزرگترین کانال خبری مازندران در ایتا https://eitaa.com/khabarbabol
نتیجه حضور دشمن در خانه در اين روز، (۸ شعبان) سنۀ ١١٣٧، سلطان محمد افغانى وفات كرد و سلطان اشرف مردود به جاى وى نشست. و اين در ايامى بود كه با افاغنه به اصفهان ريخته بودند و اصفهان را مسخّر كرده و شاه سلطان حسين صفوى را حبس كرده بودند، پس به امر او قريب پانصد حمام و مدرسه و مسجد را خراب كردند و فتنۀ افاغنه بر اهل اصفهان و ابتلاى ايشان به قحط‍‌ و غلا بيشتر از آن است كه ذكر شود . و آقا هادى نجل مرحوم آخوند ملا صالح مازندرانى از وضع قحطى اصفهان در آن ايام، قصۀ عجيبى نقل كرده و چون خيلى غريب مى‌نمود، ذكر نكردم قمی ، فیض العلام ص۵۰۲ https://eitaa.com/MohammadGelayer
دو سرخط زیبا از روز نامه ی امروز: ۱حضور ناوگان نداجا در آمریکا در روز نامه وطن امروز ۲طعنه زیبای وزیر خارج ج.ا.ا به حمایت آلمان از حضور سلطنت طلبها در روز نامه جوان ⏬⏬ https://eitaa.com/MohammadGelayer
اصل همگانی کار و تلاش کسی که عملش او را از پیشرفت کند کرد ، نسبش او را تند نمی کند. یعنی کسی که عملی ندارد که او را به مراتب کمال برساند برای همین از دست یافت به آن مراتب عقب افتاد شرافت خانوادگی موجب شتاب او نمی شود و آن را جبران نمی کند وَ قَالَ عليه‌السلام: مَنْ أَبْطَأَ بِهِ عَمَلُهُ لَمْ يُسْرِعْ بِهِ نَسَبُهُ نهج البلاغه صبحی صالح حکمت ۲۳ و شرح ابن میثم https://eitaa.com/MohammadGelayer
با عرض سلام خدمت کاربران محترم ان شاءالله از 🌸 🌸 بارگزاری مطالب متنوع در خصوص مهدویت و انتظار آغاز خواهد شد. 🔵 با معرفی کانال به دوستان خود ما را در نشر معارف اهل بیت علیهم السلام یاری فرمایید. زین العابدین گلایری بابلکناری @mahdilomam
وصف ولی غائب در نهج البلاغه: 1.حکمت را چنان زره به تن کرد – و محافظ او است- ، همه آداب حکمت را انجام می دهد ، مانند روی به حکمت آوردن ، شناخت حکمت ، وقت برای آن گذاشتن . 2.حکمت گمشده او است که آن را می جوید ، نیاز او است که در خواست می کند . 3.هنگام غربت اسلام او ناشناس است و چون شتر خوابیده بر زمین است که قیام ندارد تا شناخته شود . 4.این حکیم به نا چار به غربت نشسته از حجت باقیمانده بر زمین است ، از جانشینان انبیاء است. 5. برخی امامیه این مطلب را مربوط به امام عصر می دانند که دلالت بر آن واضح نیست قَدْ لَبِسَ لِلْحِكْمَةِ جُنَّتَهَا - وَ أَخَذَهَا بِجَمِيعِ أَدَبِهَا مِنَ الْإِقْبَالِ عَلَيْهَا - وَ الْمَعْرِفَةِ بِهَا وَ التَّفَرُّغِ لَهَا - فَهِيَ عِنْدَ نَفْسِهِ ضَالَّتُهُ الَّتِي يَطْلُبُهَا - وَ حَاجَتُهُ الَّتِي يَسْأَلُ عَنْهَا - فَهُوَ مُغْتَرِبٌ إِذَا اغْتَرَبَ الْإِسْلاَمُ - وَ ضَرَبَ بِعَسِيبِ ذَنَبِهِ - وَ أَلْصَقَ الْأَرْضَ بِجِرَانِهِ بَقِيَّةٌ مِنْ بَقَايَا حُجَّتِهِ - خَلِيفَةٌ مِنْ خَلاَئِفِ أَنْبِيَائِهِ عسیب ذنب : طرف دنب است ، جران :سینه شتر است ، تشبیه شده است حال او به حال خوابین شتر بر زمین و کنایه از ضعف و قلت نفع او است . شرح ابن میثم خطبه 181 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
