eitaa logo
مشفقون
3.7هزار دنبال‌کننده
603 عکس
546 ویدیو
12 فایل
"و هُم مِن السّاعةِ مُشفِقون" هدف عمل به وظیفه است... و یقین داریم آنچه میدانیم در مقابل آنچه نمیدانیم مثل قطره ای از اقیانوس است والله المستعان طلبه ای در قم محمد صالح مشفقی پور طالقانی👇 (https://eitaa.com/MoshfeghipourSaleh )
مشاهده در ایتا
دانلود
حالا هم که مثل زمان طاغوت هست...!😏 سخنان ۳۰ سال قبل رهبری در واکنش به جمله بالا را بخوانید...👇 🔸 من گاهی این شک در ذهنم به وجود می‌آید که نکند بعضی از ما معمّمین، درست عمق و عظمت این مسأله را متوجّه نشده باشیم! تشکیل یک حکومت براساس اسلام... (ع)، چیز بسیار عظیمی است. 🔸 انسان وقتی در عمق ماجرایی قرار دارد، عظمت آن را احساس و درک نمی‌کند. 🔸 شما ملاحظه بفرمایید که بعد از صلح امام مجتبی (ع) تا دوران تشکیل نظام جمهوری اسلامی، یک روز حکومتی بر پایه‌ی قرآن، در حالی که یک شخص عادل هم در رأس آن حکومت باشد، تشکیل نشده بود. این شوخی است!؟ 🔸 [حکومت] برپایه‌ی قرآن، یعنی چه؟ یعنی قوانین و مقرّرات و عمل نظام عمومی و جمعی در آن جامعه، براساس حکم دینی باشد. کسی هم که در رأس حکومت قرار می‌گیرد، با معیارهای دینی برای حکومت منطبق باشد. 🔸 البته مراتب دارد. یک وقت کسی که در رأس حکومت قرار می‌گیرد، شخصیتی در حدّ معصوم یا دون معصوم است. یک وقت هم نوبت به روسیاهانی امثال بنده می‌رسد. به‌هرحال، نظام و ترکیب و قواره‌ی کلّی، همان است. 🔸 من و شما، حالا در مقابل چنین وضعی قرار داریم. این شوخی است!؟ این درست است که تا در یک گوشه... یک مشکل در اداره‌ای برایش پیدا شد، یا یک مأمور دولتی، چپ نگاهش کرد، بسراید که: «حالا هم مثل زمان فلان است!؟» 🔸 این ناشی از نفهمیدن آنچه که واقع شده است نیست!؟ این، ناشی از عدم معرفتِ خدا نیست!؟ ... «یعرفون نعمت‌الله ثم ینکرونها.» این جفا نیست به این حرکتِ به این عظمت!؟ 🔸 مگر وقتی حکومت درست شد... موازین حکومت موازین کاملی شد؛ در سراسر این حکومت همه‌ی کارها درست خواهد بود!؟ از کجا چنین چیزی ثابت شده است!؟ در زمان امیرالمؤمنین (ع) که مثال عدل و تقواست _ دیگر شما از امیرالمؤمنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید _ مگر حُکّامی که بر ولایات مسلّط بودند و خودِ امیرالمؤمنین (ع) فرستاده بود، همه «ابوذر» و «سلمان» بودند!؟ خیر! چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت. مابقی، بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید! 🔸 این، تاریخ است. یکی از استانداران امیرالمؤمنین، «زیاد بن ابیه» بر منطقه‌ی وسیعی حاکم بود. بسیاری از این قبیل، در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. 🔸 امام حسن مجتبی (ع)، سردار بزرگ جنگش «عبیدالله بن عباس» بود که می‌دانید چه کار کرد. شبانه رفت با «معاویه» که آن طرف بود، مذاکره کرد. پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد!... 🔸 شب خوابیدند، صبح بلند شدند دیدند فرمانده‌ی کلّ نیروهای امام حسن (ع)، از خیمه بیرون نمی‌آید. یک ساعت، دو ساعت... بعد رفتند داخل خیمه، دیدند نیست! دقّت کردند، دیدند آن طرف خیمه، شکافته است. بعد، قضیه روشن شد. در رأس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی (ع). 🔸 این چه توقّع بی‌جایی است که اگر یک ... مسؤول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه می‌شود، فوراً شروع می‌کند به ، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن! 🔸 البته به فضل الهی، مثل همیشه، از اوّل انقلاب تا به حال، اکثر مردم خوبند. اغلب علما و روحانیون، خوبند. اکثر . اکثر متوجّه حقایقند. اما در گوشه و کنار، کسانی هم پیدا می‌شوند که این گونه‌اند. این ناشی از چیست؟ ناشی از نشناختن است. 🔸 امروز هر کس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، کافر به نعمت الله است. البته کافر به نعمت الله، به معنای کافر بالله نیست. کافر نعمت است و کفر نعمت در مقابل ذات مقدّس باری‌تعالی، یکی از است. خدا کند که ما دچار چنین گناهی نشویم... 