✅ نامه یک جوان دهه پنجاه به #علامه_طباطبایی
🔸محضر مبارک آیتالله العظمی جناب آقای طباطبایی
سلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
جوانی هستم 22 ساله که تنها ممکن است شما باشید به این سؤال من پاسخ بگویید، در محیط و شرایطی زندگی میکنم که هوای نفس و آمال بر من تسلط فراوان دارند و مرا اسیر خود ساختهاند و سبب باز ماندن من از حرکت به سوی الله شدهاند، در خواستی که از شما دارم، این است که بفرمایید بدانم به چه اعمالی دست بزنم تا بر نفس مسلط شوم و این طلسم شوم را که همگان گرفتار آنند بشکنم و سعادت بر من حکومت کنم، لطفاً نصیحت نمیخواهم، بلکه دستورات عملی برای پیروزی لازم دارم.
1355/10/23
📝 پاسخ علامه
السلام علیکم
برای موفق شدن و رسیدن به منظوری که در پشت ورقه مرقوم داشتهاید، لازم است همتی برآورده و توبه نموده، به مراقبه و محاسبه بپردازید، به این نحو که: هر روزه طرف صبح که از خواب بیدار میشوید، قصد جدی کنید که هر عملی پیش آید، رضای خدا -عزاسمه- را مراعات خواهم کرد. آن وقت در هر کاری که میخواهید انجام دهید، نفع آخرت را منظور خواهید داشت. به طوری که اگر نفع اخروی نداشته باشد، انجام نخواهید داد، هر چه باشد و همین حال را تا شب وقت خواب ادامه خواهید داد.
وقت خواب، چهار - پنج دقیقهای در کارهایی که روز انجام دادهاید، فکر کرده و یکی یکی از نظر خواهید گذرانید، هر کدام مطابق رضای خدا انجام یافته شکر کنید و هر کدام، تخلف شده استغفار کنید و این رویه را هر روز ادامه دهید. این روش اگر چه در بادی حال، سخت و در ذائقه نفس تلخ میباشد، ولی کلید نجات و رستگاری است و هر شب پیش از خواب توانستید سُوَر مسبّحات یعنی سورههای «حدید»، «حشر»، «صف»، «جمعه» و تغابن را بخوانید و اگر نتوانستید، تنها سوره «حشر» را بخوانید و پس از بیست روز از حال اشتغال، حالات خود را برای بنده در نامه بنویسید. إنشاءالله موفق خواهید بود.
محمد حسین طباطبایی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅
شماره ای بین ۱ تا ۱۸ انتخاب کنید و روی لینک زیر بزنید و ببینید رفیق شهیدتان کیست؟!؟!
یک صلوات مهمانشان کنید 🙌🙌🙌🙌
۱. digipostal.ir/cofa3zi
۲. digipostal.ir/cmdgvds
۳. digipostal.ir/cu961hs
۴. digipostal.ir/cabb62c
۵. digipostal.ir/c87kide
۶. digipostal.ir/ceiv42d
۷. digipostal.ir/csenas8
۸. digipostal.ir/cezkkiq
۹. digipostal.ir/c0enl2t
۱۰. digipostal.ir/ck0hv4j
۱۱. digipostal.ir/cfir815
۱۲. digipostal.ir/cjt5fhz
۱۳. digipostal.ir/cwbze98
۱۴. digipostal.ir/cwpcc6j
۱۵. digipostal.ir/cjarjqv
۱۶. digipostal.ir/cpexi3q
۱۷. digipostal.ir/cufmm0j
۱۸. digipostal.ir/c3fxydo
برای دیگران ارسال نمایید
️️ــــــــــــــ❁ــــــــــــــ
1.75M
؛﷽
#نشر_حداکثری
🔵 #روایت_سیاسی_روز ۱۴۰۲/۳/۲۳
✅️ موضوع :
#بسیار_مهم
ظلمی که جامعهی متدین و انقلابی به فرمایشات حضرت آقا، در ۱۴ خرداد میکنند ...
#استاد_حسین_امیدیان
@Andishkadeh_1414
•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈•
✍️ خاکریز بصیرت🇮🇷🇮🇷🇮🇷
eitaa.com/Omidiaan_hossein
🕊الّلهُـمَّ احفظ قائدنا🕊
🌷الّلهُـمَّ ؏جـِّل لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج🌷
ادمین 1:
✏️
#یادداشت_روز
نفوذیها را میتوان شناخت!
حسین شریعتمداری
✍️1- پنج دهه قبل، ژان پل سارتر، فیلسوف منتقد فرانسوی درباره چگونگی نفوذ غرب در کشورهای جهان سومی نوشته بود؛
«ما رؤساي قبايل، خانزادهها، پولدارها و گردنكلفتهاي آفريقا و آسيا را ميآورديم چند روزي در آمستردام، لندن، نروژ، بلژيك و پاريس ميچرخانديم، لباسهايشان عوض ميشد... روابط اجتماعي تازهاي ياد ميگرفتند و... آرزوي اروپايي شدن را در دلهايشان به وجود ميآورديم. بعد اينها را به كشورهاي خود پس ميفرستاديم. كدام كشورها؟ كشورهايي كه درِ آنها براي هميشه به روي ما بسته بود، ما در آنها راه نداشتيم، ما نجس بوديم، ما دشمن بوديم. روشنفكرهايي كه درست كرده بوديم، فرستاديم به كشورهايشان، بعد از آمستردام، از بلژيك و از پاريس فرياد ميزديم برادري، انسانيت، بعد ميديديم پژواك صوت ما از نقاط دور دست از دهان همين روشنفكرها- عين سوراخ آب انبار- پس ميآيد. هر وقت ساكت ميشديم آن سوراخها هم ساكت بودند، هر وقت حرف ميزديم، انعكاس وفادارانه و درست صوت خودمان را از حلقومهايي كه ساخته بوديم، ميشنيديم. مطمئن شده بوديم كه اين روشنفكران هرگز كوچكترين حرفي براي زدن بجز آنچه در دهانشان میگذاشتيم ندارند بلكه حتي حق حرف زدن را از مردم خودشان هم گرفتهاند.»
