eitaa logo
فدائیان ولایت فقیه
130 دنبال‌کننده
301 عکس
633 ویدیو
18 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وضعیت اسفناک مردم تهران در زمان شاه، به روایت یک مستند اسرائیلی منبع: فیلم مستند «پیش از انقلاب» به کارگردانی «دن شادور» /ساخته شده توسط رژیم اسرائیل علی کریمی پست زده بود چی بودیم چی شدیم :) @BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این همون دختریه که بالا سر شهید آرمان علی‌وردی وایستاده بود و میگفت حقشه @BisimchiMedia
🅾کشف سلاح ضد هوایی از اغتشاشگران!! 📢👆 همه میدونیم کاربرد سلاح ضد هوایی برای چیه... و میدونیم مقصد کرمان نبوده و احتمالا تهران یا کلان‌شهر های مهم بوده، وقتی تونستن تا کرمان بیارن، احتمالا بازم تونستن وارد کشور کرده باشند و میدونیم یه تجربه بد در قضیه سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی داریم که بعد این هر سقوطی رو میشه راحت به این ربط داد و روش فضا سازی کرد... و همچنین وزاراگر اشتباه نکنم فروردین ماه بود که پلیس کرمان از کشف چندین سلاح ضدهوایی از اشرار خبر داده بود... باخودم فکر میکردم این سلاح ها که کاربردش مشخص است، برای چه چیزی وارد شده اند؟ به نتیجه ای نرسیدم... حتی در خیالم هم فکر نمیکردم با چنین دشمن حرام زاده ای سروکار داشته باشیم، آن زمان نمیدانستم اما الان به شما میگویم کرمان مقصد این سلاح نبوده وقطعا اینها قراربوده به کلان شهرها فرستاده شوند اگر توانسنند تا کرمان ببرند قطعا بازهم توانستند وارد کشور کنند. 🔹همچنین وزارت اطلاعات در روز های قبل از خنثی سازی خرابکاری در دو هواپیمای مسافربری با هدف سقوط آن‌ها با عنایات الهی خبر داد... پس دشمن به دنبال یک ایجاد یک اتفاق بزرگ است تا دوباره مردم را کف خیابان بیاورد... 🔹و چه چیزی بهتر از سرنگون کردن هواپیمای مسافربری با سلاح ضد هوایی، و گرفتن فیلمش و انتشار و مقصر کردن نظام! 🔹حالا اگه این اتفاق می افتاد، چه کسی باور میکرد این سلاح های ضد هوایی متعلق به نیروهای مسلح نبوده است‌... ؟!هوشیار باشید...تا جای ممکن شفاف سازی کنید... Aاطلاعات خود را بالاببرید و با مردم، خانواده، همکاران، رفقا و... 📘❣🌹💜💙❤️🖤💚🖤❤️💙
✳️✳️✳️ 🔷کرسی آزاداندیشی......تا دقایقی دیگر 📌با موضوع: بررسی فقهی- حقوقی محاربه و حکم آن ⭕️پاسخگویی به شبهات پیرامون اعدام‌های اغتشاشگران 🗣با ارائه حجت الاسلام‌والمسلمین مهدی جبرائیلی دانش آموخته سطح ۴ حوزه علمیه 💢کرسی آزاد‌اندیشی به صورت وبیناری ساعت ۲۱ تاریخ: دوشنبه ۱۴۰۱/۹/۲۸ 💻با لینک زیر وارد این گفتگو شوید: 🔰 https://gharar.ir/r/05069e11 🔶 معاونت پژوهش حوزه علمیه البرز با همکاری مدرسه علمیه امام حسن مجتبی علیه‌السلام (چهارباغ) ____________ 💠پژوهش حوزه علمیه البرز @pazhoohesh_alborz
خاطره خاطره گویی آقای عفتی از هم‌رزمان حاج قاسم در جنوب شرق کرمان: به خاطر دارم یک مرتبه در شمال شرق کرمان که متصل به کویر لوت می‌شد ناامنی زیاد بود. سردار از من خواستند که خانواده‌ام را به کرمان بیاورم چون در زمان عصر نمی‌شد که به شناسایی بپردازیم. من هم خانواده‌ام را به مکانی آوردم که سردار آن را برای خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران آماده کرده بودند. یک شب به همسرشان گفتند که امشب من و آقای عفتی برای شام نیستیم. به یاد دارم در خانه ایشان اتاقی بود که تمامش عکس شهدا بود و سردار می‌گفتند من هر وقت دلم می‌گیرد به این اتاق می‌آیم و عکس دوستان شهیدم را می‌بینم. به سمت مرکز شهر کرمان به راه افتادیم و همه هم سردار را می‌شناختند و با ایشان سلام و علیک داشتند. به مرکز شهر که رسیدیم ما را به یک رستوران سنتی بردند و من هم بسیار از این کار تعجب کردم، ایشان رو به من کرد و گفتند حتما با خودت گفتی چرا مرا به اینجا آورده؟! گفتم بله حقیقتش برایم سؤال شده! با مزاح گفتند فکر نکنی فقط شما مشهدی‌ها طرقبه شاندیز دارید. گفتند البته سه دلیل دارم برای اینکه تو را به اینجا آوردم این اولین دلیل! گفتم خوب دومین دلیل چیست؟ ایشان گارسون را صدا زدند گارسون هم آمد و گفت بله سردار؟ گفتند شغلت چیست؟ و گارسون گفت: عرض کردم خدمتتان قبل که من افسر هوانیرو هستم و بعد سردار از او خواست برود و رو به من کرد و گفت دلیل دومش این است آقای عفتی. در مملکتی که افسر هوانیروی آن مجبور باشد شب مشغول به گارسونی باشد روزگار خوشی را نمی‌بینم و مسئولان باید جواب دهند. سردار از من خواست پرده را کنار بزنم و از من پرسید چه چیز می‌بینی؟ گفتم شهر و مغازه و مردم را می‌بینم، سردار به من گفتند: من هر سه چهار ماهی که فرصت کنم به اینجا می‌آیم و می‌نشینم پرده را کنار می‌زنم و می‌گویم: قاسم یادت نرود که تو روزی اینجا کارگری می‌کردی!
بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم چند روز پس از رحلت پیامبر صلی اللّه علیه و آله مردی به محضر فاطمه علیه السلام مشرف شد و عرض کرد: ای دختر رسول اللّه چیزی نزد شما به یادگار گذاشته است تا مرا از آن بهره مند سازی؟ فاطمه علیه السلام به کنیز خود فرمود: آن نوشته رابیاور. کنیز بدنبال نوشته رفت اما آن را پیدا نکرد. فاطمه علیه السلام فرمود: آن را پیدا کن که ارزش آن برای من برابر حسن و حسین است. کنیز به جستجو پرداخت تا آن را پیدا کرد و به خدمت آن حضرت آورد. در آن نوشته آمده بود: از مومنین نیست کسی که همسایه اش از آزار او در امان نیست و کسی که به خداوند و روز قیامت ایمان دارد سخن خوب می گوید یا سکوت می کند. خداوند انسان خیره، بردبار و عفیف را دوست دارد و انسان بدزبان، کینه توز و گدای اصرار کننده را دشمن می دارد. حیا از ایمان است و ایمان سبب ورود در بهشت می باشد و فحش از بی شرمی سبب ورود در جهنم است بحار النوار، ج 43، ص 82و 83
روزى على (عليه السلام ) همراه پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم در يكى از راههاى مدينه عبور مى كردند ناگاه مردى بلند قامت و چهارشانه ... جلو آمد و بر پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم سلام كرد و احترام شايانى نمود سپس رو به على (عليه السلام ) كرد و گفت : سلام و رحمت و بركات خداوند بر تو اى خليفه چهارم ، آنگاه به رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم رو كرد و گفت : آيا اين گونه نيست كه گفتم ؟ رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: آرى چنين است . آن شخص ناشناس از آنجا رفت على (عليه السلام ) از پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم پرسيد: اين چه لقبى بود كه اين مرد ناشناس به من داد و تو هم آن را تصديق كردى ، من خليفه ام چهارم هستم ؟ پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: حمد و سپاس خدا را، همانگونه كه او گفت تو خليفه چهارم هستى زيرا اولين خليفه آدم (عليه السلام ) است (85). و دومين خليفه داود (عليه السلام ) است .(86) و سومين خليفه هارون برادر موسى (عليه السلام ) است كه خليفه موسى شد(87) و خداوند در (آيه 3 سوره توبه ) مى فرمايد: و اين اعلامى است از طرف خدا و رسولش بر عموم مردم در روز حج اكبر (عيد قربان ) كه خداوند و پيامبرش از مشركان بى زار است . اى على ابلاغ كننده برائت از مشركان از جانب خدا و رسولش تو هستى و تو وصى و وزير من مى باشى و دين مرا ادا مى كنى ... پس تو چهارمين خليفه مى باشى چنانكه آن شخص با اين عنوان بر تو سلام كرد آيا مى دانى او چه كسى بود؟ او برادرت خضر (عليه السلام ) بود.0(88)
از قرآن بپرس: اگر خداوند در همین دنیا با گنهکاران برخورد کند و آن‌ها را مجازات کند دیگران عبرت می‌گیرند و به سراغ معصیت و گناه نمی‌روند؟ چرا اینگونه نمی‌شود؟ وَلَوْ يُؤَاخِذُ اللَّـهُ النَّاسَ بِظُلْمِهِم مَّا تَرَ‌كَ عَلَيْهَا مِن دَابَّةٍ وَلَـٰكِن يُؤَخِّرُ‌هُمْ إِلَىٰ أَجَلٍ مُّسَمًّى ۖ فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يَسْتَأْخِرُ‌ونَ سَاعَةً ۖ وَلَا يَسْتَقْدِمُونَ ﴿٦١﴾ و اگر خداوند مردم را به [سزاى‌] ستمشان مؤاخذه مى‌كرد، جنبنده‌اى بر روى زمين باقى نمى‌گذاشت، ليكن [كيفر] آنان را تا وقتى معين بازپس مى‌اندازد، و چون اجلشان فرا رسد، ساعتى آن را پس و پيش نمى‌توانند افكنند. سوره مبارکه نحل – آیه ۶1
17.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️شاهکار کربلایی با سروده کم نظیر کربلایی . من پای تو هستم حتی اگه هیچکس پای تو نمونه قدرتو می دونم حتی اگه هیچکس قدرتو ندونه حق تویی حتی اگه دور تو خلوت بشه حتی اگه توی شهر بِهِت اهانت بشه عاشقتم هرچند که بشم محکوم عاشقتم ای مقتدرِ مظلوم راه حق برا من اون مسیریِ که یاورش تو باشی اولش تو باشی آخرش تو باشی رهبرش تو باشی کعبه طوافم نشه روزشو سر می کنه هرکی جداشه ازت خودش ضرر می کنه عاشقتم ای عشق غیور من عاشقتم تنهای صبور من می دونم عزیزم طعنه ها دروغا غم به دل می ذاره نعره های باطل رفتنیِ اما حق ادامه داره عین گلستون میشه خونه ی پر دود ما می رسه آخر یه روز مهدیِ موعود ما عاشقشم جولان میده تو خیبر عاشقشم وقتی میگه یا حیدر @omid1401
هدایت شده از تخریب‌ چی