🔸 ما باید خدا را شکر کنیم که در یک برهه‌ی حساس، خدا روحانیتِ شیعه را از یک امتحانِ سخت، سربلند بیرون آورد؛ آن امتحان سخت، همین امتحانِ نهضتِ ملتِ ایران بود... 🔸 دشمن، البته می‌کند. دشمن سعی می‌کند همه‌ی کمبودها و کسریها را به گردن روحانیون بشکند و بگوید «اینها موجب هستند.» بالاخره وقتی کسی کاری به این عظمت را می‌خواهد انجام دهد، این چیزها هم در آن هست. ما که نباید تعجّب کنیم! 🔸 یادمان بیاید که شخصیتی مثل امیرالمؤمنین، در زمان خودش متّهم شد به این‌که نماز نمی‌خواند! ما چه توقّعی داریم!؟ البته زمان ما، از زمان امیرالمؤمنین خیلی بهتر است. ایمان مردمِ ما، از ایمانِ سربازان امیرالمؤمنین به مراتب بالاتر است. مردم ما، امیرالمؤمنین را ندیدند و صدای او را نشنیدند؛ اما به ندای او پاسخ دادند. آنها علی را از نزدیک می‌دیدند، درعین‌حال آن‌طور او را آزار می‌کردند...(۱) ______________ (۱) ۵مرداد۱۳۷۲در جمع روحانیون تبریز. بنده خلاصه اش کرده ام. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
در مورد حواشی جدید مربوط به آقای جریان از اینجا شروع شد که ایشان مدعی می شود که اهل بیت (ع) شوخی هایی دارند که قابل ذکر در مجالس عمومی (و حتی خصوصی) نیست. به عنوان نمونه بدون ذکر نام کتاب، به کتاب و روایتی از امام علی(ع) اشاره می کنند. 🔸 منظور ایشان، کتاب زهر الربیع نوشته مرحوم سید نعمت الله جزائری از علمای قرن دوازدهم است. 🔸 و جان کلام در نقد، این است که همه ما در امری که تخصص نداریم، نباید ورود کنیم، به ویژه امور تخصصی دینی. 🔸 ظاهرا بارها این مطلب به برادر بزرگوار آقای رائفی پور هم گفته شده است. 🔸 هر چه مخاطب بیشتر (تریبون بزرگ تر) باشد، مراقبت در کلام و شیوه سخن گفتن هم باید بیشتر باشد... 🔸 همه در نقد کردن باید منصف باشیم. در این قضیه، هر چه قدر که برخی نقد های تند و تیز به ایشان به دور از بود، متهم کردن منتقدین، به انگلیسی و‌ حجتیه ای بودن و سواد رسانه ای نداشتن و بد فهم بودن هم به دور از انصاف است. 🔸 اینکه در واکنش به نقدهای درست _ ولو متأسفانه به طرز عجیبی تند و‌ تیز _ گفته می شود که «تنها چیزی که ما را تسکین می دهد این است که این حرف ها به خاطر غیرت داشتن نسبت به امام علی (ع) است» یعنی متأسفانه متوجه اشکال نشده اند و یا نپذیرفته اند... 🔸 اینکه به هنگام مواجهه با نقد، به شکل نادرست و بی ربط، پای رهبری را به میان بکشیم هم بی انصافی است. رهبری فقط اسم این کتاب را ذکر کرده اند آن هم به جهت بحث خشک‌ نبودن و اهل مزاح بودن طلاب. آیا اسم آوردن از یک کتاب به این معنا است که همه مطالب کتاب را قبول دارند؟ ✅ در نقد علمی به فرمایشات آقای رائفی پور، لطفا به نکات زیر توجه بفرمایید: با مطالعه این نکات، متوجه خواهید شد که چرا گفته می شود نباید غیر متخصص، در مسائل تخصصی دینی ورود کند: 1⃣ ایشان به تبعیت از فرمایش رهبری، صاحب کتاب زهر الربیع را اخباری و متصلب می نامد اما ظاهرا نمی دانند که اخباری گری به معنای سخت گیری در قبول روایت نیست! اتفاقا در دوره مرحوم سید جزائری، هرچه شدت اخباری گریِ یک فرد بیشتر باشد یعنی نسبت به مبانی رجال و درایه و قبول حدیث، کم اعتنا تر است. اخباری گری بیشتر = آسان گیری بیشتر در قبول روایت نمونه اش هم همین کتاب زهر الربیع هست که از جهت اعتبار، دارای اتقان و اعتبار بسیار کمی است. 2⃣ فقط معصوم‌ است که هیچ اشتباهی ندارد. بنابراین یک عالمی اگر چه خیلی بزرگ هم باشد به این معنا نیست که لزوما کتابش و افکارش هم بی اشتباه است! 3⃣ فرمایش آقای رائفی پور طوری است که گویا متعددی در کلام حضرات اهل بیت(ع) بوده است. این شوخی های متعدد جنسی و غیر قابل ذکر کجاست!؟ دو سه نمونه بفرمایند ما هم بدانیم!! چرا نسبت به آل الله(ع) آن هم پشت تریبون، دقیق حرف نمی زنیم!؟ 