eitaa logo
پنجره🇮🇷
114 دنبال‌کننده
643 عکس
300 ویدیو
24 فایل
موضوعات متنوع دینی محمد گلایری مدرس حوزه علمیه @MohammadGelayeri46 ۰۹۱۱۳۱۲۵۵۴۲ 📢نقل مطالب کانال بدون ذکر منبع مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
صدیقه است : برخی از اهل سنت روایت کرده اند که پیامبر ص به علی ع فرمود: خداوند سه نعمت به تو داد که به کسی حتی به من نداد : تو پدر زنی مانند من داری و ولی من ندارم ، همسری صدیقه داری مانند دخترم و من چنین همسری ندارم و حسن و حسین از صلب تو هستند نه من ، لکن همه شما از من و من از شما هستم در روایت دیگری عائشه می گوید کسی را راستگفتار تر از فاطمه ندیدم جز پدرش فيما أخرجه أبو سعيد في " شرف النبوة " عن رسول الله صلى الله عليه وآله إنه قال لعلي : أوتيت ثلاثا لم يؤتهن أحد ولا أنا : أوتيت صهرا مثلي ولم أوت أنا مثلي . وأوتيت زوجة صديقة مثل ابنتي و لم أوت مثلها زوجة . وأوتيت الحسن والحسين من صلبك ولم أوت من صلبي مثلهما ، ولكنكم مني وأنا منكم . الرياض النضرة 2 ص 202 . وعن عايشة أم المؤمنين قالت : ما رأيت أحد كان أصدق لهجة من فاطمة إلا أن يكون الذي ولدها صلى الله عليه وآله . حلية الأولياء 2 ص 42 ، الاستيعاب 2 ص 751 ذخاير العقبى ص 44 ، تقريب الأسانيد وشرحه 1 ص 150 ، مجمع الزوايد 9 ص 201 وقال : رجاله رجال الصحيح . (منبع :الغدیر ج2 صص 319 و 320) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
گریه برای علی ع هنگام وفات: در روایت است که هنگامی که وفات حضرت زهرا فرا رسید گریست ، امیر المومنین فرمود خانم من چرا گریه می کنی ؟ حضرت زهرا فرمود : برای آنچه که بر تو خواهد گذشت گریه می کنم ، امام فرمود: گریه نکن ، به خدا آن مصیبتها در راه خدا برای من کوچک است . ( قمی ، الانوار البهیة ص 60) وَ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ: لَمَّا حَضَرَتْ فَاطِمَةَ الْوَفَاةُ بَكَتْ فَقَالَ لَهَا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ يَا سَيِّدَتِي‏ مَا يُبْكِيكِ‏ قَالَتْ أَبْكِي لِمَا تَلْقَى بَعْدِي فَقَالَ لَهَا لَا تَبْكِي فَوَ اللَّهِ إِنَّ ذَلِكِ لَصَغِيرٌ عِنْدِي فِي ذَاتِ اللَّهِ قَالَ وَ أَوْصَتْهُ أَنْ لَا يُؤْذِنَ بِهَا الشَّيْخَيْنِ فَفَعَلَ. بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏43 ؛ ص218 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
سلام علیکم عزاداری ها قبول اخیرا عده ای به دهه گرفتن ها مثل دهه محرم دهه فاطمیه و.. ایراد گرفتند ودر مقابل عده ای هم دفاع کردند ممکن است نظرتون را بفرمایید باسلام وارزوی قبولی طاعات حضرت علی علیه السلام در حکمت ۷۰ نهج البلاغه می فرماید لَاتَرَى الْجَاهِلَ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً. انسان جاهل تعادل ندارد یا زیاده روی می کند یا کم کاری واین موضوع در هر امری ممکن است اتفاق بیافتد لذا لازم است معیارهایی برای امور مخصوصا مسایل دینی داشته باشیم و اهل بیت عصمت و طهارت مارا به سمت مسیر درست هدایت کردند گاهی درباره زمان عزاداری فرمودند کانَ أبی علیه السلام إذا دَخَلَ شَهرُ المُحَرَّمِ لا یری ضاحِکا، و کانَتِ الکآبَةُ تَغلِبُ عَلَیهِ حَتّی تَمضِی عَشرَةُ أیامٍ. امام رضا علیه السلام فرمودند چون ماه محرّم می رسید کسی پدرم علیه السلام را خندان نمی