🚨 چرا مخالف اسیر شدن فرزندان خود در جنگ بودند؟ 💠 سردار کوثری آخرین فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) در دوران دفاع مقدس نقل می‌کند سید مصطفی فرزند بزرگ رهبر انقلاب و سید مجتبی فرزند دوم ایشان در دفاع مقدّس از بسیجی‌های لشکر بودند که با نام خانوادگی دیگری در جبهه حضور داشتند. به ما پیغام داده بودند که این دو نفر نشوند، ولی اگر شهید یا جانباز شدند، عیبی ندارد. سردار کوثری می‌گوید اتفاقاً چند سال قبل مستقیماً از رهبر انقلاب نسبت به اینکه چرا نباید فرزندانشان اسیر می‌شدند سوال کردیم که فرمودند: اگر اینها شهید می‌شدند، بنده پدر شهید می‌شدم ولی اگر می‌شدند چون فرزند رئیس جمهور بودند، عراق سعی می‌کرد از ایران برای آزادی آنها امتیاز بگیرد و بنده هم امتیاز بده به کسی نیستم. 🌐پایگاه اطلاع رسانی حوزه، سال انتشار ۱۳۹۰ ✍ تخریب‌چی 🚨تخریب‌چی، کانال اخبار خاص 🆔 @takhribchi110 🆔 @takhribchi110
🅾 اعتراف به خفت در مقابل استکبار 🔹رئیس مرکز ملی فضای مجازی: تا امروز اینستاگرام و واتساپ با دستور شورای امنیت محدود شده بود ولی ادامه این محدودیت نیاز به مجوز دارد. تکلیف این مجوز را هم سرنوشت مذاکرات با «متا» می‌تواند مشخص کند!!! 🔹ما دنبال راهی هستیم که منجر به ادامه فعالیت پایدار سکوهای خارجی از جمله اینستاگرام شود. متا در همه کشورهای مشابه ما دفتر نمایندگی دارد و نیازهای آن کشور را برطرف می‌کند. 🔹اگر متا جواب نامه مارا ندهد در حقیقت مقدمه‌ای برای مجوز قانونی انسداد اینستاگرام است. 🔸مرکز ملی فضای مجازی ۲۶ مهر این نامه را ایمیل کرد و ۱۶ آذر، ۱۰ روز به متا مهلت داد که به این نامه جواب بدهد اما پاسخی نگرفت. ❇️نجات تاریخ صدای رسای اُمت 👇👇👇 🆔@nejate_tarikh
ما چلہ‌نشینِ شبِ یلداے ظهوریم ما منتظرِ نوبت بر پائیِ نوریم ما محو جمالِ پسرِ فاطمہ هستیم شب‌زنده‌نگہ‌دار، بہ‌یلداےحضوریم 🌼 🍃امر رهبرم ، جهاد تبیین پس به اشتراک بزارید 🍃🌼 𝐣𝐨𝐢𝐧❁↴ ⊰ @shart_shahid_shodan
🅾 اصرار بر رذالت ⭕️ وقتی نهادهای امنیتی قضایی مرحوم می‌شوند و دادگاه ویژه روحانیت انقلابی هم اصولاً وجودی ندارد؛ 🔶یک طلبه‌نمای مرتبط با سرویس‌های أنگل‌ستان بنام علوی لندنی، بدون هیچ واهمه‌ای وقیحانه خود را به کسی منتسب می‌کند که امروز حتی میان چاکران خود آبرویی ندارد 🔻 پیج منتظری به مناسب سالمرگ وی، تصویر و جملاتی از علوی لندنی به بهانه رثای منتظری اما لاشخوری سیاسی منتشر کرده!!! ❇️نجات تاریخ صدای رسای اُمت 👇👇👇 🆔@nejate_tarikh
⭕️ امام‌خمینی: حفظ نظام جمهوری اسلامی از جان امام‌زمان بالاتر است؟ (چرا) 📛 چگونه حکومت با این همه مشکلات از جان امام‌زمان بالاتره؟ 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh2 🔜
💢
 زن در آینه جلال و جمال
💠 زن در برهان ▫️ شما در هر بخشی از بخش های نظامی، سیاسی، عرفان و حدیث بررسی کنید می بینید بسیارند، منتها وقتی نام زن در حجاب باشد، خبری از او در جامعه نخواهد ماند. باید خودش در حجاب و نامش در کتاب باشد تا عظمت او ظهور کند. چه این که ذات اقدس اله در حالی که زن را به حجاب آشنا می کند نامش را در کتاب آورده است، درباره ملکه سبا فرمود: « أسلمت مع سلیمان للَّه ربّ العالمین » که با عظمت از او یاد می کند و نام می برد، و سرانجام او را معرفی می نماید. ▫️ هنر در این نیست که انسان در برابر حق سرفرازی کند ـ چون سر، می شکند ـ بلکه هنر این است که انسان در پیشگاه حق خضوع نماید، و این هنر را ذات اقدس اله به ملکه سبا نسبت می دهد. با این که ملکه سبا از قدرت فراوانی برخوردار بود: « وأُوتیت من کلّ شی ء ولها عرش عظیم » اگر کسی که چنین قدرتی دارد، و از همه امکانات و قدرتهای سیاسی، نظامی برخوردار است، تسلیم بنده خدا شود، این نشانه عقل است. آنها که «تهور» را به حساب شجاعت می گذارند، کسانی هستند که در دچار خلط شده اند. ▫️ در ذکر این نمونه ها از معصومین، و فرزندان و تربیت شدگان آنها نام برده نشد، زیرا نام آنها در کتابها فراوان آمده و تاریخشان بازگو شده است، و از طرفی مهم این است که زنان عادی به این مقامات رسیده و به عنوان الگو و حجت برای زنان و مردان شده اند. بر اساس این شواهد قرآنی و عقلی و قلبی باید گفت در آن بخش اساسی که موضوع تکامل است، ذکورت و انوثت اصلاً راه ندارد، و اگر کسی بگوید: زنی مانند نبی اکرم صلی الله علیه وآله نشده و به مقام او نرسیده است، باید گفت: خیلی از انبیا نیز همانند او نشدند و به آن مقام راه نیافتند، و این مورد نقض نیست، یا آنهایی که مردند می توانند مثل نبی اکرم صلی الله علیه وآله بشوند؟ این چه تفاخری است؟ البته هر کسی که از نظر سیر کمالی به آن حضرت نزدیک تر باشد، جا دارد که فخر نماید، منتها فخر او در بی فخری است، فخرش در و احساس مذلت است. ▫️ سخن در بحث حقوق زن، تکامل زن، تساوی زن و مرد، در مسائل اخلاقی و تربیتی و... برای این است که زمینه رشدی باشد تا اگر مردها تلاشی و کوششی دارند، زنها هم اهل کوشش و جهاد باشند، مردهای متعارف به هر مقامی می رسند، زن هم می تواند برسد، و اگر همان گونه که جریان مردان تاریخ بازگو شد، جریان زنان تاریخی نیز بازگو می شد، وضع غیر از این بود که هست. آنجا که خدای سبحان در قرآن کریم می فرماید: « یا أیّها الانسان انّک کادح الی ربّک کدحاً فملاقیه » این خطاب به انسانیت است و در انسانیت ذکورت و انوثت نقش ندارد. آنچه مهم است این است که، انسان بالاخره به لقاءاللَّه می رسد، یا به لقاء جمال الهی راه می یابد و یا به لقاء جلال الهی، و در این راه زن و مرد همتای یکدیگرند. 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص328 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💢