4⃣ روایت مورد اشاره ایشان که در کتاب زهر الربیع بدون هیچ سند و‌ منبعی آمده است، روایتی است که بنده آن را در هیچ منبع معتبر شیعیِ دست اول که پیش کش، حتی در هیچ منبع شیعی قبل از قرن دهم! هم پیدا نکردم. و فقط آن را در یک‌ کتاب اهل سنت آن هم قرن نهم! پیدا کردم...🤦‍♂ در نتیجه این روایت هیچ اعتباری ندارد... 5⃣ آقای رائفی پور در واکنش به نقدها باز هم با ورودی غیر کارشناسانه، حرف از قاعده «تسامح در ادله سنن» به میان می آورند! و با قیاسی عجیب که نشان از کم‌ اطلاعی است، می گویند حالا که در مستحبات تسامح می شود در فکاهیات تسامح نشود!؟ (نقل به مضمون) اولا همان طور که خودشان هم گفتند پذیرش این قاعده در مورد خود مستحبات و‌ مکروهات اختلافی است. ثانیا در عمومیت این قاعده نسبت به موضوعات دیگری مثل حکایات، قصه ها، مواعظ، مصائب اهل بیت(ع) و ... اختلاف بسیار بیشتری هست. ثالثا این قاعده در جایی است که آثار و قرائن کذب و‌ جعل در روایت نباشد. 👈بنابراین این قاعده در مورد این روایت هم جاری نیست. ✅ باز می گردم به اصل و‌ جان کلام: همه ما باید سعی کنیم در مسائلی که تخصص نداریم، ورود نکنیم. توقع ما از برادر بزرگوار آقای رائفی پور هم همین است و لا غیر. ✅مشفقانه به ایشان عرض می کنم که گرچه بی انصافی هایی نسبت به ایشان بوده و هست، اما اصل از جانب ایشان محرز است. بنابراین بهتر است ضمن عذرخواهی و استغفار، در مسائل تخصصی ورود نکنند. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
دیگران گفتمانی نادرست ولی رایج... 🔸 یکی از شگرد های تبلیغی این است که یک مطلب _ ولو نادرست و ناقص_ به قدری از تریبون های مختلف به مردم القاء می شود که تبدیل به گفتمان رایج و جزء مسلمات قرار می گیرد. مقوله احترام به عقاید دیگران هم به همین شکل است. 🔸 این مطلبِ ناتمام را، مطلق وار، به حدی به اذهان ما خوانده اند که اگر کسی با آن مخالفت کند، برچسب هایی می خورد که کمترینش و صاحب اندیشه خطرناک است! ✅ اما آیا واقعا هر عقیده ای محترم است؟ 🔸 هر منصفی، اگر مختصری در این موضوع بیندیشد بالوجدان خواهد فهمید که نمی توان هر عقیده ای را محترم دانست. به عنوان مثال دقایقی در برخی عقیده ها که از گوشه و کنار شنیده اید تأمل کنید، آیا حاضرید به همه آن ها احترام بگذارید؟ مثلا آیا زاویه دید دشمنان ایران (مثل ترامپ یا نتانیاهو) نسبت به ایران را محترم می دانید؟ زاویه دید آن خانمی که خودش را همسر حضرت حجت(عج) می داند چه طور؟ یا آن فردی که خودش را خدا می داند؟ چند نمونه از (ع): 🔸 آیا حضرت ابراهیم(ع) که در قرآن ذکر شده است(1) دلیل روشنی برای خط بطلان کشیدن بر چنین تفکری نیست؟ چرا ایشان، عقاید بت پرستان را محترم ندانست و بت های آنان را خرد کرد!؟ 🔸آیا بت شکنی پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) را فراموش کرده ایم؟ مگر ایشان و حضرت امیرالمؤمنین (ع) بعد از فتح مکه بت های کعبه را نشکستند؟ 🔸 آیا حضرت امیر (ع) که به فرمان رسول خدا(ص) در سال نهم هجری، آن فرمان چهار ماده ای را در مراسم حج خواندند و به مشرکین فرصتی چهار ماهه دادند، احترام به عقاید مشرکان گذاشتند؟(2) و موارد بیشمار دیگری که می توان در این زمینه به آن ها استناد کرد. ⬅️ چند نکته: 1⃣ اینکه هر عقیده ای محترم نیست، ابدا به معنای به دیگران نیست. 2⃣ اینکه هر عقیده ای محترم نیست، به معنای ، تحقیر و فحاشی کردن نسبت به صاحبان آن عقاید نیست. 3⃣ اینکه هر عقیده ای محترم نیست، ابدا به معنای گفتگو های علمی نداشتن، سؤال نکردن و تفکر نکردن نیست. 4⃣ اینکه هر عقیده ای محترم نیست، به معنای محدود کردن افراد در تفکر و اندیشیدن نیست و پر واضح است که لزوما حاصل اندیشیدنِ افراد، عقاید صحیح و حق نیست. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور __________________ (1) سوره انبیاء/ آیه 52 به بعد (2) مراجعه شود به کتب تفسیر ذیل آیات ابتدایی سوره توبه. 💎 @Moshfeghoun 💐