دید. غم و اندوه بر او چیره بود تا آن که ده روز می گذشت (وسائل الشیعه ج۸ص۱۰) گاهی معیار کلی ارائه دادند در پیش آمدها و رخدادها به فقیهانی که با گفتار ما آشنائی کامل دارند مراجعه کنید که آنان حجت ما بر شمایند. همانگونه که من حجت خدایم. وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَی رُوَاةِ حَدِیثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِی عَلَیْکُمْ وَأَنَا حُجَّةُ اللَّهِ (بحارالانوارج۲ص۹۰) وحتی معیارهایی برای شناسایی چنین عالمانی ارائه کردند اما کسی که دارای مقام فقاهت است: 1- خود نگهدار. 2- نگهبان دین. 3- مخالف با هوای نفس . 4- فرمانبردار مولا و خداوند متعال است . بر عامه مردم است که از او پیروی نمایند، البته تمام فقهای شیعه چنین نیستند، بعضی از آنها چنین اند فَأَمَّا مَنْ کَانَ مِنَ الْفُقَهَاءِ صَائِناً لِنَفْسِهِ حَافِظاً لِدِینِهِ مُخَالِفاً عَلَی هَوَاهُ مُطِیعاً لِأَمْرِ مَوْلَاهُ فَلِلْعَوَامِّ أَنْ یُقَلِّدُوهُ وَ ذَلِکَ لَا یَکُونُ إِلَّا بَعْضَ فُقَهَاءِ الشِّیعَةِ لَا جَمِیعَهُمْ (بحارالانوار ج۲ص۸۸) حال در هر مساله از جمله همین دهه ها باید دید عالمان و بزرگانی که بدنه متدینین و بدنه حوزه انهارا به زهد و تقوا می شناسد چه نظری دارند و طبق همان عمل کرد واگر کسی از چنین عالمان و مراجع وارسته پیروی کند بدون شک ماجور خواهد بود https://eitaa.com/jorenab
هدایت شده از حوزه علمیه فیضیه مازندران
📜(وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ) (آل عمران۱۶۹) ☘یادواره بیش از 95 شهید روحانی شهرستان بابل ▪️همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین و روز بزرگداشت مقام شامخ مادران و همسران شهدا ، یادواره شهدای روحانی شهرستان بابل برگزار می‌شود. 🎙سخنران:حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی نماینده ولی فقیه در سازمان هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نوای گرم حاج مرتضی طاهری 🕰 شنبه 25 دی ماه بعد از نماز مغرب وعشاء 🕌 مسجد مدرسه علمیه فیضیه مازندران 🌐از عموم امت شهیدپرور مازندران برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل می آید. ✅مراسم با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد. کانال رسمی مدرسه علمیه فیضیه مازندران @faiz432
https://www.khabarfoori.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-59/2918456-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B9%D9%86%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A6%D9%84-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%81-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA آقای مرعشی از ارکان حزب کارگزاران: به نظر من نه آقای سلیمانی در ماه ها و سالهای آخر خیلی تحلیل ها و مواضع آقای هاشمی را قبول داشت و نه آقای هاشمی همه آنچه توسط سردار سلیمانی انجام می شد را قبول داشت. آقای سلیمانی در آخرین حرفی که از ایشان شنیدم گفت که آقای هاشمی چون مدتی است که سیستم اطلاعاتی کشور، اطلاعات دقیق را به ایشان نمی دهد و دسترسی به اطلاعاتش ضعیف شده، تحلیل هایش از واقعیت فاصله گرفته است. این برداشت آقای سلیمانی نسبت به آقای هاشمی در سال های آخر بود. یعنی به آنچه آقای هاشمی تحلیل می کرد، خوشبین نبود.