📨 : آیا امام زمان (عج)ازدواج کردند یا خیر؟ 🔹⬇️⬇️⬇️🔹 💬 : در خصوص تاهل حضرت حجت روحی فداه دو نظریه وجود دارد👇👇 ۱...✍ نظریه نخست آن است که ایشان کرده و فرزند هم دارد. ۲...✍ نظریه دوم ایشان است 🔵 مستند نظریه ی ازدواج👇 ✔️ دو طائفه روایت ✔️و یک حکایت است؛ 1⃣ طائفه ی اول روایاتی است که ازدواج را دانسته و طبق نبوی مشهور که فرمودند النکاح سنتی ومن رغب عن سنتی فلیس منی می‌گویند نمی‌شود که امام معصوم از سنت رسول خدا روی گردان شود ↙️ و نیز استناد می‌کنند به روایاتی از جمله روایت امام صادق علیه السلام که شیخ نقل می‌کند👈لایطلع علی موضعه احد من ولده وغیره [شیخ طوسی، کتاب الغیبة، محقق، مصحح، تهرانی، عباد الله، ناصح، علی احمد، ص 102، قم، دار المعارف الإسلامیة، چاپ اول، 1411ق] 2⃣ وحکایتی که به آن استناد می‌کنند هم حکایت هست. 🔴 دسته ی دوم که قائلین به عدم ازدواج هستند ضمن آنکه به روایات دال بر عدم ازدواج ایشان استناد می‌کنند، ازدواج را خلاف حکمت غیبت دانسته آن را رد می‌کنند. 🔘 در خصوص نظریه نخست باید گفت روایت نبوی مشهور در مقام بیان مطلق عدم ازدواج هست نه دیر ازدواج کردن و نیز باتوجه به شرایط حیات امام زمان منافاتی ندارد این روایت وچود مبارک امام زمان را شامل نشود. ➕ و روایاتی هم که می‌گوید از موضع ایشان احدی از فرزندان وغیره مطلع نیست در نقل نعمانی بجای" ولده "لفظ "ولیه" آمده است که سند نعمانی از شیخ دقیقتر و بالاتراست. [نعمانى، الغیبة، ص 172.] 🔖 لذا نمیتوان به آن استناد کرد. 📌 وحکایت مورد استناد هم هیچ گونه وجاهت استدلال ندارد. 🔘 اما نظر گروه دوم که ازدواج را در تعارض با حکمت غیبت می‌دانند نیز چندان قابل پذیرش نیست چون منافاتی بین و نیست،👈بله ممکن است بگوییم آیا همسر ایشان هم عمر طولانی دارند یا تعدد همسر دارند و یا اساسا چگونه می‌شود شخصی با شخصی ازدواج کند و ماهیت اصلی او را نداند و از این دست سوالات. 🌐اما به نظر می‌رسد باید گفت این موضوع (ازدواج امام زمان)نه قابل رد است و نه قابل اثبات چون هیچ یک از ادله ی طرفین تام نبوده و نه توان رد مطلق دارد و نه اثبات قطعی. 🍃🌸JOiN👇👇👇 •••❥ https://eitaa.com/joinchat/2749366608C36bfaea010
هدایت شده از جرعه ناب