به خدا این غصه ما را می کشد... همه ما در یک جبهه ایم... 🔸 واقعا این جور بحث ها و اتهام زنی ها از هر دو طرف، پیرامون قضایای مربوط به آقای زیبنده ما شیعیان هست!؟ 🔸 چه قدر این جمله حضرت امیرالمؤمنین(ع) مناسب این روز های ماست: فَيَا عَجَباً عَجَباً، وَ اللَّهِ يُمِيتُ الْقَلْبَ وَ يَجْلِبُ الْهَمَّ مِن اجْتِمَاعِ هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ عَلَى بَاطِلِهِمْ وَ تَفَرُّقِكُمْ عَنْ حَقِّكُمْ (خطبه ۲۷ نهج البلاغه) ✅ شگفتا، شگفتا! به خدا سوگند قلب را مى ميراند و غم و اندوه را (به روح انسان) سرازير مى کند که آنها (شاميان غارتگر) در مسير باطل خود، چنين متّحدند و شما، در طريق حقّتان، اين گونه و متفرّق! یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#احترام_به_عقاید دیگران گفتمانی نادرست ولی رایج... 🔸 یکی از شگرد های تبلیغی این است که یک مطلب _ و
دقت کنیم! یا احترام به صاحبان عقاید!؟ 🔸 به نظر می رسد در برخی نوشتارها و گفتارها در موضوع احترام به عقاید دیگران، یک خلطی بین احترام به عقیده و احترام به صاحب آن عقیده صورت گرفته است. 🔸 در حالی که با کمی تأمل و دقت، باید بین این دو تفکیک قائل شد و خواهیم فهمید که تلازمی بین این دو وجود ندارد. ✅ فرق است بین «احترام به عقاید دیگران»‌ و «احترام به دیگران با عقایدِ مختلف». 🔸 عقیده محترم و غیر محترم: یک عقیده اگر باشد، ارزش دارد و در نتیجه محترم است. ولی اگر حق و صحیح نباشد، باطل است و هیچ ارزشی ندارد و در نتیجه محترم هم نمی باشد. در این صورت اگر آن عقیده باطل را محترم بشماریم به تعبیر (ره) در واقع به حیثیت انسانی او بی احترامی کرده ایم.(1) و بنده اضافه می کنم حتی به حیثیت انسانی خود هم بی احترامی کرده ایم! (این که معیار شناخت حق و باطل چیست، خود مقوله ای جدا است و نیازمند نوشتاری دیگر) 🔸 صاحب عقیده محترم و غیر محترم: اما آیا صاحب یک عقیده ی باطل هم غیر محترم است؟ در اینجا با توجه به مواردی مثل اینکه آیا آن فرد لجوج است و یا با تفکر آزاد به این نتیجه رسیده؛ قاصر است یا مقصر؛ عملا با ما ستیز می کند یا خیر و ... می توان به پاسخ صحیح رسید. ✅ به این ترتیب کسی که تمام تلاش خود را برای یافتن حقیقت انجام داده است ولی با این حال به حقیقت نرسیده، گرچه خودش کاملا محترم است اما عقیده ی باطلش، ابدا محترم نیست و چه بسا در مواردی باید با آن اندیشه باطلش مقابله کرد. همچنین کسی که با وجود یافتن حقیقت، آن را انکار کرده و به ستیز با آن می پردازد، علاوه بر عقیده اش، خودش نیز محترم نخواهد بود و باید با او و عقیده باطلش طبق موازین مقابله کرد. این کاری است که همه (ع) آن را انجام می داده اند و همانطور که در نوشتار قبل اشاره شد، این مقوله، به معنای تعطیل کردن و بستنِ باب نیست. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور __________ (1) آینده انقلاب اسلامی ایران، ص۳۰۰ 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 نتیجه ندانم کاری و فهم غلط برخی آقایان از وحدت (و صد البته جهالت و مزدوری گوینده این سخنان) می شود همین که این شخص! به راحتی در یک‌ تریبون رسمی بر خلاف سیاست مسلم کشور حرف می زند... 🔸 این حرف ها از تریبون رسمی نماز جمعه ج.ا‌.ا گفته می شود...🤦‍♂ ✅ مرحوم امام خمینی(ره): «ای مردم! ای عالَم! بدانید ملت ما مخالف است با پیمان با اسرائیل. این ملت ما نیست. ‎‏این روحانیت ما نیست. دین ما اقتضا می‏کند که با دشمن اسلام موافقت نکنیم. قرآن ما‏ ‎‎‏اقتضا می کند که با دشمن اسلام هم پیوند نشویم در مقابل صف مسلمین.» (صحیفه امام، ج۱، ص۳۰۰) یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
سند 2030 دستورکاری برای توسعه یا غربی شدن، طلبه ای در قم_۱۲۳۹۰۹.pdf
765.4K