زن در آینه جلال و جمال
💠 حل شبهات و روایات ▫️ منابع غنی و قوی اصول و مبانی حقوق در اسلام، چیزی را حق می داند که از سهمی برده باشد و نیز مطابق با واقعیت نظام هستی باشد و چیزی که نه خود از ثباتِ تکوینی سهم بسزایی دارد و نه پشتوانه تکوینی دارد، بلکه برخاسته از خواسته های نفسانی است، حق نخواهد بود بلکه باطلی است شبیه حق و ظلمی است در کسوت عدل. ▫️ برای ترسیم حقوق زن بررسی دو عنصر محوری لازم می باشد؛ یکی شناخت که حقیقتِ مشترکِ بین زن و مرد است و دیگر زن که واقعیت مختص به اوست. و هیچ مبدأی برای تشخیص صحیح آن حقیقتِ مشترک و این هویتِ مختص، صالح تر از خداوند که آفریدگار عالم و آدم است نمی باشد. و خداوند نظر صائب و رأی ثاقب خویش را در چهره وحی آسمانی به خوبی روشن نمود و شرح آن را به عهده صدور مشروح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام سپرد. ▫️ آنچه در تشریح خطوطِ کلّی حقّ مشترک و حقّ مختص زن و مرد استنباط می شود آن است که چیزی حق مشترک است که در تعالی روح و ارتقای انسانیتِ مشترک بین زن و مرد مؤثّر باشد و همچنین چیزی حقّ مختص می باشد که در پرورش هویتِ مختص زن یا مرد سهم بسزایی داشته باشد. مثلاً علوم و معارف که در بخش حکمت نظری پایه کمال انسانیت است، فراگیری آنها حق مسلّم زن می باشد چه این که تعلّم آنها نیز حق قطعی مرد است و همچنین فضائل اخلاقی که در بخش حکمت عملی مایه کمال بشریّت می باشد تخلّق به آنها حق مسلّم هر دو صنفِ یاد شده است. ▫️ ممکن است کسی تحلیل یاد شده را ذهن گرایی دانسته و حقوق انسانی را در پست ها و میز و صندلی ها و اموال پدید آمده از نواحی جنوب مقام و شمالِ جاه و شرق قدرت و غرب ثروت جستجو کند و چنین پندارِ عاطل را عین واقعیت بداند لیکن چنان خیال باطل را امیر موحّدان جهان و عصاره حقوق دانان بشریت از یک سو، و محصول ولایت اولیای الهی از سوی دیگر یعنی حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام عَفْطه عنز و آب بینی بز می داند وآنها را همچون استخوانِ خوک در دستِ بیمارِ مبتلا به جذام می شناسد و چنین چهره ای را با عصبانیت از خود می راند و آن را سه طلاقه می کند و خود را از فریب او می رهاند و فریب خوردن از آن را به دنیامداران هواپرست و هوامداران زر و زیور دوست احالت می فرماید همانطوری که قرآن کریم سخن اندیشوران الهی را که در علم صحیح و ایمان ناب بهره مند بوده، در برابر فریب خوردگان اموال قارونی که می گفتند: « یا لیت لنا مثل ما أُوتی قارون انّه لذو حظّ عظیم » ای کاش برای ما بود آنچه برای قارون است، قارون از آن بهره فراوانی دارد. چنین نقض می فرماید: « وقال الّذین أُوتوا العلم وَیْلکم ثواب اللَّه خیرٌ لمن آمن وعمل صالحاً ولا یلقّیها الّا الصابرون » وای بر شما ثواب خداوند برای مؤمنی که دارای عمل صالح باشد بهتر است، و این حقیقت را جز صابران کسی دریافت نمی کند. ▫️ لازم به توجه است که اگر کسی حق انسانیت را در قدرت مادّی جستجو کند آن را کمال واقعی بداند و از محدوده وظیفه برتر تلقی نماید، بینش صائبی ندارد، و با چنین دید ناصوابی در تحلیل حقوق مشترک یا مختص زن و مرد کامیاب نخواهد بود. 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص337 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
هویّت فاطمی

▫️ حضرت فاطمه ( علیها السلام ) در اثر آگاهی از اسمای حسنای الهی به مقام منیع خلیفه خدا شدن نایل آمد؛ زیرا تمام در هو یّت آن حضرت جمع شد ، چون بِهال آل عمران ، تطهیر احزاب و مودّت مردمی که اجر رسالت « شوری » است و ایثار و اطعام مسکین و یتیم و اسیر « هل أتی » و سرانجام کوثر الهی را به نحو جمع سالم جمع کرد و کَون جامعی بود که شایسته هبوط امین وحی « جبرئیل ( علیه السلام ) » و دریافت شد که در آن ملاحم سالف و آنف ثبت و غیب و شهادت مشهود بود . ادراک کُنه چنین انسان کامل و جامعی میسور نیست؛ . . . لأنّ الخَلْقَ فُطِـموا عن مَعْرفتها؛ لیکن آن چه مقدور نیست ، مورد دستور نیست و آن چه مورد تکلیف است ، معسور نیست . ▫️ سرّ لزوم شناخت ، ضرورت مودّت وی چونان سایر اهل بیت عصمت و طهارت ( علیهم السلام ) است و وداد بدون معرفت محبوب متصوّر نیست . هر اندازه عرفان آن بیش تر ، مودّت قلبی نسبت به آن ذات قدسی افزون تر خواهد بود . 📚 فاطمه اسوه بشر، ص208. 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴
عصمت فاطمی

▫️ وجود مبارك صدیقه كبرا (سلام الله علیها) یك سلسله مقاماتی دارد كه واقعاً مقدور ما نیست كه بفهمیم. مرحوم كلینی (رضوان الله علیه) در همان جلد اول كافی نقل می‌كند كه بعد از رحلت وجود مبارك پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در این مدت جبرئیل می ‌آمد آن معارف الهی را بیان می ‌كرد حوادث آینده را تشریح می ‌كرد و بازگو می‌ كرد و اینها را می ‌شنید بعد به حضرت امیر (سلام الله علیه) املا می‌ كرد و علی‌ بن ‌ابی‌ طالب (سلام الله علیه) آنها را یادداشت می ‌كرد ‌شد . اگر خدا به حضرت ابراهیم یا برخی انبیای دیگر صحف داد به وجود مبارك صدیقه كبرا هم صحیفه عطا كرده است، منتها شریعت نیست اخبار غیبی هست، علوم و معارف الهی هست و مانند آن، آنها واقع مقدور ما نیست كه جبرئیل می‌آید یعنی چه، چگونه تنزّل می ‌كند این چه وحی ‌ای است كه بر غیر نبی می ‌آید، چه وحی‌ ای است كه بر غیر امام می‌ آید، این چه وحی‌ ای است كه بر حجّت خدا بر می ‌آید! ▫️ وجود مبارك حضرت فاطمه (سلام الله علیها) است، برای اینكه اگر پیغمبر حجت است نه برای اینكه پیغمبر است برای این است كه معصوم است و اگر امام، حجت است نه برای اینکه امام است برای این است كه معصوم است اگر كسی معصوم بود قول و فعل و تقریر او می ‌شود حجت. حالا امامت یك مقام برتر است نبوّت یك مقام برتر است ولی حجیت قول، دائر مدار عصمت است یعنی این انسان كامل معصوم است هیچ چیزی نمی ‌گوید مگر به دستور خدا! خب چنین كسی فعل او و قول او و تقریر او می ‌شود حجت. اگر ما روایتی را از صدیقه كبرا (سلام الله علیها) داشته باشیم بدون تردید طبق آن فتوا می‌ دهیم برای اینكه معصوم جز حق نمی ‌گوید قول امام حجت است للعصمة، قول پیامبر حجّت است للعصمة و قول حضرت صدیقه كبرا هم حجت است . ▫️ محور حجیت، است اگر كسی واقعاً هیچ راهی برای نفوذ وهم و خیال و شیطنت در او نیست هیچ راهی برای سهو و نسیان او نیست و هر چه هست رضای خداست آن وقت می‌ شود معصوم، وقتی معصوم شد قولش می‌ شود حجت. در بعضی از بیانات نورانی حضرت امیر (سلام الله علیه) آمده است كه چنین فرموده است گاهی هم ائمه (علیهم السلام) فرمایش آن حضرت را نقل می‌ كردند. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1392/01/22 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💢
 زن در آینه جلال و جمال
💠 حل شبهات و روایات ▫️ انسان ـ خواه زن، خواه مرد ـ ابزار فراوانی برای تکامل در اختیار خود دارد، و هرگز خودش ابزاری برای کالاهای دنیا و متاع زودگذر آن نخواهد بود، چه این که وظایفی که برای انسان ها تعیین شده هرگز او را به صورت ماشین کار و ابزار رفع نیاز در نمی آورد و در این جهت هیچ امتیازی بین زن و مرد نیست تا گفته شود: نگرش اسلام به زن نگرش ابزارگونه است و زن به عنوان موجود وابسته، تلقی می شود مثلاً همیشه می گویند: زنِ نمونه یک همسر خوب، یک مادر خوب و... است، گویا برای خود او اصالتی نیست و همواره او را با ارزش های مردانه می سنجند. البته این گونه تعبیرها برای مرد نیز وجود دارد و هرگز منظور از این تعابیر حذف استقلال هویتِ انسانی زن یا مرد نبوده و مقصود آن نیست که زن چون همزه وصل است که بین مردها سقوط کند، یا ابزار خانواده یا جامعه گردد تا دیگران به کمال برسند و او هماره در حدّ ابزار بماند، چون انسان متکامل، دارای شؤون گوناگون است و نشانه کمال او در چهره وظایف محوّله ظهور می نماید و خوبی زن در سیمای سِمَت های یاد شده متبلور است چه این که خوبی مرد در چهره وظایفِ خاصِ خویش جلوه گر می باشد، غرض آن که هرگز زن موجودِ وابسته نیست تا حقوقِ وابستگی دریافت نماید و هیچگاه هویّتِ ابزاری ندارد تا از استقلالِ ذاتی محروم باشد. ▫️ نشانه مسؤولیت متقابل زن و شوهر در حریم خانوادگی را می توان از بیان رسول اکرم صلی الله علیه وآله استنباط کرد که آن حضرت چنین فرمود: «الرجل راعٍ علی أهل بیته وکلّ راعٍ مسؤول عن رعیّته، والمرأة راعیة علی مال زوجها، ومسؤولة عنه» یعنی مرد مسؤول تأمین نیاز و نگهداری اهل خانه است و زن مسؤول حفظ و نگهداری مال شوهر می باشد و هر مسؤولی در قبال مسؤولیتی که دارد متعهد می باشد. ▫️ ارزش زن به عنوان هویت دینی وقتی روشن می شود که گوشه