مشفقون
#روايت https://eitaa.com/Moshfeghoun2/33 #الإمام_المهدي صاحب الزمان(عج): "أَكْثِرُو الدُّعاءَ بِت
#فقط_برای_تأمل
چه خوب است که مقداری در مورد این روایت تأمل و تفکر کنیم...
به این فکر کنیم که اسم اشاره "آن" (ذلک) در فرمایش حضرت به چه چیزی اشاره دارد؟
به
1. زیاد دعا کردن
و یا به
2. تعجیل فرج
و یا به
3. خود فرج
✅در هر سه فرض، روایت چه معنایی دارد؟
✅اصلا فرج به چه معناست؟
یاعلی
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
#نوروز_آمریکایی یا ایرانی؟
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/34
قاعدتا #سفره_هفت_سین کاخ سفید را که چند روزی است دست به دست و کانال به کانال می چرخد را دیده اید...
با آن عبارات به ظاهر زیبا که "قدرت هر ملت فرهنگ آن ملت است..."
البته این جمله درست است... قدرت واقعی از آن فرهنگ ها است...
اما باید به این تصویر دوباره نگاه کرد...
آیا فرهنگِ ما ایرانیان این است؟
آیا این سفره ناقص نیست؟
خیلی وقت است که سفره های هفت سین ایرانی با #قرآن پهن می شود...
خیلی وقت است که #ایرانی و #مسلمان با هم عجین شده اند...
مشکل اصلی آمریکا با ما، همین مسلمان بودن است...
مشکلش بودن یا نبودنِ همین قرآن است...
اگر ما از این قرآن دست برداریم که چه بسا کنگره ی آمریکا دادن #عیدی به ایرانیان را هم تصویب کند...
قرآنی که در سایه آن #هیهات_منا_الذله، #ظلم_ستیزی، #نصرت_مظلوم، #حق_مداری، #شهادت_طلبی و حتی #حب_وطن را آموخته ایم و به ما وعده #حکومت_جهانی_مستضعفان را می دهد... .
یاعلی
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
#امامت
شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!!
(قسمت اول)
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35
✅عده ای برای اثبات حقانیت نداشته خودشان به طرح این سؤال می پردازند که #پیدایش_شیعه از چه زمانی است؟
خودشان نیز در صدد پاسخ بر آمده اند و اقوالی را نیز مطرح کرده اند.
اقوالی مثل اینکه
⬅️پیدایش آن مربوط به #بعد_از_وفات #رسول_خدا(ص) و جریان #سقیفه است؛
⬅️یا مربوط به اواخر #دوره_خلیفه_سوم است؛
⬅️یا اینکه در زمان #جنگ_جمل بوده است؛
⬅️یا اینکه در زمان #واقعه_کربلا بوده است؛
⬅️ #ایرانیان آن را ابداع کرده اند یا اینکه در زمان #صفویه بوده است.
اقوالی که هر انسان با انصافی را نسبت به صلاحیت علمی قائلین آن ها دچار تردید می کند.
✅قدر مشترک و مقصد نهایی همه این اقوال آن است که بگویند:
"تشيع یک فرقه منحرفِ از اسلام جدا شده می باشد که زائیده حوادث سیاسی و فکری بعد از رحلت پیامبر(ص) است" و بر همین مبنا است که همیشه شیعه را رمی به القابی چون #روافض (تارکین دین) و #مبتدعه (بدعت گذاران) نموده اند.
✅دادن این القاب و بیان این اقوال از طرف آنان تا حدی قابل تحمل است که "نیش عقرب نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است"
اما تبعیت جاهلانه برخی دوستان از آنان را چه کنیم که
"هر کس به طریقی دل ما می شکند
بیگانه جدا دوست جدا می شکند
بیگانه اگر می شکند عیبی نیست
از دوست بپرسید چرا می شکند"
✅ بايد بدانيم كه #روشنفکری که مایه روشن شدن حقیقت نباشد، در #جبهه_باطل است و مؤید آن.
✅اما حقیقت ماجرا چیست؟
آیا پیدایش #شیعه مربوط به بعد از رحلت پیامبر است و شیعه موجب #تفرقه شد؟
آیا شیعه یک فرقه انحرافی است؟
#اسلام_ناب
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#امامت شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!! (قسمت اول) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 ✅عده ای برای اثب
#الإمامة
الشيعة و بث التفرقة!!!
(القسمة الأولى)
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35
✅هناك مجموعة من الأشخاص يسألون عن تأريخ #نشأة_التشيع آملين في إثبات حقانيتهم المفقودة.
و هم بأنفسهم عزموا على الإجابة عن السؤال و طرحوا بعض الأقوال منها:
⬅️تأريخ نشأة التشيع كان #بعد_وفاة_النبي(ص) و يرجع إلى مؤتمر #السقيفة؛
⬅️أو أنه يتعلق بعهد #سلطنة_الخليفة_الثالث؛
⬅️أو كان في زمن #حرب_الجمل؛
⬅️أو كان متعلقا بواقعة #كربلاء؛
⬅️و من العجب أن بعضا يقولون بأن #الفرس قد أبدعوا الشيعة أو أن نشأتها كانت في عهد #الصفوية!