مقام معظم : "آنهایی که پشت سر سند ۲۰۳۰ -سند ۲۰۳۰ یعنی برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی- می‌ایستند، همان تقی‌زاده‌های امروز هستند؛ البتّه امروز به توفیق الهی جوانهای مؤمن ما و مردم انقلابی ما نخواهند گذاشت این تقی‌زاده‌ها حرفشان به کرسی بنشیند." (1398/1/1) پ.ن: 🔸 با توجه به بحث پیش آمده در مورد مجددا جزوه ی «سند2030 دستور کاری برای توسعه یا غربی شدن؟» که چند سال قبل(تیر ماه۹۶) توسط این حقیر نوشته شده را منتشر می کنم. 🔸 با مطالعه آن ضمن آشنایی مختصر با برخی از مبانی انقلاب اسلامی، با ماهیت این سندِ استعماری و نقد آن نیز آشنا خواهید شد؛ ان شاء الله لطفا مقدمه را هم مطالعه بفرمایید.☺️ یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 تقریبا به طور کامل مناظره بین خانم ها خزعلی و ابتکار را دیدم... 🔸 همین اول بگویم که خدا رو شکر که دیگر در این روزگار، امثال ابتکار ها، بر کار نیستند... 🔸 گرچه خانم خزعلی کاملا مسلط بوده و معقول صحبت کردند و سیاست زده نبودند... اما نکته ای که حقیقتا موجب نگرانی و‌ تعجب شد، اشاره ایشان به بحث حق تحفظ در سند ۲۰۳۰ و اجرای آن بود. 🔸 بنده در جزوه نقدی که چند سال قبل بر این سند نوشته ام و در پست قبلی کانال گذاشته ام، توضیح داده ام که این سند، حق تحفظ بردار نیست. ✅ بنابراین با دقت و‌ حساسیت منتظر توضیحات شفاف و قانع کننده از طرف ایشان و سایر مسؤولین امر هستیم. لازم به ذکر است که توئیت های بعدی ایشان، که منتشر شد، همچنان دارای ابهام بوده و به نظر حقیر قانع کننده نبود. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
دقت کنیم! #احترام_به_عقاید یا احترام به صاحبان عقاید!؟ 🔸 به نظر می رسد در برخی نوشتارها و گفتارها
شهید مطهری(ره) و احترام به عقاید... 🔸 «مغالطه ای كه در دنيای امروز وجود دارد در همين جاست. از يک طرف می گويند فكر و عقل بشر بايد آزاد باشد، و از طرف ديگر می گويند عقيده هم بايد آزاد باشد، بت پرست هم بايد در عقيده خودش آزاد باشد، گاو پرست هم بايد در عقيده خودش آزاد باشد... هر كسی...هر چيزی را به عنوان عقيده برای خودش انتخاب كرده، بايد آزاد باشد و حال آن كه اين گونه عقائد، است، همين عقائد است كه دست و پای فكر را می بندد... 🔸 خود اعلاميه حقوق بشر، همين اشتباه را كرده است. اساس فكر را اين قرار داده است كه حيثيت انسانی محترم است، بشر از آن جهت كه بشر است محترم است (ما هم قبول داريم)... پس...هر عقيده ای كه خودش برای خودش انتخاب كرده، محترم است؛ 🔸 عجبا!! [خوب] ممكن است بشر خودش برای خودش زنجير انتخاب كند و به دست و پای خودش ببندد، ما چون بشر را محترم می شماريم، [او را در اين كار آزاد بگذاريم!؟] 🔸 لازمه محترم شمردن بشر چيست؟ آيا اين است كه ما بشر را هدايت بكنيم در راه ترقی و تكامل يا اين است كه بگوئيم: آقا! چون تو بشر هستی، انسان هستی و هر انسانی احترام دارد، تو اختيار داری، هر چه را كه خودت برای خودت بپسندی من هم برای تو می پسندم و برايش احترام قائلم ولو آن را قبول ندارم و می دانم كه دروغ و خرافه است و هزار عوارض بد دارد، اما چون تو خودت برای خودت انتخاب كرده ای من آن را قبول دارم! آن چيزی كه خودش برای خود انتخاب كرده زنجير است! او برای دست و پای فكر خودش زنجير انتخاب كرده، تو چه طور اين زنجير را محترم ميشماری!؟ اين محترم شمردن تو اين زنجير را، بی احترامی به استعداد انسانی و حيثيت انسانی اوست كه فكر كردن باشد... 🔸 يک عده ای می گويند ببينيد ما چه ملتی هستيم! ما در دو هزار و پانصد سال پيش اعلاميه حقوق بشر را امضا كرديم. وقتی كه وارد بابل شد با اينكه خودش بت پرست نبود و تابع مثلا دين زردشت بود، معذلك گفت تمام معابد بت پرستی ای كه در اينجا هست، محترم است پس ما ملتی هستيم طرفدار آزادی عقيده!!... از نظر انسانی اين كار صد درصد خلاف است. 🔸 كار صحيح كار (ع) است كه خودش تنها كسی است كه يک فكر آزاد دارد و تمام مردم را در زنجيرِ عقائد سخيف و تقليدی كه كوچكترين مايه ای از فكر ندارد، گرفتار می بيند. مردم به عنوان روز عيد از شهر خارج می شوند و او بيماری را بهانه می كند و خارج نمی شود بعد كه شهر خلوت می شود وارد بتخانه بزرگ می شود، يک تبر بر می دارد، تمام بتها را خرد می كند، بعد تبر را به گردن بت بزرگ می آويزد و می آيد بيرون. عمدا اين كار را كرد برای اينكه به نص قرآن كريم بتواند فكر مردم را آزاد بكند...» (1) 🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺 پ.