ای از اسرار نکاح و رموز ازدواج از زبانِ صاحبِ وحی بازگو شود تا معلوم گردد که زن نه تنها ملعبه مرد نیست و نه تنها وابسته نمی باشد و نه تنها ابزار نیست بلکه چون بنیان مرصوصی است که مرد را از پرتگاه دوزخ می رهاند و از انحراف نجات می دهد و باهم از خطر تیرگی و تاریکی آسوده می شوند و هماهنگِ هم راهِ فلاح و صلاح و نجاح را طی می کنند و از طلاح و تباه و تبار می رهند. رسول اکرم حضرت محمد بن عبداللَّه صلی الله علیه وآله چنین می فرماید: «مَنْ تزوّج أحرز نصف دینه» یعنی مردی که با زن ازدواج نماید و زنی که با مرد عقدِ زناشویی ببندد هرکدام نصف دین خود را حفظ نموده اند. یعنی هویّتِ مرد برای زن در نکاح ونیز هویتِ زن برای مرد در ازدواج یک هویت دینی است نه غریزی و آمیزش حیوانی که در هر نر و ماده ای یافت می شود. ▫️ و باز پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله می فرماید: «ما من شابٍّ تزوّج فی حداثة سنّه الّا عجّ شیطانه، یا ویله عَصَمَ منّی ثُلْثَی دینه فلیتّقِ اللَّهَ العبدُ فی الثلث الآخر» یعنی هیچ جوانی نیست که در عنفوانِ جوانی ازدواج نماید مگر آن که شیطانِ مراقب وی ناله بر می آورد که «او دو سوم دین خود را از من حفظ نموده است»، بنده خدا بعد از ازدواج باید درباره یک سومِ دیگرِ دین خود پرهیزکار باشد. در اینحال مرد یا زن جوان که پیوند زندگی مشترک را می بندند با این عمل بخشِ مهمّ دینِ خود را حفظ می نمایند. چنین نگرش ملکوتی به زن و نگاه الهی به ازدواج و بینش آسمانی به تشکیل کانونِ مشترک زناشویی هرگز مرد را وابسته یا آزاد نمی بیند و زن را نیز از نگاه وابستگی و ابزاری مصون می داند. 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص338 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 سیره و سنت فاطمی 

▫️ ساحت قُدْسی اُمّ ابیها زن را چونان مرد، با منظر انسان شناسی ارزیابی می فرماید و احکام ویژه ای برای هرکدام از این دو صنف، طبق ساختار بدنی آنان قائل است و حِکَم مخصوصی را برای جان بشری که مشترک بین این دو گروه است، معرّفی می فرماید. ▫️ اندیشه علمی و انگیزه عملی حضرت فاطمه با او کشف می شود؛ چه اینکه سریره و گوهر نهادینه شده آن حضرت مصدر چنان جَزْم علمی و عَزم عملی شده است. کسی که به مکتب رفته باشد، اندیشه های علمی خویش را از حوزه یا دانشگاه فرا می گیرد و طعم طبیعی و بوی بشری چنین دانش مُکتَسَبی به ذائقه و شامه کارشناسان علوم عادی می رسد، ولی انسان معصومی که نگار مکتب نرفته باشد و غیر از وحی پدر بزرگوارش کتاب و کتیبه و استادی ندیده باشد و معجزه آسا صاحب مُصْحَفِ فاطمی گردد و از ملاهم و اخبار غیبی مطلع شود، وی لدنّی، و طعم طیّبِ فراطبیعی و رائحه دل انگیز الهی چنان علمی، به کام و مشام ولی شناسانی که از این ولایت هجرت نکردند، آشنا است. ▫️ نیل آن حضرت به مقام منیع ولایت و صعود وی به قلّه رفیع خلافت الهی که هدف اصیل آفرینش انسان همان است، دلیل قاطع است بر امکان ارتقای زن به مقام برین علمی و عملی؛ البته کُنْهِ مقام آن حضرت مستور، ولی مقدار اُسوه بودن آن مشهور و قابل تجلیل و دسترسی است، مثلاً حضرت فاطمه با استدلال عقلی و نقلی، امامت دودمان خود را سبب وفاق ملّی و دینی دانست و با تبیین مصالح احکام الهی، رعایت آنها را بر همگان لازم اعلام نمود و با بیان ، اعتدال در معیشت را سودمند معرفی کرد و در تحلیل مسائل قرآنی ارث برای استرداد فدک، تفسیر دقیقی از ارائه نمود و حکومتی که حامی عدل و داد نباشد و بر موازین قرآن و عترت اداره نگردد، آن را حکومت جاهلی دانست و با برداشت از قرآن حکیم چنین فرمود: وَ زعمتم أن لا ارث لنا، « أفحکم الجاهلیةِ تبغون و مَن أحسنُ مِن اللّهِ حکماً لقومٍ یُوقنون » ؟ 📚 سروش هدایت، ج2، ص144. 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
مسئولین حرف دانشجویان را بشنوند / مردم بیشتر از «قول» به «عمل» احترام می گذارند 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