و الحق أن كل هذه الأقوال يجعل الإنسان المنصف مرتابا في أهلية القائلين به العلمية.
✅يُنفّذ كل هذه المحاولات اليائسة المتواصلة من جراء الوصول إلى إفتراض وهمي و هو "أن التشيع فرقة منحرفة عن الإسلام، منقطعة عنه و هي وليدة الحوادث السياسية و الفكرية التي حدثت بعد وفاة النبي(ص)" فلذا دائما كانوا(و الآن أيضا) يرمون الشيعة بألقاب مثل #الروافض و #المبتدعة.
✅جعل هذه الألقاب و ايراد هذه الأقوال و الإفتراضات من قبلهم أمر معهود و نتحملّه لأننا لا نتوقع من ذاتهم أكثر من هذا،
لكن كيف نقبل و نتحمل تبعية بعض الأصدقاء الجهال منهم الذين يكررون أقوالهم؟ (سامح الله الذین لم یتعمدوا التزییف و غفر الله لنا و لهم)
✅من الجدير بالذكر أن #الإستنارة و التنوير، إن لا يؤدي إلى إدراك الحق و الحقيقة فهي في #جبهة_الباطل و تؤيده.
✅لكن ما هي الإجابة الصحيحة على هذا السؤال؟
هل #الشیعة ظاهرة طارئة على المجتمع الإسلامی بعد عهد النبي(ص) و بثت بذور #التفرقة بين المسلمين؟
هل الشيعة فرقة رافضية منحرفة عن الإسلام؟
#الإسلام_الخالص
#طالب_حوزوي_بقم_المقدسة
💎 @Moshfeghoun 💐
#امامت
شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!!
(قسمت دوم)
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35
اما حقیقت ماجرا چیست؟
آیا پیدایش #شیعه مربوط به بعد از رحلت پیامبر است و شیعه موجب #تفرقه شد؟
آیا شیعه یک فرقه انحرافی است؟
✅در مقابل آن رویکردِ فرضی و چه بسا مغرضانه که تلاش می کند ریشه تشیع را بعد از رحلت #رسول_خدا(ص) بداند؛ رویکرد دیگری نیز وجود دارد که حاکی از پیدایش #تشیع در دوره خود رسول خدا(ص) است.
✅"در این نگاه، تشیع برخاسته از متن دعوت اسلامی و آغاز آن همزمان با شکل گیری اسلام است." و بروز آن در سال سوم بعد از بعثت به هنگام دعوت علنی توسط وجود نبی اکرم(ص) صورت پذیرفت.( #یوم_الدار)(1)
✅در حقيقت #اسلام و تشيع دو رويه يك سكه اند كه در يك زمان متولد شده اند.
این نگاه به براهین متعدد عقلی و نقلی قابل اثبات است.
✅جالب است بدانیم که لفظ شیعه هم توسط خود پیامبر اسلام(ص)، استفاده شده است و ایشان پیروان #أمیرالمؤمنین(ع) را شیعه نامیدند که برخی از مستندات آن، از مصادر عامه(اهل سنت) ارائه خواهد شد؛ ان شاء الله.
#اسلام_ناب
#پیدایش_شیعه
#طلبه_ای_در_قم
__________________
(1) مرحوم علامه امینی، مصادر جریان یوم الدار را به هفت صورت از منابع عامع نقل كرده است. الغدير/ ج2/ ص278 تا ص283. تحت عنوان "حديث بدء الدعوة".
برای مطالعه متن فارسی آن مراجعه شود به ترجمه فارسی الغدیر ج4/ ص143 تا ص151.
💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#امامت شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!! (قسمت دوم) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 اما حقیقت ماجرا
#الإمامة
الشيعة و بث التفرقة!!!
(القسمة الثانية)
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35
لكن ما هي الإجابة الصحيحة على هذا السؤال؟
هل #الشیعة ظاهرة طارئة على المجتمع الإسلامی بعد عهد النبي(ص) و بثت بذور #التفرقة بين المسلمين؟
هل الشيعة فرقة رافضية منحرفة عن الإسلام؟
✅ في مقابل ذاك الإتجاه الوهمي و ربما المتحیز و المغرض الذي يبذل جهده إثباتا لحدوث التشيع بعد وفاة #رسول_الله(ص)، هناك إتجاه آخر يبيّن أن تأريخ نشأة التشيع يتعلق بعهد النبي(ص).
✅ "في هذه الرؤية، قد نشأ التشيع من متن الدعوة الإسلامية و كانت بدايته مقارنة لتبلور الإسلام." و قد أبرزه الرسول(ص) في السنة الثالثة من البعثة عندما ابتدأت الدعوه العلنیه بدعوة العشیرة الأقربین.( #يوم_الدار)(1)
✅ في الواقع أنه لا فصل بین النشأتین (تأریخ نشأة #الإسلام و نشأة التشیع) و أنهما وجهان لعملة واحدة.
إنّ صحة هذا الرأي و القول مبرهنة بالبراهين العقلية و النقلية المتعددة.
