eitaa logo
حجه‌الاسلام محمد امیری طیبی
1.8هزار دنبال‌کننده
186 عکس
197 ویدیو
4 فایل
طلبه | مدرس حوزه و دانشگاه تلگرام و اینستاگرام: @Mohammad_AmiriTayebi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهتدون
📹 📌هم اکنون 🔰همایش منظومه فکری حضرت آقا در بیان حجت‌الاسلام والمسلمین امیری طیبی ویژه دانش‌پژوهان دوره معرفتی حکمرانی دینی مهتدون https://eitaa.com/mohtadoon_ir
📌 اعلام برنامه 🔻 زاهدان ( شهر اندیشه و ولایت ) 🔸 جلسه اول : کارگاه روش تدریس کتاب همرزمان حسین علیه السلام 🕰 راس ساعت ۹ صبح 🔸 جلسه دوم : حوزه حضرت نرجس سلام الله علیها 🕰 راس ساعت ۱۶:۳۰ 🔸 جلسه سوم : هیات محترم بیت العباس 🕰 راس ساعت ۲۰:۳۰ 🔸جلسه چهارم : دانشگاه شهید مطهری 🕰 راس ساعت ۲۱:۰۰ ✅ حجت الاسلام و المسلمین امیری طیبی
امروز در فرودگاه مشهد یکی از وزرای دولت چهاردهم رو دیدم که اختلاف مبنایی جدی با او دارم ... اما افتخار کردم به وزیری که مثل مردم اسمش در لیست انظار تهیه بلیط بود، قبول نکرد از خدمات ویژه استفاده کند و خانواده اش بهترین مبلغان عملی حجاب بودند... متشکرم آقای وزیر
در دنیایی که بالا بردن پرچم هم جنس گرایی ارزش است و بالابردن پرچم آزادگی و عشق با عنوان امام حسین علیه السلام جرم است، صادق بیت سیاح باش و مدالت را از حضرت زهرا سلام الله علیها بگیر ... خسته نباشی مرد ...
«مدیر آرمانی یا مدیر روزمره» ✅ یکی از مواردی که در حکمرانی بسیار مهم است ، افق دید و هدف گزاری مدیران هست . 💢 اگر مدیری معتقد به فتح افق‌های بلند و غیر روزمره بود و بر این اساس هدف گزاری کرد، نتایج بزرگ می‌گیرد. چون باور به افق‌های بلند در مدیریت جلوه‌ای از باور، اعتماد و توکل به خدا است . ⛔️ در مقابل مدیران روزمره حکمرانی کوتوله‌ها را شکل می‌دهند. چون مدیر روزمره تنها مؤلفه محاسباتی اش مؤلفه‌های مادی است و محاسبه براساس مؤلفه‌های مادی، مدیریت در سیر روزمرگی را ایجاد می‌کند؛ مدیر روز مره هیچ گاه به سمت تغییر ریل های اساسی و بهبود شرایط نمیرود ، چون نگاهش همواره به ناترازی ها است . ⁉️ با عینک مدیران کوتوله و با نظام تحلیل مادی و از منظر ناترازی ها اساس انقلاب توجیه‌پذیر نیست، جنگ تحمیلی یک اشتباه محاسباتی است و درگیری با ابرقدرت‌های زورگو و سلطه‌گر بلند پروازی است . 💢 ما اشتباه گمان می‌کنیم که آنها دل‌باخته منطق غرب هستند و باور به اسلام سیاسی و انقلاب ندارند. آنها اسلام و انقلاب را دوست دارند و حتی قبول دارند اما ورود آن را در سیاست گزاری های اجتماعی را تابع یا موید اندیشه و محاسبات مادی میدانند . 💢 این مدیران وقتی می‌شنوند در آستانه انقلاب و قبل‌ از استقرار حاکمیت، امام رحمةالله علیه می‌گوید ما آمده‌ایم پرچم لا اله الا الله را بر فراز قلل رفیع عالم و بر فراز کاخ کرملین و کاخ سفید افراشته کنیم؛ هجو و مسخره میکنند و یا این ادبیات را در حکمرانی غیرعلمی و ایدیولوژیک می‌نامند. آن‌ها وقتی می‌شنوند رهبری معظم انقلاب می‌گوید ما نزدیک به قله هستیم این جمله را برآیند یک نظام تحلیلی و واقع گرایانه نمی‌دانند و می‌گویند جایگاه رهبری اقتضای این را دارد تا مبتنی بر امید صحبت کند حتی اگر این امید واقعی نباشد. 