ن: بین عقیده و شخص معتقِد باید تفکیک قائل شد. ملاک محترم بودن یا نبودن یک عقیده، بودن یا بودن آن است. در حالی که ملاک محترم بودن یا نبودن یک شخص معتقِد، مواردی مثل ، ، تقصیر یا قصور و ... می باشد. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور ___________________ (1) پیرامون جمهوری اسلامی/ ص98 تا 101. 💎 @Moshfeghoun 💐
نمی دونم می خندید یا گریه می کنید... نمی دونم آه می کشید یا دست می زنید... ما بچه شیعه ها باید دستمون رو روی قلبمون بزاریم و از درد فشار بدیم و یواش داد بزنیم.... ❓سوال اول: (ع) در منابع اهل سنت کیست؟ 👇 ✅ کسی که از دوران کودکی تحت تربیت (ص) بوده... ✅ کسی که علم کتاب نزد اوست... ✅ کسی که رسول الله(ص) فرمود «من شهر حکمت و دانش و فقه هستم و علی دروازه آن...» ✅ کسی که رسول الله(ص) فرمود چیزی را نیاموختم مگر اینکه آن را به علی آموختم... ✅ تنها صحابه ای که فرمود «سلونی قبل أن تفقدونی...» ✅ کسی که آیه ای از نازل نشد مگر اینكه مى دانست در چه چیزی و در کجا و برای چه کسی نازل شده است... ❓سوال دوم: کیست؟ 👇 ❌به او ابو هریره می گویند چون از کودکی با بچه گربه‌ای مأنوس بود و بچه گربه در زبان عربی هُریر گفته می‌شود. ❌در سال هفت هجری ظاهرا آورده... ❓سوال سوم: از کسی که از کودکی با پیامبر بوده و به اعتراف منابع اهل سنت دروازه علم رسول الله بوده؛ در منابع اهل سنت فقط 536 حدیث موجوده. بله فقط 536 حدیث!! که 50 روایتش رو صحیح دونسته اند و در کتابی مثل صحیح بخاری فقط 20 روایت، فقط 20 روایت از امیرالمومنین آمده. در حالی که از ابوهریره ای که از کودکی با بچه گربه ای بوده! و به زور می شود گفت سرجمع سه سال با پیامبر بوده 5374 حدیث در منابع اهل تسنن آمده!! که کتابی مثل صحیح بخاری بیشتر از 400 حدیث از او نقل کرده!!! سوال این است چه زمانی و تأمل می رسد؟؟؟ بیاید به خودمان رحم کنیم...☘ یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور ____________________ برای اطلاع از مصادر رجوع شود به کتاب "ورکبت السفینه" نوشته مروان خلیفات 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#امامت نمی دونم می خندید یا گریه می کنید... نمی دونم آه می کشید یا دست می زنید... ما بچه شیعه ها با
لا أدري، ستضحكون أو ستبكون...! لا أدري، ستتأوّهون أو ستصفّقون...! يجب علينا أن نضع أيدينا على صدورنا و نضغط عليها ألَما و نصرخ بالهدوء... ❓السؤال الأول: من هو بن أبي طالب (ع) في كتب العامة 👇 ✅ هو الذي تربّى في حجر رسول الله (ص) منذ صغره... ✅ هو الذي عنده علم الكتاب... ✅ هو الذي قال رسول الله (ص) في شأنه: " أنا مدينة الحكمة و العلم و الفقه و علي بابها"... ✅ هو الذي قال رسول الله(ص) في شأنه: "ما علّمني ربي شيئا إلا و قد علّمته عليّا"... ✅ هو الصحابي الفريد الذي قال: "سلوني قبل أن تفقدوني"... ✅ هو الذي ما نزلت آية إلا و قد علِم فيما نزلت و أين نزلت و على من نزلت... ❓السؤال الثاني: من هو ؟ 👇 ❌هو الذي يُقال له أبو هُرَيرَة و اشتهر بهذه الكنية لأنّه كانت له هريرة يلعب بها منذ صغرها... ❌هو اعتنق الإسلام سنة 7 هجرية حسَبَ الظاهر... ❓السؤال الثالث: ينبغي ان نعرف أنّ الذي كان مع رسول الله(ص) منذ صغره و الذي كان باب مدينة علم النبي(ص) وفقا لإعتراف كتب العامة؛ يوجد منه(ع) في كتبهم 536 حديثا وحسب! نعم، 536 حديثا فقط!! و صحّحوا من رواياته ع 50 حديثا وحسب و يوجد في كتابٍ مثل كتاب صحيح البخاري 20 رواية عنه (ع) وحسب!! بينما عن أبي هريرة الذي كان مع هريرة منذ صغره و كان مع رسول الله(ص) 3 سنين للحد الأقصى يوجد 5374 حديثا في كتبهم! و البخاري روى عنه 400 حديثا في صحيحه!! السؤال هو هذا: متى يئين و التفكير؟ تعالوا نرحم أنفسنا... _______________ للحصول على الأسناد راجعوا إلى كتاب "و ركبت السفينة" لمروان خليفات 💎 @Moshfeghoun 💐