آنچه ژان پل سارتر درباره نفوذ میگوید مربوط به چند دهه قبل است که نمونههای آن را در میان شخصیتهای موسوم به «منورالفکرها» در دوره قاجار و روشنفکرنمایان دوران پهلوی شاهد بودهایم، این روزها اگرچه هنوز هم شاهد حضور شماری از همان غربباوران خودباخته در برخی از مراکز تصمیمساز و آموزشی و رسانههای کشورمان هستیم، اما دوران آنگونه نفوذها سپری شده است و امروزه نفوذ دشمن در بستری به مراتب پیچیدهتر و با ابعادی متفاوتتر از انواع قبلی صورت میپذیرد که با اهمیتترین و خطرناکترین نوع آن «نفوذ در ساختار نظام» است. کسانی که برای نفوذ در ساختار نظام ماموریت یافتهاند در عین حال که ماموریت آنان از همه انواع نفوذ خطرناکتر است ولی شناسایی آنها نیز آسانتر است. چگونه؟
۲- نفوذیهایی که ماموریتهای خرابکاری و ترور و انفجار دارند، به شدت مراقبند تا هیچگونه نشانهای که بتواند هویت واقعی آنها را فاش کند، از خود باقی نگذارند. کشمیری و کلاهی و ناخدا افضلی بیشترین همخوانی با نظام و اسلام را از خود بروز میدادند. ناخدا افضلی، عضو شاخه نظامی حزب توده که تا جایگاه فرماندهی نیروی دریايي جمهوری اسلامی-آنهم در دوران جنگ- نفوذ کرده بود، شبهایی که در قرارگاه فرماندهی حضور داشت، نیمههای شب برمیخاست و نماز شب میخواند! و البته بااشاره پا و یا سرفه و عطسه سعی میکرد دیگران را متوجه کند که برای نماز شب برخاسته است! و یا کشمیری دو خودکار در جیب پیراهن میگذاشت و به هر بهانهای برای این و آن توضیح میداد که یکی از آنها شخصی و دیگری بیتالمال است! چه تقوایی؟! و البته کسی هم شک نکرد که وقتی قیمت یک عدد خودکار فقط یک تومان بود چرا از همان خودکار شخصی برای امور اداری استفاده نمیکرد؟!
اما کسانی که ماموریتشان نفوذ در ساختار نظام است، دستورکار دیگری دارند، آنها برای انفجار و ترور و خرابکاری فیزیکی به کار گرفته نشدهاند. ماموریت آنها ارائه تحلیلها و اطلاعات غلط به مسئولان با هدف تغییر محاسبات آنان و در نهایت اتخاذ تصمیمهای ویرانگر و خسارتآفرین است. به همین علت است که نفوذیهای ساختاری نمیتوانند مانند نفوذیهای انفجاری، هیچگونه نشانهای از ماموریت خود بروز ندهند. آنها باید دیدگاهی را که کانون نفوذ دیکته کرده است به مسئولان تصمیمساز و تصمیمگیرنده بقبولانند و محاسبات آنان را با خواست و منافع دشمن همسو کنند. این طیف از نفوذیها دقیقا از همین نقطه آسیبپذیر بوده و قابل شناسایی هستند. بخوانید!
۳- بدیهی است دیدگاهها و نظرات کسانی که برای نفوذ در ساختار نظام و تغییر محاسبات مسئولان ماموریت یافتهاند، با خط ترسیم شده و نقشه راه انقلاب زاویه خواهد داشت چرا که اگر زاویهای نداشت، دشمن نیازی به تغییر آن نمیدید! بنابراین مقایسه میان نظرات ارائه شده آنان با خط اصلی اسلام و انقلاب به وضوح میتواند زاویه انحراف آنها را نشان بدهد. در این حالت دو احتمال وجود دارد اول آنکه این زاویه و تفاوت دیدگاه، ناشی از کجفهمی و کمدانی است! و دوم اینکه غرض و مرضی در میان است و البته در هر دو حالت، حضور این افراد در مراکز تصمیمساز و تصمیمگیرنده فاجعهآفرین خواهد بود.
نشانی کانال کیهان در
پیام رسان آی گپ:
https://iGap.net/Kayhannewspaper
در پیام رسان ایتا:
https://eitaa.com/kayhannewspaper
در پیام رسان سروش:
https://sapp.ir/kayhannewspaper
ادمین 1:
🌍
#خبر_خارجی
محرومیت زن مسلمان از شهروندی فرانسه به جرم دست ندادن با مرد نامحرم!
فرانسه درخواست شهروندی یک زن الجزایری را به دلیل خودداری وی از دست دادن با مردهای نامحرم، رد کرد. فرانسه خود را مهد دموکراسی و آزادی میداند!
یک زن الجزایریتبار که قصد اخذ تابعیت فرانسه را داشت، از اینکه به دلیل اعتقادات اسلامی خود نمیتوانسته با مقامات مرد در مراسم اعطای شهروندی خود دست بدهد، از اخذ تابعیت محروم شد.
به گزارش بیبیسی، این زن که نامش ذکر نشده و در سال 2010 با یک مرد فرانسوی ازدواج کرده، دادخواست خود را نهایتا به عالیترین مرجع قضایی فرانسه ارائه کرده، اما این دادگاه نیز حکم دادگاه قبلی مبنی بر ندادن تابعیت را تأیید کرده است.