✅ من الطريف أن نعرف أن لفظ الشيعة أيضا قد جاء في كلام رسول الله(ص) و هو الذي سمّى أتباع #أميرالمؤمنين(ع) بالشيعة.
سيُقدّم بعض مستنداته من مصادر العامّة؛ إن شاء الله.
#الإسلام_الخالص
#نشأة_التشيع
#طالب_حوزوي_بقم_المقدسة
_________________
(1) قد نقل العلامة الأميني(ره) مستندات يوم الدار على سبع صور من كتب العامّة. الغدير/ ج2/ ص278 إلى ص283. ذيل عنوان "حديث بدء الدعوة".
💎 @Moshfeghoun 💐
#نكته
#منابع_شيعه مملوّ از حقایق می باشد و این بدیهی است که ما شیعیان معارف ناب خود را از کتب و منابع خودمان به دست می آوریم و منابع #شیعه از لحاظ اعتبار، قابل مقایسه با منابع غیر آن نیست.
اما در این مسائلِ اختلافی برای اثبات حقیقت به اجبار به منابع عامه استناد می کنیم که گرچه تمام همت خویش را مصروف کتمان حقایق کرده و می کنند اما همچنان حقایق در لابلای کتب آنان می درخشد والله متم نوره.
اوایل طلبگی یک بار دکتر #عصام_عماد(1) را دیدم؛
از ایشان سؤال کردم: چه شد که شیعه شدید؟!
جواب دادند: "با کتاب های خود وهابی ها و اهل سنت" !!
این پاسخ هیچ وقت از ذهن این حقیر خارج نشد و هرچه که می گذرد بیشتر به صحت آن پی می برم.
#خاطره #امامت
#اسلام_ناب
#طلبه_ای_در_قم
______________
(1) یک ناصبی از علمای وهابیت در یمن بود که کتبی را بر علیه شیعه نوشت ولی سرانجام مستبصر و شیعه شد.
💎 @Moshfeghoun 💐
شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!!
(قسمت سوم)
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35
برخى روایات از #منابع_عامه(اهل سنت) كه در آن ها #رسول_خدا (ص) لفظ شيعه را براى پیروان #أمیرالمؤمنین_علی (ع) به کار برده اند:
⬅️ "همانا #شیعیان تو (امام علی ع) بر منبرهایى از نور هستند." (1)
⬅️ "قسم به آن خدایى که جان من در دست اوست، این (علی ع) و شیعه ی او #رستگارانِ در روز قیامت هستند." (2)
⬅️ "تو و شیعیانت در #بهشت خواهید بود." (3)
⬅️ زمانی که آیه 7 سوره بینه نازل شد(همانا کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دادند؛ این ها همان بهترینِ مخلوقات هستند) پیامبر(ص) به امام علی(ع) فرمودند:
"منظورِ آیه تو و شیعیانت است که در روز قیامت وارد عرصه محشر می شوید در حالی که هم شما از خدا راضی و هم خدا از شما راضی است."
و ...
🌹خدا را شکر که مولایم #علی شد.🌹
یاعلی
#الحمد_لله
#اسلام_ناب
#پیدایش_شیعه
#طلبه_ای_در_قم
______________
(1) مناقب خوارزمی/ ص129 و 159.
(2) مناقب خوارزمی/ ص111. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص371.
(3) المعجم الأوسط/ ج6/ ص354. الکامل/ ج7/ ص213. تاریخ بغداد/ ج12/ ص284 و 353. مناقب خوارزمی/ ص113. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص332.
(4) مناقب آل أبی طالب ع/ ص346. شواهد التنزیل/ ج2/ ص460. الدر المنثور/ ج6/ ص379.
💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
شیعه و دمیدن در آتش تفرقه!! (قسمت سوم) https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35 برخى روایات از #منابع_عا
#الإمامة
الشيعة و بث التفرقة!!!
(القسمة الثالثة)
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/35
بعض الروايات من #مصادر_العامة التي أطلق #رسول_الله(ص) كلمة الشيعة فيها على أتباع #أميرالمؤمنين علي (ع):
⬅️ "إن #شيعتك(الإمام علي ع) على منابر من نور." (1)
⬅️ "والذي نفسي بيده، إن هذا(#علي ع) و شيعته هم #الفائزون يوم القيامة." (2)
⬅️ "أنت و شيعتك في #الجنة." (3)
⬅️ "لما نزلت الآية السابعة من سورة البينة(إن الذين ءامنوا و عملوا الصالحات، أولئك هم خير البرية) قال النبي (ص) لعلي(ع):
"هو أنت و شيعتك، تأتي أنت و شيعتك يوم القيامة راضيين مرضيين." (4)
و ... .
🌹#الحمد_لله الذي جعلنا من المتمسكين بولايته.🌹
ياعلي
#الإسلام_الخالص
#نشأة_التشيع
#طالب_حوزوي_بقم_المقدسة
_____________
(1) المناقب/ ص129 و 159.
(2) المناقب/ ص111. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص371.
(3) المعجم الأوسط/ ج6/ ص354. الکامل/ ج7/ ص213. تاریخ بغداد/ ج12/ ص284 و 353. مناقب خوارزمی/ ص113. تاریخ مدینه دمشق/ ج42/ ص332.