پاسخ استاد علوی تهرانی .pdf
1.31M
📎 فایل pdf 📝 پاسخ مستدل و مبسوط آقای به شبهات اخیر پیرامون «شوخی‌ های غیرقابل بیان اهل بیت (ع) حتی در مجلسی که همه پیرمرد باشند و بانویی هم در میانشان نباشد...» 🔸 ضمن استقبال از چنین روش درستی👏، باید بگویم خوشحالی بنده از انتشار این متن و‌ روش درستی که ایشان در پیش گرفته اند، به اندازه ناراحتی ام از روش سابق ایشان در واکنش به سخنان اشتباه آقای است. 🔸 به عنوان یک طلبه ناچیز و‌ از سر درد دل و دغدغه به حاج آقا علوی تهرانی عرض می کنم: «وقتی بحمدالله با دستی پر از مبانی و مطالب درست و‌ متقن، می توان حرف های نادرست، غیر کارشناسی و غیر دقیق را به خوبی نقد کرد و بطلانش را به وضوح اثبات کرد، چه نیازی به نقد های تند و‌ تیز و‌ جنجالی است؟ چرا کاری کنیم و از روشی استفاده‌ کنیم که برخی حتی از میان دوستان (دشمنان و خناسان و جاهلان که جای خود) به حوزه و‌ حوزویان انگ بزنند که چون دستشان خالی است، اینگونه می خروشند!؟» ✅ این یک‌ واقعیت است که به همان اندازه که اظهار نظر های نپخته، غیر کارشناسی و از غیر اهل فن، در مسائل دینی آسیب زا است دفاع بد از حقایق و‌ دین نیز آسیب زا است. محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
🔸 حدود ده سال قبل، در اولین سفر تبلیغی ام به سوریه، شهید محسن خزایی رو دیدم و‌ چند باری با هم گپ و گفت داشتیم. 🔸 خبرنگار بود... به نظرم برای شبکه خبر. 🔸 یک‌ ماشین شاسی بلند سفید داشت، با دوربین و پایه و میکروفون و ... که ظاهرا باهاش همه جا می رفت... 🔸 با دیدن این عکس از دیدار دخترشان با رهبری در جشن فرشته ها، به یاد این شهید و یکی از حرف هایش افتادم... 🔸 با حالت عجیبی، به بنده می گفت برای تبلیغ تو‌ ایران همین بس هست که جوان ها و دانشجوها رو‌ بیارید سوریه تا وضعش رو ببینند. این بهترین کار برای ایران هست... ✅ راست می گفت، اگر شرایط جور بود یا جورش می کردند و چیزی مثل راهیان نور برای سوریه هم راه می افتاد، در مقابله با این جنگ های ترکیبی و برای تبیین، تأثیر زیادی داشت... 🔸 چند سال بعد در حالی که ایران نبودم، خبر رسید که ایشان هم به شهادت رسیده است... شادی روح ایشان و همه شهدا صلوات... یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قابل توجه برخی بزرگواران که حساسیت نسبت به جریان فتنه را به «قهر» یا «قهرهای کودکانه» تعبیر می کنند! ✅ واکنش به طرح «آشتی ملی» رو‌ که رئیس دولت اصلاحات در سال ۹۵ مطرح کرد، حتما ببینید. ✅ ملت ایران متحد و‌ منسجم است، قهر نیستند که بخواهند آشتی کنند، البته ملت با بعضی ها قهر است و آشتی هم نمی کند. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
«أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ» (سوره عنکبوت، آیه۲) آیا مردم گمان کرده اند، همین که بگویند: ایمان آوردیم، رها می شوند و آنان [به وسیله جان، مال، اولاد و حوادث] مورد آزمایش قرار نمی گیرند؟ پ.ن: ✅ حوادث مختلف شیرین و تلخ در زندگی فردی و‌ جمعی خودمان را تصادف و اتفاق ندانیم؛ همه آن ها برای آزمايش ماست که آزمايش و امتحان، يک سنّت الهى در طول تاريخ بوده و هست. 💎 @Moshfeghoun 💐
یک حرف دِلی: اگر قرار هست به زلزله زده های سوریه و ترکیه کمک کنیم (که بسیار عالی است) ای کاش از هر ۱۰ کمک، ۹ کمکش برای باشد... حتی آن یکی هم برای سوریه باشد☺️ ✅ البته بررسی تخصصی این مسأله با دیپلمات ها و سیاست ورزها و اهل فن هست... 🔸 فقط حرف دلم را گفتم... محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ارزش مشاهده دارد قبیله ای وحشی ولی «منتظر» در آفریقا... فقط می دانند که خواهد آمد... ✅ وعده تضمین شده و قطعی خداوند، روزی محقق خواهد شد [نکته: «ماسای» یکی از اقوام مشهور در آفریقا (کنیا و تانزانیا) است.] محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