مقامات فرانسوی میگویند، این مسئله (دست ندادن) نشان داده که این زن «خود را با جامعه فرانسه وفق نمیدهد» و بر همین اساس، با درخواست شهروندی او مخالفت شده است.
دولت فرانسه که در سال 1907 اصول لائیسیته و جدایی کلیسا از دولت را اعلام کرده بود، از همان ابتدا خود را پرچمدار تساهل دانسته و مدعی شد از این اصل، حراست خواهد کرد. اما تحولات سالهای بعد نشان داد که منظور از تساهل، اباحهگری، روابط آزاد جنسی و بیبند و باری است. با گذشت زمان، دولت فرانسه تبدیل به محافظ متعصب این ضد ارزشهای بشری در سبک زندگی شد و ماجرای این زن الجزایری نیز به وضوح نشان میدهد که نظام فرانسه نه تنها در برابر ارزشهای متفاوت، تساهل ندارد، بلکه با این ارزشها، سر ستیز نیز دارد.
بنابراین باید نتیجه گرفت اظهارات این زن الجزایری که دولت فرانسه را به «سوءاستفاده از قدرت» در مورد خود متهم کرده بود، کاملا درست و بجا بوده است.
البته این عدم تساهل، در دیگر جوامع اروپایی نیز مشاهده میشود؛ در سال 2016، یک دادگاه محلی در سوئیس حکم داد که دو دانشآموز مسلمان در یک مدرسه در سوئیس، باید با معلم زن خود دست بدهند، در غیر این صورت جریمه خواهند شد.(!)
http://kayhan.ir/fa/news/130448
نشانی کانال کیهان در
پیام رسان آی گپ:
https://iGap.net/Kayhannewspaper
در پیام رسان ایتا:
https://eitaa.com/kayhannewspaper
در پیام رسان سروش:
https://sapp.ir/kayhannewspaper
📎🔹پسرم برای اسلام رفت و شهید شد
🔸مادر شهید مدافع امنیت محمد قنبری گفت: پسرم هیچ وقت از کمک کردن به مردم کوتاه نمیآمد و برای اسلام رفت و شهید شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مادر شهید راه امنیت محمد قنبری که شامگاه یکشنبه در حمله تروریستی با خودرو در ایذه به شهادت رسید در جمع خبرنگاران درباره ویژگیهای فرزند شهیدش اظهارداشت: پسرم با ایمان و اهل نماز و روزه بود و به مردم هم کمک میکرد.
وی افزود: خیلی به افراد محروم کمک میکرد و دستگیر آنها بود ما هم راضی به رضای خدا هستیم که شهید شد، هیچ وقت از کمک کردن به مردم کوتاه نمیآمد و برای اسلام رفت و شهید شد.
مادر شهید مدافع محمد قنبری عنوان کرد: بهتر از این میخواست که برای اسلام شهید شود، ۵ تا بچه دارد که همگی کوچک هستند.
شهید مدافع امنیت محمد قنبری ساکن روستای بن شوار شهرستان صیدون است که روز یکشنبه ۲۱ خردادماه سال ۱۴۰۲ در ایذه به شهادت رسید.
به گفته جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان معاندین نظام در روزهای گذشته برای ایجاد ناامنی در سالروز تولد مرحوم «کیان پیرفلک» فراخوان داده بودند. به همین دلیل و برای برقراری امنیت مردم نیروهای انتظامی شهرستان ایذه در محل مراسم مستقر شدند.
در یکی از ایستگاههای تامین امنیت عمومی فردی با هویت معلوم با خودروی سواری «تیبا» خود به صورت عمدی به سمت ماموران حاضر در محل حرکت کرده که در این اقدام وحشیانه سروان «محمد قنبری» به شهادت رسید.
پدرم همیشه خدمتگزار مردم بود
فرزندان شهید راه امنیت، محمد قنبری هم از تلاش برای خدمتگزاری پدرشان به مردم گفتند.
همزمان با فراخوان معاندین برای ایجاد ناامنی در سالروز تولد مرحوم «کیان پیر فلک» نیروهای انتظامی شهرستان ایذه با اجرای طرح ارتقاء امنیت عمومی در شهرستان اقدامات لازم را انجام دادند.
مردم شهرهای ایذه، باغملک و صیدون نیز بعد از شنیدن خبر شهادت محمد قنبری با حضور در مقابل منزل وی، ضمن ابزار همدری اقدام به عزاداری برای این شهید به رسم منطقه کردند.
در این دیدار فرزند شهید از خدمات شهید برای مردم گفت.
جان میدهند تا ایران، سربلند بماند
شهید مدافع امنیت در شهرستان ایذه پس از ۲۷ سال خدمت، جان خود را در مسیر صیانت از آرامش و امنیت مردم فدا کرد تا ایران اسلامی عزتمند و سربلند بماند.
به گزارش پایگاه خبری شهدای فراجا؛ شهدای مدافع امنیت سینه خود را در مقابل نا اهلان سپر میکنند تا نقشهها و اهداف شوم آنانی که در این خاک و بوم به دنبال دلبری برای معاندین خارجنشین هستند را بر آب کنند....
ادامه مطلب👇
https://kayhan.ir/fa/news/266845
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا
@kayhannewspaper
🌹نامه شهیدمدافع حرم محسن حججی به امام رضا (ع)
بسم الله النور، النور...
به: انیس النفوس، شمس الشموس، مولا علی ابن موسی الرضا(ع)
از :غلام رو سیاه، گنهکار
🌹سلام آقای خوبم
از آخرین باری که به پابوستان آمدم تاکنون چندسالی می گذرد؛ و حال که در صحن و سرایت هستم سرتاپا شوق و شعف دارم.