دکتر محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور در بیت با ایشان دیدار و گفتگو کرد. آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار بیان داشتند: همگان باید به کشور خود و قانون خود احترام گذاشته و نظم کشور همواره محفوظ بماند. ایشان بیان داشتند: حداقل انسانیت این است که انسان نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد، و همه ما باید به این بر گردیم. 🔹 معظم له اظهار داشتند: دانشجوها به فطرت نزدیک تر هستند و به نظم و قانون هم احترام می گذارند، اما برخی از آنها دارند که باید اساتید برطرف نمایند و برخی را وارد می دانند که باید مسئولین در عمل این اشکالات را از ذهن اینها بر طرف نمایند. 🔹 آیت الله العظمی جوادی آملی اظهار داشتند: به تعبیر مولا امیرالمومنین و باید به نیازهای آنان توجه شود، ولی مردم بیشتر از «قول»، به احترام می گذارند و عمل همواره اثربخش تر بوده است، لذا مسئولین باید این را مورد توجه قرار داده و در عمل به رفع مشکلات جوانان خصوصا مباحث مرتبط با کنکور، آینده درسی، ازدواج و اشتغال آنها بپردازند. 🔹 معظم له بیان داشتند: ما ناامید نیستیم، این جوانان خوب است و باید برگردیم به راه اصلی و مدیریت داشته باشیم و حرف های آنان را هم گوش دهیم، حرف آنها تنها این نیست که نماز اول وقت بخوانند، بلکه حرف دیگری نیز دارند و آن همان سخنی است که صاحب وسائل از قول امیرالمومنین نقل می کند که «مَنْ وَجَدَ مَاءً وَ تُرَاباً ثُمَّ اِفْتَقَرَ فَأَبْعَدَهُ اَللَّهُ» کشوری که آب دارد، خاک دارد و نتواند خود را اداره کند، نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند! مسئولین باید این حرف ها را نیز از دانشجویان بشنوند و مد نظر قرار دهند. ایشان در پایان اظهار داشتند: در وضعیت کنونی نه تنها که وحدت بین نیز مهم است و همگان باید و با احتیاط بیشتری سخن بگوییم. 📚 دیدار دکتر طهرانچی با حضرت استاد تاریخ: 1401/10/04 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴
 اسوه

▫️ صدیقه كبرا فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ؛ توده مردم اعم از زن و مرد، از سنت و سیره آن حضرت بهره برداری می ‌كنند، اما بهره برداری ما ، از علم آن حضرت، كمال علمی آن حضرت، فهم آن حضرت، حشر قرآنی آن حضرت و حشر روایی آن حضرت است. هر كسی است به اندازه سعه هستی خود از آن صدیقه كبرا بهره ببرد؛ این وظیفه اصلی همه ماست! ▫️ وجود مبارك فاطمه، در آن نقاط برجسته قرآن حضور دارد! قرآن كریم یك سلسله دارد كه چه خوب است چه بد است؛ یك سلسله دارد كه چه حلال است چه حرام است _ در آن بحث های اخلاقی، متخلقان حضور دارند، در آن بحث های فقهی، فقها حضور دارند _ یك سلسله و قله ‌ای دارد كه فاطمه در آنجا حضور دارد! در جریان مباهله كه با یك دعا «كن فیكون» می‌شود فاطمه حضور دارد؛ در جریان آیه سوره مباركه «احزاب» یعنی آیه تطهیر فاطمه حضور دارد؛ در جریان سوره «هل اتی» فاطمه حضور دارد. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1387/03/16 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
محبوب خدا
▫️ فرمود پیامبر را به صورت عادی همان طوری كه یكدیگر را صدا می ‌زنید ﴿كَدُعاء بَعْضِكُم بَعْضاً﴾ صدا نزنید؛ شما یكدیگر را به اسم صدا می ‌زنید حضرت را هم می‌ خواهید با اسم صدا بزنید، این كار را نكنید. ▫️ روایتی درباره وجود مبارك حضرت است كه قبلاً وجود مبارك صدیقه كبرا، وجود مبارك پیامبر را با همان تعبیر «یا أبة» و مانند آن صدا می ‌زدند اما بعد از اینكه این آیه نازل شد، وجود مبارك صدیقه كبرا عرض می‌كرد «یا رَسُولَ اللَّهِ». بار اول پیغمبر حرفی نزد بار دوم حضرت حرفی نزد بعد از بار سوم فرمود این آیه درباره تو نیست، تو اگر بگویی «یا أبة» دلم زنده می ‌شود: «احْیا لِلْقَلْبِ»، تو اگر بگویی «یا أبة!», «ارْضی لِلرَّبِّ»؛ این چه کسی است؟! فرمود تو بگویی «یا أبة»، دل من زنده می ‌شود و خدا خوشش می ‌آید. این چه كسی است؟! این چه مقامی است؟! ما گریه‌ مان برای اینهاست وگرنه مظلوم در عالَم زیاد است. اگر واقعاً كار به دست اینها بود و غدیر حاكم بود، جهان ما این طور نبود علوم ما این طور نبود. 📚 سوره مبارکه نور جلسه 39 تاریخ: 1390/10/08 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💢
 زن در آینه جلال و جمال
💠 حل شبهات و روایات ▫️ معنای قیّم بودن شوهر نسبت به زن یک امر حقوقی تخلّف یا اختلاف ناپذیر نیست، زیرا در صورتی که زن استقلال اقتصادی داشته باشد و صلاحیت اداره و تدبیر و نگهبانی و نگهداری حیثیت خویش را واجد باشد، می تواند در متن عقد نکاح مثلاً محدوده آن قیمومیّت را با توافق طرفین تعیین نموده که به هیچ وجه به استقلال و کیان وجودی او آسیبی نرسد، البته تمکین غریزی غیر از قیمومیّت خانگی است، زیرا آن یک حقِ دیگری است که می تواند با تعهّد متقابل و تراضی طرفین قلمرو آن مشخص شود، و تحدید بعضی از انحاء یا مراتب یا مراحل آن نه با کتاب و سنّت معصومین مخالف است و نه با مقتضای عقد نکاح مباین، چون تقیید اطلاقِ مقتضای برخی از عقود با توافق طرفینِ عقد، محذوری را به همراه ندارد. ▫️ از رهگذر فوق لازم است توجه شود که عنوان سالار به معنای فرمانروا و حکمران و فوق قانون و غیر مسؤول، برای هیچ کسی نسبت به دیگری روا نیست خواه در