(4) مناقب آل أبی طالب ع/ ص346. شواهد التنزیل/ ج2/ ص460. الدر المنثور/ ج6/ ص379.
💎 @Moshfeghoun 💐
#سیاسی
انتخاب اصلح یک تکلیف الهی
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/28
ملت باید تلاش خود را بکند، باید زحمت بکشد و دنبال #اصلح بگردد. من مکرّر عرض کرده ام که مسئله، مسأله ى #دین و خدا و #اداى_تکلیف است. همچنان که اصل انتخابات یک #تکلیف_الهى است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهى است. قبلًا هم گفتیم که تفاضل و لو کم باشد، در این قضیه بسیار است. باید بگردید، بین خودتان و خدا حجّت پیدا کنید؛ یعنى بتوانید از راهى بروید که اگر خداى متعال پرسید شما به چه دلیل به این فرد رأى دادید، بتوانید بگویید به این دلیل. بین خودتان و خدا، دلیل و حجّتى فراهم کنید و بعد با خیال راحت بروید رأى بدهید. مردم باید این کار را بکنند و ما هم از خدا مىخواهیم و دعا و آرزو مىکنیم که خداى متعال دلهاى مردم را به سمت نامزد اصلح آنکه واقعاً صلاحیتش بیشتر است هدایت کند. »
( 31/2/76 )
پ.ن:
ای کاش به این حرف ها به معنای حقیقی کلمه عمل میشد و بشود...
بی تعارف و صادقانه و بر اساس ظاهر امر باید گفت آنچه در مجموعه فعالیت های انتخاباتیِ جناح های کشور دیده می شود، مسأله نزاع بر به دست آوردن #قدرت است نه مسأله دین و در نتیجه #اصلح_مداری... .
اگر آقایون دنبال قدرت نیستند (که ان شاء الله نیستند و دغدغه دین دارند) در روش ها و بینش ها تجدید نظر کنند که
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی
کین ره که تو میروی به ترکستان است
یاعلی
#انتخابات
#رهبری
#انتخاب_اصلح #دین_مداری
#قدرت_طلبی
#بصیرت_افزایی_سیاسی
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
#سیاسی
آقایان! اینجا جمهوری اسلامی است...
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/28
« در #جمهورى_اسلامى، انتخاب، #انتخاب_اصلح است؛ نه رقابت انتخاباتى. این دعواها و رقابتها، متعلق به دموکراسی هاى غربى است که از #خدا و #دین، هیچ چیزى به مشامشان نرسیده است. کارهایى که #بعضیها انجام مىدهند، باب جمهورى اسلامى نیست. در اینجا ممشا، ممشاى اسلامى است و انتخاب، انتخاب اصلح. مردم باید با چشم باز و با #بصیرت وارد بشوند و آدمهایى را که اطمینان مىکنند، انتخاب کنند. »
( 11/7/69 )
پ.ن 1:
"...کارهایى که #بعضیها انجام مىدهند..."
فکر کنم فقط باید سکوت کنیم:
گرچه هیچ نشانه نیست اندر وادی
بسیار امیدهاست در نومیدی
پ.ن 2:
خطاب به #رجال_سیاسی جمهوری اسلامی:
#نصیحت گوش کن جانا که از جان دوستتر دارند
جوانان سعادتمند پند #پیر_دانا را
یاعلی
#انتخابات
#رهبری
#انتخاب_اصلح #دین_مداری
#رقابت_انتخاباتی #مردم_سالاری_دینی
#بصیرت_افزایی_سیاسی
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
#سبک_زندگی_اسلامی
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32
چند نکته:
✅ در روایات معصومین(ع) #عوامل_بیماری ها دو قسم هستند:
1. عوامل مادی(از قبیل برخی خوراکی ها، سوء عادات و ...)
2. عوامل غیر مادی(مثل ارتکاب برخی گناهان و ...)
✅ در #اسلام، #روایات زیادی در مورد دارو و شیوهای گوناگون درمان، بیان شده است.
البته بیانِ جزئی آن ها نیازمند تخصص لازم و کافی در این زمینه می باشد.
به امید روزی که با همت مسلمانان، شاهد #علم_مدون_طب_اسلامی در جهان باشیم.
✅ در شیوه های درمان، چه بسا بتوان یک #قاعده_کلی را از روایات به دست آورد:
"در هیچ حرامی #شفا نیست"🌹 (1)
✅ بی صبرانه مشتاق روزی هستیم که #تعالیم_اسلام _که ضامن #سعادت دنیوی و اخروی مردم است_ نه فقط در کشورهای اسلامی بلکه در کل جهان پیاده شود.
#طب_اسلامی
#حفظ_جان_و_سلامتی(ج)
#رفتار_انسان_با_خود
#طلبه_ای_در_قم
-------------------
(1) کافی/ ج8/ ص193
👍 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#سبک_زندگی_اسلامی https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 چند نکته: ✅ در روایات معصومین(ع) #عوامل_بیمار
#نمط_الحیاة_الإسلامية
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32
عدة ملاحظات
✅ وفقا لروایات الأئمة المعصومين(ع) #أسباب_المرض على نوعين:
1. الأسباب و العلل المادية(مثل بعض المأكولات، سوء العادات و ...)