🌹یادم هست دفعه قبل خواسته های زیادی از شما داشتم؛ الان که خوب فکر میکنم به همه ی خواسته هایم رسیده ام. شغل سپاه، عروسی، جور شدن زندگی و... منمونم آقای خوبم، ممنون...
🌹دو روز پیش كه با لباس سبز پاسداری به حرمت قدم گذاشتم چقدر لذت بردم؛ باورم نمیشود؛ همه اینها را از کرم و بزرگی شما میدانم.
🌹مولای من، با ورود به سپاه دریچه ای جدید از زندگی به روی من باز شد؛ اگر روزی هزار بار شکر خدا را بگویم باز هم کم است؛ ارباب من، از لذت های دنیوی هرآنچه که باید می چشیدم را چشیدم...
🌹حال، بی صبرانه مشتاق چشیدنی لذتی اخروی هستم؛ لذتی که نهایتش رضای خداست...
🌹یا رضا، تو را به پدر بزرگوارت موسی بن جعفر(ع) قسم، تو را به فرزند عزیزت جواد الائمه قسم، تو را به خواهر گرامی ات فاطمه معصومه قسم، ضامن من شوید...
🌹آقا جان دوست دارم همانند علی اکبر(ع) در جوانی شهدِ شیرین #شهادت را بنوشم و جان ناقابلم را فدای شما اهل بیت کنم.
🌹فقط یک خواسته شخصی دیگر دارم؛ مولای من، بر من منت بگذار و #جواز_شهادتم را امضاء کن.
🌹امشب شام دوشنبه است؛ می گویند دوشنبه ها و پنج شنبه ها پرونده اعمال ما می رود دست صاحبمان ولی عصر(ع)...
🌹آقای من، تو را به مادرت زهرا(س) قسم، شهادت نامه ام را با امضای خودت مزین کن.
آرزو دارم امشب پرونده ام به همراه جواز شهادتم به دست امام زمان(ع) برسد؛ بدون شک با دیدن امضای ضمانت شما، ولی عصر(ع) هم امضاء می کند.
🌹گرچه سرتا پا گناهم، رو سیاهم
ضامنم باش ای رضا
مانند آهو دِه پناهم...
آقای من...
مرا از درگاهت ناامید نکن
الهی رضاً به رضاک
لامعبود سواک
دوشنبه/ سه شنبه 94/5/6
حرم امام رضا(ع)/ رواق دار الاجابه
01:34 بامداد
محسن حججی
هدایت شده از سراج البرز 🇵🇸🇮🇷🇱🇧
🤲#دست_توسل
💠 صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در عصر جمعه
📚 این صلوات از امام زمان ارواحنا فداه صادر شده است و سيد بن طاووس مي فرمايد: اگر از هر عملي در عصر جمعه غافل شدي از صلوات ابوالحسن ضراب اصفهاني غافل نشو چرا كه در اين دعا سري است كه خدا ما را بر آن آگاه كرده است :
بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ، وَخَاتَمِ النَّبِيِّينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، الْمُنْتَجَبِ فِى الْمِيثَاقِ، الْمُصْطَفىٰ فِى الظِّلالِ، الْمُطَهَّرِ مِنْ كُلِّ آفَةٍ، الْبَرِىءِ مِنْ كُلِّ عَيْبٍ، الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجَاةِ، الْمُرْتَجَىٰ لِلشَّفاعَةِ، الْمُفَوَّضِ إِلَيْهِ دِينُ اللّٰهِ، اللّٰهُمَّ شَرِّفْ بُنْيَانَهُ، وَعَظِّمْ بُرْهَانَهُ، وَأَفْلِجْ حُجَّتَهُ، وَارْفَعْ دَرَجَتَهُ، وَأَضِئْ نُورَهُ، وَبَيِّضْ وَجْهَهُ، وَأَعْطِهِ الْفَضْلَ وَالْفَضِيلَةَ، وَالْمَنْزِلَةَ وَالْوَسِيلَةَ، وَالدَّرَجَةَ الرَّفِيعَةَ، وَابْعَثْهُ مَقَاماً مَحْمُوداً يَغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، وَصَلِّ عَلَىٰ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَقَائِدِ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ، وَسَيِّدِ الْوَصِيِّينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، ووَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ؛وَصَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلىٰ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَىٰ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ مُوسىٰ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَى الْخَلَفِ الْهادِى الْمَهْدِيِّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ؛اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَأَهْلِ بَيْتِهِ الْأَئِمَّةِ الْهَادِينَ، الْعُلَماءِ الصَّادِقِينَ، الْأَبْرَارِ الْمُتَّقِينَ، دَعَائِمِ دِينِكَ، وَأَرْكَانِ تَوْحِيدِكَ، وَتَراجِمَةِ وَحْيِكَ، وَحُجَجِكَ عَلَىٰ خَلْقِكَ، وَخُلَفَائِكَ فِى أَرْضِكَ، الَّذِينَ اخْتَرْتَهُمْ لِنَفْسِكَ، وَاصْطَفَيْتَهُمْ عَلَىٰ عِبَادِكَ، وَارْتَضَيْتَهُمْ لِدِينِكَ، وَخَصَصْتَهُمْ بِمَعْرِفَتِكَ، وَجَلَّلْتَهُمْ بِكَرَامَتِكَ، وَغَشَّيْتَهُمْ بِرَحْمَتِكَ، وَرَبَّيْتَهُمْ بِنِعْمَتِكَ، وَغَذَّيْتَهُمْ بِحِكْمَتِكَ، وَأَلْبَسْتَهُمْ نُورَكَ، وَرَفَعْتَهُمْ فِى مَلَكُوتِكَ، وَحَفَفْتَهُمْ بِملائِكَتِكَ، وَشَرَّفْتَهُمْ بِنَبِيِّكَ، صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَ عَلَيْهِمْ، صَلَاةً زَاكِيَةً نَامِيَةً كَثِيرَةً دَائِمَةً طَيِّبَةً، لَايُحِيطُ بِهَا إِلّا أَنْتَ، وَلَا يَسَعُهَا إِلّا عِلْمُكَ، وَلَا يُحْصِيهَا أَحَدٌ غَيْرُكَ . اللّٰهُمَّ وَصَلِّ عَلَىٰ وَلِيِّكَ الُْمحْيِى سُنَّتَكَ، الْقَائِمِ بِأَمْرِكَ، الدَّاعِى إِلَيْكَ، الدَّلِيلِ عَلَيْكَ، حُجَّتِكَ عَلَىٰ خَلْقِكَ، وَخَلِيفَتِكَ فِى أَرْضِكَ، وَشَاهِدِكَ عَلَىٰ عِبَادِكَ . اللّٰهُمَّ أَعِزَّ نَصْرَهُ، وَمُدَّ فِى عُمْرِهِ، وَزَيِّنِ الْأَرْضَ بِطُولِ بَقائِهِ . اللّٰهُمَّ أَكْفِهِ بَغْىَ الْحَاسِدِينَ، وَأَعِذْهُ مِنْ شَرِّ الْكَائِدِينَ، وَازْجُرْ عَنْهُ إِرَادَةَ الظَّالِمِينَ، وَخَلِّصْهُ مِنْ أَيْدِى الْجَبَّارِينَ اللّٰهُمَّ أَعْطِهِ فِى نَفْسِهِ وَذُرِّيَّتِهِ وَشِيعَتِهِ وَرَعِيَّتِهِ وَخَاصَّتِهِ وَعَامَّتِهِ وَعَدُوِّهِ وَجَمِيعِ أَهْلِ الدُّنْيا مَا تُقِرُّ بِهِ عَيْنَهُ، وَتَسُرُّ بِهِ نَفْسَهُ، وَبَلِّغْهُ أَفْضَلَ مَا أَمَّلَهُ فِى الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ، إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ .
#صلوات_ضراب_اصفهانی
#جمعه
فدائیان ولایت فقیه
🤲#دست_توسل 💠 صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در عصر جمعه 📚 این صلوات از امام زمان ارواحنا فداه صادر
احسنتم به ارسال کننده ولائی والهی وانقلابی گروه فدائیان ولایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پناه" می برم "به خــــ ــــــدا "
از عیبی که
"امروز" در خود می بینم
و"دیروز" دیگران را بخاطر
همان عیب ملامت کرده ام
محتاط باشیم
در "سرزنش" و "قضاوت کردن دیگران"
وقتی نه از "دیروز کسی" خبر داریم
و نه از "فردای خودمان"
🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺تقدیم با احترام به شما
🎀شروع هفته تون عالی
🌺امیدوارم
🎀یه هفته خوب
🌺یه هفته بینظیر
🎀یه هفته موفق
🌺یه هفته پر خیر و برکت و
🎀یه هفته شاد داشته باشید
🌺و خداوند مهربان
🎀خوشبختی و آرامش
🌺رو سرراهتون قرار بده
🎀ان شـاءالله
سلام،خدای مهربان،روزمان رابایادونام تو آغازمی کنیم که یادونام محبوب بهترین سرآغازمی باشد.عافیت وحسن عاقبت رااجریادونامت قرارده.آمین رب العالمین
نکته **قال امیرالمومنین(ع):به درستی که مردبرآنچه پیش فرستاده باشدبرسدوبرآنچه پس انداخته باشدنادم وپشیمان گردد.غررالحکم2732
سلام،خدای مهربان با قلبی محزون درشهادت جانگدازابن الرضاامام جوادالائمه(ع)روزمان رابایادونام توومتوسل به ذیل عنایات آن امام همام آغازکرده ایم وازدرگاه پرمهرت عافیت وحسن عااقبت رامسئلت می نماییم
نکته**امام جواد(ع):خداوندعزوجل به وسیله تقوی،بنده راازآنچه برعقلش پوشیده است حفظ می کند.کافی ج8ص52
🤲#دست_توسل
💠 صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی در عصر جمعه
📚 این صلوات از امام زمان ارواحنا فداه صادر شده است و سيد بن طاووس مي فرمايد: اگر از هر عملي در عصر جمعه غافل شدي از صلوات ابوالحسن ضراب اصفهاني غافل نشو چرا كه در اين دعا سري است كه خدا ما را بر آن آگاه كرده است :
بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ، وَخَاتَمِ النَّبِيِّينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، الْمُنْتَجَبِ فِى الْمِيثَاقِ، الْمُصْطَفىٰ فِى الظِّلالِ، الْمُطَهَّرِ مِنْ كُلِّ آفَةٍ، الْبَرِىءِ مِنْ كُلِّ عَيْبٍ، الْمُؤَمَّلِ لِلنَّجَاةِ، الْمُرْتَجَىٰ لِلشَّفاعَةِ، الْمُفَوَّضِ إِلَيْهِ دِينُ اللّٰهِ، اللّٰهُمَّ شَرِّفْ بُنْيَانَهُ، وَعَظِّمْ بُرْهَانَهُ، وَأَفْلِجْ حُجَّتَهُ، وَارْفَعْ دَرَجَتَهُ، وَأَضِئْ نُورَهُ، وَبَيِّضْ وَجْهَهُ، وَأَعْطِهِ الْفَضْلَ وَالْفَضِيلَةَ، وَالْمَنْزِلَةَ وَالْوَسِيلَةَ، وَالدَّرَجَةَ الرَّفِيعَةَ، وَابْعَثْهُ مَقَاماً مَحْمُوداً يَغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، وَصَلِّ عَلَىٰ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَقَائِدِ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ، وَسَيِّدِ الْوَصِيِّينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، ووَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ؛وَصَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلىٰ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَىٰ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ مُوسىٰ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ، وَصَلِّ عَلَى الْخَلَفِ الْهادِى الْمَهْدِيِّ إِمَامِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَحُجَّةِ رَبِّ الْعالَمِينَ؛اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَأَهْلِ بَيْتِهِ الْأَئِمَّةِ الْهَادِينَ، الْعُلَماءِ الصَّادِقِينَ، الْأَبْرَارِ الْمُتَّقِينَ، دَعَائِمِ دِينِكَ، وَأَرْكَانِ تَوْحِيدِكَ، وَتَراجِمَةِ وَحْيِكَ، وَحُجَجِكَ عَلَىٰ خَلْقِكَ، وَخُلَفَائِكَ فِى أَرْضِكَ، الَّذِينَ اخْتَرْتَهُمْ لِنَفْسِكَ، وَاصْطَفَيْتَهُمْ عَلَىٰ عِبَادِكَ، وَارْتَضَيْتَهُمْ لِدِينِكَ، وَخَصَصْتَهُمْ بِمَعْرِفَتِكَ، وَجَلَّلْتَهُمْ بِكَرَامَتِكَ، وَغَشَّيْتَهُمْ بِرَحْمَتِكَ، وَرَبَّيْتَهُمْ بِنِعْمَتِكَ، وَغَذَّيْتَهُمْ بِحِكْمَتِكَ، وَأَلْبَسْتَهُمْ نُورَكَ، وَرَفَعْتَهُمْ فِى مَلَكُوتِكَ، وَحَفَفْتَهُمْ بِملائِكَتِكَ، وَشَرَّفْتَهُمْ بِنَبِيِّكَ، صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَ عَلَيْهِمْ، صَلَاةً زَاكِيَةً نَامِيَةً كَثِيرَةً دَائِمَةً طَيِّبَةً، لَايُحِيطُ بِهَا إِلّا أَنْتَ، وَلَا يَسَعُهَا إِلّا عِلْمُكَ، وَلَا يُحْصِيهَا أَحَدٌ غَيْرُكَ . اللّٰهُمَّ وَصَلِّ عَلَىٰ وَلِيِّكَ الُْمحْيِى سُنَّتَكَ، الْقَائِمِ بِأَمْرِكَ، الدَّاعِى إِلَيْكَ، الدَّلِيلِ عَلَيْكَ، حُجَّتِكَ عَلَىٰ خَلْقِكَ، وَخَلِيفَتِكَ فِى أَرْضِكَ، وَشَاهِدِكَ عَلَىٰ عِبَادِكَ . اللّٰهُمَّ أَعِزَّ نَصْرَهُ، وَمُدَّ فِى عُمْرِهِ، وَزَيِّنِ الْأَرْضَ بِطُولِ بَقائِهِ . اللّٰهُمَّ أَكْفِهِ بَغْىَ الْحَاسِدِينَ، وَأَعِذْهُ مِنْ شَرِّ الْكَائِدِينَ، وَازْجُرْ عَنْهُ إِرَادَةَ الظَّالِمِينَ، وَخَلِّصْهُ مِنْ أَيْدِى الْجَبَّارِينَ اللّٰهُمَّ أَعْطِهِ فِى نَفْسِهِ وَذُرِّيَّتِهِ وَشِيعَتِهِ وَرَعِيَّتِهِ وَخَاصَّتِهِ وَعَامَّتِهِ وَعَدُوِّهِ وَجَمِيعِ أَهْلِ الدُّنْيا مَا تُقِرُّ بِهِ عَيْنَهُ، وَتَسُرُّ بِهِ نَفْسَهُ، وَبَلِّغْهُ أَفْضَلَ مَا أَمَّلَهُ فِى الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ، إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ .
#صلوات_ضراب_اصفهانی
#جمعه
سلام،خدای مهربان،روزمان رابایادونام توآغازکرده ایم که یادونام محبوب بهترین سرآغاز می باشد.عافیت وحسن عاقبت رااجریادونامت قرارده.آمین رب العالمین
نکته**پیامبرخاتم(ص):آیامردم راچیزی غیرازمحصول زبانشان به رودرآتش می افکند؟تومادامی که سکوت کنی سالم هستی وچون سخن بگویی به نفع تویابه زیان تونوشته می شود.بحارج74ص90
🔻تلاشِ شومِ فرزندِ ناخلف برای تحریف میراث پدر!/ نظر شهید بهشتی درباره مسئله حجاب و قانونی بودن آن چیست؟
🔹اخیرا علیرضا بهشتی در واکنش به نصب بنرهایی از سخنان شهید بهشتی پیرامون حجاب گفته است که «هیچ گونه استدلالی برای حجاب اجباری در سخنان شهید بهشتی مشاهده نمیشود!».
🔹این اظهارنظر پسر شهید بهشتی درحالیست که ایشان در قسمتی از کتاب «جاودانههای تاریخ» به صراحت نظرش را درباره مسئله حجاب گفته است.
🔹در بخشی از این کتاب آمده است: «درست است که اگر افراد رشدیافته و رسیده به مراحل بالای کمال را در میان انگیزههای رنگارنگ فساد رها کنی، اختیار خودشان را میتوانند داشته باشند. خوب باید بگوییم که اینها چند درصدند؟ چند در هزارند؟ برای اینکه بقیه انسانها حاکم بر هوایشان بمانند، باید بکوشیم محیط هم طبیعی باشد که از در و دیوارش انگیزه فساد نبارد و به محض اینکه ما خواستیم محیط را از این آلودگیها پاک کنیم، خودبهخود مقداری از آزادیها گرفته میشود.