سلام علت اینکه در سه آیه تزکیه بر تعلیم مقدم شده و یه آیه تعلیم بر تزکیه چیست؟ آیات ۲ سوره مبارکه جمعه و ۱۵۱ بقره و ۱۶۴ آل عمران اما در ۱۲۹ بقره علم بر تزکیه مقدم شده . سلام در آیه که علم مقدم شده است سخن حضرت ابراهیم است و آیات دیگر فرموده خدا است https://eitaa.com/MohammadGelayeri
بسم الله الرحمن الرحیم مسخره کردن دیگران رفتاری نابخردانه یا ایها الذین آمنوا لایسخر قوم من قوم عسی ابن یکونوا خیرا منهم و لا نساء من نساء عسی ان یکن خیرا منهن... (حجرات 11) احترام گذاشتن به دیگران رفتاری خردمندانه است، که اثر آن انتظار احترام متقابل است ، و اگر کسی دیگران را احترام نکند نباید انتظار احترام هم داشته باشد. یکی از رفتارهای ناپسندی که ممکن است شخص به آن مبتلا شود رفتار تمسخر دیگران است ، که پیامد آن بر انگیختن حس انتقام و ایجاد کینه و نفاق است ، و از جمله پیامدهای آن از بین رفتن امنیت مسخره کننده است ، زیرا طرف مقابل اگر همان لحظه نتواند از خودش دفاع کند به فکر دفاع خواهد افتاد. تمسخر یعنی: نقل کردار یا گفتار و خلقت و اوصاف مردم به قول یا فعل یا به اشاره یا به کنایه به طوری که موجب خنده دیگران شود ( قمی ،المقامات العلیه ص 145) از نظر قرآن مسخره کردن رفتاری غیر خردمندانه است ، در سوره بقره قصه ی از بنی اسرائیل نقل می کند که فردی کشته شد و خداوند دستور داد گاوی بکشند و با زدن عضوی از آن بر بدن مقتول آن مقتول زنده شده و قاتل خود را معرفی می کند ، بنی اسرائیل از آن تعجب کرده و به حضرت موسی گفتند آیا ما را مسخره می کنی ؟ «أ تتخذنا هزوا » چون بین ذبح گاو و فیصله دادن خصومت و شناسایی قاتل مناسبتی نمی دیدند (طباطبائی ، المیزان) حضرت موسی در جواب فرمود :«اعوذ بالله ان اکون من الجاهلین» ، جهل در اینجا به معنای بی خردی است که مقابل عقل است نه به معنای نادانی که مقابل دانش است ، جهل به معنای بی خردی با دانستن قابل جمع است ( جوادی آملی ، تسنیم) لذا در قرآن کریم دلیل این که کفار نماز را به تمسخر می گرفتند را به کار نبستن عقل دانست ، «اذا نادیتم الی الصلاة اتخذوها هزوا و لعبا ذلک بانهم قوم لا یعقلون» ( مائده 58)ادامه دارد https://eitaa.com/MohammadGelayeri
عوامل مسخره کردن : عداوت ، تکبر ، یا حقیر شمردن طرف مقابل یا صرف خندیدن و نشاط آوردن برخی از اهل دنیا عواملی هستند که بستر تمسخر را ایجاد می کنند ( قمی ، المقامات العلیة ص 145) ادامه دارد https://eitaa.com/MohammadGelayeri
راه نجات از رذیله مسخره کردن( درمان) : اولا : باید فکر خود را به کار بست و اندیشید که انسان خردمند نباید کاری کند که غیر خردمندانه باشد و نیز امنیت او را به خطر اندازد. ثانیا: به نتیجه عمل نگاه کند ، به عذابی که برای آن در نظر گرفته شد و در قرآن کریم بیان شده است : « مجرمین به مومنین می خندیدند وهنگامی که از کنارشان رد می شدند با اشاره آنها را استهزا می کردند و وقتی به خانواده خود بر می گشتند مسرور از رفتار خود بودند و وقتی مومنین را می دیدند می گفتند اینها گمراهان هستند ،آنها که نگهبان مومنان نبودند اما امروز که قیامت بر پا شد این مومنین هستند که با تکیه دادن و با سرور نظاره گر آنها هستند که چگونه نتیجه تمسخر خود را می بینند ، کفار جز نتیجه عمل خود را نمی بینند ( مطففین 39-26 و المیزان) ثالثا : به چه دلیلی به خود حق می دهیم دیگران را مسخره کنیم ؟ کسی چه می داند؟ شاید شخصی که در نظر ما حقیر است از ما بهتر باشد یا در آینده عاقبت به خیر شود ولی مسخره کننده در حالی که هنوز در غرور خود غطه ور است مرگش فرا برسد ، در سوره حجرات فرمود :«ای اهل ایمان مردانی دیگران را مسخره نکنند شاید آنها از مسخره کننده ها بهتر ب»اشند و زنانی زنان دیگر را به تمسخر نگیرند شاید از مسخره کننده گان بهتر باشند» ، «یا ایها الذین آمنوا لا یسخر قوم من قوم عسی ان یکونوا خیرا منهم و لا نساء من نساء عسی ان یکن خیرا منهن ...» ( حجرات 11 ) باید هنگام سنجیدن خود با دیگران کلان نگر باشیم و بدانیم که برتری برای کسی است که عاقبت به خیر است « فلما جائتهم رسلهم بالبینات فرحوا بما عندهم من العلم و حاق بهم ما کانوا به یستهزئون» ( غافر 83) مراد از علم همان مشغول شدن به زینت دنیا و فنون تدبر آن و رسیدن به لذائذ آن است «یعلمون ظاهرا من الحیاة الدنیا وهم عن الآخرة هم غافلون» آنها ظاهر از حیات دنیا را می دانند و از آخرت غافلند (زمر 7) یعنی علم ظاهری که کسب کردند خوششان آمده و جذبش شدند که موجب شد از معارف حقیقی رسولان اعراض کنند و آنها را سبک بشمارند و استهزا کنند ( المیزان) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
پنجره🇮🇷
سلام متن فی نفسه درست است ولی نتیجه نمی دهد که مسلح نباشید ، بلکه نتیجه اش این است برای دشمن خارجی و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدوالله و در عین حال باید پیوند با مردم حفظ شود که لا رای لمن لایطاع
امام سجاد علیه السلام : 1 .نمی توانی با هرکس که خواستی همنشین شوی چون خداوند متعال فرمود :" وقتی می بینی دشمنان مشغول بد گویی از آیات ما هستند از همنشینی با آنها اجتناب کن تا وارد بحث دیگری شوندو اگر شیطان موجب فراموشی تو شد و با آنها نشستی بعد از متوجه شدن به نشستن با ستمکاران ادامه نده "( انعام 68) 2.نمی توانی هر چه خواستی بگویی چون خدا وند متعال فرمود :"آن چه به آن علم نداری پیروی نکن" (اسرا 36)و نیز رسول الله صلی الله و آله فرمود:"خدا رحمت کند بنده ی را که به خیر سخن گفت در نتیجه ( به عنوان عمل نیک و ذخیره آخرت از آن )بهره برد و یا سکوت کرد و( ازعقاب و پیامدهای سخنان گناه آلود) سالم ماند " 3.نمی توانی هر چه خواستی بشنوی چون خدا تعالی فرمود:"از گوش و چشم و دل پرسیده می شود " (شنیدن نیز یک عمل است باید در برابر آن پاسخ گو بود) (اسرا 36) عَبْدِ الْعَظِيمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِيِّ قَالَ حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ جَعْفَرٍ عَنْ أَخِيهِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِيهِ ع قَالَ قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع‏ لَيْسَ لَكَ أَنْ تَقْعُدَ مَعَ مَنْ شِئْتَ لِأَنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ‏ وَ تَعَالَى يَقُولُ‏ إِذا رَأَيْتَ الَّذِينَ يَخُوضُونَ فِي آياتِنا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّى يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ وَ إِمَّا يُنْسِيَنَّكَ الشَّيْطانُ فَلا تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّكْرى‏ مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ‏ وَ لَيْسَ لَكَ أَنْ تَتَكَلَّمَ بِمَا شِئْتَ لِأَنَّ اللَّهَ تَعَالَى قَالَ‏ وَ لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ‏ وَ لِأَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَالَ رَحِمَ‏ اللَّهُ‏ عَبْداً قَالَ خَيْراً فَغَنِمَ أَوْ صَمَتَ فَسَلِمَ وَ لَيْسَ لَكَ أَنْ تَسْمَعَ مَا شِئْتَ لِأَنَّ اللَّهَ تَعَالَى يَقُولُ‏ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْؤُلًا. علل الشرائع، ج‏2، صص: 606 و605 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
شاخص های انسان سالم از نظر حضرت امیر علیه السلام در نهج البلاغه: 1.تعلم مجدانه: «حکمت را بشنود و بفهمد و حفظش کند» 2.پندپذیری:«به خیر دعوت شود و بپذیرد» 3.پیرو ی از رهبر:«دامن رهبر هدایتگر را بگیرد و نجات یابد» 4.مراقبه:«مراقب مخالفت پروردگارش باشد و از گناه خود بترسد» 5.خلوص:«عمل صالح خالص برای آخرت بفرستد» 6.نیک رفتاری:«کار صالح انجام دهد» 7.آخرت محوری «برای ذخیره آخرت کار کند و از گناه بپرهیزد» 8.مبارزه با نفس:«خاسته ی دل را رها کند و عوض آن برای آخرت جمع کند ، با نفس مبارزه کند و آرزوی نفس را پی جویی نکند» 9.شکیبائی:«صبر را شتر راهوار نجات خود قرار دهد ( و در مبارزه با نفس و ذخیره برای آخرت کوتاه نیاید)» 10. تقوی محوری :«تقوی را توشه سفر مرگش قرار دهد» 11.پیروی از راه راست و دوری از مشتبهات:« راه روشن و واضح را بپیماید و از آن جدا نشود» 12. بهره گیری از فرصت زندگی :« فرصت زندگی را بهره گیرد و با شتاب برای مرگ مهیا شود و از کار( نیک )توشه برگیرد » «خداوند چنین مرد (شخص) را رحمت کند» 76 و من خطبة له ع في الحث على العمل الصالح‏ رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً سَمِعَ حُكْماً فَوَعَى‏ وَ دُعِيَ إِلَى رَشَادٍ فَدَنَا وَ أَخَذَ بِحُجْزَةِ هَادٍ فَنَجَا رَاقَبَ رَبَّهُ وَ خَافَ ذَنْبَهُ قَدَّمَ خَالِصاً وَ عَمِلَ صَالِحاً اكْتَسَبَ مَذْخُوراً وَ اجْتَنَبَ مَحْذُوراً وَ رَمَى غَرَضاً وَ أَحْرَزَ عِوَضاً كَابَرَ هَوَاهُ‏ وَ كَذَّبَ مُنَاهُ جَعَلَ الصَّبْرَ مَطِيَّةَ نَجَاتِهِ وَ التَّقْوَى عُدَّةَ وَفَاتِهِ رَكِبَ الطَّرِيقَةَ الْغَرَّاءَ وَ لَزِمَ الْمَحَجَّةَ الْبَيْضَاءَ اغْتَنَمَ الْمَهَلَ‏ وَ بَادَرَ الْأَجَلَ وَ تَزَوَّدَ مِنَ الْعَمَلِ‏ (خطبه 76 از نهج البلاغه دکتر صبحی صالح) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از جرعه ناب
مَا زَالَ الزُّبَيْرُ رَجُلًا مِنَّا أَهْلَ الْبَيْتِ حَتَّى نَشَأَ ابْنُهُ الْمَشْؤُومُ عَبْدُاللَّهِ. حکمت ۴۵۳ زیبر از ما بود تا فرزندشومش عبدالله بزرگ شد بنابر قول (شيخين) و (كفعمى)، در اين روز، ۱۵ جمادی الاخر سنه ۷۳، (عبدالله بن زبير) بقتل رسيد و (كفعمى) گفته كه در اين روز نيز (عبدالله بن زبير)، (كعبه) را منهدم كرد و از براى آن، دو در قرار داد كه يكى از داخل شوند و از در ديگر بيرون شوند و اين بود تا (عبدالملك) خانه را بحال اول برگردانيد. (عبدالله بن زبير) مردى بخيل و لئيم و بد خلق و حسود