eitaa logo
محب
5.7هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
2.2هزار ویدیو
9 فایل
بسم‌رب‌المهدی ♥️ جذاب ترین 👌😍 📜احادیث ائمه اطهار ✍️متون ادبی برگرفته از روایات 🖼️ عکس نوشته و... مطالبی با محوریت مذهبی_سیاسی_اجتماعی 👤ارتباط با ادمین: @j_moheb
مشاهده در ایتا
دانلود
7.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ شهید رئیسی: یا امام رضا این دل من برای شماست... 🤍@Mohebbeh110
2.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آنکه بر خدا تکیه کند، بی‌نیاز از همۀ جهان است...❤️ 🤍@Mohebbeh110
➖ نشانه‌ی ایمان واقعی چیست؟ 🛑 عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنِ اَلْقَاسِمِ بْنِ عُرْوَةَ عَنْ أَبِي اَلْعَبَّاسِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ: مَنْ سَرَّتْهُ حَسَنَتُهُ وَ سَاءَتْهُ سَيِّئَتُهُ فَهُوَ مُؤْمِنٌ. 🔰 امام صادق (علیه‌السلام): کسی که از انجام کار نیک خود شاد می‌شود و از کار بدش ناراحت می‌شود، او مؤمن است. 📚 الکافی، جلد ۲، صفحه ۲۳۵ 🤍@Mohebbeh110
در این حدیث، امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: مؤمن کسی است که از کار نیکش خوشحال و از گناهش ناراحت شود. این شادی، نشانه غرور نیست، بلکه خوشحالی از اینکه از طاعت خدا دور نمانده است. چنین شادی‌ای، فرد را به انجام کارهای نیک بیشتر تشویق می‌کند. همچنین ناراحتی از گناه، او را از تکرار آن دور می‌سازد و باعث تلاش برای ترک گناهان می‌شود. این دو احساس درونی، یعنی شادی از طاعت و ناراحتی از معصیت، نشانه زنده بودن قلب مؤمن و رشد ایمان اوست و پایه‌های کمال ایمان را تشکیل می‌دهند. 📚مرآة العقول، ج۹، ص ۲۳۷ 🤍@Mohebbeh110
1.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کسی منو نخواست ولی تو دادی راهم....❤️ 🤍@Mohebbeh110
4.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای پیوستن به جمع یاران امام دوازدهم علیه‌السلام فقط تا قبل از حادثه ظهور فرصت هست... 📽حجت‌الاسلام شجاعی 🤍@Mohebbeh110
💌 فلسفه امتحانات الهی... ✍حجت‌الاسلام پناهیان 🤍@Mohebbeh110
مراقبه شدید🗻 ✍استاد وکیلی 🤍@Mohebbeh110
7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عفاف، پاکدامنی نیست! عفاف تنها پاکدامنی نیست یکی از پاکی‎‌ها آن است. چشمش، دستش، حتی خطوراتش... 🎙استاد علی صفایی حائری 🤍@Mohebbeh110
در_دوران_غیبت_مردم_به_فقها_رجوع_کند_رفیعی.mp3
زمان: حجم: 1.4M
💠 در دوران غیبت مردم به فقها رجوع کند 🎙حجت الاسلام و المسلمین رفیعی 🤍@Mohebbeh110
➖ چرا باید قرآن را اعراب‌گذاری کرد؟ 🛑 عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ سُلَيْمٍ اَلْفَرَّاءِ عَمَّنْ أَخْبَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: أَعْرِبِ اَلْقُرْآنَ فَإِنَّهُ عَرَبِيٌّ. 🔰 امام صادق علیه‌السلام فرمود: قرآن را اعراب‌گذاری کنید (در قواعد و حرکات کلمات آن دقت کنید)، زیرا قرآن عربی است. 📚 الکافی، جلد ۲، صفحه ۶۳۰ 🤍@Mohebbeh110
محب
➖ چرا باید قرآن را اعراب‌گذاری کرد؟ 🛑 عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَ
حدیث «أَعْرِبِ القرآن» یعنی قرآن را با قواعد درست زبان عربی بخوانید. این کار شامل رعایت نکات تجویدی مانند تفخیم، ترقیق، و ادغام است. برخی شارحان گفته‌اند منظور، روشن‌کردن نکات زبانی و دستوری قرآن هم هست، چون قرآن عربی است و فهم دقیق آن نیاز به دانستن ساختار زبان عربی دارد. واژه «اعراب» هم به‌معنای روشنگری است؛ پس هدف، هم درست‌خوانی و هم درست‌فهمی قرآن است. 📚 برگرفته از مرآة العقول ، ج۱۲،ص۵۰۱ 🤍@Mohebbeh110