📌 مدیر انقلابی باور دارد مسئله آب را با تلاش مجاهدانه میتوان حل کرد و بزرگ‌ترین آب شیرین‌کن فراساحلی را در دو سال می‌سازد، طرح غدیر آبرسانی را در سیصد روز پایان میدهد، اما مدیر کوتوله برای حل مسئله آب راهکار را تسلیم و برجام میداند تا ناترازی هایش را حل کند. 📌 مدیر جهادی با اراده و توکل برخدا سی درصد باقیمانده پروژه راه آهن شمال جنوب را تنها در ۲۷۳ روز تکمیل میکند تا شاهراه تجاری شرق به غرب را در ایران تثبیت کند. مدیر کوتوله دنبال تجاری سازی و آزاد سازی قیمت بلیط های سفر است تا با کمک آن آبی بر آتش ناترازی بپاشد . 📌 مدیر جهادی باور دارد می‌توان با توکل به خدا و عزم جدی در طول دو سال بشاگرد را به بزرگ‌ترین نخلستان کشت خرمای مجول در دنیا تبدیل نمود تا از یک منطقه محروم یک فرصت سرمایه ساز ایجاد نمود، اما مدیر کوتوله حل مسئله توسعه را فقط در گرو سرمایه‌گذاری خارجی وحل مسایل با ابرقدرتها میداند چون باور دارد تنها راه توسعه حل ناترازی ها است . 📌 مدیر جهادی در ساحت دانشگاه باور دارد که کار شبانه‌روزی و سخت کوشانه باعث دل‌بستگی نخبگان به پیشرفت و تولید علم دربستر جامعه می‌شود و امروز بعد از آن که سالیانی کشورمان از رتبه آوری دور مانده بود، ایران را در رتبه سوم المپیادهای علمی جای می‌دهد؛ جایگاهی حتی بالاتر از ژاپن و کره اما در مقابل مدیر کوتوله مساله اش ها بازگرداندن اساتید دهاندار، بی‌سواد و فتنه‌گر است چه اینکه او دانشگاه را هم عرصه‌ای برای سیاست‌بازی می‌داند . محمد امیری طیبی
📌 « وحدت و تنزل از عقاید » 💢 فرآیند گفتمان سازی فرآیندی علمی منظم و برنامه‌مند است. در این فرآیند ما باید از ابطال گفتمان رقیب شروع کنیم و به اثبات گفتمان مطلوب برسیم و بعد از آن گفتمان مطلوب باید تبدیل به یک ارزش در لایه فرهنگ عمومی شود و در نهایت شبکه رفتاری مطابق گفتمان مطلوبمان را عرضه کنیم. 💢 اگر این مراحل رو به‌ترتیب پیش رفتیم می‌توانیم گفتمانی فراگیر را در جامعه استقرار بدهیم و انرا به مقصد رفتار سازی برسانیم . 💢 گفتمان وحدت هم از این فرایند مستثنا نیست. ما برای‌اینکه بتوانیم گفتمان وحدت را در جامعه تبدیل به یک شبکه رفتاری کنیم؛ ابتدا باید بگوییم منظورمان از وحدت چه چیزی نیست و گفتمان رقیب را در مسئله وحدت ابطال کنیم.سپس به استقرار و اثبات گفتمان مطلوبمان در نظریه وحدت بپردازیم. 💢 همین عدم ابطال گفتمان غلط در مسئله وحدت باعث شده‌است بسیاری از کسانی که مخالف وحدت هستند یا در جنگ با دشمن فرضی هستند و آن‌ تصوری از نظریه وحدت که با آن می ستیزند، واقعیت مسئله وحدت نیست؛ یا در تقابل با تفسیرهای جعلی از مسئله وحدت پرچم مخالفت برداشته اند. لذا بسیار ضروری است که اول به بعد مانعیت گفتمان وحدت بپردازیم و سپس به جامعیت آن بپردازیم. 