2. الأسباب و العلل غير المادية(مثل إرتكاب بعض الذنوب و ...)
✅ هناك #روايات كثيرة في الإسلام تبين و تدل على أنواع الأدوية و الطرق المختلفة للعلاج و المدواة.
طبعا ذكر هذه الروايات التفصيلي يحتاج إلى التخصص المناسب و الكافي في هذا المجال.
على أمل أن نرى يوما #علم_الطب_الإسلامي_المدون في العالم بهمة المسلمين و جهودهم.
✅ لربما نستطيع أن نحصل على #قاعدة_عامة في طرق العلاج وفقا للروايات و هي:
"لیس في حرام #شفاء"🌹 (1)
✅ نتطلع إلى يوم نرى فيه أن #تعليمات_دين_الإسلام -التي هي كفيلة #سعادة الناس الدنيوية و الأخروية_ تُنفّذ في البلاد الإسلامية بل في كل العالم.
#الطب_الإسلامي
#حفظ_الذات_و_العافية (ج)
#سلوك_الإنسان_مع_نفسه
#طالب_حوزوي_بقم_المقدسة
-----------------
(1) الکافی/ ج8/ ص193
💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#نمط_الحیاة_الإسلامية https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 عدة ملاحظات ✅ وفقا لروایات الأئمة المعصوم
#Islamic_lifestyle
Several points
✅ In accordance with traditions (Ahadith) of The 14 infallibles, the #causes_of_illnesses and diseases are two different kinds:
1. Material causes (like some foods, bad habits,etc)
2. Immaterial causes(like committing some sins, etc)
✅ There are a lot of #traditions in #Islam that explain and express various types of medicines and different remedies and treatments.
Naturally, mentioning these traditions in detail, requires competence and expertise in this regard.
Hoping for a day to see the #compiled_science_of_Islamic_Medicine in world through the determination of moslems.
✅ In remedies maybe we can obtain and realize a #public_rule from the traditions:
"There is no #healing(shifa) in forbidden substances (Haram)"🌹 (1)
✅ We're looking forward eagerly to a day that #Islamic_Teachings _that provide the #happiness and the felicity of people in this world and the next_ are performed in all over the world not just in the Islamic countries.
#Islamic_Medicine
#Self_preservation_and_health(c)
#human_behavior_toward_himself
#A_Hawza_student_in_Qom
--------------------------
(1) al_Kafi\8\p:193
💎 @Moshfeghoun 💐
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32
#روايت
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/36
#الإمام_المهدي صاحب الزمان(عج):
"أنا المهديُّ(و) أنا قائم الزمّان، أنا الذي أملأَها عدلاً كما مُلِئت جورا."
(كمال الدين و تمام النعمة/ الشيخ الصدوق/ ص445)
🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷
#امام_زمان حضرت مهدى(عج):
"من مهدی (و) قائم(قیام کننده به حق) الزمان هستم. من آن کسی هستم که زمین را پر از عدل میکنم، همان گونه که پر از ستم شده است."
(كمال الدين و تمام النعمة/ شيخ صدوق/ ص445)
🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷
#Imam_Mahdi the Imam of our time (may Allah hasten his return):
"I am al-Mahdi (the guided one), (and) I am the Qāʾim (Who Arises) of the time and I am the one who fills it (the world) with justice just as it was filled with injustice and tyranny."
(Kamal al-din wa tamam al-ni'ma \Sheikh Saduq\ p:445)
🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷
#طالب_حوزوي_بقم_المقدسة
#طلبه_ای_در_قم
#A_Hawza_student_in_Qom
💎 @Moshfeghoun 💐
#روايت
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/37
#الإمام_الجواد عليه السلام:
"مَنِ اسْتَحْسَنَ قَبِیحاً، کانَ شَرِیکاً فِیه."
(كشف الغُمة في معرفة الأئمة/ 3/ ص141)
🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷
#امام_جواد عليه السلام:
"هر که کار زشتی را نیک شمارد، در آن کار شریک باشد."
(كشف الغُمة في معرفة الأئمة/ 3/ ص141)
🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷
#Imam_Jawad (the 9th Imam of all moslems p.b.u.h):
"Whoever approves of a bad act, is counted partner in crime."
(Kashf al–Ghommah fi Ma‛refat al-A‛emmah\ 3\ p:141)
🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷
#طالب_حوزوي_بقم_المقدسة
#طلبه_ای_در_قم
#A_Hawza_student_in_Qom
💎 @Moshfeghoun 💐
ترجمه متن کامل روایت مقبوله عمر بن حنظله که مدتی است تحت عنوان حدیث انتخاباتی دست به دست می چرخد.