خدایا به تو پناه می‌برم از اینکه ۱-با یکی از دوستان تو دشمن باشم ۲- یا با یکی از دشمنان تو دوست باشم ۳- یا امری را دوست داشته باشم که مایه خشم تو است. ۴-خدایا هرآنکس که تو بر او درود فرستاده ای درود ما بر او ۵-و هرآنکس که او را لعنت کرده ای  لعنت ما بر او. ۶-خدایا هرآنکس که مرگ او ما و تمام مسلمانان را شاد می‌کند، ما را از او راحت کن و بهتر از او را برایمان جایگزین کن تا اجابت تو را در دین و زندگی خود به ما بنمایانی ای مهربانترین مهربانان عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ الْفَضْلِ الْهَاشِمِيِّ قَالَ كَانَ مِنْ دُعَاءِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ أَنْ أُعَادِيَ لَكَ وَلِيّاً أَوْ أُوَالِيَ لَكَ عُدُوّاً أَوْ أَرْضَى لَكَ سَخَطاً أَبَداً اللَّهُمَّ مَنْ صَلَّيْتَ عَلَيْهِ فَصَلَوَاتُنَا عَلَيْهِ وَ مَنْ لَعَنْتَهُ فَلَعْنَتُنَا عَلَيْهِ اللَّهُمَّ مَنْ كَانَ فِي مَوْتِهِ فَرَحٌ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُسْلِمِينَ فَأَرِحْنَا مِنْهُ وَ أَبْدِلْ لَنَا بِهِ مَنْ هُوَ خَيْرٌ لَنَا مِنْهُ- حَتَّى تُرِيَنَا مِنْ عِلْمِ الْإِجَابَةِ مَا نَتَعَرَّفُهُ فِي أَدْيَانِنَا وَ مَعَايِشِنَا يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِين‏ (امالی شیخ مفید، ص166) @jorenab
هدایت شده از جرعه ناب
اصل انتظار به معنای چشم به راه بودن است یعنی امید به آینده داشتن برای کاری که قرار است تحقق پیدا کند وامید به آینده داشتن خود مبتنی بر اصل دیگری است که در قرآن کریم ازآن به امید به رحمت خداوند تعبیر شده است در سوره مبارکه یوسف آیه هشتاد وهفت آمده است «وَ لا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّه» ومرحوم طریحی در مجمع البحرین آنرا به رحمت آسایش وزندگی جاوید معنای میکند یعنی از رحمت وآسایش وزندگی جاوید ناامید نشوید وچون چنین زندگی تا کنون محقق نشده است وزندگی دنیوی همراه با مکاره وسختی ها بود باید زمانی بیاید که این راحتی وآسایش برای مومنین محقق شود پس انتظار دارای ریشه قرآنی است وتوجه به این نکته ازین جهت مهم است که ما وظیفه داریم معتقدات خود را بر قرآن عرضه کنیم ومطابق دستورات قرآنی پیش برویم حال انتظاری که میتواند با اندیشه قرآنی هماهنگی داشته باشد بدون شک سازنده وپویا خواهد بود وانسان را بسوی ایمان وتقوا سوق میدهد نه آنکه انسان را لا ابالی بار بیاورد وباعث ترویج گناه گردد بنابراین کسی که منتظر است بدنبال این است که از اصحاب حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد لذا تمام تلاش را می کند تا رفتار وگفتار او در راستای اوامر ودستورات اهل بیت علیهم السلام باشد نکته: با توجه به آیه شریفه انتظار به دو قسمت تقسیم می‌شود الف_انتطار فعال یعنی انتظاری که برای تحصیل رحمت و فضل الهی است و تلاش برای رسیدن به الطاف خداوند است برای رسیدن به زندگی با آرامش ب_انتطار منفعل یعنی در آن از سعی و تلاش خبری نیست. و باعث نابودی انسان و جامعه بشری شده و واورا از رسیدن به رحمت الهی باز می‌دارد به اینکه فقط منتظر ایجاد چنین فضایی است برای زندگی بهتر اما خودش کاری انجام نمی‌دهد @jorenab