بوده و با اميرالمومنين (ع) نهايت عدوات داشت و چهل روز خطبه خواند و صلوات بر سولخدا را كه در خطبه بايد ذكر شود، ترك كرد و گاه گاهى در خطبه هاى خود سب اميرالمومنين عليه السلام مينمود و (عائشه) او را بسيار دوست ميداشت بحديكه گفته اند بعد از (ابوبكر) هيچكس را مثل او دوست نميداشت (مسعودى) در (مروج الذهب) نقل كرده كه جماعت بنى هشام را كه در (مكه) بودند كه از جمله ايشان (محمد حنفيه) بود در شعب محصور كرد و هيزم بسيارى جمع كرد و خواست ايشان را بسوازند كه ناگاه از جانب (كوفه) جماعتى كه (مختار) ايشان را فرستاد بود، بيامندند و هاشميين را خلاص كردند و خواستند (عبدالله) را بكشند كه او خود را بمسجدالحرام رسانيد و استار كعبه را گرفت و گفت: اناعائذالله. (عبدالملك)، (حجاج ثقفى) را براى قتل (عبدالله زبير) به (مكه) فرستاد و خود با بقيه لشكر به جانب (شام) مراجعت كرد و (حجاج) با جنود و عساكر خويش به جانب (حجاز) شد و چند ماهى در (طائف) بماند، آنگاه وارد (مكه) شد و او نيز مثل (حصين نمير)، (ابن زبير) را محاصره كرد و منجنيق بر كوه (ابوقبيس) نصب كرد و پنجاه روز مدت محاصره او و بقولى مدت چهار ماه طول كشيد، تا بر (عبدالله زبير) ظفر يافتند و بضرب سنگ او را از پا در آوردند و سرش را ببريدند. (حجاج) سرش را براى (عبدالملك) فرستاد و بدنش را باژگونه بدار كشيد (فیض العلام فی عمل الشهور و وقایع الایام/ نویسنده عباس قمی ؛ به کوشش صادق برزگر.ص۲۹۱) https://eitaa.com/jorenab
⭕هرگونه فعالیت ربوی در نظام بانکداری اسلامی حرام است 🔸️ آیت الله نوری همدانی در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی: 🔹️هرگونه فعالیت ربوی در نظام بانکداری اسلامی حرام است. 🔹️با آقایان سیف و همتی مسئله اخذ دیر کرد تسهیلات توسط بانک‌ها را به عنوان ربای حرام مطرح کردیم و خواستیم دیرکرد را بردارند؛ اما نشد و نتوانستند. 🔹️کنترل تورم امری بسیار مهم است و باید تلاش کرد تا با به‌کارگیری سیاست‌های مناسب به برطرف شدن مشکلات معیشتی مردم کمک کرد. 🆔 @YjcNewsChannel
خدای من : روح من کدر است و جان من معیوب ، در جنگ عقل و نفس باختم ، سری به نامه اعمالم زدم ، طاعت اندک و معصیت بسیار است .قبول دارم که گناهکارم ، تو بگو من شکست خورده ورشکسته چکار کنم ؟ از خود مأیوس شدم و پیش تو آمدم ، نفس من معیوب است اما تو ستار العیوبی ، گر چه مغلوب شدم اما تو علام الغیوبی و می دانی دلم به محبت تو آبیاری شده است ، من از حال پریشانم غمگینم ولی تو کاشف الکروبی . خدای من پیش تو به کم قانع نیستم ، من مسافر کنعان نیستم که به پیش یوسف آمده باشم ، من در مانده تر از آنم ولی به پیش خدای خود آمده ام پس خدایا به حرمت محمد و آل محمد همه گناهانم را ببخش ، خدای خوب من گر چه من گناهکارم اما تو غفاری ،پس صدایت می کنم : یا غفار ، یا غفار ، یا غفار إِلَهِي قَلْبِي‏ مَحْجُوبٌ‏ وَ نَفْسِي مَعْيُوبٌ وَ عَقْلِي مَغْلُوبٌ وَ هَوَائِي غَالِبٌ وَ طَاعَتِي قَلِيلَةٌ وَ مَعْصِيَتِي كَثِيرَةٌ وَ لِسَانِي مُقِرٌّ بِالذُّنُوبِ فَكَيْفَ حِيلَتِي يَا سَتَّارَ الْعُيُوبِ وَ يَا عَلَّامَ الْغُيُوبِ وَ يَا كَاشِفَ الْكُرُوبِ اغْفِرْ ذُنُوبِي كُلَّهَا بِحُرْمَةِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ يَا غَفَّارُ يَا غَفَّارُ يَا غَفَّارُ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِين‏ دعای صباح از حضرت امیر المومنین علیه السلام، بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏84 ؛ ص341 https://eitaa.com/MohammadGelayeri