عمر بن حنظله گويد: از امام صادق (ع) پرسيدم:
🔸 دو نفر از خودمان(شیعه) در مورد بدهی يا ميراثى نزاع دارند و نزد سلطان و قاضيان وقت به محاكمه مى روند، اين عمل جايز است؟
🔹فرمود: كسی كه در موضوعى حق يا باطل نزد آنها به محاكمه رود چنان است که نزد طاغوت به محاكمه رفته باشد و آنچه طاغوت برايش حكم كند اگر چه حق مسلم او باشد چنان است كه مال حرامى را مى گيرد زيرا آن را به حكم طاغوت گرفته است در صورتى كه خدا امر فرموده است به او كافر باشند، خداى تعالى فرمايد (23 سوره ۶۰) «میخواهند برای داوری نزد طاغوت و حکّام باطل بروند؟! با اینکه به آنها دستور داده شده که به طاغوت کافر شوند..»
🔸 عرض كردم: پس چه كنند؟
🔹 فرمود: نظر كنند به شخصى از خود شما كه حديث ما را روايت كند و در حلال و حرام ما نظر افكند و احكام ما را بفهمد، به حكميت او راضى شوند همانا من او را حاكم شما قرار دادم، اگر طبق دستور ما حكم داد و يكى از آنها از او نپذيرفت همانا حكم خدا را سبک شمرده و ما را رد كرده است و آنكه ما را رد كند خدا را رد كرده و اين در مرز شرک به خدا است.
🔸 گفتم: اگر هر كدام از آن دو يكى از اصحابمان را (از شيعيان) انتخاب كرده، به نظرات او در حق خويش راضى شد و آن دو در حكم اختلاف كردند و منشأ اختلافشان، اختلاف حديث شما بود[چه؟]
🔹 فرمود: حكم درست آن است كه عادلتر و فقيهتر و راستگوتر در حديث و پرهيزكارتر آنها صادر كند و به حكم آن ديگر اعتنا نشود.
🔸 گفتم: اگر هر دو عادل و پسنديده نزد اصحاب باشند و هيچ يک بر ديگرى ترجيح نداشته باشد، چه كنند؟
🔹 فرمود: توجه شود به آن كه مدرک حكمش حديث مورد اتفاق نزد اصحاب باشد، به آن حديث عمل شود و حديث ديگرى كه تنها و غير معروف نزد اصحاب است رها شود؛ زيرا آنچه مورد اتفاق است ترديد ندارد و همانا امور بر سه قسم هستند: 1- امرى كه درستى و هدايت آن روشن است و بايد پيروى شود. 2- امرى كه گمراهيش روشن است و بايد از آن پرهيز شود. 3- امرى كه مشكل و مشتبه است و بايد فهم حقيقت آن به خدا و رسولش ارجاع شود، پيغمبر (ص) فرموده است: حلالى است روشن و حرامى است روشن و در ميان آنها امورى است مشتبه (پوشيده و نامعلوم)، كسى كه امور مشتبه را رها كند از محرمات نجات يابد و هر كه مشتبهات را اخذ كند مرتكب محرمات هم گردد و ندانسته هلاک شود.
🔸 گفتم اگر هر دو حديث مشهور باشند و معتمدين از شما روايت كرده باشند؟
🔹 فرمود: بايد توجه شود، هر كدام مطابق قرآن و سنت و مخالف عامه باشد اخذ شود، و آنكه مخالف قرآن و سنت و موافق عامه باشد رها شود.
🔸 گفتم: قربانت شوم! به من بفرمایيد اگر هر دو فقيه حكم را از قرآن و سنت به دست آورده باشند، ولى يكى از دو خبر را موافق عامه و ديگرى را مخالف عامه بيابيم، به كدام يک أخذ شود؟
🔹 فرمود: آن كه مخالف عامه است حق است.
🔸 گفتم فدايت شوم، اگر هر دو خبر موافق دو دسته از عامه باشد؟
🔹 فرمود: خبرى كه حاكمان و قاضيان ايشان بيشتر به آن توجه دارند ترک شود و آن ديگری اخذ شود.
🔸 گفتم: اگر حاكمان عامه به هر دو خبر با توافق نظر دهند؟
🔹 فرمود: چون چنين شد صبر كن تا امامت را ملاقات كنى، زيرا توقف در نزد شبهات از افتادن به مهلكه بهتر است.
(اصول كافى/ ۱ /ص۶۸ / روايت ۱۰)
💎 @Moshfeghoun 💐
وقتی انتخابات به احادیث هم رحم نمی کند...
مدتی است مطلبی تحت عنوان حدیث انتخاباتی در فضای مجازی به چشم می خورد:👇
«حدیث انتخاباتی...
🔷شخصی از امام صادق (ع) پرسید: بین دو حاکم در تردیدم، چه کنم؟
امام فرمودند: عادل ،صادق، فقیه و با تقواترین را انتخاب کن.
- اگر به تشخیص نرسیدم؟ امام فرمودند: ببین افراد متدین به کدام مایلند؟
-اگر نفهمیدم؟
🔹امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر آن هارا خشمگین میکند، او را برگزین.
🚩(اصول کافی،ج۱،ص68) »
✅ اما این حدیث نه تنها به درستی ترجمه نشده! بلکه به آن چیزی را هم اضافه نموده اند! مثل جمله «ببین افراد متدین به کدام مایلند؟»
در نتیجه با کلام امام صادق (ع) تفاوت دارد.