🔹اگر به آن خانم گفتند، خانم شما آزادی فریاد برای آزادی هم برآورید، درست؛ اما خانم مسلمان در کوچه و خیابان که میآیی لباس و پوشش شما ساده باشد، اندامهای بدن و موی سر شما پوشیده باشد، آنچه با پوشش ساده نه دلفریب و سخن گفتن و نحوه برخورد با این و آن و طرز راه رفتن همه آنها باوقار و سنگین و متین باشد، درخور پاکدامنی بانوی والاقدر مسلمان پیوسته به خدا باشد، خوب در اینجا اگر این را به او گفتند و شنید باز هم آزادی او حفظ شده چون خودش آزادانه شنیده است.
🔹اما اگر نخواست آزادانه بشنود بگوید این چیزهایی که شما میگویید خوب است ولی من دلم میخواهد نیمه برهنه از خانه بیرون بیایم، با آرایش تمام عیار در خیابان ظاهر بشوم در اینجا نظام اسلامی با او چه کند؟ آزادی او را حفظ و رعایت کند و به او بگوید آزادی خانم؟ ما حرف خودمان را به شما زدهایم، شما میخواهی گوش کن یا گوش نکن آزاد هستی؟ گوش کردی خوشا به سعادتت، گوش نکردی عذابش دامن خودت را می گیرد؟
🔹نخیر در آنجا ما نهی از منکر میکنیم.
در این صورت خودبهخود مقداری از آزادی این خواهرها را از دستش میگیریم. و نه به خاطر اینکه دشمن آزادی او و آزادی بشریت باشیم، به خاطر اینکه دوست و خواستار آزادی او و آزادی بشریت هستیم.
🔹تو ای خانم! بنشین با خودت بیاندیش در درونت چه انگیزهای هست که تو را وامیدارد به جای پوشش باکرامتی که اسلام برای تو در نظر گرفته است، میخواهی بدون این پوشش به خیابانها و کوچهها بیایی؟ آیا خودآگاه یا ناخودآگاه در اعماق روحت خودنمایی و میل به خودنمایی و نماش دادن خویشتن در برابر دیگران تو را به این گناه وانمیدارد؟ و اگر تو نتوانستی این تمایل و یا جهل و یا هرچیز دیگر را در خودت مهار کنی و دوباره خواستی اینگونه بیرون بیایی، باید به شما بگوییم که جامعه ما چنین وضعی را در محیط اجتماعی اش تحمل نمی کند»./ منبع: جاودانه تاریخ، گفتارهای ۲، ص ۱۹۷-۱۹۸
🔹البته این اولینباری نیست که یک جریان خاص بهدنبال تحریف نظر شخصیتهای بزرگ انقلاب درباره مسئله حجاب بوده است. چندی پیش نیز محسن کدیور در گفتگویی با بیبیسی پیرامون کتاب «مسئله حجاب» شهید مطهری ادعاهایی را مطرح کرده بود؛ از جمله اینکه اگر شهید مطهری زنده بود در ادامه اجتهاد خود در خصوص حجاب به همان نظری میرسید که اکنون خود کدیور دارد و آن عدم وجوب حجاب سر برای بانوان است.
این پسر َشهید بهشتی است که در فتنه سال ۸۸ به طرفداری از موسوی فتنه گر در مقابل آقا بی ادبی کرد ولی آقای بزرگوار ما سکوت اختیار کرد . بعدا سردسته فتنه گران شد و دستگیر شد .
2.36M
؛﷽
🔵 #روایت_سیاسی_روز ۱۴۰۲/۴/۶
#بسیار_مهم
#نشر_حداکثری
✅️ موضوع :
_ هشداری سنگین به انقلابیون برای جلوگیری از خط نفوذ و طرح جاسوسیهای جیسون رضائیان
_ گزینههای جذاب و منطق خاص برای به دام انداختن انقلابیها
_ بازی در پروژهی جیسون رضائیان به امید اینکه فریب نخواهیم خورد ...
و ...
#استاد_حسین_امیدیان
@Andishkadeh_1414
•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈•
✍️ خاکریز بصیرت🇮🇷🇮🇷🇮🇷
eitaa.com/Omidiaan_hossein
🕊الّلهُـمَّ احفظ قائدنا🕊
🌷الّلهُـمَّ ؏جـِّل لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج🌷
سلام،خدای مهربان،روزمان رابایادونام توآغازکرده ایم که یادونام محبوب بهترین سرآغازمی باشد.عافیت وحسن عاقبت رااجریادونامت قرارده.آمین رب العالمین
نکته**امام رضا(ع):هرکس غمی ازغم های دنیاراازدل مومنی برطرف سازد،خداوندغمی ازغم های آخرت راازدلش برطرف سازد.بحارج71ص233
یوم الترویه، آغاز قیام سید البریّه
بسم الله الرحمن الرحیم وصلی الله علی محمّد وآله الطاهرین.
... أَلا وَمَنْ كَانَ فِينا بَاذِلاً مُهجَتَهُ مُوَطِّناً عَلىٰ لِقاءِاللهِ نَفسَه فَليَرحَل مَعَنا ...
هرکه دارد هوس کرب و بلا بسمالله ...!
این فرازی از خطبهی حضرت سیدالشهداء علیه السلام در آستانهی خروج از مکه به مقصد کربلای معلیٰ است؛ ...