حریم خانه به عنوان مردسالاری و خواه در متن جامعه به عنوان رئیس سالاری یا فقیه سالاری یا عناوین دیگر، زیرا مهم ترین شرط صلاحیت سرپرست خانواده یا جامعه همانا دو عنصر محوری علم و عدل است، یعنی: در جریان تشخیص اصول مدیریت، آگاه و مطّلع و در اجرای اصول و موادّ مدیریت، عادل و معتدل باشد، زیرا بازگشت چنین مسؤولیت ها در نظام اسلام به علم و عدالت سالاری است که همه فرهیختگان بشری خواهان چنین حکمرانی و فرمانروایی هستند که هرگز جهل به جای علم ننشیند و جور به جای عدل حکم نراند. ▫️ درباره ارث زن می توان گفت گرچه کمبود برخی از موارد سهام را اموری مانند تحمیل هزینه زندگی او بر شوهر و نیز تحمیل مهر بر همسر و اختصاص تحمیل دیه بر عاقله مرد نه زن (یعنی زن هرگز مسؤول دیه خطایی برادر و برادرزاده و مانند آن نخواهد بود) به عهده می گیرد، لیکن توضیح کوتاهی پیرامون اصل ارثِ زن و برخی از اقسام آن در این مبحث سودمند می باشد، اولاً معلوم باشد که زن مانند شوهر همراه با تمام طبقاتِ ارث، حضور حقوقی دارد و در تمامی مراتب طبقه بندی شده ارث زنِ شوهر متوفی مانند شوهر زن متوفاة حضور دارد. ثانیاً سهم زن گاهی مساوی سهم مرد است و گاهی کمتر از آن و زمانی نیز بیشتر از سهم مرد قرار دارد. اینچنین نیست که در تمام انحاء ارث سهم زن کمتر از سهم مرد باشد... . ▫️ نکته قابل توجه آن که گرچه خداوند تمام قوانین حقوقی را برابر حقوق فطری تنظیم و تدوین فرموده است تا زمینه اثاره دفائن فطری و شکوفایی گنجینه های درونی جامعه بشری فراهم گردد، لیکن در پایان آیه ارث، دو اسم از اسمای حسنای الهی را یادآور می شود که هماهنگی نظام تشریع و تکوین را در خاطره ها احیا نماید و آن این است که در پایان آیه 11 سوره نساء که عهده دار برخی از ارث های متفاوت می باشد، چنین فرموده است: « ... انّ اللَّه کان علیماً حکیماً » یعنی شما از علم و حکمت کافی برخوردار نیستید تا راز تفاوت را که در هسته مرکزی عدل نهفته در آن جستجو کنید، لیکن خداوند آگاه و حکیم است همه علل تساوی و عوامل تفاوت را جمع بندی نموده و بر مدار حکمت آنها را به صورت موادّ معتدل حقوقی روانه می فرماید، تا مسائل در سنت و مانند آن از تفریط جاهلیت کهن و از افراط جاهلیت جدید و مُدِرن مصون بماند. 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص344 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🌸 نماز حاجت روز پنجشنبه 🌸 👈توصیه موکد آیت‌الله بهجت قدس‌سره به اطرافیان جهت خواندن این نماز 👈آیت‌الله بهجت قدس‌سره اطرافیان و شاگردان خود را بسیار به خواندن نماز حاجت روز پنجشنبه توصیه می‌کردند و می‌فرمودند: «آیت‌الله سید مرتضی کشمیری هر وقت این نماز را می‌خواند، هدیه‌ای برای او می‌رسید». 🍃پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: اگر از خدا بخواهد که کوهی را نابود کند کوه نابود می‌شود؛ نزول باران را بخواهد به‌یقین باران نازل می‌شود؛ همانا هیچ‌چیز مانع میان او و خداوند نیست؛ خداوند متعال بر کسی که این نماز را بخواند و حاجتش را از خدا نخواهد غضب می‌کند. 🔰شیوه خواندن نماز از کتاب جمال‌الاسبوع سیدبن‌طاووس: 👈چهار رکعت (دو نماز دورکعتی) 👈در رکعت اول بعد از حمد ۱۱ بار سورۀ توحید 👈در رکعت دوم بعد از حمد ۲۱ بار سورۀ توحید 👈در رکعت سوم بعد از حمد ۳۱ بار سورۀ توحید 👈در رکعت چهارم  بعد از حمد ۴۱ بار سورۀ توحید 👈بعد از سلام نماز دوم ۵۱ بار سورۀ توحید 👈۵۱ بار «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد» را بخواند 👈و سپس به سجده برود و ۱۰۰ بار «یاالله» بگوید و هرچه می‌خواهد از خدا درخواست کند. 🌸 خیلی ها از این نماز حاجت گرفتند... اگر حاجت خاصی دارید، حتما این دستورالعمل رو انجام بدید، ان شاءالله حاجت می گیرید. 📚برگرفته از کتاب بهجت الدعا، ص٣٨٠ 🔸️با ارسال این پیام برای دیگران آنها را از این مطلب بهره مند سازید. اجر شما با خداوند متعال 🌙کانال معرفتی 👇 https://eitaa.com/joinchat/3463250005Ca6b1a984ed
نتیجه بخش ترین، توسل...! 🎙آیت‌الله سید ابراهیم خسروشاهی رضوان الله تعالی علیه: 🔹من یک وقت از یکی از عرفای واقعاً متوسل، بینا، هوشیار، پرسیدم چه توسلی خیلی نتیجه می‌دهد؟ گفت: ( توسل به)حضرت زهرا علیهاالسلام! اللهم صل علی فاطمه و ابیها وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک 🌙کانال معرفتی 👇 https://eitaa.com/joinchat/3463250005Ca6b1a984ed
14.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ملاقاتِ جوانِ اعدامی ، با امام زمان عج ⬅️ پیشنهاد میکنم، حتما تا آخر ببینید 🌏 🌙کانال معرفتی 👇 https://eitaa.com/joinchat/3463250005Ca6b1a984ed