✅ نکاتی در مورد این حدیث
این روایت که به اسم مقبوله عمر بن حنظله شناخته می شود، حدیث معروفی از امام صادق (ع) است که در مباحث مهم فقه و اصول مثل تعارض یا ولایت فقیه و ... از آن استفاده می شود.
این حدیث در کتب معتبر شیعه آمده است.
گرچه سند این حدیث اشکال دارد اما چون فقها آن را قبول نموده و طبق آن فتوا صادر کردهاند، به آن مقبوله گفته میشود.
متن فارسی این روایت را می توانید (اینجا) مطالعه نمایید.
✅ نکته این است که نباید به اشتباه، مطلبی را هرچند مطلب درستی باشد به امام صادق(ع) نسبت بدهیم. باید بیشتر دقت کنیم.
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎 @Moshfeghoun 💐
#سیاسی
مردم خسته اند...
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/28
مردم از دعواهای سیاسی و #اختلافات_سیاسی و من خوبم و تو بدی #خستهاند؛ مردم این چیزها را دوست نمیدارند. در کشور کارهای زیادی هست که باید انجام بگیرد؛ کارهای زیادی هم انجام گرفته است. #مشکلات فراوانی وجود دارد که باید برطرف شود؛ گرههایی هست که باید باز شود. در کشور باید #فساد ریشهکن شود؛ #تبعیض نباشد؛ به #طبقهی_مستضعف و محروم - بخصوص مستضعفینِ بیدست و پا - بهطور ویژه توجه شود؛ اینها وظایف اسلامی ماست؛ وظایفی است که قانون اساسی بر دوش همهی مسؤولان کشور گذاشته است؛ هیچکس نمیتواند خود را از این کارها برکنار بدارد. دعواهای لفظی، شعارهای لفاظیگونه، اسم از مفاهیم مبهم و بیسروته آوردن، مشکل مردم را حل نمیکند؛ مردم احتیاج دارند به اینکه در میدان #عمل و کار، با #لجنهایی که نمیگذارد این دریاچهی مصفا طراوت لازم را داشته باشد، مبارزه شود.
( 25/3/1384 )
پ.ن :
گفتند یافت مینشود جستهایم ما
گفت آنکه یافت مینشود آنم آرزوست
ان شاء الله که امسال به وفور! یافت می شود...
یاعلی
#انتخابات
#رهبری
#حل_مشکلات #مردم_مداری #فساد_ستیزی
#رقابت_انتخاباتی #عمل_گرایی
#بصیرت_افزایی_سیاسی
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مدح_مولا
علی عالی اعلا (علیه السلام)🌹
سید مجید بنی فاطمه
💎 @Moshfeghoun 💐
#مدح_مولا
#شعرى از ابوعلي سينا در مدح #اميرالمؤمنين_على (ع)
بگردون ابرش از رحمت برآمد از دل دريا
که دريا شد از آن صحرا که صحرا شد از آن دريا
بخـار از دشت پيدا شد چو ترکان بخارايي
زتير ترکشش سـوزد سر خـارا ز بُن خـارا
زبان بگشود سوسن چون بشير از مژده ي يوسف
زحسرت چشم نرگس همچنان يعقوب شد بينا
پى معجز ز شاخ گل برآمد بلبل از شادى
تجلى کرد بر هر شاخ گل صد معجز موسی
عليِّ عاليِ اعلا، وليِ والي والا
وصي سيدِ بطحا به حکمش جمله مـا فيها
قوام جسم را جوهر، زمانی روح را رهبر
کلام نيک #پيغمبر، وليّ ايزد دانا
حديثی(1) خاطرم آمد که می فرمود پيغمبر
به اصحابش شب #معراج سرّ ليلة الاسرا
بطاق آسمان چهارمين ديدم من از رحمت
هزاران مسجدی اندر درون مسجد اقصی
به هر مسجد هزاران طاق، بر هر طاق محرابی
به هر محراب دو صد منبر، به هر منبر #علي پيدا
ز پيغمبر چو بشنيدند اصحاب اين سخن گفتند
که ديشب با علي بوديم جمله جمع در يک جا
تبسم کرد سلمان، اين سخن گفتا به پيغمبر
بغير از خود نديدم هيچکس در نزد آن مولا
اباذر گفت با سلمان به روح پاک پيغمبر
نشسته بودم اندر خدمتش در گوشه ای تنها
بگوش #فاطمه خورد اين سخن گفتا علي ديشب
که تا صبح از درون خانه پا ننهاد برون اصلا
که ناگه جبرئيل از حق سلام آورد بر احمد
که ای مسند نشين بارگاه قرب اوادنی
اگر چه بر همه ظاهر شدم بر صورتی اما
وليت از همه بگذشت، با ما بود در بالا
جنابش خالقی باشد که بر خلقش دو صد عالم
به هر عالم دو صد آدم بهر آدم دو صد حوا
نه وصفش اين چنين باشد که می گويند در عالم
زخندق جست و مرحب کشت اندر بيشه ی هيجا
علي سريست در وحدت که باشد سِر بي همتا
علي خلقی است در خلقت که باشد خلقتش يکتا
چو اين اوصاف را بشنيد از وصف کمال او
گرفت انگشت حيرت بر دهانش بوعلي سينا
#امام_علی (ع)
یاعلی 🌹🌹
_______
(1) حدیثی به این مضمون نیافتم. البته چه بسا موجود باشد ولی این حقیر پیدا نکردم. قریب به این مضمون روایتی پیدا کردم در بحار الأنوار/ 45/ ص228.