امام حسین علیه السلام در روز هشتم ذیالحجهی سال ۶۰ هق (درست هنگامی که آخرین قافلهها و کاروانها و حجگزاران، خود را به مکه رسانده، و آمادهی حضور در میعادگاه عرفات شده بودند) شهر مکه را به مقصد عراق و کوفه (کربلا) ترک گفت.
عمّال یزید، از طرف وی مأموریت یافته بودند حضرت را در اثناء طواف کعبه، غفلتاً ترور کرده، به شهادت برسانند؛ امام که چنین دید، عطای حجگزاردن را به لقایش بخشیده، به جهت حفظ حرمت حرم، از مکه و حرم شریف خارج شد.
امام را عقیده بر این بود اگر یکوجب دورتر از محدودهی حرم کشته بشوم، برای من محبوبتر است از اینکه حرمت حریم امن الهی به واسطهی ریخته شدن خون من شکسته شود.
البته امام باکی از کشتهشدن در راه خدا نداشت؛ ولی شهادتی را میخواست که پیام حریّت و آزادگی، پویایی و بالندگی، حیات و زندگی، عبودیت و بندگی، پایندگی و جاودانگی، و لزوم و وجوب عمل به تکلیف قیام لله در هر عصر و زمان را [برای تمام ملتها، نسلاً بعد نسلٍ) به ارمغان داشته باشد.
دوستی، تعبیری داشت که خیلی مناسب نیست اما حقیقت است؛ میگفت بعضی شهیدشدنها در واقع نفلهشدن است؛ [اگر هم فی علم الله تعالیٰ، شهادت باشد] صرفاً به کار و نفع خود شخص میآید که بلاخره شهید است و عاقبتبخیر و بهشتی و ... اما شهادتش حتی دو نفر را هم تکان نداد، چه رسد به یک ملت را، و چه رسد به تمام ملتهای آزادیخواه الی یومالقیامه را!!!
امام حسین علیه السلام با این حرکت نشان داد حق با کی است و باطل چه کسی است! مسلماً آن کسی که برای ماندن، حتی حاضر است حرمت خانهی کعبه را هم بشکند، بهرهای از حق ندارد؛ در مقابل، امام که اعلام میکند خوش ندارم حریم کعبه و حرم به جهت شهادت من شکسته شود، مظهر تمامی حق است!
هم از اینجا گریزی به دو شخصیت تاریخی که در مخالفت با خلیفهی غاصب زمان خود تحرکاتی داشتند، بزنم:
- عبدالله بن زبیر
که کعبه را سنگر خویش گرفت و شد مصداق آن قوچی که پیامبر صلی الله علیه وآله پیشتر خبر داده بود حرمت حرم به جهت کشتهشدناش خواهد شکست!!!
آری؛ چه آن خلیفهای که کعبه را به منجنیق میبندد، و چه آن مدعی خلافتی که کعبه را سنگر خود ساخته، از سوختن آن بهرهبرداری سیاسی میکند، هیچکدام بهرهای از حقانیت [و به تبع آن، خلافت] ندارند؛ خلیفهی برحق کسی است که خود را موظف به حفظ حریم و ناموس الهی بداند.
- حسین بن علی، شهید فخ
که در مثل چنین روزی در سال ۱۶۹ هق در منطقهی فخ [و در محدودهی حرم] به شهادت رسید؛ اگرچه تأییداتی نسبت به قیام و حرکت اصلاحی ایشان در بعضی گزارشات تاریخی رسیده از ائمه علیهم السلام در دست است، ولی او هم با این کار نشان داد شایستگیهای لازم برای تصدی منصب امامت را نداشت!
البته نگارنده در مقام بیان این احتمال نیست که آن شهید والامقام داعیهی خلافت و امامت داشته است؛ نه، بلکه منظورم این است امام، به واسطهی علم، عصمت، و تأیید الهی (که دیگران از آن بیبهره بودند) همیشه و همواره بالاترین مصالح را در راستای انجام وظایف خطیر امامت امت و هدایت خلق رعایت میکند؛ چیزی که دیگر مصلحان و قیامکنندگان تاریخ، نسبت به آن غفلتهایی داشتند.
تصحیح یک اشتباه تاریخی
معمولاً در بیان وقایع روز هشتم ذیالحجهی، خبط و خطایی که صورت میگیرد، این است که گفته میشود امام حسین علیه السلام حج را بدل به عمرهی مفرده کرده، از احرام خارج شد.
گذشته از بحث فقهی آن (که آیا اصولاً در شرع، اجازهی تبدیل حج به عمرهی مفرده، داده شده یا خیر) از منظر تاریخی باید عرض کنم:
- امام در سوم شعبان وارد مکه شد در حالی که محرم به احرام عمرهی مفرده بود و طبیعتاً بعد از به جا آوردن مناسک عمرهی مفرده، از احرام خارج شد.
- در طی این مدت (سوم شعبان تا هشتم ذیالحجه) گزارشی مبنی بر خروج امام از حرم (و یا حتی رفتن به ادنیالحل) نرسیده که لزوم تجدید احرام عمره را به دنبال داشته باشد.
- خروج امام در صبحگاه (و بلکه سحرگاه) روز هشتم بوده، در حالی که زمان دقیق احرام حج تمتع و رفتن به عرفات، پس از فریضهی ظهر و در مسجدالحرام است.
- امام آن سال عمرهی تمتع به جا نیاورد، تا حج بر ایشان واجب گردد
نتیجه اینکه اصلاً حضرت در وقت خروج از مکه، محرم نبوده؛ نه محرم به احرام عمره و نه محرم به احرام حج، نه حج تمتع نه قران، نه افراد و نه ...
والسلام علیکم و رحمة الله
سهشنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ ؛ ۸ ذیالحجهی ۱۴۴۴