مادر.m4a
2.69M
عرض ارادت به حضرت و مقام ، https://eitaa.com/MohammadGelayeri
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 مداحی، موسیقی پاپ نیست 🔻رهبر انقلاب: در مداحی هم مثل همه‌ی کارهای دیگر ابتکار و نوآوری لازم است؛ منتها توجه بکنید که این نوآوری به هنجارشکنی منتهی نشود. مداحی یک هویت خاصی است... باید توجه کنید این هویت حفظ بشود، مداحی موسیقی پاپ نیست. ۱۴۰۰/۱۱/۳ 💻 @Khamenei_ir |
مداحی موسیقی پاپ نیست⏫⏫
پنجره🇮🇷
⭕هرگونه فعالیت ربوی در نظام بانکداری اسلامی حرام است 🔸️ آیت الله نوری همدانی در دیدار با رئیس کل با
⭕️ لغو اخذ سود از دیرکرد اقساط وام‌ها در دستور کار بانک مرکزی 🔸روابط عمومی بانک مرکزی: 🔹موضوع چگونگی لغو اخذ سود از دیرکرد اقساط وام‌ها و تسهیلات بانکی که از دغدغه‌های مهم مراجع عظام تقلید در دیدار رئیس‌کل بانک مرکزی در سفر به قم بود امروز در جلسه هیات‌عامل بانک مرکزی بررسی شد. 🔹اتخاذ تدابیر اجرایی لازم دراین‌باره به‌طورجدی در دستور کار اعضای هیات عامل بانک مرکزی قرار گرفت. 🆔 @YjcNewsChannel
📹 قربانِ آن دل 👈🏼 گزیده‌ای از بیانات امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مداحان 🔻 رهبر انقلاب: هیئت را اصحاب ائمه تشکیل دادند، آنها شروع کردند بعد از حادثه‌ی کربلا دور هم جمع میشدند، حضرت، امام صادق (علیه‌السّلام) از راوی سؤال میکنند، میگویند تَجلِسونَ و تُحدّثون؟ می‌نشینید دور هم، صحبت میکنید، حرف میزنید؟ یعنی مسائل ما را مطرح میکنید؟ او جواب میدهد که بله، این کار را میکنیم، یعنی همین مجموعه‌ی هیئات. بعد حضرت میفرمایند که «إنّ تلكَ المجالس‏ أُحبّها»، من دوست میدارم این مجالس را، قربان آن دل ، مجالس شما را دوست میدارم. ۱۴۰۰/۱۱/۳ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از جرعه ناب
وَ إنْ تَعْفوا وَ تَصْفَحوا وَ تَغْفِروا فَإنَّ اللهَ غَفورٌ رحیمٌ صفح- چنان که در گذشته هم گفته‌ایم- با عفو تفاوت دارد. وقتی کسی کار خطایی می‌کند هم استحقاق معاقبه و مجازات دارد و هم استحقاق ملامت. عفو، گذشت از مجازات است ولی صفح یک درجه بالاتر است. صفح این است که انسان نه تنها آن مجازات معمول را انجام نمی‌دهد بلکه اصلًا نامش را هم نمی‌برد، به روی طرف هم نمی‌آورد، اسمش را هم نمی‌برد و لهذا اولیاءالله همیشه مقامی بالاتر از عفو دارند یعنی عفو آنها به‌صورت صفح است. انَس بن مالک در خانه رسول خدا صلی الله علیه و آله خدمت می‌کرد. می‌گوید رسول اکرم صلی الله علیه و آله در بسیاری از اوقات روزه می‏‌گرفتند و بعد هم غذای بسیار ساده‌ای، چه هنگام سحر و چه افطار، می‌خوردند و معمولاً افطاری ایشان یک مقدار شیر بود که من تهیه می‌کردم. یک شب که ایشان با عده‌ای از صحابه بودند خیلی دیر به منزل آمدند، آن قدر دیر که من خیال کردم ایشان در منزل یکی از اصحاب افطار کرده‌اند. من هم شیر را خودم خوردم وبعد هم رفتم و خوابیدم. وقتی که رسول