💢 اگر گفتمان وحدت را منقح کنیم خواهیم دید که مخالفین وحدت جمع بسیار محدود لجوجی خواهند بود که هیچ گاه پایگاه اجتماعی پیدا نخواهند کرد. در حقیقت تنقیح گفتمان سبب پالایش صف مخالفان خواهد بود . ⛔️ اصلی‌ترین مقابله هویتی و گفتمان نابجایی‌ که در تفسیر گفتمان وحدت طرح می‌شود معادل سازی وحدت با نظریه اجتماعی همزیستی مسالمت‌آمیز است. چیزی که در برهه‌هایی در جغرافیاهای مختلف دنیا تجربه شده‌است؛ گاهی بین بریتیش ها و وایکینگ‌ها در اروپا گاهی بین کره شمالی و‌جنوبی در آسیا و گاهی بین سومالی و‌کنیا در آفریقا ... 💢 در نظریه همزیستی مسالمت‌آمیز طرفین از اعتقادات و آرمان‌های خود تنزل می‌کند و با این تنزل که عمدتاً در مسائل تقابلی و سویه های مخالفتی اتفاق می‌افتد این امکان را پیدا می‌کنند که بدون درگیری کنار هم زندگی کنند و منافع خود را به‌طور حداکثری تأمین کند . 💢 اما نظریه‌ی وحدت دنبال ایجاد یک وحدت هویتی است طرفین با حفظ حداکثری هویت اعتقادی و آرمانی خود باید براساس یک مسئله مشترک و مأموریت مشترک در کنار هم اقدامی مشترک را رقم بزنند. اساساً بنا نیست کسی از اعتقاد یا آرمانش تنزل کند. اعتقادات و آرمان‌ها در لایه نخبگانی به‌طور جدی مورد مباحثه و مجادلات شدید علمی قرار خواهد گرفت تا بالاخره یکی از طرفین در مقابل منطق علمی طرف دیگر زانو بزند. ✅ نظریه‌ی وحدت در اندیشه امامین انقلاب براساس منطق قرآن «نظریه امت واحده» است. در نظریه‌ی امت واحده ما در یک نزاع تمدنی و تاریخی در هم جبهه‌گی با برادران اهل سنت خود هستیم و هر دو در یک خاک‌ریز مشترک علیه یک دشمن مشترک که اندیشه تمدن مادی باشد مشغول مبارزه‌ای تنگاتنگ هستیم. این‌جاست که با حفظ وحدت هویتی برای هم جان می‌بازیم و حاضریم برای یکدیگر فدا شویم و این جانبازی برای یکدیگر براساس تأکید بر بعد مشترکاتی است که ما را در یک مبارزه در صفی واحد قرار داده است، و دیگر براساس تاکید بر خطر مشترکی است که همین مشترکات اعتقادی را تهدید میکند . 💢 براساس نظریه امت واحده، وحدت یک عنوان ثانوی نیست که به اقتضاء مصلحت مدارا یا خوف و در یک زمان مشخص مقتضی پیدا کند، بلکه یک عنوان اولی و واجبی است که در همه حالات و ازمان مادامی که این مبارزه برپاست اقتضا وجوب دارد و دلیل این وجوب هم ادله وجوب  دفاع و حفظ کیان اسلام و دلیل نفی سبیل است. 💢 با طرح بعد غیریت نظریه‌ی وحدت و سپس تبیین تصویر صحیح از موضوع وحدت، اگر هنوز کسی در موضع مخالفت با نظریه وحدت لجاجت بورزد؛ با اولیات و ضروریات اسلام مواجهه پیدا کرده‌است که در فقه امامیه ثمره مشخص خواهد داشت. همچنین دانسته خواهد شد که انگیزه درونی او تعصب دینی نبوده است و مسایل متعدد و بعضا خطرناک دیگری خواهد بود . نهم ربیع الاول محمد امیری طیبی ای