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
#روايت
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/38
#رسول_الله صلى الله عليه و آله:
"لو انّ الرّیاض اقلامٌ و البحر مدادٌ و الجنّ حسّابٌ و الانس کتّابٌ ما أحصوا فضائل #علي بن ابي طالبٍ علیه السلام."
(كشف الغُمة في معرفة الأئمة/ 1/ ص109)
🌷🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺
#رسول_گرامی_اسلام (ص) :
"اگر [تمام درختان] باغ ها قلم شوند و تمام دریاها مرکّب و جوهر، و جن ها حسابگر و انسان ها نویسنده گردند، نمی توانند فضائل #علی بن أبى طالب(ع) را شماره کنند."
(كشف الغُمة في معرفة الأئمة/ 1/ ص 109)
🌷🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺
The #Messenger_of_Allah (S.A.W.W) :
"If [all the trees of] the gardens were pens and the seas were ink and the Jinns were counters and all mankind were writers; they can not count the virtues of #Ali bin abi Talib (p.b.u.h)."
(Kashf al–Ghommah fi Ma‛refat al-A‛emmah\ 1\ p:109)
🌷🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺
#مدح_مولا
#طالب_حوزوي_بقم_المقدسة
#طلبه_ای_در_قم
#A_Hawza_student_in_Qom
💎 @Moshfeghoun 💐
#روایت
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/39
#دعاء عصر الغیبة
زرارة سأل #الإمام_الصادق (ع) إن أدركتُ ذلك الزمان(عصر الغيبة) أي شيء أعمل؟ قال (ع):
"يا زرارة! إذا أدركت هذا الزمان فادع بهذا الدعاء
🌸اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَکَ
اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی رَسُولَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی رَسُولَکَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ
اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی"🌸
(الكافي/ 1/ ص337)
#دعاى عصر غیبت
زراره از #امام_صادق (ع) پرسید اگر آن زمان (دوران غیبت) را درک کردم چه کنم؟ امام(ع) فرمودند: "ای زراره! اگر به آن زمان رسیدی اینگونه دعا کن
🌸پروردگارا! خود را به من بشناسان که اگر خود را به من نشناسانی، نمی توانم پیغمبرت را بشناسم. پروردگارا! پیغمبرت را به من بشناسان که اگر پیغمبرت را به من نشناسانی، نمی توانم حجت تو را بشناسم. پروردگارا! حجت خود را به من بشناسان، که اگر حجت خود را به من نشناسانی، دین خود را از دست می دهم و گمراه خواهم شد."🌸
(کافی/1/ ص337)
A #supplication of occultation period
Zurarah _one of the
famous and close companions of Imam Baqir and Imam sadiq (p.b.u.t) _ asked #Imam_Sadiq (p.b.u.h) what should I do if I reach that time (occultation period)? Imam (p.b.u.h) replied: "O Zurarah! If you reach that time then recite this dua (supplication)
🌸O Allah introduce Yourself to me
certainly if you do not introduce Yourself to me, I will not recognize Your Messenger (s.a.w.s).
O Allah make me recognize Your Prophet (s.a.w.s)
because certainly if you do not make me recognize Your Prophet (s.a.w.s), I will not recognize Your Proof [Imam (a.s)].
O Allah make me recognize Your Proof
Certainly if you do not make me recognize Your Proof, I will deviate from my religion." 🌸
(al_Kafi \1\ p:337)
#طالب_حوزوي_بقم_المقدسة
#طلبه_ای_در_قم
#A_Hawza_student_in_Qom
💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آجرك الله يا بقية الله في مصيبة عمتك المظلومه #زينب الكبرى
مرحوم آیة الله سيبويه
#حضرت_زینب (س)
التماس دعا
💎 @Moshfeghoun 💐
#روايت
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/29
#الإمام_المهدي صاحب الزمان(عج):
"الدّين لمحمّد (ص) والهداية لعلي #أميرالمؤمنين (ع)، لأنها له وفي عَقِبِه باقية إلى يوم القيامة."
(بحار الأنوار/81/ص360)
🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷
#امام_زمان حضرت مهدى(عج):
" #دین از آن #محمد (ص) و هدایت از آن #امیرالمؤمنین_علی (ع) است، زیرا #هدایت مخصوص اوست و در نسل او تا روز قیامت باقی می ماند."
(بحار الأنوار/81/ص360)
🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷
#Imam_Mahdi the Imam of our time (may Allah hasten his return):
"The faith is #Muammad's (s.a.w.a) and #guidance is #Ali's the Commander of The Believers(p.b.u h); because it is specific to him and will remain in his descendants until the Day of Judgement."
(Bihar al-Anwar\81\P:360)
🌹🌸🌺🌷🌹🌸🌺🌷
#طالب_حوزوي_بقم_المقدسة
#طلبه_ای_در_قم
#A_Hawza_student_in_Qom
💎 @Moshfeghoun 💐