اکرم آمدند حس کردم که ایشان هنوز افطار نکرده‌اند (ظاهراً انس بن مالک از کسی پرسید که آیا رسول اکرم صلی الله علیه و آله امشب جایی مهمان بودند و او گفت نه). هیچ چیز دیگری هم در دسترس نبود. رفتم و خودم را مخفی کردم. ایشان وقتی دیدند چیزی موجود نیست رفتند و خوابیدند. انس که خود قصه را بازگو کرده است و نه رسول اکرم، می‌گوید: رسول اکرم صلی الله علیه و آله تا زنده بودند چیزی در این مورد به روی من نیاوردند. این را می‌گویند صفح. قرآن می‌فرماید عفو کنید و صفح کنید.‏ «وَ تَغْفِروا». غفران از «غَفْر» به معنای پوشاندن است. باز «پوشاندن» درجه بالاتری ‏است؛ یعنی روی [گناه‏] را با رحمت پوشاندن استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج 7، ص204 https://eitaa.com/jorenab
تیتر همسوی برخی از روزنامه های 7 بهمن با وزرات خارج آمریکا 1.تیتر یک کیهان :وزرات خارجه : فشار حد اکثری شکست خورد به مذاکره مستقیم احتیاج داریم 2.تیتر یک شرق : مجلس حامی مذاکره مستقیم ؟ پس از حرفهای امیر عبداللهیان شکل گرفت: موج ضد مذاکره مستقیم در جریان انقلابی 3.مردم سالاری: درنشست دفترسیاسی حزب مردم سالاری مطرح شد :استقبال ازموضع دولت در مذاکره مستقیم با آمریکا 4.آرمان ملی :رابطه با آمریکا دور برگردان منافع ایران است ، سفر رئیسی به مسکو موضع آمریکا را تغییر داد https://eitaa.com/MohammadGelayeri
فرصت ها در گذرند: جهان نا آرام و در گذر است ، تغییر فصول با همه زیبائی ها و رنگارنگی خود این پیام را برای ما به وضوح بیان می کند که : «عالم چهار فصل است ، فصلی خلاف فصل * با جنگ چار دشمن هر گز قرار ماند ؟» ( مولوی) . هیچ نعمت دنیوی ماندگار نیست بلکه مانند آب جویبار و رودخانه است که از سر چشمه تا دریا در حال حرکت است ، روستاها و شهرهای اطراف آن به حسب فرصت از آن برخوردار می شوند و الا از کنارشان می گذرد تا به دریا برسد و فانی شود ، حضرت امیر علیه السلام گذر فرصتها را به عبور ابرها تشبیه فرمود :«الفرصة تمر مر السحاب» نهج البلاغه حکمت 21 ادامه دارد https://eitaa.com/MohammadGelayeri
سقف برای مساجد منقولست كه حضرت امام محمّد باقر صلوات اللَّه عليه فرمودند كه اول كارى كه حضرت صاحب الامر ما خواهد كرد اين خواهد بود كه سقفهاى مساجد را بكند و داربستى كند مثل چوب پوشى كه حضرت موسى عليه السّلام كردند و از پيش گذشت و جمعى از علما ذكر كرده‏اند كه داربست در بلاد حارّه خوبست اما در بلاد بارده كه برف و باران مى‏آيد و يخ مى‏بندد اگر مسجد سقف نداشت باشد سبب اين مى‏شود كه كسى در مسجد نماز نكند پس خوبست كه بعضى مسقف باشد و بعضى سر گشاده باشد و تا مقدور باشد در سرباز نماز كنند و چون هوا بسيار سرد شود در مسقف نماز كنند و ليكن چون اليوم كه حضرت ظاهر نيست حضرات ائمه معصومين صلوات اللَّه عليهم ما را رخصت داده‏اند بهتر آنست كه بان رخصت نماز كنيم تا حضرت صاحب الامر ظاهر شود و بعد از ظهور هر چه فرمايند متابعت كنيم و اللَّه تعالى يعلم مجلسى، محمدتقى بن مقصودعلى، لوامع صاحبقرانى مشهور به شرح فقيه - قم، چاپ: دوم، 1414 ق. ج‏3 ؛ ص254 روایت مرسله است به صورت قال ابو جعفر علیه السلام در کتب دیگر نیز از فقیه نقل شد https://eitaa.com/MohammadGelayeri