عبرت بگیریم... 🔸 مصائب و بلایایی مثل از مسائلی است که باید موجب عبرت، پند و اندرز و توجه ما به خداوند بشود. 🔸 در روایات برخی گناهان مثل ، ، زنا و ... از اسباب وقوع زلزله گفته شده است. 🔸 مناسب است هر شخص و هر جامعه ی معتقدی، در هنگام نزول چنین بلایایی، خود و رفتارش را بررسی کند تا اگر خدای ناکرده به این گناهان مبتلا است، از آن ها دوری کرده و یا با عمل به وظیفه ، دیگران را از ارتکاب آن گناهان دور کند. 🔸 باید توجه داشت که مصائب و بلایایی مثل زلزله فقط نتیجه گناه و نیستند بلکه برای مؤمن، و آزمایش و ترفیع درجه است. ✅ گرچه با توجه به آیه قرآن(1) شایسته است که مؤمنین در این مواقع هم استغفار کرده و با تضرع به درگاه خداوند مغفرت خود را طلب کنند. [ضمنا در معماری و شهرسازی و‌کیفیت ساختمان سازی هم باید عبرت گرفت...☺️] محمد صالح مشفقی پور ____________________ (1) شوری/ 30: وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ. 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی رساله حقوق امام سجاد(ع) در دانشگاهی در پایتخت اکوادور👏 🔸 امام رضا (ع): «فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا» (۱) اگر مردم زیبایی های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند. ✅ در معرفی اسلام ناب و اهل بیت(ع) به عالَم، گرچه تلاش هایی شده اما خیلی عقبیم... ____________________ (۱) عیون أخبار الرضا(ع)، ج۱، ص۲۷۵ یاعلی 🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
نظر رهبری در مورد 🔸 «دیدید در مورد دهه هشتادی ها چه قدر لطیفه های مسخره آمیز بیان کردند، در آمارها و گزارش ها آمده که در امسال، دهه هشتادی ها ۷۰ درصد جمعیتی بودند که اعتکاف کردند.» (در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش . ۱۴۰۱/۱۱/۱۹) محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 اگر شیعه معتقد است که در هر زمانی باید امامی باشد، پس غیبت امام به چه معنا است!؟ محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
مقام معظم رهبری: 🔸 «در دنیا همه می دانند، آن کشوری که مردمش این‌جور وسط میدان باشند، هیچ آسیبی از کِید دشمن نمی شود به او زد؛ این را همه می دانند. 🔸 یعنی این شما در صحنه‌ی سیاسی کشور و صحنه‌ی انقلابی کشور و یادبود بیست‌ و دوّم بهمن سال ۵۷ در همه‌ی کشور، یک حرکت سیاسی و امنیّتی مهمّی بود که به‌ وسیله‌ی انجام گرفت. 🔸 خدا را باید سپاسگزار بود؛ دل ها دست است. اِلَیکَ نُقِلَتِ الاَقدامُ وَ اِلَیکَ ... مُدَّتِ الاَعناق؛ دست ها به سوی خدا دراز است، دل ها دست خدا است، خدا مردم را آورد؛ از خدا سپاسگزاری می کنیم. 🔸 از مردم عزیز هم با همه‌ی وجود سپاسگزاری می کنیم. مردم آمدند و همان شعارها را دادند.» (۱۳۹۷/۱۱/۲۹) 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
عبرت بگیریم... 🔸 مصائب و بلایایی مثل #زلزله از مسائلی است که باید موجب عبرت، پند و اندرز و توجه ما
زلزله لزوما دلیل گناه کار بودن نیست... 🔸 (ع): بلا و برای ظالم، و ادب کردن و برای مؤمن، و امتحان است.(1) 🔸 این مطلب مستفاد از آیات قرآن نیز هست.(2) 🔸 هیچ کدام از ما مردمِ عادی، علم غیب نداریم فلذا نمی توانیم با قطع و یقین و با تعیین مصداق در مورد دیگران قضاوت کنیم که مثلا فلان بلا و مصیبت، به خاطر فلان گناه است، مگر اینکه شواهد و ادله قطعی داشته باشیم. 🔸 بهترین راه این است که هر کدام از ما، به خود و اعمالش رجوع کند و ببیند این بلا چرا بر او نازل شده است. 🔸 اگر است که باید عبرت بگیرد و کند و اعمال اشتباهش را تکرار نکند. عذاب واقعی وقتی است که تنبه و توبه نباشد. 🔸 و اگر است که کند و نعمت های خدا را به یاد بیاورد و شکرگزار خداوند باشد. محمد صالح مشفقی پور _________________ (1) بحار الأنوار، ج64، ص 235 (2) آل عمران/ 186. سجده/ 21. 💎 @Moshfeghoun 💐